Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Hei! Lister meg inn hit til dere, testet med clearblue i dag, og fikk Gravid 3+ :-) Blir vårt første barn, så veldig spennede tid :-) Jeg blir snart 30, så synes det er på tide, hehe.

 

Termin blir ca 27. juni :-)

Endret av Hazel82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser dere profilen min? Der står det jo at jeg er i 5 uke, og terminen min er satt til 23 juni. Jeg hadde første dag i siste mens 16 sept. Kan godt hende noe er feil ;) Jeg har ikke studert det så nøye. For meg spiller det liten rolle bare den lille spira klorer seg fast ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister meg inn her jeg og. Fikk positiv cb digital på mandag, 2-3 uker. Antar at jeg er 4-5 uker.

Har ustabile sykluser på opp til 59 dager(hadde det forrige syklus), men denne syklusen må ha vært kortere da jeg bare er på dag 55 nå og har allerede fått utslag på 2-3 uker.

 

Er veldig bekymret om dagen siden jeg mistet i uke 5 sist gang, i slutten av juni mnd.

 

Nå har jeg symptomer som veldig trøtt og sliten, hodepine, livaktige drømme(2 mareritt på 1 natt), litt ømme pupper som kommer og går, litt kvalme som går litt opp og ned, veldig oppblåst og har begynt å få kviser faktisk. Har også litt mens murringer.

 

Noen med erfaring med sa første gangen og at det gikk bra neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere profilen min? Der står det jo at jeg er i 5 uke, og terminen min er satt til 23 juni. Jeg hadde første dag i siste mens 16 sept. Kan godt hende noe er feil ;) Jeg har ikke studert det så nøye. For meg spiller det liten rolle bare den lille spira klorer seg fast ;)

du er i 5. Uke, ikke 5 uker på vei.. :) da du er 4 + 1, 4 +2, sov så er du i 5. uke., og når du da er 5 + 1, 5+2 osv så er du i 6. Uke.. Skjønner. :) jeg er 5+5 i dag, og er i min 6. Uke. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig. Jeg er bare totalt fjern :P Skjønner ikke hva jeg tenkte på for å være ærlig ;) Skylder litt på alderen, og litt på stress om dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart eg følte at uke 6 passet bedre en uke 5 når eg skulle lese om det på nette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok livmoren som strekker seg for å lage plass! Hadde det samme i forrige svangerskap! Har det nå også! Reise seg fort er heller ingen god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Junimager!

Melder meg inn her jeg.

Har foreløpig termin 24.juni.

Venter nr 3 og dette var ikke planlagt, men for all del velkomment ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg henger meg på her endelig!! Gravid for første gang via IVF og har fått termin dato 19.juni :) Jeg er veldig overstimulert og har mye smerter...også plaget med kvalme.. Jeg er konstant redd for SA, klarer nesten ikke glede meg over vidunderet. Men det er vel kanskje vanlig!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg henger meg på her endelig!! Gravid for første gang via IVF og har fått termin dato 19.juni :) Jeg er veldig overstimulert og har mye smerter...også plaget med kvalme.. Jeg er konstant redd for SA, klarer nesten ikke glede meg over vidunderet. Men det er vel kanskje vanlig!??

Er helt vanlig!!!! Er der selv tørr ikke si noe enda for da er jeg redd det skal gå galt!!!

UL på mandag for å se om det bor noen her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv våknet jeg idag uten noen symptomer plutselig. Jeg har ikke ømme eller tunge pupper idag, ikke kvalm, ikke oppblåst, ingen stikking i magen og jeg kjenner meg overhodet ikke gravid lenger. De to siste nettene har jeg heller ikke måttet opp på do og tisse;)

Noen andre som har hatt noen slike dager?

åh.. jeg er så veldig redd for MA.

