Gå til innhold

*Gullfiskbollen* ny 10.april :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Så flink du har vært Cornflake!! 5 kg er jo kjempebra! :D

 

Dossa, glemte å spørre etter formen din, håper du føler deg bedre nå? Var du til kiro i dag?

 

Cornflake, jeg var til Sigrun Kjødrød, tror jeg hun het. Veldig hyggelig :) Hvem var du til? Gøy at vi har el nesten samtidig, skal se vi møtes på kontroll på St. Olavs, hihi ;)

 

Og selvfølgelig velkommen til alle nye! Kjempekoselig at flere vil være med å skravle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk :) Vi var hos Liv Bente Romundstad. Veldig hyggelig dame :) Jeg skal tilbake dit 23. mai. Skal dere tilbake før sommeren? Jeg håper jo at vi får begynne på ivf når jeg kommer dit, selvom jeg kanskje ikke har gått ned 10kg. Har ikke lyst til å vente noe lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo ha noe å si at du faktisk har klart å gå ned såpass nye, og kanskje klarer du litt til før timen også? Håper dere får begynne så fort som mulig, unner deg virkelig en spire nå :wub:

 

Vi har ikke avtalt nytt møte, men skal ringe inn med en gang jeg evt. får en positiv test, ellers blir det å ringe inn mens etter sommeren dersom vi ønsker å begynne med ivf. Det er fullt før sommeren, dessuten mente både hun og vi at det var lurt å prøve litt selv først ettersom det jo faktisk klaffet 2 ganger på rad... Har jo ikke akkurat noe brennende ønske om prøverør dersom vi kan klare det uten... Men må vi så må vi, går nok helt fint det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...sa de til deg at det er fullt før sommeren? Da må jeg nok vente med å begynne med ivf til etter sommer regner jeg med. Jeg prøver å å ned 1kg i uke, men er da fornøyd om det er bare 0,5kg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,5 kg i uka er jo kjempemye! Ikke sikkert det er bra å gå ned mer heller? Håper du får komme igang med ivf før sommeren, men om ikke det går så er det ikke så fryktelig lenge til august heller. Bare litt deilig vår og sommet først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer på jobb (hadde vel blitt 9,5 uten å titte innom bim i løpet av dagen, hah), 1 time styremøte og 3,5 timer med miniseminar. Sliiiten i hodet og jeg er klar for senga!! Jeg tror det var Dossa som kalte seg gammel fordi hun la seg tidlig? Jeg tror jeg slår deg i kveld :):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahaaaaa det var deilig å komme hjem att :D Har nettopp kommet hjem fra kusinetreff :) Spiste på peppes idag *yummi*

 

Vært hos kiro idag og knekt opp låsningen :) har ny time mandag neste uke og jeg har sagt til meg sjøl at hvis jeg ikke føler meg noe bedre innen neste uke så drar jeg til legen!

 

Så herlig at det gikk bra på samtalen Tigerlise :D Tipper spiren sitter før høsten jeg ;)

 

Cornflake, du er super flink til å gå ned i vekt :D Stolt av deg søta :) :) EL nærmer seg så da veit du hva du har å gjøre :wub:

Er det ellers bra med deg snuppa?

 

Er straks lalletid på meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!

 

Cornflake, så utrolig flink du har vært med å gå ned i vekt!! :)

 

Dossa: Så bra du vurderer legen snart :)

 

Tigerlise, hørtes ut som en positiv samtale. BRA!

 

Der ploppa jeg...

 

Jeg er i DPO land. Dagene er LAAAAAAAAAAAAANGSOOOOOOOOOMME! Idag var jeg i Fr.stad med ei venninne. Var med henne på UL. Fikk se et bitte liten baby med et bankende hjerte. Hun er ca 15 uker på vei, og det var blitt noe tull så ho fikk ordinær UL såpass tidlig. Det endte med at hun fikk ny time igjen om 3 uker.. Hehe! Etter UL gikk vi å tittet litt i "storbyen", shoppa litt til gutta våre (ho har en sønn som er 7 mnd eldre enn Ilyas) På vei hjem fra sykehuset ble hun sliten og dårlig, så vi dro og hentet sønnen hennes i bhg, Ilyas også kjørte jeg henne hjem. Gutta boys ble med meg hjem og de var i ekstase! :) Morro å se at de leker så godt sammen.

