Gå til innhold

*Gullfiskbollen* ny 10.april :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

På tide med ny bolle igjen :)

 

Håper alle har hatt en flott påskeferie! :)

 

Her har vi avsluttet ferien med å hente mini tidlig i bhg i dag. lage middag sammen og kose oss med å plante div grønnsaker og blomster som må ha litt tid inne i vinduskarmen før de skal ut når det blir skikkelig vår/sommer :)

 

Nå er alt tilbake til vanlig igjen, min kjære er på vei til tigerstaden, mini skal snart legges og "gamlemor" tar sikte på tidlig kvelden ;)

 

Bare 9 uker igjen til han er hjemme for godt, så her telles det ned! :)

 

Håper på masse skravling i tiden som kommer! krysser fingrene for masse flotte positive tester og masse god-vær og sol for oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei tyr! :) har ikke du vært innom bollen før også?? eller husker jeg feil? Uansett hjertlig velkommen skal du være! :)

 

Hvor i prosessen er du? her er vi alt fra i startgropen/ ferske prøvere til de som har prøvd i flere år + flere gravide som fremdeles henger igjen i bollen fordi det er så koselig her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom så vidt i januar. Og så så du meg i oktober-terminklubben. Men der ble jeg bare til uke12-31, gitt. Lang, komplisert historie følte jeg selv, der jeg gikk førstegangsgravid og trodde alt var superfint. Endte med MA/BO og medisinsk for over to uker siden (13+0). Så nå er vi tilbake til prøvestadiet. Har bursdag om 20 dager, så er jo lov å håpe at en ny spire sitter igjen like raskt denne gangen, men satser vel mest på at det tross alt blir 30års feiring med champange :) I mellomtiden er det bare hyggelig å skravle og bli litt mer kjent med andre bim-jenter :)

 

Håper oktoberbollen din klarer seg fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i plaskebollen, Tyr82 :) Her vil du trives! Vil gjerne høre litt mer om deg, er så koselig å bli kjent med nye folk :)

 

Hannepålandet, så spennende! Du er jammen flink til å utsette testingen ;) Det hadde ikke jeg klart, hehe.

 

Lilleblomst, flink du som ordna ny bolle til oss ;) Ikke lenge igjen til mannen er hjemme for godt nå. Blir godt for dere alle :)

 

Dossa, hvordan gikk det hos kiropraktoren i dag? Hvorfor går gullet til kiro?

 

Leah, håper du får napp på den søknaden, det fortjener du! Håper tanta er snill med deg.

 

I morgen er den store dagen, og vi skal på utredningstime på Fertilitetsklinikken. Er LITT spent kan man si... Tror faktisk mannen er like oppglødd som meg, hihi. Og etterpå skal vi på ikea, skikkelig bønder i byen som gleder seg til det *knis*. Men ikke hver dag vi er Trondheim. Må en tur på rbk-shop også og se om de har noen mini-treningsklær til Anton :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen oppi denne herlige bollen Tyr :) så leit å lese om din triste opplevelse :( Håper du slipper å vente lenge på spiren :)

 

Tigerlise, gikk bra hos kiro idag :) har ny time på torsdag. Gullet har klaget over vond nakke og det viste seg at han har en låsning i nakken. Han var nok litt små nervøs da han lå på benken og kiro skulle knekke opp den stive nakken men han er en tøffing og det gikk så bra :) Han skal tilbake mandag neste uke. Sa han følte seg litt bedre og det er godt synes jeg :D

 

Hannepålandet, så spennende ;) Håper tanta holder seg laaaangt vekke :)

 

Lilleblomst, deilig å plaske rundt i en ny bolle ;) 9 uker går fort skal du se. Og da har du han endelig hjemme igjen *weee*

Er formen bra?

