Gå til innhold

andre med uttak/innsett i juni?


monky

Anbefalte innlegg

Da har jeg sjekket ut hva puregon og orgalutran er, og visst jeg har forstått det rett så skal du RT altså da ta to sprøyter til??? Hørtes jo voldsomt ut... Eller er jeg helt på bærtur her..hehehe

Det er jo du RT som er flink som til vanlig lever på lavkarbo:) Er jo ikke noe farlig med sukker innimellom. Jeg holder egentlig bare på å ta ett desperat skippertak:/ burde så absolutt skiftet livsstil for lenge siden, er nok litt for overvektig....

men for sent deppe over det nå:)

Satser på at alt går som jeg ønsker alievel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, beklager, jeg glemte Å forklare hva puregon og orgalutran er for noe! Jeg skylder pÅ sprøytetÅken ;)

Du gÅr pÅ spray du, i tillegg til sprøyter? Gonal-f eller noe slikt?

Puregon er det "samme" som gonal-f, menopur osv, altsÅ FSH-stimulering. Og orgalutran gjør det samme som sprayen gjør for dere sprayere, den forhindrer eggløsning :)

SÅ f.o.m mandag mÅ jeg ta to sprøyter ja :)

 

Og jeg har noen kilo for mye jeg ogsÅ, men de har heldigvis ikke nevnt noe pÅ Haukeland, om dette. Kanskje de ikke la merke til det? Hoho :D

 

PÅ Hausken sa dem at litt overvekt pÅvirker ikke utfallet av prøverørsforsøket, men sykehusene er strenge pÅ dette med vekt pga økt fare for svangerskapskomplikasjoner ved overvekt :)

SÅ dette gÅr som vi ønsker, uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det sånn passe. Vært skikkelig uheldig denne runden når det gjelder bivirkninger. Sliti masse med kvalme og oppkast. Ble innlagt noen dager på sykehuset siden jeg ikke fikk i meg noe og går nå på sterke kvalmestillende. 100% sykemeldt. Nå gleder jeg meg bare til å være ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åneiånei så fælt!!! uff... skal du igang i morra eller? håper du får en fin premie for dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei siden de hadde så dårlig tid må jeg vente en uke på uttak med lave doser på sprøytene. Får ikke uttak før 11 eller12. Dritsur men er ikke så mye å få gjort. Det værker godt i eggstokkene nå, men de veit vel hva de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Løvemusene

Hei jenter, hiver meg på denne tråden nå jeg, bedre sent enn aldri? :)

 

Var til UL idag, og planen er herved:

 

2 shots til med gonal

eggløsningssprøyte på tirsdag

egguttak på torsdag

egginnsetting på lørdag 9.juni

 

jippiii..... betyr at jeg bare trenger å "skulke" en dag fra jobben. Det letter mye for meg i hvertfall.

 

flere riksen jenter her eller??

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, millmy86, så kjedelig! Må du gå en uke ekstra på sprøytene, eller misforstod jeg noe kanskje?

Kjempekjedelig med de bivirkningene som du har hatt da, så skjønner at du gleder deg til det er over :)

 

Her er sprøytetåken like ille som før, om ikke verre. Og i tillegg har humørsvingningene slått inn for fullt... Har aldri vært borti slike birvirkninger som dette før, men kan ikke annet enn å le av meg selv ;)

Vi har hatt utrolig mange rare og morsomme episoder her hjemme i helgen, som vi kommer til å le av i lang tid fremover.

Som f.eks at jeg begynte å gråte (?!) av fortvilelse da jeg pga sprøytåken plutselig ikke fant spørsmålstegnet på tastaturet i morges... Hjelp, sier jeg bare ;)

Det skal bli en spennende uke frem til UL på fredag gitt!

 

Håper at dere andre damer har hatt en flott helg, til tross for hormoner og bivirkninger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monky: spennende med uttakk på tirsdag! Krysser fingrene for mange fine egg...

 

Millemy86: Så trist å høre :( Høres helt forferdelig ut med de bivikningene du har hatt..

 

Løvemusen: Så gøy! Om en uke er du ruger! :) Masse lykke til..

 

RTprøver: Høres ut som du har noen festlige dager ;) Det er godt at dere kan le av hendelsene framover... Blir spennede å se hva de sier på UL på fredag!

 

Håper også dere har hatt en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttaket mitt gikk desverre at dundas:-( er litt lei meg om dagen. Fikk for store doser med hormonoer som førte til at jeg fikk 30 egg. måtte avbryte hele greia. Da blir det ikke noe nytt forsøk før etter sommerferien. Lenge å vente.... Jeg har alltid så uflaks... iriterende.. Mulig jeg blir satt på kort regime neste gang hvis de har åpning for det. Håper det. ellers så blir det vel vanlig prøving etter jeg får mensen igjen. Kjekt om det hadde virket slik at jeg slapp uttak/innsett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig, Vizzy! Skjønner godt at du er lei deg :)

Men hvorfor blir det ikke uttak selv om du er overstimulert?

