Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Da nærmer eg meg uke 10 som er i måren:) Da er det ny ul for å se den lille:) håper den vokser som den skal:) e ikke så mye som tyder på annet da eg har hørt hjertelyden å har mye hormoner:) kunne godt tenkt meg å handlet alt nå :) Hehe men den gang ei:)

 

Lykke til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da nærmer eg meg uke 10 som er i måren:) Da er det ny ul for å se den lille:) håper den vokser som den skal:) e ikke så mye som tyder på annet da eg har hørt hjertelyden å har mye hormoner:) kunne godt tenkt meg å handlet alt nå :) Hehe men den gang ei:)

 

Lykke til i morgen :)

 

Takk:) klare jo ikke å sove heller nå:) Hehe alt for å ikke sove:) så nå skal eg dusje fant eg ut:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ALTFOR nysgjerrig til å ikke vite kjønnet! jeg lurer så fælt allerede:) men det er mest fordi jeg lurer på hvem som er der inne. nå har jeg en veldig sterk følelse av at det er en gutt, men får vel vente til romjula for å se! heldigvis vil kjæresten også vite. må dere bli enige da, eller er det greit for han at bare du vet? kanskje en litt vanskelig hemmelighet å holde!

Jeg tror nok ikke det går at bare jeg vet. Blir sikkert raskt avslørt når jeg begynner å handle inn ting :)

Menmen, jeg bearbeider han stadig, og satser på at han lar seg overtale!

 

Vi kommer til å bruke lang tid på å bli enige om navn. Vi har veldig forskjellig smak. Han liker navn som jeg synes er "jålete" og rare (de har en del merkelige navn i familien og på hjemstedet hans), jeg for min del liker best enkle, greie og norske navn, som ikke ligger på noen 10-på-topp-liste.

Jeg tror nesten vi må gjøre det sånn at de barna jeg føder bestemmer jeg navn på, og de han føder får han bestemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ALTFOR nysgjerrig til å ikke vite kjønnet! jeg lurer så fælt allerede:) men det er mest fordi jeg lurer på hvem som er der inne. nå har jeg en veldig sterk følelse av at det er en gutt, men får vel vente til romjula for å se! heldigvis vil kjæresten også vite. må dere bli enige da, eller er det greit for han at bare du vet? kanskje en litt vanskelig hemmelighet å holde!

Jeg tror nok ikke det går at bare jeg vet. Blir sikkert raskt avslørt når jeg begynner å handle inn ting :)

Menmen, jeg bearbeider han stadig, og satser på at han lar seg overtale!

 

Vi kommer til å bruke lang tid på å bli enige om navn. Vi har veldig forskjellig smak. Han liker navn som jeg synes er "jålete" og rare (de har en del merkelige navn i familien og på hjemstedet hans), jeg for min del liker best enkle, greie og norske navn, som ikke ligger på noen 10-på-topp-liste.

Jeg tror nesten vi må gjøre det sånn at de barna jeg føder bestemmer jeg navn på, og de han føder får han bestemme :)

 

Ja! Det var en god idè, skal foreslå det for min kjære også :-) "Jeg bestemmer navnet på de barna jeg føder, så bestemmer du navnet på de du føder"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

I forhold til forrige gang så har jeg minimalt med plager- da var de ekstrem kvalme og oppkast i 9 mnd noe som gjorde at jeg brukte over 4 år på å i det hele tatt vurdere søsken..

 

Jeg må ta livet i sneglefart ellers kommer kvalmen og spise til regelmessige tider for ellers blir jeg også kvalm. Sliter også med mye hodepine, trøtthet og frossenhet:) har legetime den 14 desember og skal spørre legen om hjelp da både med en gradert sykemelding og kanskje transporthjelp. Luktesansen min og kollektiv transport er ikke en god kombo om dagen - hakket før jeg kaster opp på hver tog tur:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ALTFOR nysgjerrig til å ikke vite kjønnet! jeg lurer så fælt allerede:) men det er mest fordi jeg lurer på hvem som er der inne. nå har jeg en veldig sterk følelse av at det er en gutt, men får vel vente til romjula for å se! heldigvis vil kjæresten også vite. må dere bli enige da, eller er det greit for han at bare du vet? kanskje en litt vanskelig hemmelighet å holde!

Jeg tror nok ikke det går at bare jeg vet. Blir sikkert raskt avslørt når jeg begynner å handle inn ting :)

Menmen, jeg bearbeider han stadig, og satser på at han lar seg overtale!

