Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utrolig at det kan ta så mye enegi, ja :) Huff, har begge deler jeg! Trøtt og dårlig, d kommer og går hele dagen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og GRINETE! Stakkars mann som må ha meg i hus, vet alldri om jeg er i godt eller dårlig humør...

 

Ha en fin søndag, damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk hos svigers i helga, de vet om graviditeten, men nevnte ingenting om det, litt absurd.

 

Ha en fin søndagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ sa de ingenting? Er det mannen din som har fortalt det da? MErkelig!

 

Her sover jeg døgnet rundt, er sykemeldt men blir aldri uthvilt, er veldig dårlig også da, bare drømmer om at dette skal gå over og klemmer meg selv litt hver dag fordi dette er absolutt siste gangen jeg skal gå gravid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ sa de ingenting? Er det mannen din som har fortalt det da? MErkelig!

 

Her sover jeg døgnet rundt, er sykemeldt men blir aldri uthvilt, er veldig dårlig også da, bare drømmer om at dette skal gå over og klemmer meg selv litt hver dag fordi dette er absolutt siste gangen jeg skal gå gravid :P

Er barnefaren som har fortalt det ja, hehe :P Synes det var merkelig og litt sånn ubehagelig, haha. Kanskje de fortrengte det? Eller trodde jeg kom til å bli sur hvis de sa noe?

Ble litt rar stemning da, haha. Jeg satt og tok "gravidpiller" foran dem og alt ;)

 

Håper du blir friskere snart! Krysser fingrene og tærne for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe så rart! Jeg var også borti noe lignende her om dagen, vi hadde besøk av et vennepar og jeg hadde fortalt det til henne, veldig god venninne, men han sier absolutt ingenting om det hele besøket, litt sånn rart..hadde vært litt normalt å gratulere i det minste? Tror noen bare ikke vet hva de skal si. :P

 

Svigersene mine er heldigvis heelt babygærne så de hadde ikke greid å IKKE prate om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også borti noe sånn me når jeg ble gravid me ho første! :) Sa d til mamma og min stefar, han sa egentlig ikke noe før magen var stor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk hos svigers i helga, de vet om graviditeten, men nevnte ingenting om det, litt absurd.

 

Ha en fin søndagskveld :)

 

Samme her. Har ikke sagt gratulerer en gang... Litt sårende, men det blir sikkert bra allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer hadde vært på sin plass ja synes jeg ;)

Ok, er kanskje ikke så uvanlig at de er litt slik :)

 

Er første barnebarnet deres, vet ikke hvorfor, men trodde de skulle bli veldig glade og engasjerte. Men, men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engasjementet og gleden kommer jo HELT sikkert etterhvert får man tro?! :)

 

Gleder meg til vi skal fortelle det til de kommende besteforeldre og tanter/onkler om litt over 3 uker :) Her hintes det om barnebarn rett som det er,så tror det blir stor glede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfar er en litt rolig person nå i starten, men vett han ikke vil bli glad i barnet før det kommer ut eller eg er lengre på vei. Han er vel den einaste som ikke maser på meg om hormoner osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi fått mye hinting om vi skal ha små snart, fortalte nyheten til svigermor ganske tidlig etter testen var positiv. Hun ble i hundre, tripper bare etter p fortelle det vidre ;-) Skal vente litt med å fortelle det til mine foreldre, da jeg har ei mor som er bipolar. Skal veldig lite til for at hun blir bekymret, så skal prøve å vente til julaften (er da ca 14 uker), så får vi se om jeg greier å holde det hemmelig så lenge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt, Hazel82! :D

Jeg håper mine svigerforeldre (og foreldre) blir litt engasjerte etterhvert de også. Har ikke fortalt det til mine foreldre, venter til desember tenker jeg.

 

Jeg har fått sånn kick på klementiner! Mmm.

Har sett masse på sånne morsomme gutt/jente-tester. Men får alltid 50-50, hehe. Er så spent på kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også til å fortelle den store nyheten. Her har både våre foreldre, søsken og venner ventet lenge (jeg er jo tross alt 36 år...). Ingen vet at vi har vært gjennom prøverørforsøk heller.

Vi har bestemt oss for å poppe nyheten 1. desember. Da har min far bursdag, og bedre gave kan han ikke få (han har allerede fått en annen gave, så dette blir vel mer en bursdagsoverraskelse).

 

I dag var jeg på min første legekontroll. Papirer ble fylt ut, prøver tatt og henvisninger sendt. Det blir mer og mer virkelig for hver sånn ting som skjer.

 

Jeg har vært sykemeldt siden 11. september, men har vært hos en turnuskanditat som bare har gitt meg ei uke av gangen, og som hver gang spør om jeg er sikker på at jeg ikke kan jobbe litt i alle fall. Og hver gang må jeg fortelle at jeg er kvalm 24 timer i døgnet, sliter med å sove på grunn av dette og at jeg spyr 5-10 ganger i døgnet. Jo mer ting jeg gjør, jo mer spyr jeg. Dette er lite forenelig med å jobbe i barnehage. Det var da jeg måtte løpe for å spy i buskene på jobb, at jeg skjønte at dette ikke gikk.

