Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Årh! Hehe.. Da er d jo d som er kommet nå ! :/ Baah.. Føler også d ene beinet låser seg vær gang jeg har sotte en stund og skal reise meg! :P

Det er ikke noe gøy nei :( Får håpe du har en lege som tror deg. Sliter med bekkenplager enda, og han ble 4 i April, så det er jo godt over 5 år siden jeg ble gravid med han. Har heldigvis ikke blitt noe verre i dette svangerskapet :) Fikk kvalmen og totalt mangel på energi denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Årh, så kjedelig å ikke bli trodd ! :/ Han trodde på mæ sist hvertfall! Hehe.. Så det går nok greit denne ganga også :) Huff, er så ubehagelig med denne kvalem og at energien ! Har det også jeg! :P Alt kommer denne gangen :/ Håper det går over etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt over 5 år mellom dine to oxo da, greit det egentlig da er de så store at det er litt hjelp i de :) Max har snakket om å bli storebror i 6 mnd snart, uten at jeg har vært gravid. Så vet han blir glad når vi forteller det, og håper han ikke blir sjalu når baby'n kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, d hjelper litt d :) Her er det heelt omvendt, ho vil absolutt ikke ha noe baby i hus ! :P Så ser frem te å fortelle ho det ! :) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, d hjelper litt d :) Her er det heelt omvendt, ho vil absolutt ikke ha noe baby i hus ! :P Så ser frem te å fortelle ho det ! :) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha ja det er en morsom alder. Min ønsker seg aller mest tvillinger, men takk gud for at det ikke blir det :D Mulig han får en reaksjon når han skjønner at han må dele mamma'n sin med en baby, og at bonuspappa'n blir ordentlig pappa til dette barnet. Men krysser fingre for at han er like flink storebror som han er fetter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tvillinger ja! :P Skal bli spennas å se om det er en eller to her :P Det gjør han heilt sikkert :) Ho a mi er bare redd for at en baby skal sove inne på ho sitt rom! :P Prøvd å forklare ho at d skal den ikke! :P hehe.. Hvor langt er du på vei?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til dere i full jobb! Jeg var sm fra før med prolaps, så jobber ikke. Men jeg har en meget aktiv 3 åring, og det er dager jeg ikke vet hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom de hverdagslige syslene. Er det forresten fler her som har spottet? Gjort det selv fra uke 5 til 9, men fått se foster med hjerteaktivitet, så prøver å ikke bekymre meg. Men det er likevel like ekkelt hver gang det skjer. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tvillinger ja! :P Skal bli spennas å se om det er en eller to her :P Det gjør han heilt sikkert :) Ho a mi er bare redd for at en baby skal sove inne på ho sitt rom! :P Prøvd å forklare ho at d skal den ikke! :P hehe.. Hvor langt er du på vei?? :)

Holder med å dele mor og far, så vil ihvertfall ikke dele rommet sitt :) Jeg er 8+4 ifølge forrige UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Her dundrer det litt i hodet mitt.

 

Spørs om ikke frokosten, med min litt fraværende appetitt, blir et glass væske og kanskje en Yoghurt.

 

Min plan for dagen er å drikke masse, masse og se om det hjelper på skallebanken. Kanskje mannen som sitter og spikrer på hjernen min drukner, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann hjalp meg i går:) hadde ikke drukket så mye så fikk tømmer mannen på besøk men han likte ikke når han ble våt:) hehe lykke til med hode:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sant :) holder lenge det :) er også 8+4 :) Har ikke vært på ul ennå, blir spennans å se hva de sier der :)

