Gå til innhold

*Gullfiskbollen* ny 10.april :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

God kveld jenter :)

 

Dere er så flinke til å skravle :) Jeg er innom av og til å¨leser. Men der er full fart om dagen. JObb og ei tulle å ta seg av om ettermiddagen og kveld. Og når hun er i seng er jeg også klar for senga. Jeg er så inni h.... sliten for tiden. Trøtt som ei næpa! Kan sove døgnet rundt. Blir jeg for trøtt går det utover gubben for jeg har ei veldig kort lunte om dagen. Håper energien skal komme litt tilbake snart. Bikker 11 fullgåtte i morgen :) Skal på ul og fosterdiagnostikk 16 mai. Blir spennende.

 

Gratulerer så kjempe masse med jobb Leah :)

 

Håper du blir bedre snart Dossa, høres ikke ut som du har det særlig godt.

 

ønsker dere ei herlig helg! Og måtte positive tester komme i fleng og tanta holde seg borte.

Selv har vi bursdagsbarn i hus i helga og hun skal feires :) Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag ble jeg litt sint på kroppen min, gitt. Det er greit nok at testen er snøhvit, men hvordan kan kroppen oppføre seg så rart og ikke være gravid? Faen til møkkajobb som gir meg stresssymptomer som jeg tolker feil! ;) Får se hvordan det går etter kort uke neste uke om man faktisk må gjøre noe med det. Men føler meg så jævlig veik om jeg skal gå til legen og klage over hjertebank og at man er sååå sliten fordi man er stressa? jadkfghafghadkfg.

 

Men på den lyse siden så får jeg smake på den, tror jeg, deilige vintage champangen jeg kjøpe for en drøy uke siden. Og i tillegg blir det en tur på polet for Bailyes etterpå, så den kan nytes oppi kaffen. Dette skal bli en herlig jentekveld! :D Ser ikke bort fra at det blir champange til lunsj på mandag heller nå :D Må jo utnytte muligheten mens man har den, haha :D :D

 

Jeg får vel vaske litt her siden jeg var litt lat i går etter shopping. Som forresten endte opp med at søstra mi kjøpte halve verden, mens jeg kjøpte kopipapir og mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Metti: Det var et nydelig teppe, tusen takk for tipset :)

 

lilleblomst: Riktig god bedring til deg :wub:

 

Dossa: Hvordan er nakken din i dag? Håper du er mye bedre :)

 

Carina: Håper energien din kommer tilbake veldig snart :)

 

Tyr: Du får kose deg med champagne og bailys ;) Ikke bra hvis du er så stressa pga jobben din...er nok lurt å snakke litt med legen da..

 

I går hadde jeg en skikkelig knall positiv EL-test og i dag var den også positiv..så nå er el rett rundt hjørnet :) Har ganske vondt i magen nederst på venstre side, så lurer på om det er der egget slippes :P Fikk lagt aksjer i går og skal prøve å få lagt noen i dag når Leah er i bursdag :) Hun har sagt at hun skal gå uten meg for første gang, så det blir spennende..er hos bestevenninna som hun har vært på besøk hos uten meg noen ganger før, så det tror jeg går veldig bra :D

 

Håper dere alle får en super lørdag :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk søte snuppene! :wub:

jeg er visst bare blitt dårligere gitt, så begynte med ab i dag og håper det hjelper fort! stigende feber og smerter i kroppen nå, så for en gangs skyld syns jeg bittelitt synd på meg selv....

 

ønsker både dere som får tantebesøk, el, og ikm rundt hjørnet det beste og sender en go helg klem rundt i landet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært masse sykdom og smerter her, synes jeg :( God bedring til alle sammen!

