Gå til innhold

*Gullfiskbollen* ny 10.april :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Takk Tyr :) for at du krysser fingra sammen med meg ;) koselig når andre vil det jeg vil :)

Jeg skjønner godt hva du mener med at det er vanskelig å kommentere alt. Har ikke husk til det jeg :P så da blir det til at jeg skriver flere ganger *ler*

 

Cornflake :wub: ingen tvil om at du vil få drømmen din oppfylt :D på en eller annen måte så skal du få æren av å juble over en positi test <3<3

 

Huff jeg tror jeg må se GA på nettet, er trøtt gitt :P

Burde finne senga men så vil jeg se GA også da *ler*

Imorra begynner Criminal minds igjen *juhu* Digger den serien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke på dataen inne om dagen, men håper dere alle har det bra. Virker som om tappen har åpna seg. Forrige syklus kom tr på 10 dpo, og håper den ikke forsetter med det fremover.

 

Ilyas er flink med å gå på potta og styrer det meste selv nå, men glemmer seg litt ført innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på GA her jeg også med en snorkende Ilyas ved siden av meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle gullfiskar!

 

Har ikkje vore så aktiv, men var inne og las her og såg at Tigerlise har spurt etter meg. Så koseleg Tigerlise, då blei eg glad :) Og blei også veldig glad då eg las om legetimen dekas! Dette blir veldig spanande, kjennes ut som de har fått ei trygg og god ramme rundt deko! Gler emg til å høra kva som skjer vidare.

 

Cornflake: Du er kjempeflink! Tenkt for ein følelse av diger du kan kjenna på når du går til legen. Kva følelser du fekk då du fekk ebskejd om å slanka deg, kor vansekleg det vikra, og no har du komt så langt! Tenker det ikkej er urealistisk med ein kilo i veka. Så lenge du gjer alt riktig- som du gjer- så vil det gå rette vegen! Har du forsøkt ein rensekur eller noko? Frå helsekost? no vert det jo finare ver også til å gå tur og slikt. Eg syns du er kjempeflink. Eg har ete altfor mykje sukker i det siste og har vore det motsatte av flink :(

 

Eg er 22 veker i dag, var hos jordmor igjen i dag og den vesle gutten vår ser ut tl å ha det fint inni magen. Eg jobbar 100 % no, kvalmen er vekke. Takknemleg. Men syns det e rtungt å jobba fullt. Ville det sjølv, og skal forsøka å holda så lenge som muleg. Men den lange reisevegen tar krefter, så blir ein del sofa- og lite trim. Har berre lagt på meg to kilo, 4 viss eg inkluderer det eg tok av. Men føler emg litt tungpusta og usunn. Når ein først byrjer på sukkeret igjen så... :) Me holder på å planlegga husbygging, og det er stor stas. Og då har ikkj eeg meir nytt å fortelja.

 

Dossa: Lykke til under eggl :) <3

 

Stor klem frå meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) :)

 

Idag har klassen til gullet hatt fellessamling for hele skolen :) De sang noen flotte sanger og fremførte skuespillet om Rødhette på engelsk :D Og de var Så FLINKE :wub: jeg ble så rørt, skikkelig stolt mamma og lærer :)

 

Nå er det langfri frem til kl 11 :)

Og kl 13 idag er det kurs frem til kl 17 *usj* kjenner at jeg ikke er klar for en lang dag *blææææ* Men jeg må gå litt før for ungene skal være med på noe som heter gjørmeløpet og jeg skal være med. Så da stikker jeg kl 16 :)

 

Mamma er hjemme hos oss nå, hun kom for å se på skolen for å se på gullet og må hente ungene seinere idag.

Ho spurte om ho skulle gjøre noe i heimen :D

Så da ramsa jeg opp litt *ler*

Snille mamma som hjelper meg litt :D

 

Nå får jeg spise litt.

