Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Eg huske ikke mensen tiden men eg har hatt prøverør:) så egget ble befruktet 25.sep:)

 

Ok. Vi har ganske så lik termin da:))) gleder meg veldig til tiden etter ul:)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen =)

 

Jeg har vært en litt passiv tilskuer så langt. Har vært så vanvittig kvalm og utafor de siste ukene, men hører liksom til her inne ;) I dag er en bedre dag, så da får jeg kaste meg over tastaturet :P Kjenner meg igjen i mye som blir skrevet her inne når det gjelder symptomer. Flere ting jeg ikke opplevde i forrige svangerskap, f.eks. metallsmak i munnen -brunosten smakte plutselig VELDIG jern :P Slapp også unna kvalmen sist gang og skjønner nå virkelig hvor heldig jeg var da. Er selvfølgelig godt å få bekreftelser på graviditeten, men det er en mager trøst midt oppi det :P Er ca. 6+0 i dag og fikk se et bankende hjerte allerede rundt 5+3 :) Risikoen for å miste skal jo være mindre da, men må si at jeg er livredd for å miste =( Vi har holdt på med søskenforsøk på fertilitetsklinikk i over ett år, så da føles det liksom for godt til å være sant =) Er fullt sykemeldt til neste uke, men legen ønsker at jeg er litt på jobb til uka. Føler legen ikke tror meg, for sånn det har vært til nå har jeg null mulighet til noe som helst jobb. Driver liksom bare og eksisterer her hjemme :P Jaja, var vel ingen som ba om syteinnlegg fra meg, men dere fikk det likevel ;) Jeg er EGENTLIG en positiv og glad jente, altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var legen på sykehuse så satt termin hos meg:) men har vel noe med hvor lang syklus en har:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppen&Lillemor min blir også ca 22 mnd når neste kommer :D Virker som det er mange her som får nr to ganske likt. Jo formen min er bare super nå, er bare nervøs for hver dag som går, hehe, men prøver å nyte dagene nå :) Kjenner jeg at det går mot slik det gjorde sist tenker jeg å dra til legen og forhåpentligvis få tidlig hjelp denne gangen :) Men hvor langt er du på vei nå? Hvilken uke? Har du jenta di i barnehage? Gleder meg allerede masse til å kunne ha henne litt mer hjemme og ha kortere dager i bhg når jeg skal gå i permisjon :) Jobber ganske mye nå nemlig og liker det ikke helt. Det er så rart og spennende at det vokser et bittelite nusk i magen!! Herlighet som jeg gleder meg til UL, ikke før januar da, sykt lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppen&Lillemor min blir også ca 22 mnd når neste kommer :D Virker som det er mange her som får nr to ganske likt. Jo formen min er bare super nå, er bare nervøs for hver dag som går, hehe, men prøver å nyte dagene nå :) Kjenner jeg at det går mot slik det gjorde sist tenker jeg å dra til legen og forhåpentligvis få tidlig hjelp denne gangen :) Men hvor langt er du på vei nå? Hvilken uke? Har du jenta di i barnehage? Gleder meg allerede masse til å kunne ha henne litt mer hjemme og ha kortere dager i bhg når jeg skal gå i permisjon :) Jobber ganske mye nå nemlig og liker det ikke helt. Det er så rart og spennende at det vokser et bittelite nusk i magen!! Herlighet som jeg gleder meg til UL, ikke før januar da, sykt lenge til.

 

Får bare krysse fingrene for at kvalmen lar vente på seg hos deg da! åja, hvis den skulle komme snikende er det vel ingen grunn til å vente med å oppsøke hjelp..

Jeg er 5 uker og 6 dager på vei i dag, ifølge beregningene mine. (Første dag i siste mens. var 1. sept.) Spennede! Du da?

