Gå til innhold

*Gullfiskbollen* ny 10.april :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

helgens middag er allerede handlet. tror jeg sparer denne til om to uker når jeg skal ha jentekveld Høres superdigg ut!! Tusen takk! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og god lørdag alle sammen.

 

Dere er så utrolig flinke til å bake hele tiden synes jeg.. Jeg kommer ikke på å bake om det ikke er til noe spesielt.

 

Leah: åå det er synd med soleksem allerede så tidlig i sesongen.. Håper det brlir bra fort.

 

Den oppskriften skal jeg også prøve. Hørtes kjempegodt ut med TacoPai:)

 

Her har vi jobbet i hagen i dag. Må utnytte litt finvær siden det er meldt så mye nedbør fremover. Vi har utvidet et blomsterbed med to meter og det tar litt tid. Utrolig mye graving som må til for at det skal bli fint. Også har vi sådd i litt gress i et hjørne av plenen der vi røsket opp alt i fjor høst da vi hadde kjøpt huset.. Satser på at den nedbøren som kommer nå er regn og ikke snø fremover.. Også har jeg plantet litt stemorsblomster i div. potter rundt om huset. Ble så fint:)

 

Nå skal jeg lese litt i noen timer. Er ikke helt ferdig med skolen så jeg har en oppgave som skal leveres inn i begynnelsen av juni.. Kanskje på tide å komme godt i gang nå da.

 

Planen er at kvelden skal avsluttes med en god vin og filmkos med min kjære:)

 

 

Ha en fortsatt fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Renate, den oppskrifta skal prøves ut *yummi*

Flinke gutten din :D

Vesla har hatt lite uhell men av og til så kommer det for fort og da går det i trusa :P men er blitt kjempe flink til å gå på do og gjøre fra seg :) :) mor er sååå stolt ;)

Kose deg masse med jentene :)

 

Tyr, jeg har bakt sjokoladekake idag *nam*

Vesla har hatt selskap med nabojentene og ei fra barnehagen :)

Så da måtte jeg lage kake og muffins :) er att masse så blir nok til besøket vi får imorra :)

 

Jentene er bedt på pizza ikveld kl 18 hos nabojentene :) de gleder seg stort :)

 

Siden mannen reiser på mandag må vi sexe litt ikveld og imorra. Også håper jeg mannen kommer hjem neste helg da jeg har EL :D

 

Mannen legger om til sommerdekk, jentene hopper på trampolina og jeg nyter sola på terrassen :) Deilig med helg og fri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah, god bedring til jenta di. Høres ikke godt ut med soleksem *blåse på * Kos deg masse ikveld ;)

 

Chamira, flinke dere er som jobber og steller til ute :)

Film og kos med mannen ikveld høres ut som en god ide :) det skal jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tacopaien skal jeg jamen prøve også, Renate! :)

 

Hei alle sammen forresten :wub: (måtte teste smileyen.. hihi)

Jeg er her inne og leser rett som det er, så jeg følger med hva som skjer.. ellers er jeg mest på facebook ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres godt ut med all maten og kakene jenter! :)

Jeg lagde pizza igår, men var så trøtt at jeg jukset med deig fra toropose. syns den er god da, så ok, men pleier å lage selv ;)

 

Her har det vært ganske fint vær i dag, bare noen regndrypp mellom solgløtt, så vi har vært ute hele dagen :) Begynner å hjelpe seg i hagen, men det er mange prosjekter igjen!

flink du har vært chamira! jeg begynte å vende jord for å lage grønnsakshage, men for en jobb! må ta det litt om gangen, særlig siden jeg har lite krefter for tiden ;)

 

Ha en fin kveld alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Det har vært strålende sol her også i dag, deilig å kjenne at det er vår ute :) Ellers er eggløsning over for denne gang, i dag er siste dagen jeg kan bli befrukte :wup:

 

Håper dere har hatt en fin dag :) Ha en fortsatt fin kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk til å investere i noen aksjer i går, men ble ingenting av daten min siden samboer ble syk. Han ligger og sover på sofaen ved siden av meg nå, og det er jo litt kos at han blir veldig kosete når han blir syk (ikke sex-kosete, bare oppmerksomhetskos), men nå tror jeg sannelig at han har smitta meg (bombe, hehe). Det er ikke like gøy. Og i dag regner det og det er meldt regnvær hele uken, huff a'meg. Rent til å bli i dårlig humør av.

