Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Åh, eg kjenne det e deiligt at kvalmen e på retur! Har ein pakke med sånne riskjeks som eg ete ein av før eg står opp om morgenen, å da har hjelpt mykje. Har jo vore småuggen om morgenen likevel, men er vel fordi eg må opp i 5-halv6 tida, og kroppen ikkje er klar for å stå opp etter ei oppstykka natt (Spring fortsatt ofte på toalettet, men mindre enn før).:) Kvalmen kikker innom av og til og minne meg på å eta litt mat, så så lenge eg ete kvar 2-3 tima holde kvalmen seg stort sett vekke, HURRA! ;)

 

Ellers har eg vore plaga med forferdelig hodeverk som eg trur komme pga stress, for det komme som regel i slutten av arbeidsdagen og når eg e komt heim.. Har vore forferdelig travelt på jobb, slik at kroppen omtrent har nekta å ville gå på jobb, men det har jo funka på et vis..;) Satse på at energien og formen komme seg nå dei neste vekene! :) No skal det bli godt me langfri og avslapping + feiring av at eg er ferdig med dei 12 første vekene! :)

 

Skal på kontroll hos legen i veke 15 før første (ordinære) UL i veke 18 :) Guri kor eg gleder meg til vekene framover, snart vil eg kanskje få kjenna nåke liv òg! Håpe iallefall legen tar fram doppler-apparatet og at eg får høyra vidunderet i magen for første gong! Løye å sjå alle som er på tidlig UL osv, og som har høyrt og sett nurket i magen, mens eg omtrent veit ikkje om det e liv inni der! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har vi vært på UL :D Alt så kjempe fint ut !! :D Ny termin, 27juni :D kunne ikke vært me happy nå !!!! WEEEE :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på UL :D Alt så kjempe fint ut !! :D Ny termin, 27juni :D kunne ikke vært me happy nå !!!! WEEEE :D

Så morro :D Hvor langt er du på vei idag da? Tar jeg feil eller ble du satt tilbake litt, for vi var vel helt likt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på UL :D Alt så kjempe fint ut !! :D Ny termin, 27juni :D kunne ikke vært me happy nå !!!! WEEEE :D

Så morro :D Hvor langt er du på vei idag da? Tar jeg feil eller ble du satt tilbake litt, for vi var vel helt likt?

 

 

 

Ja, ble satt tilbake litt! Så er 8+4 i dag :D sååååå gøy ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på UL :D Alt så kjempe fint ut !! :D Ny termin, 27juni :D kunne ikke vært me happy nå !!!! WEEEE :D

Så morro :D Hvor langt er du på vei idag da? Tar jeg feil eller ble du satt tilbake litt, for vi var vel helt likt?

 

 

 

Ja, ble satt tilbake litt! Så er 8+4 i dag :D sååååå gøy ! :D

 

Jeg ser du har termin 27.juni og skriver at du er 8+ 4.. jeg har foreløpig termin 28.juni og er 8 + 1, hvordan har det seg til?:) Var hos legen i går, og han regnet seg frem til det samme som meg.. har det noe med eggløsning å gjør?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 9 i dag:):) har for første gang vert kvalm siden eg sto opp:/ ser for meg eksamen på fredag:/ men er veldig glad for å endelig kjenne noe annet en berre kløe:/ e ganske lei av å klø nå da det e det eneste eg gjør på om dagene:/ kan ikke ha negler en gang:) Hehe klage kan eg:):)

<br>

Hvor er du plaget med kløe? Jeg hadde mye kløe ved brystenet og litt på mage i forrige svangerskap. Og dette svangerskapet startet nesten med kløe som første symptom. :s

Endret av Babybell *G-09* <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på UL :D Alt så kjempe fint ut !! :D Ny termin, 27juni :D kunne ikke vært me happy nå !!!! WEEEE :D

Så morro :D Hvor langt er du på vei idag da? Tar jeg feil eller ble du satt tilbake litt, for vi var vel helt likt?

