Gå til innhold

IKM uke 41


Ønskebarn73

Anbefalte innlegg

Mandag 8.oktober

**********************

- Rusa prøver på nr 2

- Vilhabolle

 

 

Tirsdag 9.oktober

******************

- maksimum

--malla 85

 

 

Onsdag 10.oktober

***********************

 

 

Torsdag 11.oktober

************************

- ønskebarn73

- Athina, PP 44 (legger meg inn her for moro skyld)

 

 

Fredag 12.oktober

***********************

- Tre.barn.til.sommeren?

- Vandrende

 

 

Lørdag 13.oktober

**********************

- **Cayenne**

- zassy

 

 

Søndag 14.oktober

***********************

- Anette1987

- Drømmedama

 

 

Gravid:

 

 

Ny pp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det forresten noen andre som opplever å være skikkelig hormonelle for tiden? Jeg hulkgriner for ingenting og er skikkelig opp og ned følelsesmessig. Nå sitter jeg og er skikkelig kvalm og lurer på hva i alle dager det er som skjer med kroppen min. Hadde TR for 1 1/2 uker siden, så jeg kan ikke være gravid enda. Noen som har erfaring med dette?

 

Synes personlig at jeg har vært grusomt hormonell siden jeg tok den siste p-pilla i juli.... Alskens symptomer på graviditet i perioder, med hetetokter, verking og murring i underlivet, smerter i bekken, korsrygg....Og, til de GRADER humørsvingninger!!! Griner for "alt", og blir BRå-RASENDE, for så å lande igjen....Stakkars mannen min....Tror det er hormonene fra p-pillene som har spilt meg et gedigent puss, hvis ikke er jeg tidvis i ferd med å bli gal!:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilhabolle: ja ventetiden er altfor lang! Er vel bare i 3 pp etter sa i juli.. Og tanken på at eg egentlig skulle vært 14 uker nå gjør ikke ting bedre..

Har testet med cbfm denne mnd og den er på høy enda.. Hadde et lite håp om at el skulle vente til mannen kommer hjem igjen fra jobb om en uke.. Men det er vel bare snakk om dager før den viser maksimal.. :( Nordsjøen er noe drit!

Blir kjempe spennende med dere andre då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, positiv el test i dag!! Jaaa!!

(Mye krøll i rørene mine etter MA i juli) å nå endelig el (selv om jeg fortsatt har blødningsforstyrrelse)

Håper det klaffer nå, mannen skal bestiges i kveld!!

Tenker jeg sier ikm blir onsdag da, kan noen skrive meg opp?

(Aner egentlig ikke hvor jeg er i syklus da men, forhåpentligvis gir denne positive el testen en pekepinn!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja kvir meg til kvalme jeg også... idag var bare en forsmak sikkert! Igår ville mannen absolutt ikke ha sex. Ble så skuffet! Denne fyren har nesten aldri sagt nei før, men nå rett før EL så VILLE han ikke?? Begynte å lure på om han hadde fått kalde føtter... Men så idag kom han med noe fint undertøy til meg som han ville jeg skulle ta på. Hihi. Så ble det aksjelegging idag istedet ;)

 

Hva var i veien med mennene våre i går da, var det motsatt av fullmåne eller noe sånt? :P hehe, men så koselig at han kom med undertøy og at det ordnet seg i dag istedet :D

 

Tenkte å lete etter de gamle el-testene mine, de er jo to år gamle men det har kanskje ingenting å si? skal se hva som står på dem og tar dem nok for moro skyld uansett, orker ikke kjøpe noe nytt heller.

 

I dag har jeg rydde og vaskedag her hjemme, utrolig godt å få det litt på stell rundt seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant testene og de gikk tilfeldigvis ut i august i år... men kan jo hende det ikke er sååå farlig? Hadde 5 stk igjen så skal ta disse dagene ihvertfall. Kom opp to streker !! Står på pakkningsvedlegget at hvis det er to streker som er like sterke kommer el innen de neste 24-48 timene, men hvis den er svakere er den negativ.. men må si at den var ganske så sterk altså..men dog svakere enn teststreken.. hva skal jeg tro da? får vel vente og se i morgen om den er enda sterkere. Dere som pleier å teste etter el, er det vanligst at det bare vises en strek når det er negativt, eller kommer det alltid to bare i forskjellig styrke?? Ble bare mer forvirret jeg nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EL-testene måler nivået av LH (luteiniserende hormon) dette hormonet har du i kroppen hele tiden, men eggløsningen stimuleres fram av en plutselig økning i LH. Denne økningen leter man etter med EL-tester, og derfor skal strekene være like sterke eller teststreken sterkere. Tipper at du ser en sterkere strek i morgen, og at nivået bare er på vei oppover nå, derfår ser du en tydelig strek. Jeg har ikke testet enda denne mnd, tror kanskje ikke jeg gidder å gjøre det heller. Men tidligere har jeg sett at streken har blitt sterkere fram mot EL, men den har alltid blitt sterkere enn kontrollstreken rett før EL. Håper du ble litt klokere :)

