Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, er jo junimage jeg også så titter innom her :) Fått innkallelse til ordinær ul nå, gleder oss veldig masse! Føles mer spennende denne gangen enn sist fordi sist hadde jeg mange tidlige ultralyder pga diverse, men denne gang har jeg bare hatt en i uke 8 og da var det jo bare en teddy vi så :D Enda litt lenge til da, slutten av januar.

 

Formen er bedre her med henhold til at jeg ikke spyr lenger, men orker fortsatt svært lite før jeg føler meg dårlig. Men bare det å få gjort littegrann hver dag, pakket litt julegaver osv er stor framgang og utrolig deilig. Gleder meg til jul og å være rundt alle nære i familien :)

 

13+3 i dag, det går da framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei zassy, bra formen begynner å bli bedre:-) gleder oss til UL i slutten av januar vi også. Har ikke vært på UL enda vi da, så blir første gang vi får se den lille:-) men har hørt hjertelyd både hjemme og hos lege :-)

 

Måtte no ta meg en tur på h&m i dag, og kjøpe meg mammabukse. Har vel ikke fått kjempemage akkurat, men nok til at de vanlige ble ubehagelige.. Fantastisk herlig å få på seg ei bukse som ikle strammet sånn over magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre hjertelyden på mandag, det var herlig!! Har ingen spesielle symptomer, annet enn mye sulten. Så vi har gått rundt å ikke følt det er noe der, så å få høre hjertelyden på mandag var fantastisk ♥ jm trodde jeg var lenger på vei, siden vi hørte den med en gang, trengte ikke leite. Men jeg tror det er fordi jeg er ganske slank. Er jo en stund til ordinær UL, så deilig å høre at det var liv der inne nå. Er 13 + 2

Endret av prøver1gang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at flere begynner å kjenne at formen bedres! og så koselig det høres ut å høre hjertelyden, jeg har enda ikke hørt den, skal til lege i morgen så tenkte å spørre henne om vi kan forsøke.

 

Men over til noe annet, jeg har fått skikkelig mage! Allerede! Altså den er ikke enorm, men særlig på kveldstid så vises den kjempegodt. Samboer sa det i går kveld at det var jo en skikkelig kul, nesten så den poppet ut i går, kan ikke huske at jeg fikk mage så tidlig sist, men er vel kanskje noe med å være andregangs. Rart og koselig, eller så kanskje det er fordi jeg har begynt å spise så mye :P

 

Hentet opp gravidbuksene mine i dag, lever jo bare i tights for tiden, kan fortsatt få på meg gamlebuksene men det er bare ubehagelig å ha noe som strammer, tror jeg skal gjøre som mange av dere å handle meg en gravidbukse på h&m etter jul, er det noen fine jeans da? Fint det er jul og kjoletid nå uansett så føler man seg litt freshere enn bare i joggebukse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mage poppet plutselig frem i helga, selv om det er første gangen, det var svigermor som oppdaget det først:) Jeg kjøpte en fin bukse på HM, men syns ikke det var så godt utvalg i min str. Arti med litt mage da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er gøy at det faktisk vises litt, men er litt mellom gravidmage og at jeg bare ser litt tjukk ut :P

 

Sist jeg var gravid gikk jeg bare i comfy klær hele tiden og følte meg ikke så veldig vel.. denne gangen tenkte jeg å prøve å pynte meg litt..for selvfølelsen, er ikke så glad i å gå gravid så det skinner nok gjennom når jeg ikke orker å gjøre en innsats, hehe..men føler meg så fæl med kvisete hud og hår som ser dødt ut..etter jul blir det frisørtime! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste komfortable klærne jeg har for tiden er vel mammabukse fra h&m :) Tightsene er for små i magen. Kanskje kjøpe en mammatights. Tåler ikke noe trykk på magen, får vondt og blir kvalm.

 

Og jeg aaaner ikke hva jeg skal ha på meg i jula. Mammatights og kjole kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det en litt vid kjole og strømpebukse hadde jeg tenkt, bare lar livet være litt lavt, ellers fins det jo gravidstrømpebukser også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, men de har det sikkert alle slike steder regner jeg med, synes jeg har sett det mange ganger :) tenker cubus, kappahl, lindex, h&m osv :) men skal ikke si det for sikkert! Lurer litt på hvordan de er på egentlig, tynnstrømpebukser er jo gjerne litt stramme, men er vel ekstra mye tøy til magen sikkert :P

 

Noen av dere som har fått noen diller enda? Her er jeg enormt glad i kokt egg for tiden..spiser det nesten hver dag....er vel ikke farlig det? Er såååå godt! med kaviar på brødskiva, namnam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, men de har det sikkert alle slike steder regner jeg med, synes jeg har sett det mange ganger :) tenker cubus, kappahl, lindex, h&m osv :) men skal ikke si det for sikkert! Lurer litt på hvordan de er på egentlig, tynnstrømpebukser er jo gjerne litt stramme, men er vel ekstra mye tøy til magen sikkert :P

 

Noen av dere som har fått noen diller enda? Her er jeg enormt glad i kokt egg for tiden..spiser det nesten hver dag....er vel ikke farlig det? Er såååå godt! med kaviar på brødskiva, namnam

 

Jeg har ikke fått noen diller enda, men jeg har fått ANTI-diller, og det har jeg hatt i mange uker.. :P Tåler ikke å tenke på, lukte på, smake på brød eller melk (og det elsker jeg ellers :P ). Og heller ikke mais, og diverse småting. Rart :P Håper det gir seg etterhvert, for er litt lettere hvis man kan spise brød til frokost :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, sjekker h&m tror jeg :) Jeg har ikke fått noen diller, men har hatt tidligere! De er merkelig nok borte. Men hadde dilla på julesylte en periode. Helt dilla. Nå blir jeg kvalm av å tenke på det, hehe.. Nå går det i skinke, men mer fordi jeg ikke har lyst på så mye annet. Spiser mye egg jeg og! Tror ikke det gjør noe, blir jo kokt/stekt. Har kanskje litt dilla på bacon da.. men det er nok ikke bra å spise hver dag ;)