Jeg har slitt med forhøyet prolaktin de siste årene, og derfor veldig ustabil syklus. Så når vi bestemte oss for at vi skulle begynne å prøve etterhvert, ble jeg henvist til en gyn for å sjekke om alt var som det skulle. Ikke vits å prøve hvis det er noe som gjør at det ikke går. Så fikk jeg time til å fjerne galleblære pga gallestein, og da ble gyn med på operasjon for å sjekke eggledere. Ble så gravid på første forsøk :) (vi hadde på forhånd bestemt oss for å vente til etter operasjon) så den første UL var egentlig en time jeg fikk som kontroll etter operasjon. Og da ville han følge det opp med en UL til. Men alt så jo helt normalt ut, så nå skal jeg bare følge det vanlige opplegget skjønte jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann hjalp meg i går:) hadde ikke drukket så mye så fikk tømmer mannen på besøk men han likte ikke når han ble våt:) hehe lykke til med hode:)

Heldig da, hehe! Her har mannen på seg regnfrakk og det som er tror jeg, snorkel kanskje til og med ;) Væske hjelper ikke dessverre. Kanskje det er en liten bihuleproblematikk som lurer litt.. Ubegripelig vondt er det i allefall :(:)

 

Jippi, bare 2,5 uker til neste legebesøk!

Kanskje jeg får se lille bebis på ul igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant :) holder lenge det :) er også 8+4 :) Har ikke vært på ul ennå, blir spennans å se hva de sier der :)

Jeg har slitt med forhøyet prolaktin de siste årene, og derfor veldig ustabil syklus. Så når vi bestemte oss for at vi skulle begynne å prøve etterhvert, ble jeg henvist til en gyn for å sjekke om alt var som det skulle. Ikke vits å prøve hvis det er noe som gjør at det ikke går. Så fikk jeg time til å fjerne galleblære pga gallestein, og da ble gyn med på operasjon for å sjekke eggledere. Ble så gravid på første forsøk :) (vi hadde på forhånd bestemt oss for å vente til etter operasjon) så den første UL var egentlig en time jeg fikk som kontroll etter operasjon. Og da ville han følge det opp med en UL til. Men alt så jo helt normalt ut, så nå skal jeg bare følge det vanlige opplegget skjønte jeg. :)

 

Åi, første forsøk! ;) Ikke værst :) Så bra at alt så greit ut! Ingenting som er bedre enn det ;)

Vi skal på tidlig UL, så blir nok iløped a uka :) Pg at jeg hadde en MA i aug.. Rakk å ha mensen før jeg ble gravid igjen hvertfall! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det nok lurt å få tatt en titt på UL :) Uff det må være forferdelig å miste, kan ikke sette meg inn i hvor lykkelig man blir da når man ser det er positivt resultat kort tid etterpå.

Jeg ble gravid ved et uhell første gang, så man blir vel nesten litt bortskjemt når det går så lett.

Kjente liksom panikken steg litt når jeg leste om andre med forhøyet prolaktin og som ikke ble gravid, de hadde prøvet i 7 år og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en forferdelig dag! Hadde en liten blødning i natt, ferskt blod og litt brune rester noen timer etterpå. Bare 1,5 dager siden jeg så bankende hjerte på ul. Ble så klart livredd og bestilte ul på en privatklinikk til i kveld og der sto jo alt bra til! Snakk om lykkelig slutt på en fæl dag. Puh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere her inne som sliter med kvalme, magevondt, hodepine og fryser mye? Kjennes ut som noe omgangsyke lignende, men flyr ikke på do i ett sett og spyr heller ikke. Er bare sliten og i dårlig form lissom, pluss at jeg sliter med halsbrann daglig av alt jeg spiser. Er bare 8+1 idag. Skal egentlig ta blodprøvene(standard) imorra, men tror kanskje jeg må utsette igjen. Orker ikke å gå en halvtime hver vei for å bare ta blodprøver når magen krangler såpass. Skal på ny ul neste mandag, så nå får jeg bare håpe at spiren klamret seg fast og at alt er like bra på denne som kommer. Ble målt til 7+1 forrige gang og størrelse 9,76. Er så redd for å ikke se nok utvikling til neste uke:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det 1 kontroll hos legen i dag da. Lenge siden jeg var oppe såå tidlig. Ikke bra for kvalmen kjenner jeg, så jeg tror ikke jeg skal tilbake til jobb helt enda. Må si jeg gruer meg litt til denne kontrollen. Er så redd for å måtte trygle om en forlengelse av SM (forrige gang var det en vikar som ga meg den). Litt spent på om han hører etter hjertelyd, men kanskje tvilsomt- har skjønt at det ikke er så vanlig på 1. kontroll.