 

Leah, så spennende med positiv el-test. Er jo bra at du får skikkelig utslag og at ikke syklusen er for lang, så du skal se dette er DIN mnd :)

 

I dag har Anton og jeg vært til frisøren. Har ikke prøvd det med Anton før, men det gikk kjempebra! Han satt så fint i ro til hun var ferdig, og fikk også beholde litt av de deilige lyse krøllene :)

 

Testen i dag var i utgangspunktet blendahvit, men da jeg kikket på den litt senere kunne jeg kanskje ane en ørliten skygge. Er så svakt at jeg ikke klarer å bli enig med meg selv om jeg i det hele tatt kan skimte noe, men gleder meg iallfall til å teste i morgen. Er ganske sikkert ikke noe, men spennende uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilleblomst: Du får bare ta godt vare på deg selv og ta ab, så vil nok formen blir bedre snart :)

 

Tigerlise: Så spennende da, blir arti å høre om det er noe der i morgen :)

 

Nå har vi spist middag og samboern er dratt på jobb..Siste jobbnatta og så har han fri i 1 uke, så i kveld skal jeg nyte den siste kvelden alene med sjokolade og film :)

 

Leah koste seg masse i bursdag i dag og ville ikke hjem da jeg skulle hente henne, så det gikk kjempebra :D Syns hun plutselig er blitt så stor, den siste mnd har hun hatt mer og mer lyst til å gjøre ting uten meg og har fått lov til å være ute alene og til og med gå et stykke for å ringe på hos ei venninne, så dette kan bli tøft for mamman..å måtte rive seg litt løs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spennende tid for mammaer leah! ikke lett å se dem bli store og uavhengige! ;) krysser fingrene for el helgen din! ;)

 

Koselig med frisørtur da tigerlise :)

 

Føler meg faktisk litt bedre i dag! jippi! tror ab har hatt effekt allerede, siden jeg faktisk kan se klart og har hatt normal temp noen ganger siden i går kveld :) virker som om ting løsner litt også! Krysser fingrene for en bedre dag i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) 1 pp

Tigerlise: så spennende!! Gleder meg til å høre hvordan testen i dag gikk :) Jeg tok en test i dag, en sånn billig teststrimmel, og med en gang så den helt blendahvit ut, men etter litt så dukket det opp en svak svak strek. Jeg ser den, men den er svak. Prøvde å fange den på bilde, men har for dårlig kamera til å få det til. Skal ta en Clearblue digital i morgen tenkte jeg. Ikm er ikke før tidligst tirsdag og senest torsdag.

 

Lilleblomst: Huff, slitsomt å være så syk, men godt at AB virker. Slapp av og plei deg selv, og riktig god bedring :)

 

Leahpudding: kjenner meg igjen...det er litt vanskelig når de begynner å løsrive seg....hvor gammel er Leah?

 

Tyr82: Hvordan går det med deg? Har du testet?

 

LilleFie: Og du da? Hvordan står det til?

 

Dossa: Hvordan går det med nakken din??

 

Her er det strålende solskinn og varmt i været i dag, gleder meg til å tilbringe hele dagen ute i hagen!! ønsker dere alle en strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

lillebloms: Så bra at du er bedre :D Håper formen stiger enda mer i dag :)

 

Lindus: Så spennende med en svak strek da, håper det blir en tydelig i morgen :D Leah er 4 år, blir 5 i august :) Er litt vanskelig å vite hvor mye hun skal få gjøre alene, vi bor helt nært en veldig trafikkert vei og når hun skal til lekeplassen så må hun gå under den veien i en tunnel og det er hun egentlig litt for ung til tror jeg..og den dagen hun fikk lov til det så var det 2 storjenter som skremte henne sånn at hun ikke turte å gå hjem igjen, jeg så henne sitte i grøtfa på andre siden og gråte, så gikk å hentet henne da..Vi får prøve oss litt fram nå i sommer :)

 

I dag skal vi en tur til mine foreldre og leke med tantesnuppa mi som også skal dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindus, Så spennende med svake strek! Jeg testa i går og den var veldig hvit. Så da dro jeg på jentekveld og drakk store mengder champagne som var altfor dyr.. Fikk forskudd på bursdagsgave av samboern, fordi bursdagsgaven min var forsinka i posten. Så den kommer tydeligvis ikke i morgen heller. Men gud så nysgjerrig jeg ble når jeg fikk to flasker champagne i hver sin boks om forskudd :D

 

Akkurat nå kjenner jeg at jeg må legge meg igjen. Litt vondt i hodet. Har ikke akkurat drukket store mengder alkohol i år, så kroppen fikk jo sjokk, stakkars. Var det noen som sa drukn sorgene? ;)

