Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Jeg skal også på første UL imorgen!:)

Er da akkurat 8 uker. Så blir fantastisk spennende!

Her har kvalmen slått skikkelig inn og jeg kjenner att alt egentlig er bare bæsj iblant. Så håper att det skal bli en positiv ting å komme seg på UL og se att det faktisk er en god grunn til å gå igjennom alt:)

 

Saken blir jo absolutt bedre når jeg har en fantastisk mann som ikke aner hva for godt han skal få gjort for meg(vi er begge to førstegangs foreldre):) Så som plaster på såret for att jeg er så dårlig, så kommer han hjem med tre langstikkede roser og Iphone 5. Han er jo bare helt fantastisk den mannen. Mulig han gjør det for å stoppe kjeften min men. hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende med ul :D Oppdater oss om hvordan ting går:)

Her er det snart bare 4 dager igjen til min første ul og da er jeg vel rundt uke 7 tror jeg. Så håper det er et bankende hjerte der og at jeg får høre at alt er som det skal.

Sliter fortsatt med litt kvalme som kun forsvinner hvis jeg spiser litt, men når man er kvalm frister jo mat fint lite da. Og jeg som har så dårlige matvaner fra før med bare et par måltider om dagen og da består det ene av middag. Mye hodepine, flere som har det?

Ellers fryser jeg veldig mye selv om jeg er veldig varm på kroppen.

Har også litt ømme pupper, men syns de har blitt mye mindre ømme enn det de var. Håper det bare er en fase før jeg merker mere igjen. Liker å kjenne litt symptomer ellers blir jeg bare bekymret med en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ul :D Oppdater oss om hvordan ting går:)

Her er det snart bare 4 dager igjen til min første ul og da er jeg vel rundt uke 7 tror jeg. Så håper det er et bankende hjerte der og at jeg får høre at alt er som det skal.

Sliter fortsatt med litt kvalme som kun forsvinner hvis jeg spiser litt, men når man er kvalm frister jo mat fint lite da. Og jeg som har så dårlige matvaner fra før med bare et par måltider om dagen og da består det ene av middag. Mye hodepine, flere som har det?

Ellers fryser jeg veldig mye selv om jeg er veldig varm på kroppen.

Har også litt ømme pupper, men syns de har blitt mye mindre ømme enn det de var. Håper det bare er en fase før jeg merker mere igjen. Liker å kjenne litt symptomer ellers blir jeg bare bekymret med en gang :P

Ja jeg fryser også mye, veldig kald hele tiden så må ha på masse klær. Er 9+4 i dag og merker at jeg er mindre oppblåst og mindre kvalm. Håper bare symptomene er på vei til å gå over og at det ikke er en annen grunn til det. Men er fortsatt trøtt som en strømpe da :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til nå har alle mine tre svangerskap vært forskjellige. Med første var jeg i full sprett hele tiden, ikke kvalm, ikke oppblåst, bare småtteri med ømme pupper og var kjempeaktiv hele veien.Forsåvidt trøtt, men ikke så voldsomt.

Men nr. 2 spydde jeg i 1. tri og måtte ha sykemelding, var oppblåst i magen og trøtt. Jobbet resten av svangerskapet bare 60% ellers ble jeg kvalm og utslitt.

Nå, med nr.3 har jeg vært uggen med kvalmen har vært kontrollerbar, kjempeoppblåst, varm og kald om hverandre og utroooolig trøtt (fra klokka syv om kvelden). Nå ser det ut til at kvalmen og oppblåstheten er på retur heldigvis,i tilleg til det å være varm og kald som ser ut til å rette seg.. selv om jeg er supertrøtt fortsatt. Er 8+2 idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet idag, var ikke så oppblåst!

Er 9+2.

 

Skal til legen idag, må ta med urinprøve. Spiste sukker i går (halloween vet dere :P), håper ikke det gjør noe.

Idag har jeg kun spist 1 skive havrebrød med makrell i tomat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frem til nå har alle mine tre svangerskap vært forskjellige. Med fØrste var jeg i full sprett hele tiden, ikke kvalm, ikke oppblåst, bare småtteri med Ømme pupper og var kjempeaktiv hele veien.Forsåvidt trØtt, men ikke så voldsomt.

Men nr. 2 spydde jeg i 1. tri og måtte ha sykemelding, var oppblåst i magen og trØtt. Jobbet resten av svangerskapet bare 60% ellers ble jeg kvalm og utslitt.

Nå, med nr.3 har jeg vært uggen med kvalmen har vært kontrollerbar, kjempeoppblåst, varm og kald om hverandre og utroooolig trØtt (fra klokka syv om kvelden). Nå ser det ut til at kvalmen og oppblåstheten er på retur heldigvis,i tilleg til det å være varm og kald som ser ut til å rette seg.. selv om jeg er supertrØtt fortsatt. Er 8+2 idag:)

Det er godt å hØre at formen kan endre seg mye fra svangerskap til svangerskap...Da blir jeg litt mindre nervØs ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+2 å eg har fått svangerskapskløe:/ har sovet elendig i natt:/ måtte ringe legekontoret å spør ka eg skal gjør:/ fikk ikke medisiner i første omgang men kunne skaffe krem mot kløe på apoteke. Klør meg i hel:/ klar for krem smøring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her:) var til legen i dag å er ca 8 uker på vei å har termin 20 juni:) skal på ul om 3uker for å få et mer rett svar på termin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL og alt sto bra til:) Jeg hadde fortsatt samme termin så det var veldig morro!

