Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Oi, nå hadde vi falt langt ned :o

 

Sitter å ser på tv2 her og er så glad for at jentene mine er så friske.

 

Travle dager i heimen her, men i morgen kommer min gode hjelper fra home start, så da får jeg gjort unna litt forefallent og kanskje hvilt litt :)

 

Ha en fin kveld.. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er godt du får hjelp fra home start MaMi. Det høres jo ut som ganske travle dager på deg, og da får du hvilt deg litt. Må være litt befriende tenker jeg.

Hvor mange ganger i uka er de hos dere forresten?

Er det sånn at home start-damen bare passer knøttene? jeg mener.. blir du ikke litt stressa når en ukjent er med dem.. klarer du å sove da?

Husker du snakket om at hun kunne gjøre litt andre ting også, men gjør hun det da?

Jeg hadde satt henne til vasking av hus, laging av middag, handling og brette tøy jeg. Hehe.. det kjedeligste som finnes. De andre oppgavene som mor, kone og husmor er jo bare moro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Har hatt noen slitsomme dager, derfor ikke noen bokstav fra meg før i dag...

 

FruLS - kjempeflotte plagg og teppe du har laget! Blir helt misunnelig på hun heldige som får alt det der... Og jammen bra at hcg viser flott stigning. Tror ikke du skal ta de ukeangivelsene så veldig nøye. Jeg hadde superhøy hcg i uke 5, så fastlegen var sikker på at det var mange der inne i magen. Men jeg tok det med knusende ro - var slik forrige gang også. Jeg er en super produsent av hcg, lå over alle grenser gjennom hele svangerskapet. Sikkert derfor jeg blir så kvalm :( Dette går bra skal du se :)

 

Babysyk - grattis med gutt i magen! Bra det er flere som er med på å utjevne statistikken her inne... Jentene er vel fortsatt i overtall, men vi skal nok ta dem :) Du har helt rett i at det er vanskeligere å finne flust med strikkeprosjekter til guttebarn. Mye som har blodet og border som blir veldig jentene selv om man velger guttefarger, men hvis man bare følger godt med så dukker det opp godbiter i innimellom :)

 

Ønsker3gull - kjedelig hvis du har syklus uten el... Har aldri tenkt over det der egentlig. Regner liksom med at det skal komme et egg svevende hver mnd, ellers føles jo tr heeeelt bortkastet liksom... Ønsker deg lykke til uansett. Slaget er ikke tapt før tr banker på døra. Og januarbaby er jo ikke å forakte det heller... :)

 

Camillok - auauau stakkars puppene. Jeg husker jeg tenkte da prinsen var ti dager gammel at nå hadde han virkelig fått nok morsmelk, og jeg orket ikke mer for det var så sykt vondt når han sugde. Vi gav prinsen en dose med mme... Og så bæsjet han - ekte mannebæsj... Phu... God motivasjon for å holde ut litt lenger :) Jeg måtte bruke ammeskjold i flere måneder. Lindgret veldig i starten, for puppen var så full at prinsen ikke helt klarte å gape over herligheten. Etter noen minutter kunne jeg lure skjoldet bort. Funket som bare det :) Håper det går seg til og at du finner en løsning som passe for deg. Purelan er en fin oppfinnelse det også... Godt å høre at det "bare" var en urinveisinfeksjon. Ble litt bekymret for deg... Hadde selv infeksjon i stingene etter forrige fødsel, så alle måtte tas opp igjen og settes på nytt etter en ukes antibiotikabehandling. Har fortsatt vonde minner fra det der, og unner ingen andre det samme ;)

 

MaMi - skjønner godt at du har hektiske dager... Gleder meg til du skal rapportere om når de har begynt å rulle og kravle av gårde. For ikke å snakke om løpe til hver sin kant med deg splittet i to bak :) hehehe... Jeg bare tuller. Du høres ut som en dame med stålkontroll og dressur på jentene dine :) Håper du får stooor glede av homestarteren i morgen...