Ha en super fin onsdag jenter :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, deilig med litt hjelp dossa! :) iallefall hvis du vet at du blir fornøyd med det ho gjør ;) hehe

Dagen kommer iallefall til å gå fort for deg og forhåpentligvis går tiden raskere frem til gubben kommer hjem ;)

 

Jeg får besøk i dag, så vi skal ut og gå tur i regn og sludd :) Tenkte å lage salat til lunsj, så kan vi skravle og kose oss etter turen!

 

Krysser alt jeg kan for at flere av dere skal teste positivt snart! xxx

 

ønsker alle en flott dag! :)

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åh, digg med hjelp! Og digg med tur, selv i regn :) Jeg har en motløs-dag på jobb i dag. sukk.

 

Kunne godt tenkt meg litt hjelp, kan du låne bort moren din etterpå Dossa? ;)

 

Jeg lurer på hvordan jeg skal overtale samboer til å gå på dugnad på lørdag. Han flyttet inn til meg, men kjøpte seg aldri inn fordi vi skulle kjøpe sammen. Vi har kjøpt nybygg så tar litt tid, så han betaler jo like mye som meg, så vi ser på det som "vår" leilighet og ikke min. Men han var på dugnad sist, så egentlig er det min tur. Men jeg har virkelig ingen lyst! Gode råd mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Jeg var en tur på legevakten i natt etter et angstanfall :( Det var fastlegen min som var der. Det var jævlig mens det sto på, og etterpå så syns jeg det hele er ganske pinlig. Ringte og vekket pappa midt på natta for å bli kjørt til legevakta, og han og mamma ble jo litt bekymret selvsagt. Legen min mente at det nok har blitt for mye for meg med svimmelhet, sykemeldt 1 år, 2 SA, problemer med å få jobb, problemer med å finne ut hva som feiler meg og problemer med å bli gravid igjen. Jeg selv kan ikke skjønne at jeg skal ha angst, det føles rart!

 

Legen sa at det første hun tenkte da hun så meg var at jeg hadde lagt på meg. Det syns hun skulle være min hovedprio å gjøre noe med nå, og at jeg absolutt ikke måtte finne på å gå mer opp i vekt. Så Cornflake, nå blir du min inspirasjon. Jeg har gått ned 3 kg siden jul..men nå må det bli mange fler.

 

I dag er jeg bare sliten og trøtt, har følt litt på angsten i dag også, men nå føler jeg meg grei. Sov ikke før etter at jeg kom hjem fra legen i 5-tiden i morges, så var det opp 7.30. Gikk og la meg igjen etter at Leah var levert i barnehagen. Måtte opp 12 og på foreldresamtale i barnehagen sammen med sambo..der var bare positive ting å høre om Leah, og det var så deilig for mammahjerte å høre at hun trives, er flink, hjelpsom, snill og blid og veldig flink til å leke :D Nå har Leah besøk av ei venninne fra barnehagen, og de leker og ler masse :)

 

Måtte bare få dette ut. Jeg gruer meg litt til å snakke med mamma senere, angst liksom..pinlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) med Jesper 1pp

God dag jenter!

 

Huff, det høres ut som du har hatt en slitsom og vanskelig natt Leahpudding. Angst kan ramme alle, og du skal ikke være flau over det. Mange flere enn du tror som har angst problemer. Jeg gikk på en skikkelig smell for noen år siden, var totalt utslitt og utbrendt....da fikk jeg et skikkelig panikkangst anfall....trodde rett og slett jeg skulle dø! Fortsatt kan jeg kjenne noe angst symptomer, spesielt om jeg er veldig sliten, men det går helt fint :)

 

I dag har jeg og tassen på 3 år gått oss en lang tur i snøværet, og det gjorde godt for kropp og sjel. Har litt vanskelige dager for tiden ifm en viss rettsak som pågår nå. Og da gjør det godt å komme seg ut eller å få trent :)

 

Kjenner tiden sniler seg av gårde ift testing....er jo fortsatt en stund til IKM ....føler på en i underlig måte at det har klaffet, men det kan jo godt være ønsketenkning ;)

 

