Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig innsett at tiden faktisk går fort.. Aner ikke hvor det har blitt av oktober og halve november, og vips! På torsdag har jeg rundet de magiske 12 ukene! Det er så spennende. Ultralyd blir det den dagen også :) Vi er fryktelig spent på å se den lille! Syns så mange her inne er så ekstremt tidlig på UL, jeg fikk beskjed om at det ikke var noen vits før man hvertfall er over embryostadiet.. Hva er det man ser etter så tidlig? Og de som har tatt ul hos fastlegen, er det bare for å se hjerteslag? For så mye mer kan de vel ikke finne ut av? Jeg bare spør, siden min fastlege anbefalte meg en spesialist på fostre 11-14 uker når jeg først sa jeg skulle på tidlig ul, istedenfor å dra til Volvat feks..
Jeg var der for å se hjerteslag, hadde SA sist ca i uke 6, så ville se om det var noe liv der, og hvor langt jeg var på vei, siden jeg har uregelmessig syklus. :)Legen min vil ha sjekk på gravide i uke 9-11, så måtte vite hvor langt jeg var på vei for å komme inn der og ta prøver o.l. Nå skal jeg tilbake i uke 12, vet ikke om det blir UL, men må ta urin- og blodprøve. Endret av Blomstogbier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har plutselig innsett at tiden faktisk går fort.. Aner ikke hvor det har blitt av oktober og halve november, og vips! På torsdag har jeg rundet de magiske 12 ukene! Det er så spennende. Ultralyd blir det den dagen også :) Vi er fryktelig spent på å se den lille!

 

Syns så mange her inne er så ekstremt tidlig på UL, jeg fikk beskjed om at det ikke var noen vits før man hvertfall er over embryostadiet.. Hva er det man ser etter så tidlig? Og de som har tatt ul hos fastlegen, er det bare for å se hjerteslag? For så mye mer kan de vel ikke finne ut av? Jeg bare spør, siden min fastlege anbefalte meg en spesialist på fostre 11-14 uker når jeg først sa jeg skulle på tidlig ul, istedenfor å dra til Volvat feks..

 

Gratulerer! Jeg er 12 uker på lørdag! Det er så godt! Tiden går, ja :D

 

Jeg hadde tidlig ul pga blødninger, og hcg-stigningen var veldig lav, så det var usikkert om jeg fortsatt var gravid.. men det var jeg jo, heldigvis :) I uke 8 så hun etter hjerteslag, så på størrelse på forster og tykkelse på livmor... og sikkert andre ting hun ikke sa noe om :)

 

Lykke til på ul! Jeg skal på mandag om en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni baby på meg også.. Ha termin 8. juni..

Gleder meg:O))

Hei på deg :) Da har vi termin på samme da da, hvis den ikke blir flytta da:) Her telle eg bare daga til neste torsdag da e d 12 uke og tidlig ul! E du ellers i fin form da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere som er i uke 12 gleder meg til jeg er deeeer ;) Blir så herlig å komme over på 2. trimester, mye koseligere der inne som regel..ofte begynner plager å gå litt over og det blir mer fokus på det koselige som å kjenne spark osv :) Dere får starte en ny skravletråd der inne også dere som først hopper over dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi må få til en junimage-tråde på 2 trimester snart! I følge menstermin er jeg 11 uker i dag, men lurer på om jeg nok er noen dager (4-5)senere. UL neste uke får avgjøre. Var i samme situasjon forrige svangerskap også men da ble faktisk UL termin og menstermin samme dato så kanskje jeg bare skal forholde meg til det nå.

 

Håper også at det snart blir litt mer positivt over det hele og at vi kan glede oss litt mer!

 

Her er det fremdeles ikke noe særlig kos å være gravid. Legen mente at uke 14 blir bedre, så jeg fikk sykemelding i 3 uker til. Han mente jeg trengte det. Håper han tar feil og at jeg får en "bonusuke" sånn at jeg kan ta igjen noe av det tapte husarbeidet og litt handling før jul før det blir full jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Her er det fremdeles ikke noe særlig kos å være gravid. Legen mente at uke 14 blir bedre, så jeg fikk sykemelding i 3 uker til. Han mente jeg trengte det. Håper han tar feil og at jeg får en "bonusuke" sånn at jeg kan ta igjen noe av det tapte husarbeidet og litt handling før jul før det blir full jobb igjen.

