Gå til innhold

Junimagene :-)


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Hopper over til 2. trimester til helgen ogsaa :) Haaper bare at denne kvalmen forsvinner helt snart. Har heldigvis noen reisesyketabletter fra legen som jeg kan ta to av dagling, saa halve dager er iallefall uten kvalme.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh vil hoppe over til 2. tri jeg og, føler at alle dere bare forsvinner, hehe, dere er en stor gjeng som er ganske likt iallefall, så er vi noen etternølere da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 25 først, men så ble jeg satt frem 4 dager, så skal da være 11 uker idag. Tror jeg bare venter til ul i januar med få en sikker dato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble flyttet til 25. faktisk, på tidlig ul, men valgte å holde meg til menstermin fram til ordinær ul, er jo bare snakk om en dag fra eller til og akkurat nå trenger jeg å være en dag lenger på vei for psykens skyld, hehe, en dag nærmere å være friskere ;) Sist jeg var gravid hadde jeg så mange tidlige ultralyder grunnet diverse, derfor er det så rart denne gangen å bare ha hatt en veldig tidlig og ikke skal før den ordinære, gleder meg skikkelig mye da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg var det mottsatt, var kun på den ordinære meg førstemann, nå har jeg vært på 2 tidlig. Men når altså bra ut 8+2, så trengte jeg ikke tilbake før i januar :) Ja alle dager bidrar på psyken, kjæresten er så oppgitt over uker og dager. Mener at det holder å regne mnd, han skulle bare visst hvor mye dagene teller for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi ihvertfall ganske likt i løypa, godt å se noen som er rundt like langt som meg når man føler alle andre er lengre :)

 

Telle måneder ja, hohoooo! Disse mannfolka, de skulle kjent det på kroppen selv å være dårlig dag etter dag etter dag etter dag.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han foreslo at jeg burde ta meg en løpetur, siden jeg hadde så lite energi om dagen. Holdt jo nesten på å klikke der og da, men nå må jeg jo bare le av hvor lite han vet om graviditet, og hvordan det føles på kroppen :) Stakkar han vet ikke hva han har meldt seg på, hormoner, kviser, null sexlyst, kvalme, brekninger, hodepine. Og etterhvert blir jeg stor som en hval, halsbrann, på do 1000 ganger om natta, vann i kroppen, ja han har noen flotte måneder foran seg :) hehe he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med dere som ikke kan flytte over til 2.trimester enda. Er ikke helt der enda jeg heller. Ifølge menstermin er jeg der, men ifølge den er jeg jo 14+0 nå og det er jeg ikke :P

Er 10+3 idag, så nå er det kun 1 uke og 4 dager til jeg også kan følge etter:) Merker at å gå hjemme dag etter dag i dette svangerskapet er tungt psykisk, sliter litt om dagen:/ Bekymrer meg hele tida og har for mye tid til å ikke klare å tenke på det. Håper virkelig ting blir bedre etterhvert, ellers blir det her et fryktelig langt og tungt svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

junimage løpetur ja, det syns jeg du skal gjøre :P Synes jeg ser at jeg skal løpe jeg som stort sett går krokrygget fra seng til sofa :P

Du ramser opp mye "positivt" med graviditet ja..hehee...

 

MEN når det er sagt så virker det som jeg har en bra dag i dag..sovet helt elendig i natt da.. flere som slier med søvn for tiden? Føler jeg ligger våken i evigheter hele tiden, og sover ikke godt før mann og barn har dratt på jobb/bhg, DA kan jeg sove til kl 10/11. Har vel kommet inn i en ond sirkel også da, med at jeg sover så lenge så blir nattesøvnen forstyrret.