 

Middag og is. Så har jeg kjørt tur/retur til mamma og pappa 2 ganger for å vaske klær. Ilyas slutter med bleie og har bare hatt 1 uhell idag - mot 5 igår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter.. jeg må innom her å lese meg opp på de siste hendelser før arbeidsdagen begynner for alvor:)

 

Dere sier dere legger dere så tidlig.. tja.. jeg tror jeg legger meg mellom ti og elve hver kveld hvis jeg kan jeg. Det er jo såå godt å sove:)

 

Renate: Hørtes ut som en svært innholdsrik dag. Det var vel litt sol i går også så det var sikkert koselig å gå rundt i byen:)

Jeg er også i DPO land så jeg skjønner akkurat hva du mener.. problemet mitt nå er at jeg ikke helt vet når jeg hadde El denne perioden så jeg kan være alt fra 9 til 13 DPO. Det er også forsåvidt vill gjetning.. Hvor mange DPO er du nå?

 

Dossa: Jeg gikk til en kiropraktor en gang som sa at dersom du ikke merker endringer i tilstand etter tre behandlinger så burde behandleren endre sine behandlingsmetoder.

 

ønsker alle en STRåLENDE dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chamira, jeg er bare 4 DPO. Hadde positiv EL test om søndagen, så EL var vel om mandagen tenker jeg. Tok en ny test igår for å forsikre meg om at EL er over, og det er den definitivt :)

 

Har litt planer i helgen da. Først på tivoli (om det er oppholdsvær) med ei venninne, Ilyas og datteren til venninna mi. På ettermiddagen/kvelden drar jeg til Fr.Stad igjen på jentekveld. Ut å spise og kose oss.

 

Søndagen skal jeg på kino med Ilyas og ei annen venninne og sønnen hennes. Og vips er det bare 3 dager til jeg skal begynne å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle søte jenter :)

 

Chamira, jeg har hatt 3 behandlinger nå og merker en liten bedring *juhu* jeg gikk ikke i gulvet idag tidlig da jeg sto opp :P

Er spent på om det blir enda mer bedring i løpet av helga. Håper virkelig det :)

 

Må være deilig å være i DPO land :) jenter sjøl om tida går grusomt sakte :P

 

Jeg må syte litt.... :( mannen reiser til Bergen på mandag og mandagen uka etter reiser han til Stavanger på jobb. Jeg venter EL neste helg og det er ikke sikkert han kommer hjem men at han reiser rett fra Bergen til Stavanger :( :( Da mister jeg denne runden med EL og må skrive 22pp *snufs* Han sa at det kunne være håp om at han kunne komme hjem neste helg *krysser fingra* men ingenting er avklart ennå....huff

 

Endelig helg :)

Imorra skal vesla feire bursdagen sin med noen fra barnehagen og ho gleder seg til kake og gaver ;)

På søndag får vi besøk av et vennepar og ikveld kommer min lillebror og dama så da slipper jeg unna lesinga for ungene ikveld :P er bare tante som gjelder når de kommer :D

 

Ha en strålende dag søtinger :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper mannen kommer en tur hjemom neste helg Dossa! Og så bra at det ser ut som behandlingen virker.

 

Jeg har lovet meg bort på kino i helgen for å se den nyeste american pie sammen med samboern, og jeg gleder meg ikke så veldig, for liker ikke de filmene så godt. Men kommer nok til å kose meg likevel på "date" og med masse smågodt ;)

 

Kjenner det skal bli supergodt med helg nå! Selv om uke bare har hatt fire dager, gjeeeesp! Bare to deadlines igjen i dag så kansje det blir en tidlig helg. Lov å håpe ;)

 

Ha en riktig deilig fredag! Det har jeg planer om når jobben er over i hvert fall :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa, håper mannen din kommer hjem i mellomtiden så det blir lagt inn noen aksjer. Morsomt med bursdagsfeiring da.. Også blir det nok stas med besøk av tante og onkel :)

 

 

Tyr82, kos deg på date med mannen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg håper virkelig at mannen kommer hjem til helga da EL er venta :D Får bare krysse fingra og håpe på det beste.

Er jo typisk uflaks da *ler* Men går det ikke ja så går det ikke og det er ikke ment å være min tur.

