Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Eg har første ul på tirsdag 7+0:) gleder meg til å se den/di lille/små :) Ka kalle dere den lille i magen? Bobblen, nyrke, småen osv? Eg lure på ka eg skal kalle den lille:)

 

Jeg kaller den for lille gull :) Mamma kaller meg fremdeles for gullet, og jeg synes det er litt koselig, selv hvor gammel jeg er :)

 

Hehe eg va mammas lille gullunge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ca 6 uker idag tror jeg, og jeg har allerede bestilt time hos legen. Time der til mandag og time hos gynokolog mandagen etter for tidlig ul

 

Okei :) Får alle tidlig ul om de ønsker det? Har veldig lyst, må fysisk se at det er noe der for å tro at jeg virkelig er gravid :P Har mye murringer/ strekninger i livmor og "kramper" i puppene, så kjenner jo at det er noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 6 uker idag tror jeg, og jeg har allerede bestilt time hos legen. Time der til mandag og time hos gynokolog mandagen etter for tidlig ul

 

Okei :) Får alle tidlig ul om de ønsker det? Har veldig lyst, må fysisk se at det er noe der for å tro at jeg virkelig er gravid :P Har mye murringer/ strekninger i livmor og "kramper" i puppene, så kjenner jo at det er noe der.

 

Du må nok ha en grunn til å bli henvist til tidlig ul, hvis ikke må du bestille time privat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javell :) Vet ikke om det finnes noen private klinikker her jeg bor, så må nok undersøke litt. Hva skjer på første legetime? Er ny på dette :P hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javell :) Vet ikke om det finnes noen private klinikker her jeg bor, så må nok undersøke litt. Hva skjer på første legetime? Er ny på dette :P hehe.

 

Første legetime tar de blodprøve og forsøker å finne ut hvor langt du kan være på vei ved at du forteller din første dag i siste mens... Så får man vel generelle råd og tips... Jeg har ikke vært enda, ble anbefalt å vente til uke 12...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidlig kan man høre hjertelyd på UL? Jeg er akkurat 6 uker, kan jeg ta UL og høre det så tidlig?? Hadde vært så fint med en bekreftelse på at alt er bra!! Jeg har hadde litt brunlig utflod et par dager for 3-4 dager siden og er livredd for at jeg har mistet babyen (sa/ma) snakket med legen min som mener at jeg kan ta det helt med ro, men jeg klarer ikke tenke på annet enn at jeg kan ha mistet :(

jeg så det på UL 5+4 og man så hjertet =)))
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kryper vi oss opp i tid her damer!=)) på søndag er jeg uke 9.....uggabugga dans...el ikke. kvalm som rakkern ennå her....og d hele døgnet. eneste som får det bort er å spise, så jeg spiser og spiser....blæh altså. hehehehe

 

gleder meg til å høre om en til her inne som vissnok har tvillinger i magen...har en sterk følelse at noen får den beskjeden snart;) god lørdag damer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kryper vi oss opp i tid her damer!=)) på søndag er jeg uke 9.....uggabugga dans...el ikke. kvalm som rakkern ennå her....og d hele døgnet. eneste som får det bort er å spise, så jeg spiser og spiser....blæh altså. hehehehe

 

gleder meg til å høre om en til her inne som vissnok har tvillinger i magen...har en sterk følelse at noen får den beskjeden snart;) god lørdag damer:)

 

Er uke 9 i dag! Her er kvalmen skikelig ille... Skulle egentlig vært på utdrikningslag til min svigerinne, men nå sitter jeg altså i sofaen... skal snart bli kjørt til byn å se om jeg hvertfall klarer å være med på deler av det!

 

Ingen tvillinger her i gården, så kun 1 på ul ;) Feel better!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kryper vi oss opp i tid her damer!=)) på søndag er jeg uke 9.....uggabugga dans...el ikke. kvalm som rakkern ennå her....og d hele døgnet. eneste som får det bort er å spise, så jeg spiser og spiser....blæh altså. hehehehe

 

gleder meg til å høre om en til her inne som vissnok har tvillinger i magen...har en sterk følelse at noen får den beskjeden snart;) god lørdag damer:)

 

Ja, nå er det flere av junidamene som har kommet over halvveis i 1. tri. Jeg er 8+0 i dag. Men dagene går så sent. Jeg er lenket til seng/sofa og 100% sykemeldt pga kvalme så hver dag er som evighet! Håper bare at det kommer seg når jeg passerer uke 10. UL tenker jeg blir i uke 11 - blir spennende å se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også hele tiden for å prøve å holde kvalmen på et minimum. Jeg gikk opp så mye i vekt under hormonbehandlingene jeg har hatt, at jeg sluttet å veie meg. Aner derfor hvor mye jeg har gått opp siden jeg ble gravid, men jeg vil tro det er noen kilo. Selv om det sikkert bare er luft, kan man allerede se at det er kul på magen, og jeg er 8+2 i dag.

