Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Det er fantastisk å se den lille vinke ja! :D Første vi så på skjermen, var skikkelig ivrig vinking. Virket nesten som h*n visste at h*n hadde tilskuere :P Deilig å se en vilter krabat i magen:) Blomsterogbier: Vi har ordinær Ul samme dag! :) Spennende! :D
Så morsomt! :D
Blir forhåpentligvis en veldig bra start på året, med ultralyd! :) Vi har bestemt oss for å si at vi ikke vil vite kjønn, så blir VANSKELIG å klare å styre nysgjerrigheten :P
Ja, det får vi håpe, at de er friske og fine og vinker til mor (og evt far) ! :) Hehe, det hadde ikke jeg klart. Helt ærlig. Jeg er så ufattelig nysgjerrig, så vi skal vite kjønn :) Men man kan jo få seg en overraskelse da også, når den kommer ut, hender jo de tar feil, hehe.
Det er nesten sånn at jeg håper at babyen ligger sånn at jeg ser hva det er, "ufrivillig"; fordi da er det ikke min "feil".. :P hehe. Men, har egentlig lyst til å vente, selvom vi da gjør det dobbelt så vanskelig for oss selv, siden man må finne gutte og jentenavn.. :P

Haha, ja.. men kan skje og det da, at du plutselig ser det :)

Jeg synes guttenavn er vanskeligst! Så om det er gutt, vil jeg ha god tid på å tenke på navn, hehe. Jentenavn er allerede klart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fantastisk å se den lille vinke ja! :D Første vi så på skjermen, var skikkelig ivrig vinking. Virket nesten som h*n visste at h*n hadde tilskuere :P Deilig å se en vilter krabat i magen:) Blomsterogbier: Vi har ordinær Ul samme dag! :) Spennende! :D
Så morsomt! :D
Blir forhåpentligvis en veldig bra start på året, med ultralyd! :) Vi har bestemt oss for å si at vi ikke vil vite kjønn, så blir VANSKELIG å klare å styre nysgjerrigheten :P
Ja, det får vi håpe, at de er friske og fine og vinker til mor (og evt far) ! :) Hehe, det hadde ikke jeg klart. Helt ærlig. Jeg er så ufattelig nysgjerrig, så vi skal vite kjønn :) Men man kan jo få seg en overraskelse da også, når den kommer ut, hender jo de tar feil, hehe.
Det er nesten sånn at jeg håper at babyen ligger sånn at jeg ser hva det er, "ufrivillig"; fordi da er det ikke min "feil".. :P hehe. Men, har egentlig lyst til å vente, selvom vi da gjør det dobbelt så vanskelig for oss selv, siden man må finne gutte og jentenavn.. :P

Haha, ja.. men kan skje og det da, at du plutselig ser det :)

Jeg synes guttenavn er vanskeligst! Så om det er gutt, vil jeg ha god tid på å tenke på navn, hehe. Jentenavn er allerede klart ;)

 

Omvendt av her da:P Vi finner INGEN jentenavn vi liker, så jeg tipper det blir jente :P hehe. Håper vi finner ett navn vi blir fornøyd med i tilfelle, er jo ikke noe morro å gi ett navn man ikke brenner for! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 4 nesten kvalmefrie dager (to helt uten...) har jeg da värt superkvalm i hele dag, som om kroppen ville ta igjen for de dagene jeg hadde det fint. ;-/

 

Startet dagen med aa spy mens jeg sto aa lagde frokost (kjempelekkert...), og det satte liksom standarden for resten av dagen... Bleh...

 

Sorry for klaging, bare saa lei av kvalme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 4 nesten kvalmefrie dager (to helt uten...) har jeg da värt superkvalm i hele dag, som om kroppen ville ta igjen for de dagene jeg hadde det fint. ;-/

 

Startet dagen med aa spy mens jeg sto aa lagde frokost (kjempelekkert...), og det satte liksom standarden for resten av dagen... Bleh...

 

Sorry for klaging, bare saa lei av kvalme

 

Ja vi får håpe at kvalmen gir seg snart for deg! Det er så trasig mens det står på.

