Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også vært litt usikker på om det jeg har kjent er knøttet i magen eller bare luft;) Jammen ikke så lett synes jeg, selv om jeg på en måte burde vite hva jeg skal kjenne etter siden det er 3. svangerskapet! Nå har jeg blitt i så god form, og magen kjennes jo mindre ut !!.. så jeg er nesten litt bekymret jeg nå:(

Skal på første svangerskapskontroll når jeg er i uke 15.. eller 16 (alt ettersom hvem som har rett, jeg eller gynekologene:D Jeg tror uke 15 da den 20.des. Da håper jeg jordmor kan prøve å høre etter hjertelyden til den lille.

Hvordan var det med dere da dere var på første svangerskapskontroll.. hørte jordmor med stetoskop etter hjertelyden til spiren deres? Så kanskje blir jeg litt betrygget liksom.. over at spiren lever, vokser og har det bra?!;) huff, kommer nok til å engste meg helt frem til jeg kjenner liv hver dag jeg er jeg redd;)

 

Hvordan er formen deres nå da? de fleste har vel kommet over 12 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er fremdeles elendig, jeg ble sykemeldt i nye to uker.

Jeg synes også at magen min har blitt mindre, så jeg har vært litt engstelig. Det var derfor utrolig godt å høre hjertelyden i dag. Legen min har en sånn dopler-sak, hun brukte den, ikke stetoskop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen her også er fremdeles dårlig og siden jeg har vært sengeliggende så lenge har jeg fått en låsning i rygg/bekken i tillegg så det betyr enda mer kvalme og smerter :( Blir nok mer 100% sykemelding her også (skulle egentlig prøve 50% til uken). Skikkelig deprimerende, så har tunge dager (syte, klage, huff). Fint at du Ønsker har blitt bra da! Det gir jo oss andre også håp om snarlig bedring!

 

Ha en super fredagskveld og en flott helg alle gravide damer :)

 

Glemte også å si at legen hørte hjertelyden (med doppler) i uke 13+3. Jeg var på 1. kontroll 10+6 og da prøvde han ikke.Vil tro jm prøver når du er i uke 15/16.

Endret av 2010 Mammaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er relativt bra, kvalmen er så og si borte. Men er fortsatt vendlig trøtt, og nå tror jeg at jeg har fått influensa :( Febertokter og vondt i kroppen... blæh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, tror, tror formen har blitt bedre her også. Igår og idag har jeg følt meg så og si helt kvalmefri, og føler at jeg har mer energi også. Så håper virkelig det fortsetter sånn fremover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er fin! Humøret er dårlig. Vondt i bekken, men det går greit. Holdt på å kaste opp i morges, men guri, jeg er jo ikke kvalm så har ingenting å klage på føler jeg. Føler meg ikke gravid! Bortsett fra at magen vokser da :)

 

Gleeeder meg til jul! Og til skolen er ferdig! Bare 9 skoledager igjen. Ble ferdig med en prøve idag som jeg har gruet meg til, nå tar jeg helga ;) Se en god film og trykke i meg litt french fries!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikker på at jeg kjente liv da jeg la meg i går kveld :) Først var det 4 korte ørsmå dytt (leamusaktig) helt nede ved lysken/symfyseområdet (lå litt på siden så det var litt i klem på en måte). La meg etterpå over på magen og da var det et helt tydelig sterkere dult - en del lengre oppe. Er ikke i tvil om at det var lille. Koselig siden jeg kjente liv så sent sist. Regner med at det tar noen uker før jeg kjenner liv hver dag. Trodde ikke det var mulig å kjenne noe så tidlig (14+3) men det var ikke tvil altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det må ha vært 2010 Mammaen! :)

 

Jeg håper sååånn på å kjenne liv snart, men etter beregninger så er jeg 13+4 idag og det er jo littebitt tidlig;)

.. og så er jeg selvsagt litt bekymret da. Synes magen har blitt mindre og har ingen symptomer lenger. Vet jo at det kan avta på denne tiden, men liker det ikke likevel:(

Kan bare ikke vente helt til svangerskapskontroll 20. des. (15+2) hvor vi kan få høre hjertelyden til den lille. Det er så lenge til !!