 

Når var deres kontrol og hørte lege/jm etter hjertelyd?

 

Forrige gang (annen lege) hørte legen etter hjertelyd i uke 11 og fant den, men da hadde jeg også allerede vært på UL så da var det ikke første livstegn fra babyen i magen. Det vil det være i dag. Har ikke UL før ut i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun vært på kontroll hos lege i uke 6 denne gangen og ul i uke 7. Ble ikke lyttet etter hjertelyden. Men fikk de hjertet slå på ul i uke 7. Så vet det er liv, men hvordan hjertelyden er vet jeg ikke enda. Skal på ny ul til uka(mandag) så håper at jeg får se litt mere da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plutselig innsett at tiden faktisk går fort.. Aner ikke hvor det har blitt av oktober og halve november, og vips! På torsdag har jeg rundet de magiske 12 ukene! Det er så spennende. Ultralyd blir det den dagen også :) Vi er fryktelig spent på å se den lille!

 

Syns så mange her inne er så ekstremt tidlig på UL, jeg fikk beskjed om at det ikke var noen vits før man hvertfall er over embryostadiet.. Hva er det man ser etter så tidlig? Og de som har tatt ul hos fastlegen, er det bare for å se hjerteslag? For så mye mer kan de vel ikke finne ut av? Jeg bare spør, siden min fastlege anbefalte meg en spesialist på fostre 11-14 uker når jeg først sa jeg skulle på tidlig ul, istedenfor å dra til Volvat feks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plutselig innsett at tiden faktisk går fort.. Aner ikke hvor det har blitt av oktober og halve november, og vips! På torsdag har jeg rundet de magiske 12 ukene! Det er så spennende. Ultralyd blir det den dagen også :) Vi er fryktelig spent på å se den lille!

 

Syns så mange her inne er så ekstremt tidlig på UL, jeg fikk beskjed om at det ikke var noen vits før man hvertfall er over embryostadiet.. Hva er det man ser etter så tidlig? Og de som har tatt ul hos fastlegen, er det bare for å se hjerteslag? For så mye mer kan de vel ikke finne ut av? Jeg bare spør, siden min fastlege anbefalte meg en spesialist på fostre 11-14 uker når jeg først sa jeg skulle på tidlig ul, istedenfor å dra til Volvat feks.. Er nok mangen av oss som er på tidlig ul fordi en har blitt gravid ved hjelp av ivf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plutselig innsett at tiden faktisk går fort.. Aner ikke hvor det har blitt av oktober og halve november, og vips! På torsdag har jeg rundet de magiske 12 ukene! Det er så spennende. Ultralyd blir det den dagen også :) Vi er fryktelig spent på å se den lille!

 

Syns så mange her inne er så ekstremt tidlig på UL, jeg fikk beskjed om at det ikke var noen vits før man hvertfall er over embryostadiet.. Hva er det man ser etter så tidlig? Og de som har tatt ul hos fastlegen, er det bare for å se hjerteslag? For så mye mer kan de vel ikke finne ut av? Jeg bare spør, siden min fastlege anbefalte meg en spesialist på fostre 11-14 uker når jeg først sa jeg skulle på tidlig ul, istedenfor å dra til Volvat feks.. Er nok mangen av oss som er på tidlig ul fordi en har blitt gravid ved hjelp av ivf. Jeg var på tidlig ul for å se om det var en eller to som hadde festet seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...