Gå til innhold

*Gullfiskbollen* ny 10.april :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Hm.. kanskje bake kake i helga når det likevel regner så mye.. Godt tips Tyr:) Dere som baker endel har dere noen gode oppskrifter på kaker som man kan bake uten noen spesiell grunn??

 

Jeg må innrømme at jeg aldri har lyst til å vaske så da jeg sluttet å røyke for snart et år tilbake så sa jeg at jeg skulle bruke pengene på vaskehjelp istedet;) God belønning til meg det synes jeg.. Jeg er fremdeles røykfri og kommer hjem til nyvasket hus i dag etter jobb.. (og hun skifter på senga!!!)

 

Hm.. nå kom jeg på en ting... er det noen av dere flinke husmødre som har en god oppskrift på knekkebrød?? Jeg smakte engang et hjemmelaget knekkebrød som var utrolig godt.. men husker ikke hvem som hadde laget det..

 

 

Obs.. må gå i møte med sjefen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger man noensinne en anledning for kaker? ;) Kjærlighetsbrownies fra http://www.detsoteliv.no/ er en god sjokoladekake som jeg har brukt masse. Superdigg alene eller med iskrem, eller med sjokoladesmørkrem på. Namnamnam! Eller vaniljemuffins (f.eks. disse: http://www.passionforbaking.com/blog/2010/06/19/pollyanna-cupcakes/ eller disse: http://www.passionforbaking.com/blog/2011/06/02/magnolias-vanilla-cupcakes/ ). Det har jeg blitt skikkelig dilla på etter jeg kjøpte sånne små muffinsformer, de er så utrolig passelig str og man kan spise så mange av de :D det er bare å lage hvilken som helst oppskrift, men steke de litt mindre.

 

Nå har jeg et litt rart spørsmål. Jeg ble jo graivd på 1pp sist. Og nå har vi hatt en periode og går straks inn i neste. Blir de to etter jeg mista å regne som pp2 og pp3, eller starter man å telle på nytt da sånn at det blir pp2 som starter når mensen er ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kommet til å fortsatt på tellingen. Ser mange her har i signaturen sin at de har mange pp også setter de opp evt. MA eller SA med dato bak..

 

mm.. så mange gode kaker... og nei egentlig så trenger man vel ikke noen unnskyldning for å bake litt, men det var denne vekta da.. jeg skal jo gifte meg i september så det er kanskje greit å ikke la vekta løpe helt av seg selv.. Ikke at jeg egentlig bryr meg så veldig mye, men kjolen er jo kjøpt inn. Kjipt om man skulle legge på seg flere kilo enn det kjolen rommer. ;)

 

Tror jeg skal finne en kake som ikke er fult så mektig.. kanskje.. muligens noe pai.. blåbærpai kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallgode knekkebrød:

2 dl grovt rugmel

2 dl havrekli

1 dl kruskakli

2 dl sesamfrø

1 dl linfrø

1 dl solsikkefrø

1 dl gresskarfrø

2 dl havregryn

1 ts salt

7 dl vann

 

La svelle ca 15 min og fordel tynt på 3 stekebrett. Stekes i varmluft på 150 grader i ca 1 time (til de har fått en gylden farge). Alle brettene kan stekes samtidig. Strø gjerne over litt ekstra med sesamfrø før steking. Lurt å ta ut brettene etter ca 10 min og rut opp pene stykker, da er det lett å bryte opp etterpå. Jeg bruker pizzahjul til dette.

 

Tror jeg husket alle ingrediensene nå... ;)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Takk for mange gode klemmer :) Jeg får bare smøre meg med tålmodighet, det blir nok min tur en gang.

 

Dossa snuppa, hvordan går det med deg? Du nærmer deg ikm, hva sier din magefølelse nå da? Håper tanta kreket holder seg langt borte fra deg! :wub:

 

Leah: Dumt det med jobben :( Du som endelig har funnet deg en jobb...Krysser fingrene for at det snart dukker opp en ny passende jobb for deg.