Ønsker dere alle sammen en god dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Leah :( Jeg håper du slipper flere fæle opplevelse. Men du, angst kan ramme alle. Det er ikke noe du skal være flaut over. Det er kanskje signal fra kroppen at det er nok. Det har jo vært mye ting rundt deg. Tenker på deg vennen. Og ja, slankingen...ga legen deg noe råd for hvordan du skal gå fram? Jeg skal selv til legen på fredag, håper hun har gode råd. Jeg har gått ned 5kg på 2mnd. Begynte å trene 17.feb, så jeg går ned ca. 0,5 kg i uke. Jeg spiser mager og lite karbo og trener 5 ganger i uke, jeg trener ikke mer enn 40min om gangen da. Så vi får følge med hverandre, dette klarer du Leah :D

 

Ellers er jeg allerede kommet til 5dpo. Jeg fikk vondt på venstre side i dag, nesten der som eggstokken er :( Håper ikke det er endo jeg kjenner. Jeg har faktisk ganske god magefølelse denne mnd, sikker en innbilning for at babyklister skal funke ;)

 

Ha en fin kveld mine søte damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk bedre utover dagen i dag, Leah :)

 

hva er endo?

 

Jeg er overbevist om at jeg er gravid i det ene øyeblikket, for å bli opgitt over megselv i det neste fordi jeg ikke kan gå rundt å være overbevist om det nå. Jeg vet at jeg bare må vente, men er så sliten! Og jeg har hatt masse energi i det siste, men var Så sliten sist jeg var gravid også, og det startet omtrent rett etter befruktning. Så da får vi vente i halvannen uke og se om det er grunn til å være sliten, eller om det er psyken som narrer meg :)

 

Jeg er ingen treningsekspert, jeg lever stort sett etter litt bevegelse er bedre enn ingen, men jeg var nesten en treningsnarkoman i min ungdom. Jeg mener å huske at du ikke begynner å forbrenne fett før du har trent i en time? Jeg skriver dette med forbehold, altså. Men kan hende at det er et tips å trene styrke to ganger i uka, korte økter med oppvarming først, og så kjøre kondis over halvannen time to ganger. Selv om det er lettere å finne tid til 40 min. I så fall er intervaller smart, mener jeg også å huske. Men, du får omtrent like mange råd om kosthold og trening som antall personer du spør, dessverre..

 

Nå skal jeg kose meg med strikketøy og Bingobanden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Leah for en ekkel opplevelse du nok en gang har vært igjennom :( Du har absolutt ingen grunn til å være flau vennen. Det kan ramme hvem som helst. Du har vært igjennom mye og dette var kroppen sin måte å si stopp på. Håper dagen din har gått bra snuppa :) Sender deg en god klem :) :)

 

Mamma har skifta på alle sengene idag. Vasket gulvene i første og andre etg, vaska klær og bretta de sammen :D Min snille og gode mamma :wub:

 

Tyr, du kan få låne ho hvis du trenger det ;) ;)

 

Hannepålandet, endelig igang *wee* :)

 

Cornflake :) stolt av deg :wub: stå på søta!

 

Leah, Cornflake vil gi deg den inspirasjonen du trenger til å gå ned det du ønsker :) Dette klarer du uten problemer :D

 

CM seinere på tv idag *gjesp* spørs om jeg klarer å holde meg våken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :)

 

Dagen i går var helt grei :)

 

Cornflake: Legen min sa at jeg skulle fortsette å gå tur som jeg gjør nå, prøve å gå litt fortere og kanskje trene litt styrke også. I tillegg til å spise enda mindre. Men hun sa også at jeg måtte tenke på dette som et årsprosjekt, for det som går fort av kommer ofte fort på igjen. Jeg tror du gjør det helt perfekt med å gå ned 0,5 kg i uka :) Jeg er spent på hvordan det har gått for meg denne uka, skal sjekke på mandag :)

 

Nydelig sol her i dag, så skal gå en liten tur med Poffi før husvasken B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter:)

 

I går forsøkte jeg å legge inn innlegg flere ganger men internet sviktet meg så hver gang jeg skulle publisere så mistet jeg kontakt. Så da ga jeg litt opp. Og jeg husker ikke i dag hva jeg skulle skrive så det får være det samme..