Det er jo veldig mange her inn på forumet som har uttak selv om de er kraftig overstimulert, men ikke alle får innsett da, hvis det er for ille :)

Varierer det fra klinikk til klinikk kanskje? :)

 

Og du skal se at sommeren suser avgårde, sånn at det blir nytt forsøk om ikke så lenge :)

 

Hvordan går det ellers med dere andre juni-damer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må fortsette med medisin, skulle egentlig ha utak idag, men ny ul på onsdag :) eggene hadde vokst fra 9mm til 14, men legen var ikke fornøyd før de var 16 :) så håper det blir på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har det skjedd nye bare fra igår! så kjedelig Vizzy og Millemy! kjedelig å vetne Akpa, men bedre egentlig så du får bedre resultat;)

 

jeg hadde uttak idag: 8 egg ut, altså det dobbelte fra sist. nå er det bare å vente på dommen i morra da.. håper ikke mange er tomme eggeskall som sist.

spurte om tilbudet om å sette inn 2 som sist stod nå, men d gjorde det ikke hvis mange av eggene var fine så som sagt veeeeeente åå seeeeee;/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette innlegget har jeg ventet på, monky! :D Var kjempespent på hvordan uttaket ditt ville gå i dag :)

Og 8 egg er jo supert! Det ligger nok mange gullegg i den potten, skal du se :D Blir spennende å vente på telefon fra sykehuset nå :)

Så dumt av dem å gå tilbake på det med antall egg... Var det ny lege denne gangen kanskje?

Men, 1 inn er jo bedre enn ingenting, så vi får se på det slik :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt uttak i dag, 24!!! Egg:) så er veldig spent på tlf i morgen:)) gleder meg bare til innsett på onsdag:)) bare så glad jeg er ferdig med uttaket, har Trude meg skikkelig, men det var fort gjort:)) så nå ligger jeg under pleddet på sofan, mens sambo steller godt med meg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så skjønn du er:) rart hvor engasjert man blir for hverandre her inne:) ja ny lege og ho sa at jeg mest sannsynlig fikk tilbudet sist fordi alt så så dårlig ut, nå så det bedre ut og egentlig er de strenge på det med å ikke sette inn 2 før v siste forsøk. dette pga risiko m svangerskap, fødsel osv..+ at hun sa: du er jo "bare 33" (blir til sommeren) men legen min har sagt jeg må bli gravid før 35 så selv synes jeg ikke at jeg har sååå god tid da... skjønner grunnen men litt skuff var det synes jeg..... men håper såklart veldig på noen på frys, det har jeg jo ikke hatt før;)

ett egg inn er det aller viktigste såklart!!!

tåka ligger over meg enda Rt vet Så hvordan du har det! hold ut;)

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemusene

Wow, grattis jenter, både 8 og 24 egg er fantastisk!

 

Hold ut, dette må være super spennende, fatter ikke hvordan jeg skal fungere som menneske på jobben på fredag mens eggene og sædcellene blir kjent på riksen...... hihi.. satt på spissen.

 

Kan jeg få spørre dere supre jenter om noe???

Hvor store er eggposene ca. ved uttak??

Jeg er livredd for overstimulering siden legene ikke har prata om noe annet når jeg har vært der. Sa jeg hadde så mange poser osv. Så jeg har jo fått lave doser da, til sammen 11 med 100ie gonal... men likevel, de var jo 13mm på søndag, 4 dager før uttak........... og AKPA sine burde være 16?? shit mine er jo det i morra allerede tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er forskjellig hvor store de er v uttak, da jg var på ul fredag, var det største egget mitt 27mm og de hadde sikkert vokst siden fredag... forrige gang var det største 19mm og så gikk det raskt nedover. mulig det er 16 som er minimum da?? tja??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kanskje jeg skal legg ut litt info om meg på dette forumet...

 

Jeg har lav AMH og hører til hos Klinikk Hausken.

Medisin jeg har brukt: Fostimon 450, Orgalutran og Ovitrelle.

 

Har i dag 4. juni hatt uttak. Det ble bare 2 egg :-( men 2 egg er bedre enn ingen. Så nå er det bare å vente på tlf for å høre om eggene kan brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Jeg melder meg inn her jeg!

Jeg fikk satt inn 2 fine egg i dag og er kjempetakknemlig for det! så nå erdet bare å ruge og håpe det beste!

Det var de to siste eggene fra første uttak så jeg var veldig spent på om de ville overleve opptiningen.

Hele 4 egg gikk til grunne ved forrige opptining så da var spenningen ekstra stor i dag...men,det spørs om ikke det er gullegga som venta på oss ;-)

Ønsker alle dere andre masse lykke til og det blir spennende tider for oss alle her! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lille Ru, og velkommen til gull-måneden juni! :D

 

Det er så spennende at juni-damene har begynt med uttak nå :)

Gleder meg veldig til det begynner for fullt på testelisten for denne måneden også :D

 

Og ja, monky, jeg blir litt engasjert ;) Men det er så koselig at man kan engasjere seg litt og snakke med andre i samme situasjon som man er i selv :)

 

Gratulerer til deg, mittstørsteønske, med hele 24 egg ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, <3Lykke<3

Så spennende med to egg også da :D

Det var nok gulleggene som ventet på dere ja, og som pinte dere litt ekstra med å være de siste to som ble satt inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...