Gå til innhold

♡♡ JUNI-BERTER ♡♡


sunfly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan får man ventetiden frem til nytt forsøk til å gå fortere?

Jeg blir helt gal her....tenker at vi er fremdeles i MARS og nytt forsøk blir med innsett først i JUNI....det vil si at hele april og mai skal også i mellom der.....HJEEEEELLLLPPP.

 

Skjønner det man sier at ivf-prosessen er en tålmodighetsprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er ikke lett å være tålmodig..jeg føler liksom at årene går fra meg og at jeg blir mye eldre som mor for første gang enn jeg hadde tenkt, men men jeg skal være glad bare det skjer egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jeg slenge meg med her? Er ikke helt sikker på om det blir uttak i juni, spørs litt om vi klarer å spare opp nok, faktisk, hehe, men satser da på det :) Regner med klinikken har stengt i juli, og da er det greit å få gjort det før den tid.

Ser at jeg ikke kjenner til dere fra andre tråder, skal vi si litt om oss selv, kanskje?

Jeg er snart 34, og har hatt 5 forsøk med inseminasjon og 2 med IVF, alt i løpet av halvannet år :P Er hos IVF-klinikken i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan du :) bare hyggelig det :) jeg blir 28 om et par uker...har prøvd å blir gravid i snart 4år..Har Pcos med manglende eggeløsning...har hatt 3 insemineringer og 2 hjemmeforsøk med medisinert syklus...prøvde også pergotime mange ganger før dette uten hell.....nå går vi over til ivf for å øke sjangsene..er hos Rikshospitalet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pcos, ja, da er det vel større sjanser med ivf :) Det som er målet mitt frem til juni er å gå ned litt i vekt, slik at sjansene blir enda større. Selv om vi ikke har vært prøvere så lenge i tid, så er jo forsøkene mange. Håper derfor det kan hjelpe litt.

Fint at du får hjelp av RH, da, da slipper du de store utgiftene som er hos privatklinikk hehe.

Kan jeg spørre hvor i landet dere bor?

Blir spennende når det nærmer seg juni :D Innmari lenge til, føles det som, men tiden går forhåpentligvis fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er rimelig dyrt på privat klinikk har jeg sett..Hvis ikke hadde vi valgt det vi også...for er litt samlebånd følelse i det offentlige..vi bor i Oppland fylke...Ja det er lenge til men...har som mål å gå ned mest mulig i vekt jeg også...men er ikke så lett syntes jeg : /

har du kun brukt privat klinikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med flere i juni-gruppa vår. Jeg holder til i Buskerud. Er 31 år, gift og har tre vakre barn som alle er laget "naturlig".....vi ønsker oss veldig en sistemann som ikke har gått som planlagt. Gubben har plutselig fått påvist dårlig spærmkvalitet. Vi gjør dette privat på Aleris i Oslo (kan virkelig anbefales). Hadde første forsøk i mars ICSI. Fikk ut åtte egg, fire ble begrultet, to delte seg men ingen optimalt. Vi satt inn begge to men hadde tidlig spontanabort. Har derfor ingen på frys og kjører på nyttferskforsøk i juni. Spraystart i mai....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere ser bruker jeg ofte mobil....derfor en del rare ord....slik som begrultet.....hehe

Hei du! Hadde du utskrapning eller noe etter tidlig sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babysmurf: ja, har kun brukt privatklinikk. Først var det inseminasjon ved Storkklinik, og deretter IVF hos IVF-klinikken i Oslo. Liker meg godt der, altså, er bare så dumt at jeg får ut så pass få egg som vil dele seg riktig. Fikk satt inn to sist gang, men det ble ikke til noe likevel.

Husker jeg kontaktet RH da vi begynte å tenke på IVF, men der var de så strenge på vekta + at man må vente en stund for å begynne der, spesielt når man trenger donor.

Sunfly: kun ferskforsøk her også.. hmpfr...

Babysmurf: jeg gikk faktisk ned ti kilo i fjor, men sliter litt igjen nå altså. Det er sjelden vi har godteri og sånn, men når vi først har det så tar jeg litt av :\ Altså: jul, påske... jeg var akkurat litt for tung til å søke på RH, og har da fått vennlige råd fra ivf-klinikken også, men det er jammen ikke lett. Problemet for meg er at jeg jobber så lange dager at det er liksom ikke trene man vil de tre timene før man legger seg :P Vi har jo NIMI her som jeg har tenkt litt på, men da kan man jo ikke jobbe i den perioden. Nå er det heldigvis begynt å bli litt bart ute, så da blir det lettere å komme seg ut og gå :) Ellers var jeg aktiv på elixia i fjor, og var der for noen få dager siden, men det går litt trått hehe. Mye du trenger å gå ned? Hva kan vi regne med å gå ned frem til juni? Bør jo ikke ligge på særlig mer enn en halvkilo i uka. Vi får støtte hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærepære : jeg må ikke gå ned noe men de anbefalte meg å prøve å gå ned for å øke sjangsene mine...nå har det blitt litt mye god mat og godteri i påsken men skal begynne å slanke meg igjen i morgen ;) tja man kan vel klare å gå ned 1 kg i uka ,vil jeg tro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Melder meg også på her!Regner med uttak sent i juni,mulig det blir juli! Kjærepære: jeg er fra Ringerike men bor ikke der nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de fleste klinikker åpent eller stengt i juli, egentlig? Tror min er stengt i juli, så håper jeg rekker et forsøk før sommeren :o Men tror det blir i slutten av juni, slik som med deg, Maulaiz :)

Endret av Kjærepære
Lenke til kommentar
Del på andre sider

riksen er stengt fra uke 28....jeg skal forhåpentligvis ha utakk i uke 26 som er siste uke i juni :) blir spennende hvis vi alle 3 skal "befruktes" ca samtidig da :)

 

jeg skal ha ferie etter innsett ,tror det er med på å øke sjangser da jeg har en litt stressende og tung jobb...så perfekt timing egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha spennende, er det billigere der enn i Norge?

 

 

17500,-kr for forsøket + medisiner-vet ikke helt hva slags medisinregime jeg skal ha enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei så du gjør det der for å spare penger eller? ser det koster 27 tusen i norge privat på medicus hvertfall...men blir jo sikkert litt reise og hotell utgifter også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...