Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Ojojoj Camillok - dette er som en spennende roman man ikke kan legge fra seg! Utrolig kjipt for deg at du må gå rundt med vondter så lenge uten at det skjer noe fremgang. Skjønner godt at du er sliten! Bare å ringe ned føden vettu, de er der for å yte deg service... :)

 

Fikk opplyst at det skulle være installert wifi på flyet i dag, så jeg satte optimistisk telefonen på fly-modus. Hahahahaha... Det funket jo i sånn ett sekund av gangen, så jeg fikk ikke gått inn hit for å lese siste oppdateringer, kun se på oversikten at det hadde kommet nye innlegg... Jeg holdt på å dø av nysgjerrighet! Må si jeg er mektig imponert over at du orker å holde oss nysgjerrige oppdatert så godt som du gjør Camillok - og strikking nå!!!!!?? Bøyer meg i støvet for effektivitet og multitasking!

 

Jeg var skikkelig giret på at jeg skulle få se kongen i dag, siden minnestund over flykrasjet skulle starte klokken ett og vi skulle dra med fly klokken halv to. Men så var selvsagt minnestunden på den militære delen av flyplassen, så jeg fikk ikke sett noe konge i det hele tatt... :( Fikk dog inspisert et herkulesfly som var prikklikt det som krasjet da. Det var da noe. :) Kjente det var litt ubehagelig å sette seg i et fly i stormen, men det gikk aldeles fint. Mannen har funnet en app som viser alle fly og fulgte vårt fly på kartet og med høyde. Betryggende å vite at vi flakset av sted høyere enn mt everest så det var ikke noe kritisk i forhold til krasj med fjellsider :)

 

Nå er jeg tilbake på kk og hviler ut etter helgen. De hadde selvsagt roter bort sengen min igjen (mistenker at hun i nabosengen har fått den, for den knirker bra likt). Men jeg har fått en fin seng med god madrass, så jeg skal ikke klage :) I morgen skal det visstnok være et møte av noe slag, uten at jeg har fått vite hva det går ut på. Kanskje jeg får være mer hjemme fremover (håpe, håpe). Har selvsagt glemt strikketøyet mitt i bilen... Men da blir det mer tid til avslapping, så det går nok til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes absolutt du burde ta deg en tur til føden jeg Camillok!

Når vil jeg ikke stresse deg, men husker veldig godt det som skjedde med søsteren min da hun skulle føde. Hun gikk i fire dager med vondter i forskjellig styrke. Hun hadde noe åpning, men ingenting å snakke om. Så dro de på føden fordi hun var så sliten og var engstelig om hun hadde så mye krefter igjen til selve fødselen. Det viste seg at babyen var såpass stor (bare rett over 4 kg) at hun ikke kunne klare å føde henne uten at det var fare.(bekkenet var for smalt, selv om hun tre år tidligere hadde født ei på en halvkilo mindre) Dessuten var barnet begynt å bli stresset. Så det ble hastekeisersnitt. Alt gikk fint da:)

 

Hør: dette sier jeg IKKE for å gjøre deg engstelig, men VELDIG greit å sjekke!! Spesielt siden lillegutt ligger i seteleie.

Jeg vil bare ditt og barnet ditt sitt beste Camillok. Ikke aaaner vi om dette er normalt. Det kan jo absolutt hende.. men jeg synes du burde dra.. IKKE bare ringe! til føden altså.

En annen ting er at dersom du kommer opp dit, så har du gynekologene "dine" der, og dersom du forteller om hvordan dagene har vært, så sjekker de både deg og barnet ditt, tar stresstest og sparkeprøve osv.. og kan kanskje hjelpe deg til å komme litt igang videre om ikke annet. Kanskje de kan ta vannet ? de kjenner deg jo, og de vet jo at det er en setefødsel! Og da er jo de på vakt, og går ikke av før imorgen tidlig?!

 

Man kan bli utrolig sliten av å gå slik som du gjør nå. Skjønner at du både gråter og ikke får søvn nå. Huff. Jeg føler sånn med deg nå Camillok. Tenker masse på deg og lillegutt!! ;)

 

Håper du forstår at jeg bare vil deres beste når jeg forteller denne historien.. bedre føre var enn etter snar på en måte;)

 

God klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Camillok, er så kjipt å gå slik å vente... Er litt enig med Ønsker3gull, kan nok være lurt å dra til fØden og få sjekket alt. Er absolutt ikke noe å gå hjemme og gråte og være fortvilet fordi det ikke skjer noe. Og det er jo kjent at det man med fØrste kan gå lenge å vente. Jeg dro inn til sykehuset 5 dager fØr termin på eldste. Der sa de at riene var svakt igang men jeg hadde ingen åpning og ble sent hjem. Jenta ble fØdt 6 dager etter termin... Det var de lengste dagene i hele mitt liv, for jeg trodde jo hun skulle komme ganske kjapt.