Jeg er nå kun kvalm på kvelden når jeg er sliten, så det er godt at det ikke er hele dagen lengre :) Hold ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fantastisk å se den lille vinke ja! :D Første vi så på skjermen, var skikkelig ivrig vinking. Virket nesten som h*n visste at h*n hadde tilskuere :P Deilig å se en vilter krabat i magen:) Blomsterogbier: Vi har ordinær Ul samme dag! :) Spennende! :D
Så morsomt! :D
Blir forhåpentligvis en veldig bra start på året, med ultralyd! :) Vi har bestemt oss for å si at vi ikke vil vite kjønn, så blir VANSKELIG å klare å styre nysgjerrigheten :P
Ja, det får vi håpe, at de er friske og fine og vinker til mor (og evt far) ! :) Hehe, det hadde ikke jeg klart. Helt ærlig. Jeg er så ufattelig nysgjerrig, så vi skal vite kjønn :) Men man kan jo få seg en overraskelse da også, når den kommer ut, hender jo de tar feil, hehe.
Det er nesten sånn at jeg håper at babyen ligger sånn at jeg ser hva det er, "ufrivillig"; fordi da er det ikke min "feil".. :P hehe. Men, har egentlig lyst til å vente, selvom vi da gjør det dobbelt så vanskelig for oss selv, siden man må finne gutte og jentenavn.. :P
Haha, ja.. men kan skje og det da, at du plutselig ser det :) Jeg synes guttenavn er vanskeligst! Så om det er gutt, vil jeg ha god tid på å tenke på navn, hehe. Jentenavn er allerede klart ;)
Omvendt av her da:P Vi finner INGEN jentenavn vi liker, så jeg tipper det blir jente :P hehe. Håper vi finner ett navn vi blir fornøyd med i tilfelle, er jo ikke noe morro å gi ett navn man ikke brenner for! :)

Ja, det er viktig å finne et man liker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også og kjøpte en mammabukse denne uken og ble "busted" på HM. En bekjent tok meg på fersken der jeg tar ned buksen fra stativet på mammadelen og da kan jeg ikke svare nei når hun spør om jeg er gravid. Jaja, da er det vel ikke så lenge før flere vet det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også og kjøpte en mammabukse denne uken og ble "busted" på HM. En bekjent tok meg på fersken der jeg tar ned buksen fra stativet på mammadelen og da kan jeg ikke svare nei når hun spør om jeg er gravid. Jaja, da er det vel ikke så lenge før flere vet det ;)

 

Jeg skulle gjerne holdt det hemmelig en stund, men måtte rett og slett bare "forklare" meg ettersom jeg har vært så himla dårlig så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme som meg. Hadde en låsning i sommer som jeg var kommet meg fra, men som nå har kommet tilbake med full styrke. Var hos kiropraktoren i går og skal tilbake i morgen. Han lovet at jeg skulle bli bedre, skulle IKKE gå sånn til juni. Problemet er jo at jeg skulle beveget meg masse for å bli bedre, men det klarer jeg jo ikke for da kommer kvalmen så da har man dobbelt opp. Kvalem blir verre av at man blir så sliten av smertene også.

 

Trøsten er jo at det er flere som har det sånn. Holder du dette ut så skal jaggu jeg ikke være noe værre ;)

Vi får bite sammen tennene og holde ut sammen :)

Jeg ser for meg at det blir bedre når kvalmen har gitt seg, så er det ikke det oppå det andre, liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig 4 uker til ordinær UL idag :) Blir spennende og nervepirrende! Håper jeg får vite kjønn! Vet ikke om samboeren min blir med enda. Kan hende han har lyst, har ikke spurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig 4 uker til ordinær UL idag :) Blir spennende og nervepirrende! Håper jeg får vite kjønn! Vet ikke om samboeren min blir med enda. Kan hende han har lyst, har ikke spurt :)

 

4 uker igjen her og ja, gleder meg :D Samboeren min la inn søknad idag til permisjon fra jobb den dagen ultralyden er, så håper virkelig ikke sjefen er så vrang at han sier nei til det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig 4 uker til ordinær UL idag :) Blir spennende og nervepirrende! Håper jeg får vite kjønn! Vet ikke om samboeren min blir med enda. Kan hende han har lyst, har ikke spurt :)

 

Da skal jeg dagen før deg :) Spennende!!! Hvor skal du på UL? Samboer skal være med her, han er minst like spent som meg... og vi lurer veldig på hva det er! Begge deler er like velkomment :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig 4 uker til ordinær UL idag :) Blir spennende og nervepirrende! Håper jeg får vite kjønn! Vet ikke om samboeren min blir med enda. Kan hende han har lyst, har ikke spurt :)

 

Da skal jeg dagen før deg :) Spennende!!! Hvor skal du på UL? Samboer skal være med her, han er minst like spent som meg... og vi lurer veldig på hva det er! Begge deler er like velkomment :D

Ski sykehus skal jeg på :) ! Tror jeg i allefall. Skal føde på Ahus :)

Så morsomt at det blir 3 tette ul her inne, hehe.

 

Ja, begge deler er like velkomment her også! Håper alt er i orden med alle våre bebiser :) Det er det viktigste.

 

Spurte samboeren min om han ville være med, han blir nok med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nøyaktig 4 uker til ordinær UL idag :) Blir spennende og nervepirrende! Håper jeg får vite kjønn! Vet ikke om samboeren min blir med enda. Kan hende han har lyst, har ikke spurt :)

 

Da skal jeg dagen før deg :) Spennende!!! Hvor skal du på UL? Samboer skal være med her, han er minst like spent som meg... og vi lurer veldig på hva det er! Begge deler er like velkomment :D

Ski sykehus skal jeg på :) ! Tror jeg i allefall. Skal føde på Ahus :)

Så morsomt at det blir 3 tette ul her inne, hehe.