 

Vi har lagt inn aksjer både i helgen og i går :) I dag blir det nok ikke, men satser på i morgen og/ eller torsdag, og at det får holde før antatt eggløsning på fredag. Noe mer har vi ikke tid til hihi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 8.oktober

**********************

- Rusa prøver på nr 2

- Vilhabolle

 

 

Tirsdag 9.oktober

******************

- maksimum

--malla 85

 

 

Onsdag 10.oktober

***********************

Symbio

 

Torsdag 11.oktober

************************

- ønskebarn73

- Athina, PP 44 (legger meg inn her for moro skyld)

 

 

Fredag 12.oktober

***********************

- Tre.barn.til.sommeren?

- Vandrende

 

 

Lørdag 13.oktober

**********************

- **Cayenne**

- zassy

 

 

Søndag 14.oktober

***********************

- Anette1987

- Drømmedama

 

 

Gravid:

 

 

Ny pp:

 

 

Velkommen Symbio og Athina :) Huff, så lenge dere har holdt på Athina! Er dere i gang med utredning eller assistert befruktning? Krysser fingrene ekstra for deg denne mnd, men skjønner du ikke har helt trua...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL-testene måler nivået av LH (luteiniserende hormon) dette hormonet har du i kroppen hele tiden, men eggløsningen stimuleres fram av en plutselig økning i LH. Denne økningen leter man etter med EL-tester, og derfor skal strekene være like sterke eller teststreken sterkere. Tipper at du ser en sterkere strek i morgen, og at nivået bare er på vei oppover nå, derfår ser du en tydelig strek. Jeg har ikke testet enda denne mnd, tror kanskje ikke jeg gidder å gjøre det heller. Men tidligere har jeg sett at streken har blitt sterkere fram mot EL, men den har alltid blitt sterkere enn kontrollstreken rett før EL. Håper du ble litt klokere :) Vi har lagt inn aksjer både i helgen og i går :) I dag blir det nok ikke, men satser på i morgen og/ eller torsdag, og at det får holde før antatt eggløsning på fredag. Noe mer har vi ikke tid til hihi ;)

 

Takk for forklaring, får ta vare på den og sammenligne i morgen da :) Men er det positivt at streken var såpass tydelig eller er den bare sånn når den er negativ uansett tro? Er bare så spent på om syklusen min er rimelig normal denne måneden eller om el vil la vente på seg ettersom forrige syklus var sykt lang, men gikk dog på piller da.. jaja den som venter får se. Gøy å teste da synes jeg, selv om det bare blir med dem som jeg har liggende, morsomt også å se to streker selv om det ikke er en gravi.test, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se deg Athina, skal aldri si aldri vet du! :)

 

Her er prøvingen i gang, og har inntil videre lagt inn aksjer i går ;) Tester ikke etter el lenger, men den kommer vel om noen dager! Satser på hanky panky annenhver dag framover til godt forbi el, noe mer rekker ikke vi på ukedagene iallfall :P

 

Drømmedama og Vil ha bolle: Sånn har jeg hatt det også etter jeg fjernet spiralen - hormonbombe! :o Har slutta å lete etter symptomer, da jeg tydeligvis har mange flere symptomer ved pms enn ved graviditet...

 

Stå på jenter, det er denne uka det gjelder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre.barn.til.sommeren? :

 

Nei det blir ikke ass.befr. på meg nei, har 2 som er laget på den normale måten så det skulle ikke være noe feil egentlig med meg, ikke at de finner noe heller. Men alder, og det at jeg av en eller annen forunderlig grunn har lav AMH gjør at jeg har få egg igjen. Men siden jeg har el hver mnd, regelmessig syklus og en normal FSH(kvalitet på egg) gjør at jeg holder i det halmstrået som om det sto om liv :-)

 

Men er ikke særlig aktiv på noen av forumene lengre, siden det gjør vondt etter så mange pp når alle blir gravide, og folk 'sutrer' av det er såååå lei etter 3 pp og vurderer både pergo og utredning :-) Ikke vondt ment til noen altså :)

 

 

Cayenne:

Vel, jeg begynner å havne i den kategorien etter 44 pp, men ting kan jo skje :-) Ikke denne pp da, siden siste gangen ble søndag(cd7) og har vel el på onsdag/tordag/fredag(cd 10,11 12) Men skrev meg på allikevel, greit å huske på i hvilken pp man er ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det positivt at streken var såpass tydelig eller er den bare sånn når den er negativ uansett tro?