 

Håper alle får en finfin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee, så spennende med svak strek, Lindus :D

Her hadde testen fått tilbake sitt gode, gamle hvite utseende... Var nok falsk alarm, men gøy likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate - Tusen takk for tacopai-oppskriften!! :D :D Den gjorde suksess i går, og oppskriften blitt gitt videre til to stk. og nå skal jeg nyte rester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter :)

 

Har vært sol igår og i dag så vi har vært masse ute :D

Igår var gullet først i bursdag så dro vi videre til et vennepar av oss. De har en gutt som er like gammel som vår og ei jente som er året yngre enn snuppa. Han gutten er bare ikke god. Det har han vel egentlig aldri vært. Han er rett og slett slem hele tida, svarer stygt tilbake og kan finne på å kaste små biler på sin søster og oss andre. Merka at det var noen tilfeller jeg kunne ha fille rista den gutten *arg* Respekt har han ikke hørt om.

Mannen og jeg sa det til hverandre i bilen hjem att at vi har noen snille unger som aldri kunne funnet på alt det den gutten gjør.

 

Idag har vesla og snuppa vært i hver sin bursdag :)

Gullet har vært på fotball cup, har ikke kommet hjem att ennå. Men er like før tenker jeg :)

 

Lindus, spennende med en svak strek :D

 

Tyr, god bedring :) håper formen blir bedre!

 

Takk for omtanken jenter :) nakken min er på bedrings vei *weee* endelig kan jeg snu litt på hodet :P

 

Har fri imorra og tirsdag, det blir digg :)

Imorra kommer mamma og henter alle tre ungene. De skal sove over til tirsdag :) så imorra skal vi en tur på ikea etter at mannen er ferdig på jobb :)

Er noe til stua vi skal se på og kjenner jeg oss rett så blir det kjøpt også :P Digger å gå på ikea, de har så mye fint :D

 

Lilleblomst, så bra at du føler deg bedre :)

 

Hannepålandet, hehe ;) stå på :D

 

Skulle ha kommentert mer men så var det denne husken da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) 1 pp

God kveld alle gullfisker :)

 

Dossa: så bra at nakken er på bedringens vei, blir nok også mye bedre med ett par dager til fri!! Du, sånn har vi det noen ganger også...har et vennepar som har unger som er ute av kontroll....de gjør så mye galt, og får ikke kjeft...de gjør rett og slett akkurat som de vil hele tida....og da er det litt vanskelig å sette grenser for våre barn liksom...ganske irriterende...men sånt er inmari vanskelig å si i fra om...så får la det ligge, for vennskapets skyld :)

 

Hannpålandet: hihi...spennende spennende!! da er du snart i dpo-land sammen med oss andre ;)

 

Tigerlise: jeg tok en test nå i ettermiddag, fortsatt sånn billigtest, og den ble kritt hvit ja...men må kanskje bruke morgen urin for at HCG-konsentrasjonen skal være stor nok til å gi utslag når det enda er noen dager igjen til ikm? Prøv igjen, ikke gi opp håper før evntuelt tanta kommer, og det skal den ikke spør du meg!!

 

Leah: vår tass er 3 1/2 år, og jeg også tenker han er litt liten enda...men så overrasker han jo stadig, klarer jo mye mer enn det mamma'n tror vettu...hehe. Han får lov til å være ute alene i hagen å leke i sandkassa, vi har gjerde rundt hagen da....men han får ikke lov til å gå ut av hagen. Og foreløpig funker det bra! Men det er klart jeg er rimelig ofte på verandaen og titter etter han, sikkert oftere enn jeg egentlig trenger ;)

 

Tyr82: huff, ikke ok å være fyllesjuk....hver gang jeg har festa, så tenker jeg dagen derpå....ALDRI MER...men man lærer jo aldri ;) hihi...men nå fester jeg jo ikke akkurat spesielt ofte, så da glemmer jeg hvor sykt ille det er å være fyllesjuk for hver gang...

