Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Synes det er begynt med litt mage, men får på meg vanlige bukser fremdeles Er 15+3 i dag.

 

Forrige gang fikk jeg tidligere mage, men da gikk jeg også opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er brystene, har dere like ømme bryster fortsatt eller? Mine er litt mindre ømme i takt m at kvalmen er noe bedre. Vet jo d er normalt at ting blir bedre, men samtidig er d litt ekkelt og .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er brystene, har dere like ømme bryster fortsatt eller? Mine er litt mindre ømme i takt m at kvalmen er noe bedre. Vet jo d er normalt at ting blir bedre, men samtidig er d litt ekkelt og .

 

Mine er mye mindre ømme :) Mine var faktisk verst HELT i begynnelsen, og har gradvis blitt bedre. Men, har heldigvis vært på ultralyd og sett at alt er bra der inne, så tenker at det sikkert er puppene som har blitt vant til graviditetshormonene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystene min er mindre ømme også. Magen har blitt mindre på en måte, men tror det er både fordi jeg har gått ned i vekt samtidig som jeg ikke er oppblåst lenger.

Jeg bruker ikke mammaklær enda. Har ikke funnet dem frem engang. Tror fint det kan vente til slutten av neste måned. Vet ikke om jeg blir bekymret for at magen ikke er blitt større eller ikke. De to forrige svangerskapene hadde jeg mage på denne tiden, men da hadde jeg også lagt på meg. Vel, når jeg tenker meg om.. ikke det siste. Da kastet jeg jo opp til uke 15. Men magen struttet liksom litt mer likevel.

 

Jaja.. jeg håper virkelig alt står bra til med gullet i magen ivertfall! At h*n lever, er frisk og velskapt!!:)

Neste uke får får jeg vel høre hjertelyden når jeg skal til jordmor, og blir enda mer betrygget da håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)) her er jeg . 12+4 termin 26juni. Har iløpet av noen dager fått den klumpen på magen ......... Så buksene er trange og ubehagelige rundt magen nå. Så tror faktisk jeg skal kjøpe mammabukse snart. Har lagt på meg endel og da:/ startvekt 62kg , nå aner jeg ikke hva jeg veier.... Orker ikke tenke på det heller. Er fremdeles helt ødelagt. Utmattet,vondt i mage og brekkninger..... Men spiser ofte,eneste jeg føler hjelper. Gleder meg til det hele blir litt mer virkelig. Er aleine,så har ikke klart å glede meg stort over lille baby enda. Håper gleden kommer når jeg kjenner spark,vet at dette er virkelig,og det kommer til å gå bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som begynner få mage?? Jeg er 13+6 og helt PADDEFLAT!! aaaargh!!

jeg er 13+0 i dag og dette er 2. svangerskap så jeg føler meg gigantisk! har ikke tenkt at folk skal få vite noe før jul, og det er litt slitsomt kjenner jeg! Det blir mye tights (gravidtightser fra forrige gang forøvrig) og tunika fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helle_Høygir

Vært en tur hos legen idag - må følges opp litt ekstra siden blodtrykket mitt var litt over normalen, det var proteiner i urinen og hun hørte en bilyd i brystet mitt. Sammen med hodepinen jeg sliter med så er legen redd for svangerskapsforgiftning.

 

Så nå er det å få innkalling til undersøkelse på sykehuset..

 

Men imorgen får jeg i det minste se bitteknøtten i magen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som begynner få mage?? Jeg er 13+6 og helt PADDEFLAT!! aaaargh!!
Ja, har hatt lenge, men vet ikke om det er mage eller flesk, hehe. Eller om jeg er oppblåst. Men tror det er mage :) Går mer ut nederst på magen liksom.

 

Har hatt mage en stund faktisk, litt merkelig ettersom det er min første graviditet.

 

Er i 14.uke og blir klappet på magen av kolleger... men det er jo bare koselig da.

