Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Jeg var på UL i dag og ble flyttet fra 11+4 til 12+0. Heeeelt greit for meg :) Har hatt svangerskapets hittil verste dag i dag, kastet opp 2 ganger! Ugg :(

 

Legen anbefalte å ta mer vitamin B for kvalmen forresten.

 

Gratulerer med 12+0! Må føles fantastisk å bli flyttet frem :) Og i morgen er det jo 2.trimester på deg da allerede.

 

Jeg har fremdeles 2 uker igjen til det, men uroer meg ikke for mye heldigvis. Har nesten ingen symptomer, synes synd på dere som er så dårlige! Håper det vil gi seg snart for dere.

 

 

Så meg forresten i speilet nettopp og jammen har jeg fått en liten kul. Blir kanskje vanskelig å skjule på jobben i to uker til :)

 

Flere det har begynt å synes på?

 

JA! 10+5, og denne uken har det begynt å synes kjempemasse!! Jeg har ikke holdt det hemmelig da, har vært så dårlig osv, at jeg synes det var like greit å bare come clean... Så satser jeg på at det går bra, og at jo kvalmere man er, jo sterkere svangerskap, og at det er en skikkelig sprekus inni der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag er jeg ikke kvalm, og ikke ømme pupper. Men blir jo bare bekymret av det... Gleder meg til å begynne å kjenne liv, for da slipper man den bekymringen. Når man faktisk bare burde vært glad for å våkne uten kvalmen. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt å si det, men veldig greit at det er flere som er kvalme, hehe. Jeg er midt i værste eksamenstiden min, og har min første om en uke og FÅR IKKE TIL Å LESE!! Kjempefrustrerende, vet virkelig ikkehvordan jeg skal få det her til... Men om jeg ikke kommer meg iløpet av helgen må jeg vel nesten bare sykemelde meg på noen av de og ta de igjen etter jul, eller etter at bebien har komt. 10+4 i dag!

 

Hvordan går det med kvalmen? Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, jeg sitter og skriver på hovedoppgaven min som skal leveres på mandag. Er skikkelig kvalm, og har nettopp fått vite at det er to stykker der inne, så jeg har null konsentrasjon på oppgaven! :) Lykke til med innspurten og eksamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt å si det, men veldig greit at det er flere som er kvalme, hehe. Jeg er midt i værste eksamenstiden min, og har min første om en uke og FÅR IKKE TIL Å LESE!! Kjempefrustrerende, vet virkelig ikkehvordan jeg skal få det her til... Men om jeg ikke kommer meg iløpet av helgen må jeg vel nesten bare sykemelde meg på noen av de og ta de igjen etter jul, eller etter at bebien har komt. 10+4 i dag!

 

Hvordan går det med kvalmen? Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, jeg sitter og skriver på hovedoppgaven min som skal leveres på mandag. Er skikkelig kvalm, og har nettopp fått vite at det er to stykker der inne, så jeg har null konsentrasjon på oppgaven! :) Lykke til med innspurten og eksamen!

Fælt å si det, men veldig greit at det er flere som er kvalme, hehe. Jeg er midt i værste eksamenstiden min, og har min første om en uke og FÅR IKKE TIL Å LESE!! Kjempefrustrerende, vet virkelig ikkehvordan jeg skal få det her til... Men om jeg ikke kommer meg iløpet av helgen må jeg vel nesten bare sykemelde meg på noen av de og ta de igjen etter jul, eller etter at bebien har komt. 10+4 i dag!

 

Hvordan går det med kvalmen? Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, jeg sitter og skriver på hovedoppgaven min som skal leveres på mandag. Er skikkelig kvalm, og har nettopp fått vite at det er to stykker der inne, så jeg har null konsentrasjon på oppgaven! :) Lykke til med innspurten og eksamen!

