Gå til innhold

andre med uttak/innsett i juni?


monky

Anbefalte innlegg

Velkommen til juni-gjengen, Krysser-alt! :)

Håper at din tante rød er rett rundt hjørnet!

(Absurd ting å si til en annen kvinne, men sånn er det jo i denne prøverørs-verdenen).

 

Tror nok at sommervarmen gjør at litt av hvert kommer til å spire og gro jeg! Det blir nok mars-april babyer på oss hele gjengen :D

 

Jeg hadde samme dose som deg når vi hadde vårt siste forsøk hos Hausken :)

Er veldig spent denne gangen, siden jeg nå skal ha 175IE istedet.

Men legene vet nok hva dem gjør :)

 

Denne gangen har jeg faktisk begynt med akupunktur :)

Har tenkt på dette ved alle de andre forsøkene også, men det ble bare med tenkingen :)

Har bare hatt èn time foreløpig, men jeg er helt skremt over effekten! Har alltid hatt troen på det, men det går faktisk over all forventning :)

Så det blir spennende å se om det vil ha noen effekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg og ble økt dose på:) så håper di får nok egg på dette forsøke:) om eg kan kreve 2 egg inn i en alder av 22år og dette blir 4 forsøket siden januar:/ ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg usikker på, Yasmin :)

 

Noen sykehus er jo veldig streng på dette, mens andre øker til 2 egg hvis man har hatt så og så mange mislykkede forsøk :)

Så du må vel nesten bare spørre? Vet jo aldri om du plutselig får ja til svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E liksom de:) tvile på at eg får et ja men får spør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG min tur å få brev og resepter:)))

 

Velkommen til dere nye:)

 

Så spennende at du har begynt med sprøyter Monky:) håper formen er bra og at du ikke har fått for mange bivirkninger...

 

 

RTprøver er ikke lenge tilbud starter nå! Har vurdert akupunktur selv, men har ikke kommet lengre... Hvor går du? Vil ha noen som kan litt emnet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig! det var bra:) har foreløpig bare satt 2, merker ikke så mye enda bare trøtt og oppblåst;/ får håpe det holder seg sånn!

nærmer seg faktisk juni nå jentene:) :) krysser alt jg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi! Det var da enda godt, Håpefull! :D

Og javisst, nærmer seg sprøytestart :) For deg også!

 

Akupunktur er virkelig å anbefale :) Hadde min andre behandling i dag, og det er bare helt fantastisk :) Får nåler på forskjellige steder i beina, og når hun vrir på nålen så stikker det i eggstokker og livmor! I tillegg får jeg nåler mot stress og grubling... Da jeg er litt for flink til det ;)

Jeg går hos en dame som er utdannet jordmor, og som har bachelor i akupunktur :) Studert i Kina :) Ikke bare flink, men kjempehyggelig!

Hun holder til på Akinon senteret her i Bergen :)

 

Juni blir måneden, Monky :) Sånn er det bare! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mer og mer spennende å følge med her nå:) Med meg går det bra etter fjerning av cyste, eller håper iallefall det:) Skal til sjekk på tirsdag. Krysser fingrene for at jeg da er nedregulert og klar for sprøyter!! Er litt bekymret for at jeg ikke er blitt en hormonell bitch ennå..hehe.. Jeg går jo på dobel dose nesespray og hadde vel trodd jeg skulle merket noe til det. Eneste jeg merker er at jeg er enda trøttere enn vanlig og at mensensmertene er enda vondere en de pleier.

Jeg har også tenkt å ta akupunktur denne gangen, men er så glemsom at jeg til nå hver dag har glemt å bestilt - satser på å huske det i morgen. Når jeg har vært på storken har jeg hatt det rett etter inseminering - har jo ikke funket da, men syns det har vært utrolig behagelig:) Og har troa på det!!

Lurer på hva sprøyta vil koste...?? Er den gelen også veldig dyr eller? Jeg har bare hatt inseminering en gang på rikshospitalet, så må betale alt selv denne gang. Har brukt ca 50000 til nå på stork klinikken, så er veldig glad at vi kommer til å få igjen alt etter 15000 på rikshospitalet, for kontoen er tom nå.hehe.

Men alt i alt betyr jo pengene ingenting når resultatet kommer, og det skal det gjøre for oss alle sammen;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på felleskatalogen, kan du se prisene på alt av medisiner som du skal ta :)

Jeg lastet ned en felleskatalog-app på telefonen, som har vært veldig grei og ha :)

Jeg skal ha Puregon 175IE i ca 10 dager, og det blir vel ca 7000-8000,-

 

Og du har helt rett! Pengene har ingenting å si, for et fremtidig barn er verdt uendlige mengder av penger, tid og tålmodighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den appen hørtes grei ut, må laste den ned jeg også:)

Jeg hadde håpet å få satt inn to egg, men sykepleieren jeg snakket med sa at det var best sette inn ett egg... De satt visst bare inn to egg om eggene var av middels kvalitet. Var visst best sjans med ett egg om det egget var av ypperlig kvalitet. Er det noen andre som har fått samme beskjeden? Jeg er på rikshospitalet. Har følelsen av at de opererer litt forskjellig på offentlig og privat??

