Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

takk for svar ;-)

 

Får prøve å hvile det jeg kan idag, før jeg begynner på jobb i morgen. :)

 

Fantastisk vær ja! Vi krysser fingrene for et supert år ;-D

Der vi holder oss friske og raske til sommeren kommer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har tips mot verkende hodepine?? Har hadd skikkelig hodepine de 3 siste dagene. Å vet snart ikek hvor jeg skal gjøre av meg.. det er så VOOONDT! får ikke til å fungere i det heletatt;-S

 

Flere som har det slik?

 

Huff, ja har det sånn men vet ikke hva som funker så har ikke noen gode tips egentlig. Har hatt det sånn i snart 3 uker :( Prøver å drikke mye vann og slappe av, men det er samme greien. I dag er det helt forferdelig. 2 paracet og en time på puten tok ikke bort noe av det en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å uff.. jeg føler virkelig med dere som har hodepine eller er kvalme!! Det er fælt å ha det sånn:( Håper dere blir bedre veldig snart eller finner en løsning.. om det er hvile,frisk luft, akupunktur eller hva det måtte være!

 

Idag har jeg bikket 17 uker:) sliten som FY etter jula. har absolutt ikke ladet batteriene..men det har vært kos å være sammen med familien da ivertfall. Det eneste er når det har vært så såpeglatt ute så har jeg ikke turt å våge meg ut på tur.. og det er litt slitsomt når man har flere dager fri i grunn;) Skulle gjerne ha gått tur hver dag da, men.

Nå satser jeg på mer snø og mer stødig føre!.. ellers tar jeg på meg brodder rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å uff.. jeg føler virkelig med dere som har hodepine eller er kvalme!! Det er fælt å ha det sånn:( Håper dere blir bedre veldig snart eller finner en løsning.. om det er hvile,frisk luft, akupunktur eller hva det måtte være!

 

Idag har jeg bikket 17 uker:) sliten som FY etter jula. har absolutt ikke ladet batteriene..men det har vært kos å være sammen med familien da ivertfall. Det eneste er når det har vært så såpeglatt ute så har jeg ikke turt å våge meg ut på tur.. og det er litt slitsomt når man har flere dager fri i grunn;) Skulle gjerne ha gått tur hver dag da, men.

Nå satser jeg på mer snø og mer stødig føre!.. ellers tar jeg på meg brodder rett og slett!

 

Samme her, liker ikke å gå ute når det er så glatt. Håper det enten blir helt bart, eller ordentlig snøføre. Kjenner jeg har fått litt skrekken etter at jeg svimte av her om dagen også, ikke så godt om det skjer ute på tur... Men, får bare ta med meg vannflaske og satse på at det går bra. Kan jo ikke unngå alt bare sånn i tilfelle noe skal skje heller.. Men litt mer forsiktig blir jeg nok ;)

 

2 dager til ultralyd for meg nå, fryktelig spente her både jeg og samboer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull! Jeg fikk brodder av mamma like før jul! Gull verdt!! Føler meg litt gammel når jeg bruker de, men også veeeldig smart :D hehehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint å høre at det er flere som ikke har sperrer for å bruke brodder :) Føler meg litt som ei gammal kjerring når jeg har dem på, men. Viktigere å være trygg enn å falle.

 

Ååå så gøy det å være at det ikke er lenge igjen til ultralyd Makuahines! Jeg må vente helt til den 17.jan. jeg!;) Føles uvirkelig lenge til;) Fant ut at jordmortimen var på akkurat samme tidspunkt samme dag, så må flytte den. Men kanskje like greit.. å få den uka etter.. så kan vi snakke om ultralyden hvis jeg lurer på noe. Rart å tenke på at jeg er fem mnd. på vei.. halvveis altså.. når vi er på ul. Helt snålt hvor raskt det egentlig har gått. Måtte legge bort to bukser idag. Magen er merkbart større, og et par bukser strammer litt for mye og ubehagelig og og lager merker rundt livvidden.

Så fant jeg frem en mamma-tights. Ikke en jeg kan bruke ute på vinterstid, men.. kan bruke den hjemme foreløpig tenkte jeg.. og heller i april kan jeg begynne å bruke den ute.

 

Forresten.. er det noen som kjenner liv liksom virker som helt oppi ved navel-område og nesten litt over? Jeg kjenner disse sommerfuglvingene/fiskehalen nå der, og heller sparkene(som er litt kraftigere nå) under navlen. Synes det er rart at det er så høyt, men synes absolutt at jeg kjenner kanten/toppen av livmoren ved navlen om morgenen (da har jeg av og til kynnere og magen strammer seg og jeg kjenner det lettere). Hmm.. litt rart. Den skal jo ikke være så høy enda. Skal jo være ved navlen når man er 20 uker ca. Men så har jeg også lest et sted at livmoren vokser raskere når man er flergangsfødende?! Vel, lurte på om noen av dere andre kjente til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent litt kanskje 3 cm under navlen. Men også langt unner. Flytter seg visst veldig mye! Og virker som det er god plass der inne, haha.

 

2 dager til UL for meg og. Kiler i magen av å tenke på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent litt kanskje 3 cm under navlen. Men også langt unner. Flytter seg visst veldig mye! Og virker som det er god plass der inne, haha.