 

Jeg var til kontroll på obsposten i dag. Var litt nervøs, for jeg har spydd opp det meste de siste dagene, men heldigvis ser det ut til at jeg styrer maten ok, for det var ingen ketoner i urinen :) vekten var stabil 2 kg i pluss. SF målet følger midt på den røde streken på helsekortet. Og det viktigste av alt - legen har endelig sjekket ut lover og regler og har nå søkt om at jeg får dekket "maten" på blå resept... :) Blodprøvene får jeg vel ikke svar på før på neste kontroll på mandag... Krysser fingrene for at det ikke er verre enn for en uke siden i alle fall... :)

 

Ellers er sommeren over for denne gang, og hverdagsværet er tilbake. Regn og vind og 5-6 grader. Juhuuu... Passer fint for store hval med ovn i magen :) Nei nå er det natta i leiren her... Snakkes mer senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får henne fra home start hos oss inntil 4 timer i uka i 6 mnd. Hun er helt fantastisk og har sklidd godt inn i familien. Hun er her før å avlaste familien. Hun har vært her å hjulpet eldste med lekser, passet knøttene så jeg fikk unna litt husarbeid. Hun skal være med neste fang vi skal til ullevåll med mellomste. Hun vasker ikke huset eller skal gjøre slike ting. Men det går fint.

Det blir veldig intenst med ungene, så noen ganger synes jeg det er greit at hun ser etter de små oppe slik at jeg kan pusle med ting nede for meg selv. Får litt energi ved å få en liten pause.

 

Jeg gleder meg også veldig til knøttene begynner å bevege seg mere. Synes det er topp når de blir mere selvstendig.

 

Nå er det mating.

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med oss damer? Har våren tatt munn og mæle? Hehe..

 

Så bra at det funker med Home Start da MaMi!!! Høres ut som en deilig avlastning ja!

 

Så bra at du endelig får mat Krølle!! Må være en utgift det skal være GODT å klare seg uten! Håper ellers det går bra med deg hjemme! :)

 

Idag var jeg hos legen, for første sv.sk.ktr...det ble en lettere forvirret affære, både for meg, helsesekretæren, og kanskje til og med legen..hehe. Det ble ikke gjort så mye. Jeg kom, tok bl.pr, leverte urinpr., ble veid, så kom legen å hentet meg før helsesekretæren fikk skrevet resultatene på helsekortet. Inne hos legen forklarte jeg hvordan ting var, at sympt mine har forsvunnet, at spottingen tok seg lett opp etter jeg var der sist, men er gått over nå, og han så på HCG-resultatene. Det var visst misforhold mellom min oppfatning (tap av sympt) og hcg-stigningen, så da brukte han 20min på å prøve å få tak i rett person på KK som kunne vurdere saken. Endte med at jeg gikk derfra med UL-time kl 14 imorgen, med tomt helsekort, og en forvirret helsesekretær som ikke visste hva hun skulle gjøre med prøvene mine... HAHA.

 

Så nå satser jeg på at alt går bra imorgen, til tross for mangel på symtpomer. Jeg trøster meg foreløbig med at spottingen sannsynligvis var "TR", og at mangel på symptomer er fordi jeg er heldig!

Kryss fingrene for meg imorgen damer!!! Håper jeg kan ta påskeferie med et stort glis!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer!!

 

Krølle, huff og huff!! Hadde håpet på at du var så mye bedre nå som du var hjemme!! Arghh!! Men 2 kilo i pluss er jo kjempebra til deg og være!! Ikke lenge før jeg har forbigått deg, så du kunne med glede fått noen av meg :) Ganske snill sånn..... Så bra at legen undersøkte det med mat og penger!! Helt vanvittig at de kan kreve at du skal legge ut for det!! Riktignok har du god utdannelse, men folk med mindre lønn kan da også bli dårlig, så jeg syns det er rart at det i det hele tatt var et spørsmål! Veldig godt at det ser ut til å ordne seg!!

 

ønsker3gull, krysser fortsatt fingre for at du får gullegget :) Du kan jo vurdere å begynne med temping, det viser jo om du har hatt el. Litt sent i forhold til aksjelegging, men da gjelder det vel bare å legge inn aksjer jevn og trutt. Blir nok lettere nå utover våren, hihi :)

 

Har vært skikkelig spent på deg FruLS. Og en smule nervøs må jeg innrømme. Krysser virkelig alt jeg har for at alt er bra med lille spiren din!! Husk, jeg hadde ikke fryktelig mye symptomer jeg heller. Mest i form av trøtthet, og min spiregutt lever som bare det. Den dumme spottingen er nok noen sprengte blodkar. Selv om du har vært ganske mye mer rolig enn jeg ville vært blir det nok godt å endelig få en bekreftelse i morgen!! Masse masse lykke til!!!

