Gå til innhold

*Gullfiskbollen* ny 10.april :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Hipp hurra Metti :) så flotte nyheter :) nå går det rette veien :)

Huff sender deg en klem Renate :wub: blir godt med lønning :)

 

Kose på alle i bollen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk tjo hei!! :)

 

Blir bedre nå som gubben endelig får inn litt inntekter via NAV. Han har ikke hatt krav på det tidligere siden han kom til Norge via meg. Men nå har han fått innvilget praksisplass. Ikke så mye å skryte av lønna, men for oss er det masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Da ser det ut til at jeg er infertil da :( Hele venstre eggstokk er nå dekt av endometriose (tok bare 4 sykluser før den var overgrodd), så har bare høyre eggstokk igjen, men den er det en liten flekk på også. Er ikke rart jeg har vondt :( Vi er henvist videre, og hvis vi ikke klarer å unnfange i ventetiden på henvisningen så blir det prøverør :( Hun visste ikke hva vi blir henvist til, er vel opp til de på St. Olavs å finne ut det nå. Det rare er at jeg er mer avslappet enn noen sinne nå. For nå vet jeg hvor liten sjans vi har, så nesten ikke vits i å prøve lenger. Jeg må bare holde ut smertene. Ingen vits i å ta NSAIDs mot smertene for det er nesten like effektivt som p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en kjempestor klem LilleFie! Så utrolig kjipt at det ikke er noe som vil funke mot smertene heller! Du sier at varmt vann hjelper, jeg har en pose med ris(?) som jeg varmer 2-3min i mikroern som avgir fuktig varme en god stundsom funker betraktelig bedre mot mine menssmerter enn et varmeflasker gjør. Jeg fikk en av mamma, men jeg tror hun hadde kjøpt den en gang hos en fysioterapeut. Tenkte kanskje det kan være et lite tips så du slipper å sitte i dusjen hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Metti :) så fantastiske nyheter du fikk *weeee* dette blir spennende snuppa :D Skal gå den rette veien denne gangen, må det for denne ventetida har du fått nok av. Nå skal du få drømmen din oppfylt :wub: Masse masse lykke til Metti :)

 

Fiesnuppami :wub: sender deg en god god klem og holder godt rundt deg :) Jeg blir så trist på dine vegne, all denne elendigheta du har vært igjennom må nå ta slutt :) Ønsker deg virkelig alt godt søta :) :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for supert tips tyr82 :) Må prøves ut! Jeg har tøfler med lavendelfrø som fotvarmer som man varmer i mikroen fra før og, genialt :)

 

Gikk hjem til mamma og gråt og fortalte hele driten til henne nå.. Hun skal sponse akupunkturtimer så nå må jeg finne en akupunktør i Trondheim som er god på endopasienter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off det var virkleig ikkje gode nyheter Lillefie.. Gråter litt for deg nå!

 

Dersom det blir prøverør så er det en stor prosess men går ganske greit alikevel. Når en først kommer inn i den prossessen er det lettere å takle.

Men kjære fie var det ingenting de kunne gjøre me smertene dine du kan jo ikkje gå rundt å ha så vondt..

 

STor klem fra Metti som tenker mye på deg og syns det er uretteferdig at alt skal være så vanskelig....

 

Tusen takk for alle lykkeønskinger dere er gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempegode nyheter Metti :) Ønsker deg masse masse lykke til :)

 

Lillefie: Sender deg en superklem vennen :wub:

 

Jeg var på jobb i dag, kjente at kvalmen kom i bølger. Har så langt klart å beholde alt maten :) Bortsett fra det så har jeg det ganske bra i dag. Venter fortsatt på el, ser ikke ut til at den har tenkt å dukke opp ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Sniker meg inn til dere jeg også ;)

er litt usikker på hva denne gullfiskbollen går ut på da men.

hva er foresten en BO ?

 

Hadde en MA 25 april. Håper på å bli FORT påvei igjenn ;) håper kroppen er på rett kjøl med en gang, isåfall skal jeg nettopp ha hatt EL. håper håper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største spenningen ligger jo i om eg får ut egg og om de blir befruktet men foreløpig ser det veldig bra ut :)

 

Cornflake : kjedelig med den kvalmen men det er hvertfall for en god sak. Det må du ikkje glemme

 

 

Endret av Metti på sprøyter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Sniker meg inn til dere jeg også ;)

er litt usikker på hva denne gullfiskbollen går ut på da men.

hva er foresten en BO ?