 

rart å se en tydelig liten "reke", med bankende hjerte:)

Innmari Stas:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så og hørte et bankende hjerte, og legen mente den rørte på seg der inne, hehe. Han sa 8-10 uker på vei.

Var litt usikker, var litt vanskelig å måle denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!!!

det er veldig veldig stas!!!

 

Er det noen flere her som drar på utvidet scanning av Nakkefold og dobbeltest i Danmark i uke 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Under 20 dager til eg få se lilletrille igjen på ul:) må få kjøpt meg en doppler snart sånn eg kan følge med lilletrille sjøl:) blir gal av å tenke på den lille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 20 dager til eg få se lilletrille igjen på ul:) må få kjøpt meg en doppler snart sånn eg kan følge med lilletrille sjøl:) blir gal av å tenke på den lille:)

 

 

Har du lest dette yasmin? ble litt usikker...for jeg lurer på å kjøpe jeg også....men kanskje vanskelig å finne lyd når man har to...hva tror du?

 

 

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article530916.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenker at om man kjøper en sånn bør du være klar over at du ikke e ekspert å berre heldig om du finne hjertelyden tidlig. Eg vil ha den for å prøve meg frem med den, regne ikke med å finne lyden di første månedene men e jo litt løye å gå på jakt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ul :D Oppdater oss om hvordan ting går:)

Her er det snart bare 4 dager igjen til min første ul og da er jeg vel rundt uke 7 tror jeg. Så håper det er et bankende hjerte der og at jeg får høre at alt er som det skal.

Sliter fortsatt med litt kvalme som kun forsvinner hvis jeg spiser litt, men når man er kvalm frister jo mat fint lite da. Og jeg som har så dårlige matvaner fra før med bare et par måltider om dagen og da består det ene av middag. Mye hodepine, flere som har det?

Ellers fryser jeg veldig mye selv om jeg er veldig varm på kroppen.

Har også litt ømme pupper, men syns de har blitt mye mindre ømme enn det de var. Håper det bare er en fase før jeg merker mere igjen. Liker å kjenne litt symptomer ellers blir jeg bare bekymret med en gang :P

 

Jeg har det på samme måte, med kvalme, hodepine, frøsen og ømme pupper. Jeg er 9+5 i dag, og dette har pågått siden uke 7. Litt slitsomet er det jo, men trøster meg med at det er et GODT tegn at man har symptomer :) For meg hjalp det mot hodepinen å drikke masse vann, minst et stort glass i timen gjennom hele dagen. Tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er sÅ moro Å høre om alle sammen!! Jeg har allerede vært pÅ 2 UL (pga blødning), og skal pÅ nr 3 i uke 12, 19. november. Gleder meg masse! Da er det litt Å se!! :D

 

Er det noen av dere som har vært i kontakt med helsestasjon/ jordmor ennÅ? Jeg har foreløpig vært hos fastlege og gyn(privat). NÅr er det normalt Å ta kontakt med jordmor om man ønsker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av legen om å ta kontakt med jordmor, men har ikke gjort det enda :)

 

Vet ikke helt når det er normalt, kanskje når som helst, for å prate litt? De vet jo endel mer om svangerskap enn leger? :)

 

Min lege er litt allsidig, hehe, han tar både UL og gyn. undersøkelse. Kjekt da, det er gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kontaktet jordmor i uke 6 etter legeundersøkelsen. Synes det er greit å bli fulgt så mye som mulig hos jordmor, som tross alt er eksperten på dette med svangerskap... Har første time på mandag. Da er jeg 9+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kontaktet jordmor i uke 6 etter legeundersøkelsen. Synes det er greit å bli fulgt så mye som mulig hos jordmor, som tross alt er eksperten på dette med svangerskap... Har første time på mandag. Da er jeg 9+1

 

Er det privat eller offentlig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er sÅ moro Å høre om alle sammen!! Jeg har allerede vært pÅ 2 UL (pga blødning), og skal pÅ nr 3 i uke 12, 19. november. Gleder meg masse! Da er det litt Å se!! :D

 

Er det noen av dere som har vært i kontakt med helsestasjon/ jordmor ennÅ? Jeg har foreløpig vært hos fastlege og gyn(privat). NÅr er det normalt Å ta kontakt med jordmor om man ønsker det?

Hei:)

Eg har vert hos lege og hos Gyn. Skal til legen igjen i uke 10 så går eg øve til jordmor di gangene eg ikke skal ta ul eller blodprøver å sånn. Får ny lege snart så ville ha en time til hos han som har fulgt meg så lenge eg har slitt med å bli gravid. Har og ul i uke 10 uten å vite helt hvorfor men han satte meg opp:) stråler for det:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg inn her :-) er gravid i uke 7+4, har termin ca 22. Juni. Var på UL på tirsdag pga småblødninger og fikk se en liten klump med bankende hjerte. Har en sønn på 3 fra før <3 har vært så sykt kvalm de siste ukene, men i dag er det mye bedre!! Skulle tro man ble glad av slikt, men så blir jeg søren meg bekymret :-( er det mulig? Hehe. Håper alt går bra denne gangen! Har en ma bak meg, og vil ikke oppleve det igjen! Nå gleder jeg meg til uke 12, og jeg kan senke skuldrene litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...