 

Vesla hadde bare et lite uhell i barnehagen idag :)

Jeg er sååå stolt av den søte jenta mi :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff Tyr! så leit! ikke rart jeg husket deg da, men likte virkelig ikke at du måtte gjennomgå alt dette! (jeg hadde en MA selv for ett år siden i uke 10, syns det var fælt!) håper spira sitter skikkelig på neste forsøk! ;)

Oktoberbolla mi har det visst bra, iallefall var alt bra på siste ul i uke 12. begynner å bli noen uker siden men jeg har stadig små fornemmelser av å kjenne bevegelse, så krysser fingrene for at det faktisk er det jeg kjenner og at alt fremdeles er bra ;)

 

Så spennende Tigerlise! ønsker deg en flott dag i morgen! :)

 

Bra dere fikk sjekket opp hos kiro i dag Dossa :) Formen min er litt opp og ned... har fått en skikkelig lei forkjølelse/vondt i halsen og sånt nå, men satser på at den forsvinner fort. fremdeles dårlig matlyst, småkvalm og svimmel, men er glad for symptomene! ;) i morgen er jeg 15 uker på vei! stort! ;) Magen begynner så smått å gjøre seg synlig og som jeg skrev over her, jeg lurer på om jeg kan kjenne småtten innimellom... krysser fingrene for at det stemmer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til imorra Tigerlise :)

Artig å kunne ta seg en tur på ikea :) finner alltid så masse de gangene jeg er der :P penga får vinger da gitt *ler* Skal dere kjøpe noe spesielt?

 

Lilleblomst, 15 uker allerede :D Så tida flyr :) Spennende at du så smått begynner å kjenne liv *weee*

Skjønner du synes det er betryggende med symptomer :)

Jeg bare håper at hvis jeg blir gravid igjen at jeg ikke blir mer svimmel enn det jeg sliter med nå :( *usj*

Fungerer så vidt på jobben.....har ikke mye energi til overs kjenner jeg....aaaahhhh.....jeg må bli bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt utrolig som tiden flyr ja! :D

 

Syns det høres grusomt ut å ha så mye svimmelhet! er det blitt skikkelig utredet hos lege? hvordan er blodtrykket ditt feks? vet du har prøvd kiro for dette, men det virker ikke som om det har hjulpet så mye de siste gangene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos øre nese hals legen og utelukka det de kan finne ut. Har ikke vært hos legen ennå, så veit ikke hva blodtrykket mitt ligger på. Forrige gang jeg var så svimmel så hjalp det med noen behandlinger hos kiro så det er det jeg håper på nå også egentlig. Har time på torsdag og mandag neste uke, hjelper ikke det så må jeg ta en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke vente for lenge før du drar til legen, Dossa mi :) Håper du blir bedre veldig snart!

 

Lilleblomst, så koselig å kjenne liv :) De første små tegnene på sommerfuglvinger er nesten magisk...

 

Tyr, så trist å høre at du mistet :( Håper det ordner seg snart igjen, da skal spiren sitte, vettu ;)

 

Vi skulle ta en kjapp en mens vi ventet på FF, men stakkars mannen fikk nok litt prestasjonsangst, kom aldri i mål. Men tror ikke el er her riktig enda, så får prøve å lokke fram svømmerne i morgen istedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dere er virkelig søte alle sammen! :)

 

Hvor i landet er dere fra? Jeg sitter i Oslo på jobb (fy,fy), men tillater meg selv litt utskeielser siden sjefen sa jeg bare måtte ta de pausene jeg trengte etter han spurte hvordan formen var og jeg begynte å gråte foran han for ca tre uker siden (midt i mellom vi tror noe er galt og vi finner det ut). Og jeg ble bare så flau! Jeg vet jeg ikke burde, for har massemase å gjøre, og vil jo gjøre best mulig siden vi snart skal ha lønnsforhandlinger (mai, tror jeg).

 

Dossa, den svimmelheten høres ikke bra ut! Føler med deg :) Og nå skal jeg spørre et jeg-er-blank-spørsmål: hva kan en kiroptraktor hjelpe mot deg?

 

Tigerlise - lykke til i dag! Både med utredning og IKEA og med å lokke frem svømmerne ;) Jeg har et hat/elsk-forhold til IKEA etter at sofaen min røyk og jeg klagde, fikk tilbake pengene pluss at de henta den hos meg siden den var gått ut av produksjon (elsk og skryt!). Endte opp med å kjøpe ny sofa på ikea da jeg har liten plass i stua og ville ha noe billig siden vi skal flytte om halvannet år (nybygg), og så har søren meg dne ryki også!(hat, eller kanskje jeg har bad-karma når det gjelder sofaer). Du får fortelle hva dere endte opp med å kjøpe.

 

Lilleblomst: Gratulerer med dagen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men vi er flere som sitter i Oslo på jobb.. hehe.. Om man leser VG eller BIM så kan jo ikke det ha så stor betydning. Det viktige er at man får noen pauser:)

 

Gratulerer med dagen Lilleblomst.

