Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Hvor langt på vei er du, Mavat? :) Jeg hadde fryktelig lite matlyst tidligere, men den er på vei opp heldigvis, så planlegger å stappe i meg ribbe, kalkun og andre godsaker ;)

 

Det hjelper mot kvalmen min og

 

Jeg er 15+4 idag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God jul alle sammen!!! Her blir julefeiringa av den roligse sorten! Herlig :) Skal ut å gå meg en tur etterpå.. bevege litt på bekkenet, ellers skal jeg nok få trøkket i meg noe julemat :P Men godteri er ikke noe særlig.. men det er jo igrunn bare positivt ;) Tenk, for oss førsteganggravide er det siste julaften der vi kan gjøre akkurat det vi vil, når vi vil! Det må vi nyte ;) Selv om det kommer til å bli heeeerlig med barn omkring føttene neste jul <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er UL unnagjort ;-) Alt så bra ut med den lille i magen! er 13+4.

 

Har hørd noen sier at en kan "finne" kjønn ved hjertefrekvensen? noen som vet? Leste det på kjerringråd en gang. :)

 

Hadde hjertefrekvens på 154 jeg:p

 

Spennende:D Hørt at jenter har helst over 140 og gutter under.. Men vet ikke om det stemmer helt. Jentene mine lå godt over 150 stort sett hele tiden. Denne gang fikk jeg ikke vite hva slagene lå på, når jordmor brukte doppler. Finner vel ut på UL.. ;)

 

 

 

var omvendt for meg. har to gutter som begge lå på 150/160 slag og jenta lå på 120/130 :) hva det er nå vet jeg ennå ikke men jeg er 17 uker og har en av hver:) God Jul damer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har vært på UL enda? Mener å huske at det var noen som skulle i romjulen. Neste uke er det vel en god del av oss som skal i alle fall! Inkludert meg selv :) Blir spennende synes jeg, selv om jeg har sett knøttet en gang for litt over 5 uker siden. Håper alle vil dele den hyggelige opplevelsen etterhvert!

Jeg er veldig ambivalent til å få vite kjønn denne gangen for det er så mange rundt meg som er overfokusert på at det skal bli en jente (har gutt) samtidig er jeg nysgjerrig og ønsker av praktiske årsaker å vite det, men håper neste at det er vanskelig å se heeelt sikkert ihvertfall ;) ALLE tror jo at det er en jente - både synsere, men også jm. Mest pga den intense kvalmen jeg har hatt i over 10 uker nå, men også hjertelyd på siste kontroll (154). Til og med en tante til mannen som sa at det MÅ bli en jente, vi har nok gutter i familien nå :(

 

Jeg blir overlykkelig hvis det er et friskt barn og uansett kjønn. Jeg har en nydelig, perfekt liten gutt fra før og det er absolutt ikke meg i mot å få en til som ham <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ordinär UL för förste uken paa februar, men skal til en ekstra fredag om en uke. (legen mente det ble for lenge aa vente 10 uker mellom de :) ) er da 17 uker, saa det skal bli spennende aa se. har saa smaatt begynt aa kjenne noen bevegelser. ikke mye, men nok til aa vite at det er babyen :) ikke hver dag ennaa.

 

skal i tillegg til UL i slutten av januar, for organ screening. saa det blir mye aa se til den lille de neste ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har vært på UL enda? Mener å huske at det var noen som skulle i romjulen. Neste uke er det vel en god del av oss som skal i alle fall! Inkludert meg selv :) Blir spennende synes jeg, selv om jeg har sett knøttet en gang for litt over 5 uker siden. Håper alle vil dele den hyggelige opplevelsen etterhvert!

Jeg er veldig ambivalent til å få vite kjønn denne gangen for det er så mange rundt meg som er overfokusert på at det skal bli en jente (har gutt) samtidig er jeg nysgjerrig og ønsker av praktiske årsaker å vite det, men håper neste at det er vanskelig å se heeelt sikkert ihvertfall ;) ALLE tror jo at det er en jente - både synsere, men også jm. Mest pga den intense kvalmen jeg har hatt i over 10 uker nå, men også hjertelyd på siste kontroll (154). Til og med en tante til mannen som sa at det MÅ bli en jente, vi har nok gutter i familien nå :(

 

Jeg blir overlykkelig hvis det er et friskt barn og uansett kjønn. Jeg har en nydelig, perfekt liten gutt fra før og det er absolutt ikke meg i mot å få en til som ham <3

 

Så dumt at alle skal fokusere på kjønn! Det viktigste er jo at babyen er velskapt, om du ikke skal få et press for å produsere riktig kjønn!

Her i gården er det vel mest jeg og samboeren som tror og synser. Vi har ikke barn fra før, og for oss er det det samme. Men det er rart når folk spør "Hva håper du mest på at det blir"?

