Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Huff så grusomt! Her også har det variert litt i hvor sterk smerten er. Synes også bihulene er ømme, men jeg er ikke tett/snørrete så bihulebetennelse er det ikke. Syns dette begynner å bli så tungt at det er tider jeg ønsker hele graviditeten dit peppern gror! Hadde jeg visst dette tror jeg faktisk at jeg ville forbllitt 1-barnsmor :(

 

Hvor/hvordan vondt har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Misunner ikke dere som har vondt i hodet! :(

 

Hadde en ekkel opplevelse her idag, besvimte plutselig :P Håper og tror det var fordi jeg var for sulten, plutselig svartnet det for meg, men heldigvis fikk samboer lagt meg ned på gulvet, så ble jeg bedre. Skjer det igjen, så får jeg ta noen blodprøver for å sjekke om det er blodprosenten eller noe.

 

Fra igår til idag synes jeg forresten plutselig at magen har blitt større! :) Synes det strakk og var mye "romstering" i livmoren igår, og idag ser det ut som kulen har kommet lenger opp eller noe. Så da ser jeg brått mer gravid ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2010 Mammaen; Av og til jeg og kunne ønske at jeg ikke var det. Hår forestilt meg at graviditet er så fint og koselig! Jeg håper jeg bare snart får den gode siden av d å være gravid snart!

 

Hos meg ligger smertene bak i hode og på sidene.. ikke panne/tinningen... Duda?

 

 

Makuahines; Det hørtes ikke noe særlig ut :( Håper det ikke gjentar seg!! Jeg har følt det har vært mye strekk i magen idag selv, første dagen jeg har kjent d... hvor langt på vei er du? Jeg er 16+2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mavat: Nei, det var ikke noen hyggelig opplevelse. Men, ifølge google kan det ha vært blodtrykksfall, som tydeligvis er ganske normalt blandt gravide(?). Håper ikke det skjer igjen, ikke noe særlig hvis det skjer når man er alene hjemme ihvertfall!

 

Jeg er 16+4 idag, så var altså 16+3 igår når jeg syntes det begynte å blir mye strekk o.l. i magen. Og vips idag så har jeg DEN kulen i forhold til igår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, høres ut som et blodtrykksfall ja! Ikke unormalt det dessverre... Du får bare ta det med ro! Og med en gang du føler deg uvel, så setter du deg ned, eller legger deg ned..

 

Da er det kanskje det samme som jeg har kjent idag da?! :D

Hvilket sykehus tilhører du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt å høre at du er omtrent likt på vei og kjenner noe av det samme med livmoren da! :) Er jo på en måte deilig å kjenne AT det skjer noe også. Skal jo skje mye med kroppen fremover, så må vel regne med å kjenne mye "rart" :P

 

Jeg tilhører Sykehuset Østfold :) Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser på barnevogner allerede jeg. Det er jo så dyrt, så greit å vite hvilken prisklasse/merke man ønsker. Vurderer å dra til Sverige for å kjøpe :) Tenkte på Brio/Emmaljunga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mavat: Synes det er litt vanskelig å si akkurat hvor. Virker som det er fremme/tinning noen ganger og andre ganger virker det som det er bak. Som sagt også ømme bihuler (panne, mellom øyebryn og under øynene). Noen ganger stikker det litt også.

 

Håper hver dag at jeg skal våkne opp neste dag uten denne hodepinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Hyggelig å se at det er fler i ahus gjengen her:) fikk forøvrig brev fra de idag- de mener den ulyden legen hørte ikke kvalifiserer til å bli undersøkt. De hadde sendt brev til legen også, så får se hva hun sier.

 

Vogn er jo bare gøy! Jeg har så spesifikke krav til min at det må bli nok runder før den rette dukker opp. Det kommer en ny brio på nyåret og Stokke har kommet med et par nye modeller også.