 

Chamira: Jeg elsker å bake :) Masse bilder av mine cupcakes på Facebook ;) Har hentet mange av oppskriftene på passionforbaking jeg også.

 

Nå må jeg spise litt gitt. Ha en fin kveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du må vente på ny time cornflake. Rart at de avtaler timer når det ikke er lege tilstede. Ventetiden i dette systemet er grusomt men blir jo verdt det når en først kommer i mål :)

 

Leah : kjedelig at du ikke kunne ta jobben alikevel. Satse på at det kommer noe bedre snart !

 

Dossa : håper tanta ikke dukker opp nå

 

Denne helgen ska eg jobbe 12 timers skift det blir slit men så får eg litt fri etterpå.

 

Har begynt på sprøyter nå :) tok tredje i dag så nå er det virkelig hormoner i kroppen min. Mannen spurte meg koss det gikk me hormonene i går så han har nok merket litt svinginger på meg.

 

Ul på torsdag blir veldig spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen som var tyr82 :D

 

Mettisnuppami: Kjenner jeg får skikkelig rush i magen i spenning for deg :wub: Har jeg tolket det rett at det virker som det går forholdsvis greit med deg ift hormonene? Du blir ikke dårlig eller får vondt og sånn, "bare" litt opp og ned i humøret? Skal tenke på deg på torsdag for da skal vi inn til samtale selv, samt tror jeg får en ul for jeg har hatt noen helt sinnssyke magesmerter denne uken, så spørs om det er noe i veien.. Er så sjeleglad for at jeg ikke skal ta pergo i morgen, er på CD3 i dag og ble ferdig med pergokurene forrige syklus. Aldri mer! Aldri!!

 

Håper dere andre har det bra jenter :) Har litt pause fra bim og melder meg ikke inn i noen ny ikm gruppe her mer. Det blir for tungt for meg å "henge her" så ofte som jeg gjorde før. Trapper ned til en gang per dag nå, og så blir det annenhver dag etter helgen (må bare følge opp de siste i ikm gruppa mi først). Jeg blir å finne på forumet "Slitere" og "Assistert befruktning" heretter hvis jeg skal bim'e, men skal komme innom og se til dere :) Ha kaffen og småkakene klare til jeg "kommer på besøk" da :D

 

ønsker dere alle en riktig god helg! Klem :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var tyr82 :D

 

Mettisnuppami: Kjenner jeg får skikkelig rush i magen i spenning for deg :wub: Har jeg tolket det rett at det virker som det går forholdsvis greit med deg ift hormonene? Du blir ikke dårlig eller får vondt og sånn, "bare" litt opp og ned i humøret? Skal tenke på deg på torsdag for da skal vi inn til samtale selv, samt tror jeg får en ul for jeg har hatt noen helt sinnssyke magesmerter denne uken, så spørs om det er noe i veien.. Er så sjeleglad for at jeg ikke skal ta pergo i morgen, er på CD3 i dag og ble ferdig med pergokurene forrige syklus. Aldri mer! Aldri!!

 

Håper dere andre har det bra jenter :) Har litt pause fra bim og melder meg ikke inn i noen ny ikm gruppe her mer. Det blir for tungt for meg å "henge her" så ofte som jeg gjorde før. Trapper ned til en gang per dag nå, og så blir det annenhver dag etter helgen (må bare følge opp de siste i ikm gruppa mi først). Jeg blir å finne på forumet "Slitere" og "Assistert befruktning" heretter hvis jeg skal bim'e, men skal komme innom og se til dere :) Ha kaffen og småkakene klare til jeg "kommer på besøk" da :D

 

ønsker dere alle en riktig god helg! Klem :wub:

 

Så kos at du heier på meg lillefie :)

 

Stemmer at jeg har lite bivirkninger. Har hatt litt vondt i hode og blir fortere varm og humøret går opp og ned. Så det ska eg klare å leve med.

