Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

2.trimester starter idag;) legen fant ikke hjertelyd igår, merker jeg blir litt små stressa:( når hørte dere hjertelyd for første gang?

 

Velkommen!! Uke 8 med innvendig ul, uke 11 utvendig. Det er sikkert ikke noe galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt så kjempevondt i magen de siste dagene! Ikke mensvondt, men har følt meg helt stappa, og har hatt en slags brennende følelse, i øverste delen av magen særlig. Og magen har stått ut som en ballong! Mye luft også. Flere som har hatt det sånn? Tror ikke det er noe galt med bebisen, men liker jo ikke å ha vondt i magen akkurat nå, ikke på denne måten..

 

Eg har òg problemer me masse luft i magen, utpå ettermiddag/kveld e det verst og eg ser jo ut som eg nesten e høygravid :P Har òg sure oppstøt halsbrann, kan jo henda du har nåke syra som ligg å plager siden du beskriver brennande følelse? Eg har ofte stikkninga nere i bekkene, spesielt på venstre sida.. ofte så vondt at eg må krumma meg, blir litt småskremt men trur jo det berre er livmora som vokser og strekker seg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt så kjempevondt i magen de siste dagene! Ikke mensvondt, men har følt meg helt stappa, og har hatt en slags brennende følelse, i øverste delen av magen særlig. Og magen har stått ut som en ballong! Mye luft også. Flere som har hatt det sånn? Tror ikke det er noe galt med bebisen, men liker jo ikke å ha vondt i magen akkurat nå, ikke på denne måten..

 

Eg har òg problemer me masse luft i magen, utpå ettermiddag/kveld e det verst og eg ser jo ut som eg nesten e høygravid :P Har òg sure oppstøt halsbrann, kan jo henda du har nåke syra som ligg å plager siden du beskriver brennande følelse? Eg har ofte stikkninga nere i bekkene, spesielt på venstre sida.. ofte så vondt at eg må krumma meg, blir litt småskremt men trur jo det berre er livmora som vokser og strekker seg.. :)

 

Ja, det er ekkelt å føle på alle disse vondtene.. Men heldigvis virker det som det har gitt seg litt nå! :) Fortsatt luft, men det veldig vonde har vært borte noen dager :) Jeg også kjenner litt i bekkenet, men har hørt at det kan rette seg etterhvert, så satser på det ;) God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt så kjempevondt i magen de siste dagene! Ikke mensvondt, men har følt meg helt stappa, og har hatt en slags brennende følelse, i øverste delen av magen særlig. Og magen har stått ut som en ballong! Mye luft også. Flere som har hatt det sånn? Tror ikke det er noe galt med bebisen, men liker jo ikke å ha vondt i magen akkurat nå, ikke på denne måten..

 

Eg har òg problemer me masse luft i magen, utpå ettermiddag/kveld e det verst og eg ser jo ut som eg nesten e høygravid :P Har òg sure oppstøt halsbrann, kan jo henda du har nåke syra som ligg å plager siden du beskriver brennande følelse? Eg har ofte stikkninga nere i bekkene, spesielt på venstre sida.. ofte så vondt at eg må krumma meg, blir litt småskremt men trur jo det berre er livmora som vokser og strekker seg.. :)

 

Ja, det er ekkelt å føle på alle disse vondtene.. Men heldigvis virker det som det har gitt seg litt nå! :) Fortsatt luft, men det veldig vonde har vært borte noen dager :) Jeg også kjenner litt i bekkenet, men har hørt at det kan rette seg etterhvert, så satser på det ;) God bedring :)

 

Takk i ligemåde, og go helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei alle junimager:-)

Da er jeg 12 uker idag etter ul for noen uker siden, iflg mens er jeg 13+4. Så tar sjansen på å følge etter dere hit. Skal til ny ul den 5.desember, blir spennende å se lille knøtt igjen!

 

Min form er stort sett fin, ikke vært kvalm, men brekker meg konstant, og spesielt når jeg pusser tenner. Igår kastet jeg opp for første gang, og håper det var en engangshendelse! Ellers ømme og "tunge" pupper, venter forgjeves på at de skal vokse litt ;-)

 

Spennende å følge dere alle, og håper dere som har vært som kvalmest får det litt bedre nå fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

castoslo - hvordan gikk det med bursdagsfeiringen din før helgen? Var formen bra og gikk det bra med pizza :D

 

Håper du hadde en fantastisk dag og fikk alt du ønsket deg :)

 

Og hvordan er formen nå?