 

Vi så også bare en på ul, men jaggu skulle jeg ønske det var to. Jeg hadde ikke tenkt at dette skulle bli et enebarn, men å gjenta denne kvalmen frister ikke mye!

Jeg er også 100% sykemeldt, og ligger i senga/sofaen hele dagen. Det er så ille at jeg gruer meg til hver nye dag, selv om jeg skjønner at det å ta tida til hjelp er den eneste måten å bli kvitt dette på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene snegler seg av gårde her også. Er 6+3 i dag, og føler at jeg har vært gravid leeeenge.. hoho

 

Magen har blåst seg skikkelig opp, og jeg klarer ikke å sjule den, men prøver så gådt jeg kan. Står litt frammoverbøyd og har på vide klær... Men likevell...

 

Skal holde det hemmelig i over 1 mnd til, så det skal bli en utfordring ja..

 

Formen ellers er ganske bra. Har ømme bryst, blir fort andpusten, men lite kvalme egentlig.

 

Ha en fin kveld, jeg skal jobbe nattevakt i natt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også hele tiden for å prøve å holde kvalmen på et minimum. Jeg gikk opp så mye i vekt under hormonbehandlingene jeg har hatt, at jeg sluttet å veie meg. Aner derfor hvor mye jeg har gått opp siden jeg ble gravid, men jeg vil tro det er noen kilo. Selv om det sikkert bare er luft, kan man allerede se at det er kul på magen, og jeg er 8+2 i dag.

 

Vi så også bare en på ul, men jaggu skulle jeg ønske det var to. Jeg hadde ikke tenkt at dette skulle bli et enebarn, men å gjenta denne kvalmen frister ikke mye!

Jeg er også 100% sykemeldt, og ligger i senga/sofaen hele dagen. Det er så ille at jeg gruer meg til hver nye dag, selv om jeg skjønner at det å ta tida til hjelp er den eneste måten å bli kvitt dette på...

 

Huff, ja det er ganske grusomt. Har du også kvalmen på natten? Akkurat nå er jeg ikke så ekstremt kvalm, men når jeg er trøtt på kvelden blir jeg enormt kvalm og det varer hele natten, så våkner jeg på natten er jeg superkvalm da også! Jeg har bestemt meg for at dette orker jeg aldri igjen så her blir det ikke flere barn, men går det fint denne gangen også har vi to og skal være fornøyd med det :-) Når det er sagt så er jo vanligvis svangerskap forskjellige og det trenger ikke bli sånnn igjen! Og så glemmer man fryktelig raskt når man får premien :-)

 

Jeg gruer meg også til hver dag, og synes det er forferdelig å ikke vite hvordan neste dag blir, å ikke kunne planlegge noe som helst fordi man trolig bare blir liggende uansett. Altfor mye faller på samboeren min også, og sønnen min har en lite aktiv mor for tiden. Ofte er uke 8 og 9 verst så jeg er innstilt på at dette blir enda verre, men håper at de blir bedre om 2 uker når jeg er i uke 10.

 

Blir du også gradvis verre eller har det vært "stabilt jævlig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om man får tilbud om tidlig ul jeg, men sist jeg var gravid fikk jeg henvisning til ordinær ul, men ringte for å høre om det var mulig å komme inn før siden legen min ikke klarte å gi noe tydelig svar på hvor langt jeg hadde kommet. Men så fikk jeg blødninger før den timen og fikk komme inn samme dag som de kom. Mistet da dagen etter i sa:/

 

Nå har jeg ringt samme plass for å få tidlig ul igjen og måtte bare ha henvisning fra lege, men det var ikke noe problem, så jeg skal ordne henvisninga på legetimen på mandag.