 

Her hos oss går det bra.. KnØttene spiser og blir tyngre å bære. De er begynt å respondere mere med smil og lyder. Er så godt å hØre på. Fredag var jeg ute hos en venninne, hvor vi var et gjeng som hadde skravlekveld. Var ute i flere timer og hadde det kjempekos. :)

 

FØrste uken alene har gått bra, selv om det har vært slitsomt. Men er ikke så nervØs for tiden fremover, tror nok vi skal takle dagene greit, jeg og knØttene :)

I morgen skal vi på tvillingbarseltreff, med to andre tvillingpar. Blir koselig og moro å snakke med andre i samme situasjon som oss.

 

Babysyk, hvilken body var det du strikker på igjen? har du link? Jeg tenkte jeg skulle strikke noen votter til knØttene, sånne som man bare trer utenpå uten tomler. Er så vanskelig å finne votter som ikke har tommel. trenger ikke det på disse små. :) Men så var det den dØrstokkmila som er så lang... Og så de timene som mangler i dØgnet... ;) he he

 

Nei nå skal jeg jaggu se litt på tv fØr jeg finner senga. :) Krysser fingre for at det skjer noe i natt Camillok.. ;)

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro på føden, det er nok "bare" kynnere, men JM mente nå likevel at starten på fødselen er i gang men at det er umulig å si hvor lang tid det vil ta. Imidlertid kjente hun rumpe OG fot når hun undersøkte meg, så jeg ble sendt ned til han snille gynekologen for bestemmelse av leie. Det var sååå bra! Lillegutt er definitivt en gutt :) og han ligger nå i sete-fot presentasjon. Fikk stilt alle mine spm som jeg ikke fikk spurt om i uke 38 siden det var han dumme gynekologen. Jeg føler at jeg vet mer hva jeg går til nå :) fikk snakket om forløsningsteknikk, tangbruk, smertelindring, alt :)

 

Det er dumme gynekologen som har vakt i morgen, men jeg ble forsikret om at han kunne sakene sine. Det kan jo faktisk hende at jeg bare har vært uheldig de gangene jeg har møtt han og at han viser seg å være helt topp når det gjelder... Tirsdag er der hun polske som jeg ikke har møtt men som visstnok skal ha forløst masse seter om enn ikke hos førstegangsfødende. Noen videre opplisting over hvem som har vakt når fikk jeg ikke ;) jaja, han kommer når han kommer.

 

Ellers snakket vi en del om smertelindring, de fødselene jeg har sett med epidural har virkelig trukket ut i langdryg, og det er litt av grunnen til at jeg har vært skeptisk. Anestesien mener at epiduralen bør anlegges før 6 cm, men gyn mente at dette bare er tull. Han sa også at setefødsler pleier å vare lenger enn vanlige fødsler, og han så det som en fin mulighet å bruke badekar etc frem til 6-7-8 cm og anlegge epidural etter det. Han sa at han krevde skikkelig anestesi ved sete pga at han alltid klippet og muligheten for at det måtte brukes tang, og at epidural gjerne var bedre enn pudendalblokkade. Han sa at epiduralsetefødslene gjerne var mer elegante enn i pudendal... Gitt at ikke epiduralen sørget for så langsom fremgang at det måtte til drypp og endte i et eventuelt ks ;)

 

Jeg er i hvertfall mye roligere nå, er ikke nervøs for fødselen i det hele tatt, så jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å bli så utslitt at det må ks til... Ikke for det, har sett nok av dem som har samme historie, men jeg tror jeg er litt for avslappet ift selve fødselen til det. Nå vet jeg jo også at snille gynekologen er ferdig med vakthelga si, så da kan det bare være ;) det blir vel tidsnok dritvondt og da er det vel på tide... Angående søvnen så sover jeg forsåvidt godt, bare våkner av vondt rett som det er. Får bare gjøre som i dag i dagene fremover - sove litt i senga på dagtid også. Balansere dagene med litt aktivitet og masse avslapping, så skal jeg prøve å overse disse vondtene innimellom og bry meg først når de kommer med tettere frekvens!

