Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Hei!

Siden jeg har termin så tidlig i juni så er jeg vel en av de første som flytter over hit. Håper flere kommer etter snart, det er morsomt å følge dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme dag som deg? 2. juni, iallefall fram til ordinær UL :) Trur egentlig den vil bli flytta framover at det blir litt lenger ut i juni, men her og no må eg jo berre gå ut ifra menstermin..! Koss e formen din for tida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min menstermin er 24. mai, 1. ul sa 2. juni... men i dag sa de 31. mai. Så må nok vente til ordinær ul 2. januar for å være sikker.. :) Formen er bedre nå, har vært veldig mye kvalm de siste ukene, men viker som det begynner å gi seg. Du da? :)

Endret av castoslo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er møkje bedre her òg, men kvalm innimellom.. Sliten og trøtt i kroppen 24/7, så syns det har vore tøft å vere i 100% jobb..:P Ellers har eg ein rygg som krangler, med omtrent konstant murring i korsrygg-partie.. Håper dette vil gje seg litt, e slitsomt å gå å verka heile tia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alt det du skriver der mai89 stemmer på en prikk med meg og. slitsomt å jobbe 100%, spesielt etter en mnd 50% sykmeldt pga kvalme og oppkast. er det 13 fullgåtte uker som er 2. termin? snaart da:) sjarmøretappen, har jeg hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 fulgåtte veker å så e ein øve i 2. trimester! Så i og med eg er 12+3 idag, har eg offisielt vore i 2.trimester i 3 daga ;) Sånn rekna iallefall eg på det! Uff, eg har vore i jobb heile tida eg, men hadde 2 veker ferie frå veke 8 til veke 10 og da va jammen godt! ellers måtte eg vel hatt meg ei sjukemelding sjølv..

 

Ja, eg og har hørrt at ditta trimestere e sjarmøretappen! E liksom nå formen vil vera på sitt besta, før magen blir så stor at den gir plager fra seg på den måten! I og med at det e 1. graviditet for meg, må eg ærlig (og uvitande) innrømma at eg gleda meg te at magen vekse eg <3 da å kjenna spark å liv i magen, må nå ver heilt fantastisk! ååååh, me har å gleda oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja jeg er helt enig, gleder meg veldig til det blir en ordentlig babykul å kose på:) vi har nok mye fantastisk å se frem til, og alle har da vært der at de går gjennomsin første graviditet, og jeg har tenkt å nyte det! skal ikke la noen få ødelegge det med skrekkhistorier og tull. lurer veldig på hvor lang tid det tar før jeg kjenner bevegelse. jeg kjenner ennå ikke livmoren nederst i magen når jeg ligger på ryggen. har hørt det er vanlig, men har jo sett at alt er som det skal på ul så er vel ikke noe å bekymre seg for:D er 12+4 idag så da kan vel jeg også si at jeg er godt inne i 2. tri!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da kan du vel trygt sei! Nei, eg kjenne eg e forsiktig med å lesa om skrekkhistorier å sånn, og har stort sett prøvd å nyta tio og ikkje bekymra meg altfor masse om at småen i magen har da bra! Eg har hatt varierande symptom, men heila tio følt meg gravid(om da går an å sei da på den måten!?) å stole på at kroppen passe godt på så bebisen kan veksa seg stor inni der :D E løye å tenka på at me har eit lite vesen på 7-9 cm inni magane våras no! <3

 

Eg har kje kjent livmoro sjøl heller, men for å vera ærlig veit eg ikkje ka eg ska kjenna itte! Dessuten trur eg eg trykke meir på blæro enn nåke anna når eg prøve kjenna itte, for eg må jaffal rett på do ittepå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!! Her kommer jeg og!!!!! :-):-):-):-) Deilig! Her er kvalmen over, men kjenner kroppen er trøtt til tross for at jeg jobber kun 55% nå. Sykemeldt 20% pga nattevakter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg også :-) 12+1 i dag. Alt så supert ut på UL i dag og håper nå jeg kan få bedre dager med mindre kvalme og mer glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!! Her kommer jeg og!!!!! :-):-):-):-) Deilig! Her er kvalmen over, men kjenner kroppen er trøtt til tross for at jeg jobber kun 55% nå. Sykemeldt 20% pga nattevakter!