 

Fortsatt uggen jeg også. Har ikke samvittighet til å sykemelde meg 100%, så er på jobb to dager i uken... men det fungerer ikke noe særlig! Er fullstendig skutt når jeg kommer hjem, og må bruke et døgn på å restituere meg mellom hver arbeidsdag. Håper som deg på at dette gir seg veldig snart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2010 Mammaen var ved uke 14 det begynte å gi seg sist her, så kanskje legen har rett i det :) Har sett i notatene mine fra sist gang og der ser jeg at i uke 17 var jeg i storform, var til og med på trening igjen. Lengter til det blir sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

castoslo - kanskje du burde sykemelde deg helt i en uke i alle fall, for å lade skikkelig opp og da er kanskje det verste også over?

 

Høres ikke helt ut som kroppen din har godt av å bli presset til det ytterste :) Man er som regel ikke gravid så forferdelig mange ganger i livet, så man bør ikke ha dårlig samvittighet for jobben! Man bør heller tenker på å lage optimale forhold for den lille i magen. Det ville jo vært helt utenkelig å "ta halveis vare på barnet" etter det kom ut! Det er kanskje den viktigste perioden i 1 trimester nå som embryoet utvikler seg til å bli et foster :)

 

Ønsker bedre dager for oss begge veldig snart!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele 2 uker til jeg er 12 uker på vei, er i uke 10 nå :)

(jeg regner sånn at tom 10+6 også er uke 10 jeg, hehe).

 

Håper tida går fort! :D Snart desember og advent også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 9 i dag:):) har for første gang vert kvalm siden eg sto opp:/ ser for meg eksamen på fredag:/ men er veldig glad for å endelig kjenne noe annet en berre kløe:/ e ganske lei av å klø nå da det e det eneste eg gjør på om dagene:/ kan ikke ha negler en gang:) Hehe klage kan eg:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere her inne som sliter med kvalme, magevondt, hodepine og fryser mye? Kjennes ut som noe omgangsyke lignende, men flyr ikke på do i ett sett og spyr heller ikke. Er bare sliten og i dårlig form lissom, pluss at jeg sliter med halsbrann daglig av alt jeg spiser. Er bare 8+1 idag. Skal egentlig ta blodprøvene(standard) imorra, men tror kanskje jeg må utsette igjen. Orker ikke å gå en halvtime hver vei for å bare ta blodprøver når magen krangler såpass. Skal på ny ul neste mandag, så nå får jeg bare håpe at spiren klamret seg fast og at alt er like bra på denne som kommer. Ble målt til 7+1 forrige gang og størrelse 9,76. Er så redd for å ikke se nok utvikling til neste uke:/

Jeg har det på samme måte, dundrene hodepine, kjempe lite energi, kvalm og rumlete i magen, fryser. Akkurat som om en influensa på vei. På jobb er ungene syke en etter en, så usikker på om jeg er syk eller bare gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har begynt å drømme? Har hørt att det er rimelig normalt gjennom hele svangerskapet.

 

Oh lord. Begynte nok med dette i starten av uke 9. Og det bare drar seg på. Drømmer om så vanvittig mye rart, og våkner svett og utslitt på morgenen:). Får ikke den dype drømmeløse søvnen min lenger. Så sitter jo å gaper meg gjennom hele arbeidsdagen. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det flere som går rundt og holder på å brekke seg hele tiden uten å være kvalm? Jeg gjør det. I går holdt jeg på å brekke meg av alt mulig. Men jeg var ikke kvalm.

Idag kastet jeg opp, men jeg var/er ikke kvalm, merkelig. Jeg pleier alltid å være kvalm hvis jeg må spy, men ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har begynt å drømme? Har hørt att det er rimelig normalt gjennom hele svangerskapet.

 

Oh lord. Begynte nok med dette i starten av uke 9. Og det bare drar seg på. Drømmer om så vanvittig mye rart, og våkner svett og utslitt på morgenen:). Får ikke den dype drømmeløse søvnen min lenger. Så sitter jo å gaper meg gjennom hele arbeidsdagen. Hehe.

 

Hehe har hatt noen rare drømmer allerede men ikke ofte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har begynt å drømme? Har hørt att det er rimelig normalt gjennom hele svangerskapet.

 

Oh lord. Begynte nok med dette i starten av uke 9. Og det bare drar seg på. Drømmer om så vanvittig mye rart, og våkner svett og utslitt på morgenen:). Får ikke den dype drømmeløse søvnen min lenger. Så sitter jo å gaper meg gjennom hele arbeidsdagen. Hehe.