Ses på assistert befruktning da lillefie ! Er der jeg også henger men er av og til inne her å leser hvordan det går med folket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja så fikk jeg besøk av den forbanna heksa nå nettopp :( en dag for tidlig også *grrr* Er litt tungt kjenner jeg å måtte gå inn i en ny pp men det må da en gang bli min tur også :D og det håpet holder meg oppe :) :)

Har bretta opp armene og går løs på en ny pp med friskt mot :)

Sjøl om mannen skal på jobb tur når jeg venter EL så får jeg håpe de aksjer som blir lagt holder :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå søta Dossa snuppa, trist å høre at heksa kom til deg :( Sender deg en superduper klem vennen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeiii, Dossa!!! Slem tante :( Ikke lov å komme til snille Dossa-mi!

 

Her er jeg allerede på cd 4 (altså 0+4 på vei, hihi) og har tatt de 2 første pillene med femar (ca som pergo). Spent på om det virker :)

 

Cornflake, så utrolig kjipt at timen ble flyttet! Krysser fingrene for at du ikke trenger den ;) Så flink som du har vært med trening og kosthold skal du se at det blir fullklaff snart :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte Tigerlisesnuppa :wub: føles godt når du og de andre ønsker meg godt :) men neste gang sitter spiren kanskje :) lov å håpe.

Spennende med femar, håper virkelig det gir deg en spire vennen :)

Synes det er på tide at alle i bollen får sitt ønske om en spire oppfylt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Tigerlise :) Jeg prøver å se positiv i det hele. Jeg får da en ekstra uke til å gå ned i vekt før jeg skal veies, må bare se framover.

Jeg har snart eggløsning igjen jeg da, er på cd9 allerede. Min kjære har hatt merkelige drømmer i det siste. Han har drømt om ei lite jente, hun kommer stadig tilbake i drømmene hans. Han sier den lille jenta ligner veldig på meg :) Han er dermed så sikker på at jeg snart kommer til å bli gravid (i juni visst nok) og at vi kommer til å få ei jente :D Rare mannen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, jeg håper mannen er sanndrømt! Tenk så koselig med ei supersøt lita mini-cornflake :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også at mannen din har sanndrømt Cornflake! Tenk så gøy det hadde vært!! :)

 

Dossa, så leit med mensen!!!! Fordelen er at ho kom litt før, og ikke etter IKM. Sender deg en STOOOR klem! <3

 

Jeg begynner å nærme meg EL. Forrige periode tok jeg EL tester fra mensen var over. Nå har jeg helt glemt de bort, og merker jeg ikke stresser like mye. Det føles godt. Tenkte å ta EL testene når EL slimet kommer for fullt.. For å være på den sikre siden. Blir vel nå etter helgen en gang tenker jeg - håper jeg. Tenkte å overraske gubben i morgen med litt aksjer, selvom han ikke vet at det er akjeleggetid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

 

Tusen takk for nydelig oppskrift på knekkebrød Tigerlise!! Bakte på lørdag og de var utrolig gode!

 

Dossa: Jeg synes du er så utrolig positiv som person. Du er rett på ny prøveperiode uten å syte en eneste gang! Skulle ønske jeg var like flink som deg!

 

Cornflake: Hehehe.. nå blir det ekstra spennende å følge med.. Tenk om han er sanndrømt og det klaffer med en liten jente i juni? Har du sjekket om det stemmer med den kinesiske kalenderen da? Den som sier noe om hvilket kjønn det blir.. Vært morsomt om det stemte også..

 

Jeg må bare si det at den helgen her har gått så raskt at jeg nesten ikke har fått det med meg.. litt kjipt å begynne på jobb igjen i dag og ikke føle at jeg har hatt helg i det heletatt.. Men denne DPO uken skal jeg bare ta det med ro.. ikke stresse og ikke trene for mye.. Ikke skal jeg ta i for mye på jobb heller.. bare ta det med ro.. Hørtes ut som en ideel verden.. men det blir nok ikke sånn.. men jeg skal ihvertfall gi det et forsøk.