 

Hadde en MA 25 april. Håper på å bli FORT påvei igjenn ;) håper kroppen er på rett kjøl med en gang, isåfall skal jeg nettopp ha hatt EL. håper håper ;)

 

BO = blighted ovum som betyr at fostersekken er tom, men man har en fostersekk og morkake. Det er visstnok ikke så vanlig.

Endret av tyr82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lindus :) 1pp 1 SA

Hei gullfisk snuppene!!

 

I dag har jeg vært hos gynekologen igjen, og han kunne bekrefte at jeg har en spontan abort. Nesten alt var borte allerede. Men jeg har ikke hatt spesielt mye vondt, og har ikke styrtblødd heller, vært mer eller mindre som en vanlig mens. Og når jeg er ferdig med å blø, så sier min gynekolog at det er bare å sette i gang igjen. Så det vil si at jeg mest sannsynlig får el igjen om ca 14 dager. Så jeg er klar som et egg. Igjen jeg...hihi :)

 

LilleFie: huff, det syns jeg var trist å høre!! Og jeg kan ikke skjønne at du ikke kan få smertestillende som kan hjelpe deg når du har det så vondt?? Prøverør ja, jeg har ei venninne som fikk det til på første forsøk og alt gikk veldig greit. Så vi satser på at det går like fint for deg også vennen :)

 

Metti: så bra!!! Med så mange egg så er det klart ett eller flere av de blir befruktet, så spennende!! Krysser alle fingrene for deg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Sniker meg inn til dere jeg også ;)

er litt usikker på hva denne gullfiskbollen går ut på da men.

hva er foresten en BO ?

 

Hadde en MA 25 april. Håper på å bli FORT påvei igjenn ;) håper kroppen er på rett kjøl med en gang, isåfall skal jeg nettopp ha hatt EL. håper håper ;)

 

BO = blighted ovum som betyr at fostersekken er tom, men man har en fostersekk og morkake. Det er visstnok ikke så vanlig.

 

ok. takker for svar :) har sett dette flere plasser men ikke vist hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lindus :) 2 pp 1 SA' timestamp='1336663074' post='144225195]

Hei gullfisk snuppene!!

 

I dag har jeg vært hos gynekologen igjen, og han kunne bekrefte at jeg har en spontan abort. Nesten alt var borte allerede. Men jeg har ikke hatt spesielt mye vondt, og har ikke styrtblødd heller, vært mer eller mindre som en vanlig mens. Og når jeg er ferdig med å blø, så sier min gynekolog at det er bare å sette i gang igjen. Så det vil si at jeg mest sannsynlig får el igjen om ca 14 dager. Så jeg er klar som et egg. Igjen jeg...hihi :)

 

LilleFie: huff, det syns jeg var trist å høre!! Og jeg kan ikke skjønne at du ikke kan få smertestillende som kan hjelpe deg når du har det så vondt?? Prøverør ja, jeg har ei venninne som fikk det til på første forsøk og alt gikk veldig greit. Så vi satser på at det går like fint for deg også vennen :)

 

Metti: så bra!!! Med så mange egg så er det klart ett eller flere av de blir befruktet, så spennende!! Krysser alle fingrene for deg :).

 

Hei Lindus :) tar det ca 14 dager fra sa/ma blødning er ferdig til El? hadde medisinsk abort 25 april jeg, og VIL på`n igjenn snarest mulig, helst i går ;) ( fikk ikke etterkontroll etter MA, så får bare håpe alt er ute) håper på full klaff til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindus :) 2 pp 1 SA

79kvinne: jeg vet ikke om det samme gjelder for sa som for ma. Også kommer det Ann på hvor langt man var på vei. Tror det er ganske så individuelt. Jeg var bare 5 uker da jeg mistet, og da er det ikke så "mye" som skal ut. Kroppen behandler det mer eller mindre som en vanlig menstruasjon. Er det så tidlig i svangerskapet så ordner som regel kroppen opp selv, og tømmer seg. Min gynekolog så jeg kunne forvente neste menstruasjon om ca 4 uker, og vanlig el da 2 uker før det. Og det var ikke noe problem eller risiko forbundet med å sette i gang igjen umiddelbart. So go for it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen 79kvinne :)