Og nå, hos fastlegen min, følte jeg endelig at jeg ble hørt og trodd. Jeg fikk klar beskjed om å ta det med ro, og ble sykemeldt i tre uker. Så utrolig deilig! Bare det å må til legen en gang i uka har vært stress for meg.

Nå føler jeg endelig at jeg kan ligge på sofaen med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også til å fortelle den store nyheten. Her har både våre foreldre, søsken og venner ventet lenge (jeg er jo tross alt 36 år...). Ingen vet at vi har vært gjennom prøverørforsøk heller.

Vi har bestemt oss for å poppe nyheten 1. desember. Da har min far bursdag, og bedre gave kan han ikke få (han har allerede fått en annen gave, så dette blir vel mer en bursdagsoverraskelse).

 

I dag var jeg på min første legekontroll. Papirer ble fylt ut, prøver tatt og henvisninger sendt. Det blir mer og mer virkelig for hver sånn ting som skjer.

 

Jeg har vært sykemeldt siden 11. september, men har vært hos en turnuskanditat som bare har gitt meg ei uke av gangen, og som hver gang spør om jeg er sikker på at jeg ikke kan jobbe litt i alle fall. Og hver gang må jeg fortelle at jeg er kvalm 24 timer i døgnet, sliter med å sove på grunn av dette og at jeg spyr 5-10 ganger i døgnet. Jo mer ting jeg gjør, jo mer spyr jeg. Dette er lite forenelig med å jobbe i barnehage. Det var da jeg måtte løpe for å spy i buskene på jobb, at jeg skjønte at dette ikke gikk.

Og nå, hos fastlegen min, følte jeg endelig at jeg ble hørt og trodd. Jeg fikk klar beskjed om å ta det med ro, og ble sykemeldt i tre uker. Så utrolig deilig! Bare det å må til legen en gang i uka har vært stress for meg.

Nå føler jeg endelig at jeg kan ligge på sofaen med god samvittighet.

 

Jeg jobber også i barnehage, og det er helt klart ikke forenelig med kvalme, svimmelhet og annet... Foreløpig går det greit å jobbe to dager i uken for min del, men da sitter jeg mest på kontoret (er egentlig 40% styrer og 60% pedleder). Ta det rolig, man skal høre på kroppen! Og barn og kolleger har ikke mye brukt for deg heller når du er så dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter sånn på uke tolv! Dagene går sent, men er periodevis litt kvalm så tar det som ett godt tegn :-)

1 desember er datoen så håper på en god start på jule måneden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på uke 12 jeg også :)

Håper tiden bare flyr avsted!

Er ferdig med alle julegaver omtrent også, så nå kan jula og desember bare komme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venter meg ihjel på uke 12 :P Føles som en evighet til fortsatt. Er 7+2 idag. Var på tidlig ul på mandag:) For en gangs skyld fikk jeg god nyhet og alt så helt topp ut foreløpig hvertfall. Lille nurket ble målt til 9,75 mm og til at jeg var 7+1. Kun 1 dag unna min egen beregning så det var ikke dårlig. Så stemmer dette så har jeg termin 25.Juni :) Fikk også se et bankende hjerte:)

 

Flere som har vært på tidlig ul her? Hvor langt på vei og hvordan størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på tidlig UL:)

etter mine beregninger var jeg på prikken 8 uker dagen jeg tok UL.

Vi fikk målt den lille og den var 1,68cm:) så fikk framskyndet terminen med hele en dag. Hehe:)

 

Jeg er i dag 9+1. Og vi gleder oss stort til 1 desember og ny storkontroll i Danmark med Nakkefoldscanning og dobbeltest:) Og blir ekstra stas att de skal ta UL i 3D :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dere damer? Er vel noen som snart nærmer seg 12 uker og 2 trimester?!

 

Her nærmer det seg UL, men fremdeles en god stund og vente. Er sykemeldt og dagene er laaaaaaaange. Hadde håpt på litt bedring nå som jeg er ca 10 uker men den gang ei. Ser ut til at det går mot en ny sykmelding på mandag - da skal jeg på 1. kontroll hos legen min.

 

Håper nå at uke 12 kan gi bedring og prøver å fokusere på UL som kommer. Da er jeg nærme 12 uker og har tenkt å dele med de aller nærmeste den gode nyheten etter det. Mannen glder meg som en unge til å fortelle det - han er like stolt som første gang! Koselig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+5 i dag, og begynner å skjønne at tida faktisk går fremover. Herregud så deilig det skal bli å runde uke 12!

Her har formen stort sett vært bra, bortsett fra trøtthet og noe småkvalme innimellom. Men siden i går har jeg hatt noe som minner om kramper i mellomgulvet. Utrolig ubehagelig. Har snakket med jordmor nå i dag, og hun mener det kan skyldes at jeg er sliten/stresset, så vi får se om det roer seg over helga. Det ER slitsomt å jobbe 100% som barnefysioterapeut med stappfulle timelister, men har ikke lyst til å måtte sykemelde meg heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere er på ul, sier legen hvor langt embryoet er da, eller er det noe dere bare får med dere fra skjermen? :)

 

Får dere det skriftlig? Jeg får ikke med meg så mye. Har vært på 2 UL, sist gang var det 2 leger og de bare babla med hverandre, hehe.

 

Og dessverre har legen "legeskrift", så skjønner ikke alt som står på helsekortet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...