 

Vi leder vel krølle :) Camillok, deg, Frk Hansen og meg. Med mindre FruLS har to jenter på lur....

 

Jeg strikker for harde livet på bodyen. Det går ganske greit når jeg setter igang, det er bare det å få satt igang. Har kjøpt inn garn til en monsterbukse i str 0-3mnd :) Lysegrønn og mellomblå. Har jo også garn til den dressen og noe alpakkagarn - så garnkjøpelysten er større enn strikkelysten foreløpig!! Tror jeg må innføre kjøpsforbud fram til jeg har brukt opp alt. Håper å få strikket litt i påsken :)

 

Har dere noen påskeplaner da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå måtte jeg tenke litt for å skjønne hva du mente med at dere ledet..men var vel kjønn på barna du mente? Huff, håper ikke det er to nei... Holder med en "prøvebaby" først..hehe..

 

I påsken skal vi først på hytten til mamma frem til onsdag og nyte livet noen dager der, så blir det Røde Kors tjeneste resten av påsken. Men aller først er det UL!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var kjønnene jeg mente :) Burde kanskje skrevet det litt tydeligere!

 

Hørtes ut som en bra påske. Men ikke slit deg ut under Røde Kors tjenesten da! Husk at du lager en baby :)

 

Håper du får oppdatert her i morgen!

 

Jeg skal jobbe fram til onsdag. Da skal vi på hytta med mamma og pappa. Dit kommer også søsteren min og familien, så der blir det nok livat ja :) Men veldig koselig!! Håper på strålende påskevær og litt farge i ansiktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaujau... Da var nok en dag over. Prinsen var syk i dag, så han var hjemme med meg. Han kom inn i senga vår i natt og hadde masse feber. Hadde sikkert lagt i sin egen seng og hutret i ganske lang tid, for da ibuxen hans virket sovnet han som en stein og sov til klokken ti i dag. Vanligvis er han oppe rundt syv hvis vi ikke vekker han... Men det var supert for meg som ikke fungerer på morgenkvisten. Han sto opp selv og lagde seg frokost og så på barnetv. Kom ruslende ned i tolvtiden og hutret og hadde fått feber igjen stakkars... Håper han er bedre i morgen og at det ikke er så fryktelig smittsomt... Han benekter at han har vondt noe sted og snørrer ikke, så forhåpentligvis er det noe som går fort over.

 

Babysyk - på nybabyfronten leder de lyseblå helt klart, men i totalen sliter vi litt mot MaMi og Ønsker3gull sine mange rosa... :)

 

Lykke til på ultralyd i morgen FruLS! Blir vel supert å få sett at alt er fint, og du er vel kommet så langt nå at du får se bankende hjerte på lille reka... De på pol for gravide er superhyggelige! Ikke alltid like presise, men veldig hyggelige. Kos deg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig spent.. Håper på å se hjertebank ja..og skal love deg at det kommer til å gi både meg og mannen hjertebank..hehe! Mannen er veldig skeptisk til dette med innvendig UL da, og vil helst være et helt annet sted..menmen..han får bare stille opp! Tror egentlig ikke han vil angre.. :)

 

Men Krølle, hvor er egentlig "resepsjonen" til KK? Har aldri vært der borte jeg..eller dvs, en gang, på praksis i laben, men da kom jo vi bakveien rett til laben.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på ul idag FruLS, blir fint for deg å se lile i magen.

 

Så kjedelig med storeprinsen syk da. Men bra at han spiser. Mine spiser omtrent ikke når de får feber, og da forsvinner jo all energien :(

 

Fikk sovet lenge idag, knøttene sov helt til kl 9, noe som var veldig godt for meg også :) Nå har de fått mat og jeg tror vi skal tusle ut og trille en tur i fin været. :)

 

Ha en fin dag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du har fått sovet litt skikkelig idag MaMi:) Da blir det en fin helg for alle, med en uthvilt mor i huset:)

Vel, det var ikke altfor mye du fikk av timer fra home start synes jeg, men alt hjelper jo, og jeg kan tenke meg du er glad for det når de er der;) Det hadde jeg vært. Vanskelig å være flere steder på en og samme gang, og det er jammen ikke bare, bare å la bittesmå knøtt være for seg selv og forlate dem for husarbeid eller andre nødvendige ting:(

 

Huff Krølle- det er ikke noe ok med syke barn! :( masse god bedring til god-ungen din.