 

Det hjalp veldig å se at lillegutt har det tipptopp i magen også, og få konstatert at den vanvittige væskeansamlinga ikke skyldes svangerskapsforgiftning. Alt er helt normalt, vi er spreke begge to, så mor får bare holde ut litt vondter og venting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste historien feil jeg ønsker3gull. Sorry! Så ofte som denne lille har vært sjekket med ul, så er han nok passe stor i hvertfall ;) De på føden stresset likevel at det bare var til å ta kontakt og at det ikke var veldig greit å komme inn til sjekk siden vi bor så nært. Det er nå stor sjanse for at jeg ender opp med ks uansett, er jo det med sete, men så lenge det er litt over 50% sjanse for å lykkes vanlig, så er det verdt forsøket :)

 

Men når det er sagt er det overraskende mange som har sånn fødselsangst at de er fullstendig utslitt når tiden endelig er inne. Selv blande førstegangsfødende som ikke er engstelige pågrunnlag av tidligere dårlige opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men NÅ tror jeg ting er på gang her :) våknet litt før fire av de første reiene, sovnet mellom dem, de kom med ca 15 min mellomrom tipper jeg. Ingen tvil om at dette var skikkelige saker :) Enn å smile over smerter da? Jaja, vil jo ha min baby i armene snart <3

 

Så det blir dummegynekologen som skal ta imot, lurer på om jeg har noen gloser til han??? Hehe, får prøve å holde meg, men har mine mistanker om at han kommer til å få høre at den vordende mor ikke var 100% fornøyd med tidligere konsultasjoner :P

 

Måtte vekke mannen så han kunne laste ned rieteller App til meg, fått tatt 6 målinger nå (et par under skriving av innlegget nå) og intervallene mellom er på mellom 5-9 min. Tenker det blir en telefon til føden om ikke så alt for lenge ;) sitter og spiser litt nå, tror det er greit å starte østen med litt energi innabords... Fikk sove to timer uhindret før reine startet, så med sovnet på dagen i går bør jeg ha rimelig med krefter til dette :)

 

Har en god følelse angående fødselen, sikkert masse oxytocin som demper alle eventuelle baktanker - nå skal det bli babys :)

 

Tenk; mest sannsynlig har jeg gutten min i armene i før daggry i morgen! :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, du er sÅ flink Camillok! :))

SÅ glad jeg ble for Å høre at du hadde tatt alle forholdsregler og vært pÅ føden.. OG at alt er bra med dere to!! :)

Hihi.. ja sÅ man kan laste ned rieteller altsÅ?!? Wow.. nytt siden sist:D

 

Ja, tenk.. du er vel pÅ føden du nÅ. Utrolig spennende. HÅper med hele meg at dette gÅr finfint og at du slipper ks. Du virker jo veldig innstilt pÅ at denne setefødselen skal gÅ greit, og det har veldig mye Å si. Smerter kan man ikke forberede seg pÅ rett og slett, for rier tror jeg føles forskjellig fra kvinne til kvinne.

Hehe.. noenganger nÅr jeg fÅr en pÅminnelse om at eldste damen har en sinnsykt høy smerteterskel. (det er det legene har sagt da hun var syk.. hvor de sa at de beundret henne for hvor lite hun klaget over ting, og episoder da hun "skulle hatt" fryktelig vondt, men ikke hadde sÅ vondt sa hun.. ).. ja, da er jeg super-glad pÅ hennes vegne og tenker at om hun skal gjennom fødsel nÅr hun blir voksen dame selv, sÅ er hun bedre rustet med høyere smerteterskel enn sin mor:)

 

Idag skal jeg pÅ barsel-besøk. NÅ mÅ jeg samle gavene her:)) ELSKER Å gi gaver!!!

IgÅr sydde jeg strandmadrasser med rulleputer, de skal gis bort i bursdagsgaver til mine nieser om et par uker:)

SÅ skal jeg sy strandvesker og flaskevesker i samme stoff til dem. Tror ikke jeg rekker de to siste tingene(tilsammen fire da sÅ;) )før bursdagen deres, men de skal nok fÅ det til sommeren nÅr alt dette skal taes i bruk:)

 

Men du.. Camillok.. kanskje du har fÅtt/fÅr baby nr 5 millioner???!! Kanskje det rett og slett er derfor lillegutt lar vente pÅ seg;) Han vil gjøre skikkelig entrè:))

 

NÅ mÅ jeg se Å fÅ fart pÅ sakene her dere. Jeg gleder meg til Å titte innom her igjen idag.. selv om jeg regner med at du Camillok ikke titter inn igjen før om noen dager eller til og med uke.. dersom du er midt i fødsel eller har født nÅ.

