Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :-)

 

Har sittet på sidelinjen fram til nå og bare observert, men tenkte det var på tide å presentere meg :-)

 

Har en gutt på 5,5 år fra før (naturlig måte)

Venter nå barn i juni ved hjelp av IVF.

 

Er 12 uker idag :-) Eller 12+2 etter legen sine beregninger, men jeg følger min :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når kjenner vi spark da, jenter? :)

Har hørt at noen kjenner så tidlig som i uke 14, andre uke 22.

Jeg bare venter spent de neste ukene jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, endelig 12 fullgåtte uker her også :) Termin 17 juni nærmer seg mer og mer, hehe ;)

 

Jeg trodde jeg var kvitt kvalmen, men neida... Den sniker seg innpå når jeg minst venter det... Heldigvis ikke så gale lenger, en stund siden jeg spydde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kjenner vi spark da, jenter? :)

Har hørt at noen kjenner så tidlig som i uke 14, andre uke 22.

Jeg bare venter spent de neste ukene jeg :)

Hmm.. ja, det har jeg såvidt begynt å glede meg til også.. og lure på når kommer til å skje:)

Sist kjente jeg fiskehalen til vesla i magen i uke 14.. så gikk det laaang tid før jeg kjente noe mer. Jeg har faktisk ikke noen forventninger om at jeg skal kjenne det like tidlig. Det vil jo være neste uke!! Det hadde vært veldig koselig å kjenne det før jul, eller i jula.. ca 16/ 17 uker..det hadde vært den beste følelsen tenker jeg:) men bare å vente spent nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke naar spark kommer :P Sist mener jeg aa huske at det var i uke 16-17... Har foranliggende morkake denne gangen, vet ikke om det utgjör noen forskjell...

Endret av Zora-okt10+jun13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle kvitt kvalmen nå? Jeg er ikke. Er både uggen og supersliten enda. Skulle på julegavehandel i går, men måtte bare legge inn årene etter å ha presset meg innom 2-3 butikker. Orker fremdeles veldig lite. Har en uke til med 100% sykemelding og så skal jeg prøve meg på 50% etter eget ønske, men akkurat nå føles det ikke ut som det skal gå egentlig.

Er 13+5 i dag så hadde håpet at jeg skulle bli helt fin igjen nå.

 

Opp og ned her også. Har jobbet 40% frem til nå (14+3), Begynte 70% denne uken (4 kortere dager, fredager hjemme). Får se hvordan det går. Jeg har en arbeidsgiver som ikke liker at jeg er sykemeldt, så jeg føler meg litt presset til å jobbe mer enn det jeg egentlig orker. Men håper jeg klarer det ut året, så får jeg heller gå tilbake til en annen gradering på nyåret. Bekkenet krangler i tillegg, men håper det stabiliserer seg... Har hørt mange som mener at uke 16 er punktet da ting letter, ikke uke 12... God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvordan morkaken min er, men skal være i uke 14 nå (eller uke 15 alt ettersom hvordan man regner) :)

Fiskehale ja, skal være obs på om det er en liten gullfisk inni der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag synes jeg fryktelig fryktelig synd på meg selv! Har vært litt på bedringens vei i det siste, om enn ikke helt bra. MEN i går våknet jeg med total låsning i bekkenet - trolig pga at jeg har lagt så lenge. Ble verre og verre utover dagen så i dag skal jeg til kiropraktoren. Håper bare at dette er noe som kan forsvinne relativt raskt. Det er enormt smertefullt og nå er det jo vondt også å ligge! Fatter ikke hvordan jeg skal holde dette ut. pent på hva kiropraktoren har å si. Hadde en mindre låsning i sommer som gikk ganske greit over, men nå er det verre, jeg er gravid og jeg orker lite trening, + at jeg får ikke beveget meg så mye ute i kulden på glatten. SUKK! Hva har jeg gjort for å fortjene dette. Jeg som skulle begynne på husvask denne uken og få i hus litt flere julegaver :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg gravidbukse idag :) Utrolig deilig!