 

Håper dere har hatt en bedre helg enn meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :)

 

Helga er over på en to tre jo :P går for fort *ler*

 

Så da var det mandag igjen og en ny uke står for tur :)

Mannen reiste til Bergen idag. Jeg venter EL til helga så jeg håper virkelig han kommer hjem før han må reise videre til Stavanger.

Krysser fingra jeg :D

 

Tyr, huff da så kjedelig at mannen er blitt sjuk og kanskje har smitta deg :( men så bra at dere fikk inn en dose med svømmere ;)

God bedring!

 

Det små regner litt her hos meg idag *blæ*

Jeg vil ha sol og varme, er sååå klar for våren :) :)

 

Idag skal jeg og gullet til kiropraktoren.

Jeg begynner å føle meg litt bedre *juhu* Jeg kan ha flere timer i løpet av dagen hvor jeg ikke er svimmel :D og det er en stor forbedring fra å være svimmel hel tida.

 

Er snart så det ringer inn, så da får jeg gjøre meg klar til å ta imot gullungene mine ;)

 

Ha en fin mandag jenter :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen går alt for fort.. Det er jeg enig i. Sitter å ser på Disney Junior. Kunne tenkt meg å holde Ilyas hjemme idag, for han mestrer mer å gå uten bleie hjemme. Men han vil i bhg, så kan jo ikke nekte han det heller.

 

Har bestilt time hos legen idag, håper jeg får time bare. Har hatt så vondt i skulderen/overarmen i venstre arm, og frykter en senebetennelse :(

 

Skal også kjøre rundt og forhøre meg på priser til å reparere bilen min. Fikk et prisoverslag på 27.000 der jeg hadde bilen på U kontroll, og får jeg det ikke billigere enn det, så kaster jeg bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God mandagsmorgen jenter:) Akkurat nå skinner solen inn igjennom kontorvinduet mitt, men jeg ser at det blir fryktelig kortvarig..

 

Helgen har gått superfort.. I går fikk jeg motert opp tre Billybokhyller på loftstua. Det ble veldig bra. De er utrolig praktiske da de ikke tar så mye plass ut i rommet. Etter det så fikk jeg ikke gjort så mye. Det ble med litt strikking og sofasitting..

 

Renate: Oi oi det var forholdsvis dyrt!!! Det er ikke en regning man tar sånn over natten i grunn. Legg det ut på mitt anbud eller noe dersom du har en detaljert beskrivelse av hva som er feil.. mulig du kan finne ut om du kan få det billig.

 

Dossa: Så utrolig bra at du føler deg bedre! Får håpe det hjelper enda litt mer i dag.

 

Tyr: God bedring:)

 

Lilleblomst: Jeg her ikke vært så flink.. Det er ikke store områdene det er snakk om egentlig. Men jeg har ihvertfall begynt. Synes det er utrolig deilig å jobbe i hagen. Slapper av i hodet da. Fått satt opp drivhuset mitt (lite verandadrivhus) så nå gleder jeg meg bare til jeg kan plante ut tomater og paprika.. som akkurat nå står på vaskerommet:)

 

Jeg håper alle sammen får en strålende mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, så herlig med de drivhusgreiene og hagearbeid! :) Koser meg med det jeg også!

Her er det kommet 2 flotte spirer med agurkplante, 8 fine maisplanter og 4-5 tomatplanter alle sammen i minidrivhuset i vinduskarmen. ser ut til at flere av frøene ikke spirer, men glad for de jeg har fått! ;) gleder meg til å plante de ut!

 

helgen har gått alt for fort, det er sikkert! min kjære har tatt turen til hovedstaden og mini ville tidlig til barnehagen i dag, så jeg har prøvd å gjøre det beste ut av dagen ved å begynne på husvask/rydding etter helgen. lar alt være og bare koser meg da, så er litt klesvask og rot som må bort gitt!