Som sagt får jeg ekstra oppfølging siden jeg mistet sist, men er bare å høre med en lege da:) Kan hende du kan få henvisning, blir somregel billigere da. Ellers er det jo private som sikkert tar deg inn, men ofte litt ventetid:/

 

På første legetime hadde jeg med urinprøve, tok blodprøver for litt forskjellig, han prøvde å finne ut hvor langt jeg var på vei og han prøvde å ta utvendig ul, men var sist gang alt for tidlig, så kunne ikke se noenting. Ellers fikk jeg litt informasjonspapirer angående ting i graviditeten og svangerskapsdagboka. Fikk også satt opp ny time til neste gang der jeg fikk dobbeltime for å fylle ut svangerskapspapirer osv

Endret av Prøvekanin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser også hele tiden for å prøve å holde kvalmen på et minimum. Jeg gikk opp så mye i vekt under hormonbehandlingene jeg har hatt, at jeg sluttet å veie meg. Aner derfor hvor mye jeg har gått opp siden jeg ble gravid, men jeg vil tro det er noen kilo. Selv om det sikkert bare er luft, kan man allerede se at det er kul på magen, og jeg er 8+2 i dag.

 

Vi så også bare en på ul, men jaggu skulle jeg ønske det var to. Jeg hadde ikke tenkt at dette skulle bli et enebarn, men å gjenta denne kvalmen frister ikke mye!

Jeg er også 100% sykemeldt, og ligger i senga/sofaen hele dagen. Det er så ille at jeg gruer meg til hver nye dag, selv om jeg skjønner at det å ta tida til hjelp er den eneste måten å bli kvitt dette på...

 

 

uff ... da har vi det jaggu likt. Gjør ikke noe annet jeg heller og det er umåtelig kjedelig, og ikke minst er kvalmen så krevende. Ingenting blir morsomt liksom syns jeg. Ligger og sitter på pc eller ser tv og har gjort det snart i 9 uker. Grusomt kjedelig. Jeg skal på UL igjen 8 november tror jeg og da er jeg vel 10 uker:) Lurer så på når kvalmen gir seg...leser at noen kan ha den til 18 uke og da har jeg hele 9 uker igjen.....gud bedre...håper ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kryper vi oss opp i tid her damer!=)) på søndag er jeg uke 9.....uggabugga dans...el ikke. kvalm som rakkern ennå her....og d hele døgnet. eneste som får det bort er å spise, så jeg spiser og spiser....blæh altså. hehehehe

 

gleder meg til å høre om en til her inne som vissnok har tvillinger i magen...har en sterk følelse at noen får den beskjeden snart;) god lørdag damer:)

 

Er uke 9 i dag! Her er kvalmen skikelig ille... Skulle egentlig vært på utdrikningslag til min svigerinne, men nå sitter jeg altså i sofaen... skal snart bli kjørt til byn å se om jeg hvertfall klarer å være med på deler av det!

 

Ingen tvillinger her i gården, så kun 1 på ul ;) Feel better!

 

 

uke 9 idag jeg også;) ps: funnet ut at å småspise bananer kanskje funker....vi får seg...virker som d jeg tester er bare midlt alt sammen hehehehe men krysser fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, føler med dere som er kvalme!

Tror ikke jeg kan forestille meg hvor ubehagelig det er.

Jeg hater Å være kvalm selv, og er livredd for oppkast, hehe..

 

Ha en fin dag alle dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kryper vi oss opp i tid her damer!=)) på søndag er jeg uke 9.....uggabugga dans...el ikke. kvalm som rakkern ennå her....og d hele døgnet. eneste som får det bort er å spise, så jeg spiser og spiser....blæh altså. hehehehe

 

gleder meg til å høre om en til her inne som vissnok har tvillinger i magen...har en sterk følelse at noen får den beskjeden snart;) god lørdag damer:)

 

Er uke 9 i dag! Her er kvalmen skikelig ille... Skulle egentlig vært på utdrikningslag til min svigerinne, men nå sitter jeg altså i sofaen... skal snart bli kjørt til byn å se om jeg hvertfall klarer å være med på deler av det!

 

Ingen tvillinger her i gården, så kun 1 på ul ;) Feel better!

