Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

 

Her har kvalmen endelig begynt aa avta litt. Saa lenge jeg tar det mer ro iallefall. Har faatt medisin fra legen som hjelper litt.

 

Ellers er jeg trött, utrolig frossen. Klarer ikke lukten av lök og kjött.

 

Var paa förste sjekk for to dager siden, 10+3. Der sto alt bra til. Var baade veivende armer og bein paa UL :)

 

Naa er jeg bosatt i utlandet, og det ser ut til at de gjör det forskjelling med UL her. Har UL paa hver sjekk. Men det synes jeg egentlig er bare fint.

 

Skal til duo-test paa mandag.

 

Har forelöpig termin 17. juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter!

 

Her har kvalmen endelig begynt aa avta litt. Saa lenge jeg tar det mer ro iallefall. Har faatt medisin fra legen som hjelper litt.

 

Ellers er jeg trött, utrolig frossen. Klarer ikke lukten av lök og kjött.

 

Var paa förste sjekk for to dager siden, 10+3. Der sto alt bra til. Var baade veivende armer og bein paa UL :)

 

Naa er jeg bosatt i utlandet, og det ser ut til at de gjör det forskjelling med UL her. Har UL paa hver sjekk. Men det synes jeg egentlig er bare fint.

 

Skal til duo-test paa mandag.

 

Har forelöpig termin 17. juni :)

 

oioi, meg også!! 17 juni er også pappan min sin bursdag, så håper den kommer på termin!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere heldige som er 12 uker :) Hvordan er formen deres nå? Særlig dere som har vært kvalme, er det fortsatt sånn?? gi meg litt håp...strever fryktelig enda og vært innlagt flere ganger..er veldig motløs og deprimert..vet jo denne tiden går over, men føles ikke sånn akkurat nå, gleder meg så veldig til å kunne leve livet igjen! Her er jeg 9+5 og innbilder meg en bitteliten bedring i dag, derfor jeg greier å se litt på pc igjen. Gleder meg til å kunne glede meg over graviditeten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles like kvalm, desverre. Hadde en av mine verste dager i går, heldigvis litt bedre i dag.

Legen min sa at som oftest gir seg i uke 14, så hvis ikke det skjer, kommer jeg til å bli veldig skuffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har gutten på 4 hatt diare og det gikk ikke så godt overens med morens kvalme. Stakkar han satt å venta på å bli tørka mens jeg kastet opp i vasken :) Han måtte jo selvfølgelig bli syk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg så inne øverst på 2.Trim at det står 2.trim går fra uke 14...

 

Jeg spurte en fødselslege i dag, og denne stemmer med det han sa, så da forholder jeg meg til den :) ;

 

1. TRIMESTER:

Første trimester går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.

 

2. TRIMESTER:

Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1).

 

3. TRIMESTER:

Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hopper inn her^^, Venter nr 3 den 30. juni:)

Regner med at nicket ble opprettet tidligere og at du ikke er fødeklar riktig enda :)

Gratulerer med nr 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere heldige som er 12 uker :) Hvordan er formen deres nå? Særlig dere som har vært kvalme, er det fortsatt sånn?? gi meg litt håp...strever fryktelig enda og vært innlagt flere ganger..er veldig motløs og deprimert..vet jo denne tiden går over, men føles ikke sånn akkurat nå, gleder meg så veldig til å kunne leve livet igjen! Her er jeg 9+5 og innbilder meg en bitteliten bedring i dag, derfor jeg greier å se litt på pc igjen. Gleder meg til å kunne glede meg over graviditeten igjen.
Hei zassy! Kjenner godt igjen følelsen av motløshet og jeg må si jeg også er litt deprimert :-( Og du har det verre enn meg, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si til deg. Håper du blir bedre nå! Her er det desverre ingen bedring (12+3 i dag) heller tvert i mot. Jeg har klart å styre unna oppkast ved å holde meg helt, helt i ro og ikke bevege meg en mm. I går måtte jeg imidlertid på jobb for å ha en prat med sjefen, og hadde også lunsj med en kollega. Var så sliten så sliten som en oppvridd klut på kvelden og spydde som en gris! Så jeg kan desverre ikke komme med oppmuntrende erfaringer. Lurer på om jeg kommer meg tilbake på jobb før jul, og ikke minst får gjort julehandel, julevask og andre juleforberedelser før jul. Ser mørkt på det hele :( Ønsker at du får en annen opplevelse og at dine dager blir bedre nå som du runder 10 uker (det er jo mange som gjør det!). Fin helg til oss alle kvalmeoffere :) Endret av 2010 Mammaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da reiser jeg til København i dag! Håper kvalmen holder seg hjemme :-)

