Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er UL unnagjort ;-) Alt så bra ut med den lille i magen! er 13+4.

 

Har hørd noen sier at en kan "finne" kjønn ved hjertefrekvensen? noen som vet? Leste det på kjerringråd en gang.:)

 

Hadde hjertefrekvens på 154 jeg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint, SpireØnske13! Det er godt å få se litt på ultralyd.

Har hørt sånt kjerringråd jeg også ;) Men jeg har ikke doppler, så kan ikke finne det ut. Ikke før om 14 dager! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nå 17+0, og har i løpet av de siste ukene gått fra å ikke se gravid ut i det hele tatt til plutselig å ha fått en skikkelig kul. Er hyggelig og fint, men litt rart med all oppmerksomheten fra alle rundt meg. Har ikke kjent bevegelse enda, men dette er første svangerskap, så jeg regner med at jeg kanskje må vente enda litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi like langt, MiniMe83, jeg er 17+1 idag og magen har sakte men sikkert sneket seg utover de siste ukene. En liten kul hvertfall, men kan fortsatt lett forveksles med å være litt tjukk eller startet tidlig på ribba.. Var hos legen forrige uke også, og da viste hun meg hvordan jeg skulle kjenne etter livmoren, så nå kjenner jeg på en måte toppen av livmoren like under navlen! Så sprøtt :)

Noen bevegelse eller "spark" har jeg ikke kjent noe til!

Skal på første ord. UL om nøyaktig ei uke og jeg gleder meg sånn at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Var på ul i uke 12 så jeg er ikke så nervøs som før den,men man vet jo aldri. Satser på at legen fortsatt ser en frisk og fin baby nå og!

 

Dette er første gang jeg tenker på å få julaften overstått fortest mulig så vi kan hoppe rett over i romjula. Tviler på at den 24.12 slår den 28.12 i år! :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååh. Har blitt kvalm jeg. Nå?

Har vært det i et par dager + idag. Hvis jeg ikke har i meg drikke/mat, blir jeg kvalm. Kanskje det bare er noe som går, eller kanskje det er pga graviditeten, men rart det skulle komme såpass seint da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stusselig å ikke ha matlyst i jula, når det EGENTLIG er masse godt rundt en. Jeg har selvfølgelig veeeldig lyst på fenalår! Blææ.. konstant sulten, men lite jeg har lyst på! Det er slitsomt i lengden. Skal prøve å få vaska litt hus idag, men må ta det i etapper.. Andre som har det på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stusselig å ikke ha matlyst i jula, når det EGENTLIG er masse godt rundt en. Jeg har selvfølgelig veeeldig lyst på fenalår! Blææ.. konstant sulten, men lite jeg har lyst på! Det er slitsomt i lengden. Skal prøve å få vaska litt hus idag, men må ta det i etapper.. Andre som har det på samme måte?

 

Jeg var KONSTANT sulten, men ingenting jeg hadde lyst på frem til for ett par uker siden. Nå har det heldigvis bedret seg! :) Men, fortsatt ikke like god matlyst som før, veldig spesifikke ting jeg får i meg bare :P

 

Glad jeg ikke er på mitt verste nå i jula ihvertfall, hadde jula kommet når jeg var 7-8 uker (osv) på vei, så hadde det ikke blitt mye feiring i år.. :P Stakkars augustmagene.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt på vei er du, Mavat? :) Jeg hadde fryktelig lite matlyst tidligere, men den er på vei opp heldigvis, så planlegger å stappe i meg ribbe, kalkun og andre godsaker ;)

 

Det hjelper mot kvalmen min og

Endret av Blomstogbier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er UL unnagjort ;-) Alt så bra ut med den lille i magen! er 13+4.

 

Har hørd noen sier at en kan "finne" kjønn ved hjertefrekvensen? noen som vet? Leste det på kjerringråd en gang. :)

 

Hadde hjertefrekvens på 154 jeg:p

 

Spennende:D Hørt at jenter har helst over 140 og gutter under.. Men vet ikke om det stemmer helt. Jentene mine lå godt over 150 stort sett hele tiden. Denne gang fikk jeg ikke vite hva slagene lå på, når jordmor brukte doppler. Finner vel ut på UL..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16 + 2 dager, og kjenner livmortoppen rett bak navlen.. Står i uke for uke at livmora skal kjennes midt mellom symfysen og navlen. Andre som er flergangs som har så stor livmor?

 

Tenker at det sikket er vanlig at man er litt større når man har vært gjennom dette før... men ble litt usikker på om jeg kan være lengre på vei?

 

Tok UL i uke 11, og da var fosteret litt større enn vanlig. Men da jeg sa at jeg har 26 dagers sykluser istedenfor 28 så sa legen at det stemte nok med fosterets str. Jeg sjekket hvor lange jentene mine var i samme uke, og de var 1,2 cm mindre!