 

... Hehe.. 2010 Mammaen.. kanskje jeg skal legge meg på magen jeg også.. og se om det skjer noe. Vel, vel.. litt tidlig kanskje, men.. hadde vært moro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det må ha vært 2010 Mammaen! :)

 

Jeg håper sååånn på å kjenne liv snart, men etter beregninger så er jeg 13+4 idag og det er jo littebitt tidlig;)

.. og så er jeg selvsagt litt bekymret da. Synes magen har blitt mindre og har ingen symptomer lenger. Vet jo at det kan avta på denne tiden, men liker det ikke likevel:(

Kan bare ikke vente helt til svangerskapskontroll 20. des. (15+2) hvor vi kan få høre hjertelyden til den lille. Det er så lenge til !!

 

... Hehe.. 2010 Mammaen.. kanskje jeg skal legge meg på magen jeg også.. og se om det skjer noe. Vel, vel.. litt tidlig kanskje, men.. hadde vært moro:)

 

Hehe, du kan jo prøve å ligge litt på magen litt hver kveld så kjenner du nok noe snart :) Husker fra forrige gang at det var mye protester når jeg lå på magen så det ble det raskt slutt på når han sa så tydelig i fra ;) Det var på magen jeg kjente det best i begynelsen forrige gang også mener jeg.

 

Selv om du har mindre symptomer og den verste oppblåstheten (antar at det har vært det) er borte er nok alt i skjønneste orden! Det er jo helt som det skal være i 2. trimester :) Hvis du bruker mye tid på beymring kan du jo kjøpe deg en doppler. Jeg har sett brukt på finn til rundt 200 kroner. Jeg har aldri prøvd selv, men mange mener det er gull verdt.

 

Jeg går mye til lege og jm nå pga sm og den dårlige formen så jeg føler ikke det store behovet. Har time til jm og lege siste uke før jul og så er det bare knappe to uker så er det ordinær UL og etter det regner jeg med at jeg kjenner liv hver dag og da slapper man jo av på en annen måte (hvis det ikke er for rolig da vel og merke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Kjekt å flytte over til neste trimester. Ting går fremmover:) hehe.

 

Var på tidlig ul på mandag. Så en veldig aktiv krabat som herjet rundt der inne. Alt så veldig bra ut:) hærlig følelse.

 

Jeg kjenner også ar det er noe der inne. Lemus vibereringsfølelse. Har kjent det i en ukes tid.

Jeg har selv aldri trodd at det går ann, men når jeg kjenner det selv, så blir jeg overbevist. Er jo ikke spark, men en kjenner at det er noe nedi der.

 

En kjenner jo en fjær på armen sin også, selv om den ikke er tung.

Så at folk kjener et 5 cm langt minimenneske i magen, synes jeg ikke er så rart.

 

Sier det ikke til mange, men det viktigste er jo at jeg selv kjenner det, og det er hærlig:)

 

Ellers er formen veldig bra, og jeg har planer om å ta opp treninga. Har alt for mange overflødige kg. Så trening er veldig veldig bra for meg:)

 

Ønsker dere en fin søndag:) vi skal ha bakedag sammen med et vennepar:) gleder meg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen interesse for en facebookgruppe for oss Junimagene?? :-)

 

Vi har en allerede :) Legg til Annicken Jorganovic Haug som venn på FB og skriv en melding til henne der om at du kommer herfra, så legger hun deg til å gruppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter bare på å kjenne den lille jeg nå. Går å dytter på magen hele tiden for å kjenne om det er noen respons. Ikke noe ennå, men det kommer seg nok. Dette er vår første. På tidlig ul lå den ganske så stille med hendene i ansiktet så jeg ser for meg at det er et sovedyr, som sin mor :)

 

Er 15+4 idag så bare 2 1/2 uke til ord.ul!! Gleder meg sånn at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Håper vi ser hvilket kjønn det er, selv om jeg er helt sikker på gutt. Formen har vært veldig bra siden uke 10, men siste tiden nå ha magen blitt mye mer synlig, blir fort oppblåst men når man tenker på det så er vi ikke veldig langt unna halvveis :D Magen er hvertfall velkommen!