Ikke noe press på mage/blære fra buksa, merka stor forskjell. Fornøyd :)

 

Det skal jeg kjøpe meg neste uke! :D Gleder meg! Hvor kjøpte du? Magen har poppet litt ut på meg nå, så ingen av mine vanlige bukser passer lenger :P Men frem til shopping får jeg bruke joggebukser ;) Går greit siden jeg er sykemeldt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg gravidbukse idag :) Utrolig deilig! Ikke noe press på mage/blære fra buksa, merka stor forskjell. Fornøyd :)
Det skal jeg kjøpe meg neste uke! :D Gleder meg! Hvor kjøpte du? Magen har poppet litt ut på meg nå, så ingen av mine vanlige bukser passer lenger :P Men frem til shopping får jeg bruke joggebukser ;) Går greit siden jeg er sykemeldt :P

Jeg kjøpte på HM! Ingen andre butikker her som selger mammaklær, og trengte fort! :) Kjøpte en jeans. Kunne til og med gå ned en strl fra det jeg pleier, er bare magen som er tykk heldigvis, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg gravidbukse idag :) Utrolig deilig! Ikke noe press på mage/blære fra buksa, merka stor forskjell. Fornøyd :)
Det skal jeg kjøpe meg neste uke! :D Gleder meg! Hvor kjøpte du? Magen har poppet litt ut på meg nå, så ingen av mine vanlige bukser passer lenger :P Men frem til shopping får jeg bruke joggebukser ;) Går greit siden jeg er sykemeldt :P

Jeg kjøpte på HM! Ingen andre butikker her som selger mammaklær, og trengte fort! :) Kjøpte en jeans. Kunne til og med gå ned en strl fra det jeg pleier, er bare magen som er tykk heldigvis, hehe :)

 

Da skal jeg sjekke der! :) Blir spennende å se hvilken str jeg trenger :P Jeg har ikke gått opp i vekt ihvertfall, har faktisk gått ned 3 kg, men magen synes ;) Blir godt å få en bukse som er tilpasset magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk meg gravidbukse idag :) Utrolig deilig! Ikke noe press på mage/blære fra buksa, merka stor forskjell. Fornøyd :)
Det skal jeg kjøpe meg neste uke! :D Gleder meg! Hvor kjøpte du? Magen har poppet litt ut på meg nå, så ingen av mine vanlige bukser passer lenger :P Men frem til shopping får jeg bruke joggebukser ;) Går greit siden jeg er sykemeldt :P
Jeg kjøpte på HM! Ingen andre butikker her som selger mammaklær, og trengte fort! :) Kjøpte en jeans. Kunne til og med gå ned en strl fra det jeg pleier, er bare magen som er tykk heldigvis, hehe :)
Da skal jeg sjekke der! :) Blir spennende å se hvilken str jeg trenger :P Jeg har ikke gått opp i vekt ihvertfall, har faktisk gått ned 3 kg, men magen synes ;) Blir godt å få en bukse som er tilpasset magen ;)

Det som var så fint var at de jeg så i allefall gikk så langt ned på magen. Og så er det sånn strikk oppover, holder magen varm ;)

Hehe, jeg har ikke gått opp så mye. På 1 mnd hadde jeg gått opp ca 0,2 kg. Men det er jo bra at man ikke raser opp i vekt, da har du jo 3 kg du kan legge på deg uten at det gjør noe ;)

 

Ja, godt å få klær som passer, blir i bedre humør av det, det er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiloene kommer vel når matlysten kommer, og uggenheten er helt borte ;) Greit å ha litt ekstra kg å gå på i jula ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra legen min søkte til jeg fikk sykehusplass og innkalling til ordinær ul gikk det 14 dager synes jeg å huske, ganske raskt.

 

Så morsomt med UL den 3. desember, Okt.barn og junispire!

Det er jo straks :) ! Blir nok morsomt å se. Hvor langt er du på vei?

