Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Da jeg var på tidlig ul uke 8 så fikk jeg med meg et bilde, det sto på bildet hvor stort knøttet var målt til å være :)

 

Jeg er 11 uker i morgen! Tiden går fremover, hurra! Har fått bekreftet fødeplass på Ullevål og innkallelse til ordinær UL i uke 18. Stor stas, vi gleder oss :) Ha en god og frisk helg, damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til castoslo (får ikke til å sitere):

Jeg har fått med bilde begge gangene, men det står ikke hvor stort det er målt til å være. Finner ikke noen tall på det noe sted på bildet, har sett ganske nøye, hehe.

 

Tror jeg neste gang skal spørre direkte: Hvor stor er den? Er det normalt? Osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig trøtt hele tiden. er sykmeldt fortiden også.

pga. av parvovirus... Annbefaler ALLE dere gravide som jobber i skole/barnehage om å testere for det... Dette er skummelt for fosteret og mor før uke 20. Kan ende med abort. Jeg tok blodprøve, og jeg var ikke imun mot viruset. så jeg burde holde meg langt unna så lenge det var smitte fare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig trøtt hele tiden. er sykmeldt fortiden også.

pga. av parvovirus... Annbefaler ALLE dere gravide som jobber i skole/barnehage om å testere for det... Dette er skummelt for fosteret og mor før uke 20. Kan ende med abort. Jeg tok blodprøve, og jeg var ikke imun mot viruset. så jeg burde holde meg langt unna så lenge det var smitte fare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomstogbier: Det kan du helt sikkert gjøre! På mitt bilde står det både størrelse og antatt alder (8+2). Jeg syns ikke det er rart å spørre om det..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles sykemeldt for kvalme. Den siste uka har vært helt vill. Jeg kaster opp hele tiden. Jeg er nå 10+1, og legen ga meg ikke noe håp om at dette skulle gi seg før i uke 14...

 

Jeg har ikke hørt om det viruset før, hva er det?

Jeg jobber i barnehage, så jeg kjenner jeg blir litt engstelig. Godt jeg er sykemeldt fra før da.

 

I forrige uke hadde jeg min første kontroll hos legen. Hun søkte meg til privat ul, gleder meg til å få brev med dato derfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

castoslo: Skal prøve å notere ned litt spørsmål til legen, bla.a dette spørsmålet :)

 

Hvor på bildet ditt står de tallene?

Står det på norsk? Mitt står på engelsk. Er jo endel tall og bokstaver der, men skjønner ikke hva det betyr, hehe. Skjønte diafragma 9 cm da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nederst til høyre står det

CRL 1.69 cm

G.A. 8w1d

EDD 02.06.2013

 

Hun fortalte meg hva det betydde :)

 

Øverst står det masse annet... Som jeg ikke skjønner så mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et alvorlig virus for den gravide før uke 20. Jeg er selv helt skremt av det... DEtte må du ringe få ta prøve på... fordi om det kanskje ikke er påvist noe parvovirus der du jobber. vi fikk påvist det på et barn. å jeg ble sykemeldt med en gang fikk tilbake prøvene på det igår. å jeg var ikke imun. så jeg får ikke tilbake på bhg. før det er over. det som er problemet er at en aldri vet om barna har det eller ikke. fordi ikke alle barn blir syke av den. noen får røde utslett å feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka nå, står ingenting sånt på min.

Må være brukt et annet UL apparat antakeligvis :)

Står dato og kl. slett for UL, frekvens, og:

Frq, Gn, E/A, Map, D, DR, FR, AO. Skjønner ingenting, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihihi... da har jeg blitt påvirket av alle som drar på tidlig ul, og har nå bestillt ul til uke 12.. hihi..

 

Var ikke på tidlig ul med førstemann, men nå fikk jeg bare så utrolig lyst til å se lille i magen før på januar.

 

Gleder meg veldig!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tør jeg å komme inn hit jeg også! Har bare ventet på å se noe på ul før jeg slipper jubelen løs, og det gjorde jeg i dag:D bankende hjerte og all ting! Termin 28 juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tør jeg å komme inn hit jeg også! Har bare ventet på å se noe på ul før jeg slipper jubelen løs, og det gjorde jeg i dag:D bankende hjerte og all ting! Termin 28 juni

 

Da ligger vi likt:) jeg er 7-4 i dag å så bankende hjerte på torsdag:) har sett navnet ditt på assbefruktning så da er vi vel begge ivfère. hva tenker du om videre ifht ul kontroller, jeg fikk beskjed om bare vanlig i ca 18 uke men det føler jeg er altfor lenge til. hva har du fått av videre oppfølging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tør jeg å komme inn hit jeg også! Har bare ventet på å se noe på ul før jeg slipper jubelen løs, og det gjorde jeg i dag:D bankende hjerte og all ting! Termin 28 juni

 

Da ligger vi likt:) jeg er 7-4 i dag å så bankende hjerte på torsdag:) har sett navnet ditt på assbefruktning så da er vi vel begge ivfère. hva tenker du om videre ifht ul kontroller, jeg fikk beskjed om bare vanlig i ca 18 uke men det føler jeg er altfor lenge til. hva har du fått av videre oppfølging?