 

I dag har jeg en veldig hektisk dag på jobb så jeg må nok komme igang, men tenkte jeg skulle innom her en tur først. Etter jobb skal jeg på Pernille Sørensen på Latter:) Det gleder jeg meg veldig til..

 

Jeg tenkte å spørre dere om dere har noen tips til hvordan jeg skal være på håret når jeg gifter meg... jeg aner virkelig ikke. Jeg gifter meg i september, men har prøvetime til frisøren i mai så jeg burde kanskje forberede meg litt. Håret mitt er til midt på ryggen ca. så det er litt å ta av. Setter veldig stor pris på litt inspirasjon...

 

Ha en strålende dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chamira - hvordan du skal være på håret når du gifter deg (gratulerer forresten :) ) synes jeg kommer an på hvordan kjole du skal ha. Bestemt det?

 

Hannepålandet - deilig å komme i gang, ja? :)

 

Jeg blir så sliten av at folk ikke bare kan gjøre som jeg sier på jobben (kremt). Da hadde hverdagen min blitt mye lettere :) Dessuten, i dag er jeg overbevist om at de ikke klaffet denne pp, så fortsetter det sånn her blir jeg vel lagt inn på mentalsykehus til slutt, haha.. HUff, nei, mente ikke å spøke med det, men man blir jo tussete. Jeg er imponert over dere som holder ut så lenge, altså!! KUDOS! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er linken til brudekjolen: http://www.tilbryllupet.no/brudekjoler-d/amalia-brudekjole

 

Jeg skjønner hva du sier ang. mentalsituasjonen.. hehe.. det er til å bli sinnsyk av!! Til og med etter TR har vært her så kjenner jeg på symptomer.. det er jo mulig å ha TR fordi om man er gravid.. selv tror jeg veldig lite på at det er det akkurat nå, men symptomer dukker opp uansett.. jeg må le av meg selv innimellom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin kjole :) Det meste passer jo til den :) Skal du ha hårpynt eller slør? Siden kjolen har en veldig stilig rygg, hadde det kanske vært mulig å få til en oppsetting av håret som har samme V-form nedover, sånn at den ser lik ut? Men det funker best om du ikke skal ha slør. Skal du ha slør synes jeg det er veldig fint når sløret liksom hopper ut av oppsatsen. Siden kjolen er veldig enkel og "stram", så er det en ide med løst oppsatt hår. Men alt dette kommer jo egentlig an på hva du kler. Noen kler jo oppsatt/stramt bakover hår/krøller bedre/dårligere enn andre. Haha, var ikke så mange råd jeg hadde å komme med, men legger ved linker for å illustrere det jeg mente.

 

slør:

http://4.bp.blogspot.com/_AveE28gSndk/TRo8HocF2RI/AAAAAAAABm8/Jogftofk3u0/s1600/wedding-hairstyle-curl-up-do2.jpg

 

fremhever ryggåpning: Bildet til høyre:

http://2.bp.blogspot.com/-hb_3fE2nopE/TbLnyQhHqaI/AAAAAAAAB0k/EMhMpocH52M/s1600/brudar.gif

 

Løst, bilde 3:

http://www.altombryllup.net/search/label/H%C3%A5r?updated-max=2010-08-11T23:37:00%2B02:00&max-results=20&start=17&by-date=false