 

Dossa: Du har ikke vært å sjekket ørene dine da? Virus på balansenerven er ikke helt uvanlig..

 

Lykke til i dag Tigerlise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, har ikke bursdag heller da ;) men stort å runde nye uker! :) sliter nå med å få magen inn, så kan vel si jeg har begynt å få mage også, herlig :) i barnehagen er det 4-5 andre mødre som også skal ha en til i år, så det er morro :) men de er kommet lenger alle sammen da, nydelige kulemager på alle gitt :)

 

Syns nesten litt synd på meg selv istad, våknet med skikkelig forkjølelse og nesten ikke stemme... men ble på bedre humør av å komme inn her til dere, så da er det ikke så ille likevel ;)

 

Dere får kose dere med små bim-pauser på jobb jenter! flinke som er i arbeid! Jeg skal prøve meg noen timer på jobb til fredagen, håper jeg er frisk til da! Spent på om det blir mer jobbing fremover eller om det blir full sykemelding igjen... tiden vil vise!

 

Ha en fin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus:) med lille Jesper

Hei!

Sniker meg inn i bollen deres jeg, om det er greit?

Her har vi akkurat startet med å prøve på barn nr 4....forrige gang satt spira på første forsøk, så det blir spennende å se hvordan det går nå :)

Er dere alle gravide i denne bollen, eller er det noen prøvere her også?

Klem klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lindus :) velkommen i bollen! :)

De fleste aktive skriverne her på bli gravid siden er vel fremdeles prøvere, men det er mange av oss gravide som fremdeles titter innom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus:) med lille Jesper

Tusen takk!

Ja...hehe...det sier seg jo egentlig selv ut fra forumet "Bli gravid"...hehe..bare jeg som er litt treig ;)

Jeg var veldig aktiv her i 2008, var det flere av dere som var her inne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også her i 2008 :) Annet nick den gangen, men mye innom :) Spesielt i juligruppa iallefall :)

 

i dag er jeg skravlesyk, så derfor jeg sitter på nett hele dagen ;) kan jo ikke risikere å smitte noen i "real life" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chamira, jeg har sjekket ut om det kunne være virus på balansenerven, men de fant ikke ut noe. Er ei god stund siden men likevel det kan vel ikke bare oppstå eller....?

 

Tyr, jeg har en stor låsning i den skåla som binder hodet til nakken. Er det som gjør at jeg er svimmel. Det hele begynte i nov 10 og jeg gikk til kiro hele fjor for behandling og det hjalp. Har vært bra siden des i fjor og frem til mars i år, og nå har det blusset opp att :( Har nok en sammenheng med en bilulykke jeg var med i i 96 :(

 

Lindus, velkommen oppi bollen :D Blir så glad hver gang det kommer nye mennesker som vil bli med på skravlinga :) :) :)

Jeg er prøver, og har prøvd på nr 4 siden juli 10. Tar tid har jeg skjønt *huff*

Hvor gamle er dine 3 gull?

Mine er 3 år, 5 og 7 år :)

 

Nå har jeg fritime *juhu* og jeg har ikke fått vært inne på bim før nå :) Helt spasmer jo :P

 

Klassen har vært ute i skogen idag med en annen klasse. Vi har hatt en naturløype med mange ulike oppgaver og lagd bål :) Så det lukter at jeg har vært i skogen idag :P

 

Lilleblomst, grattis ;)

Blir spennende å prøve jobb igjen, får håpe formen tar seg opp snuppa :)

 

 

Leah, hvor er du søta??? :) Du må ikke bli borte <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere og velkommen til Lindus :)

Og veldig trist å høre om din MA/BO Tyr :( Håper spira sitter straks igjen.

 

Er bare en kort tur innom, måtte bare inn å ¨lese litt. Er på jobb og har jobbet mye de siste dagene. Ser veldig fram til helg. Snuppa og gubben er enda bortreist. Har ikke sett de siden søndag. Jeg savner gullet mitt!!! Og verre er det når hun har blitt syk igjen. Denne gangen spyr hun og har feber så de har ikke kommet seg hjem. Men jeg hååååpper de kommer hjem idag. Er engstelig når hun er dårlig og jeg ikke er der. Har jo overhodet ikke kontroll.

 

Der må jeg visst jobbe igjen :/ Kommer sterkere tilbake....

 

Klem på dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus:) med lille Jesper

*lille blomst*: så moro at du også var her i 2008, hva var nicket ditt da? jeg var ganske så aktiv, men jeg var i septembergruppa.