Lurer også på å prøve babyklister. Noen som vet om det er en plass her i oslo som en får kjøpt det? Eller må en sende etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig forskjellig fra offentlig og privat når det gjelder antall egg som blir satt inn :)

De i det offentlige er ganske så strenge på akkurat dette :) De vil vel unngå risikosvangerskap så langt som det er mulig :)

På Hausken var det visst et selvfølge med to egg inn! Selv om det bare var vårt første forsøk, og jeg var ikke mer enn 24 år på det tidspunktet :) Nå overlevde bare ett egg til innsettingsdagen, men det hadde ikke vært meg imot med 2 stk :)

 

Og ang babyklister så vet jeg jaggu ikke :)

Men enkelte offentlige klinikker har embryoglue, mener jeg å ha lest her inne :) Kanskje riksen er en av dem? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Millas&Rikards Mirakel

Hei igjen jenter.

 

Her har det vært litt opp og ned i det siste, men endelig ordnet seg alt til det bedre nesten. Den 19 mai har vært vårt "gull-dato" lenge nå, allerede i januar fikk vi beskjed om at vi sto på venteliste for icsi-behandlingsoppstart 19 mai. Vi har tellt ned og ned og ned og 2 dager før, den 17 mai fikk jeg plutselig mens, jeg har pcos og har mens ca 1 gang per halvår så dette var jo meget typisk og ikke spes morsomt. Ringte Riksen og fikk beskjed om å ikke starte nesespray:(. Jahopp, så var den helgen ødelagt....Men så skulle jeg ringe tilbake mandag, og så skulle de se hvordan vi skulle legge dette opp nå. Ringte, og fikk beskjed om at nei du, dessverre rekker ikke du behandling før sommeren nå som du fikk mens nå. Jeg må inrømme at jeg døde litt når jeg hørte de orden. Alle som opplever dette vet jo at tid er det verste som finns, men vil HER og Nå, ikke sant:).

 

MEN, så ringte de tilbake 3 timer senere og ga meg beskjed om at jo da, du rekker det. Men det blir kort regime med antagonister, og ikke lang regime med spray. Så..nå den 7 juni begynner jeg på primolut og siden direkt videre på sprøyter. Uke 27 er det uttak og ins.

 

Vi gleder oss så fryktelig mye ♥

 

Ps. Dere får bortse fra masse skrivefeil, jeg er svensk men har bodd her i 6 år:).

 

Stor klem til alle dere der ute, det er så koselig at man kan dele dette med dere:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra et det ordnet seg, Millas&Rikards Mirakel!

Jeg fikk helt vondt i magen når jeg leste det du skrev, men heldigvis ringte klinikken opp igjen med gode nyheter! :D

 

Og du skal nok se at det var en mening med at dette skjedde ;) Kanskje det beste for deg er kort regime? Det er jo stort sett det man anbefaler PCOS-damer :)

Jeg har selv PCOS og her har det bare vært korte regimer :)

 

I dag tok jeg min siste provera-tablett :) Det er det samme som primolut :) Så nå venter jeg bare på at tante rød skal dukke opp, sånn at det blir sprøytestart! :D

 

å, all denne spenningen og ventingen gjør meg helt tullete altså :)

 

Og til din PS; jeg så ingen skrivefeil, så det skal du ikke tenke på :)

 

Stor klem tilbake, og til resten av gjengen herfra også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så enig med deg Milla! Veldig greit å ha dette forumet dele tanker på, og å stille spørsmål. Lykke til til dere:)

Kjenner at jeg har aller mest lyst å få satt inn to egg altså.. Må visst prøve å mase meg til det..hehe.

Tror ikke vi får embryoglue på riksen, så får heller søke litt på nett å se om jeg finner en plass jeg kan bestille babyklister fra.

Ha en fabelaktig god helg damer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det blir uttak og innsett for meg i juni isteden for mai. Skulle hatt uttak på tirsdag, men var på UL i går og fikk beskjed at jeg hadde mange egg, men de må modnes mer så jeg må gå på sprøyter noen dager til og ny ul tirsdag.Så da antar de uttak på fredag og innsett neste mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har UL fredag 1.juni og uttak 4 juni om det er noen egg å hente :) spennende siden dette er 2 og siste forsøket vårt.. Høy dose med perugon denne gangen, så formen er elendig ! MEN tar det med et smil å håper det er verdt det syvende sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Millas&Rikards Mirakel

Kjære RTprøver og nimue74, så søte dere er. Blir så glad når jeg leser om dere som er i akkurat samme situasjon som meg, og det er så hyggelig at man kan snakke om dette uten å være redd for å spørre. Dette skal nog gå bra for oss alle sammen, jeg tror vi lykkes hele gengen jeg:). Nå er det mgp her og masse god mat. Kos dere masse damer!