 

Lykke til hos kiro dossa!

Hørtes fryktelig dyrt ut renate! - håper du finner billigere alternativ! hva slags bil har du? gammel? kan nesten kjøpe en ok ny en for 27tusen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Håper dere har hatt en fin helg og ikke minst en bra start på uke. Her i Tromdheim har våren endelig kommet, selv om det er fortsatt litt kaldt ute.

 

Dossa: Hvordan gikk det med deg hos kiropraktor? Har du blitt noe bedre vennen?

 

Leah: Hvordan er formen din om dagen? Har du hatt flere skumle episoder? Må si at jeg ble bekymret for deg, håper at legene gjør noe.

 

Tigerlise: Er du også kommet over i dpo-land?

 

Jeg er nå 3 dpo, venter spent på om jeg snart tester positiv før jeg da skal tilbake til samtalen om ivf. Jeg har dessverre ikke gått ned i vekt siden forrige mandag :( Skjønner ikke dette, jeg trente faktisk 6 dager i forrige uke. I dag bestilte jeg meg time hos fastlegen, tenkte det er på tida jeg rådfører meg med legen om kost og treningen min, og evt Metformin for å hjelpe meg.

 

Håper dere andre har det bra :) Ha en fin kveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, her var det stille om dagen... Hvor er alle sammen da?

 

Cornflake, trening 6 ganger er jo kjempebra! Selv om ikke vekta viser det så blir helt sikkert kroppen i bedre form og bedre rustet for en spire :) Flink er du! Tror jeg også er i dpo-land nå. Litt usikker på hva som var selve el-dagen. Var flere dager med el-symptomer, men tror jeg sier det var i går. Da er jeg 2+1 på vei nå ;) Hehe.

 

Dossa, gikk det bra til kiro? Leah, er formen din bra?

 

Noen som har hørt fra Lilla? Lenge siden nå, håpet formen er bedre og kvalmen borte.

 

Stor klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dpo-land dag to, tror jeg. Og det er et slitsomt sted å være har jeg oppdaget. Herregud, jeg lider av innbillingssyken, altså! :) Så jeg hermer, jeg er 2+2 inntil det motsatte er bevist ;)

 

Egentlig har jeg mest lyst til å gjøre som bjørnen og gå i hi, men et ar uker hadde vært nok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupper :)

 

Tigerlise: Ja her har vært stille et par dager..kanskje folk er våryr og opptatt med andre ting ;) Vi har i alle fall vært flinke å tyvstarta aksjeleggingen :P

 

Cornflake: Du har vært superflink å trene :) Vet at det er utrolig kjipt å ha vært så flink å så vises det ikke på vekta..men av og til så holder kroppen litt igjen på kiloene etter noe vektnedgang. Måler du cm også? Ofte ser man det på cm selv om det ikke vises på vekta :) Men uansett så er du kjempeflink, stå på :D

 

Tyr: Hehe, har selv tenkt det mange ganger..vært veldig greit å slippe de grusomt trege dpo-ukene :P Du får prøve å holde ut, er du heldig så er det 2 fine streker til deg om et par uker :D

 

Formen min er egentlig grei..Forkjølelsen begynner å gi seg og jeg har ikke falt noe mer :) har bittelitt hodpine av og til og føler meg litt rar i hodet, nesten litt ør på en måte, men ingenting i nærheten av forrige uke :) Dristet meg til å gå en tur med Poffi igjen i dag og det gikk veldig bra..følte meg litt ustødig kanskje, men mulig det bare var innbilling fordi jeg er så redd for at det skal skje igjen. Fikk brev om at jeg har time hos øre-nese-hals på sykehuset på mandag, visste ikke at jeg skulle dit engang..trodde jeg ventet på time hos nevrolog som legen sa jeg skulle få veldig snart. Men men, får håpe det er hjelp å få der da!