 

 

 

Ja, ble satt tilbake litt! Så er 8+4 i dag :D sååååå gøy ! :D

Ja det var gøy å høre at alt stod bra til :) Har du fått time til ordinær UL? Jeg fikk brev her om dagen, så 10 Jan er nå merket av på kalenderen. :) Og imorra skal vi fortelle det til mamma og pappa, og min sønn. Blir spennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Vi sa d i går :) Alle ble kjempe glade :) Nei har ikke det.. Skal til min lege igjen den 20des, så da bestiller han sikkert en time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på UL :D Alt så kjempe fint ut !! :D Ny termin, 27juni :D kunne ikke vært me happy nå !!!! WEEEE :D

Så morro :D Hvor langt er du på vei idag da? Tar jeg feil eller ble du satt tilbake litt, for vi var vel helt likt?

 

 

 

Ja, ble satt tilbake litt! Så er 8+4 i dag :D sååååå gøy ! :D

 

Jeg ser du har termin 27.juni og skriver at du er 8+ 4.. jeg har foreløpig termin 28.juni og er 8 + 1, hvordan har det seg til?:) Var hos legen i går, og han regnet seg frem til det samme som meg.. har det noe med eggløsning å gjør?:)

 

Hehe.. Nei si det :P Var han på UL som sa det :) Så da er det nok feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 9 i dag:):) har for første gang vert kvalm siden eg sto opp:/ ser for meg eksamen på fredag:/ men er veldig glad for å endelig kjenne noe annet en berre kløe:/ e ganske lei av å klø nå da det e det eneste eg gjør på om dagene:/ kan ikke ha negler en gang:) Hehe klage kan eg:):)

<br>

Hvor er du plaget med kløe? Jeg hadde mye kløe ved brystenet og litt på mage i forrige svangerskap. Og dette svangerskapet startet nesten med kløe som første symptom. :s

 

Hei:) eg har kløe med truse kanten, bak kneet, rorran albuene og under armene. Klør og litt på magen når den blåse seg ut:) må nok snart ha noe sterkere for dette:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 9 i dag:) :) har for første gang vert kvalm siden eg sto opp:/ ser for meg eksamen på fredag:/ men er veldig glad for å endelig kjenne noe annet en berre kløe:/ e ganske lei av å klø nå da det e det eneste eg gjør på om dagene:/ kan ikke ha negler en gang:) Hehe klage kan eg:) :)

<br>

Hvor er du plaget med kløe? Jeg hadde mye kløe ved brystenet og litt på mage i forrige svangerskap. Og dette svangerskapet startet nesten med kløe som første symptom. :s

 

Hei:) eg har kløe med truse kanten, bak kneet, rorran albuene og under armene. Klør og litt på magen når den blåse seg ut:) må nok snart ha noe sterkere for dette:/

 

 

Føler med deg. Jeg sleit veldig med den kløen sist svangerskap. Nå begynnte det også veldig, fikk et ganske stort område mellom og under brystene + litt på magen.

 

Prøvde så å smøre på coccoa butter som jeg kjøpte på iherb (amerikansk helsekost nettbutikk) for lenge siden. (Var så mange som skrøt av den, at jeg kjøpte den, og plutselig hadde jeg en hjemme... hehe)

 

Hadde ikke brukt den, da jeg syntes den ikke virket så bra sånn i første øyenkast, virket litt jalla i mine øyne, så den bare lå i ei skuffe.

 

Men når jeg smurte på der jeg klødde ble det mye bedre over natta, og dagen etter var den helt borte. Nå bruker jeg bare når jeg begynner å få litt kløe, og kløen er helt borte!!!