Bedre med masse symptomer enn ingen spør du meg;) Huff:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e 5+0 å total angst for å miste:/ kjentes ut som det revnet opp inne livmor området når eg satt i ein stilling så måtte finne en annen stilling:)

 

 

går du også og tror det værste hele tiden? fordi det gjør jeg, og jeg er helt utslitt av det. Jeg har så lyst til å trene og bevege meg jeg, men fått beskjed jeg må la alt det være frem til 12 uke. men er det sånn at foster blir sterkere og sterkere for hver uke, sånn at for hver uke man går så minskes sjangsen for at noe galt skal skje? Noen som vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*.. skjønner dere så godt happyhamlet og Yasmin! Jeg også gjør det;) .. og det hjalp ikke akkurat at jeg våknet opp idag uten noen former for symptomer.

Men til spørsmålet ditt happyhamlet: ja, jeg er ganske sikker på at det er slik at fosteret blir sterkere og sterkere. Det er visst en mindre risiko for å miste etter at hjertet har begynt å slå, og så igjen etter uke 12.. osv, osv.

Men likevel.. når tiden går sååå sakte, og jeg er bare 6+5 idag, ingen symptomer, halvannen uke til UL så er det ganske vanskelig å bare være happy;)

Jeg tror at alle som er gravide har en viss engstelse for å miste.. noe annet ville være rart.. ja, hvis de faktisk ønsker barnet da!;)

Men at noen er mer rolige enn andre.. det stemmer nok. Jeg er nok en av dem som er litt mer urolig til tider desverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann kommer hoppende over fra "bli gravid". Har termin 28 juni,dette er nr 4,håper at den ikke detter ut,da jeg hadde en SA ifjor. Gleder meg til sommerbaby:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg kjenner meg sÅnn igjen i det dere skriver, Yasmin, HappyHamlet og Ønsker3gull... :)

 

Er gravid for fØrste gang i mitt liv, etter altfor mange År med prØving, og jeg klarer ikke Å slappe av i det hele tatt!

Konstant engstelse for at det skal gÅ galt.

Hvis jeg er uten symptomer, sÅ tenker jeg det verste. Og nÅr mensmurringene og stikningene kommer, sÅ gÅr jeg pÅ do hvert kvarter for Å se om det kommer rØdt pÅ papiret.

Har absolutt ingen symtomer heller, utenom denne murringen innimellom :) Er 5+5 idag :)

 

Gleder meg veldig til Å kunne slappe litt mer av og leve noe lunde normalt igjen :) Ikke minst det Å kunne glede seg mer over svangerskapet istedet for konstant bekymring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e 5+0 å total angst for å miste:/ kjentes ut som det revnet opp inne livmor området når eg satt i ein stilling så måtte finne en annen stilling:)

 

 

går du også og tror det værste hele tiden? fordi det gjør jeg, og jeg er helt utslitt av det. Jeg har så lyst til å trene og bevege meg jeg, men fått beskjed jeg må la alt det være frem til 12 uke. men er det sånn at foster blir sterkere og sterkere for hver uke, sånn at for hver uke man går så minskes sjangsen for at noe galt skal skje? Noen som vet det?

 

E nok sånn at det sitter godt fast å sånn når det er i uke 12. Eg går heldigvis øve til uke 6 på tirsdag så då e det berre 6 uker igjen:) har ikke di ekstreme plagene nå lengre men mer fullesyk hele dagen uten oppkast:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har en god følelse når kvalmen kommer da blir eg glad Hehe har hørt at den e positiv:) då e den det:) Hehe. Skal til legen på tirsdag til første kontroll allerede så e det ul om ei uke :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke rart?! Jeg også ble glad da kvalmen kom isted!:D

... om mulig så ble mannen mer glad enn meg. Han var ikke særlig høy i hatten idag da jeg sa jeg ikke følte meg gravid og symptomene ikke var der;) Stakkars.