 

FruLS- jeg er kjempespent på UL din, for tidlig å se kjønn?

 

Apropos for tidlig... hvor langt er du FruLS og Babysyk kommet nå?? Det klarer jeg ikke å holde helt oversikten over, og føler tiden raser fra meg når jeg leser om at knøttene dine MaMi, og lilljenta til Lollo allerede har blitt Så store! Ja, vel.. Så store er de jo ikke, men.. ukene flyr!!

Gleder meg enormt til jeg selv sitter her hjemme med en sprell levende, frisk og skjønn gullunge:))

 

Men heldigvis har jeg mye å tenke på fremover. Igår fikk jeg vite av mannen tider for når grunnmur skal på plass, og når snekkerne begynner å jobbe på tilbygget. å herremin.. SOM jeg gleder meg til de ekstra rommene, og innredningen, fargene, å møblere møblene som jeg skal pusse og male på, finne lamper, tapeter, puffer.. og gleeder meg til å snekre og lage sengegavler til alle soverommene, alle i hver sin stil. Sukk:))

Interiør-gal? jeg? :D

 

MEN, èn ting håper jeg veldig på.. og det er at jeg ikke blir kvalm eller får så mye andre plager denne gangen. Det er Så mye å gjøre her, at hvis jeg blir hemmet eller sengeliggende igjen så blir det nok litt for mye for mannen. Han klarer det jo, det Må han jo.. men det hadde vært fint å kunne hjelpe ham i byggeprosessen vår også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er UL overstått og jeg har sovet en goood time på sofaen, utrolig deilig!!

UL gikk supert..en liten bønne med bankende hjerte på 21mm. De sa 8+5.. Men jeg lurer på en ting. Er det babys uker, eller mine uker? Fikk til og med med meg et lite bilde.. :D Nå tar jeg påskeferie med et smil om munnen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅ, sÅ godt Å høre FruLS!! Har vært skikkelig spent pÅ deg!!

 

Gratulerer med bankene hjerte og det hele! Fikk du noen forklaring pÅ hvorfor du har spottet? Eller var alt greit sÅ lenge spiren var i orden?

 

Det er dine uker.

Denne siden har hun ultralyddama mi brukt, http://www.nsfm.no/esnurra/1.php

Tastet inn for deg, men det varierer sikkert litt fra sted til sted.

Ble skikkelig glad pÅ dine vegne. Ha en super pÅskeferie og kos deg masse med bilde :) :)

 

Jeg hadde en litt dÅrlig start pÅ jobb idag. Følte meg ikke helt vel nÅr jeg stod opp, men ikke dÅrlig heller. Ble mer og mer uggen, men trodde egentlig bare jeg var sulten. Helt til det svimlet for meg (til tross for at jeg satt) og jeg nesten besvimte :( Fikk tatt hodet mellom beina og kom meg etter en stund. Var skikkelig ekkelt, sÅ jeg hÅper ikke dette blir en vane. Heldigvis var det noen kollegaer rett ved. Tror jeg skal passe pÅ Å spise ofte fremover.

 

MEN, 1cm igjen pÅ bodyen (og montering + knapper sÅklart) blir ferdig idag og legger den i monteringshaugen til motivasjonen blir større.

Forresten Camillok, hvor mye gikk det med til sokkene til hentesettet ditt? Har en liten rest igjen og tenkt Å lage noen smÅ sokker. Men vet ikke om det er nok.....

 

NÅ skal jeg igang Å lage pizza...

Ha en fin fredagskveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spottingen skyldes sannsynligvis ektopi på livmortappen (slimhinnen i livmorhalsen som har vokst ut på livmortappen) som blør lett. Bare hun såvidt pirket borti idag, begynte det å blø.. Så var jo greit å få avklart det.. :)

 

Høres ikke kjekt ut med nesten-besvimelser nei...spis ofte og drikk mye ja. Håper det er en engangsgreie.. :)

 

Her er vi ferdig med middagen for lengst, og sitter å ser på brannkamp. Etterpå blir det pakking til påskeferien! Nå bare nyter vi å slappe av.. :D Lite strikking, men tar med meg bodyen til fjells, så får vi se hva det blir til.. Oldemoren (min mormor) skal være med, så kanskje hun får vite ila uken.. 1.april kanskje?! hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært morsomt! :) Hehe