 

Tyr, kos deg masse på date :)

 

Renate, høres ut som du også får en fin helg :) Kose deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, her på bim er visst påsken over..masse herlig skravling :D

 

Så var det å huske alt jeg nettopp har lest..kremt :P

 

Tigerlise: Så positiv time dere hadde, det hørtes jo velig bra ut :) Håper dere får det til en gang til..og det snart :D

 

Cornflake: Syns du er kjempeflink som har gått ned så mye :) Du klarer sikkert litt til før timen din, og da må de jo se hvor flink du har vært og ikke henge seg opp i at det skulle være 10 kg! Jeg har jo prøvd å gå ned i vekt siden 1.januar, men det går litt opp og ned, så er ikke så mye ned i forhold til da tror jeg :huh:

 

Dossa: Så bra at du følte deg litt bedre etter den timen, håper det bare blir bedre og bedre i løpet av helga! Og så krysser jeg fingre og tær for at du får gubben hjem for en kjappis neste helg ;)

 

Tyr: Jeg har såååå lyst til å se den filmen, men blir for dyrt å gå på kino..så får vente litt og så laste den ned :) Jeg er egentlig ikke heller så veldig begeistret for de filmene, men den der så jo veldig morsom ut :) Uansett koselig å gå på date da, så kos deg masse :wub:

 

Renate: høres ut som du har masse koselige planer i helga, så da går nok tiden fort fram til testedagen :)

 

æsj, der husket jeg ikke mer :wacko:

 

Jeg er fortsatt forkjølet og føler meg litt sliten...men utover det så føler jeg meg normal :P Måtte ringe fastlegekontoret i dag for å spørre om noe ang regningen de sendte, og hun jeg snakket med der husket meg og lurte veldig på hva de hadde funnet ut og hvordan det gikk med meg..hun hadde heller aldri vært borti noe liknende sa hun..Så nå har de noe å bryne seg på de som skal finne ut hva som skjedde :rolleyes::P

 

Jeg burde vaske i dag, men kommer neppe til å gidde..føler meg så sliten så tror jeg skal lytte til kroppen. Har fått vekk påsken i alle fall og vasket litt klær, kjøkkenet er vasket og ryddet også..så føler jeg kan slappe av med god samvittighet nå ;) Har lyst til å prøve å lage kokkosboller pluss marsipankjeks i dag, men får se hva jeg gidder etterhvert :) Leah skal å klippe seg kl.14 i dag, så vi må jo hente henne ganske tidlig i dag...men det tviler jeg på at hun har noe i mot ;)

 

Ellers spotter jeg enda etter mensen og jeg har menssmerter, så her er det noe krøll med syklusen min! Men over helga får vi begynne med aksjelegging tenker jeg, og så bare håpe at el kommer når den skal denne gangen :)

 

Ha en fin fredag jenter, det er den aller beste dagen som finnes :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kom nettopp på besøk til meg.. dumme tante! Da er det bare å rulle seg i selvmedlidenhet i helga, også starter vi på ny frisk fra mandag!

 

Hannepålandet: Det kan jo hende du tester sent positivt:) Krysser fingrene for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde tacopai til middag idag!! den var sååå god. Noe jeg absolutt lager igjen.. Mamma og pappa + gubben likte det også kjempe godt :)

 

Idag har jeg hatt en del mensmurringer og luft i magen. Håper det er en liten spire som fester seg. Er 4 DPO idag :) (vet det er alt for tidlig å lete etter tegn, men gjør det allikevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har EL-slim nå. Passer i hvert fall beskrivelsene jeg leser på nett, jeg har aldri vært så opptatt av sånt før. Veldig spennende, altså! Jeg kjenner at da må man jo legge aksjer, hehe ;)

 

Renate - lagde du tacopai ala reklamen fra stabburet, eller lagde du den? I så fall kan jeg godt tenke meg en oppskrift om det er mulig :)

 

Jeg lurer litt på om jeg skal være bakemester i helgen, men det er så vanskelig å bestemme seg for hva man skal bake! Jeg har lyst til å bake ALT, helst på en gang! Jeg bakte masse før, men da jeg gikk gravid orket jeg ingenting. Så i påsken lagde jeg min første runde med muffins siden 15.januar. Jeg stresser ned når jeg baker og kan dulle litt med kakene. hmm.. Sjokoladekake, kanskje.

 

Ha en deilig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus:) med lille Jesper

Her våknet vi til strålende solskinn og 5+ grader i dag, og det gjør noe med humøret!! Nå er det frokost, også skal vi ut på tur. ønsker alle dere andre en super fin dag :) Og lykke til til alle oss som skal legge inn aksjer i helga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen snupper :)

 

Her er det også sol og et par varmegrader, men vi må nok holde oss inne :( Leah har fått soleksem i kinnene, og der er så vanskelig å skjule for sola når vi er ute..så nå skal vi være inne hele helga og smøre med aloe vera i håp om at det blir bra til mandag!