 

Jeg fikk så store forhåpninger etter den svakt positive billigtesten i dag morges.......kan jo hende det var noe feil med testen...kjenner jeg gru-gleder meg til å ta en cb digital i morgen tidlig....tenk om den blir negativ!!!!! uaæææ...men men....får bare krysse armer og bein.

 

ønsker dere alle sammen en hyggelig søndag kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymre deg om den hvite testen i ettermiddag, Lindus. Min erfaring er at en svak positiv morgen-test ofte kan være neg på ettermiddagen, for deretter å bli positiv igjen neste morgen. Så jeg har slutta med å teste annet enn på morgenurin. Fant forresten ut at på dagens test var kontrollstreken svakere enn i går, så håpet lever enda, hehe. Men er veldig innstilt på tantebesøk nå, og da kan jeg i det minste starte på hormonkuren som jeg fikk :) Dessuten har jeg strengt tatt ikke tid til å bli gravid nå (skal se den sitter da...), så ingen krise om det lyser blendahvitt i morgen også.

 

Dossa, er kjedelig med sånne barn ja. Tror ikke det alltid er foreldrenes skyld heller, kan dukke opp sånne midt i en søskenflokk med snille, veloppdragne barn. Kanskje han har problemer med noe? Dårlig selvtillit? Uansett ikke så morsomt å omgås. Håper han "vokser det av seg" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiii, så spennende Lindus :) Kanskje det har klaffa med en gang, isåfall vil jeg veldig gjerne ha litt fruktbarhetsstøv! ;) x x

 

Selv er jeg så emosjonell og lettantennelig nå at jeg bare vil ha mensen og bli ferdig med det. Er i litt dårlig form om dagen så er trøtt og sover en del. Sov til kl.13 i dag og nå klarer jeg knapt å holde øynene åpne. Hadde uvi i forrigårs og var snufsete bl.a.. Testene mine er like hvite som snø, så de knøvles og kastes i fortvilelse. Heldigvis har jeg time til videre utredning 10.mai, så etter den timen SKAL jeg bli gravid om jeg så personlig må stake opp egglederne med spett! Mannen har supersvømmere så nå er det bare min kropp som er idiot. Er 13 dpo nå, så det ble ingen bursdagsgave på meg som jeg hadde håpet.

 

I morgen skal vi drikke oss fulle på vin og øl og se fotballkamp, pluss jeg må vaske hus og bake noe til tirsdag. Er alltid fyllesyk på bursdagen min, rart det der :P

 

Ser dere andre har det bra også snupper :) Skriver med mob så vanskelig å huske alt fra sist jeg var i bollen, men jeg tenker på dere støtt :) Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Tyr :D Håper du får en knall fin dag :) :)

 

Lindus, har du tatt en ny test? Er skikkelig spent på deg :D

 

Fiesnupp :wub: imorra er det din store dag ;) Jeg skulle ønske at du fikk den gaven du ønsker deg aller mest :) Jeg unner deg all lykke og når dagen kommer at du jubler så veit jeg at det vil komme tårer av glede ;)

 

Alle tre ungene var nede i stua. Jeg var oppe og rydda vekk klær. Plutselig var vesla borte. Da hadde ho tatt på seg sine pensko og bare i ført ei t skjorte så hadde ho gått over til sine besteforeldre :P Går aldri langt men ekkelt når ho bare plutselig var borte. Så jeg måtte gå bort med klær for bestemor skulle kle på henne og frokost skulle ho spise der :) :)

 

Alle barnebarna skal bake kaker etterpå :)

Og i ettermiddag så kommer mamma og henter de alle tre :D Så ikveld er vi barnefrie og det er fri imorra :D

Så det blir en date med mannen ikveld ;)

 

Den gutten til venneparet vårt har vært slik fra han var lita. Veit ikke hva de som foreldre kunne ha gjort annerledes heller. Men det er ekkelt at jeg ikke føler meg trygg på han i nærheten av våre unger.

Burde sikkert ha sagt noe men holder kjeft for vennskapets skyld. Blir bare slik.

 

Er overskyet her idag. Håper sola vil titte frem.