 

Så artig:D Jeg kjenner deg igjen også:) jeg fikk bare beskjed om å kontakte mødresentralen for å få tid hos jordmor og at neste ul blir den ordinære i uke 18. Så ville de at jeg skulle ringe de den 20 og fortelle hvordan ting gikk. Ingen annen oppfølging. Tenker kanskje å ta en privat ul i uke 12-13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tør jeg å komme inn hit jeg også! Har bare ventet på å se noe på ul før jeg slipper jubelen løs, og det gjorde jeg i dag:D bankende hjerte og all ting! Termin 28 juni

 

Da ligger vi likt:) jeg er 7-4 i dag å så bankende hjerte på torsdag:) har sett navnet ditt på assbefruktning så da er vi vel begge ivfère. hva tenker du om videre ifht ul kontroller, jeg fikk beskjed om bare vanlig i ca 18 uke men det føler jeg er altfor lenge til. hva har du fått av videre oppfølging?

 

Så artig:D Jeg kjenner deg igjen også:) jeg fikk bare beskjed om å kontakte mødresentralen for å få tid hos jordmor og at neste ul blir den ordinære i uke 18. Så ville de at jeg skulle ringe de den 20 og fortelle hvordan ting gikk. Ingen annen oppfølging. Tenker kanskje å ta en privat ul i uke 12-13.

 

I uke 20 skulle det stå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Ul igjen igår og alt var fortsatt normalt. Ble flyttet frem fra 7+5 til 8+2 :) Men kunne ikke vite sikkert før ved rutineUL i januar sa han. Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet i 9-10 uker til før vi får endelig termin og forhåpentlig kjønn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt å bli flyttet fremover da? :)

Jeg er litt i villrede, fikk vite antall uker på første UL, men nå på siste UL, satte han meg tilbake 1 uke, vet ikke antall dager eller noe som helst, litt kjipt, vet bare at jeg er 9 uker på vei, hehe.

 

Får vel kanskje vite mer på ordinær UL i slutten av desember :)

 

Må man ha vært i kontakt med jordmor for å få ordinær UL, eller er det noe man blir innkalt på automatisk uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt å bli flyttet fremover da? :)

Jeg er litt i villrede, fikk vite antall uker på første UL, men nå på siste UL, satte han meg tilbake 1 uke, vet ikke antall dager eller noe som helst, litt kjipt, vet bare at jeg er 9 uker på vei, hehe.

 

Får vel kanskje vite mer på ordinær UL i slutten av desember :)

 

Må man ha vært i kontakt med jordmor for å få ordinær UL, eller er det noe man blir innkalt på automatisk uansett?

 

Legen/jm bestiller dette etter første svangerskapskontroll. Innkallingen kommer i posten.

 

Litt merkelig at du fikk så lite informasjon på UL du var på. Var dette privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke privat nei, betalte ingenting :)

Var hos den vanlige legen min, han har ul apparat. Kanskje ikke så flink til å gi info, han er litt distre og stresser litt, glemmer ting med mindre jeg spør. Han sa 8 uker bare. Men, men, gjør jo ikke noe det, bare det er sånn ca. Menstermin sier 31. mai, altså 2 uker lenger på vei, men jeg har uregelmessig syklus, hadde nok eggløsning endel seinere enn "vanlige" damer :)

 

Skal til legen og ta blodprøve i slutten av november, må huske å notere spm jeg kan stille, bla.a hvor langt jeg er på vei, om han også kan si dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :) Noen av dere som vet noe om bekkenløsning? Hvor tidlig kan man få d?? Hadde det me ho første, fikk det da når æ var 8mnd, å varte te ho kom til verden :)

Men nå føler jeg at det er på vei tilbake igjen, er 8+3 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt å bli flyttet fremover da? :)

Jeg er litt i villrede, fikk vite antall uker på første UL, men nå på siste UL, satte han meg tilbake 1 uke, vet ikke antall dager eller noe som helst, litt kjipt, vet bare at jeg er 9 uker på vei, hehe.

 

Får vel kanskje vite mer på ordinær UL i slutten av desember :)

 

Må man ha vært i kontakt med jordmor for å få ordinær UL, eller er det noe man blir innkalt på automatisk uansett?

Ja det var jo positivt det, mn tror egentlig at den første utregningen var riktig. :) Finner vel ut av det mer nøyaktig etterhvert. Første UL var det bare en liten prikk, og nå var det 16,6 på ene bildet og 17,3 på det andre, og på begge bildene står det 8+2. Mulig jeg bare har en enorm baby inni der :) Tror ikke leger er så opptatt av nøyaktig dager og sånn, det vesentlige er vel ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :) Noen av dere som vet noe om bekkenløsning? Hvor tidlig kan man få d?? Hadde det me ho første, fikk det da når æ var 8mnd, å varte te ho kom til verden :)

Men nå føler jeg at det er på vei tilbake igjen, er 8+3 i dag :)

Fikk bekkenlåsning med første omtrent før jeg hadde tatt testen, så det kan komme tidlig :) Iling nedover i det ene benet, og benet knakk sammen under meg. Ble bare verre og verre utover når jeg ble tyngre, og ikke klarte å bevege meg så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh! Hehe.. Da er d jo d som er kommet nå ! :/ Baah.. Føler også d ene beinet låser seg vær gang jeg har sotte en stund og skal reise meg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...