Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Vært på ul idag jeg og:) 9+1.

Ifølge gynokologen var alt bra med lille og hjertet slo raskt og jevnt. Hu målte ikke hjerteslagene, men mente at det ikke var nødvendig siden hu så at de var som de skulle. Med en gang det kom opp noe på skjermen skjønte jeg at her har ting forandret seg mye siden sist. Jeg kunne se en liten baby på skjermen med både armer og bein. Så også hjertet slå og mens jeg kikka på det begynte armer og bein å bevege seg :D Lå lissom å sprellet litt :D Sist jeg var der var lilles crl målt til 9,76 mm og idag til 23,08 mm, så har vokst endel siden sist. Har også filmet en liten snutt som viser hjerteslag og bevegelse som min kjære skal få se når han kommer hjem idag :D Fikk ikke noen flere ul nå, men hu har satt opp ordinær ul 15.Januar. Hvis jeg fikk noe blødninger eller lignende skulle jeg bare ringe. Merker at den tiden fra til ul kommer til å føles veldig lang siden jeg ikke har noe i mellomtida. Hu nevnte noe om at nakkefolden så bra ut, noen som vet hva det vil si? Når er det vanlig å komme inn til jordmor? Og igjen, noen som vet om bra gravid apps til iphone? Blir gal av de jeg har, de teller feil som bare rakkern, de begynte riktig, men ifølge den nå er jeg snart i uke 11 :P Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Castoslo: Åh så moro:) Hvor langt var fosteret (CRL)? Min lille var 5,6 forrige torsdag (12+0). Jeg kjenner noen som er ca like langt på vei som meg men der fosteret har vært mye mindre enn min lille. Man får sikkert mer nøyaktig termin på ord. ul, men lurer jo litt.

(søren heller, får ikke til å sitere..)

 

Husker ikke CRL, men mener hun sa 7?? Det hørtes mye ut..? Men hun målte BPD (hodets diameter) til 2,16. Vanlig å sette termin etter dette målet skjønte jeg, og utifra det målet satte hun termin 31. mai.. :) Min menstermin er 24., mai, men forrige ul var 2. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekanin: Nakkefolden måler de for å finne ut om barnet har kromosomfeil, feks downs. Da er visst nakkefolden bredere enn vanlig. Jeg kan ikke så mye om det, men jeg vet det er et veldig omdiskutert tema i forhold til om tidlige ultralyder kan føre til et sorteringssamfunn hvor man kvitter seg med de man ikke vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt!!

Høres gøy ut å se når fosteret er såpass stort og spreller og hopper rundt der! :) Hehe.

 

Jeg skal på UL om 1,5 uker, da er jeg 12 uker på vei, er litt spent på det, kommer nok til å skrive om det her da også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på ul idag jeg og:) 9+1.

Ifølge gynokologen var alt bra med lille og hjertet slo raskt og jevnt. Hu målte ikke hjerteslagene, men mente at det ikke var nødvendig siden hu så at de var som de skulle. Med en gang det kom opp noe på skjermen skjønte jeg at her har ting forandret seg mye siden sist. Jeg kunne se en liten baby på skjermen med både armer og bein. Så også hjertet slå og mens jeg kikka på det begynte armer og bein å bevege seg :D Lå lissom å sprellet litt :D Sist jeg var der var lilles crl målt til 9,76 mm og idag til 23,08 mm, så har vokst endel siden sist. Har også filmet en liten snutt som viser hjerteslag og bevegelse som min kjære skal få se når han kommer hjem idag :D Fikk ikke noen flere ul nå, men hu har satt opp ordinær ul 15.Januar. Hvis jeg fikk noe blødninger eller lignende skulle jeg bare ringe. Merker at den tiden fra til ul kommer til å føles veldig lang siden jeg ikke har noe i mellomtida. Hu nevnte noe om at nakkefolden så bra ut, noen som vet hva det vil si? Når er det vanlig å komme inn til jordmor? Og igjen, noen som vet om bra gravid apps til iphone? Blir gal av de jeg har, de teller feil som bare rakkern, de begynte riktig, men ifølge den nå er jeg snart i uke 11 :P Haha

 

Moro med UL :)

Nakkefoldmålet er noe de bruker for å se om barnet kanskje har Downs syndrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dager til jeg skal på første ul. Da er jeg akkurat 12 uker! Blir enda mer spent når jeg leser om alle dere som har vært til ul :) Håper virkelig alt står bra til der inne, gleder meg til å se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 cm kan sikkert stemme det? jeg er ikke sikker, men de vokser jo mye på en uke. hodet målte 2 cm på vår. ser nå at det står 6cm på bildet, vet ikke hvilket mål det er men mulig det er det som er lengden. jeg husket ikke hva legen sa annet enn at alt var fint, men samboeren trodde han sa 5,6. er ikke så greit å få med seg alt! :) da har du vel termin deromkring et sted, er jo ikke lett å vite om det blir mai eller juni for noen av oss tidlig i mnd!

