Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 15+3 idag. Gleder oss utrolig mye til ordinær UL 25 januar. Føler det er en evighet til! Jeg skal nokk klare å holde ut..:)

 

Værre med denne hodepinen son har vært hær i 4 dager. var på jobben idag, å syntes det gikk greit. men har ligget i senga siden jeg kom hjem. Usikker på hvordan jeg skal gjøre dette:( Er jo i super form ellers. Men ubehagelig når man har slik hodepine.

Jobber 100% i barnehage.

 

Vurderere og ringe lege i morgen for å høre. Fryktet jeg blir gradert sykmeldt ;-( men må nokk lytte til kroppen...

selv om det er vanskelig noen ganger!! vill så gjerne jobbe lengst mulig ;-)

 

Håper formen deres er bra damer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Å skrive fra iPad sendte meg raskt inn i klubben for rare setninger ser jeg... Ikke helt happy var det det skulle stå!

 

SpireØnske13- var på jobb idag jeg også, merket det litt på starten og ble bare verre utover dagen. Har ny kontroll av blodtrykk og slikt den 14, så får se hva legen sier da.

Bir ufattelig sliten av slik pine, men hadde 5 min smertefri i forrige uke. Første på vel 4 måneder- tar i mot alle lysglimt med takk jeg nå altså.

Men forsetter det sånn så ser jeg ingen annen utvei enn å be om sykemelding- blir utslitt av dette..

 

Reiser til London rett etter ul, så da skal jeg hamstre kalde strips til panna. Må ha et alternativ til kjemikaliene:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner virkelig ikke dere som har hodepine :( Har det vært sånn hele tiden, eller har det blitt verre etterhvert? Håper ikke det dukker opp her også :(

 

Merker at man er gravid, når man bare MÅ bake cookies, selvom man må sitte når man gjør det, pga kranglete bekken :P Så, får håpe de blir gode, hatt lyst på cookies i flere dager, men ikke funnet noen i butikker som frister, så da får man prøve selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi Makuhines i morges drømte jeg at jeg skulle spise krydderkake og ble sååååå skuffet over at jeg våknet før jeg rakk å spise noe, så nå er samboer sendt ut for å kjøpe ingredienser så jeg kan bake :P

 

Måååååå ha det, bare måååå ha det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

For min del har det vært sånn hele tiden, men i varierende styrke og intensitet mtp hodepinen.

 

Jeg hadde store bakeplaner før jul; skolebrød med ordentlig eggekrem (aldri lagd slik krem før), lakrismakroner med tyrkisk pepper fyll (min favoritt), sjokolademakroner med salt karamell (mannens favoritt) og en ny oppskrift på choc chip cookies med mandelflak og litt salt karamell.

 

Fått bakt en smule? Overhodet ikke:) kanskje det + føde skal være forsettet mitt i år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte på en ting. Jeg har en hund, halvvoksen liten tass på 6,5 kg ca og 1,5 år snart.

Lurer på åssen han reagerer på en baby jeg. Han er litt redd for barn dessverre, etter noen dårlige opplevelser med fremmede barn som har skremt ham. Men kanskje annerledes når han ser den vokse opp.

 

Uansett så er han ellers verdens snilleste og godeste, ikke aggressiv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Hvor er det dere kjøper strips i London? Jeg er her to uker nå, og skal tilbake et par uker i februar, og det kan sikkert vere greit å hamstre litt....

 

OG SÅ: Jeg kjenner ikke liv, og har fremdeles ikke fått noe særlig mage. Magen står jo litt mer ut enn før, men jeg var liksom aldri helt flat da. Gikk på vekten i går og ble veldig positivt overrasket over at jeg kun har gått opp tre kg, for det FØLES så utrolig mye mer, og nesten alle klærne mine sitter trangt på. Heldigvis er er det mye større utvalg med mamma klær her enn hjemme, så skal slå meg løs på topshop i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ultralyd i dag, og nå har jeg begynt å bekymre meg masse...

Er det flere som har det sånn?

 

Når jeg har tenkt på ultralyden tidligere har jeg bare vært spent på hvilket kjønn det er, men nå de siste dagene har jeg blitt redd for at det er noe galt. Heldigvis har jeg doppler, så jeg vet at hjertet slår og at det ikke er et dødt foster som møter oss...