 

Jeg skal ikke å UL før om 3-4 uker, og da vil vi vite kjønnet, men mest av alt vil jeg få bekreftet at alt står bra til med den lille <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det ordinær UL om 6 dager, gleder oss masse til å se den lille igjen! :) Vi håper at vi ikke ser kjønnet vi, sånn at vi kan tro og synse helt frem til juni ;)

 

Håper virkelig alt står bra til med den inne der inne, og skal bli gøy å få den "ordentlige" termindatoen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme her, Makuahines! 6 dager igjen til ordinær UL.

Håper jeg får vite kjønn, mtp innkjøp og det å finne navn. Hvis det er gutt, vil jeg ha god tid på å finne navn, for guttenavn synes jeg er så vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme her, Makuahines! 6 dager igjen til ordinær UL.

Håper jeg får vite kjønn, mtp innkjøp og det å finne navn. Hvis det er gutt, vil jeg ha god tid på å finne navn, for guttenavn synes jeg er så vanskelig!

 

Hvis vi ikke ser kjønn, så skal vi prøve å finne ut 2 guttenavn og 2 jentenavn innen juni :) Vi synes jentenavn er HELT UMULIG. Finner ingen vi liker :( Men håper vi snubler over 1 eller 2 det neste halvåret.

 

Blir spennende uke neste uke da, hvis mange her inne skal ha ordinær UL :) Får håpe det blir en fin-fin start på det nye året for alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme her, Makuahines! 6 dager igjen til ordinær UL.

Håper jeg får vite kjønn, mtp innkjøp og det å finne navn. Hvis det er gutt, vil jeg ha god tid på å finne navn, for guttenavn synes jeg er så vanskelig!

 

Hvis vi ikke ser kjønn, så skal vi prøve å finne ut 2 guttenavn og 2 jentenavn innen juni :) Vi synes jentenavn er HELT UMULIG. Finner ingen vi liker :( Men håper vi snubler over 1 eller 2 det neste halvåret.

 

Blir spennende uke neste uke da, hvis mange her inne skal ha ordinær UL :) Får håpe det blir en fin-fin start på det nye året for alle! :)

Ja, det håper jeg! At alle får se friske og fine, glade babyer på UL skjermen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ordinær ultralyd på ullevål idag (18+2) <3<3 Fikk se den lille sprelle med armer og ben, og den ene hånda i ansiktet som sist :D Jeg har vært brennsikker på gutt hele veien uten helt å vite hvorfor. Det viktigste for oss har selvsagt vært at den lille er frisk og fin og det fikk vi bekreftet idag:)

 

Men det var ingen liten gutt der inni magen men ei lita jente <3 Det var så rart å plutselig vite mer om lille venn! Så da måtte den stolte pappan ut å kjøpe kjole til vårt nye familiemedlem <3 lykkelig! Termin flyttet en dag fram til 01.06.13.

 

Spent på å høre hva de andre små junibarna blir ;) Lykke til på ultralyd jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Ingen tvil- nå kjenner jeg nurket i magen! Har vel kjent det i over en ukes tid, men syns jo det var litt tidlig. Men det er ikke så veldig mye annet som kan drive å kile meg på innsiden av magen :) Og særlig ikke når det er akkurat samme følelsen hver gang.

Veldig koselig med sånne små tegn ja:)

 

Idag har jeg vært på nok en tapping hos legen. Natrium nivået mitt er for lavt, så jeg fikk beskjed om å knaske peanøtter og drikke masse farris i jula i håp om å få det til å stige litt.

 

Og ellers så er hodet det samme - ikke like vondt hver dag, men vondt uansett.. Vil ikke vedkjenne meg tanken om 5 mnd til med hodepine nå:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med vel overstått ultralyd April87 :) Tenk, nå er vi så langt allerede at vi er mange som skal på ordinær ul !:)

 

Jeg har fått time til ordinær ultralyd den 17.januar, da er jeg enten i uke 19 eller 20, og det blir også spennende å få riktig termindato:) Det føles lenge til når jeg ser at flere andre av dere skal på ul nå om bare en ukes tid, men så var det viktig for oss å få samtalen om keisersnitt på samme dag også da... så slipper vi å reise flere turer den lange veien til sykehuset, så da er det ganske greit likevel kjenner jeg.

 

Det blir kjempespennende og moro å lese om deres ultralyd her fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil- nå kjenner jeg nurket i magen! Har vel kjent det i over en ukes tid, men syns jo det var litt tidlig. Men det er ikke så veldig mye annet som kan drive å kile meg på innsiden av magen :) Og særlig ikke når det er akkurat samme følelsen hver gang.

Veldig koselig med sånne små tegn ja:)

 

Idag har jeg vært på nok en tapping hos legen. Natrium nivået mitt er for lavt, så jeg fikk beskjed om å knaske peanøtter og drikke masse farris i jula i håp om å få det til å stige litt.