Er 10+5 i dag så den magiske uken nærmer seg :-)

God helg til alle sammen!!

 

God tur! Jeg reiser i morgen - tirsdag ;) Herlige Køben <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere heldige som er 12 uker :) Hvordan er formen deres nå? Særlig dere som har vært kvalme, er det fortsatt sånn?? gi meg litt håp...strever fryktelig enda og vært innlagt flere ganger..er veldig motløs og deprimert..vet jo denne tiden går over, men føles ikke sånn akkurat nå, gleder meg så veldig til å kunne leve livet igjen! Her er jeg 9+5 og innbilder meg en bitteliten bedring i dag, derfor jeg greier å se litt på pc igjen. Gleder meg til å kunne glede meg over graviditeten igjen.

 

Hei zassy! Kjenner godt igjen følelsen av motløshet og jeg må si jeg også er litt deprimert :-( Og du har det verre enn meg, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si til deg. Håper du blir bedre nå! Her er det desverre ingen bedring (12+4 i dag) heller tvert i mot. Jeg har klart å styre unna oppkast ved å holde meg helt, helt i ro og ikke bevege meg en mm. I går måtte jeg imidlertid på jobb for å ha en prat med sjefen, og hadde også lunsj med en kollega. Var så sliten så sliten som en oppvridd klut på kvelden og spydde som en gris! Så jeg kan desverre ikke komme med oppmuntrende erfaringer. Lurer på om jeg kommer meg tilbake på jobb før jul, og ikke minst får gjort julehandel, julevask og andre juleforberedelser før jul. Ser mørkt på det hele :(

 

Ønsker at du får en annen opplevelse og at dine dager blir bedre nå som du runder 10 uker (det er jo mange som gjør det!).

 

Fin helg til oss alle kvalmeoffere :)

 

Hold ut, dere! Det er jo SÅ verdt det til slutt :) Tenk på at så lenge du har sterke syptomer, så er det sannsynligvis et sterkt svangerskap! heia bebisene våre, selv om de sørger for at vi ligger rett ut på sofaen hver dag...

 

Jeg krysser fingrene litt ekstra for at formen blir god i dag. Jeg fyller 30, og skal ha huset fullt av folk til middag og kaker. Hvis formen blir skikkelig ille, så får jeg vel bestille pizza eller noe sånt..? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere heldige som er 12 uker :) Hvordan er formen deres nå? Særlig dere som har vært kvalme, er det fortsatt sånn?? gi meg litt håp...strever fryktelig enda og vært innlagt flere ganger..er veldig motløs og deprimert..vet jo denne tiden går over, men føles ikke sånn akkurat nå, gleder meg så veldig til å kunne leve livet igjen! Her er jeg 9+5 og innbilder meg en bitteliten bedring i dag, derfor jeg greier å se litt på pc igjen. Gleder meg til å kunne glede meg over graviditeten igjen.