 

Godt du fikk en forklaring på det da. Var det noen form for fare for at du kunne føde for tidlig pga det? Fikk du sex-nekt f.eks? Er jo noen som får det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad på dine vegne fruLS :) flott :) nå kan påska bare starte og du kan ta det med ro! Bankende hjerte i uke 8 betyr veldig mye lavere risiko for abort også - det må være deilig å vite :) husker godt de første 12 ukene, fulgte med på utviklingen dag for dag og ble helt smårar...

 

Her går det stort sett i amming non stop, så sant han ikke sover vil han henge i puppen hele tiden... Brytknoppene er fortsatt sykt vonde, men det kjennes ut som om de er i ferd med å herdes litt... Det går nå på et vis... Har brukt skjold et par ganger, men lillegull liker det ikke spesielt godt og tygger på det, så det blir minst like vondt som uten... Hehe, må nok bare holde ut, en uke til så tenker jeg det er i orden :) som jeg gleder meg :)

 

Greier ikke å svare på alt her, men så flott du er hjemme Krølle og at du ikke må betale for maten! Jeg er utrolig glad det bare var uvi hos meg, men jeg hadde ikke fulgt skikkelig med på doktorskolen, visste ikke at uvi kunne arte seg med magesmerter ellers i buken. Skikkelig slippøm i venstre side, hadde det vært på andre siden hadde de nok beholdt meg til obs i tilfelle appendicitt... Puh, det var flaks.

 

Oj, fikk plutselig besøk her, så det var det jeg rakk av kommentering for denne gang... Angående sokker: vet ikke men veeeeeldig lite :)

 

Mannen har fått seg jobb forresten, så nå blir det seriøs husjakt. Hva tror dere om dette?

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=34034121

 

Ha en flott helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegull sover og mannen er på luftetur hos en kompis. Burde sikkert legge meg, men det er så deilig med litt tid uten baby på puppen :) lillegull er verdens herligste unge, det er helt utrolig at man kan bli så lykkelig :)

 

MaMi, jeg tar av meg hatten for den ammingen din altså! Helt umulig å forstå før man har prøvd der selv, men jøss jeg er imponert!!! Ikke rart du har blitt tynn, kjennes virkelig som om han suger energi ut av meg. Heldigvis har jeg masse energi, så biten er uproblematisk :) det føles helt topp å være mamma, på at vis føles det så naturlig at det liksom alltid har vært sånn selv om jeg ikke har vært mamma i mer enn litt over en uke ;)

 

Ønsker3gull, så spennende med byggingen! Er litt misunnelig ;) vi diskuterte dette med hus i går da vi fikk vite at mannen har fått jobben, og ble enige om at vi kjøper "brukt" hus i første omgang. Antagelig så har vi enn så lenge litt for trang økonomi til å få det akkurat som vi vil ha det, så da kjøper vi heller noe som passer i et 5-10 års perspektiv. Da får vi god tid til å finne drømme tomten og bli vant til å bo i eget hus slik at vi bedre vet hva vi vil trenge og ikke. Det stiller vel ikke like høye krav til plass og fasiliteter så lenge barna er små heller, ser for meg at ting endrer seg voldsomt når de blir ungdom!

 

Nå våknet lillegull, rekker visst aldri å svare til alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å få se den lille bønna FruLS:)) kan tenke meg du slapper mer av og koser deg med bildet du fikk med:)

 

Camillok- synes det huset var utrolig koselig! Likte at det var murhus, tunfølelsen, det runde vinduet, den stelte hagen virket veldig koselig og selv om huset ikke er stort, så virker det ultra-koselig synes jeg:)

Jeg synes også at det du sier om å evt. bygge om en 5-10 år når dere finner drømmetomta er kjempelurt! Kanskje spesielt fordi da har dere fått flere år på å finne ut hvordan dere vil ha huset, og hva som er viktig for DERE. Synes du er lur når du tenker på det. Det er noe med å tenke, tegne, tenke en eller to ganger til og tegne på nytt. Ja, vi har holdt på slik i vel 5 år nå. Nå er vi kjempefornøyde med løsningene på tilbygget, selv om huset blir dobbelt så stort. Desverre, vil jeg si, fordi det er mye jobb med et stort hus, og jeg ser for meg at jeg må doble da tiden jeg bruker hver eneste uke når jeg vasker det:( men likevel.. vi trenger virkelig den plassen vi får;)