 

2 dager til UL for meg og. Kiler i magen av å tenke på det!

Jeg kjenner langt nede jeg også, og langt ut på begge sider. Jeg også har tenkt slik at den må ha jammen god plass enda:D

Litt artig at flere har kjent liv så tett opptil navlen da:)

 

Har alle begynt å kjenne liv forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har begynt å bruke brodder nå, vil heller det enn å falle. Har hester, så å bære vannbøtter på glatta er ikke gøy. Så fikk jeg brodder av mamma ;) man føler seg litt gammel, men vil heller det enn å falle som sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal kjenne toppen av livmora jeg!! :P

 

Da er vi fler! Skjønner ikke hva jeg skal kjenne? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal kjenne toppen av livmora jeg!! :P

 

Da er vi fler! Skjønner ikke hva jeg skal kjenne? :P

 

samme her, har ikke peiling :-P

 

Bruker sko med pigger jeg, tar ikke sjansen på å gå på glatta uten. Gleder meg til is og snø forsvinner :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver kveld når jeg legger meg, så er høyre siden av magen (livmoren?) som en kul og hard, og venstre er mye mykere. Noen andre som har merket det? Betyr det at babyen ligger på høyre side eller noe da? :P Mye rart man skal lure på som førstegangs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makuahines: Jepp - det er nok babyen som ligger på høyre side :) Min ligger ofte også mot høyre. Mavat: Livmoren kjenner du som en kant som plutselig stopper. Min er nå like under navlen (siden jeg er 2. gangs er den kanskje noe høyere enn en 1. gangs). Jeg synes det er litt ømt eller ubehagelig/rart å ta på det området der livmoren stopper.

Endret av 2010 Mammaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sa legen min at de ikke pleide å lytte etter hjertelyd før etter ultralyden nettopp fordi man ikke alltid finner den, så er kanskje ikke noe å stresse med så tidlig?? Hva sa legen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten ikke kjent noe liv enda, så det var snakk om det ovenfor. Men er bare litt over 15 uker på vei så blir vel en stund til enda. Jeg er vel en av dem som er kortest på vei i denne tråden da jeg har termin på slutten av juni. Bare tre uker til ord. ultralyd nå, blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, hørte hjertelyd i uke 8 jeg. Men det kommer jo an på apparatene, de sa man ikke skulle bli bekymret om man ikke hørte noe, at det kunne være vanskelig å høre. Noen har jo dårligere apparater enn andre også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Zassy - du og jeg er vel omtrent likt vi da siden jeg også har termin i slutten av juni :)

Har fått min innkalling til UL -ca 3 uker for meg også.

 

Ringte helsestasjonen og fikk time hos jordmor, så her blir jeg passet godt på.

 

Jeg kjenner ikke livmor, men merker at høyre side er foretrukket. Vi så det også på UL i uke 12 - da lå kilevesenet på høyre side.

Men samtidig så kjenner jeg stadig vekk at noe kiler meg andre steder også, så mulig det er en som turner og holder på noe innmari inni der.

Det er jo ikke voldsomme sakene jeg merker, men syns det er merkelig at dette skulle vært luftbobler eller hva det nå kalles. Det er som noen kiler meg eller en fisk som skulle sprelle (får et litt merkelig bilde i hodet av akkurat det!) og både mannen og jeg husker det godt at det var sånn forrige gang også.

 

Denne gangen ligger visst morkaken bak og ikke foran som forrige gang - da var den som en buffer, så det tok litt lengre tid før jeg merket noe.

 

Uansett jeg foretrekker kanskje litt lett kiling enn en albue i magen eller en fot i puppen som sist - junior hadde temperament og likte ikke at jeg satt slik at det ble dårlig plass til han. Da sparket han rett i matfatet så jeg ble blå!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du da Helle? jeg er 15+ 4 i dag, termin 24. juni foreløpig :)

 

Magen min har plutselig blitt mindre igjen, fra at det var skikkelig mage til at jeg ser ut som at jeg nesten ikke er gravid, kanskje oppblåsthet som har gitt seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Jeg er 15+1 , termin 28 juni :) min mage har stabilisert seg litt - det syns unektelig godt nå.

Men jeg gidder ikke gjemme meg bort i store klær lengre- når jeg fikk se at alt var ok, da fikk magen slippe fri.

 

Vurderer om jeg må kjøpe meg et par mammajeans snart - disse jeg har nå sitter litt for lavt på hoftene til at det er pent. Og føler ikke helt at kosebukse er tingen på jobb, særlig ikke med blazer til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Leser om denne influensaen nå og kjenner jeg uker er helt happy.

 

Folkehelseinstituttet sier nå at gravide, særlig i 2 og 3 trim bør vaksinere seg, men jeg er allergisk og kan ikke ta vaksinen..

 

Ser at antallet på sykehus øker mye om dagen og det er jo ikke så bra akkurat. Jeg må kjøre kollektivt til og fra jobb - det er ikke rent få som reiser samtidig, så man står jo rimelig tett. Dog føler ikke helt at munnbind er tingen, men hva skal man gjøre?

 

Dette er bare noen tanker jeg gjør meg - har ikke planer om å renne ned døra til verken apotek eller legekontor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...