 

Men Yasmin.. jeg har også ul om en uke. Neste onsdag faktisk. Aaaltfor lenge til synes jeg, men.. ok. Lenge å vente, så jeg håper tiden går raskt frem til da!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har dagen før deg eg da:) glede meg til å se den lille eller di små:) då kan eg liksom slå meg litt mer til ro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har dagen før deg eg da:) glede meg til å se den lille eller di små :) då kan eg liksom slå meg litt mer til ro:)

Jeg tittet inn på bloggen din, og så magebildene dine. .. og ja.. jeg synes du absolutt kan lure på om det er flere der inne:D

ønsker du deg flerlinger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke UL før jeg er presis 8 uker på vei jeg :)

Sååå lenge å vente :)

 

Og jeg er enig med ønsker3gull, det er virkelig forskjell på magebildene dine, Yasmin :) Blir spennende med UL for å se hvor mange som lurer der inne :D

Ser ikke ut som at du er så plaget med å være oppblåst heller, heldiggrisen!

Jeg ser ut som at jeg er minst 5-6 mnd på vei... Nederste delen av magen står rett ut. To naboer har allerede hintet om vi har små på vei, men vi vil ikke si noe enda, så måtte ro meg bort :)

Må finne frem store og posete klær tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke på UL før i uke 12 jeg.. 5 laaaange uker å vente!! Så håper virkelig alt står bra til der inne!! :)

 

Er litt spent på om det skal være to der inne selv jeg, siden jeg ble scannet før jeg ble gravid (via inseminasjon), og da så de at jeg hadde 2 like store follikler..Så da KAN man vel risikere at det ble sluppet 2 egg.. :P Så blir spennende å se. Kanskje det blir en haug av tvillinger i juni ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det da blir med ul i uke12 Makuahines:)kanskje flere i magen din også da:)

 

RT prøver.. jeg føler det likedan. Kjenner meg oppblåst som 5-6 mnd. på vei (bortsett fra idag da hvor jeg ikke har symptomer i det hele tatt. HJÆLPES!) og er redd andre ser det på meg.

At puppene har vokst, DET er sikkert.. og det både synes og kjennes ja!;)

Jeg skal på ul i uke8 fordi jeg vil snakke med gynekologen min om diverse tester( duotest eller fostervannsprøve), for så å søke om det ene eller andre. Blodprøve skal taes i uke10 så det må liksom avgjøres ganske snart.

Nå håper jeg bare at mangel på symptomer idag ikke betyr noe illevarslende da:(

Jeg prøver veldig hardt å overtale meg selv til at alt er fint og at symptomer kan komme og gå her altså dere;) huff. ikke sÆrlig lett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å tenke logisk på det, og tenke at man kan jo ikke kjenne noe heeeele tiden.. :P Men, man vil jo helst ha bekreftelser hele tiden på at alt er bra.

 

Synes nesten det er forvirrende at det er så opp og ned, fordi feks. sånn som formen min var på fredag, så har jeg ikke sjans til å fungere normalt, men, er jo litt dumt å få sykemelding hvis jeg "bare" skal være dårlig annenhver dag også..Men, man kan jo liksom ikke ha en sykemelding som gjelder annenhver dag heller.. :P Huff vanskelig dette..

 

Blir spennende å se hvordan formen blir fremover! :) Spennende på tirsdag når det blir 7+0. Da går det fremover, føles det som ihvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har stor tru på 2 sjøl men trodde eg sko merke mer symtomer å sånn då:) hcg steg jo trippelt hos meg så det fikk meg til å lure først men så har eg fått mer og mer troen på 2. Men om det blir ein eller 2 eller enda flere om det skulle være så er di velkommen alle sammen:):) eg va i Danmark i helgen å hadde så lyst å ta ul der Hehe søkte etter Gyn på nette men han eg fant stengte kl 2 på lørdager så det var for seint:/ men då e det vel et tegn på å vente til uke 7:) har og hatt en ekstrem svimmel periode og mangen små som eg berre følte eg var på båt av. Men eg komme til å ha det sånn hele veien nå vis eg e som min mor:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...