 

Jotakk, det går faktisk BEDRE! Kanskje jeg klarer å hente meg litt inn igjen denne uken... Er ikke kvalm lengre (så lenge jeg spiser), bare litt trøtt og redusert i forhold til vanlig :) Så senere i dag tenker jeg faktisk å prøve å trene igjen!! Over en måned siden sist!

 

Gratulerer med tvillinger! Kjempespennende! Jeg har ikke vært på ul enda, men skal på kontroll nå og håper jeg kanskje får mast meg til en... 11+0 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler jeg meg ikke kvalm..har vært våken kanskje i bare 15 minutter så bare venter på at det skal slå til, men er veldig merkelig..kanskje det rett og slett komme litt senere på dagen fordi jeg har sovet så lenge og er uthvilt?? Tør ikke tro at dette snur enda..er så utrolig RART bare, og jeg nyter det til fulle, men tør ikke tro det :P Kastet opp senest i går kveld.

 

Er 10+2 i dag.

 

Hvordan er dagen til dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler jeg meg ikke kvalm..har vært våken kanskje i bare 15 minutter så bare venter på at det skal slå til, men er veldig merkelig..kanskje det rett og slett komme litt senere på dagen fordi jeg har sovet så lenge og er uthvilt?? Tør ikke tro at dette snur enda..er så utrolig RART bare, og jeg nyter det til fulle, men tør ikke tro det :P Kastet opp senest i går kveld.

 

Er 10+2 i dag.

 

Hvordan er dagen til dere andre? :)

 

Så fantastisk!

 

Jeg har det også bra i dag, og var i bra form i går også! Det har aldri skjedd at jeg har vært i ok form 2 dager på rad (det virker som jeg skal bli straffet hvis jeg har en levelig dag, så da blir den neste til de grader verre). Jeg øyner håp og har tro på at jeg skal bli bra en gang ;) Siden jeg ikke kommer meg til frisøren ser jeg jo ikke ut på håret, men jeg skal ta etterveksten hjemme i dag så føler jeg meg kanskje litt bedre! I helgen skal jeg og min kjære på hotellovernatting med julegaveshopping, show og julemat på kvelden så jeg håper formen holder så vi kan få en hyggelig dag sammen etter disse tunge ukene for oss begge.

 

Håper så for din del også at dette skal bli bedre. Bare et tips til deg (du vet det sikkert, men jeg brenner meg selv på det): Selv om du føler deg litt bedre - ta det heeelt med ro og ikke slit deg ut fordi du føler for å gjøre litt (f.eks husarbeid, handling el lignende). Da blir det ofte 2 skritt tilbake og mye verre etterpå.

 

Ønsker deg en fantastisk dag :-)

 

PS: Jeg hører ikke til her lenger, men må jo vente på deg til du er med over til 2. trimester :D Ikke lenge igjen nå.

 

Er 12+6 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 11+6 idag, hadde den verste dagen så langt på fredag, så fryktet hvordan helgen kom til å bli.. Men, lørdag og søndag ble de 2 beste dagene i hele svangerskapet. MEN, idag er kvalmen tilbake igjen.. :P Så det svinger tydeligvis for meg. Får bare nyte de gode dagene, og håpe at det blir flere og flere av de etterhvert! :)

 

Imorgen skal jeg på første ultralyd og, utrolig spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11+6 idag, hadde den verste dagen så langt på fredag, så fryktet hvordan helgen kom til å bli.. Men, lørdag og søndag ble de 2 beste dagene i hele svangerskapet. MEN, idag er kvalmen tilbake igjen.. :P Så det svinger tydeligvis for meg. Får bare nyte de gode dagene, og håpe at det blir flere og flere av de etterhvert! :)

 

Imorgen skal jeg på første ultralyd og, utrolig spent!!

 

Så bra at du har hatt 2 gode dager - jeg hadde også de verste dagene torsdag og fredag så det svinger veldig her også. Totalt uforutsigbart! Og ja, vi må krysse det vi har for bedre dager! Nå må det vel bli bra snart? Jeg har sååå masse å ta igjen etter disse evigvarende sengeliggende ukene.