Åhh.. herrlighet. SÅ spennende. hehe:)

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, så spennende!! Nå er det jo "langt" på dag, og jeg håper du har fått gutten din i armene Camillok!! Imponert over oppdateringer altså!

 

Jeg må inrømme at jeg husker ikke alt jeg har lest ila helgen, menmen. Høres ut som du har hatt en grei helg Krølle, til tross for at Kongen gjemte seg! Spennende med møte da! Håper du får være mer hjemme fremover ja! Har vært på KK lenge nok du nå.

 

Og dere er jo så flinke på strikkingen alle sammen. Bodyer og jakker trylles frem her og der! Blir nok superfine! Jeg har bare fått heklet tre lapper hele helgen..ikke imponert der nei.

 

Ellers var helgen veldig kjekk, men slitsom. Lange kvelder, tidlige morgener og fullt program! Sovnet på sofaen kl ni-halv ti igår, våknet igjen halv elleve, da var det bare rett i seng!

Jeg endte opp med å avsløre meg selv også da. Orket jo ikke styret med "tullevin" osv, så drakk brus hele helgen. Det ble lagt merke til. Noen hadde jeg nevnt antibiotika for da, men jeg ble ikke særlig trodd. Likevel hadde de slått seg halvveis til ro med den. Men det var èn, han gav seg ikke, skulle absolutt gratulere..hehe. Ble rimelig bedugget utover kvelden, og fortsatte å skulle gratulere. prøvde å avfeie han hver gang, og det funket sånn halvveis. Men jeg røpte meg i bilen på vei hjem. Da la jeg kortene på bordet og sa det som det var. Mest for at de ikke skulle starte rykter over hvorfor jeg ikke drakk egentlig. Da ble det jubel og hurrarop og applaus og full rulle på motorveien..haha, utrolig morsomt! Men de lovet å holde kjeft alle fire, så da satser vi på at de klarer det!

 

Merker at jeg begynner å få mer sympt. etterhvert. Går rundt og er litt "småkvalm" hele tiden, morgen som kveld. Ganske irriterende egentlig. Menmen, det hører vel med. Så lenge det ikke blir for gale! Vil absolutt ikke overta sengen etter Krølle! Men sant nok, skulle jeg blitt så dårlig, så tror jeg at jeg vil ha den sengen, for NOE positiv energi må jo oversmittes fra den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, glemte jo den morsomste historien av de alle!!!!!

På fredag var det bursdagsfeiring på jobben. To kollegaer hadde bursdag og hadde med frukt og lefseruller. Spekeskinke og rød fisk i rullene. Søren tenkte jeg, kan jo ikke spise spekeskinken, men slo meg til ro med at "jaja, kan jo spise laksen ihvertfall". Så kom det fra en kollega som satt ved siden av meg (S), til hun som hadde laget rullene(J): Er det laks eller ørret i rullene?

"Pokker, det hadde ikke jeg tenkt på", tenkte jeg. Og fulgte opp med "Hvorfor i ALL verden tenker S på det??" Her måtte det bare være ett svar! Da J sa at det var ørret, og S sa: det kan jeg ikke spise, klarte jeg ikke dy meg. Så jeg dultet henne i siden og sa "ikke jeg heller". Da ble vi like overrasket begge to, og knakk nesten sammen i latter. Litt hvisking og tisking rundt bordet der, etterfulgt av nesten en times skravling ved pulten min (godt gjemt) etterpå, og jeg rakk nesten ikke å hente de jeg skulle hente før turen. Det viser seg at S sin graviditet absolutt ikke var planlagt, men utrolig koselig likevel! Hun hadde vært på UL den samme dagen, og var 15uker på vei. Jeg gleeeeeder meg til å være gravid og i barselstid sammen med henne! :)

 

Hun var ikke helt klar for å dele med resten av kollegaene ennå, så jeg foreslo at hun kunne vente til etter påske, så kunne vi si det sammen.. hehe.. Vi får se hva som skjer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snart på tide å gratulere deg med miniprinsen Camillok? Regner ikke med at du kommer tilbake hit før alt er overstått og du har kost deg masse med den lille. Endelig ble det din tur! Heier på deg og håper du får en flott opplevelse :)

 

FruLS - så morsomt at dere er flere på jobben i samme situasjon :) Alltid morsomt å gå gravid sammen med noen man kjenner, og ikke minst i tiden med bittesmå barn hvor hverdagene kan bli ganske like. Ikke lenge til påske nå...