 

Jeg hadde en grei dag i går og så langt i dag er den faktsik bra også (kryss i taket!). Håper at 2 greie dager er starten på bedring og at herfra går det bare en vei ;)

 

Fin uke til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hvor langt jeg er på vei jeg. Fått tre forskjellige termindatoer å forholde meg til. Men i følge siste UL er jeg i andre trimester i dag. Blir spennende på ordinær ul ja :) jeg sliter fremdeles med kvalme og er så trøtt! Og jeg er dessuten ganske sint til tider. Er vel normalt :-) har så mange rare bekymringet jeg ikke tør å dele med mine nærmeste, så jeg lufter dem her. På ul i uke 11 har jeg inntrykk av at alle ser foster som spreller rundt i full fart. Jeg så et foster med bankende hjerte, men det lå jo helt i ro. Er det unormalt? Og morkaken syns jo nesten ikke på bildet. En annen ting, når jeg ligger på ryggen kjenner jeg en liten klump neders på magen som jeg antar er livmoren, men den ligger på høyre side. Håper ikke jeg får bare mage på høyre side! :-D haha, det går vel ikke an? Føler meg så loko for tiden! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da va eg kommet til 12+4, har vært på ultralyd og alt sto bra til med den lille :) Ubeskrivelig deilig, har rett og slett ik ord. Må bare spørre igjen, e det nån fra Tromsøområdet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da va eg kommet til 12+4, har vært på ultralyd og alt sto bra til med den lille :) Ubeskrivelig deilig, har rett og slett ik ord. Må bare spørre igjen, e det nån fra Tromsøområdet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg vel endelig melde meg inn i gjengen her :) Er 13 uker i dag, så etter mine beregninger, kunne jeg vel prøvd meg for en uke siden... Men siden DiB er så snåle på tellingen, så drøyde jeg til det var helt "lov". Haha :D

Har termin 6. juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er 12+5, og melder meg inn her :) Har hørt hjertelyd og sett på tidlig UL, så har endelig begynt å fortelle det til folk! Gratulerer så mye til alle her inne :) Skal bli kjekt å følge dere videre! Termin 8. juni..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo! Jeg er 13+2 i dag etter egen beregning, 12+2 etter tidlig ul, men jordmor sier jeg skal holde fast på min egen så lenge, og dét har jeg jo ikke noe i mot! :)

Idag fikk vi brev i posten med innkalling til ordinær ul 4. januar. Mye godt å glede seg til i tiden fremover, med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er "uke 14", er det uke 13+1?

 

I så fall sniker jeg meg inn her ;) Er uke 13 + noen dager :D

 

uke 13 betyr at du har fullført 13 uker og nå er i din 14. uke. Du er først 14 uker dagen etter 13+6. Håper d var en "grei" forklaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei!! Her kommer jeg! ;) I dag går jeg over til 2. trimester, endelig!! Kvalmen har begynt å forsvinne og formen er stigende! :) Har begynt å trene litt igjen, og det går veldig bra. Godt!

Jeg har mens-termin 15.juni, men vet ikke hvilken UL-termin jeg får..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to laaaange dagers venting, etter at de fant noe "de ikke visste hva var" på ultralyd, har vi idag vært på rikshospitalet, og legen fant bare en frisk og fin baby :) Så nå senker vi skuldrene, og det er jubel i huset :) Idag har vi fortalt det til familien, så nå er det bare glede! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to laaaange dagers venting, etter at de fant noe "de ikke visste hva var" på ultralyd, har vi idag vært på rikshospitalet, og legen fant bare en frisk og fin baby :) Så nå senker vi skuldrene, og det er jubel i huset :) Idag har vi fortalt det til familien, så nå er det bare glede! :)

 

Så fantastisk og så grusomt det må være å vente! Men når det kommer så gode nyheter er det vel glemt :) Nyt magen og tiden i 2.trimester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+3 i dag, er jeg i andre trim da?

Var hos lege på mandag og hun prøvde å finne hjertelyden, men langt oppe på magen! Tullete lege, så sa hun at hjerte utviklet seg i uke 12, dette er vel bare tull?? Er jo lenge før det. Er ikke bekymret for at hun ikke fant hjertelyden, for livmoren er nesten ikke mulig å kjenne enda og hun var jo oppe ved navelen. Jeg fikk helsekortet, men hun sa ingen ting om søknad om fødeplass og ultralyd. Hvor lang tid tok det til dere fikk innlallelse til ul etter første legetime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to laaaange dagers venting, etter at de fant noe "de ikke visste hva var" på ultralyd, har vi idag vært på rikshospitalet, og legen fant bare en frisk og fin baby :) Så nå senker vi skuldrene, og det er jubel i huset :) Idag har vi fortalt det til familien, så nå er det bare glede! :)

 

Så fantastisk og så grusomt det må være å vente! Men når det kommer så gode nyheter er det vel glemt :) Nyt magen og tiden i 2.trimester!

 

Ja, vært to av de lengste dagene i livet, mange tanker som rekker å fly gjennom hodet på 2 dager. Men, når man har blitt sjekket av en ekspert på rikshospitalet, så velger jeg å stole på at alt er bra. Nå er det forhåpentligvis bare å nyte tiden fremover! :) Herlig start på (nesten) adventstiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i 2. trimester ja :) Velkommen!

 

Det tok litt over en uke før jeg fikk innkalling til UL.

 

Du trenger søknad om fødeplass hvis du tilhører sykehus i Oslo, men ikke resten av landet. Du ville blitt spurt om hvor du ønsket fødeplass hvis du trengte det vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i 2. trimester ja :) Velkommen!

 

Det tok litt over en uke før jeg fikk innkalling til UL.

 

Du trenger søknad om fødeplass hvis du tilhører sykehus i Oslo, men ikke resten av landet. Du ville blitt spurt om hvor du ønsket fødeplass hvis du trengte det vil jeg tro.

 

Dette var til micka ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...