 

Og ellers så er hodet det samme - ikke like vondt hver dag, men vondt uansett.. Vil ikke vedkjenne meg tanken om 5 mnd til med hodepine nå :(

 

Jeg også sliter med hodepinen for tiden . begynte vel for snart to uker siden.. Har du hatt det lenge? Vet du hva som er årsaken? Legen min sjekket bt, men det ligger jevnt på det samme så det var ikke grunnen her. Synes det er så ekkelt. Varierende grad her, men det er litt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

2010 mammaen - legen min er bekymret for tidlig svangerskapsforgiftning- på 12 ukers kontrollen var det spor i urinen, dog minimalt og blodtrykket normalt, men likevel. Hun hørte også en lyd i brystet mitt som kan bare være økt blodgjennomstrømning, men vil ha meg på ytterligere undersøkelser og kontroller for å være sikker.

 

Jeg har en migrene diagnose fra før og anfall kan trigges av et varierende hormonnivå- kan jo trygt si at det går opp og her om dagen:) så det kan være linket til det også.

 

Har hatt hodepine stort sett siden jeg testet positivt, så det er omtrent hver dag nå i snart 4 mnd. Jeg får lov å ta noe paracet og bruker kalde strips på panna - det tar brodden av smerten og er et finfint alternativ til piller.

Dumt nok er de ikke for salg lengre her, men bestiller på Amazon:)

La inn en bestilling senest idag- kan anbefale de på det aller sterkeste. Bruker de også på jobb- de er vant med å se meg med de der og skal jeg ut, så bruker jeg lue utenpå:) ser jo litt rart ut hehe

 

http://www.amazon.co.uk/Kool-Soothe-Migraine-Cooling-Strips/dp/B000KU954M/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1356723082&sr=8-1

 

Vet ikke om linken kommer opp; skriver på en iPad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med dere som har hodepine! :( Har tidligere slitt veldig med det, men ikke imens jeg har vært gravid heldigvis.

 

Men vet hvor vondt og hemmende det kan være altså! Uff..

Håper det går over fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at flere sliter med det, men godt også at det er flere. Jeg har vært kvalm og sengeliggende i så mange uker og til tider deprimert så når nå hodepinen er her er det mange negative tanker og jeg blir bekymret for at det er noe alvorlig galt med meg.

 

Helle; jeg har ikke migrene så det er ikke grunnen her. Synd at du har blitt sånn under svangerskap - har hørt om andre som har helt motsatt effekt av hormonene. Og apropos hormoner trodde jeg at hormonene ble litt mindre i 2. trimester? Men det forandrer seg kanskje bare og det er andre hormoner som dominerer?

 

Mavat: felles skjebne felles trøst :( Mager trøst da, men.. Jeg er så møkklei å være dårlig nå (sykemeldt i over 9 uker) at jeg har ikke ord, men er vant til å ikke gjøre noe så det gjør ikke så mye lenger. Håper vi begge snart blir helt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Jeg vet veldig godt hvordan det er å være kvalm og sengeliggende - det var meg gjennom hele forrige svangerskap..

 

Jeg fikk hyperemesis og da skal man ha ekstra oppfølging fordi man er mer utsatt for fødselsdepresjoner og slikt- det går i bekymringer og det kan være vanskelig å finne gleden i det man bærer på.

 

De første 5 månedene var det kun"det" for meg - jeg klarte ikke å forholde meg til at det var en baby. Jeg var så gjennomsliten og gåen av kvalmen og spyinga. Jeg håpet på bedring, men det gav seg ikke før junior var født.

 

Med unntak av de to ul vi hadde, så har jeg fint få positive minner fra den gangen og var egentlig 100% bestemt på å aldri gjøre det igjen:)

 

Det er umulig for andre å forstå med mindre man har vært der selv og da mener jeg å være skikkelig dårlig. Selv om man er en duo i 9 måneder, så er det egentlig ensomt fordi det er vanskelig å forklare og det er så mye som skjer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2010Mammaen; Jeg har vært sykmeldt i ca 7 uker eller no. For øyeblikket er det hodepinen som er verst. Jeg ber samboeren om å skru ned lyden på tven når det er reklame osv.. all unødvendig lyd vil jeg ikke ha.. Det er også slitsomt å ha det sånn da enkle ting som å skrive inn i kalenderen er et tiltak.. fordi man må... ja, bruke hode :/ Blæææ! Og jeg har en jobb der jeg MÅ ha hodet med meg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2010Mammaen; Jeg har vært sykmeldt i ca 7 uker eller no. For øyeblikket er det hodepinen som er verst. Jeg ber samboeren om å skru ned lyden på tven når det er reklame osv.. all unødvendig lyd vil jeg ikke ha.. Det er også slitsomt å ha det sånn da enkle ting som å skrive inn i kalenderen er et tiltak.. fordi man må... ja, bruke hode :/ Blæææ! Og jeg har en jobb der jeg MÅ ha hodet med meg også..

 

Har du fått noen forklaring på hvorfor det er sånn? ar det vært sånn i 7 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både lege og jordmor mener det er pga hormonene som herjer i kroppen.. Vært sånn i ihvertfall 4 uker..det er forskjellig om d er hodepine eller d bare er tungt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...