 

Klem Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå er vi jo skikkelig mange i juni!

Det skal bli kjempespennende når testdatoene begynner å komme på plass etterhvert :D

 

Og det er absolutt knall med dette forumet :) Er ikke så mange man kan snakke om disse tingene med sånn ellers :)

 

Nå blir det MGP og god mat her også, Milla! Og her i huset heier vi nesten mer på Sverige enn på Norge ;)

 

Ha en super pinsehelg alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, får man slenge seg med?

 

Jeg har ligget litt lavt denne gangen, er litt demotivert og sliten av forsøk . Men nå nærmer det seg uttak og jeg kjenner at motivasjonen begynner å komme seg :) Har ømme eggstokker og jeg håper eggene koser seg skikkelig med alle Puregonen de svømmer rundt i der inne!

 

Dette er vårt tredje ivf med pgd (gentesting). Vi hører til Ullevål men skal ha behandlingen på Karolinska i Stockholm fordi det ikke finnes ekspertise på pgd-behandling i Norge.

 

Drar på torsdag, uttak fredag og innsett tirsdag 5. juni. (Hvis det finnes genfriske embryo å sette tilbake.)

 

Lykke til alle sammen! Krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flere som slenger seg med, jo bedre, lioness :D

 

Skjønner godt hva du mener med demotivert og sliten :) Negative forsøk tar på, både fysisk og psykisk...

Men man kan jo ikke annet enn å ta fatt på nye forsøk med godt mot, og håpe på det beste! :D

 

Masse lykke til i Stockholm :) Her er fingrer og tær krysset for oss hele gjengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen, jeg har fryseforsøk på st.olav nå i begynnelsen av juni, skal sette inn ett egg den 1 juni, spørs hvordan slimhinnen er den 29 mai da jeg skal på UL på st.olav.

 

går på progynova nå siden mens den 16 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner å bli litt av en gjeng ja:) Artig!!

Hvordan har dere andre det i forhold til jobben? Jeg tenker på at vi må jo være en del borte pga av ul og blodprøver og de fire dagene i forbindelse med utak/innsett. Og når en har vært igjennom denne runden noen ganger så blir det jo en del tilsammen. Selv er jeg heldig og jobber på en liten plass, og alle vet hva jeg holder på med og syns det er greit at jeg er en del borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei alle sammen=) Vi er igang med vårt aller første forsøk, icsi. Jeg begynte på sprøyter 24/5, bruker Puregon 125IE og Orgalutran. Skal på første ul på tirsdag, uttak blir mest trolig mandag 4/6 eller tirsdag 5/6. Jeg kjenner litt hodepine, og er TRøTT, men ellers i fin form=)

Hos oss er alt "normalt" hos meg, mens mannen har kraftig nedsatt sædkvalitet. Jeg er så spent!! Og jeg gruer meg til uttak:S Men går nok bra=) Vi holder til på Medicus i Trondheim, da vi ikke orket venting for å komme inn på St.Olav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, RTprøver!

 

nimue74: Jeg har fortalt dette til mine tidligere kollegaer, men har nylig skiftet jobb. Har ikke ønsket å dele hele historien nå, og siden vi bare har ett forsøk igjen (går ikke videre i det private pga. gentesting vi må ha - det koster enormt mye) - kommer jeg ikke til å si noe heller.

 

Denne gangen har jeg bare hatt en ul før vi drar til Stockholm. Ingen blodprøver - man er litt mer på egenhånd når man har behandlingen i utlandet, følges ikke like tett rett og slett. Men Karolinska er supre, de er kjempeproffe og følger opp som bare det per telefon. Så denne gangen konkluderte de med at jeg bare trengte en ul siden de "vet hvordan jeg fungerer".

 

Har fått 275 IE Puregon denne gangen, håper det er perfekt dose. 150 IE første gang ga få egg, 300 forrige gang ga litt for mange (mange som var litt umodne).

 

Eggløsningssprøyta settes onsdag kveld. Flere som er ca likt i forløpet? Ser ut som du Vizzy skal ha uttak samme dag? Spennende dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange vi er blitt her inne nå! :D

 

Utrolig spennende altså, damer :)

 

Ser at det er mange av dere som har uttak/innsett i starten av måneden :) Da satser jeg på mange positive tester når vi andre skal i ilden litt senere i juni :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...