Fikk vaska vinduene igår så nå kan vi endelig se ut :P :P

 

Idag skal jeg vaske og rydde litt :)

Ha en flott dag søtinger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) 1 pp

God morgen alle gullfisker!!

 

I går var det svak strek på billigtest, blendahvit test på ettermiddagen, men i dag morges tok jeg en CB digital....og den sa gravid!!! Jeg er så glad :) Jeg er så utrolig takknemlig for at vi har fått det til på 1 pp....det hadde jeg faktisk ikke trodd. Jeg er jo tross alt 36 år nå...så hadde ventet å måtte prøve litt denne gangen. Nå er det bare å krysse fingrene for at det går bra, og jeg må si jeg gleder meg til jeg er over 12 uker...litt nervepirrende tid.

 

Sender over masse baby/fruktbarhetsstøv til dere alle sammen, men spesielt mye til LilleFie!!!!

 

Denne uka er så spennende, mange av oss som tester denne uka! Gleder meg til å se dere i 1 trimester når uka er omme, for da lager vi en gullfiskbolle der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Lindus med spiren i magen :) :) :)

Jeg blir så glad for alle som slipper å vente lenge på den etterlengta spiren sin :D Denne sitter til den vil ut ;) Kos deg masse i tida fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lindus! :) Satser å at fruktbarheststøvet du sendte sprer lykke til alle andre også kommende pp.

 

Jeg fikk tanta i går, og hadde helt glemt hvilke kramper den kunne komme med. Jeg synes vi skal innføre ny lov: ingen jenter kan ha mensen på bursdagen sin! :wub:

 

Takk for gratulasjoner! Når jeg tenker over hvor mye penger jeg drakk i champagne på lørdag blir jeg nesten flau. Men det var godt og gøy! :D Selv om jeg var redusert i går, haha. Det var andre dagen ed alkohol i år,og kjenner jo at man ikke er 20 lenger ;) I dag blir det bursdagslunsj og sikkert litt mer champis i kveld. Og så blir det familieselskap i morgen :)

 

Lillefie - kos deg med feiring i kveld! Disse dagene er kjekke å ha bursdag på, jeg er nesten alltid også fyllesyk på din bursdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen snupper :)

 

Tyr: Gratulerer med dagen :D

 

Lindus: Gratulerer med spire, så utrolig koselig :D Håper på å følge etter deg til 1.tri om et par uker :)

 

Tigerlise: hva sa testen i dag da?

 

LilleFie: Kjempedårlig gjort av tr å komme, hvis hun kommer! Håper du likevel får en fin kveld i kveld, og en kjempefin bursdag i morgen :)

 

Dossa: Hehe, måtte le..ser for meg vesla i pensko og t-shorte som tasser bort til bestemor for å få frokost :D Ekkel følelse når barna plutselig forsvinner, men enda godt at det bare var vesla som ville til bestemor :) Kos dere supermasse i kveld :) Jeg får ikke sambo for meg selv i dag, minst en kompis kommer for å se kampen, men det blir sikkert gøy det også...kan jo prøve å lure han til sengs nå på formiddagen i stedet ;)

 

I dag regnet det da jeg sto opp..Jeg sto opp 7.50, 10 min før vekkekl ringer. Listet meg ned og lot Leah sove videre, sjelden at hun sover lenger enn 7.30. 8.30 kom hun tuslende ned med håret til alle kanter og så heeelt supertrøtt og superskjønn ut :wub: Kjørte henne til barnehagen i regn og vind og klaget litt over været..da sa hun :"Men det blir jo sol i dag mamma." Og jammen hadde hun ikke rett, sola skinner ute nå :D Trodde ikke det ble fint vær, så har tatt en runde zumba i stedet for å gå tur...men får se om det ikke blir tid til en liten tur senere også :)

 

Leah skal ha med seg en venninne hjem fra barnehagen i dag, hun venninna har spurt meg hver dag når jeg leverer og henter i barnehagen når hun kunne komme på besøk, er vel 3 uker siden sist hun var her :P Så endelig passet det, tror jentene var veldig fornøyd med det :)

 

Ha en strålende dag snupper :) Lindus, kos deg på den rosa nygravid skyen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...