 

Hei zassy! Kjenner godt igjen følelsen av motløshet og jeg må si jeg også er litt deprimert :-( Og du har det verre enn meg, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si til deg. Håper du blir bedre nå! Her er det desverre ingen bedring (12+4 i dag) heller tvert i mot. Jeg har klart å styre unna oppkast ved å holde meg helt, helt i ro og ikke bevege meg en mm. I går måtte jeg imidlertid på jobb for å ha en prat med sjefen, og hadde også lunsj med en kollega. Var så sliten så sliten som en oppvridd klut på kvelden og spydde som en gris! Så jeg kan desverre ikke komme med oppmuntrende erfaringer. Lurer på om jeg kommer meg tilbake på jobb før jul, og ikke minst får gjort julehandel, julevask og andre juleforberedelser før jul. Ser mørkt på det hele :(

 

Ønsker at du får en annen opplevelse og at dine dager blir bedre nå som du runder 10 uker (det er jo mange som gjør det!).

 

Fin helg til oss alle kvalmeoffere :)

 

Hold ut, dere! Det er jo SÅ verdt det til slutt :) Tenk på at så lenge du har sterke syptomer, så er det sannsynligvis et sterkt svangerskap! heia bebisene våre, selv om de sørger for at vi ligger rett ut på sofaen hver dag...

 

Jeg krysser fingrene litt ekstra for at formen blir god i dag. Jeg fyller 30, og skal ha huset fullt av folk til middag og kaker. Hvis formen blir skikkelig ille, så får jeg vel bestille pizza eller noe sånt..? :/

 

Gratulerer med dagen!! Så gøy :)

 

Klart du kan bestille pizza! Ingenting er bedre enn pizza på en fredag vel?! De fleste vil nok ha forståelse for at du ikke vil selv stå og svette over grytene, og da er det jo supert å gjøre det enkelt men likevel så godt!

 

Kose deg masse på dagen din! Håper du får en fantastisk dag og en super feiring i kveld!

 

Bursdagklem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen med å spy, for første gang. Akkurat idag når jeg og min kjære skal på helgetur.. Så håper virkelig det ikke skjer igjen! Ikke gøy å ta buss og fly når man er redd for å spy.. :P

 

Vet jeg er veldig heldig i forhold til dere som har spydd i mange uker, men synes den spyingen kunne holdt seg unna akkurat nå ihvertfall.. :P Litt kjedelig å begynne med det når man er 11+3 vel..? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt å si det, men veldig greit at det er flere som er kvalme, hehe. Jeg er midt i værste eksamenstiden min, og har min første om en uke og FÅR IKKE TIL Å LESE!! Kjempefrustrerende, vet virkelig ikkehvordan jeg skal få det her til... Men om jeg ikke kommer meg iløpet av helgen må jeg vel nesten bare sykemelde meg på noen av de og ta de igjen etter jul, eller etter at bebien har komt. 10+4 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere heldige som er 12 uker :) Hvordan er formen deres nå? Særlig dere som har vært kvalme, er det fortsatt sånn?? gi meg litt håp...strever fryktelig enda og vært innlagt flere ganger..er veldig motløs og deprimert..vet jo denne tiden går over, men føles ikke sånn akkurat nå, gleder meg så veldig til å kunne leve livet igjen! Her er jeg 9+5 og innbilder meg en bitteliten bedring i dag, derfor jeg greier å se litt på pc igjen. Gleder meg til å kunne glede meg over graviditeten igjen.
Hei zassy! Kjenner godt igjen følelsen av motløshet og jeg må si jeg også er litt deprimert :-( Og du har det verre enn meg, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si til deg. Håper du blir bedre nå! Her er det desverre ingen bedring (12+3 i dag) heller tvert i mot. Jeg har klart å styre unna oppkast ved å holde meg helt, helt i ro og ikke bevege meg en mm. I går måtte jeg imidlertid på jobb for å ha en prat med sjefen, og hadde også lunsj med en kollega. Var så sliten så sliten som en oppvridd klut på kvelden og spydde som en gris! Så jeg kan desverre ikke komme med oppmuntrende erfaringer. Lurer på om jeg kommer meg tilbake på jobb før jul, og ikke minst får gjort julehandel, julevask og andre juleforberedelser før jul. Ser mørkt på det hele :( Ønsker at du får en annen opplevelse og at dine dager blir bedre nå som du runder 10 uker (det er jo mange som gjør det!). Fin helg til oss alle kvalmeoffere :)