 

Vi kommer til å bruke lang tid på å bli enige om navn. Vi har veldig forskjellig smak. Han liker navn som jeg synes er "jålete" og rare (de har en del merkelige navn i familien og på hjemstedet hans), jeg for min del liker best enkle, greie og norske navn, som ikke ligger på noen 10-på-topp-liste.

Jeg tror nesten vi må gjøre det sånn at de barna jeg føder bestemmer jeg navn på, og de han føder får han bestemme :)

 

Er heldigvis enige om å vite kjønnet begge to, like nysgjerrige :)

 

Skriver under på det med navn! Jeg liker norske eller norrøne navn som definitivt ikke skal finnes på noen toppliste.

 

Han foreslår topplistenavn og, i mine øyne, veldig merkelige navn som jeg aldri ville kalt mine barn! Dette kan bli vanskelig ;)

 

Har dessuten et yndlingsnavn som jeg vil ha om det blir gutt, han har ikke sagt definitivt nei iaf. Så da er det lov å håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er formen ganske bra. Litt kvalm ibland, og ømme bryst. Ellers har jeg en del stikkinger i korsryggen, så håper jeg ikke får problemer med ryggen.. Er min første graviditet, så har ikke noe å sammenligne med:P Er 9 uker i morgen, 3 uker igjen til første legetime.

 

Gleder meg til UL på nyåret en gang, ganske sikker på at vi vil vite kjønn :) Har ikke tenkt så mye på navn enda, kommer nok til å begynne å diskutere etter UL tenker jeg:) Men regner med at vi først bestemmer oss for navn, etter den lille er født, får ha noen gode alternativ klar :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger likt an vi da Hazel82:) jeg har bestilt privat ultralyd til midten av des! Gleder meg! Synes det var så lenge å vente til langt ut i januar! Symptomene jeg har er halsbrann, stikninger i magen/livmor, og er blitt voldsom frostig! Må også passe på å spise med jevne mellomrom, ellers blir jeg uggen..mn det er som regel ikke noe problem, for jeg er konstant sulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første kontroll hos legen i går, alt vel. Neste blir vel ultralyd en uke før Julaften. Siden jeg hadde noen småblødninger i sist uke tok hun en hcgprøve (tok den første sist torsdag, og andre i går), håper det blir et bra svar i morgen!

 

Formen er ikke til å klage på! Litt kvalm, men har enda ikke kastet opp. Litt trøtt, men fungerer greit på jobb. Ømme pupper, men det er bare koselig å ha noe som minner meg på at jeg er gravid.

 

Vi har bestemt oss for å si det til familie på Julaften. Hans mor kommer til å bli ekstatisk! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på 1. svangerskapskontroll en uke før julaften jeg også. Da er jeg i uke 15. Nå er det 6 dager igjen til ultralyd. Ja, det er nedtelling:)

Jeg er av og på kvalm, heldigvis bra idag.. når jeg har fridag og skal være hjemme og vaske;) Ømme pupper, sprengte pupper, drømmer at det renner melk fra puppene. Ja, puppene er tydeligvis det mest markante symptomet for min del nå. Jeg er jo glad kvalmen ikke er så tilstedeværende lenger, selv om enkelte dager er det fortsatt skikkelig ille:( Likevel er jeg überspent i fohold til ultralyden neste uke. Er det liv der? er spiren frisk? Huff.. mange bekymringer gitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på 1. svangerskapskontroll en uke før julaften jeg også. Da er jeg i uke 15. Nå er det 6 dager igjen til ultralyd. Ja, det er nedtelling:)

Jeg er av og på kvalm, heldigvis bra idag.. når jeg har fridag og skal være hjemme og vaske;) Ømme pupper, sprengte pupper, drømmer at det renner melk fra puppene. Ja, puppene er tydeligvis det mest markante symptomet for min del nå. Jeg er jo glad kvalmen ikke er så tilstedeværende lenger, selv om enkelte dager er det fortsatt skikkelig ille:( Likevel er jeg überspent i fohold til ultralyden neste uke. Er det liv der? er spiren frisk? Huff.. mange bekymringer gitt;)

 

Den timen jeg har en uke før julaften er privat ultralyd. Har allerede startet nedtelling, så vet hvordan du har det!

 

Jeg var veldig bekymret i sist uke da jeg blødde litt, men legen og samboer har klart å berolige meg. Prøver å tenke på at det ikke er mange ganger i livet jeg skal gå gravid og at jeg får nyte tiden her og nå. Men det er ikke alltid lett.

