Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Eg vil ha kvalmen alle snakker om:/ eg bare klør klør og klør:((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er plutselig litt usikker på hvor langt jeg er på vei!

Legen syntes det var vanskelig å måle i går.

 

Men han sa 8 uker, istedet for 9. Ikke overraskende i så fall, jeg har en lang, uregelmessig syklus (4,5 uker - 5,5 uker).

Sikkert sikrere når man er på en innvendig ul?

 

Men får vel vite mer om 4 uker, da skal jeg ta blodprøve osv, kanskje vi ser en rask titt da ;)

 

Ja, vi får alle glede oss til vi er i den sikrere perioden :D

Jeg har heller ingen kvalme, akkurat nå klarer jeg meg helt greit uten, hehehe ;) Ha en fin helg da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kontaktet jordmor i uke 6 etter legeundersøkelsen. Synes det er greit å bli fulgt så mye som mulig hos jordmor, som tross alt er eksperten på dette med svangerskap... Har første time på mandag. Da er jeg 9+1

 

Er det privat eller offentlig? :)

 

Offentlig. Her jeg bor hører jordmor til på helsestasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Idag er det min tur å dra på ul. Legen sendte henvisning til sykehuset og de ringte igår og sa at det var en ledig time idag. Er i uke 7, så håper det er noe å se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint å følge med på dere alle mann:-)

 

Idag var jeg hos gyn og tok tidlig ultralyd, ble henvist av legen ettersom graviditetstesten var negativ så lenge etter forventet mens.

Og den opplevelsen var jo helt surrealistisk! En liten knert på 20,6mm med gode hjerteslag :-) Iflg mens skulle jeg vært 10+2 idag, men etter mål ble jeg satt til 8+4(5). Nå føles det litt mer at man faktisk er gravid! :-)

Han satt meg også opp til en ny ultralyd om en måned for å få se litt mer, takket pent ja til det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg en grei dag kjenner jeg. Har kun litt kvalme i dag så kan se litt fremover (har hatt noen kvalme, mørke dager og det er tøft psykisk også). Må prøve å ikke slite meg ut, men nå skal jeg snart frem med støvsugeren sånn at det ser litt bedre ut her før helgen slår inn! Jippi! (tenke å være så glad for å støvsuge) Og så skal jeg bestille UL i dag når jeg orker å snakke i telefon! Yey!

 

God helg til dere alle sammen jenter! Måtte den komme uten kvalme og andre ekle ting for oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle junimagene :-) Jeg er helt ny her på forumet og som gravid:-) Hvis alt går som eg håpe blir jeg også en ny mamma den 8 juni. Glede meg sinnsykt, føles helt uvirkelig men e så bekymret for at d ik skal gå bra. E en trøst å lese her inne at man ikke e aleina om d i allefall. Er d forresten noen her som bor i Tromsøområdet. Kjenner ingen her som er gravid så d hadde vært kos å komme i kontakt med noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet overraskende positivt for 3 uker siden, og er nå 6+5. Så etter det jeg kan regne ut blir vel termin 24 Juni. :)

Har en gutt på 4.5, som er mer enn klar for å bli storebror (selv om han ikke vet det enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil ha kvalmen alle snakker om:/ eg bare klør klør og klør:((

 

Jeg bytter g j e r n e med deg!!!

 

Hehe eg blir kvalm av og til men det e lite eg kjenne til. Mer sånn eg spise meg god

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet overraskende positivt for 3 uker siden, og er nå 6+5. Så etter det jeg kan regne ut blir vel termin 24 Juni. :)

Har en gutt på 4.5, som er mer enn klar for å bli storebror (selv om han ikke vet det enda)

Rettelse termin 25 Juni :) Men får se hva legen mener, har vært på Ul og han sa det samme som jeg hadde regnet ut selv. Altså 6+6 idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

 

Jeg var på tidlig UL i går, og fikk se en liten krabat med bankende hjerte :) Er satt noe tilbake i termin, noe jeg syns er helt topp! Kanskje jeg slipper å gå 12 dager på overtid denne gangen :)

 

Nå kan jeg endelig begynne å glede meg - da legen var strålende fornøyd med det han fikk se :)

 

Ha en fantastisk fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig Nosferia!:) Du får endre på terminen på terminlista da, så får vi det rett:) er så gøy å følge junimagene:)

 

Vi har bestemt oss for duotest forresten. Henvisning er sendt til Riksen og avdeling Fosterdiagnostikk, og håper på blodprøve i uke 10 om halvannen uke. Så ultralyd i ca uke 12 igjen som blir i slutten av denne mnd.