Jeg tror (tror altså, er ingen ekspert!) at siden den er så tydelig er LH på vei oppover. Sist mnd testet jeg noen ganger for å ha kontroll på når eggløsningen var, siden vi skulle holde oss unna da ;) Da fikk jeg til slutt tester med bare én strek. (noen dager etter eggløsning) Da jeg testet i 2009 fikk jeg først, som deg, sterk teststrek og deretter like sterk som kontrollstreken. Du får teste et par dager til og se. Jeg tror du vil se en sterkere strek i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre.barn.til.sommeren? Nei det blir ikke ass.befr. på meg nei, har 2 som er laget på den normale måten så det skulle ikke være noe feil egentlig med meg, ikke at de finner noe heller. Men alder, og det at jeg av en eller annen forunderlig grunn har lav AMH gjør at jeg har få egg igjen. Men siden jeg har el hver mnd, regelmessig syklus og en normal FSH(kvalitet på egg) gjør at jeg holder i det halmstrået som om det sto om liv :-) Men er ikke særlig aktiv på noen av forumene lengre, siden det gjør vondt etter så mange pp når alle blir gravide, og folk 'sutrer' av det er såååå lei etter 3 pp og vurderer både pergo og utredning :-) Ikke vondt ment til noen altså :)

Ok, da krysser jeg fingrene for at du snart blir gravid igjen, siden alt egentlig skal ligge til rette for det! :) Skjønner godt at det er leit å være her inne når det har gått såpass lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athina skjønner godt at du mister motet litt, synes du er tøff jeg! Vet rett og slett ikke om jeg hadde orket å prøve så lenge, men når ønsket om barn er stort så fortsetter man jo..hva sier mannen din, synes han også det er veldig leit at det tar sånn tid?

 

Tre.barn.til.sommeren? håper du har rett, gleder meg til å teste i morgen nå, hehe.

 

Har hatt noen slitsomme dager med vesla nå, og lurer på hva det ialledager er jeg holder på med..en til oppi dette? er det egentlig lurt? Så i blant kjenner jeg at det kanskje ikke gjør noe om det ikke blir klaff med en gang, føler jeg er litt usikker og hopper fram og tilbake..men i neste øyeblikk kan jeg nesten ikke vente og er sååå babysyk..hehe mye følelser, men er vel kanskje normalt når man er sliten å bli litt negativ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 8.oktober

**********************

- Rusa prøver på nr 2

- Vilhabolle

 

 

Tirsdag 9.oktober

******************

- maksimum

--malla 85

 

 

Onsdag 10.oktober

***********************

Symbio

 

Torsdag 11.oktober

************************

- ønskebarn73

- Athina, PP 44 (legger meg inn her for moro skyld)

 

 

Fredag 12.oktober

***********************

- Tre.barn.til.sommeren?

- Vandrende

 

 

Lørdag 13.oktober

**********************

- **Cayenne**

- zassy

 

 

Søndag 14.oktober

***********************

- Anette1987

- Drømmedama

-htv52

 

Gravid:

 

 

Ny pp:

 

prøver igjen etter en sa forrige mnd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athina skjønner godt at du mister motet litt, synes du er tøff jeg! Vet rett og slett ikke om jeg hadde orket å prøve så lenge, men når ønsket om barn er stort så fortsetter man jo..hva sier mannen din, synes han også det er veldig leit at det tar sånn tid?

 

Det er nok ' det som skjer skjer' her i gården siden det ikke er noe jeg kan gjøre med saken selv, og når ivf ikke er aktuelt så er det jo som det er :)

 

Det er også derfor jeg ikke er her mye, eller er aktiv her inne, for å lese sider opp og ned om noe jeg sliter så innmari med, så er det sårt og tungt ...men jeg må jo innom å holde øye med de jeg følger med på vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilhabolle: ja ventetiden er altfor lang! Er vel bare i 3 pp etter sa i juli.. Og tanken på at eg egentlig skulle vært 14 uker nå gjør ikke ting bedre.. Har testet med cbfm denne mnd og den er på høy enda.. Hadde et lite håp om at el skulle vente til mannen kommer hjem igjen fra jobb om en uke.. Men det er vel bare snakk om dager før den viser maksimal.. :( Nordsjøen er noe drit! Blir kjempe spennende med dere andre då!