 

Ja, begge deler er like velkomment her også! Håper alt er i orden med alle våre bebiser :) Det er det viktigste.

 

Spurte samboeren min om han ville være med, han blir nok med :)

 

Stas! Bor du i nærheten av Ski? Jeg bor på Vinterbro :)

 

Har du vært på tidlig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig 4 uker til ordinær UL idag :) Blir spennende og nervepirrende! Håper jeg får vite kjønn! Vet ikke om samboeren min blir med enda. Kan hende han har lyst, har ikke spurt :)
Da skal jeg dagen før deg :) Spennende!!! Hvor skal du på UL? Samboer skal være med her, han er minst like spent som meg... og vi lurer veldig på hva det er! Begge deler er like velkomment :D
Ski sykehus skal jeg på :) ! Tror jeg i allefall. Skal føde på Ahus :) Så morsomt at det blir 3 tette ul her inne, hehe. Ja, begge deler er like velkomment her også! Håper alt er i orden med alle våre bebiser :) Det er det viktigste. Spurte samboeren min om han ville være med, han blir nok med :)
Stas! Bor du i nærheten av Ski? Jeg bor på Vinterbro :) Har du vært på tidlig UL?

Vinterbro er ikke langt unna nei ;) Ja, bor i Ski kommune, men ikke Ski by. Har vært på noen tidlige UL ja, tror legen synes det er gøy å ta en titt, hehe. Sist var i uke 13++, da så jeg den tok et byks, og så/hørte hjertet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har begynt å kjenne noe? Jeg var hos legen i dag, og fikk spørsmål om jeg kjenner noe. Jeg gjør ikke det, og trodde det var noen uker for tidlig. Er 14+1 i dag.

Jeg fikk høre hjertelyden da, det var herlig! Godt å vite at all spyinga ikke er for ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jaggu ikke helt sikker.

 

Med förstemann kjente jeg bevegelser rundt uke 16-18, tror jeg....

 

Jeg er bare 12+6, saa jeg tror det er for tidlig for meg ennaa...

 

Har dessuten foranliggende morkake denne ganger, og mener aa ha lest et sted at det kan ta lenger tid da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann sveisann!

Vært på tidlig UL hos Dr. Lundring i dag.

Jeg regnet med jeg var ca 12 uker og han bekreftet 12+1, termin 20. juni :-)

Så masse bevegelser og undesøkelsen i seg selv var jo så grundig! Var verdt hver eneste krone det kostet.

Nå er det bare å fortelle til storebrødrene og resten av familien :-)

Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har begynt å kjenne noe? Jeg var hos legen i dag, og fikk spørsmål om jeg kjenner noe. Jeg gjør ikke det, og trodde det var noen uker for tidlig. Er 14+1 i dag.

Jeg fikk høre hjertelyden da, det var herlig! Godt å vite at all spyinga ikke er for ingenting :)

 

Jeg har lurt litt noen ganger, men jeg er ikke sikker. Har mye luft også så det er ikke alltid så lett å skille bevegelsene ;) Gynekologen jeg var hos 12+1 mente det ikke burde ta alt for lang tid før jeg kjente noe, så det er kanskje mulig? Er 14+3 i dag. Har morkaken bak denne gangen og er jo 2. gangs så da kan man kjenne noe ganske tidlig sies det. Forrige gang kjente jeg ikke liv før uke 20 (morkaken foran).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingenting (tror jeg i allefall), har kjent noe, men var nok luft :) Håper jeg slipper å vente helt til uke 20 da!

 

Var så rart da jeg var på ul uke 13++, og så den tok et byks, hehe. Men kjente ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner heller ingenting, er 13+3 idag, men forventer egentlig ikke å kjenne noe på noen uker heller. Men, blir morro når man begynner å kjenne noe :)

 

Så en virkelig sprellemann på ultralyd, så nesten rart at man ikke kjenner noe :P Men, babyen er jo ikke så stor enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å kjenner bevegelser fra uke 12.. men det er ikke veldig vanlig. Da skal man være veldig heldig, og vite hva man kjenner etter. Hvordan morkaken ligger har også mye å si.

Jeg kjente liv i uke 12 i forrige svangerskap. Denne gang (som er nr 3) kjenner jeg ikke noe særlig. Tror jeg har kjent litt, men usikker. Kun hvis jeg ligger helt rolig og kjenner etter og dytter litt;) Mulig morkaken ligger foran denne gang, for det jeg kjenner er mye vagere enn forrige gang. Med første kjente jeg det helt sikkert i uke 16. Det er også tidlig egentlig. Jordmora sa til meg nå at det er ikke vanlig før uke 20. Men man skal iallefall ikke sammenlikne hverken svangerskap eller med andre damer. For alle er veldig forskjellige;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...