Dessuten innrømmer jeg at jeg gleder meg til eget vaskerom, et bad til, wc for seg selv(er så lei av at ingen kan dusje fordi det sitter noen på do!), eller å pusse tennnene uten at noen sitter på do ved siden av og det ikke lukter blomster akkurat. Blææh.. :(

og ikke MINST en gang hvor ikke halvaparten av familien må stå utenfor i 20 minus på vinteren for å vente på at resten av halvparten av familien har fått av seg alt vintertøyet.. før det er plass til resten av gjengen!! Så, jo.. dette er etterlengtet. Dessuten, jeg synes jeg har vært tålmodig lenge nå.. og vi har levd litt spartansk og med svært liten plass alle sammen, og nå synes jeg faktisk vi fortjener å få litt større plass, egne soverom uten å dele, og at barna får sin egen koselige stue.

Du har helt rett i det Camillok.. det er først når barna blir noen år eldre og skal ha venner på besøk og overnattinger at behovet for deres egen lille "plass"/stue gjelder seg synes jeg.

 

Her har jeg fått frem den beskjedne påskepynten jeg har. En eske påskepynt, og tre esker julepynt. Hehe, tror det er slik for mange. Til uka skal jeg snuse på en liten jentebaby som kommer på besøk. åh! Som jeg gleder meg tll å kose og snuuuuse inn babylukt:)

 

Men Camillok.. hva blir navnet på lillegutt? hva landet dere på? fiiiine navn begge to dere tenkte på.

 

Jeg må innrømme at jeg tenker litt på jentenavn.. selv om spiren ikke er i magen enda. Jeg tenker på jentenavn da.. ettersom guttenavn er bestemt. Men så vingler jeg litt også når jeg tenker jentenavn.. fra de veldi feminine og lange, til de enda mer norske og korte. Men det må kunne uttales lett på engelsk også. Det gjør faktisk ikke guttenavnet, men det Må bli oppkalling der rett og slett.

Hva synes dere om disse jentenavnene; Josefine, Annabel, Willemine, Juliane, Julia, Kristin, Signe, Dorothea.

Mannen ville ikke ha Josefine sist gang, og nå har han sagt han liker Kristin veldig godt (men jeg vet ikke om jeg liker det aller best liksom).. men de andre navnene her har jeg ikke spurt ham om.

Vel,vel.. nå er det jo ikke slik at vi har dårlig tid da:D hahaha.. men navn ER viktig, og må smakes leeenge på synes jeg.

 

Forresten.. jeg tror jeg har lyst til å begynne på nytt på ermet på jakka til vesle damen her. Gjøre en litt "gæærn" vri og la bolen være som den er (etter oppskriften, se linken) men å strikke ermet i ensfarget naturhvit med med litt sånne striper i de fargene som er i stripene på bolen. Grunnen er rett og slett at det blir virkelig IKKE pent dette ermet med lus altså dere! :( too bad, med det ser ikke jevnt og pent nok ut synes jeg.

Hva tror dere? KAN det bli liiiittebitt morsomt og til og med fint? kanskje vesle damen synes det blir morsomt?? huff, føler jeg tar store sjanser her.. hehe, men det er jo like viktig at det er greit å strikke/sluttresultatet blir fint som at vesle damen liker det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, lille Leon spiser meg opp...! Han er virkelig en liten løve, brøler høyt når han ikke får det som han vil - dvs ha mat ;)

 

Har tenkt til å sende mannen ned for hustitt. Har tenkt seriøst på det andre store huset igjen da...

http://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=33169012&propertyType=1&price_to=4000000&price_from=2000000&keyword=Torsnes&no_of_bedrooms=3&areaId=20024&areaId=20035&areaId=20023&m2min=130

Tenkte først at det var litt vel landlig, men når jeg ser på kartet er det en god del hus der... Skal bygges ca 30 nye hus også, det lover jo godt for flere barn i nærområdet. Fristende med sjøen så nær, bare 200 m. Huset er også stort nok til at vi kan bo der resten av livet hvis vi vil. Masse fine turområder rett utenfor døra og selv om det ligger helt inntil veien er det veldig sparsomt med trafikk der. Mamma har en kompis som bor i nabohuset. En nyperosehekk langs veien, noen syriner og drivhus så kan det bli virkelig bra. Ca 20 min kjøring til jobb da, og 7-8 min til Fredrikstad sentrum. Tror vel egentlig at det er verdt det :) men man blir jo usikker, det er jo en vanvittig investering og man bør bli fornøyd!