 

Så koselig det blir med UL. Jeg var forrige uke 12+1 og det var virkelig en fin opplevelse som jeg nå har med meg hver dag. Synes også det var så mye å se og fantastisk timing (forrige svangerskap var jeg i uke 10, og selv om det var fint også var det bedre å vente en drøy uke- veldig likt ordinær UL synes jeg faktisk.

 

Gi en oppdatering etter UL da vel :-) Synes det er så koselig å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2010 Mammaen så bra at du har hatt to bra dager :) Håper dette går veien for deg nå! Og høres ut som en kjempefin helg så håper virkelig formen er med deg, det fortjener du. Bra du venter på meg, hehe, men stikk innom på terminklubben juni, der er vi alle som har termin i juni både 1. og 2 tri`ere :) Skal ta rådet ditt seriøst, har gått en runde rundt huset her bare for å gå en liten tur, husker ikke sist jeg var ute, men kjente at det tok på så skal virkelig ikke gjøre for mye i dag, har ofte vært sånn her også at annenhver dag har vært god og skikkelig dårlig, men har ikke hatt så mange gode dager akkurat da. Det handler sikkert litt om hvor sliten man blir ja.

 

Makuahines så godt at du harhatt et par gode dager innimellom, det er det som er så skummelt at det svinger sånn, men godt å få litt pause innimellom fordi da. Lykke til på ultralyd!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker som deg junimage.. det blir godt når sparkene begynner å kjennes. Da blir man beroliget av det. På den andre siden så blir man vel bare usikker hvis man ikke kjenner liv så ofte som man vil eller forventer. Tror svangerskap er både til glede og bekymring, og det blir ikke lettere for hver gang heller synes jeg;)

 

Jeg er selv hjemme fra jobb idag. Sover dårlig om natten. Våkner av kvalme og bruker flere timer på å sovne igjen. Våkner også hver gang jeg snur på meg.. så ikke mye søvn på meg. Idag måtte jeg bare holde meg hjemme. Kvalm, ordentlig sliten og trøtt. Imorgen skal jeg også på UL. Er da 12+0 :) Jipiii:)

 

Så utrolig bra for deg 2010 Mammaen som merker mindre til kvalmen! Det er en utrolig deilig følelse når den slipper! Foreløpig ser det ut til, som noen sa her over, at når jeg tar i litt ekstra, så er jeg kvalm etterpå. Ofte om natten da, og på formiddagen dagen etter for min del. Jeg hadde jo håpet at desember/julemåneden kunne bli bare herlig og uten kvalme, hodepine eller andre fæle ting.. bare deilige spark fra babyen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 2 dager til neste legebesøk!

Symptomer: Ømme bryster, sinne (og andre følelser), vondt i magen hvis jeg ligger i samme stilling for lenge, vondt i halebeinet og rundt der (særlig etter fredagen da jeg bar x kilo tung skolesekk!).

 

Heldigvis fraværende kvalme og hodepine. Ingen mer spying :)

 

Om det blir UL eller ikke på onsdag gjenstår å se, opp til legen.

Men jeg grugleder meg uansett. Må ta blodprøve. Sist han tok blodprøve for snart en mnds tid siden, fikk jeg blåmerke og hadde vondt i armen i mange dager etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, synes synd på dere som er så dårlige!

 

Får jo nesten dårlig samvittighet over å ha det helt ok :) Blir småkvalm om det er lenge siden jeg har spist, men det gir seg jo når jeg spiser noe.

 

Men som Makuahines opplevde, så kan det jo godt hende at det plutselig kommer selv om man har klart seg uten spying så langt? :S Er 10+4 i dag

 

Dere som skal på UL snart får holde oss oppdaterte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, synes synd på dere som er så dårlige!

 

Får jo nesten dårlig samvittighet over å ha det helt ok :) Blir småkvalm om det er lenge siden jeg har spist, men det gir seg jo når jeg spiser noe.