 

Ønsker3gull - blir stadig imponert over syprosjektene dine! Strandmadrasser hadde jeg ikke kommet på at gikk an å lage selv en gang! Det er en typisk kjøpeting hos oss... Tenker det er noen som blir superfornøyde med bursdagen sin :)

 

MaMi - tvillingtreff høres morsomt ut. Sikkert nyttig å utveksle erfaringer og bare kose seg med andre i samme situasjon. Synes fortsatt du klarer dette imponerende bra! Jeg hadde nok vært troende til å levere en unge tilbake, for jeg hadde evig nok med ett barn, og han var egentlig ikke av den vanskelige sorten heller. Satser på at jeg er mer avslappet denne gangen.

 

Hadde samtale med en av legene i dag. Det ser ut til at ting stabiliserer seg, så jeg får komme hjem på onsdag! :) :) Mye som må organiseres i forkant med stativ og pumper og all slags remedier til stell av slanger, pluss resepter på "mat" og "drikke". Men du verden så godt det skal bli å komme hjem!! Håper bare jeg klarer meg fint, så jeg får bli værende hjemme. Vet ikke ennå om jeg skal til flere kontroller her, eller om det nå er fastlegen som overtar kontrollene. Det blir uansett spennende tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra Krølle!!! SÅ herlig Å fÅ komme hjem da! HÅper alt gÅr strÅlende bra sÅ du fÅr bli hjemme lengst mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj... så utrolig spennende lesning, Camillok! Jeg blir helt rørt av å lese om riene dine.. Og at dui har fått svar på alt du lurte på og er roligere ift setefødselen. Nå gleder jeg meg noe helt vanvittig til oppdatering fra deg. ønsker deg masse masse lykke til med fødsel!

 

Så kjekt med tvillingtreff da, MaMi! Greit å ha noen å dele erfaringer med. Er de født rundt på samme tid som dine knøtt de dere skal være med? Vi var på treff i forrige uke med en gjeng fra bim/bv som har en fb-side sammen. Utrolig kjekt med flere babyer (og mammaer) på samme alder. Tror nesten alle er i 20-årene. =)

 

Babysyk: hva slags body er det du strikker? Ble det fuglemammas omslagsbody eller en annen?

 

FruLS: så kjekt med en kollega i samme situasjon som deg da! Det erså godt å ha flere på arbeidsplassen å "støtte" seg litt på ;) Da jeg jobbet i bhg i fjor hadde jeg nettopp funnet ut av min egen graviditet da jeg fikk vite om en kollega som var 12 uker på vei. =) Veldig kjekt! Vi er like gamle og har nå barn med 1,5 mnds mellomrom. Vi treffes ganske ofte og går på babysang sammen også.

 

ønsker3gull: hvor i syklusen er du nå? Så kjekt med barselbesøk da! Hva skal babyen få? Får vi se bilder av syprosjektene dine? Jeg lurer på å sy en tynn vognpose til lillemor. Har en venninne som har gjort det til sin datter så hun skal hjelpe meg. :) Ullposen begynner virkelig å bli for varm nå.

 

Frk. Hansen: du gikk på pergo da du ble gravid, sant? Hvor stor dose tok du? Har en bekjent som nettopp er blitt gravid etter å ha brukt trippel dose pergo. Hun var til gyn i forrige uke og han ville ha henne tilbake om 4 uker for å sjekke hvor mange spirer det var... ;) Mente det kunne være flere pga den store pergodosen. Tenk så spennende da! Først bruker man 1,5 år på å bli gravid, og så kan det være man får to i samme slengen :) Jeg får holde dere oppdatert og spørre deg om tips/råd om det viser seg å være flere, MaMi! ;)

 

Krølle: kjipt at sengen din var "rotet bort" da. Var det den med tempurmadrassen eller? Godt du fikk en grei seng likevel da. Hurra for at du får dra hjem på onsdag! Krysser fingrene for at ting går etter planen og at du får være hjemme så lenge som mulig! =)

 

Jeg er forresten ferdig med kroppen og ene armen på¨dressen til lille, så nå er det bare en arm, knappestolpe og halskant igjen før jeg kan montere den! Hurra!! Dere skal selvfølgelig få se bilde av den når den er ferdig. Etterpå er det babyteppet som skal til pers. Jeg Må jo bare få gjort det ferdig... selv om jeg har veldig lyst til å bare drite i det og strikke et prinseteppe istedenfor... hehe. Tror jeg skal lage begge. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott krølle :)

 

Er ikke så fort gjort å få ut lilleprins nei, er ikke i aktiv fødsel ennå engang :( bare vondt hvert 5-10 min uten at det skjer noe mer enn nettopp det - vondt. Skal vel prise meg lykkelig om han kommer i løpet av natta/morgenkvisten - dette kan ta mye mer tid enn som så også... Setefødsler er forøvrig kjent for å ta lang tid, og kombinert med at jeg er førstegangs... Say no more ;) usikker på om jeg bør dra hjem eller bli her... Føles trygt å bli da...