 

Lindus :) så leit at du måtte oppleve en sa :( Du tar det bra snuppa *flink* Satser på at spiren sitter i neste runde og at den klorer seg fast :)

 

Cornflake :wub: er slitsomt med kvalme. Jeg håper disse bivirkningene snart gir seg vennen. Men tenk at dette er pga noe veldig fint ;)

Masse god bedring! Sender deg en bamseklem :) :)

 

Leah, hvordan gikk det idag? Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mine skjønne gullfisker :)

 

Hvor er alle sammen i dag? Jeg har fri i dag, woohooo :) Jeg er mye bedre i dag, tusen takk for masse gode ord jenter :wub: Jeg tester også positivpå el-test i dag, så da vet jeg hva vi må gjøre i helgen ;) Håper dere få en super helg jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joho Cornflake :wub: hopp på mannen ;)

Bruk helga og kos dere masse for nå skal gullegget ditt til pers :D

Deilig med fri da. Jeg er så glad for at det endelig er helg. Har hatt to uker med konferansetimer og møter så jeg er sliten merker jeg.

Bra du er i bedre form snuppa :)

 

Sitter og ser på the voice :) og koser meg i armkroken til mannen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bryllupsnervene utenpå! Like før mannen min blir avliva flere ganger om dagen... Han vet nøyaktig hva han skal si for at det skal bikke over. Og jeg tåler ingenting om dagen.

Det beste av alt er all klagingen. Seriøst! Med en gang jeg kommer hjem. Arg.

Han klager på at jeg ikke spiser opp maten min. Jeg spiser til jeg er mett, da trenger jeg ikke mer mat sier jeg. Dette har han vert klar over i 2 år, men NÅ skal det visst diskuteres.

Så lurer han på hva mer som skal gjøres til bryllupet, da nevner jeg brudemarsj i kirka, javel men han gidder ikke høre på dem. For da er SPORTEN på tv.

Tenker det beste hadde vert å flytte ut frem til bryllupet skal stå... He he

Håpløse mannfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen 79kvinne. Jeg hadde en spontanabort. Var litt over 6 uker på vei, deg tok meg 63 dager fra blødningene til neste mens kom, så det er individuelt.

 

Positiv EL test her også idag, og har murringer i magen. La inn aksjer igår, blir ikke noe, for jeg er ikke på talefot med han pga dumme utsagn fra han tidligere ikveld. Men i morgen, da er jeg på talefot igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lindus :) 2 pp 1 SA' timestamp='1336663074' post='144225195]

Hei gullfisk snuppene!!

 

I dag har jeg vært hos gynekologen igjen, og han kunne bekrefte at jeg har en spontan abort. Nesten alt var borte allerede. Men jeg har ikke hatt spesielt mye vondt, og har ikke styrtblødd heller, vært mer eller mindre som en vanlig mens. Og når jeg er ferdig med å blø, så sier min gynekolog at det er bare å sette i gang igjen. Så det vil si at jeg mest sannsynlig får el igjen om ca 14 dager. Så jeg er klar som et egg. Igjen jeg...hihi :)

 

LilleFie: huff, det syns jeg var trist å høre!! Og jeg kan ikke skjønne at du ikke kan få smertestillende som kan hjelpe deg når du har det så vondt?? Prøverør ja, jeg har ei venninne som fikk det til på første forsøk og alt gikk veldig greit. Så vi satser på at det går like fint for deg også vennen :)

 

Metti: så bra!!! Med så mange egg så er det klart ett eller flere av de blir befruktet, så spennende!! Krysser alle fingrene for deg :).

 

Det er så lite som hjelper på endo skjønner du :( Noen får skrevet ut narkotiske stoffer som smertelindring, eller må ligge på sykehus med smertepumpe når det står på som værst. Jeg har min første endo-aku på tirsdag, og gleder meg. Må gjøre om kostholdet og spise tilskudd, men det er HELT ok! Så venter jeg på en lap etterhvert. Med endo-aku og lap bør det gå innen noen mnd dersom egglederne er friske :)

 

Håper det går bra med deg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...