 

Skal være så glad når klokka er 15 og vi vet hvem som bor i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ultralyd i dag, og nå har jeg begynt å bekymre meg masse...

Er det flere som har det sånn?

 

Når jeg har tenkt på ultralyden tidligere har jeg bare vært spent på hvilket kjønn det er, men nå de siste dagene har jeg blitt redd for at det er noe galt. Heldigvis har jeg doppler, så jeg vet at hjertet slår og at det ikke er et dødt foster som møter oss...

 

Skal være så glad når klokka er 15 og vi vet hvem som bor i magen!

 

Skal også på ultralyd idag, og litt kvalm og uggen av nervøsitet. Håper alt står bra til der inne! :) Hadde ultralyd i uke 12, med en litt ubehagelig opplevelse, hvor de fant noe på babyen som de "ikke visste hva var", og da opplevde vi 2 døgn med venting som ikke akkurat var morsomme.. Ble henvist videre til Riksen, som fant at alt HELDIGVIS var bra. Men, opplevelsen sitter i enda.. Håper på BARE positive nyheter idag!

 

Lykke til til både deg og meg, og alle andre med ultralyd idag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det ul i dag her også. Jeg er ikke nervøs, men har hatt så mye annet å tenke på det siste døgnet at den i magen er litt glemt - så UL kommer ikke som første pri (visste ikke om det ble i det hele tatt). En annen ting er (fælt å si) at jeg har vært og er litt likegyldig til svangerskapet siden jeg har hatt det så tungt. Jeg har jo også sett den lille en gang og det så fint ut den gangen + at jeg kjenner bra med liv så jeg vet jo at det er en liten levende krabat inni der :) Lykke til dere andre! Håper vi alle får gode nyheter i dag og at det er mange fine minier i magene våre! Gi en lyd fra dere når dere er tilbake i ettermiddag/kveld da :)

Endret av 2010 Mammaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Lykke til i dag til dere som har UL :) Og jeg har det veldig på samme måten Leb 76, var først bare veldig spent på å få se den og vite kjønn, men akkurat nå er jeg dødsnærvøs! Og jeg har ikke hatt UL tidligere, ikke hørt hjertelyd og har egentlig ikke noe annet bevis på at jeg er gravid enn en positiv graviditetstest fra oktober... Men viss det hadde vært slik at hadde det ligget et dødt foster inni der så ville jeg opplevd enten blødninger, intense smerter og ikke minst ville vel magen sluttet å vokse....

 

Jeg må uansett vente til 16 januar, da drar jeg på haukeland sammen med min gode venninne som blir både gudmor og "Tante-Ingrid", så har jeg ivertfall noen å dele gleden med, og noen som er der om det mot all formodning skulle vere noe gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på ul alle som skal!

 

2010Mammaen så fint at du kom deg i vei likevel, håper det går bra med lillegutten din? hørtes så fælt ut :( Og så vil jeg bare at du skal vite at du er ikke alene med å ha likegyldige følelser, det skremmer meg i blant at jeg ikke bryr meg mer..men håper at det kanskje blir anderledes etter ul? håper du føler det sånn etter i dag? Og hvis ikke blir det forhåpentligvis bedre etterhvert. Får du noe hjelp med disse tankene/følelsene? Jeg tenker at det er viktig når man har slitt så mye fysisk som du, det går jo på psyken løs også, det vet jeg alt om, kjenner virkelig at jeg trenger hjelp til å få sortert alt og til å greie meg gjennom dette så er glad jeg skal få det etterhvert. Tenker på deg og håper alt gikk bra i dag. Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi tilbake fra ultralyd :) Fantastisk opplevelse. Fikk sett en liten krabat som sparket og sprellet, og alt var perfekt! Herlig :) Fikk terminen flyttet tilbake 1 dag :)

 

Jordmor hadde ikke noe problem med å se kjønn, men vi klarte å la være å få vite hva det er. Ikke lett! :) Så nå får vi vente i spenning til juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fint her også! Alt ser kjempebra ut og igjen er UL termin lik menstermin. Morkaken har flyttet seg og ligger nå mest foran (bak i uke 12).