JA! Drømmer masse rart og føles som om det er hele natten. Føler ikke jeg får sovet ordentlig og i tillegg våkner jeg 2 ganger pr natt pga at jeg må tisse :/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som går rundt og holder på å brekke seg hele tiden uten å være kvalm? Jeg gjør det. I går holdt jeg på å brekke meg av alt mulig. Men jeg var ikke kvalm.

Idag kastet jeg opp, men jeg var/er ikke kvalm, merkelig. Jeg pleier alltid å være kvalm hvis jeg må spy, men ikke nå.

 

Høres kjent ut :) Har vært kvalm uggen helt frem til de siste par dagene. Men igår bare holdt jeg på å brekke meg, men var ikke kvalm :P Så jeg håååper at brekningene også gir seg, nå som jeg hååååper uggenheten holder på å gi seg!

 

Føles ut som formen er på vei tilbake. Igår klarte jeg til og med å lage middag, for første gang på leeenge. OG idag har jeg gjort litt husarbeid. Er såå deilig å kjenne at energien er på vei tilbake igjen, og at man ikke er kvalm/uggen hele tiden. Så håper det fortsetter sånn fremover nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Her drømmes det, det fryses og null energien er solid på plass. På jobb må jeg nesten sparke meg selv hardt for å i det hele tatt ikke sovne og tiltakslysten er mikroskopisk.

 

Hjemme er det samme greia; ramler ned i sofaen og sovner gjerne der. Tar alt med stor ro fordi en anstrengelse = kvalm. Så det å småløpe til toget i går var overhodet ikke lurt! Null matlyst, men får i meg litt frukt og slikt.

 

Enkelte ganger lurer jeg på om jeg har flytta inn i et kjøleskap - sitter stort sett med ytterjakke på inne og har flere ganger vurdert å kjøpe et teppe til jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så bra å høre at det ikke bare er meg som fryser :P

Det går hardt utover samboeren som får kalde hender på magen stadigvekk :P Her har kvalmen begynt å melde seg så her går det kun i drikke og salte ting. Fikk faktisk i meg en pakke med nudler nå, ikke dårlig det. Håper kvalmen gir seg litt etter uke 12.

Føles fortsatt som en evighet til jeg er der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som går rundt og holder på å brekke seg hele tiden uten å være kvalm? Jeg gjør det. I går holdt jeg på å brekke meg av alt mulig. Men jeg var ikke kvalm. Idag kastet jeg opp, men jeg var/er ikke kvalm, merkelig. Jeg pleier alltid å være kvalm hvis jeg må spy, men ikke nå.

 

Jeg har det også sånn, brekker meg og brekker meg uten at jeg er sinnsykt kvalm. Det kommer fort og overraskende på meg, og det kan spesielt være hvis jeg spiser mat.

 

I dag kastet jeg også uventet opp uten å være kvalm. Måtte bare løpe på do.. merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant! GOdt det ikke bare er jeg som har det sånn rart, på en måte, selvom det ikke er noe hyggelig å brekke seg/spy da.

 

Men jeg visste bare at "nå må jeg spy", i morges. Ropte etter samboeren at han måtte finne bøtte, hehe. Jeg hadde krampe i ryggen også, så klarte ikke å røre meg fra stolen jeg hadde satt meg i, og så kastet jeg opp da.

 

Men nå, i ettertid (har tatt noen blunder, ikke helt i slaget idag), er jeg kvalm, litt småkvalm.

 

Blir litt redd for at jeg plutselig skal spy i butikken uten kvalme først så jeg rekker å gå noe sted. At jeg må gå med pose i lomma liksom, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Jeg gikk 9 måneder med pose i lomma forrige gang og lærte da at remaposer er å foretrekke fremfor f.eks meny fordi de posene har hanker man nesten kan hekte på ørene:)

 

Tre tepper, jakke, vanter og varmeflaske er ikke ukjent for meg her på sofaen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå ser jeg for meg oss kvalme gravide gå rundt med en Remapose hengende fra ørene, mens vi kaster opp :)

Ingenting stopper oss, liksom!

 

Jeg har også med pose over alt. Spydde seinest i bilen i dag, og da var det veldig kjekt å ha med pose.

Jeg gleder meg voldsomt til denne fasen er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...