Castoslo: Åh så moro:) Hvor langt var fosteret (CRL)? Min lille var 5,6 forrige torsdag (12+0). Jeg kjenner noen som er ca like langt på vei som meg men der fosteret har vært mye mindre enn min lille. Man får sikkert mer nøyaktig termin på ord. ul, men lurer jo litt. (søren heller, får ikke til å sitere..)
Husker ikke CRL, men mener hun sa 7?? Det hørtes mye ut..? Men hun målte BPD (hodets diameter) til 2,16. Vanlig å sette termin etter dette målet skjønte jeg, og utifra det målet satte hun termin 31. mai.. :) Min menstermin er 24., mai, men forrige ul var 2. juni.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange her som sliter med kvalme og andre plager, er det noen her som ikke har spesielle plager, og ikke heller har hatt det? Jeg har vært kvalm tilsammen to timer, hatt endel menssmerter og ømme bryster, er 9 uker idag, og er selvfølgelig glad for å ikke ha så mye fæle symptomer :-) men man kan jo undre seg over hver forskjellig det er fra person til person. Min første graviditet, og nesten ingen symptomer..

 

Ønsker iallefall at dere som har mye plager, snart blir kvitt de :-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det gikk bra med dere som har vært på ul. Det må være gøy når fosteret er så stort at dere ser hva som er hva. Det var en god følelse da jeg var i uke 7 også, men jeg så jo ikke så mye. Jeg har ordinær ul den 3. januar, da er jeg i uke 18, og det gleder jeg meg veldig til.

Vi diskuterer om vi vil vite kjønn da, jeg er for, mens samboeren liker overraskelser...

Har dere bestemt dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil vite kjønn :) Klarer ikke å vente lenger!! Hehe... koselig å kunne male rom, kjøpe inn, tenke navn osv..

Endret av castoslo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ALTFOR nysgjerrig til å ikke vite kjønnet! jeg lurer så fælt allerede:) men det er mest fordi jeg lurer på hvem som er der inne. nå har jeg en veldig sterk følelse av at det er en gutt, men får vel vente til romjula for å se! heldigvis vil kjæresten også vite. må dere bli enige da, eller er det greit for han at bare du vet? kanskje en litt vanskelig hemmelighet å holde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har bestemt oss for ikkje å veta kjønnet! :) Trur da komme te å bli veldig spennandes framøve, men sålenge bebisen i magen har da fint har kje kjønne nåke å sei :) E jo selvfølgeli nyskjerrige, men trur eg vil trenga den litle ekstra motivasjonen onda fødselen ;) Har ikkje tenkt å lage til eige babyrom heilt enda, då ungen skal bu med oss i minst 6 mnd.. å vogn, seng, bilstol osv skal vere i nøytrale farger :) Ellers e det jo kje så mykje utstyr og kler ein treng til småttissen, mykje vil ein jo kanskje få i sengmat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det er mange her som sliter med kvalme og andre plager, er det noen her som ikke har spesielle plager, og ikke heller har hatt det? Jeg har vært kvalm tilsammen to timer, hatt endel menssmerter og ømme bryster, er 9 uker idag, og er selvfølgelig glad for å ikke ha så mye fæle symptomer :-) men man kan jo undre seg over hver forskjellig det er fra person til person. Min første graviditet, og nesten ingen symptomer.. Ønsker iallefall at dere som har mye plager, snart blir kvitt de :-):-)