 

Men som Makuahines opplevde, så kan det jo godt hende at det plutselig kommer selv om man har klart seg uten spying så langt? :S Er 10+4 i dag

 

Dere som skal på UL snart får holde oss oppdaterte! :)

 

Idag har vært en dååårlig dag, ble spying idag også. Nesten rart det kan svinge sånn fra dag til dag synes jeg.. Men, håper du holder deg unna spying!! :)

 

Nå skal jeg legge meg, og håper jeg våkner i toppform imorgen :D Jeg vet alltid før jeg står opp hvordan formen blir den dagen, brekker jeg meg med engang jeg våkner, blir det en dårlig dag... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dåååårlig dag på meg i dag, åh...så lei av å være dårlig, blir så deppa også, glad for den gode halve dagen jeg hadde i går da, godt med pauser innimellom, men kan det ikke bare gi seg helt, er så glad jeg aldri mer skal gå gravid, kan ikke vente til juni da det hele er over!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en dårlig start på dagen med blod på papiret. Heldigvis fikk jeg time på Volvat og fikk sett den lille og alt er ok.

Hjerte slo sterkt og fint. På str mente hun jeg var 11+6 men er bare 11+2. Ingen nakkefold og alt så veldig bra ut. Så nå har vi fortalt det til storebror. Er så takknemlig for at alt er bra inni her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puhh.. det var bra huse!

 

Hvordan er det med deg Makuahines? du skulle på ultralyd idag du også? vi er jo helt likt.. så følger med jeg vet du:)

 

Jeg var selv på ul idag. Så koselig å hilse på spiren igjen. Nakkefold var helt normal, nesebeinet var der.. og spiren sov. Sov, sov og sov:D strakte litt på seg og viftet litt med fingre og tær da jeg hoppet litt og dyttet på magen.. men så snudde den seg bare og sov videre:D

Dermed fikk vi med oss det viktigste.. nettopp at alt ser ut til å være i skjønneste orden. Derimot fikk vi ikke se hva det blir av gutt eller jente. Må nok smøre meg med tålmodighet der ja skjønner jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd i dag ja! :) Fin opplevelse, men også litt skummelt.. Var en veldig aktiv baby, sprellet som bare det :) Alt så bra ut, bortsett fra at hun så noe hun ikke visste hva var.. så ble henvist videre til ultralyd igjen imorgen eller overimorgen... så da blir man jo litt skeptisk.. Så krysser fingrene for at alt er bra, men uvisshet er IKKE noe gøy!

 

Så blir laaaaange timer frem til vi får visshet! Veldig spesielt å se den lille for første gang! :) Forelsket allerede! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg Makuahines! Skjønner godt at du lurer fælt og venter veldig på ny ultralyd! Men dette går bra vet du! Helt sikkert:)

Jeg skal tenke på deg og krysse fingrene!!:)

 

Vi har vel faktisk lov til å hoppe over til 2. tri idag vi, du og jeg?:)

Tenk på det Makuahines! Nå er vi i 2. tri!!!:D

 

Klart du er forelsket!:) De er jo søte og skjønne selv om vi bare ser skalleben og knokkelfingre (som jeg så igår):D jeg synes spiren min var søt jeg også.. hehe. Vet jo liksom hvordan de blir når de blir helt ferdige, så det henger vel litt sammen med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg Makuahines! Skjønner godt at du lurer fælt og venter veldig på ny ultralyd! Men dette går bra vet du! Helt sikkert:)

Jeg skal tenke på deg og krysse fingrene!! :)

 

Vi har vel faktisk lov til å hoppe over til 2. tri idag vi, du og jeg? :)

Tenk på det Makuahines! Nå er vi i 2. tri!!! :D

 

Klart du er forelsket! :) De er jo søte og skjønne selv om vi bare ser skalleben og knokkelfingre (som jeg så igår) :D jeg synes spiren min var søt jeg også.. hehe. Vet jo liksom hvordan de blir når de blir helt ferdige, så det henger vel litt sammen med det:)

