Gå til innhold

IKM uke 41


Ønskebarn73

Anbefalte innlegg

Tenker litt det samme som deg Zassy, så vurderer å vente litt til:) Er bare så nysgjerrig:P Er egentlig ganske innstilt på at det ikke skal gå nå siden det er 1 pp så håper jeg ikke blir altfor skuffa:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ammer du enda Lanabebi86? jeg gjør det litt enda, så er litt redd det virker inn på el..sist syklus var nemlig ca 2 måneder!!! men da gikk jeg på pillen i tillegg da, blir syykt kjedelig hvis jeg må vente like lenge på tr denne gangen... men føler meg i dag temmelig sikker på at jeg ikke er gravid, hehe så da vil jeg nesten bare få tidlig tr så jeg kan starte på ordentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei:( Måtte slutte når hun var 6 mnd fordi jeg ble syk og måtte ha AB som gikk over i mm. Skjønner at du tenker på det men har jo raskt en sjanse til hvis det ikke klaffer denne gangen:) Sånn tenker ihvertfall jeg. Blir spennende å se hvordan det går når vi skal teste:P får helt fnatt av tanken på å bli tobarnsmor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi jeg også, men ettersom dagene går så ønsker jeg det bare mer og mer og ser for meg hvordan det blir med en baby til i hus, gå hjemme i permisjon igjen og jeg ønsker det såååå mye! og at lillemor blir storesøster :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange merkelig symptomer i dag, men mensmurringene er visst ikke til å ta feil av.

Øker i blødninger her, så er veldig sikker på at det er mensen som kommer. Egentlig er det litt greit, for kanskje jeg blir ferdig med blødningsforstyrrelsen, nå når denne mensen er over.

Tok også en g-test for morro skyld etter jobben i dag som var negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig Symbio:( Håper det går neste gang da. Zassy: Jeg også. Er blitt så innstilt på det nå at det er ingen vei tilbake. Kjæresten min også, så nå er vi klare alle tre:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Symbio så dumt :(

kan jo hende jeg følger etter om litt i neste pp, men du har ikke fått tr heeeelt enda eller? Håper for deg!

 

Lanabebi86 så bra at dere er klare :) Blir nok en omveltning å få to, men mange sier jo at det er større omveltning å få den første så jeg er positiv! :)

 

Lyst å ta en glass vin i kveld for jeg er liksom sååå sikker på at jeg ikke er gravid uansett, hehe, meeeen noe holder meg litt igjen :P

 

Lever dere andre som før eller er dere ekstra påpasselige i disse prøvetider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy - jeg har også kjempelyst på et glass rødvin, og selv om jeg ikke tror jeg er gravid så tror jeg at jeg dropper det og propper i meg en haug med sjokolade i stedet ;) Kjedelig å ødelegge noe hvis det endelig har klaffet, liksom! Får heller drikke vin fram til el, tenker jeg. Har også kuttet ut det meste av kaffen. Når man har prøvd så lenge og er ute i siste liten prøver man det meste!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg sitter også å putter hodet fullt av potetgull og godis :P

Skjønner du blir ekstra obs også når du har prøvd lenge! Håper det har klaffet for deg denne måneden, hadde vært så utrolig gøy! :) Er så spent på hvem som ender som gravid på denne tråden her, bare en uke igjen til vi antagelig har vært gjennom nervepirrende testing alle mann! Pleier du å teste når du har mange pp bak deg eller venter du alltid til evt etter ikm? Krysser fingrene for deg altså!! Skjønner nå hvor heldig jeg var med nr en som fikk henne på første pp, ikke gitt at det skal bli sånn neste gang nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg et glass vin hvis jeg føler for det jeg altså. Dersom det blir sånn at jeg ikke blir gravid pga det får jeg heller la det være, er jo ikke noe problem det. Føler meg bare ikke gravid nå og kroppen føles akkurat som før mens så får bare vente og se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida Zazzy, den er ikke helt i gang enda. Men merkbart mer blødning. Så med negativ test så er det nok tanta som banker på døren. Men det går fint, det må jo bare det :)

Jeg kan fint ta et glass rødvin med god samvittighet i kveld. Mannen steker kveldsbiff rødvin blir prikken over i'en :)

 

Jeg lever forøvtig mot normalt, men merker at etter el et jeg mer forsiktig, for plutselig sitter jo spira!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste "trøst" får være at jo fortere TR kommer, jo raskere kan man starte på ny pp..biff og rødvin hørtes NAM ut ja! Her har visst samboer sovnet mens han la vesla så jeg sitter her mutters alene, får vel kanskje vekke han :P

 

åh hvis jeg ikke er gravid nå håper jeg at jeg slipper å vente leeeenge på tr altså, dagene går så sakte for tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt rufsa og symbio!