Og ikke minst vesker og slikt gøy som hører med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på barnevogner allerede jeg. Det er jo så dyrt, så greit å vite hvilken prisklasse/merke man ønsker. Vurderer å dra til Sverige for å kjøpe :) Tenkte på Brio/Emmaljunga.

 

Vi skal kjøpe emaljunga city cross i Strømstad. Mye billigere der. Eller, mamma skal kjøpe til oss ;) Det fikk vi klar beskjed om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomstogbier.. jeg er helt enig i at å se på vogn og babyutstyr jo bare er gøy!:) Det må da være lov, hihi:)

Til min eldste kjøpte jeg vogni Sverige, en Emmaljunga. Den var myyye rimeligere der, og kjempefin og god plass i bagen.

Til vesla nå 9 år senere hadde vi en pent brukt Simo dypvogn først og da vi skulle ha sportsvogn kom vi over en til 6000,- her i Norge som også kom med bagdel. Så det er den vi skal bruke denne gangen da. Fint at babyen kommer på sommeren, for jeg mistenker at bagdelen ikke er altfor romslig og tror kanskje ikke jeg får voksi-pose i den. Jeg har forsåvidt skinn/lammeullspose også, og den er litt mindre.. så kanskje jeg bruker den et par mnd. før jeg går over til sportsdel.

 

Jaja.. avhenger litt av størrelse på baby og hvor raskt den vokser ut av ting og tang også;)

 

Men et lite tips: mange av de nye type vognene er fine, men de hvor man setter bilsetet i vogna er visst absolutt ikke bra for babyene ifølge fysioterapeuter, ergoterapeuter osv. Vi har jo alltid fått høre at babyene må hvile ryggen sin/strekke seg ut, når de har sittet i bilsete, og at de ikke skal sitte i bilsete mer enn korte turer av gangen når de er små.. så ikke skjønner jeg at det er lov å selge vogner hvor man kan putte babyene i et bilsete.. for så å fortsette å sitte i bilsete også i vogna!! Jeg synes det er på tide at også mange foreldre kan tenke på barnet sitt istedet for hvor kult det er med den eller den type vogn jeg nå da. Men det er nå min mening;)

 

Blomstogbier.. Emmaljunga er en kjempebra vogn har jeg hørt.. og den har jo forandret seg masse etter at jeg fikk min første:) Har sett venner som har den, og den er utrolig stilig!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra det er en bra vogn da :) Men hvor i Sverige (hvilken butikk) har dere kjøpt vogner i, eller skal dere kjøpe vogner i? :)

 

Jeg er forresten også med i "Ahus-gjengen", hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det er en bra vogn da :) Men hvor i Sverige (hvilken butikk) har dere kjøpt vogner i, eller skal dere kjøpe vogner i? :)

 

Jeg er forresten også med i "Ahus-gjengen", hehe :)

 

Har fått tips av venninner om å kjøpe på Kattis babyshop (tror jeg den heter) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også egentlig en A-hus- medlem. Men sist valgte vi Kongsvinger selv om det er lenger vei. Var kjempefornøyd og har valgt det igjen denne gangen. Dersom det ikke er komplikasjoner i svangerskapet får jeg lov til å føde der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, så den shoppen da jeg googlet litt istad, stod at de har både brio og emmaljunga :) ! Men er det lov å importere vogner, blir det toll på det, eller er det bare å dra over og hente og ta med hjem til Norge igjen? :)

 

Tenkte kanskje å ta sandefjord-strømstad-ferga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mavat: Synes det er litt vanskelig å si akkurat hvor. Virker som det er fremme/tinning noen ganger og andre ganger virker det som det er bak. Som sagt også ømme bihuler (panne, mellom øyebryn og under øynene). Noen ganger stikker det litt også.

 

Håper hver dag at jeg skal våkne opp neste dag uten denne hodepinen.