Var på UL på onsdag (13 uker +), men dessverre lå morkaka litt i veien, så så bare hodet og en arm eller noe, hehe.

 

Flytter morkaka seg litt? Vil vite kjønn, håper de klarer å se noe i uke 18. :) Skal ikke på UL før det.

 

Ja det var helt fantastisk å se den lille vinke til meg! Alt så bra ut så nå kan jeg slappe av og nyte 2. trimester :)

Jeg er 13+2 i dag

Når har du ordinær UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper eg over til dere:) 12+1:):)

Lagt på meg 4kg (etter vekten hos legen for 2 uker siden:/ kanskje den har roet seg ned nå)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er skikkelig ekkelt med den der klumpfølelsen altså. Huff så mye rart vi skal kjenne på!

Bra du har fått bedre dager for du har hatt det virkelig ille! Synes du er flink som klarer å se lyst på det :)

 

Kroppen min er helt ødelagt etter så mange uker i seng og sofa og i dag har ryggen tatt kveld! Helt stivnet av i korsryggen. Håper IKKE nå dette kvalmehelvete skal avløses av bekkenplager. Har du også merket at kroppen er svak og slapp? Antar at mye muskler forsvinner når de ikke brukes..

 

Jeg hadde låsning i bekkenet før jeg ble gravid, og gikk til kiropraktor for det. Nå har jeg jo ikke klart å gå dit på ni uker, så jeg sliter virkelig med ryggen. D

Jeg sliter med å reise meg, jeg sliter med å gå og jeg sover fryktelig dårlig fordi det gjør så vodt.

 

Tenkte jeg skulle ordne meg en time en dag jeg føler meg litt ovenpå. Kiropraktoren er heldigvis fleksibel, og er det akutt pleier jeg å få en time på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er skikkelig ekkelt med den der klumpfølelsen altså. Huff så mye rart vi skal kjenne på!

Bra du har fått bedre dager for du har hatt det virkelig ille! Synes du er flink som klarer å se lyst på det :)

 

Kroppen min er helt ødelagt etter så mange uker i seng og sofa og i dag har ryggen tatt kveld! Helt stivnet av i korsryggen. Håper IKKE nå dette kvalmehelvete skal avløses av bekkenplager. Har du også merket at kroppen er svak og slapp? Antar at mye muskler forsvinner når de ikke brukes..

 

Jeg hadde låsning i bekkenet før jeg ble gravid, og gikk til kiropraktor for det. Nå har jeg jo ikke klart å gå dit på ni uker, så jeg sliter virkelig med ryggen. D

Jeg sliter med å reise meg, jeg sliter med å gå og jeg sover fryktelig dårlig fordi det gjør så vodt.

 

Tenkte jeg skulle ordne meg en time en dag jeg føler meg litt ovenpå. Kiropraktoren er heldigvis fleksibel, og er det akutt pleier jeg å få en time på dagen.

 

Akkurat samme som meg. Hadde en låsning i sommer som jeg var kommet meg fra, men som nå har kommet tilbake med full styrke. Var hos kiropraktoren i går og skal tilbake i morgen. Han lovet at jeg skulle bli bedre, skulle IKKE gå sånn til juni. Problemet er jo at jeg skulle beveget meg masse for å bli bedre, men det klarer jeg jo ikke for da kommer kvalmen så da har man dobbelt opp. Kvalem blir verre av at man blir så sliten av smertene også.

 

Trøsten er jo at det er flere som har det sånn. Holder du dette ut så skal jaggu jeg ikke være noe værre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra legen min søkte til jeg fikk sykehusplass og innkalling til ordinær ul gikk det 14 dager synes jeg å huske, ganske raskt.

 

Så morsomt med UL den 3. desember, Okt.barn og junispire!

Det er jo straks :) ! Blir nok morsomt å se. Hvor langt er du på vei?

Var på UL på onsdag (13 uker +), men dessverre lå morkaka litt i veien, så så bare hodet og en arm eller noe, hehe.