 

Hvordan har dere hatt det i helga??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Jeg håper også at han er sanndrømt ;) Hm..kinesisk kalender har jeg ikke sjekket nei, er jammen meg ikke sikker hvordan jeg sjekker det. Jeg er på cd11 i dag, så el nærmer seg ;) Jeg er hjemme fra jobb i dag, våknet med dundrende hodepine :( Og jeg må jo si at Metformin er ikke så veldig snill mot meg. Men jeg regner med at kroppen snart blir vant til denne dosen også.

 

Chamira: Hvor mange dpo er du?

 

Dossa: Hvordan går det med deg snuppa? Tenker på deg :wub:

 

Tigerlise: Har den tygge heksa reist fra deg? Mener å huske at vi fikk tr samtidig.

 

Leah: Så stille fra deg for tida. Savner deg vennen.

 

Ha en fin mandag jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk søte chamira for gode ord :wub:

Jeg kunne sikkert ha ramla ned i kjelleren, men har 3 unger som trenger sin mamma så jeg får bare stå på og holde humøret oppe så godt det lar seg gjøre :)

Tenker at det må da bli min tur snart, det var bare ikke ment denne gangen :)

 

Cornflake, huff hodepine er grusomt vondt *blåse på*

God bedring snuppa :)

åååå så gøy det hadde vært om mannen din er sanndrømt *weeee* For ei herlig lita tulle dere vil få ;)

Snart EL på vei hos deg *krysser fingra* Det SKAL bli din tur nå søta, for det unner jeg deg virkelig :D

 

Helga har jo bare rast avgårde :)

Våknet opp på lørdag til det snøværet *usj* Men det smeltet i løpet av dagen.

Igår var det knall fint, vi var ute nesten hele dagen :)

Må nyte sola når ho først titter frem :D

 

Nå har jeg en fritime, og da skal jeg sette meg ut på taket og nyte sola :) Har et flatt tak på et område som man kan benytte :)

 

Ha en strålende dag søtinger :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake - vi kan godt bytte. Jeg kan få hodepinen din mot at du får jobben min :P Håper det bedrer seg fort! Og så utrolig artig med drømmen til mannen din. Håper han er mer sanndrømt enn meg, for jeg drømte i natt at jeg prøvde å drepe en bruskork ved å drukne den i cola, og da det ikke funket prøvde jeg fanta, men den forbanna bruskorken ville ikke dø :D

 

chamira - om du finner roen i dpo-land så kan du veldig gjerne dele tipset ;)

 

dossa - jeg er imponert over stå-på-viljen din!

 

renate - el nå omtrent eller? Gikk det bra med askjelegginga?

 

Jeg tror jeg kanskje var litt stor i kjeften i helgen da vi koste oss, for da kommenterte mannen noe om at jeg var så ivrig og så sa jeg at jeg kunne ikke bli gravid denne helgen, men bare vent til neste! Ikke smart å legge så mye press på han, stakkars. Så nå ser jeg heller for meg at helgen blir klein i stedenfor.

 

Nå sitter jeg på jobb og skulle helst vært hvor-som-helst-annet-sted. Jeg hater at folk ikke gjør jobben sin og ikke det de sier de har gjort. Så nå rydder jeg opp etter andre for å få litt orden her. Og gjett om jeg klagde til sjefen over det. Satser i hvert fall på at det gir meg litt kred :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

chamira: Kjedelig å begynne på ny uke når man ikke føler at man har hatt helg! Håper du klarer å ta livet litt med ro denne uka da :)

 

Cornflake: god bedring, ikke noe gøy med hodepine :( Hvor lenge skal du ta metformin? Håper den behandler deg bedre snart :) Blir spennende å se om mannen din får rett i juni :D

 