 

 

uke 9 idag jeg også ;) ps: funnet ut at å småspise bananer kanskje funker....vi får seg...virker som d jeg tester er bare midlt alt sammen hehehehe men krysser fingrene

 

Jeg klarer ikke lukten av banan! Men sterk mat, thai, indisk osv... det funker.. Så jeg får hvertfall i meg ordentlig middag hver dag :) Ritzkjeks er min redning når det blir for ille. Får det servert på sengen før jeg står opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kvalm og uggen stort sett hele tiden, men har lyst på mye rart uansett, som jeg ikke kunne tenkt meg hvis jeg feks var kvalm i forbindelse med omgangsyke. Her om dagen MåTTE jeg bare ha rå løk feks.. :P Samboeren min tror jo nesten jeg er gal, når jeg har lyst på sånt når jeg er kvalm, men ikke min feil.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kvalmen også slått til og kom like brått og akkurat samtidig som sist. Her hjelper det litt å spise syrlige epler, det er lettere å få ned enn noe annet ihvertfall. Kjenner jeg er ganske deppa med tanke på ukesvis med kvalme som antagelig blir verre :( Er så spent på hva legen min kommer til å si, skulle ønske jeg ikke hadde ny lege nå, håper jeg får noe utskrevet så jeg greier å være oppegående og ta vare på vesla i det minste. Sukk, mye negativitet herfra i dag, beklager..gleder meg til jul...da må vel det verste være over... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja det er ganske grusomt. Har du også kvalmen på natten? Akkurat nå er jeg ikke så ekstremt kvalm, men når jeg er trøtt på kvelden blir jeg enormt kvalm og det varer hele natten, så våkner jeg på natten er jeg superkvalm da også! Jeg har bestemt meg for at dette orker jeg aldri igjen så her blir det ikke flere barn, men går det fint denne gangen også har vi to og skal være fornøyd med det :-) Når det er sagt så er jo vanligvis svangerskap forskjellige og det trenger ikke bli sånnn igjen! Og så glemmer man fryktelig raskt når man får premien :-)

 

Jeg gruer meg også til hver dag, og synes det er forferdelig å ikke vite hvordan neste dag blir, å ikke kunne planlegge noe som helst fordi man trolig bare blir liggende uansett. Altfor mye faller på samboeren min også, og sønnen min har en lite aktiv mor for tiden. Ofte er uke 8 og 9 verst så jeg er innstilt på at dette blir enda verre, men håper at de blir bedre om 2 uker når jeg er i uke 10.

 

Blir du også gradvis verre eller har det vært "stabilt jævlig"?

Ja, jeg er også kvalm på natta! Våkner flere ganger, både av kvalmen og fordi jeg må på do. Og er jeg ikke kvalm når jeg står opp for å gå på do, så blir jeg det da...

 

Kvalmen min begynte midt i uke 5, og har blitt gradvis verre. Da jeg nærmet meg uke 8 ble det riktig ille. Jeg er 8+3 i dag, og synes kanskje det har lettet litt midt på dagen.

 

Har funnet ut at det er kjempeviktig å aldri bli sulten, så her er det mye småspising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ... da har vi det jaggu likt. Gjør ikke noe annet jeg heller og det er umåtelig kjedelig, og ikke minst er kvalmen så krevende. Ingenting blir morsomt liksom syns jeg. Ligger og sitter på pc eller ser tv og har gjort det snart i 9 uker. Grusomt kjedelig. Jeg skal på UL igjen 8 november tror jeg og da er jeg vel 10 uker:) Lurer så på når kvalmen gir seg...leser at noen kan ha den til 18 uke og da har jeg hele 9 uker igjen.....gud bedre...håper ikke!

 

Etter at jeg har hørt at det er noen som er kvalme i hele svangerskapet, kjente jeg at lufta gikk helt ut av meg.

Jeg har hatt litt nedtelling, og da har jeg tenkt at i uke 13, da må det jo være over. Og det er jo en del uker til det også...

Tanken på at det kan vare i sju måneder til er fryktelig skremmende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle sammen :D Fikk posivitiv test på fredag, å i følge terminkalkulatoren er jeg 6+4 og har termin 23juni :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle sammen :D Fikk posivitiv test på fredag, å i følge terminkalkulatoren er jeg 6+4 og har termin 23juni :D

 

Gratulerer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle sammen :D Fikk posivitiv test på fredag, å i følge terminkalkulatoren er jeg 6+4 og har termin 23juni :D

 

Gratulerer til deg også :D jeg er 6+2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...