Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Kjerringråd er nok bare kjerringråd er jeg redd.. Var ikkje kvalm eller dårlig en eneste dag forrige gang jeg gikk gravid (med jente) å ikke hadde jeg mye kviser heller! Etter fødsel derimot, kom kvisene..

 

Nå er vi gravid igjen, og gleder oss til å se hvilket kjønn det er (7. januar skal vi på UL) Dersom jeg skal gå utifra at "symptomfriheten" skal ha noe å si på hvilket kjønn det er - så tror jeg det blir enda en liten prinsesse her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært på første kontroll hos jordmor! 12+2 idag ;-)

 

Lyttet etter hjertelyd og fant den! Det var godt å få høre den. da kan jeg senke skuldrene litt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da flytter jeg inn her også...en milepæl å kommet så langt. VÆrt på UL i uke 7 og 10 og sett hjerte slå begge ganger, og skal igjen den 21, er vel i overkant stressa kanskje...off.... Fortsatt kvalmeplager, men håper det snart gir seg. er heldigvis sykmeldt til over jula så håper det blir en uke eller to med noe bedre form snart, men skal ikke klage over det, det kommer noe veldig bra ut av det...Ser det er facebook gruppe-joiner nok den, men vil først på den neste UL:) Min termin er 25 eller 27 , babyverden sier to forskjellige ting. Satser på en veldig spennende tid framover sammen med dere her inne..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er gutt og jente annenhver uke... hehe!! Det spiller ingen rolle, men vi gleder oss til å finne ut av det. Alle andre tror det er jente... Tre uker til UL i dag!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg bekymrer meg bittelitt over at alle her har fått "gjort" så mye! Jeg for min del har ikke engang fått dato på ul enda, ringte helsestasjon og sa jeg trengte jordmor for en uke siden og fikk svar om at jeg ville bli kontaktet litt før uke 24. Ellers har legen min tatt blodprøve og jeg leverte urinprøve, skjekket blodtrykk og hørte på hjerte og lunger.... Er ikke det sykt lite? Alle andre her har jo hatt både en og to ultrlyder, eneste beviset jeg har for at jeg er gravid er den positive testen jeg tok 22 oktober! +kvalme nesten 8 uker i strekk etter det....

 

13+3 i dag, termin 17/19 juni, har fått to forskjellige datoer fra forskjellige kalendere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag hadde jeg min første time hos jordmor :D Hu var kjempekoselig.

Fikk masse informasjon, fikk snakket endel og fylt inn informasjon om diverse.

Hu målte også blodtrykket og fra forrige gang har det gått opp igjen fra 100/60 til 110/80 :) Hu lyttet også til hjertelyd og fant den :D Føler at jeg kan slappe av litt mere nå og går egentlig bare rundt og smiler :D Skal ha min tredje ul til tirsdag neste uke. Da er jeg 13+1.

Har hatt ul i både uke 7 og 9:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er gutt og jente annenhver uke... hehe!! Det spiller ingen rolle, men vi gleder oss til å finne ut av det. Alle andre tror det er jente... Tre uker til UL i dag!! <3

Idag har jeg hatt jentefølelse! Hehe, så skjønner hva du mener. Klarer ikke å se for meg at det er en gutt der inne. Merkelig nok. Men tar sikkert helt feil, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg bekymrer meg bittelitt over at alle her har fått "gjort" så mye! Jeg for min del har ikke engang fått dato på ul enda, ringte helsestasjon og sa jeg trengte jordmor for en uke siden og fikk svar om at jeg ville bli kontaktet litt før uke 24. Ellers har legen min tatt blodprøve og jeg leverte urinprøve, skjekket blodtrykk og hørte på hjerte og lunger.... Er ikke det sykt lite? Alle andre her har jo hatt både en og to ultrlyder, eneste beviset jeg har for at jeg er gravid er den positive testen jeg tok 22 oktober! +kvalme nesten 8 uker i strekk etter det....

 

13+3 i dag, termin 17/19 juni, har fått to forskjellige datoer fra forskjellige kalendere.

 

Egentlig er det jo ikke nødvendig med UL før uke 18, om det ikke er spesielle omstendigheter.

 

Har vært hos jordmor og tatt prøver, og tok faktisk en tidlig UL i uke 8 siden det var så lenge til jordmortimen da.

 

Helt nødvendig var det jo ikke, men greit å få sett et bankende hjerte.

 

Tenker på min mor som ikke fikk ul overhodet når hun gikk med meg, det ble først tilbudt et par år senere. Da fikk man bare håpe at alt stod bra til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt ingen fölelse av hva som er i magen... Har et sterkt önske om et spesielt kjönn, men det er jo noe annet.

 

Haaper aa faa vite det paa UL 4. januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen følelse egentlig og ikke bryr jeg meg så fryktelig mye heller. Det viktigste for meg er at det er et frisk barn og at jeg snart får et bra svangerkap. Har vært tider der jeg har gitt blanke f i hele graviditeten og da blir kjønn egentlig bare en detalj som betyr nix og nada.