Lillemor har ikke begynt i barnehagen ennå, men skal begynne etter jul. Har vært inne på tanken om å utsette hele bhg starten og ha henne hjemme til jeg er ferdig med permisjon nr 2. Men har vel konkludert med at vi gjør som planlagt, og gir henne heller korte dager i bhg, og "fri" 1-2 dager i uka. Da tar jeg meg ihvertfall ikke vann over hodet, med å være alene med en 2 åring og en nyfødt hjemme hver dag. Ser for meg at det kan bli litt i overkant krevende over tid. Løsningen vi nå har bestemt oss for tror jeg blir perfekt for alle sammen :) Snuppa di går vel i bhg? Hvordan går det? Gikk tilvenningen greit?

Kan nesten ikke vente til UL jeg heller! Noe så spennende. Også sååå lenge til... Har dere fortalt om graviditeten til noen ennå? Vi har røpet hemmeligheten for noen av de nærmeste i familien og vennene. Syns det er greit å si det til de nærmeste da jeg sikkert ville fortalt det uansett hvis det ikke skulle gå bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til 2 stk i nærmeste familie, men ingen andre. De to stk tror jeg er ganske forståelsesfulle hvis det skulle gå galt, tør ikke si det til noen andre før etter 12. uke :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var legen på sykehuse så satt termin hos meg:) men har vel noe med hvor lang syklus en har:)

 

Ja, jeg vet jo ikke eksakt når min el var, og heller ikke syklus. Varierer mellom 25 og 29 dager. Så sikkert derfor. Jeg brukte bare en terminkalkulator. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må operere ut visdomstann i uke 6:( Jeg er 6+0 idag og fikk vite at tannen MÅ ut. Har tidenes tannlege skrekk. Tannen ligger vanrett innover i kjeven og gjør SÅ vondt:( Beklager syting, men ja, jeg synes synd på meg selv. Er redd nurket i magen ikke vil tåle smertestillende....

Endret av mtina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e fult å helt åpen om graviditeten da vi har slitt i 5 år ca med dette. Alle rundt oss vett om prøverør forsøkene så di som vett om forsøkene har og fått vite det sånn at eg skal sleppe å få belastninger å risikere å miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var legen på sykehuse så satt termin hos meg:) men har vel noe med hvor lang syklus en har:)

 

Ja, jeg vet jo ikke eksakt når min el var, og heller ikke syklus. Varierer mellom 25 og 29 dager. Så sikkert derfor. Jeg brukte bare en terminkalkulator. :)

 

Sykehuset har alle datoene di trenger hos meg:) så nå vente me berre på ul som er 30. Okt for å se om hjerte banker å om det er 1 eller 2:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er en jente på 31 som testet positivt i dag!! Hurra! er 4 uker og 4 dager gravid iflg terminkalkulatoren, men er ikke sikker på hvor lang syklus jeg har..

 

Har tvillinger fra før, 3 år gamle.

 

terminen er foreløpig 19 juni, men jeg håper egentlig at det er litt senere så jeg rekker å få med meg så mye som mulig på slutten av skoleåret.. (lærer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Testet positivt i dag, jippi! 4 uker og 4dager her og ifølge terminkalkulatoren. Har fra før jente på 8 og gutt på 5. Termin er foreløpig 20 juni, fantastisk tid å ha termin på :)

 

Jobber som psykiatrisk sykepleier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg også inn her!

Etter over 5 år med prøving, satt endelig spiren :D

Så nå håper vi virkelig at vi får en liten prøverørsbaby til sommeren :)

Er 4+4 i dag, og termin er 21. juni :)

 

Jeg syntes at de 14 dagene fra innsetting av egget til testdagen gikk uhorvelig sent... Men jeg mistenker at ukene frem mot tidlig UL kommer til å gå enda senere :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg også inn her!