 

Prøvekanin da er vi også veldig likt, er 10+5 i dag jeg. Sprøtt at du ble flyttet så mye i f.h til menstermin da? stakkar! ;) Jeg sliter også for tiden, har hatt utrolig mange dager med gråt og fortvilelse, bekymrer meg ikke som deg, men har hatt og har det så tungt at jeg ser ingen ende på det og det bryter meg ned. Men når det kommer en god dag som i dag greier jeg heldigvis å se litt lysere på det, så jeg har tro på at 2. tri kommer til å bli bedre for både meg og deg. Håper det iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut Zassy! Det blir bedre :) Jeg har blitt mye bedre de siste dagene og er så og si ikke kvalm lenger! Jeg tåler jo ingenting, så en tur på butikken og så er jeg kvalm igjen, men jeg kan pusle litt her hjemme i rolig tempo og holde meg i grei form! Det er fantastisk og nå har jeg tro på at dette vil gå helt over! Trenger nok en uke til og komme meg skikkelig på før jeg er tilbake til jobb, men så deilig å kunne se litt fremover! Skjønner altfor godt som du vet hvordan man blir helt nedbrutt av å ikke se at man skal komme seg ut av dette. Men når det har vært såpass mye bedring for meg de siste dagene håper jeg det kan gi deg et lite håp også :) Skal si det hjalp på humøret å få støvsuget og moppet gulvene også :) Utrolig nok!

Endret av 2010 Mammaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2010 Mammaen ååå jeg ble så glad for å lese at du har det bedre :D Tror vi har det ganske likt så å se at det faktisk går over for noen andre hjelper på!! Du må ikke slite deg helt ut med støvsuging og mopping da ;) Jeg har et ørlite håp om at jeg skal greie å levere snuppa i bhg i neste uke, det har jeg ikke gjort på 6 uker nesten..vil så gjerne være til litt nytte, stakkars samboeren min har jo gjort absolutt ALT siste ukene, han har vært helt fantastisk, men er nok veldig sliten også. Så vil så gjerne kunne bidra litt igjen. Men i dag er jeg ikke kvalm og har ikke tatt kvalmestillende for første gang..mulig det blir en tablett senere i dag, men har gått på tre om dagen i så lang tid nå at det føles fantastisk å kunne droppe EN i det minste. Skal sies at jeg var på sykehuset og fikk påfyll i går så er nok derfor jeg føler meg bedre i dag, men har likevel et ørlite håp om at det skal vare.

 

Nei jeg ble jammen glad over å lese at du er bedre, ta det med ro nå og ta vare på deg selv, nyt at formen er litt bedre :) Selv skal jeg prøve å ta en liten gåtur i dag, øve meg så jeg kanskje greier å gå til bhg mandag ;) Føles som en mil! hehe, ha en kjempefin dag Mammaen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Godt at det kan spre litt positivitet!

 

Ja, jeg tar det rolig og derfor jeg ikke tør å begynne på jobb igjen neste uke. Bare en uke siden jeg var innom jobb og spydde som en gris hele kvelden for jeg ble så sliten av det... Men da kan jeg også bevege meg litt mer og trene opp kroppen rett og slett. Kroppen er jo helt ødelagt i armer og ben etter å ha vært så lenge sengeliggende! Er det sånn for deg også? Merker at jeg blir helt gele i lårene av å stå i en litt vond stilling. Føler meg som en 80-åring :-)

 

Ikke slit deg ut du heller! Det er viktig å ikke presse grensen, da blir det de berømte 1 steg frem og 2 tilbake :(

 

Ta vare på deg selv og ha en herlig dag uten kvalme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy, grunnen til at det er så stort sprik mellom menstermin og ul termin er fordi jeg har lange usatbile sykluser. Har hatt alt fra 32 til 59 dager, så forrige syklus var på 59. Derfor visste je at jeg ikke kunne gå ut i fra første dag i sist mens som de legene bare er så glad i å følge :P Har sagt det gang på gang og likevel sitter hu ved pulten å snurrer på den papprundingen sin og regner ut min feil termindato gang på gang :P

Ifølge egen beregning, ul og CB digital med ukevisning så stemmer det at jeg er 10+3, så er det jeg forholder meg til:) Alt har vært bra på ul til nå og alle symptomene er inntakt så burde vel kunne slappe av å tenke at alt er bra, men går det? Neeeei :P

 

Hva har dere som har barn fra før erfaring med i forhold til symptomer og kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ei fra før, men hadde det helt likt da, var kjempekvalm og hadde hypermesis da også. Ellers vet jeg ikke hva slags symptomer du tenker på..kvalmen overskygger alt her, hehe, ble jente den gang ihvertfall. Hadde ganske liten mage og la ikke på meg så mye, hadde i grunn få plager når kvalmen endelig ga seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste "voksne" som har hatt mange barn før sier til meg at det blir jente ettersom jeg er så sliten og kvalm. Haha, isåfall blir det mange jenter i juni.... Veldig spent på om de får riktig :) Jeg har lyst på begge deler da! Men helst ikke tvillinger, ehe. Blir like glad uansett hva det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gutt sist og var litt kvalm og mye trøtt i begynnselen. Etter uke 11 hadde jeg så og si ingen plager (i alle fall ikke veldig plagsomme). Gikk mye opp i vekt (spes i begynnelsen). Litt halsbrann på slutten (og ja ungen hadde masse hår ;)