 

Flytter morkaka seg litt? Vil vite kjønn, håper de klarer å se noe i uke 18. :) Skal ikke på UL før det.

 

Ja det var helt fantastisk å se den lille vinke til meg! Alt så bra ut så nå kan jeg slappe av og nyte 2. trimester :)

Jeg er 13+2 i dag

Når har du ordinær UL?

Så morsomt! Hehe. Var på UL i uke 13 jeg også, min tok et byks, ikke noe vinking, hehe. Ja, nå får du bare slappe av og nyyyte! :) Det må jeg prøve og.

 

Jeg har ordinær UL 3. januar! 4 uker til i morra :) Går fort det håper jeg! Teller ned, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fantastisk å se den lille vinke ja! :D Første vi så på skjermen, var skikkelig ivrig vinking. Virket nesten som h*n visste at h*n hadde tilskuere :P Deilig å se en vilter krabat i magen:)

 

Blomsterogbier: Vi har ordinær Ul samme dag! :) Spennende! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fantastisk å se den lille vinke ja! :D Første vi så på skjermen, var skikkelig ivrig vinking. Virket nesten som h*n visste at h*n hadde tilskuere :P Deilig å se en vilter krabat i magen:) Blomsterogbier: Vi har ordinær Ul samme dag! :) Spennende! :D

Så morsomt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fantastisk å se den lille vinke ja! :D Første vi så på skjermen, var skikkelig ivrig vinking. Virket nesten som h*n visste at h*n hadde tilskuere :P Deilig å se en vilter krabat i magen:) Blomsterogbier: Vi har ordinær Ul samme dag! :) Spennende! :D

Så morsomt! :D

 

Blir forhåpentligvis en veldig bra start på året, med ultralyd! :) Vi har bestemt oss for å si at vi ikke vil vite kjønn, så blir VANSKELIG å klare å styre nysgjerrigheten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fantastisk å se den lille vinke ja! :D Første vi så på skjermen, var skikkelig ivrig vinking. Virket nesten som h*n visste at h*n hadde tilskuere :P Deilig å se en vilter krabat i magen:) Blomsterogbier: Vi har ordinær Ul samme dag! :) Spennende! :D
Så morsomt! :D
Blir forhåpentligvis en veldig bra start på året, med ultralyd! :) Vi har bestemt oss for å si at vi ikke vil vite kjønn, så blir VANSKELIG å klare å styre nysgjerrigheten :P

Ja, det får vi håpe, at de er friske og fine og vinker til mor (og evt far) ! :)

 

Hehe, det hadde ikke jeg klart. Helt ærlig. Jeg er så ufattelig nysgjerrig, så vi skal vite kjønn :) Men man kan jo få seg en overraskelse da også, når den kommer ut, hender jo de tar feil, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fantastisk å se den lille vinke ja! :D Første vi så på skjermen, var skikkelig ivrig vinking. Virket nesten som h*n visste at h*n hadde tilskuere :P Deilig å se en vilter krabat i magen:) Blomsterogbier: Vi har ordinær Ul samme dag! :) Spennende! :D
Så morsomt! :D
Blir forhåpentligvis en veldig bra start på året, med ultralyd! :) Vi har bestemt oss for å si at vi ikke vil vite kjønn, så blir VANSKELIG å klare å styre nysgjerrigheten :P

Ja, det får vi håpe, at de er friske og fine og vinker til mor (og evt far) ! :)

 

Hehe, det hadde ikke jeg klart. Helt ærlig. Jeg er så ufattelig nysgjerrig, så vi skal vite kjønn :) Men man kan jo få seg en overraskelse da også, når den kommer ut, hender jo de tar feil, hehe.

 

Det er nesten sånn at jeg håper at babyen ligger sånn at jeg ser hva det er, "ufrivillig"; fordi da er det ikke min "feil".. :P hehe. Men, har egentlig lyst til å vente, selvom vi da gjør det dobbelt så vanskelig for oss selv, siden man må finne gutte og jentenavn.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...