Endret av Blomstogbier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makuahines: Ååå stakkars deg! :P Etter jeg ble bedre spiser jeg et halvt brød om dagen og eeelsker melk. Virker som appetitten min har økt helt enormt etter kvalmen begynte å gi seg..går seg forhåpentligvis til. Men er ganske vanlig med slike antidiller har jeg hørt, kanskje det kommer her også når jeg kommer like langt i svangerskapet som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig litt dilla på røkt laks også, men tør ikke spise det så mye. Leste på matportalen at hvis jeg spiser det helt nyåpnet med lang holdbarhetsdato så skal det være trygt så har unnet meg det et par ganger, men får dårlig samvittighet etterpå for er usikker på risikoen? Men det er såååå utrolig godt, salt og deilig. Savner salami også..men det holder jeg meg unna..men den dagen jeg har født, da blir det salami med agurk og majones, namnam..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en EKSTREM sult helt frem til ca uke 12, men var jo uggen og kvalm samtidig, så det var ikke noe godt. Glad den har gitt seg nå, føltes ut som jeg ikke hadde spist på flere år. Nå er heldigvis apettiten mer normal, men spiser fortsatt ikke like mye som før jeg ble gravid, men håper det tar seg opp etterhvert ;) Håper jeg får dilla på noe sunt og godt! ;)

 

Er jo rart hvordan det blir. Før jeg ble gravid kunne jeg spise ris til middag en dag selvom jeg kanskje ikke hadde så veldig lyst på, men nå orker jeg ikke tanken på å spise noe jeg ikke har lyst på :P Kroppen gjør mye rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kroppen er rar, hehe, noen ganger lurer jeg på om den får dilla på noe som den faktisk trenger, egg er vel veldig næringsrikt og jeg har jo kastet opp i så mange uker så kanskje er det en mening bak?? En periode levde jeg på leverpostei med rødbeter, kanskje jeg da trengte jern? Men vet ikke hva kroppen tenker når den mååååå ha sjokolade :P kalsium? tihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt gravidstrømpebukser på h&m. Jeg har ikke prøvd dem enda, men jeg satser på at det blir bra :)

 

Diller har jeg ingen av , heller ikke antidiller, og matlysten er god. Det var den også da jeg spydde på det verste. Nå som jeg ikke spyr mer, må jeg vel begynne å tenke på hva jeg putter i meg... Usj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Antidiller er jeg også godt kjent med, men det festlige her er at jeg alltid finner ut hva jeg blir kvalm av etter at jeg har spist det!

 

Men uansett jeg er takknemlig for å slippe hyperemesisen, da valgte jeg mat utelukkende etter hva som var enkelt å kaste opp.. Litt rart forhold til mat da ja!

 

Lurer også på om jeg kjenner nurket i magen om dagen - det er akkurat som det er noe som kiler meg på innsiden av magen. Særlig om jeg krøker meg sammen. Vesenet var jo ikke mer enn 6,2 cm stor, men både armer og bein fungerte fint så vi :)

 

Legen dultet nemlig borti h*n for å måle litt og da skøyt det en arm i været - akkurat som h*n sa "ey gi pokkern i å dytte meg da, jeg sover her for ...." Og den handa det var tilsvarende å gi fingern hehehehe :)

Legen kommenterte tørt at her får vi en bestemt unge ja. Tar etter sin mor sa jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke voldsom matlyst, jeg. Litt mer nå enn tidligere, men.

Åh, æsj, skal ha noe sursøte greier idag (blir tvunget av min samboer! "Skal bruke det vi har i skapet", greit nok, men holder på å spy av tanken). Merker at det har jeg litt imot. Sånt sursøtt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sykt lyst på de tingene man ikke skal spise jeg, veldig irriterende! Heldigvis fikk jeg beskjed om at jeg kunne spise sushi, så det går det mye i:) Og surkål, av en eller annen merkelig grunn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte en gravidstrømpepukse på HM. Den er som en vanlig strømpebukse, bare at den er nesten lik foran og bak, dvs at det er to sånne `striper`både foran og bak, som om at den er laget for folk med rumpe både bak og frem:9 merkelige, men ganske behagelige greier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige meg ligge strekk ut no med nakke"kink", hodeverk, oppkast og diarè! Trur da e da berømmeliga Noroviruse så har inntatt kroppen min.. Så no går da i cola å salte kjeks.. Off, da e no eg kjenne kor heldig eg e så slapp onda med "kun" kvalme og ikkje oppkast.. HATE å spy.. :( Trøste meg me at eg sikkert blir frisk te jul i alle fall, har hatt det samme på julafta før, da e mindre kjekt kan du sei!

 

Ellers har eg òg fått dilla på egg! Nysteikte rundstykke med egg å skinka! Ellers har eg liten matlyst, ingenting friste.. Har liksom ikkje vore kvalm, men kjenne enda eg får brekningstendenser på mat eg absolutt ikkje har lyst på :P

 

Magen kom litt tydlig fram i helga, men føle ofta eg ser meir feit ut enn gravid..:P Me men, magen blir nok stor å fin og tydlig etterkvart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, ønsker deg god bedring, Mai89! Høres ikke morsomt ut i det hele tatt :( ! Håper du blir frisk i allefall til julaften!

 

Jeg føler jeg ser litt tykk ut selv, hihi. Men det synes nok tydeligere etterhvert at det er en liten tass inni der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...