 

Svigermor lurte på om jeg ikke var lengre på vei enn jeg trodde, men har jo vært på UL så det er jeg iallefall ikke.

 

Kommer fortsatt i mine stretchbukser, er ikke helt klar for mammabukser enda :)

 

 

syv88: velkommen hit! Så synd at du er så dårlig enda. Er sikker på at gleden kommer når du kjenner lille der inne!

 

Jeg håper også å kjenne noe snart siden jeg stadig bekymrer meg for om alt fremdeles er bra der inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)) her er jeg . 12+4 termin 26juni. Har iløpet av noen dager fått den klumpen på magen ......... Så buksene er trange og ubehagelige rundt magen nå. Så tror faktisk jeg skal kjøpe mammabukse snart. Har lagt på meg endel og da:/ startvekt 62kg , nå aner jeg ikke hva jeg veier.... Orker ikke tenke på det heller. Er fremdeles helt ødelagt. Utmattet,vondt i mage og brekkninger..... Men spiser ofte,eneste jeg føler hjelper. Gleder meg til det hele blir litt mer virkelig. Er aleine,så har ikke klart å glede meg stort over lille baby enda. Håper gleden kommer når jeg kjenner spark,vet at dette er virkelig,og det kommer til å gå bra:)

 

Jeg er også alene, og har ingen venninner med barn, så synes foreløpig det kan være veldig kjipt rett og slett... Blitt veldig systematisk ekskludert når mine gamle venninner går ut, ikke invitert på ting fordi jeg "helt sikkert er trøtt eller ikke vil" og sitter i samme slengen med ganske vond kjærlighetssorg. Jeg tror også jeg kommer til å glede meg litt mer og ikke minst bli mer glad for og tro på det når det kommer mage, jeg kjenner spark og vet om det er gutt eller jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært en tur hos legen idag - må følges opp litt ekstra siden blodtrykket mitt var litt over normalen, det var proteiner i urinen og hun hørte en bilyd i brystet mitt. Sammen med hodepinen jeg sliter med så er legen redd for svangerskapsforgiftning.

 

Så nå er det å få innkalling til undersøkelse på sykehuset..

 

Men imorgen får jeg i det minste se bitteknøtten i magen da!

 

Huffda, det var ingen hyggelig beskjed å få! Da må du ta det rolig og ikke stresse! Altfor tidlig med svangerskapsforgiftning nå! Håper det ordner seg for deg :)

 

Lykke til med UL! Koselig å se lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)) her er jeg . 12+4 termin 26juni. Har iløpet av noen dager fått den klumpen på magen ......... Så buksene er trange og ubehagelige rundt magen nå. Så tror faktisk jeg skal kjøpe mammabukse snart. Har lagt på meg endel og da:/ startvekt 62kg , nå aner jeg ikke hva jeg veier.... Orker ikke tenke på det heller. Er fremdeles helt ødelagt. Utmattet,vondt i mage og brekkninger..... Men spiser ofte,eneste jeg føler hjelper. Gleder meg til det hele blir litt mer virkelig. Er aleine,så har ikke klart å glede meg stort over lille baby enda. Håper gleden kommer når jeg kjenner spark,vet at dette er virkelig,og det kommer til å gå bra:)

 

Jeg er også alene, og har ingen venninner med barn, så synes foreløpig det kan være veldig kjipt rett og slett... Blitt veldig systematisk ekskludert når mine gamle venninner går ut, ikke invitert på ting fordi jeg "helt sikkert er trøtt eller ikke vil" og sitter i samme slengen med ganske vond kjærlighetssorg. Jeg tror også jeg kommer til å glede meg litt mer og ikke minst bli mer glad for og tro på det når det kommer mage, jeg kjenner spark og vet om det er gutt eller jente.

.