De lå på 3 cm, men dette barnet var 4,2 cm i uke 11.

Andre som har opplevd dette? Evt har større livmor enn det som er "normalen";)

Blir litt urolig, for jeg har ikke fått ord. UL før i uke 20..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, den kvalmen altså. Holdt på å kaste opp på badet istad. Hjelper heldigvis litt å pusse tennene eller spise.

 

Jeg skal på ordinær ul 1 dag og så skal jeg til legen dagen etter. Jeg håper de på ordinær ul er hyggelige og tar seg god tid, ikke stresser. Stod at det å opplyse om kjønn ikke var rutinemessig, så jeg må vel spørre da? Med en gang jeg kommer inn?

 

Ellers får jeg vel se på ul hos legen. Vil så gjerne vite kjønn :) Med tanke på navn og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å ikke spørre om kjønn før de andre tingene er sjekket ut - noen av de jm blir så snurt om man spør før det er "passende". Spør man med en gang kan de få inntrykk av at kjønn er viktigere enn andre ting. Så vent og se om du blir spurt - hvis ikke spør du :)

 

Forrige gang spurte hun oss om vi ville vite kjønn da de andre tingene var sjekket ut. Dette varierer fra sykehus til sykehus og jm til jm. Har hørt historier der de nekte å oppgi kjønn også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt til å si ifra med engang vi kommer inn at vi helst IKKE vil vite kjønn, tør ikke ta sjansen på at jordmor skal si om det er gutt eller jente uten å spørre oss først :)

 

De aller fleste jeg vet om som har tatt ultralyd der vi skal ta ultralyd, har fått vite kjønnet, men har også hørt om andre steder der de nekter å oppgi det. Så er nok forskjell fra sted til sted ja :) Men, som 2010 mammaen sier, så tror jeg at jeg hadde sagt det når det falt seg naturlig i undersøkelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor nekter de å oppgi det? Høres sært ut, tror jeg hadde følt det var en veldig negativ opplevelse om de ikke skulle være så samarbeidsvillige :)

 

Takk for tips, da spør jeg om de ikke nevner det. Håper de spør da :D

 

Ps: Har noen erfaring med ultralyd i regi av Ahus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt til å si ifra med engang vi kommer inn at vi helst IKKE vil vite kjønn, tør ikke ta sjansen på at jordmor skal si om det er gutt eller jente uten å spørre oss først :)

 

De aller fleste jeg vet om som har tatt ultralyd der vi skal ta ultralyd, har fått vite kjønnet, men har også hørt om andre steder der de nekter å oppgi det. Så er nok forskjell fra sted til sted ja :) Men, som 2010 mammaen sier, så tror jeg at jeg hadde sagt det når det falt seg naturlig i undersøkelsen ;)

 

Sikkert lurt å si det med en gang når dere ikke ønsker det, for da vil de ikke fokusere så mye på det området. Mannen min så det nemlig før hun spurte - det var helt umulig å unngå å se at det var en gutt ;)

 

Grunnen til at noen jm ikke vil oppgi kjønn er at de mener at det er en medisinsk undersøkelse og siden kjønn ikke er av medisinsk betydning (som oftest) er det ikke noe de vil bruke tid på. Jeg var på RIksen på ul sist - har ingen erfaring med Ahus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt til å si ifra med engang vi kommer inn at vi helst IKKE vil vite kjønn, tør ikke ta sjansen på at jordmor skal si om det er gutt eller jente uten å spørre oss først :)

 

De aller fleste jeg vet om som har tatt ultralyd der vi skal ta ultralyd, har fått vite kjønnet, men har også hørt om andre steder der de nekter å oppgi det. Så er nok forskjell fra sted til sted ja :) Men, som 2010 mammaen sier, så tror jeg at jeg hadde sagt det når det falt seg naturlig i undersøkelsen ;)

 

Sikkert lurt å si det med en gang når dere ikke ønsker det, for da vil de ikke fokusere så mye på det området. Mannen min så det nemlig før hun spurte - det var helt umulig å unngå å se at det var en gutt ;)

 

Grunnen til at noen jm ikke vil oppgi kjønn er at de mener at det er en medisinsk undersøkelse og siden kjønn ikke er av medisinsk betydning (som oftest) er det ikke noe de vil bruke tid på. Jeg var på RIksen på ul sist - har ingen erfaring med Ahus.

Ja, er det det står i brevet mitt også, at det ikke er rutinemessig at de opplyser om det, men de er vel forhåpentligvis klar over at mange vil vite det også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de aller fleste vil opplyse det om de kan. De har jo full forståelse for at folk vil vite. Synes det er synd at noen skal la det gå ut over vordende foreldre at de har en dårlig dag og er tverre på UL. Noen ganger kan de jo ikke være sikre, men det er jo en annen sak. Håper du får en fin opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...