 

Moro at vi er så mange junimager :) Og godt at kvalmen gir seg. Jeg er også mye bedre, men har enkelte dager der jeg bare er helt slått ut fortsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kommer jeg også :-) 12+1 i dag. Alt så supert ut på UL i dag og håper nå jeg kan få bedre dager med mindre kvalme og mer glede!

 

Hurra! Deilig når ul går bra, det gjorde min også på mandag :) Så nå får vi bare glede oss til tide fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en veldig god følelse :-)

 

Utrolig artig å se den lille og jeg er overrasket over hvor likt det var som ordinær UL forrige gang. Ganske stor forskjell fra 10+4 (som jeg var på tidlig UL forrige gang) og 12+0 som jeg er nå. Så er det jo veldig rart at så mye liv som det er inni der, så går man rundt og ikke kjenner noe som helst. Lege mener snart jeg kan begynne å kjenne liv. Morkaken ligger bak denne gangen (foran sist) og han mener den vil holde seg der og da vil jeg nok kjenne noe ganske snart :)

 

Nå er livet blitt litt bedre enn de siste ukene!

 

Sa de noe om hvor din morkake ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en veldig god følelse :-)

 

Utrolig artig å se den lille og jeg er overrasket over hvor likt det var som ordinær UL forrige gang. Ganske stor forskjell fra 10+4 (som jeg var på tidlig UL forrige gang) og 12+0 som jeg er nå. Så er det jo veldig rart at så mye liv som det er inni der, så går man rundt og ikke kjenner noe som helst. Lege mener snart jeg kan begynne å kjenne liv. Morkaken ligger bak denne gangen (foran sist) og han mener den vil holde seg der og da vil jeg nok kjenne noe ganske snart :)

 

Nå er livet blitt litt bedre enn de siste ukene!

 

Sa de noe om hvor din morkake ligger?

 

Hun sa den lå i veien for å få gode bilder, så da regner jeg med at den ligger foran? Men hun sa det ikke spesifikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker, trodde ikke den var så stor foreløpig at den dekket så mye, men den gjør kanskje det da? Det har jo ikke så mye å si, bortsett fra at man kjenner liv litt senere. Etterhvert er det kanskje en fordel for det demper kanskje de hardeste sparkene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere! Nå hører jeg også til her inne. Nesten ikke til å tro!

Nå er det bare å håpe at kvalmen gir seg snart, sånn at jeg kan begynne å nyte dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være kjip..;) men det står øverst på 2.Trim siden at 2. trimester går fra uke 14 til uke 27..

Jeg er også 12 uker idag, og synes det er kjempe stas!:D Har fortalt det til nesten alle nå og satser på at alt går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere Leb76 og doble!

 

Den tellingen her inne har jeg gitt opp for lengst. Uketellingen er helt merkelig og på 1 trimester står det at det varer til uke 13 og her står det at det varer fra uke 14. Lurer på hvor det ble av den uken i mellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte en fødselslege i dag, og denne stemmer med det han sa, så da forholder jeg meg til den :) ;

 

1. TRIMESTER:

Første trimester går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.

 

2. TRIMESTER:

Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1).

 

3. TRIMESTER:

Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, etter Castoslo's definisjon er jo jeg også i 2.trimester da! :) Er vel rundt 12+6 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt så kjempevondt i magen de siste dagene! Ikke mensvondt, men har følt meg helt stappa, og har hatt en slags brennende følelse, i øverste delen av magen særlig. Og magen har stått ut som en ballong! Mye luft også. Flere som har hatt det sånn? Tror ikke det er noe galt med bebisen, men liker jo ikke å ha vondt i magen akkurat nå, ikke på denne måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...