Etter over 5 år med prøving, satt endelig spiren :D

Så nå håper vi virkelig at vi får en liten prøverørsbaby til sommeren :)

Er 4+4 i dag, og termin er 21. juni :)

 

Jeg syntes at de 14 dagene fra innsetting av egget til testdagen gikk uhorvelig sent... Men jeg mistenker at ukene frem mot tidlig UL kommer til å gå enda senere :-O

Så moro at det klaffet for deg etter 5 år med prøving!! Fantastisk historie!:) Jeg spør av nysjerrgihet.. hvordan er det når man er gravid med prøverør.. får man bedre oppfølging/annerledes oppfølging, eller er det ul først i ca uke18 for deg også?

Jeg kan godt skrive under på at tiden går saaakte mot ul !! Fikk time nå på fredag til ul på tirsdag. å jøje meg.. disse dagene går sakte! Gru-gleder meg såklart, som man vel alltid gjør før ul;) satser på at alt er bra såklart!!:)

Håper du har skrevet deg inn på terminlista på juniterminklubben2013?!:) da er det liksom litt lettere å følge hverandre. Dessuten så morsomt å følge junimagene når man har så mye å sammenligne seg med. 1. tri er liksom hele 3 mnd.. og det samme med 2. tri og 3. tri, og det spriker jo ganske mye bare noen få uker i både form/helse, størrelse på mager, kontroller og erfaringer osv etterhvert.

Igjen.. gratulerer:) synes det er såå moro at etter 5 år så klaffet det for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg også inn her!

Etter over 5 år med prØving, satt endelig spiren :D

Så nå håper vi virkelig at vi får en liten prØverØrsbaby til sommeren :)

Er 4+4 i dag, og termin er 21. juni :)

 

Jeg syntes at de 14 dagene fra innsetting av egget til testdagen gikk uhorvelig sent... Men jeg mistenker at ukene frem mot tidlig UL kommer til å gå enda senere :-O

Så moro at det klaffet for deg etter 5 år med prØving!! Fantastisk historie! :) Jeg spØr av nysjerrgihet.. hvordan er det når man er gravid med prØverØr.. får man bedre oppfØlging/annerledes oppfØlging, eller er det ul fØrst i ca uke18 for deg også?

Jeg kan godt skrive under på at tiden går saaakte mot ul !! Fikk time nå på fredag til ul på tirsdag. å jØje meg.. disse dagene går sakte! Gru-gleder meg såklart, som man vel alltid gjØr fØr ul;) satser på at alt er bra såklart!! :)

Håper du har skrevet deg inn på terminlista på juniterminklubben2013?! :) da er det liksom litt lettere å fØlge hverandre. Dessuten så morsomt å fØlge junimagene når man har så mye å sammenligne seg med. 1. tri er liksom hele 3 mnd.. og det samme med 2. tri og 3. tri, og det spriker jo ganske mye bare noen få uker i både form/helse, stØrrelse på mager, kontroller og erfaringer osv etterhvert.

Igjen.. gratulerer:) synes det er såå moro at etter 5 år så klaffet det for deg! :)

 

Tusen takk :D

Det har ikke helt gått opp for oss enda :)

 

Og når det gjelder prØverØrsgraviditet vs vanlig graviditet, så er det litt ekstra oppfØlging i starten ja :)

Litt varierende fra klinikk til klinikk, men hos KK på Haukeland så får vi blodprØve på rugedag 14 for å måle hcg, og deretter en tidlig UL i uke 7-8 :) Men etter det er vi "på egenhånd" frem til ordinær UL :)

Jeg skal til fastlegen på mandag for å ta enda en hcg-prØve, for å sjekke stigningen :) FØler at graviditeten vil gå litt mer opp for meg da :)

 

Gratulerer så mye selv, stor stas med nr. 3 på vei kan jeg tenkte meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg også inn her!