 

Så hvis du vil så anbefaler jeg deg å prøve. Den koster nesten ingenting 1,41 dollar, + porto som er 6 dollar. Jeg har kjøpt 3 til nå, så jeg skal ikke gå tom ihvertfall... hehe

 

Her er link hvis du vil prøve:

http://www.iherb.com/product-reviews/Cococare-100-Cocoa-Butter-The-Yellow-Stick-1-oz-28-g/5833/?p=1〈=en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi fortalt de flotte nyhetene til mine foreldre, det blir deres 5 barnebarn (pluss at mamma har 2 bonusbarnebarn) Men det ble selvfølgelig godt mottat. Neste helg er det svigerfamilien som får nyheten, og det er deres første, så regner med at det blir enda litt mer stas der. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper på bedre form her også, men i går hadde jeg en av de verste dagene så langt og nå nærmer jeg meg 12 uker :-( Klarte ikke å komme meg i dusjen en gang. Veldig lite motiverende og begynner å lure på om jeg _aldri_ blir bra igjen. Bedre i dag da :-) Og håper nå det bare går en vei! Bare noen dager til UL også så det håper jeg kan gi en liten boost.

 

Frister egentlig ikke å dele det med noen, for jeg klarer ikke å glede meg selv over det enda. At jeg er så dårlig overskygger det meste akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på bedre form her også, men i går hadde jeg en av de verste dagene så langt og nå nærmer jeg meg 12 uker :-( Klarte ikke å komme meg i dusjen en gang. Veldig lite motiverende og begynner å lure på om jeg _aldri_ blir bra igjen. Bedre i dag da :-) Og håper nå det bare går en vei! Bare noen dager til UL også så det håper jeg kan gi en liten boost.

 

Frister egentlig ikke å dele det med noen, for jeg klarer ikke å glede meg selv over det enda. At jeg er så dårlig overskygger det meste akkurat nå.

Uff det er ille altså. :( Kjedelig å ikke klare å glede seg over svangerskapet fordi formen er så dårlig.

Jeg er alene med en 4 åring man-fred så kan rett og slett ikke bli sengeliggende. Men på fredag måtte jeg kaste inn håndkle å bli i senga til 10.30, mens den store 4 åringen ordnet seg litt selv på morran :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på bedre form her også, men i går hadde jeg en av de verste dagene så langt og nå nærmer jeg meg 12 uker :-( Klarte ikke å komme meg i dusjen en gang. Veldig lite motiverende og begynner å lure på om jeg _aldri_ blir bra igjen. Bedre i dag da :-) Og håper nå det bare går en vei! Bare noen dager til UL også så det håper jeg kan gi en liten boost.

 

Frister egentlig ikke å dele det med noen, for jeg klarer ikke å glede meg selv over det enda. At jeg er så dårlig overskygger det meste akkurat nå.

 

Huff, håper du snart blir bedre. har heller ikke klart å glede meg nok de siste ukene jeg heller.

Har vært veldig slapp og syk de siste tre ukene, men det har vært sykdom som influensa, bihuletrøbbel og halsbetennelse. Vil liksom ikke slippe taket. Var til legen, og hun mente det var svangerskapsrelatert.

 

Så tvi tvi, håper at vi alle som er dårlige her inne har det mye mye bedre til neste helg!!!:)

 

God bedring til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL i morgen tidlig, og er så nervøs at jeg ikke får sove. Er 12+2 nå.... og selv om jeg bare har lyst til å glede meg, så gnager det en liten stemme i bakhodet som sier "hva hvis". Uff.

 

Jeg lover meg selv at hvis alt er bra i morgen, så skal jeg slappe av og nyte resten av svangerskapet. Det har knøttet fortjent <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL i morgen tidlig, og er så nervøs at jeg ikke får sove. Er 12+2 nå.... og selv om jeg bare har lyst til å glede meg, så gnager det en liten stemme i bakhodet som sier "hva hvis". Uff.

 

Jeg lover meg selv at hvis alt er bra i morgen, så skal jeg slappe av og nyte resten av svangerskapet. Det har knøttet fortjent <3

Lykke til! Håper det gikk bra på UL :)

Jeg skal også bestille meg en UL til neste uke for å få nervene beroliget litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på bedre form her også, men i går hadde jeg en av de verste dagene så langt og nå nærmer jeg meg 12 uker :-( Klarte ikke å komme meg i dusjen en gang. Veldig lite motiverende og begynner å lure på om jeg _aldri_ blir bra igjen. Bedre i dag da :-) Og håper nå det bare går en vei! Bare noen dager til UL også så det håper jeg kan gi en liten boost.