 

 

 

Huff kjærlighetssorg på toppen er ikke godt! Heldigvis har jeg ikke det, men sliter mye at jeg er mye trist og lei. Rett og slett for livet mitt ikke ble som planlagt. Begynner å komme over det nå, å venner meg mer og mer til at kroppen kommer til å se helt jævelig ut.... Hører alle sier alt dette vonde,er verdt det når barnet kommer. Så vi får jo bare stole på at det stemmer . Så er det jo hardt å ha smerter,og ingen som kan holde rundt deg å gi litt trøst. Men bedre å være aleine,enn å ha en slitsom ego mann på slep tenker nå jeg. De som har støttende og gode menn er så klart kjempe heldig, men så ble det ikke sånn her i gården. Hehe jeg bor hvertfall i Telemark ,og er 24år. Du får bare prate med meg om du har det kjipt og ingen av vennene dine fårstår deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Hyggelig tur på ul idag! Lille nurket sov godt og ble skikkelig sur når legen dultet litt for å se:) akkurat riktig lengde, armer og bein der hvor de skulle være:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 16 uker på vei. Og har kjent spark i det siste :)

Hvor ofte skal man kjenne det? Er det vanlig at det er litt pause? Har ikke kjent noe særlig på noen dager. Kan være at den har snudd seg og sparker mot ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)) her er jeg . 12+4 termin 26juni. Har iløpet av noen dager fått den klumpen på magen ......... Så buksene er trange og ubehagelige rundt magen nå. Så tror faktisk jeg skal kjøpe mammabukse snart. Har lagt på meg endel og da:/ startvekt 62kg , nå aner jeg ikke hva jeg veier.... Orker ikke tenke på det heller. Er fremdeles helt ødelagt. Utmattet,vondt i mage og brekkninger..... Men spiser ofte,eneste jeg føler hjelper. Gleder meg til det hele blir litt mer virkelig. Er aleine,så har ikke klart å glede meg stort over lille baby enda. Håper gleden kommer når jeg kjenner spark,vet at dette er virkelig,og det kommer til å gå bra:)

 

Er akkurat like langt vi da :D termin samme dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 16 uker på vei. Og har kjent spark i det siste :)

Hvor ofte skal man kjenne det? Er det vanlig at det er litt pause? Har ikke kjent noe særlig på noen dager. Kan være at den har snudd seg og sparker mot ryggen?

 

Eg kjende spark i forrige veka, men ikkje kjendt nåke særlig denna veko og helga.. trur det e normalt at da ikkje e regelmessige spark før me kjeme litt lenger ut i svangerskape.. :) eg tenke jaffal da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner ikke spark, men veldig mye bevegelse!! Fikk en stund masse protester når jeg lå på magen, men nå kan den dulte i meg når jeg sitter normalt, og går også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 15 uker imorgen,og siden jeg er førstegangs, så forventer jeg ikke å kjenne noe bevegelse på 3-4-5 uker enda. Men, gleder meg VELDIG til det skjer! :D

 

Men, leste på nettet at for de som kjenner bevegelse så tidlig som i uke 16, så kan det være veldig sporadisk. Så ikke noen selvfølge at man skal kjenne det hver dag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 16 uker på vei. Og har kjent spark i det siste :)

Hvor ofte skal man kjenne det? Er det vanlig at det er litt pause? Har ikke kjent noe særlig på noen dager. Kan være at den har snudd seg og sparker mot ryggen?

 

Eg kjende spark i forrige veka, men ikkje kjendt nåke særlig denna veko og helga.. trur det e normalt at da ikkje e regelmessige spark før me kjeme litt lenger ut i svangerskape.. :) eg tenke jaffal da :)

Nei, sikkert helt normalt :) Er 15+6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig ikke det er svangerskapsforgiftning du har fått nå Helle_Høygir! :( Krysser fingrene for deg at hodepinen forsvinner snart og at du blir frisk og rask!