 

Huff hadde virkelig håpet at du hadde blitt bedre 2010mammaen :/ Jul og alt det strevet at jeg bare puttet bakerst i hodet mitt, lurer også på om jeg kommer meg i jobb før jul, akkurat nå ser det mørkt ut. Men har hatt noen dager nå som har vært bedre enn de verste så jeg har et ørlite håp om at jeg er heldigere denne gangen, bare så redd for tilbakeslag igjen. Hørtes sykt slitsomt ut med møte og kafè, her må jeg ta taxi hvis jeg skal til sykehus/lege så ser ikke for meg at jeg hadde klart det akkurat. For å trøste deg litt så ble det bedre i uke 14 til meg sist, så det er enda håp!!

 

I dag har jeg også fått så vondt inni magen på siden :S håper virkelig ikke det er noe galt, hvis jeg skifter stilling blir det bedre, legger meg rett ut..men hvis jeg lener meg til en side osv får jeg kraftig smerte! Hm, normalt?? Kan jo være luft også har jeg tenkt selv om det er så veldig vondt..

 

ikke kastet opp på to dager nå, magen tåler vel ikke å få noe i seg lenger. Men fortsatt såååå kvalm.

 

Castoslo gratulerer med dagen! :D håper du får kost deg og at formen blir bra!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du har blitt en anelse bedre og ikke kastet opp :-) Satser på at dette er starten på bedringen hos deg!

 

Er det langt nede i magen? I så fall kan det kanskje være UVI? Jeg hadde lignende symptomer forrige graviditet og da var det UVI - ingen andre symtpomer. Tror det er mulig å kjøpe urinstix på apoteket og sjekke selv, så slipper du å dra deg til legen. Ellers kan du jo ta med deg en urinprøve å få sjekket.

 

Ellers er det kanskje livmoren som vokser og strekker seg/ligamentsmerter? Det er vanlig at det er på en side (ved lysken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles ikke som uvi, mer som at det er livmoren, men har gitt seg litt nå, har liksom glemt hvilke vondter som er vanlige å ha..det var på en side ihvertfall. Er vel mye som skjer inni der nå.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i dag og ble flyttet fra 11+4 til 12+0. Heeeelt greit for meg :) Har hatt svangerskapets hittil verste dag i dag, kastet opp 2 ganger! Ugg :(

 

Legen anbefalte å ta mer vitamin B for kvalmen forresten.

Endret av Somle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal besøke familie i helgen og har ikke tenkt til å si noe! Planen er å vente til jul (er bare 8+5 i dag). Men jeg lurer på hvor lenge jeg klarer å holde det for meg selv... Samboeren har veddet på at jeg aldri i livet klarer å holde meg til julaften ;) Jeg gleder meg bare sånn over den lille spiren som vokser inni meg at jeg holder på å sprekke! Har fått et par rare blikk på gaten når jeg smiler som verst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i dag og ble flyttet fra 11+4 til 12+0. Heeeelt greit for meg :) Har hatt svangerskapets hittil verste dag i dag, kastet opp 2 ganger! Ugg :(

 

Legen anbefalte å ta mer vitamin B for kvalmen forresten.

 

Gratulerer med 12+0! Må føles fantastisk å bli flyttet frem :) Og i morgen er det jo 2.trimester på deg da allerede.

 

Jeg har fremdeles 2 uker igjen til det, men uroer meg ikke for mye heldigvis. Har nesten ingen symptomer, synes synd på dere som er så dårlige! Håper det vil gi seg snart for dere.

 

 

Så meg forresten i speilet nettopp og jammen har jeg fått en liten kul. Blir kanskje vanskelig å skjule på jobben i to uker til :)

 

Flere det har begynt å synes på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...