 

Fysj!! Jeg våkner stort sett hver morgen av at det føles ut som puta er en murstein! Vi får håpe det snart er over for oss begge snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var det bare Katis i Strømstad som hadde Emaljunga-vogner i Svinesund/Strømstad område. De andre butikkene på Nordby og Svinesund har de fleste andre vanlige merkene. Nå er det vel og merke snart 3 år siden jeg handlet da, så mulig det har forandret seg. Vi sparte en del på å kjøpe bilstol (Maxi Cosi) og vogn (Brio), baby-call og en del andre ting i Sverige. Har du stor bil eller vil ta flere turer er det nok en del å spare på både seng, stellebord, og andre møbler også. En del "småting" og tang er det også litt å spare på så det lønner seg å sette seg litt inn i hva ting koster før man handler enten her eller der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Vi hadde ikke adapter til bilsete forrige gang,men kommer til å kjøpe det nå. Dersom vi skal på en lengre tur, så vil jeg bruke bagen, men for en mindre tur på rema, så er det mye lettere og ikke minst hygienisk. Disse setene som sitter fast i handlevognen er gufne.

Jeg har også lest dette med sittelengde i bilsete, men her strides de lærde mtp lengde. Noen sier max 20 min, andre en times tid.

 

Vi har rundt en times kjøring til familie og det er for meg en helt ok lengde. Uansett så er jo dette bare helt i starten og da pleier man vel få mest besøk?

 

Den magiske grensen for import og slikt er vel ca 6000 kr. Det kan lønne seg å se her på hva man vil ha av vogn og utstyr og så sende en mail til butikken for å sjekke pris. Da slipper man bomtur:)

 

F.eks briovogna som jeg ser på kommer ikke før i uke 3 så inntil da venter jeg.

Mine absolutte krav er svingbare fremhjul og vendbar sittedel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke adapter til bilsete forrige gang,men kommer til å kjøpe det nå. Dersom vi skal på en lengre tur, så vil jeg bruke bagen, men for en mindre tur på rema, så er det mye lettere og ikke minst hygienisk. Disse setene som sitter fast i handlevognen er gufne.

Jeg har også lest dette med sittelengde i bilsete, men her strides de lærde mtp lengde. Noen sier max 20 min, andre en times tid.

 

Vi har rundt en times kjøring til familie og det er for meg en helt ok lengde. Uansett så er jo dette bare helt i starten og da pleier man vel få mest besøk?

 

Den magiske grensen for import og slikt er vel ca 6000 kr. Det kan lønne seg å se her på hva man vil ha av vogn og utstyr og så sende en mail til butikken for å sjekke pris. Da slipper man bomtur:)

 

F.eks briovogna som jeg ser på kommer ikke før i uke 3 så inntil da venter jeg.

Mine absolutte krav er svingbare fremhjul og vendbar sittedel.

Jeg tenker egentlig på enda lenger turer enn dette. Kanskje ikke bilturer, men når man da kanskje etter en biltur lar barnet fortsette å sitte i setet sitt og fester det til vogna og går på shoppingsenter i flere timer. Eneste strekk babyen får er når man da setter seg på kafè og ammer eller må skifte på et toalett:(

Jeg har nesten en times kjøring fra sykehuset og hjem når babyen vår er født, så det får jeg rett og slett ikke gjort noe med desverre;) men du har jo helt rett i at folk kommer jo på besøk hjem til der hvor babyen er.. ikke omvendt, og da slipper man så mye bilkjøring. Ikke at vi ikke kjører bil med baby altså.. vi bort tross alt på landet også, så avstander og tid er relativt;) men jeg tenkte mest på diss vognene hvor man bare "kjører på" med babyen i samme vonde setet hele dagen jeg da;)

 