 

Høres utrolig spennende ut med de byggeplanene ønsker3gull, og ser veldig godt at dere trenger masse plass med så stor familie :) som forhåpentligvis blir enda større snart ;) gynekologen her på sykehuset er veldig opphengt i dette med manglende eggløsning ved økende alder (han som er ansvarlig for infertilitetsutredning) og han mener kvinner på 30 år har stort sett 2 sykluser uten el i året. Jeg er rimelig sikker på at jeg hadde en uten el mnd før jeg ble gravid... Når man er over 40 er det omvendt forhold, omtrent 2 sykluser i året med el. Til slutt har man noen år med kun mens og ingen el før det hele gir seg.

 

Apropo overgangsalder, vi fikk forelest på doktorskolen at kvinner som nettopp har født er mer eller mindre å regne som postmenopausale en tid og sammen med manglende mens og el kommer også tørre og tynne slimhinner - og at man raskere får uvi? Gynekologen mente at man kan oppheve problemet med tørre slimhinner ved å gi lokalt østrogen, og at dette blant annet var supert for sexlivet ;) har noen av dere hørt om dette? Lurer på om jeg skal forsøke... Er litt sår nå...

 

Mmm, mat er klar her, må løpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leon er et fint navn:) hihi.. fint han har appetitt, som skal blir stor kar:)

 

Fikk ikke opp linken din der jeg Camillok.

 

Huff. Hørtes absolutt ikke ut som det lener seg mot min vei dette med el, manglende el, overgangsalder osv:D jeg kan heller overhodet ikke forestille meg at jeg begynner å komme i den fasen, skal jeg være helt ærlig. Føler meg ALTFOR ung for det faktisk. Synes ikke 38 år er mye. Men skjønner at det tydeligvis er det i prøve-å-bli-gravid-land som jeg er i;) litt kjipt det men:( jaja, da får jeg satse på jeg er et sted mellom endel færre el i året enn 10.. men litt fler enn 2 da! :))

.. så sånn ca 5 hadde vært fint:) det blir spennende å se om det skjer noe med kroppen neste måned. Hadde jo vært fint:D

 

Nei, nå må hunden luftes her. Hopper på døra som bare det, og vil helst ikke ha noe av at hun begynner å tisse inne.. baaare fordi matmor er treig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Som dere skravler :) Nesten vanskelig å kommentere alt.

 

Leon er et veldig fint navn Camillok, ser for meg at han kler navnet sitt også, det syns jeg er viktig!

Spennende med huskjøp. Tror også det kan være lurt å kjøpe et "brukt" før dere skal finne deres eget drømmehus. Og få spart opp litt penger så det ikke er pengene det står på. Syns det gule huset så veldig koselig ut jeg også! Hagen så veldig velstelt ut, og det er nok veldig deilig. Syns badet var kanonfint!! Ikke plass til en haug med unger, men innen den tid har jo du jobbet litt og dere har kanskje fått spart opp litt. Fikk ikke opp linken på det andre!!

 

Skjønner virkelig at dere trenger større plass ønsker3gull. Får håpe byggeprosessen går fort sånn at du kan starte innredning før du blir høygravid :) Jeg har en følelse av at det ikke tar alt for lang tid før du blir gravid. Du har nok bare vært litt bortskjemt før og blitt litt ivrig :)

Klarer ikke helt å se for meg genseren, men sånn jeg tenker det kan det bli fint. Det er tross alt en barnegenser. Og du tar jo opp fargene, så det vil ikke bli alt for rotete. Men jeg er veldig dårlig på sånt :)

 

Trodde egentlig magen var på vei utover, men idag våknet jeg og magen var "borte". Gjør egentlig ikke noe, for den kommer fort nok til å bli stor. Var å kjøpte gravidbukse igår, for å være forberedt, det var en skikkelig rar følelse!!