Hadde lignende mensmurringer i natt på jobb.. Lurer på ka det var.. Skal ikke ha mensen på en uke enda..

 

Ønsker alle dere søte masse positive tester i uken som kommer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter as we speak å drikker deilig hvitvin, snop og cola etter en god hamburger! Mannen er reist på jakt og lille snuppa mi sover så då unner mor seg noe godt! Lever normalt til eg ser de to styrkene! Tenker at eg uansett tester så tidlig at det ikke kan ha så mye å si! De sier at kvinner som drikker vin blir lettere gravid (men ikke når mannen er på jakt!) :P hehe.. Ha en nydelig lørdagskveld dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe Anette1987 det var et nytt ordtak for meg " kvinner som drikker vin blir lettere gravid men ikke når mannen er på jakt! tihi!

 

Da jeg ble gravid med snuppa mi så var jeg faktisk på fest på ikm, testet på morgen og den var negativ + at jeg var heelt sikker på at det ikke gikk da vi hadde sex bare en gang den perioden (pga jobbreise) og i tillegg 5-6 dager før EL så det var veldig usannsynlig og testet mest for sikkerhets skyld. Men neste dag fant jeg testen i søpla positiv.....! og da drakk jeg mer enn ET glass vin for å si det sånn, uff ikke noe gøy, men gikk jo heldigvis bare bra :)

 

Tenker at jeg skal leve så normalt som mulig ettersom jeg ikke aner hvor lang tid det kan ta, men ble ikke noe vin i kveld gitt, heller pepsi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Er så mye rart som sies! ;)

 

Når eg ble gravid med jenta mi hadde eg ikke vært så mye med på byn og sånn lenger, så var vi på en krabbefest og eg var så lei av spørsmål om eg var gravid siden eg aldri var med lenger så eg gjorde et STORT nr ut av at eg hadde med meg og drakk en vindunk! "se her allesammen! Ikke gravid - drikker vin" så fant eg ut 2 dager etter at eg var gravid :P håpet virkelig folk hadde glemt det når eg kom ut og var gravid noen uker etter!

Nei er ikke noe kjekt.. Så ikke de store festene på meg, men litt kos må til!

 

Håper det skjer med meg som med deg zassy! Mannen var i Nordsjøen på el tror eg.. Så hadde ikke sex før 2 dager etter, så har ikke de store forhåpningene denne gangen! Men alt er jo mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt Symbio.. Masse lykke til i neste pp :)

 

Jeg drikker lite alkohold til vanlig, så jeg klarer fint la være nå i tilfelle bare ;) Ellers er jeg begynt å ta DHA nå (las at det var anbefalt gravide, og jeg er jo som kjent optimistisk :P).

 

Idag var jeg innom HM for å kjøpe strømpebukse (elsker Mama strømpebuksene pga god i livet) og da måtte jeg bare tyvkikke litt på babyklær. Fikk faktisk tårer i øynene... Så hormonell og Så klar for å få en liten en som passer i de ørsmå klærne <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint uttrykk det med "kvinner som drikker vin..", hadde tatt et par glass den ene gangen det ble lagt inn aksjer denne perioden, så håper det stemmer. Forsøker å holde meg alkoholfri mellom EL og IKM, men det er vanskelig. De to siste gangene nå har det vært seminar med jobben og middag med vin ++ og da må man alltid finne på så mye unnskyldninger. Og jeg er verdens dårligste løgner! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.terminkalkulator.com/kvinner-som-drikker-vin-blir-raskere-gravid/

 

Visste eg hadde sett det et sted!