 

Ny undersøkelse nå nettopp viste 2 cm åpning, fortsatt en del lengde på cervix, jippi 0,5 cm etter nesten 12 timer :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda, Camillok! Så kjedelig at det drar ut i tid da.. Håper det går fort fremover ihvertfall! Synes du er superflink som holder humøret og innstillingen oppe! Hvis du føler deg tryggest med å bli der, så synes ihvertfall jeg at du skal bli! :) Da får de jo med seg hvordan det går med deg til enhver tid også, så har de full kontroll ;) Masse lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg med min superenergi (NOT) har problemer med å huske alt som har blitt skrevet.

 

Spenningen er jo til å ta og føle på her inne. Måtte inn i morges for å se om det var noe nytt. Imponert over at humøret holdes så godt oppe Camillok, vær stolt av deg selv. Tårer er absolutt lov i en sånn stund!! :) Klemme på!

Får håpe det går litt fortere med de 8 neste cm da, sånn at prinsen snart er ute!! Ligger an til å få hun polske, kanskje det viser seg at hun er superflink og koselig :) Vi heier fortsatt, selv om det ikke ser ut til å hjelpe.

Syns også du skal bli hvis du føler det er tryggest. Ikke noe vits i å dra hjem hvis det fører til engstelse.

 

ønsker3gull, fikk du sugd til deg babystøv på barselbesøk :) Håper de ble fornøyd med gaven!! Alltid hyggelig med noe hjemmelaget. Imponert over strandmattene jeg også, visste ikke at det gikk an å lage selv..... Hva du kan!!!

 

FruLS, så gøy at dere er flere gravide. Morsom måte å finne ut av det på da. Nå kan dere holde følge med hverandre og sammenligne og skravle :)

Jeg har enda ikke fortalt det til sjefen. Hun er borte, håper hun snart kommer tilbake. Vil si det til hun før jeg sier det til de andre på jobben. Men hvordan sier man det? Bare sier "jeg er gravid" og så ferdig med det? Eller er det noe mer man skal si? Skikkelig dårlig på sånt, sikkert derfor jeg utsetter det hele tiden, Misunner deg veldig som allerede har sagt det!!

 

MaMi, så hyggelig med tvillingtreff. Visste ikke at det fantes, trodde dere bare måtte henge dere på de andre med en baby.

Jeg tror du har full kontroll på tvillingene alene. Sikkert uvant i begynnelsen, men dette kommer du til å mestre supert!!

Er fuglemammas omslagsbody jeg strikker, den som er i myk start boka. Husker ikke om du kjøpte den eller bare lånte den på biblioteket. Det er noen votter i den boka uten tommel. i vrangbort og rillestrikk. Veldig enkle. Eller så har man jo spiralsokker, de brukes vel også til votter. Enig i at tommel er bortkastet!

 

Krølle, hurra for hjemreise. Nå håper jeg ikke du skal tilbake før prinsen skal ut, annet enn på kontroller - og så rett hjem igjen! Blir sikkert superdeilig å få vært hjemme. Betyr det at du er en smule bedre, eller er det bare legene som har vurdert det til at tilstanden er stabil?

 

Lollo, var innom bloggen din, så utrolig fint du hadde pyntet til dåpen. Veldig fint med fastelavnsris til :) Og så mange gode kaker, mmmm!!!

Vinposen var også fin, ble mamman din glad?

Endelig snart ferdig med dressen. Den blir sikkert god å ha på lille :) Gleder meg til å se bilde av den helt ferdig. Skjønner godt at det ikke frister å ta opp igjen teppe, det var det du begynte på rett etter at du ble gravid? Men tenk så deilig når du er ferdig da!! Da er du bare så glad for at du gjorde det ferdig og slipper den dårlige samvittigheten for at det bare ligger der!

Skal ikke snakke så høyt, har noen monteringsprosjekter som jeg har hatt god anledning til å fått ferdig... Og haugen blir større etterhvert... Huff!