 

Idag har jeg sovet 4 timer ekstra på dagen og nå ligger jeg rett ut på sofaen og har kjempevondt i korsrygg og magen.. mensmurringer av en annen verden!! :( Så da utvider livmoren seg vel da leste jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drive å bygge ut leiligheten i magen eg og:/ kjenne det så godt i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig Nosferia! :) Du får endre på terminen på terminlista da, så får vi det rett:) er så gøy å følge junimagene:)

 

Vi har bestemt oss for duotest forresten. Henvisning er sendt til Riksen og avdeling Fosterdiagnostikk, og håper på blodprøve i uke 10 om halvannen uke. Så ultralyd i ca uke 12 igjen som blir i slutten av denne mnd.

 

Idag har jeg sovet 4 timer ekstra på dagen og nå ligger jeg rett ut på sofaen og har kjempevondt i korsrygg og magen.. mensmurringer av en annen verden!! :( Så da utvider livmoren seg vel da leste jeg:)

 

Venter med å forrandre på terminlisten til ordinær UL er unnagjort :) Er så stor forskjell på HCG-nivået som ble tatt for to uker siden og UL'en, at jeg er veeeldig usikker på hvor langt jeg egentlig er komt ;) Men uansett - helt fantastisk å ha sett bankende hjerte med 4 hjertekammer! Nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsså sååååå trøtt for tiden! Sovna på sofaen i går halv ti og så sto dattera mi opp halv ti i dag! 12timer me søvn, å merker nå at vist jeg legger meg ned på sofaen nå så slukner jeg ! :P hehe.. Gøy for mannen som har funnet en film vi skal se :P

Er 7+2 i dag :) Noen andre også som ikke kan få sovet nok? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsså sååååå trøtt for tiden! Sovna på sofaen i går halv ti og så sto dattera mi opp halv ti i dag! 12timer me søvn, å merker nå at vist jeg legger meg ned på sofaen nå så slukner jeg ! :P hehe.. Gøy for mannen som har funnet en film vi skal se :P

Er 7+2 i dag :) Noen andre også som ikke kan få sovet nok? :P

 

Jeg føler meg faktisk ikke så trøtt for tiden, MEN tror det kan ha sammenheng med at jeg er sykemeldt, ikke har barn fra før, og sover 12 timer om natta :P Før jeg ble sykemeldt var jeg trøtt HELE tiden, og sovnet på sofaen hver ettermiddag :P Så kroppen trenger nok mye søvn disse ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merker jeg kunne lakt meg uansett kl slett! :) Håper det går litt over etterhvert :P Føler jeg går og gjesper hele dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg 7+4 å har vert trøtt i noen uker nå, sovner etter jobb hver dag om eg får muligheten:) nå sitte eg å prøve å holde meg våken for har ikke sovet middags lur:) Hehe. Sku hatt en time midt på dagen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må også sitte oppe! Nytter ikke å legge seg ned hvertfall :) Ja, skal hvertfall sove litt på dagen når ho a mi skal i bhg til mandag igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn. Kan legge meg når som helst. Sov 4 timer midt på dagen idag, og var stuptrøtt klokka halv ni ikveld. Ligger på sofaen nå, men burde ha lagt meg. Men får jo ingenting ut av dagene jo!;) jaja. glad jeg er det istedet for å være kvalm da ivertfall!! 8+4 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så trøtt i helgene, men når jeg er på jobb er jeg helt ødelagt. Stå opp tidlig er et ork, og fungerer ikke før utpå dagen. Noen timer i grei form, og så er det bare å legge seg rett ned når jeg kommer hjem. Jobber i bhg og det hender jeg sovner sammen med ungene i hviling oxo :P Håper det går over etterhvert for nå blir det ikke gjort mye i heimen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsså sååååå trøtt for tiden! Sovna på sofaen i går halv ti og så sto dattera mi opp halv ti i dag! 12timer me søvn, å merker nå at vist jeg legger meg ned på sofaen nå så slukner jeg ! :P hehe.. Gøy for mannen som har funnet en film vi skal se :P

Er 7+2 i dag :) Noen andre også som ikke kan få sovet nok? :P

 

Jeg også sover lett 12 timer i døgnet! Helt sprøtt at noe så lite kan kreve så masse energi. Slitsomt å gro en baby! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...