 

Vi tok en ultralyd 6+1 (pga. blødning) og da var visst alt perfekt. Ser på bildet hele tiden og tenker på hvor mye spiren har vokst siden da! Og har allerede begynt å lure på om det er gutt eller jente :)

 

Ha en fin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag igjen til første UL og 12 uke! Glede meg som en unge :) Men e også en skrekkblandet fryd det her, man vet jo ikke ka man vil få se. E så godt å lese om dokk andre her inne, skjønne da at man e helt normal om man bekymre seg litt, kanskje vel mye av og til. Formen har vært grei, har ik kjent så mye til den omtalte kvalmen, men eg har vært konstant forkjøla med dårlig allmenntilstand den siste måneden. Slitsomt, men går vel forhåpentlig over snart. Eg må si som ei anna her inne sa, hvis alt e bra på UL i morra så håpe eg at eg klare å slappe litt mer av og glede meg over at eg snart skal bli mamma, sånn som d no e, tør eg nesten ik tru det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 uke til jeg skal til legen og 1 uke til jeg er 12 uker på vei :) Spennende det. Men når jeg tenker meg om vet jeg ikke om legen bare skal ta prøver eller om han tar en ul også. Hadde vært gøy å se den lille igjen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på første svangerskapskontroll hos legen i går, 11+1. Han har UL-apparat så fikk se en liten krabat og høre hjertet slå :) Gleder meg til å passere 12 uker, og forhåpentligvis få litt mer energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første svangerskapskontroll hos legen i går, 11+1. Han har UL-apparat så fikk se en liten krabat og høre hjertet slå :) Gleder meg til å passere 12 uker, og forhåpentligvis få litt mer energi!

 

Signerer på den! Jeg er 11+1 idag, og idag fikk jeg skikkelig lite energi igjen.. etter å ha vært ganske oppegående en stund. Men krysser alt jeg har for at neste uke så blir uggenhet borte, og energien kommer tilbake! ;) Hadde jo vært strålende å vært i storform i desember! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første svangerskapskontroll hos legen i går, 11+1. Han har UL-apparat så fikk se en liten krabat og høre hjertet slå :) Gleder meg til å passere 12 uker, og forhåpentligvis få litt mer energi!
Signerer på den! Jeg er 11+1 idag, og idag fikk jeg skikkelig lite energi igjen.. etter å ha vært ganske oppegående en stund. Men krysser alt jeg har for at neste uke så blir uggenhet borte, og energien kommer tilbake! ;) Hadde jo vært strålende å vært i storform i desember! :)

 

Ja, dette har blitt et stort problem for meg, fordi desember = eksamenstid.... Jeg sliter skikkelig, og er redd for at jeg får dårlig karakter på eksamen nå! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forlater jeg dere her på 1 trimester jenter og så sees vi på 2. trimester. Jeg har vært på UL i kveld og har fått sett den lille i magen (takk for at det bare var 1)! Mål stemmer med 12 uker (etter menstermin er jeg 12+1). Alt så fint ut med både hode, hjerte, vann i blæren, 2 hender og 2 ben og alle fingre intakt. Beveget seg en del og hadde fingrene i munnen :-)

 

Dette trengte jeg etter et tungt tungt 1 trimester! Besteforeldrene ble veldig glade så nå skal jeg prøve å nyte det hele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 12 uker idag!! :D Men går ikke 1.Trim til og med uke 13?? Vi er jo i uke 13 imorgen.. men "til og med uke 13" betyr jo fram til 13+0 eller har jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+1 går vi inn i 2.trimester:) da starter gravid uke 13. Trur eg har lest det en plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På app'en min fra babyverden står det at jeg er i andre trimester i dag. Ser at flere andre også bruker uke 12 (som jo er den 13. uken vår), så da forholder jeg meg til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten veldig forvirrende med denne ukeregninga. Jeg har lagt merke til at vi teller forskjellig her inne på hvor langt vi har kommet og når vi går inn i ny uke. Jeg bruker derfor det som legen på fertilitetsklinikken sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til 2. trimester her og! Er bare 8+4 i dag :) Vet ikke helt enda om jeg er en juni- eller julimage. Noen kalkulatorer sier termin 30. juni og noen sier 2. juli (som var det legen sa til meg). Jeg har tenkt å vente til ultralyden i uke 17-19 med å feste meg ved en dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...