 

Jeg bakte i går, marsipansmåkaker og kokkosboller..ble godt :) Men jeg blir stressa og sur av å bake :P Men av og til får jeg så lyst til å bake, mest fordi det er så godt å spise det ;)

 

Vet ikke helt hva vi skal finne på i dag, akkurat nå ser vi en film og har spist frokost..så får vi finne på noe inneaktiviteter etterpå, eller kanskje dra på besøk til noen :)

 

Ha en superfin lørdag alle sammen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) med Jesper 1pp

Leahpuddingogmammapudding: huff, så dumt at vesla har fått soleksem!! Kjedelig å måtte være inne, lettere å finne på ting ute ofte. Men en kosedag inne er jo heller ikke å forakte :) Mye dere kan finne på : tegne, spille spill, se en morsom tegnefilm, innvitere en venninne på besøk og mye mer. Uansett, kos dere og god bedring med soleksemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyr82, jeg lagde den etter oppskrift fra ei venninne.

 

Oppskriften er:

 

PAIBUNNEN:

4 dl hvetemel

50 gr smør (kaldt)

2 ts bakepulver

1 ts salt

1,5 dl melk

 

FYLL:

3-400 gr kjøttdeig (jeg hadde 600 gr kjøttdeig)

1 pk taco krydder (jeg brukte 2 poser)

1 stor løk

1 boks mais (jeg brukte 2 bokser)

2 tomater (jeg brukte 3 tomater)

 

DIPP:

3 dl creme fraiche

2 ss majones

1 ts pepper

hvitløk (jeg brukte ca 4 hvitløksbåter, men synes det ble for mye hvitløksmak)

ost til topping

 

 

Bland sammen mel, bakepulver, salt og smør - knø til det blir helt smuldrete og nesten tørt (jeg deler ofte smøret i små terninger så det blander seg lettere). Bland i melka, og knø til det er en god deig. Kjevle den ut så den passer i paiformen din.

 

Steik kjøttdeigen, bland i hakket løk og stek til den er gyllen. Bland inn taco krydderet, og hell over litt vann (05, - 1 dl). Hell i maisen, og la det putre litt til væska er kokt litt bort.

 

Hakk tomatene i små terninger.

 

Bland sammen creme fraiche, majones, pepper og hvitløk.

 

Legg kjøttdeigen oppå baibunnen, så sprer du tomatbitene over, fordeler dippen over der igjen, og topper med ost.

Inn i ovnen på 200 gr i 20-30 min (til osten er gyllen;))

 

Jeg lagde bunnen av 1 1/2 oppskrift, for jeg liker godt masse bunn :Pblank.gif Liker du ikke mais så kan du jo bytte den ut med noe annet. Jeg har også sånn grønn pepper/jalepenos og paprika i når jeg lager, blander inn i kjøttdeigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyr82, spennende med EL slim da :)

 

Leah: Stakkars jenta di.. Ikke noe godt med soleksem.

 

Ha en fin dag du også Lindus - og alle dere andre.

 

 

Ilyas er nybada. Klarte å bæsje på potta idag.. Ser på meg med frustrerte øyne og sier: å nei mamma. Aua rompa... Bæsjen kommer! Også var han Så stolt etterpå fordi han klarte det. Han hadde mange uhell i bhg igår og var Så lei seg. Men så vil han ikke ha på bleia heller, så vi får bare oppmuntre han selvom det blir uhell. Han vil så gjerne klare det :) Sa ifra 2 ganger igår og 1 gang idag om at han måtte tisse... Så det går fremover.

 

Nå skal Ilyas og jeg ta turen opp til byen, håpe på å få klippa Ilyas sitt hår, begynner å bli langt nå, så skal vi på tivoli etterpå. Er et oppe i sentrum. Ikveld skal jeg bare være Renate, kose meg med middag og koselige jenter. Gleder meg sånn til det. De andre jentene er også sammen med en fra Tyrkia, så er så godt å snakke med andre i samme "situasjon". :)

 

Ha en fin helg alle sammen! Bare 4 dager til jeg skal begynne å teste. Går overraskende fort. Men har ikke store forhåpningene.. Har bare hatt sex EN gang, og det var på ELdagen. Men får håpe det holdt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang den tacopaien serverte jeg den med salat, salsasaus (hadde både hot og mild, så kan de enkelte velge selv om den skal bli sterk eller ikke) og rømme. Synes det faktisk var godt med rømme på også, til tross på dippen som er inni.

 

En sånn form holder til 5 personer. Vi var 5 voksne og alle spiste mer enn det de måtte fordi det var godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...