 

Fikk ikke time til ultralyd før imorgen, så nå blir det et laaaaangt døgn å vente.. Krysser alt jeg har for at alt er bra.. Og hvis det viser seg at alt er bra imorgen, så skal jeg hoppe inn på 2 trimester :) Takk for at du krysser fingrene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg Makuahines! Så måtte du vente maksimalt lenge også da;) venter på deg til å bli med over til 2. tri-gruppa :)

 

Ja, nå har jeg hoppet over i 2. tri dere damer:) Jeg følger litt med her inne likevel, siden det fortsatt er noen junimager her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+2 i dag, og jeg har (BANK I BORDET) ikke vært noe kvalm de siste tre dagene! Blir fortsatt litt svimmel viss jeg glemmer å spise, og kan få hodepine om jeg er oppe for lenge, hehe. Føler meg ivertfall fantastisk mye bedre og gleder meg til å hoppe over på 2tri om bare få dager :)

 

Og viss JEG ble bedre etter den intense kvalmen, så vil flere her bli det også... Jeg trodde aldri det skulle gi seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL idag :) Og tok blodprøve. Livredd for den sprøyta, hehe, men gikk bra. Jernlageret mitt var visst helt greit (!), kunne gjerne få i meg mer jern, men ikke behov for ekstratilskudd. Nivået av folat var fint.

 

Og jeg trodde jeg var 12 uker på vei, siden jeg ble satt tilbake 1 uke sist. Men neida, er visst 13+2/3/4 på vei jeg! Så den lille på UL også. Kjemperart at den hadde vokst så mye! Målte hodet osv, men fikk ikke sett så veldig mye fordi morkaka lå litt i veien. Den tok et byks inn ider også ;) Rart at man ikke kjenner det, hehe. Hadde ikke gått opp i vekt på 1 mnd heller.

 

Så jeg er visst iflg legen i 2. trimester og må hoppe inn der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10 uker i dag, håper de neste 2 ukene går like bra som ukene fram til no. Til tider småkvalm, ømme bryst og noe strekk og tøy smerter i livmor. Er litt tung i hodet i dag, så skal slappe av litt no. Er glad jeg greier å jobbe fullt, jobber i bhg. så er travle dager:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som begynner å gå over til 2, trimester nå, gleder meg til å komme etter. :) Nå må jeg få rotet meg til å ringe jm å bestille time, hadde vært greit å høre hjertet slå før jul. Er 11 uker idag, og sykemeldt 40 % pga bekken.

Første dag hjemme idag, og den har blitt brukt til manuell terapaut og akupunktur. Ingen av de rørte bekkenet, men behandlet nakken som gjør at jeg går med konstant hodepine. Greit det altså, men frustrende å ikke få bekkenet på plass. Har blitt henvist videre til fysio, og fått gavekort på naprapat så nå skal alt prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL idag :) Og tok blodprøve. Livredd for den sprøyta, hehe, men gikk bra. Jernlageret mitt var visst helt greit (!), kunne gjerne få i meg mer jern, men ikke behov for ekstratilskudd. Nivået av folat var fint.

 

Og jeg trodde jeg var 12 uker på vei, siden jeg ble satt tilbake 1 uke sist. Men neida, er visst 13+2/3/4 på vei jeg! Så den lille på UL også. Kjemperart at den hadde vokst så mye! Målte hodet osv, men fikk ikke sett så veldig mye fordi morkaka lå litt i veien. Den tok et byks inn ider også ;) Rart at man ikke kjenner det, hehe. Hadde ikke gått opp i vekt på 1 mnd heller.

 

Så jeg er visst iflg legen i 2. trimester og må hoppe inn der?

Så moro da Blomstogbier:) at du er enda lenger enn du fikk vite sist!:) jeg hoppet over til 2. tri idag, er 12+1, så da kan ivertfall du gjøre det :D

Juhuuu... tenk.. 2. trimester!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...