 

Denne gangen er jeg sykt kvalm, lagt rett ut i 6 uker og har gått ned i vekt. Uren hud/kviser. Typiske jentetegn, men selv tror jeg egentlig ikke at det er en jente. Men blir spennende å se.

 

Tror ikke så mye på jente og guttesymtpomer. Ofte tolker man det litt som man ønsker det selv, og vektlegger noen plager mer enn andre. Den som leter finner ;) Men det er jo spennende å spekulere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mye uren hud og det hadde jeg sist også, fordi alt er så likt så tror jeg liksom at det blir jente denne gangen også, men eeegentlig tror jeg ikke symptomene har så mye med kjønn å gjøre ;) Men jeg er ihvertfall ikke av dem som "stråler" i graviditeten, føler meg skikkelig fæææl.. :P

 

dagen i dag er lik den i går, ikke kvalm på morgen, bare kjempesliten og daff..ble dårligere på kveld i går, men ikke så verst og kastet ikke opp. Tok bare en tabl i stedet for tre i går, framskritt.

 

Men er det flere som er hormonelle her?? Jeg er så trist hele tiden..føler meg deprimert..vet ikke om det er fordi jeg har vært sengeliggende så lenge eller om det er hormonene som påvirker meg..er mye negativ og ser mørkt på hvordan det skal bli framover, det er utrolig slitsomt, føler også at jeg og samboer har fått litt avstand.. uff.. jaja dette ble mye om mine følelser og tanker.

 

Håper alle har en fin og kvalmefri dag! Klem til dere damer her inne, godt å ha noen å "prate" med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at det blir gutt siden jeg ikke er så dårlig. Ser ikke noe forskjell på huden min, men håret har liksom mistet alt liv.

 

Har ikke merket noe særlig til humørsvingninger heller... blir kanskje fortere irritert av og til.

 

Men det blir spennende å se hva vi får :) Virker som mange jenter er i gjære her i denne tråden iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som er hormonelle om dagen.

 

Jeg er også veldig hormonell fortiden, trist,deprimert og sint på samme tid!!! Gråter for ingenting. og ser mørkt på det meste fortiden.

Stakkars samboer ;-)

 

Alt kan gå fra å være perfekt til å være skikkelig dritt på noen minutter.. humøret svinger som bare det..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg deprimert og langt nede meste av tiden jeg og. Går hjemme også så timene alene mens samboeren er på jobb er lange. Det at han kommer hjem er lissom høydepunktet på dagen for da får jeg litt selskap. Men han skjønner ikke hvorfor ting skal være så vanskelig psykisk, hvordan få gutter til å forstå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt å høre at flere sliter med humørsvingninger, jeg blir faktisk skikkelig skremt, men prøver å minne meg selv på at det er hormoner og at det forhåpentligvis blir bedre etterhvert.

 

Prøvekanin86 jeg leste noe til samboeren min om hormoner og at vi faktisk ikke kan noe for at vi blir deppa og kan få angsttanker osv, kanskje det kan hjelpe at du leser noe slikt til ham eller får lege/jordmor til å forklare det?

 

Noe av det jeg leste var dette: "hormonene stiger og dette vil påvirke stoffer i hjernen som regulerer humøret, dette kan føre til humørsvingninger, depresjon og angstfølelser. Disse hormonelle forandringene og deres effekt på din oppførsel er ikke noe du kan kontrollere. Trøsten er at de fleste blir bedre i 2. trimester. Det er også veldig vanlig å føle seg ekstremt trett tidlig i svangerskapet, å være gravid er anstrengende for hele kroppen - å lage et menneske er utmattende arbeid! Hormonene kan også få deg til å føle deg sløv og forårsake insomnia. Kvalme og oppkast er vanlig og kan også få deg til å føle deg elendig. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...