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Tyr for tilbakemelding:) Jeg skal ikke ha slør.. jeg tenkte jeg kunne ha noe strass i håret fordi det er litt strass foran på kjolen. Jeg har helt stritt hår.. så stritt at det ikke tar permanent engang.. hihi.. Men tenkte litt i samme bane som deg. Har lyst til å ha det litt oppsatt foran, men at det skal henge ned i litt samme form som kjolen bak.. Sammen men løst om du skjønner.. men det er en jungel av info der ute.. Er du gift? Det er en annen ting vet du.. alle spør hvordan jeg vil ha det.. men hvordan skal jeg vite det når jeg aldri har giftet meg før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg er ikke gift. Og om jeg skal gifte meg så hadde det blitt noe veldig enkelt på tinghuset, så sånn sett burde ikke jeg være den som uttaler meg, tihi.. Jeg syens det er veldig hyggelig med andre sin bryllup, altså :) Har du hvert i bryllup så vet du vel hva du synes om den tingen og den tingen i forhold til hvordan du liker ting og hvordan du er som person. Ikke gjør ting som folk sier, gjør ting slik du vil ha det (ja, og mannen din da, om han bryr seg) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at jeg skulle velge noe enkelt når jeg først skulle gifte meg.. men det skar seg så det sang!!! Ikke bare fordi ønskene mine endret seg, men fordi forventningene utenfra ikke helt ble det samme som jeg trodde.. og da ble det litt tilfeldig at det ble som det ble. Jeg synes kjolen likevel reflekterer enkelheten. Jeg er nemlig en veldig enkel person! hihi.. Men men.. det skal være en dag man skal huske for alltid.. for vår del blir det et tredagersbryllup så vi får håpe vi klarer å huske alle tre dagene...

Det blir sikkert bra.

 

Nå er det veldig bra at denne arbeidsdagen er snart over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Min arbeidsdagen var ferdig kl14:00 i dag. Jeg begynte nemlig kl06 på jobb i morges. Min kjære hadde booket operasjonsrom til 06:15, noen ganger så hater jeg virkelig jobben hans. Men deilig å kunne gå hjem tidlig da :) I dag har jeg også treningsfridag, så jeg skal kun ligge på sofa og koser meg :D

 

Leah: Jeg skulle ønske at jeg hadde klart å gå ned 1kg i uke jeg da. Men dette med slankingen er også å endre livsstil, det hjelper lite å gå ned masse for så å legge på seg igjen. Trøster meg selv at 0,5kg i uke er ikke det verste. Jeg har gått ned 6cm rundt magen, og det merkes godt på klærne. Ønsker deg masse lykke til. Vi skulle jo bodd nærmere hverandre så vi kunne ha trent sammen :)

 

Dossa: Hvordan er formen din i dag søta? :wub: Du kommer vel snart over i dpo-land du også? Krysser at du slipper gullegg denne mnd :D

 

Chamira: Det var en fin brudekjole :) Jeg synes da oppsett hår med slør er finest :) Fester sløret på underside og kanskje noe friske blomster i håret?

 

Tyr82: Hvor mange dpo er du nå? Tror vi ligger ganske likt, jeg er på 6 dpo i dag. Eneste "symptom" jeg har er at blæren min har krympet, springer på do hver time :( Jeg har ennå ikke fått min typiske ømme pupper etter el, håper det er et bra tegn.

 

Nå skal jeg sløve litt her på sofa...gjesp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake :wub: formen er stigende takk for at du spør vennen :)

Jeg er på dag 14 idag og svidde av den første EL testen nå nettopp. Den ble negativ *juhu* det må bety at dersom min kjære kommer hjem imorra kveld/natt så rekker vi å hanky panky :P

Krysser bare fingra for at jeg får EL nå i løpet av helga :)

Synes du er kjempe flink til å gå ned i vekt snuppa :D Kan tenke meg at de cm merker du godt på klea :) må være gøy søta :D

Jeg har såååå lyst til å høre deg juble snart :wub:

 

Chamira, det var en nydelig kjole :) :) du kommer til å bli kjempe fin :) Er en dag du vil huske for alltid :)

 

Tyr, har du god følelse? Krysser det jeg har for at spiren sitter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter.. bare innom en liten tur mens jeg venter på toget.. Har akkurat vært på flink pike med pernille sørensen.. veldig morsomt å være dame på det showet.. anbefales! kanskje ikke like gøy å være mann..mye fødselshumor der..

 

cornflake: jeg tenkte ikke å ha slør faktisk.. kun litt strass i håret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...