 

ååh, kjære... kan ikke sette ord på hvordan det kan føles ut med sa, og håper virkelig ikke jeg kan greie det heller. Klem til deg<3 Nordsjøen ja, da må dere virkelig være "effektive" når han er hjemme. Tror jeg hadde satset på mye nytt, fint undertøy å møte han i døra med når han kommer hjem fra jobb, hvis mulig! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har mannen fått seg en omgang i halmen i kveld. El testen var knallpositiv i kveld! Hurra!

 

Hvis testen er negativ i morgen, er jeg 1dpo da?

Tipper den enda er positiv i morgen tidlig, og uansett skal det legges inn aksjer i morgen kveld også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Symbio! Har ikke helt peiling på det der med 1dpo siden jeg er fersk i gamet, men slik jeg forstår det så er du i det tilfellet det ja :)

 

Haha.. ok, igår så hadde jeg liksom bestemt meg for å legge inn aksjer etter vi hadde lagt oss. Inni hodet mitt tenkte jeg at dette var mannen inneforstått med. Vi la oss ganske seint, og mannen ville ikke ha sex siden han skulle opp veldig tidlig. Jeg, som den hormonbomba jeg er, begynte å grine av skuffelse og redsel for at vi kom til å misse EL (tar ikke EL-test, og EL er egentlig ikke før rundt lørdag). Til slutt så ga han etter. Så jenter: I've been mercy fucked!

 

Hadde aldri i mi tid trodd det skulle skje, så ivrig mann som jeg har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba, Drømmedama! :lol: Symbio: Antakelig er el i dag, siden testen viste positivt i går. Man har jo noen timer på seg fra testen er positiv og til man har el, husker ikke hvor mange - er det 24-36? Står på pernille.info.

 

Ingen aksjer siden i forgårs siden mannen har blitt forkjølet (dvs. dødssyk), men satser på å få han med på en omgang i høyet i kveld ;) Pleier jo ikke være noe problem :P Tror ellers at annenhver dag er tingen for å holde ut til en god stund etter el. Sex i dagene etter el skal jo også hjelpe på, har de funnet ut. Ha en super onsdag alle sammen! :D

Endret av **Cayenne**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var ELtesten helt svak!!?? skjønner ingenting jeg, lurer påom jeg ikke testet helt rett/holdt den lenge nok i, eller om det har noe å si at de har gått ut på dato.. hm..er spent på hvordan den er i morgen nå. Skal sies at jeg ikke rakk å teste før til kvelden i dag, tviler på at el allerede har vært så tidlig? Hm hm :)

 

Haha drømmedama, godt jobba ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var ELtesten helt svak!!?? skjønner ingenting jeg, lurer påom jeg ikke testet helt rett/holdt den lenge nok i, eller om det har noe å si at de har gått ut på dato.. hm..er spent på hvordan den er i morgen nå. Skal sies at jeg ikke rakk å teste før til kvelden i dag, tviler på at el allerede har vært så tidlig? Hm hm :)

 

Haha drømmedama, godt jobba ja :D

 

Slik var min el test forrige uke, nesten positiv (og sex med mannen ;) ) og dagen etterpå helt negativ. Så fikk jeg positiv el test i går, å negativ i dag.

Fortsett å teste, kanskje egget ikke slapp, og prøver igjen om noen dager...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. ok, igår så hadde jeg liksom bestemt meg for å legge inn aksjer etter vi hadde lagt oss. Inni hodet mitt tenkte jeg at dette var mannen inneforstått med. Vi la oss ganske seint, og mannen ville ikke ha sex siden han skulle opp veldig tidlig. Jeg, som den hormonbomba jeg er, begynte å grine av skuffelse og redsel for at vi kom til å misse EL (tar ikke EL-test, og EL er egentlig ikke før rundt lørdag). Til slutt så ga han etter. Så jenter: I've been mercy fucked! Hadde aldri i mi tid trodd det skulle skje, så ivrig mann som jeg har ;)

HAHAHAHA! :D Bra jobba! Du fikk det jo som du ville til slutt, så da får du være fornøyd ;) Haha... du har grini deg til sex du faktisk. Veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 13.. :P i dag var testen litt sterkere igjen, men fortsatt ikke positiv tror jeg, for den er svakere enn hovedstreken..usj er så redd for at EL ikke kommer på leeenge jeg pga jeg har gått på ppiller.. har bare to tester igjen også, hehe, svir dem nok av de neste to dagene.

 

Lalala, dagene går sakte... i går hadde vi heldigvis sex da, hehe, får litt noia når vi ikke har oss hver dag jeg, :P :P

 

Går det bra med dere andre? Noen som tror EL er rundt hjørnet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...