Jeg hadde ingen plager omtrent frem til for en uke siden (er nå 11 uker på vei), nå har jeg kastet opp 2 ganger og holdt på å brekke meg flere ganger, hehe.. Men skulle gjerne vært det foruten altså. Og har hatt en forferdelig hodepine. Så alt kom plutselig på 1 gang! ;) Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, klarer dere virkelig å ikke vite kjønn? Jeg tror jeg MÅ vite, hehe. Jeg er for nysgjerrig av meg, klarer ikke vente hvis jeg har muligheten til å vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Melder meg inn i denne gjengen! :) Er gravid etter IVF, og har akkurat vært på UL i dag, 8+4. Har vært veldig usikker på om terminen blir innenfor juni eller juli, men nå har jeg fått svar. Det var nemlig to stykker der inne! :) :) Helt umulig å ta innover seg. Er så glad at jeg kunne danset, det er bare det at jeg er så trøtt...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Melder meg inn i denne gjengen! :) Er gravid etter IVF, og har akkurat vært på UL i dag, 8+4. Har vært veldig usikker på om terminen blir innenfor juni eller juli, men nå har jeg fått svar. Det var nemlig to stykker der inne! :) :) Helt umulig å ta innover seg. Er så glad at jeg kunne danset, det er bare det at jeg er så trøtt...

 

:)

Wow 2 stykker :D Gratulerer så masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :) Tror virkelig jeg må bruke litt tid på å fordøye nyheten. Håper bare alt går bra videre, og gleder meg veldig til å komme forbi uke 12. Superfint å henge her med dere så lenge og vente! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Melder meg inn i denne gjengen! :) Er gravid etter IVF, og har akkurat vært på UL i dag, 8+4. Har vært veldig usikker på om terminen blir innenfor juni eller juli, men nå har jeg fått svar. Det var nemlig to stykker der inne! :) :) Helt umulig å ta innover seg. Er så glad at jeg kunne danset, det er bare det at jeg er så trøtt... :)

 

 

Grattis, så gøy! Er det deres første?

 

 

Vi skal også vite kjønn, altfor nysgjerrig til noe annet :) og tror også at jeg blir bedre kjent med den lille på den måten :) også kommer vi til å bruke lang tid på å finne navn, så greit å starte tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med to stykker, Lurifax!!

 

Var på UL i dag og lurte litt på om det kunne være tvillinger selv ettersom jeg fikk 3+ på CB digital første dagen jeg testet (innen IKM).

 

Men grunnen var bare at fosteret var 1 uke eldre enn menstermin!

 

Var 8+4 ifølge mens, men ble satt fram til 9+4. Deilig å være 1 uke lenger enn man trodde!

 

Lille var 26mm. Fikk se hjertet slå, men ellers ikke noe bevegelse. JM målte heller ikke noe annet, så det hele var vel unnagjort på et kvarter.

 

Blir vel mer neste UL :)

 

Hadde en muskelknute da, som var ganske stor sa hun... håper det går allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange her som sliter med kvalme og andre plager, er det noen her som ikke har spesielle plager, og ikke heller har hatt det? Jeg har vært kvalm tilsammen to timer, hatt endel menssmerter og ømme bryster, er 9 uker idag, og er selvfølgelig glad for å ikke ha så mye fæle symptomer :-) men man kan jo undre seg over hver forskjellig det er fra person til person. Min første graviditet, og nesten ingen symptomer..

 

Ønsker iallefall at dere som har mye plager, snart blir kvitt de :-):-)

 

Jeg sliter med veldig lite plager, og har heller ikke hatt det! Har ikke vært kvalm ett minutt engang! Er 8+5 i dag.. har få symptom, men er glad for de jeg har, å at jeg slipper kvalmen foreløpig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! :) Ja, dette er første barnet, så vi aner ikke hva vi venter oss. UL undersøkelsen var unnagjort på et blunk, fikk se de to, hjerteblink på begge og litt bevegelse. Ellers målte legen lengden, tror de var 17-18 mm.

 

Skjønner godt at det må være herlig å bli satt fram Lythia, ukene kan liksom ikke gå fort nok!

 

Jeg kunne tenke meg å få vite kjønn om det er mulig, men mannen tenker at han vil ha en overraskelse- vi få se hva det blir til når vi kommer så langt. Er jo enda en stund igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer eg meg uke 10 som er i måren:) Da er det ny ul for å se den lille:) håper den vokser som den skal:) e ikke så mye som tyder på annet da eg har hørt hjertelyden å har mye hormoner:) kunne godt tenkt meg å handlet alt nå:) Hehe men den gang ei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...