Dossa :) : jeg liker å skravle jeg :) var du også her i 2008?? vi har til sammen 3 barn, eldste er 12, mellomste 8 og minste 3 år . Og nå prøver vi på sistemann :)

 

Kjempe hyggelig å bli kjent med andre prøvere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindus, jeg kom vel ikke før i 2009 :)

Så gøy at det er ei til som prøver på nr 4 :D Håper det ikke tar for lang tid før spiren sitter hos deg :)

De tre første satt alle sammen på første forsøk, men denne lar tydeligvis vente på seg. Hadde en EXU i april i fjor, hvor jeg mistet den ene egglederen min :( men vi prøver og prøver og snart tenker jeg at det må bli min tur til å kunne juble høyt :D

 

Nå er arbeidsdagen over *phu*

Skal kjøre gullet på fotballtreninga etterpå :)

 

Ha en super fin dag søtinger :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at jeg blir sprø.. kjeder meg så mye på jobb i dag at jeg bare sitter å sløver.. hvorfor går dagene så tregt når man er i DPO land?

 

Dossa: Jeg aner ikke hvordan man får trøbbel med balansenerven, men jeg så en venninne av meg da hun hadde det. Hun sa hun følte at hun hadde drukket så mye at hun mistet dybdesynet.. Men det høres ut som du har kontroll på hva det skyldes da. Det hørtes ikke noe særlig godt ut. God Bedring ihvertfall.

 

Noen som har spennende planer i ettermiddag? Jeg skal ha fri i dag. dvs ingen trening eller avtaler så jeg er litt i villrede på hva jeg skal finne på... noen tips? Rydde og vaske vil ikke bli mottatt som tips.. hehe. Det orker jeg ikke i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg var noe så enkelt som "(blir?) mor for 1.gang" eller noe, hadde ganske lang pause fra bim frem til vi begynte prøvingen igjen i aug.10. tatt lang tid med denne spiren, mistet to ganger (ma og sa) og er nå en typisk "engstelig" gravid ;) Men gyn har sagt at "denne har skjønt det" og var ikke det minste bekymret sist, så jeg krysser fingrene og satser på at alle gode ting er 3! :)

 

Håper det lykkes for både deg og alle de andre skjønne fiskene så fort som mulig! :)

 

Huff da Chamira! så kjedelig at dagen går seint! Jeg sitter og lurer på hva jeg skal gjøre i dag selv! kjedelig når man har null energi til rydding (jeg må egentlig rydde kjøkken og vaske bad... blæ) men lyst til å "finne på" noe likevel :)

Forslag til hva jeg og mini kan finne på mottas med takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg kommet hjem etter ei natt på sykehuset. Følte meg helt fin og normal i går, men plutselig kunne jeg ikke holde balansen og falt til høyre..hadde ikke sjans til å gå eller holde meg oppreist. Veldig skremmende da det skjedde, og ettrhvert også veldig fasinerende :P Legene som skjekket meg hadde aldri vært borti liknende og fant ikke ut hva det var som skjedde, men de luket ut slag og sånne skumle greier. hele gårdagen var det sånn og det var helt jævlig å ikke kunne gå uten hjelp! Skulle til masse undersøkelser i dag, men da jeg våknet i morges var alt normalt igjen, jeg er kun litt ustø og føler meg litt svak, men ellers ikke antydning til sånn det var i går. så ble sendt hjem uten å bli udersøkt videre. Men skal til ny og grundigere undersøkelse hos nevrolog etterhvert og kanskj...e også ny mr av hodet. Er redd det skal skje igjen, tenk om det hadde skjedd mens jeg gikk lang tur med Poffi, var helt hjelpeløs da det skjedde og helt til i dag!

 

Det som nesten er værre er hvordan det føltes for Leah at jeg leverte henne i barnehagen i går, frisk og rask for så og ikke komme hjem fordi jeg var innlagt på sykehuset! Hun ringte meg og gråt og ville komme og sove på sykehuset sammen med meg..ville ikke legge på heller. tror det kan bli vanskelig å levere henne i barnehagen i morgen, kan jo faktisk ikke love henne at det ikke skjer igjen..

 

Hun kom og kastet seg rundt halsen min da jeg kom hjem, og der hang hun i 30 min, bare satt på fanget mitt og holdt rundt meg uten et ord ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...