Vi må ha nytt babysetet. Da tenkte vi på isofix med en slik adaptersom sitter fast i bilen og som man bare klikker på selve setet. Synes det høres og ser lettere ut enn å drive med bilbeltet hele tiden. Det er i grunn det eneste vi trenger av utstyr, ellers har vi alt. Muligens en vippestol, men det er visst heller ikke bra for babyens ryggutvikling. Min eldste lå på teppe med babygym i stua fra hun ble født.. og etterhvert krabbet og ålte seg rundt. Vesla, som nå er 5 år, lå mye i lekegrind med babygym og leker og etterhvert(kanskje en 4 mnd) på gulvet og akte og krabbet rundt. Tenker det blir litt lekegrind denne gangen også fordi vi har hund.. selv om den er snill og veldig glad i barn så vet man aldri. Ellers håper jeg det blir så fint vær at jeg kan legge babyen på et teppe ute på gresset i skyggen hvor jeg kan lese bok ved siden av:).. hehe.. store forventninger til sommeren skjønner dere kanskje :D men håper virkelig sommeren i år får flere soldager enn det har vært de siste årene. Jeg ha rjo planer om å trille masse jo!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helle_Høygir har du sett på nitro city til emmaljunga? Vi hadde den til førstemann, og har vært kjempefornøyd hele veien. Svingbare hjul foran, 4 hjul, vendbar sportsdel og bag. Vi vurderte brio go, men syntes bagen til emmaljunga virket mye lunere, og så så sportsdelen mye mer solid ut. Den er også forholdsvis liten og lett, noe som var et kjempepluss når jeg skulle håndtere den med bekkenløsninga mi...

Er værtfall storfornøyd, og kommer til å bruke den nå når nestemann kommer også.

Lykke til i vognjungelen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Ønsker3gull- jeg er helt enig med det du sier om en lang tur og så opp i vogn, men fortsatt i setet- det liker jeg ikke.

Vi kjørte til København når junior var ca 8-9 mnd - en førjulstur for å se på tivoli og kose oss. Da satt han fortsatt i maxi cosi setet, men vi stoppet relativt ofte og tok han foran til oss så han fikk stå på fanget og tulle litt. Gikk ganske greit det:)

 

Base er utrolig smart; det var bare å klikke setet rett på plass og det kom et grønt merke som viste at det var riktig satt i.

I tillegg kunne vi ha setet inne slik at det ikke trengte å varmes opp når vi skulle kjøre (junior er født på nyåret).

 

Vi hadde emmaljunga city jet med citybag forrige gang og jeg elsket den vogna. Den hadde alt:) for meg er det uaktuelt med vogner som er tunge, så den passet utmerket samtidig som bagen var lun og god. Hadde en odenwalder pose oppi og junior lå aldri trangt.

nye monkey vogna er den som ligner mest, men både nitro og ozone er til vurdering.

Brio smile kommer i uke 3 - vil se den og Stokke crusi skal kikkes på.

Det samme gjelder babyjogger city select.

Liker godt Koelstra binque, men den er vanskelig å få tak i.

 

Det er mye info å finne på www.barnevognguiden.no - der er de fleste merkene vist med modeller og rangering/anmeldelser.

Forum har de også :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips mot verkende hodepine?? Har hadd skikkelig hodepine de 3 siste dagene. Å vet snart ikek hvor jeg skal gjøre av meg.. det er så VOOONDT! får ikke til å fungere i det heletatt;-S

 

Flere som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, beklager, jeg har ingen gode, sikre tips, SpireØnske13. Jeg slet med hodepine i ca 7 uke før jeg dro til legen, da hjalp massasje såvidt, om man holdt på veldig lenge.

 

Fant noen videoer på nettet med massasjeteknikker og kjørte på md det og olje. Men det var sånn hodepine som kommer av feil belastning eller hva man skal si. Sånn at når man reiser seg, skriker og griner man av smerte.

 

Har også slitt med migrene, men det har gått over etter 1-2 netter med god søvn. Man sier jo at det og skal hjelpe å drikke vann, paracet hjelper ikke på meg. Naproxen skal hjelpe, men vet ikke om det er trygt for gravide.

 

Når det er sagt..

 

For en nydelig start på 2013! Knall blå himmel, sol og snøen er vekk! Fantastisk. Jeg håper på et fint år. Hadde en grusom avslutning på 2012, håper det var et punktum for alt det vonde.

Endret av Blomstogbier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...