 

Jeg skal på jobb etterpå, men påske må jo bety en rolig kveld, så jeg tar med strikketøy i god tro om at jeg får strikket.

Skal si til de jeg jobber med at jeg er gravid, tror ingen av de vet det, så får vi se om de tror på det ;) hihi.

 

Ha en fin søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer..en kjapp liten påskevisitt fra fjellet.

Nei, de sa ingenting om risiko med ektopi..tror det er ganske vanlig egentlig. Vi fikk no lurt oss til litt morgenkos idag ihvertfall, hehe, med både mamma, stefar og mormor i hytten.. Spennende det..hehe. *hysj, hysj, hysj, så stille som mus*...

 

Den jakken er supersøt, men jeg er veldig usikker på striper.. Siden det er så mye brede striper i mønsteret. Kanskje bare ensfargede ermer. Evt tynne striper tror jeg.. Den blir nok fin uansett.

 

Her har oldemoren fått nyheten, og er glad for å bli "ekte" oldemor. Min stefar har to barnebarn. Her er det full storm, tett snødriv, men plutseelig skinner solen igjennom. Imorgen er det meldt knallvær, og med nysnø på bakken Blir det nok skikkelig påskestemning. Idag er innedag og mamma lager vafler, vi strikker, leser blad og spiller spill.. En deilig avslappende påske.

 

Har ikke fått muligheten til å se på de ulike husene, så boligdebatten er jeg ikke så engasjert i desverre. Men jeg synes det høres ut som en god plan med brukthus i starten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. skjønner dere også er litt usikre på om genseren vil bli fin med striper på ermene, akkurat som meg. Men tror jeg faktisk bare prøver det. Det er jo bare garn;)

 

Så søt du er Babysyk! :) Jeg håper du har rett i at jeg vil bli gravid raskt. Kjenner det begynner å rasle litt igjen nå.. som jeg nærmer meg ikm. Det blir nok en test denne gangen også, selv om jeg er ganske sikker på at den er negativ.

Heldigvis skal vi ikke snekre selv denne gangen. Jo, vi skal som jeg har fortalt tidligere ta noen rom selv, men det er bare innvendig, og det går super-raskt:)

Så dette kommer nok til å gå fort ja. Heldigvis, for jeg har ikke lyst til å holde på lenge. Vi holdt på suuuper-lenge da vi pusset opp kjøkken og spisestue:(

Men grunnmur skal være oppe innen utgangen av august, og byggingen begynner i månedsskiftet sept/okt. Det blir mest sannsynlig ferdig til jul.

Sånn sett er det jo kjekt om en spire hadde latt vente på seg, slik at 2. trimester (det letteste og beste i forhold til form og det å ikke være tung)kom okt/nov/des. Ha termin sent i april hadde vært knall. Men samtidig håper jeg at det skjer raskere:)

Men nå når våren og forsommeren kommer skal jeg ivertfall pusse opp de gamle møblene vi skal ha i tilbygget, slik at de er klare og bare kan plasseres når tilbygget er ferdig. Så slipper jeg å ha slikt hengende over meg når evt. en baby er i hus. Da har jeg ikke så lyst til å ha malingslukt i huset. Har ikke så lyst til å være gravid når jeg holder på å male og pusse så fælt heller. Liker ikke å bruke maske.

 

Jaja.. nok om det.

Hihi.. må le FruLS.. eller fnise kanskje. Synes dere er riktig så gærne som har morgenkos med hele familien på hytta:D

Det hadde ikke jeg turt;)

Det høres forøvrig ut som en perfekt påske da du. Kan absolutt tenke meg at den kommende oldemoren er fornøyd nå ja:) Tenk så stort å få bli oldemor:))

Min eldste har sin oldemor enda hun, og hun er selv 13 år! Fantastisk synes jeg:)

 

Nei, nå må jeg begynne med dette ermet dere. Ellers blir det bare med praten!.. igjen!!:D

 

Nå er det forresten opphold her, men idag har det vært vekslende sol og snø. Ikke at snøen har lagt seg heldigvis, men. Det er forresten også veldig sur vind ute. Det gjør det ikke noe moro å drive ute med hagearbeid. Så vi lar vær være vær.. hehe, og tar hagearbeid når vinden løyer og solen skinner og varmegradene stiger som de var her for noen uker siden. 17-18 hete grader? jo, takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...