 

Kjekt å se den lille i magen og jm var superbehagelig og hyggelig! Gjorde det til en fin opplevelse

 

Det er korte avstander mellom himmel og helvete - det er sikkert og visst. I halve går var vi på sykehuset for masse undersøkelser av 2 åringen og i dag var det for å se vårt ufødte barn. Store kontraster og jeg kjenner at jeg ikke klarer helt å fordøye det hele.

 

Takk for støtten Zassy! Det går bedre med gutten vår, men jeg klarer ikke å roe meg før han er frisk og tilbake til seg selv og det er han langt i fra. Håper bare at det ikke blir nødvendig med ny tur til sykehuset og at jeg etterhvert kan begynne å slappe av og prøve å glede meg over situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hjemme fra UL jeg også! :D

Så en som hoppet og spratt fint der inne, alt så bra ut iflg JM.

Terminen var det jeg trodde selv, og jeg hadde gjettet riktig kjønn!

 

Nemlig ei lita jente :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh! så kjekt å høre om dere som har vært på UL! Jeg må fortsatt vente 14 dager til! Men fikk i det minste høre hjertelyden idag <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor sikre er de på kjønn? Leser jo stadig om de som har fått vite feil kjønn :P Kanskje lurt å kjøpe mest nøytralt tøy uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Totoaa - jeg kjøper kalde strips på Boots; de ligger i hyllen for smertemedisin (paracet og annet gøy). Ofte 3 for 3 og esken er blå med en dame på forsiden som har en slik strip i panna.

Heter Kool'n'Soothe :)

 

Jeg reiser ned om noen uker og har planer om å ha minst halve kofferten full! Evt så kjøper jeg en ny koffert på primark om det så er om å gjøre!

 

Gratulerer til alle på UL idag - så koselig å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk bra på UL for alle i dag :-) Kjenner jeg gleder meg til det blir min tur, samtidig som jeg er spent på om alt er bra med den lille :-) Men må smøre meg i 3 uker enda. Har første time hos jordmor om ei uke, så ser fram til den timen no :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leb76 - Hvordan gikk det med deg i dag?

 

Skjønner deg godt ang influensaen Helle! Jeg er enormt bekymret - men så har jeg også en syk 2-åring og en syk mann i hus. Siden jeg selv har vært "syk" siden oktober blir det nesten ikke noe annet enn sykdom man tenker på og jeg blir enormt bekymret. Må jo bare tenke at det å bekymre seg ikke hjelper - men det er ikke så enkelt å la tankene ligge. Jeg reiser heldigvis ikke kollektivt, og jeg tror jeg skal være litt hysterisk og unngå større sosiale arrangementer etc.Ikke bare pga influensa, men det florerer også med andre ting som omgangssyke osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å lese om deres fine UL-opplevelser idag damer! :)

 

Jeg må vente til den 17.januar jeg da;).. og har begynt å bekymre meg for om alt er bra med lille der inne. Typisk det.. når jeg leser om ul-opplevelser og timen min begynner å nærme seg.

Samtidig gleder jeg meg jo også til å se lille knøttet da så klart, og å komme tilbake til sykehuset hvor vi sist hadde en så utrolig fin opplevelse da vi fikk vesla:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker - det går sikkert kjempefint! Du har vel vært på UL før du også om jeg husker riktig og da skal det litt til for at det blir oppdaget nye ting. Det er jo bare 2 uker og vente og så er det litt hyggelig å ha noe å se frem til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor sikre er de på kjønn? Leser jo stadig om de som har fått vite feil kjønn :P Kanskje lurt å kjøpe mest nøytralt tøy uansett.

 

Tror de er ganske sikre på kjønn når de oppgir noe, når jeg fikk vite det sist jeg ventet sa de at det var veldig uvanlig at de sa feil og at da ble det "snakket om" på sykehuset liksom, hehe.. Man hører jo om de som har fått vite feil, men jeg tror det er unntakene, det er jo sjelden de som har fått vite rett skriker ut om det: DET BLE DET KJØNNET VI TRODDE! :D hihi.

 

Veldig spennende å høre om dere som har vært på ul, føles så lenge til min nå, kjenner jeg er litt spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...