 

Frister egentlig ikke å dele det med noen, for jeg klarer ikke å glede meg selv over det enda. At jeg er så dårlig overskygger det meste akkurat nå.

 

Huff, håper du snart blir bedre. har heller ikke klart å glede meg nok de siste ukene jeg heller.

Har vært veldig slapp og syk de siste tre ukene, men det har vært sykdom som influensa, bihuletrøbbel og halsbetennelse. Vil liksom ikke slippe taket. Var til legen, og hun mente det var svangerskapsrelatert.

 

Så tvi tvi, håper at vi alle som er dårlige her inne har det mye mye bedre til neste helg!!! :)

 

God bedring til deg! :)

 

Tusen takk så søt du er! Ja, vi satser virkelig på at alle er friske og raske til helgen og at alle basselusker, virus, kvalme og energiløshet er borte borte borte! Nå skal vi ha det supert til vi sitter med hver vår nydelige baby i armene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL i morgen tidlig, og er så nervøs at jeg ikke får sove. Er 12+2 nå.... og selv om jeg bare har lyst til å glede meg, så gnager det en liten stemme i bakhodet som sier "hva hvis". Uff.

 

Jeg lover meg selv at hvis alt er bra i morgen, så skal jeg slappe av og nyte resten av svangerskapet. Det har knøttet fortjent <3

 

Håper du fikk noen timer på øyet i natt. Slitsomt å ikke få sove. Masse lykke til! Du må oppdatere oss om hvordan det gikk med dere :) Spennende for oss også dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, jenter!

Et tips fra meg: Ikke lat som du brekker deg for å vise hvordan en opplevelse var. Da kan du spy på ordentlig!

 

Det skjedde meg istad. Ble verre og verre, og da jeg noen minutter senere var på vei ned til toget, og så kastet jeg opp, haha. Hadde heldigvis med meg en pose, men gikk hjem igjen, fordi..

 

Jeg hadde nettopp tatt pillene mine (kosttilskudd, folat, omega3 kapsler), og jeg måtte bare hjem og få vekk den forferdelige fiskesmaken! Æsj og huff! Mitt første møte med tran altså.

Satt i nesa og overalt, holdt på å kaste opp igjen, så måtte bare få bort den forferdelige smaken, hehe.. Sitter og trøkker i meg noen brødskiver nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering :)

Da har jeg vært på UL, og det gikk fint! Tok både innvendig og utvendig. Alt så veldig normalt ut, hun sjekket at alt var på plass (organer osv), så på ryggen, armer, ben, hjerne, hjertet. Vi så og hørte hjerteslag (det gjorde vi i uke 8 også). Sjekket nakkefold (normal). Målte hodestørrelse og lengde på foster, og flyttet terminen noen dager (til 31.mai, så det er mulig jeg ikke er en junimage allikevel ;)). Men den endelige terminen får vi jo ikke før ordinær UL 2. januar :).

 

Det tok litt tid, vi var der i 45 minutter. Bittelille knøttet vårt liker visst å røre på seg, så hun slet litt med å finne alt. Litt surrealistisk å se en liten krabat sprelle så mye, når jeg ikke kjenner noen ting ennå :)

 

Nå skal jeg slappe av i tiden fremover, og virkelig pørve å ta dette innover meg og nyte resten av svangerskapet :)

 

Håper dere har en god dag, jenter!! Si ifra etterhver som dere er på UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castoslo: Åh så moro:) Hvor langt var fosteret (CRL)? Min lille var 5,6 forrige torsdag (12+0). Jeg kjenner noen som er ca like langt på vei som meg men der fosteret har vært mye mindre enn min lille. Man får sikkert mer nøyaktig termin på ord. ul, men lurer jo litt.

(søren heller, får ikke til å sitere..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...