 

Er så mye spenning i tråden for tiden. Glad vi ikke har termin samme tid alle sammen, godt å få spredd spenningen litt :)

 

Nei, jeg må se til middagen jeg nå :)

 

Ha en fin mandagskveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow Camillok, jeg bøyer meg i støvet... At du vikrelig klarer å komme inn hit å oppdatere oss når du skal igjennom din første fødsel...Jeg er imponert :) Er enig at du nok bør bli værende hvis du føler deg tryggest der og får lov til å bli. Kjedelig hvis det tar veldig lang tid med maserier, det er jo de som er utmattende. Masse lykke til fra meg også :)

 

Var veldig kjekt på treff idag. Så utrolig godt å sitte å prate med noen i akkurat samme situasjon som meg, kunne utveksle erfaringer. Bare det å spørre hvordan de gjør det med amming, og legging på kvelden. De andre tvillingene var på samme alder. Det ene paret var født 22 des, 8 uker prematurt, mens det andre var født 8 januar, 6 uker prematurt. Faktisk bare mine som var fullgått :) Ble litt stolt av knøttene mine da :)

Jeg deler gjerne av min erfaring Lollo med tvillinger. Bare spør i vei ;)

 

På onsdag skal jeg treffe den andre barselgruppa, så jeg må innrømme at dagene begynner å bli fulle for tiden ;) Men det er jo gøy da.

I morgen skal jeg cruise opp til helsestasjonen og veie disse knøttene mine. Føler de har blitt så store nå. Er veldig spent på utviklingen fra sist, er jo 3 uker siden vi veide. :) Kjenner jeg er veldig sliten av ammingen nå, men skal bite tennene sammen i to uker til. 3 april er datoen jeg har satt som mål å nå. Er litt redd for at jeg skal miste melken fordi jeg er sliten, så jeg prøver å senke skuldrene, men det gjør endel vondt da så det er ikke lett. Huff, litt klaging på meg. :( Er jo fornøyd med at jeg har fått til så lenge da.

 

Er forresten blitt veldig fornøyd med nybilen da :) Og alle venninnene til eldste jenta digger den. Idag hentet jeg henne på skolen etter tvillingbarsel, og da fikk 3 av venninnene sitte på (de går normalt sammen hjem). De jublet da jeg kom ;) he he. Er moro da. Vi har ganske god kontakt med foreldrene til hun ene, og de forteller at hun nå forlanger to småsøsken slik at de må kjøpe sånn bil... :D For det er jo eneste grunnene til å skaffe seg en sånn ;) hi hi

 

Krølle: så kjedelig med den sengen men HURRA for perm.. Ingenting bedre enn det :)

 

FruLS, så moro med flere på jobben i samme situasjon. Felles glede og felles trøst ikke sant?? Vi var 3 stk på jobben min, men siden jeg og hun ene var helt sykemeldt (hun hadde hyperemesis) så fikk vi liksom ikke støttet hverandre på jobben. Men vi hadde noen kaffeslaberas uten kaffe da innimellom ;) Da jeg fikk mellomste så var vi 5 stk, så vi dannet likegodt en egen barselgruppe. Var moro det :)

 

Hmmm, må visst igang med middagen. Dagen har gått så fort idag kjenner jeg :)

 

Snakkes siden :) Klem til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk, vi skrev vist samtidig :) Tvillingbarsel har vi på en måte ordnet selv. Hun ene ble satt i kontakt med meg via helsestasjonen, og hun igjen kjente til tredjemann. Eller dame ;) Så avtalte vi oss imellom å møtes. Derfor har jeg to barselgrupper jeg er med :)

Jeg kjøpte myk start boka ja. Skal sjekke de vottene der, takk for tipset :)

 

ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camillok - du er jammen meg ikke sann! Bim midt i fødselen... Selvsagt utrolig bra for oss nysgjerrige da! Skjønner bare ikke at du har motet oppe etter 12 timer med vondter! Urk at det skal ta sånn tid... Lykke til videre - stå på! :) snaaaart er du i mål...

 

Lollo - jeg var innom bloggen din på inspeksjon jeg også. Nydelig dåpsbord og masse nammis på bordene! Imponert over at du får tid til blogg, baby, oppdatering her og strikking. Blir helt svett bare ved tanken!

 

Det var den gode tempurmadrassen min som ble rotert bort ja. Det vil si at den står på samme sted, men vikaren i helgen har delt den ut til en annen, som nå er naboen min... Men nå spiller det jo ingen rolle siden jeg får komme hjem!!! Kan nesten ikke vente til onsdag...

 

Har fått jerntabletter i dag for Hb var 9. Det er jo ikke så mye med tanke på at jeg sikkert mister litt blod i forbindelse med ks om noen uker... Føler meg som en kjerring på nitti når de deler ut dagens medisiner. Har fått en hel haug nå! Kan jo bli mett av mindre...