 

Jeg har kjent mer og mer liv etter at jeg første gang kjente det i uke 13. Imorgen er jeg 15+0 (mye morsommere å si det enn 14+6 idag:D )Nå vet jeg også helt eksakt hva som er gullet i magen og hva som ikke er det. Jeg har forsøkt å fremprovosere fiskehalen ved å ligge på magen eller ved å dytte borti magen, men det virker ivertfall IKKE. Neida. Den gjør som den vil den her skjønner jeg:D Men det var veldig morsomt på lørdag da jeg og mannen var ute med et vennepar og spiste middag, da plutselig kjente jeg fiskehalen:) Jeg har ikke spist søtt siden omtrent jeg ble gravid( har bare ikke hatt lyst på), men denne helgen spiste jeg både sjokoladekake til dessert på lørdag og på søndag spiste jeg en sjokolade og drakk litt julebrus.. og da ble det fart i sakene i magen gitt:) da kjente jeg fiskehalen titt og ofte. Desverre så ble jeg selv ganske kvalm av det søte da, så. Men det er jammen koselig å kjenne den lille altså!

 

Men idag: kvalm og utrolig trøtt og sliten. Sov bare halve natten inatt igjen (huff, og jeg som trodde jeg skulle begynne å sove bedre og være kvitt kvalmen etter uke 12!) Da er det skikkelig moro når man ligger rett ut på sofaen og sliter med kvalmen at det kommer to elektrikere valsende inn?!? Not! Jaja.. Jeg guidet dem til jobben og gikk tilbake til sofaen. Begynner jo å bli vant til håndverkerne som hamrer og banker fra morgen til kveld nå. Når jeg tenker på det så skal de være her helt frem til fødsel;) Jaja.. det blir nå bra her da om ikke annet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Tusen takk Ønsker3gull:) dagene er ikke like mtp smerte, så jeg klarer meg med litt smertestillende innimellom, kalde strips på panna og mye ro.

 

Nå som jeg har sett at nurkeliten har det fint, så tok jeg på en litt trangere bluse idag og lot magen stå til. Bare positive reaksjoner:) magen kom fortere nå, dog forrige gang tok det tid i og med jeg var så himla dårlig.

 

Er under god oppfølging, men krysser fingrene for at dette ikke er en begynnende svangerskapsforgiftning ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å kunne si at man er 15 uker på vei ja! :D Bare 25 uker igjen! Går jammen unna, sånn egentlig. Bare litt over 2 uker til ordinær ultralyd også, så mye å se frem til! :D

 

Formen er fortsatt opp og ned her, like spennende å våkne hver dag, for å se hvordan formen blir. Men, den dårlige formen kommer mer og mer sjeldent ihvertfall :) Håper den holder seg VELDIG bra den neste uken, sånn at man får vært med på alle julerelaterte ting :)

 

Kjenner det i korsryggen hvis jeg presser kroppen, så prøver å være flink å ta det med ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som begynner få mage?? Jeg er 13+6 og helt PADDEFLAT!! aaaargh!!
Ja, har hatt lenge, men vet ikke om det er mage eller flesk, hehe. Eller om jeg er oppblåst. Men tror det er mage :) Går mer ut nederst på magen liksom.

 

Har hatt mage en stund faktisk, litt merkelig ettersom det er min første graviditet.

 

Er i 14.uke og blir klappet på magen av kolleger... men det er jo bare koselig da.

 

Svigermor lurte på om jeg ikke var lengre på vei enn jeg trodde, men har jo vært på UL så det er jeg iallefall ikke.

 

Kommer fortsatt i mine stretchbukser, er ikke helt klar for mammabukser enda :)

Hehe, var hos mine foreldre her om dagen, de sa "nå ser man jo det på deg litt!". Er 16 uker på vei.

Er litt spent på om jeg blir satt tilbake eller noe på ordinær ultralyd da, og hva terminen blir. Synes det er enklere å forholde seg til enn hva en fastlege sier. Synes det har hoppet så mye frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...