MEN eg drikker vanligvis ikke alkohol mellom el og ikm nå når eg håper på å bli gravid! Men siden vi ikke har lagt inn aksjer før etter el denne mnd og eg har sterke tvil om å være gravid + den dritt jakten! Så unte (er det et ord?) eg meg to glass faktisk! :s

 

De aller fleste som blir gravid uten å drive å teste sånn som vi gjør drikker litt alkohol før de finner ut av det, og som oftest går det bra! Men er jo absolutt ikke noe kjekt når vi er så opplyst som vi er om både el og ikm og vite at vi har drukket under graviditet.. Men prøvetiden kan bli veeeeeldig lang og eg føler at en skal kunne leve litt.. Ska ikke være enkelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke holdt meg unna alkohol. Men akkurat nå frister det bare ikke. Tok en øl i går, men den smakte så rart, så jeg ga resten til mannen ;-) Det er jo sånn at fosteret ikke deler morens blod før det har gått noen uker, så det skal være greit. Men som du sier Anette, så er det jo ikke noe kjekt når man vet om det. Jeg hadde nok ikke drukket meg full nå (for jeg føler meg veldig gravid!) men tenker også at prøvetiden blir veldig lang hvis man skal leve som gravid to uker hver mnd...!

Jeg føler meg så gravid at det er skummelt. Komme virkelig til å bli kjempeskuffa hvis jeg får mensen nå! Det er så dumt, for det kan jo hende jeg får...!

En spennende uke blir dette i hvert fall! Tvi tvi alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er hormonelle her, eller? Jeg har grått og grått i hele dag. Faktisk de siste dagene. Skjønner ikke hva som skjer. Lilletuppa driver og får tenner for tiden, og tror de bryter gjennom i løpet av natten. Derfor har hun vært litt urolig i kveld. Gikk oppog holdt henne for å roe gråten istad. Hun sluttet å gråte, klamrer seg i inntil meg, gravde ansiktet inn i halsen min og sukket dypt. Jeg begynte å gråte. Så jeg sto der og strigråt mens jeg holdt rundt verdens beste lille jente, og jeg gråter fremdeles.

 

Veldig tungt og slitsomt å ha det sånn :( Noen flere som er hormonelle om dagen? Hadde en pitteliten blødning igår, og har luft i magen, stikninger i puppene og magen, samt at jeg er varm og kald om hverandre. Det er jo lett å trekke den slutningen at det kanskje kan være en liten spire i magen min, men jeg orker ikke gire meg opp og tro, tenke og håpe på det nå. Trodde jo at jeg var gravid forrige måned, noe som viste seg å være feil. Så nå bare venter jeg. Og venter. Og venter.

 

Og gråter masse. Er så glad i datteren og mannen min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan melde om at det er tanta som virkelig har kommet. Håper hun skylder ut alt i rørsystemet nå som lager trøbbel! (Sorry detaljer. )

Er faktisk litt godt å kjenne at den er ordentlig tilbake og tom menssmertene er gjenkjennelig.

Så da hopper jeg offisielt videre til neste pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig da Symbio, men lykke lykke til i neste pp, og hvem vet, kanskje følger flere etter i ny pptråd om litt herfra..

 

Firstaidkit jeg har det ikke sånn som du, men kanskje du er gravid da? har jo flere symptomer høres det ut som , blir spennende å se! :) Men kjenner igjen følelsen av å være så glad i dem man elsker at man nesten føler man skal sprekke <3

 

Hvordan går det med dere som har ikm i morgen da tro? Noen som har startet testefest? :D

 

Her har jeg som sagt ikke et eneste lite symptom lenger og føler meg bare helt sikker på at jeg ikke er gravid..har en følelse på at jeg må vente en stund på tanta også.. sukk!

 

Men men var jo forventet at jeg måtte prøve lenger altså, bare så kjedelig å gå å ikke viiite :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig symbio.. Jeg har hoppet videre inn IKM uke 44, var tr som begynte på fredag.. Nå har jeg bestilt el tester og er klar for neste pp, bortskjemt med at det gikk på 1 pp på førstemann.

 

Lykke til med kommende uke, jeg følger med og heier på dere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...