 

Vi har hatt sol og fint vær flere dager nå, så nå ligner det på vår :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Det gikk bra hos kiropraktoren igår og formen er stigende :) :) Jeg har timer i løpet av dagen hvor jeg ikke er svimmel *juhu* og det er utrolig deilig :)

Må holde meg våken lenge ikveld *ler* har lyst til å se FF og GA på tv2 :) men spørs om jeg klarer å holde meg våken gitt :P

 

DPO dagene går utrolig sakte, gå i hi var et godt forslag :D Dere får bare prøve å tenke positivt, snart så kan dere juble ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gullfisker :)

 

Jeg har fått time hos legen min, skal dit på fredag. Krysser alt jeg har for at hun kommer med noen gode råd og evt gi meg Metformin. Kjenner min motivasjon begynner å dale :( Det er jammen meg ikke lette slanke seg.

 

Godt åhøre at du er litt bedre søte Dossa :) Jeg har savnet deg i hverdagen min :wub:

 

Tigerlise: Jeg er da 2+4 :) Hehe, det er lov å håpe. Jeg har denne pp begynt med babyklister. Den skal styrke slimhinnen sånn at det blir lettere for eggetå feste seg. Har hørt at mange bruke det ved ivf behandling.

 

Leah: Har aldr helt skjønt dette her med våryr ;) Merker ikke noe til det jeg da..

 

Jeg ser at det er mange av oss som ligger ganske likt i dpo-land. Håper en av oss (helst alle) kan juble over positivtest i neste uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake :wub: du er kjempe flink til å trene og vekta bare raser ned :D Gjør som Leah sier, bruk mål dersom du ikke merker noe nedgang på vekta, da vil jeg tro at du vil se nedgang likevel :) :)

Masse lykke til hos legen søta :)

Forresten hva er babyklister, hvor får man tak i det og når skal det brukes?

 

Misunner dere som er i DPO land og veit at dere har sexet i EL tida :) Jeg er på dag 15 på fredag og håper virkelig at mannen kommer hjem så vi kan få lagt noen aksjer før han reiser att.

 

Jeg vil ikke gå glipp av EL!!

Tenke positivt Dossa :P jadajada *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om dette med babyklister på Ass.befruktning. Den heter egentlig Fructus femina. De som går gjennom ivf behandling tas den en uke før tilbakesetting av befruktet egg. Den skal visst hjelpe til at egget fester seg lettere. Vi som gjøre det i naturlig syklus skal ta den rundt eggløsning. Babyklister er et homeopatisk meddel. Du kan få kjøpt den på enkelte apoteker, spør de så bestiller de den til deg. Jeg bestilte min fra Danmark, fikk den i posten bare 2 dager etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for at mannen kommer hjemom Dossa! Og jeg har blitt ganske god på å krysse fingre i det siste :) også godt å høre at du er mindre svimmel.

 

Cornflake - jeg er dødsimponert over deg, jeg! Jeg er utrolig dårlig på slanking selv, og hadde nok trengt litt. Om ikke annet hadde jeg i hvert fall trengt bedre kondis igjen. Kanskje jeg skal prøve å bli motivert av deg :)

 

Herregud, jeg husker bare et par innlegg av gangen, jeg er ogs imponert over dere som kommenterer alt til alle :) :)

 

Nå føler jeg meg flink. Jeg var innom og kjøpte garn i dag, så nå har jeg strikka ca to cm med 120 masker. Dette skal bli et søtt, lite babyteppe. Med flaks til megselv, med litt mindre flaks har jeg plutselig en gave klar. Har tre venninner som før baby i år, så det er jo heller ikke dumt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk tyr82 :) Veien til trivselvekt er lang og uhyggelig. Men jeg jør alt for at drømmen min skal li oppfylt :)

 

Du trenger bare litt trening i dette med å kommentere alle. Jeg skroller opp og ned mange ganger jeg altså ;)

 

Babyteppe ja...har ikke begynt å strikke noe ennå. Men jeg har derimot kjøpt en del bamser. Jeg klarer aldri å la være når jeg ser en liten babybamse. Så er jeg heldig så får jeg beholder alle de selv, men ja, det er 3 venninner av meg som skal ha barn i løpet av de neste månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...