Dossa: Håper du slipper flere pp nå, begynner å bli nok! Krysser fingrene for at det blir fulltreffer selv om gubben din drar bort rundt el :)

 

tyr: Får håpe mannen din glemmer hva du sa denne helga så neste helg går som den skal ;)

 

Jeg har vært ute å flyttet ved fra en haug på gårdsplassen og inn i vedskjulet..holdt på i 2 timer og syns nesten ikke det vises på haugen..blir ikke ferdig i dag i alle fall! Burde bli ferdig før torsdag, spørs hvor mye jeg rekker når jeg begynner å jobbe da. Skal ordne uteområdet her ganske snart og da må gravemaskinen kunne kjøre der veden ligger nå :/ Jaja, god trening var det, var utslitt og gjennomvåt av svette (og regn) da jeg kom inn for å spise! Vet ikke om å bære tungt har noe å si hvis jeg skulle være ca 3 uker gravid nå? Er jo sikkert ikke det uansett, men kom til å tenke på det da jeg var ute og slet :P

 

Det begynte å regne veldig mens jeg var inne til lunsj, hadde tenkt å bære litt mer før jeg gikk i dusjen, men så ble det frustrerte fruer og en varm kopp te i stedet :P Men nå regner det ikke lenger, så jeg rekker å bære litt mer før jeg hopper i dusjen..får se om jeg klarer å motivere meg eller venter til i morgen :P

 

Vi har hatt en fin helg, vært en del ute og sammen med både min og hans familie :)

 

Ha en flott mandag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter, jeg trenger litt råd og trøst her. Er både frustrert og lei meg :(

 

Jeg er da sammen med en man som virkelig elsker jobben sin. Vi har vært sammen siden vi var studenter, han har da alltid jobbet masse, også som student. Så da vi var ferdig utdannet lovet han meg at ting skulle bli bedre, da har han jo arbeidstid han måtte forholde seg til. Men han fikk da jobb på et privat firma, og var ansatt som forsker. Det vil si han hadde aldri fri selvom arbeidsdagen var over. Da sa jeg faktisk at han var nødt til å finne seg noe annet snart eller så må jeg finne meg en ny mann. For vi kunne jo aldri planlegge noe, kinoturer, middager ble ofte avlyst fordi han hadde forsøk som foregikk.

Så begynte han på doktorgraden sin (hans nåværende jobb), og lovte meg igjen at ting skulle bli bedre. Men jeg syns virkelig ting har blitt verre. Nå jobber han jo hele tida :(

 

Jeg har alltid synes det er dumt at han jobber så mye som han gjør. Føler at vi får så lite tid til hverandre, og jeg føler meg av og til så alene. Hansker det er en tid for alt, og nå som vi da ikke har barn, så kan han jo bare jobbe. Men hva med meg da? Er det jeg som er egoistisk som trenger selskap og oppmerksomhet? Jeg er lei av å konkurrere med jobben hans :(

 

Huff, ble litt langt dette. Sorry for lang ego-innlegg. Følte bare at jeg måtte få det ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off cornflake, jeg føle med deg og synes virkelig at du fortjener at han skal ha tid til deg og dere også. Du er ikke egoistisk som ønsker dette, men helt normal.

 

Aksjeleggingen gikk bra idag. Ingen EL idag, men EL skoler er kommet, så det nærmer seg. Tok en EL test idag... Gubben lurte på hvorfor jeg var så tora på sex, og jeg så det var for å være snill med han... Haha. Han skjønte greia og jeg så jeg ville ha barn, og da må det sex til. Da lo han godt... Hehe.

 

Har hatt en ok helg. Jobbet hele helgen. Er tett i halsen, hoven og det gjør vondt og svelge. Tok 2 ibux idag og det hjalp. Skal se i morgen om paracet også virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Renate, Ibux er fråråda dei som forsøker å bli gravide, og kan vera skadeleg etter at ein er blitt gravid. du kan googla det. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...