Noen andre som er "sikre" på kjønn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å se om du føler at det er rett da, April1987! :)

Om det viser seg at det er en gutt, mener jeg :D

 

Jeg føler ingenting ang. kjønn. Merkelig nok, hehe :) "Kjerringråd" tyder på gutt (lite kvalme, lyst på kjøtt), men har hatt litt jentefølelse også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og samboer har guttefølelse, så tipper det kommer en jente og overrasker oss ;) Men, begge deler er AKKURAT like velkomment. Finner ikke ut av det før i juni vi da, siden vi ikke vil vite kjønn (Med mindre vi ser det selv på ordinær ultralyd da :P )

 

Gleder meg veldig til å kunne kjenne bevegelse jeg å, men siden dette er min første, og jeg er 14 uker imorgen, så tror jeg egentlig ikke det skjer på 4-5-6 uker. Blir spennende å se hvordan det blir, for på tidlig ultralyd var det en VELDIG aktiv krabat!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi begge en sterk jentefølelse. Samboer har hatt den følelsen hele tiden, og de siste ukene har jeg også fått den. I følge kjerringrådene skulle det også stemme, jeg er mye kvalm og spyr mye og så har jeg fått mange kviser.

 

Jeg har hatt mage lenge nå, har ingen mulighet for å skjule det, jeg er bare 14+4, og syns det er litt tidlig, men både min mor og min søster fik også mye mage tidlig, så det er vel bare sånn vi er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir spennende å se de små spirene blir for noe! Gutt eller jente er like velkommen her, men hadde vært typisk om det ble en liten gutt siden vi ikke finner noe navn vi liker, mens vi har tre jentenavn klare :D

 

Måtte sjekke den der kinesiske fødselskaldenderen (?) og den sier jente. Jaja, får bare sette seg ned og telle uker, dager og timer. Får vi ikke sett det på ultralyd blir det å helgardere garderoben til lille baby. Det klør i fingrene etter å handle inn newbie-serien på kappahl og de søte klærne på name it :) Tålmodig har jeg aldri vært :D

Spent på å høre hva dere andre får etter ultralyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg kjenner kribling i magen jeg, vet ikke om det er babyen, men har kjent det en halv ukes tid eller mer. Ikke hver dag.

Men sånne små, myke knips nesten.

 

"Bare" 3,5 uker til ul..hehe. Og 2 uker til julaften idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir spennende å se de små spirene blir for noe! Gutt eller jente er like velkommen her, men hadde vært typisk om det ble en liten gutt siden vi ikke finner noe navn vi liker, mens vi har tre jentenavn klare :D

 

Måtte sjekke den der kinesiske fødselskaldenderen (?) og den sier jente. Jaja, får bare sette seg ned og telle uker, dager og timer. Får vi ikke sett det på ultralyd blir det å helgardere garderoben til lille baby. Det klør i fingrene etter å handle inn newbie-serien på kappahl og de søte klærne på name it :) Tålmodig har jeg aldri vært :D

Spent på å høre hva dere andre får etter ultralyd!

 

Her er det omvendt, jentenavn er umulig!!: ;)

 

Samme klærne skal vi kjøpe å, sååå mye søtt!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så merkelig, men jeg har faktisk ikke lyst til å kjøpe klær. Jeg trodde jeg kom til å gå helt bananas, sånn som jeg har gjort de gangene jeg skulle bli tante, men neida, har ikke kjøpt noen ting.

Det er mulig det har med formen min å gjøre, det er ikke mye fristende å gå rundt i butikker når spyet kan komme når som helst.

Og så kan det jo hende det blir noe annet etter ultralyden også. Da føles det vel både sikrere og mer virkelig.

Tror også jeg har klart å overbevise mannen om at det er lurt å få vite kjønnet da.

Jeg brukte navneargumentet. Siden vi brukte to mnd på p bli enige om et navn til katten, tror jeg vi kommer til å trenge all den tid vi kan få på å finne navn til baby. Ellers kommer vi vel til å bli av de som får bot for ikke å ha gitt barnet navn i tide. Er vi riktig heldige kommer det vel til å ta så lang tid at vi får utdelt et navn av staten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...