 

Jeg har en gutt fra før som jeg har ALT jeg trenger til, så det vil jo være en praktisk fordel med en gutt. Pappaen har bestilt en jente.

 

Misforstå meg rett; det er helt i orden å diskutere kjønn som tema og de fleste er opptatt av det. Bare meg som er litt utafor og nedfor og da blir det andre ting som er viktigere.

 

Koselig å gå og lure på og vente på å vite hva som skjuler seg i magen, så lenge man har overskudd til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at du er nedfor og ikke har overskudd, 2010 Mammaen :(

Sikkert ikke så gøy det!

 

Har vært litt nedfor selv, synes noen maser så mye. "Hvor skal dere ha barnerommet?", "Hva gjør dere med det og det?", og klager på svigersønnen sin (som er verdens mest fantastiske og snille menneske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bekreftet idag at jeg har en baby i magen som IKKE liker å shoppe ;) Skulle ut på koselig juleshopping med mamma idag, og har allerede spydd 2 ganger.. 1 gang på senteret, og 1 gang når jeg kom hjem.. :P Typisk, når jeg har hatt flere gode dager etter hverandre.

 

 

Men, skal ikke klage, vet det er mange som har det mye verre. Håper snart kvalme og spying gir seg HELT! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

melder meg inn i klubben deres damer:) termin første gang 1 juni, ved UL 28 mai og med tvillinger så jeg regner med at jeg åpnes før begge datoene. Kvalme har gitt seg, og jeg flyr litt mindre på do for å tisse. el fått passelig stor mage allerede med livmor som er ett par fingre over navel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

9 sider allerede! Nå er det endelig min tur til å hoppe inn i 2.tri :)

 

Må innrømme jeg ser frem til legetimen min på fredag - har nå hatt sammenhengende vondt i hodet i varierende i grad i 3 måneder og kjenner jeg er mildt sagt lei!!

 

Forrige gang var det hypermesis, nå er det tydeligvis hodet som står for tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan jeg hoppe inn hit også 12+1 i dag:-D var hos legen på torsdag, og da fant han hjertelyden med doppler. Jeg skal først til UL i uke 18, blir noen lange uker å vente, bra det er jul snart, så går boe annet å tenke på:-)

 

Spent på om de ser kjønn på UL, viktigste er jo at det blir et friskt barn. Men spennende uansett synes jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig andre trimester! De siste ukene har faktisk gått rasende fort, og nå er det litt uvirkelig at jeg faktisk er ferdig med første trimester. Har to stk i magen, så svangerskapet blir nok litt kortere enn vanlig, tror dette kommer til å gå veldig fort. Skal annonsere nyheten for venner og familie i disse dager, og kjenner at jeg faktisk er litt nervøs for det! Flere som har kjent det sånn? Trodde jeg skulle synes at det bare skulle være hyggelig, men nå synes jeg nesten det er litt skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Idag har eg vore til 2. svangerskapskontroll hos legen, 15+6 på vei idag :) Babyen hadde da fint, symfyse-fundusmål låg akkurat på linja i kurva og blodprøvane var fine! Da som va kjekkast, va at me fekk høyra hjertelyden idag, å hjerta slo som berre da! Magisk øyeblikk for både mamman å pappan, i og med dette er eit av dei første tydlige tegna frå knøtte i magen :D Neste mål på veien er ordiner UL som sikkert blir om 2-3 veker forhåpentligvis! Legen hadde nemlig gløymt å henvisa meg:P

 

Har faktisk begynt å kjenna liv frå småen òg! Herlig tid me e på vei inn i :) Kvar kveld legg eg meg på ryggen og så dulte eg nettså borti livmora. Når pappan då holde hånda si på magen kan begge kjenna at babyen dulte tebake til oss, små heilt fjærlette bevegelsar, men tydlige tegn frå minien :)

 

Me e òg grådig spente på ka kjønn småen har, men skal heller ikkje finna ut av da før i juni! Blir nok ein spennande fødsel ;) Her å no har begge på følelsen at da e ein gut, klare liksom ikkje sjå for meg ei jenta inni der :P Så får me sjå om følelsen endre seg ondaveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som begynner få mage?? Jeg er 13+6 og helt PADDEFLAT!! aaaargh!!

 

Plutselig kommer den ;) Jeg er 14+ 3, og får ikke lukket igjen de vanlige buksene lenger, så har gått til innkjøp av 2 mammabukser. Magen er ikke akkurat stor, men ser det har kommet en liten "klump" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som begynner få mage?? Jeg er 13+6 og helt PADDEFLAT!! aaaargh!!
Ja, har hatt lenge, men vet ikke om det er mage eller flesk, hehe. Eller om jeg er oppblåst. Men tror det er mage :) Går mer ut nederst på magen liksom. Endret av Blomstogbier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...