Etter over 5 år med prøving, satt endelig spiren :D

Så nå håper vi virkelig at vi får en liten prøverørsbaby til sommeren :)

Er 4+4 i dag, og termin er 21. juni :)

 

Jeg syntes at de 14 dagene fra innsetting av egget til testdagen gikk uhorvelig sent... Men jeg mistenker at ukene frem mot tidlig UL kommer til å gå enda senere :-O

Så moro at det klaffet for deg etter 5 år med prøving!! Fantastisk historie! :) Jeg spør av nysjerrgihet.. hvordan er det når man er gravid med prøverør.. får man bedre oppfølging/annerledes oppfølging, eller er det ul først i ca uke18 for deg også?

Jeg kan godt skrive under på at tiden går saaakte mot ul !! Fikk time nå på fredag til ul på tirsdag. å jøje meg.. disse dagene går sakte! Gru-gleder meg såklart, som man vel alltid gjør før ul;) satser på at alt er bra såklart!! :)

Håper du har skrevet deg inn på terminlista på juniterminklubben2013?! :) da er det liksom litt lettere å følge hverandre. Dessuten så morsomt å følge junimagene når man har så mye å sammenligne seg med. 1. tri er liksom hele 3 mnd.. og det samme med 2. tri og 3. tri, og det spriker jo ganske mye bare noen få uker i både form/helse, størrelse på mager, kontroller og erfaringer osv etterhvert.

Igjen.. gratulerer:) synes det er såå moro at etter 5 år så klaffet det for deg! :)

 

Tusen takk :D

Det har ikke helt gått opp for oss enda :)

 

Og når det gjelder prøverørsgraviditet vs vanlig graviditet, så er det litt ekstra oppfølging i starten ja :)

Litt varierende fra klinikk til klinikk, men hos KK på Haukeland så får vi blodprøve på rugedag 14 for å måle hcg, og deretter en tidlig UL i uke 7-8 :) Men etter det er vi "på egenhånd" frem til ordinær UL :)

Jeg skal til fastlegen på mandag for å ta enda en hcg-prøve, for å sjekke stigningen :) Føler at graviditeten vil gå litt mer opp for meg da :)

 

Gratulerer så mye selv, stor stas med nr. 3 på vei kan jeg tenkte meg :D

Ok. Så det slik det foregår:) kan tenke meg du er spent på hcg-prøven på mandag da.

Ja, veldig gøy å skal ha gull nr.3!! Vi gleder oss masse:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med junispirer:) Det hadde vært moro om alle skrev seg på terminlista inne på juniterminklubben2013. Jeg maser litt om det nå, jeg vet, men det er jo så koselig å holde seg oppdatert og å følge hverandre:)

Der er det liksom baaare juni-spirer. Koselig her også altså, for all del:) men her er det jo et sprik på 3 mnd.

Ikke alle man kan sammeligne seg med hele tiden liksom, i og med stor forskjell på hvor langt man har kommet. Juni-forumet kan vi derimot det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det virker som dette går bra happyhamlet :) lykke til på fredag :)

 

 

det gikk bra fru somle. tok ul på sykehuset men de har dårlige utstyr enn hos min private, men hun så tydelig hjerte på den ene og den andre trodde hun var greit med men hun fant ikke den like godt. Når jeg tok ul hos privat sa han at den ligger litt knotete til bak den andre så han måtte sende signaler gjennom den ene for å se den andre. tror begge er der forts jeg og at utstyret til dama på sykehuset bare var for dårlig, for jeg skjønner ikke at hun så noe på skjermen der. er faktisk forskjell på disse maskinene. sykehus lege mente iallefall at de var nok der begge to men hun fant bare den ene klart. så forresten hjerte klart og tydelig. koselig. banket ikke så innmari fort når jeg tenker tilbake til tidligere barn jeg har født, så jeg tror den ene er en jente iallefall utfra hjerterytmen;)))

 

 

drar nok til han private legen om en uke el noe for å sjekke der også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, så godt å høyra happyhamlet! Har tenkt på deg og spirene dine i magen desse dagane! :) da va nok dårleg utstyr som gjorde det. Blir iallefall spennande å følga med vidare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...