 

Nå venter jeg straks besøk av gutta boys. Blir bra å få litt påfyll i skapet, for jeg hadde glemt en del da jeg returnerte hit i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg glemte å si at jeg blir imponert over at du er her inne og oppdaterer. Vi er veldig glade for det alle sammen da!!

 

Og Krølle, du kan jo ikke snakke, for makan til humør og ståpåvilje har jeg ikke sett!! Dere legger lista høyt dere to for oss som kommer etter!!

Den ene strikker mens hun spyr og den andre baker mens hun føder!! Hva skal vi andre finne på for å overgå dere!?! Og i tillegg er dere her inne!!

 

Ikke noe særlig å skryte av den Hb´en der nei. Håper du rekker å få den på et brukbart nivå før ks da! Ser for meg en stor coctail ja, og jerntabletter er vel ganske store også.

Nest siste kvelden din! Hadde aldri klart å holde styr på matingen av meg selv, så du er flink som klarer det!!

 

Leste i gravidboken at det var lurt å legge inn en liten hvil midt på dagen, så lurer på om jeg skal ta en powernap nå jeg. Setter på klokke, for har en tendens til å sove LITT lenger enn jeg burde!!

 

Masse tanker sendes til Camillok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink FruLS, da er det snart body på deg :)

 

Jeg har også strikket litt. Blir jo så ivrig på å få den ferdig. Den ser veldig liten ut, så jeg er spent på hvor lenge babyen får brukt den!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere ikke jeg hadde gjort feil da, IGJEN!! Fant ut at jeg hadde økt alt for mye, fem runder tilbake.. så nå har jeg rekket opp og strikket tilbake til der jeg var når jeg begynte.. :/ Kjedelig ja! Men nå er jeg igang.

 

Hadde en (bitte)liten knekk i sted. Holder på å planlegge kurs, og det viser seg at mange av de som er satt opp på leksjoner ikke kan holde dem likevel. Og helgens kurs har vært planlagt siden januar, og likevel sliter jeg sinnsykt med å få folk. Blir så utrolig oppgitt! Så da måtte jeg bare slippe alt, legge meg på sofaen og felle et par tårer. Menmen..er ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette å prøve å få inn folk.

 

Klarte nesten ikke å spise middag idag. :( Hadde lasagne fra frysen, men den smakte bare ikke godt. Så nå er jeg skrubbsulten, men har ikke mat i hus nesten. :( Får se om jeg kan lage meg noe toast elns før mannen kommer hjem fra jobb (håper han handler på veien).

 

Huff, ego på meg for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så uflaks du har med den bodyen!! Utrolig demotiverende. Syns du er god som fortsatt strikker på den. Men den blir jo kjempefin når den blir ferdig, så du må ikke gi opp!

 

Veldig lov å felle noen tårer når sånt skjer. Syns noen ganger det hjelper med en liten time out og så begynner man litt på nytt etter en skvett tårer.

 

Misunner deg ikke den kvalmen. Og lasagne som er så godt. Jeg kjøpte inn sånne riskaker (eller hva det heter) med krydder når jeg var kvalm, det syns jeg var godt mot kvalmen. Men er jo ikke sikkert det hjelper for deg. Toast hørtes også godt ut :)

 

Nå er det snart leggetid for meg. Kjedelig å legge seg så tidlig, men så utrolig deilig å være litt opplagt i morgen tidlig!!

 

Tenker fortsatt masse på det Camillok, håper det har skjedd litt mer hos deg og at prinsen er rett rundt hjørnet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Babysyk... tror du ikke jeg klarte å glemme vinposen hjemme da, så mamma har ikke fått den enda. Hun ringte meg i går og sa at vi for all del ikke måtte komme på besøk til de på en stund, for hjemme der ligger visst hele gjengen slått ut av spysyken :/ Så vi får bare vente med posen.

 

Jeg ble veldig fornøyd med pyntingen til dåpen jeg også :) Fint og enkelt. :) Kakene var forresten fantastisk gode! Det var mye kake igjen etter besøket så jeg levde på kake i nesten 2 uker etter den.. hehe... ikke det beste å trykke i seg når man har planer om å komme inn i bunaden til 17.mai.... Jeg prøver å få gjort litt når lille sover da, men det er ikke alltid det blir tid til alt, så må ha en dag til kun husarbeid, en til kun klesvasking (og da går vaskemaskin og tørketrommel i ett hele dagen....) en dag til blogg, en dag til bim osv. Er derfor jeg tidvis "forsvinner" litt herfra. Og så må man være litt sosial også. Selv om det er superkos å henge her med dere så trenger jeg litt face2face-tid også ;)

 

ånei, så kjedelig med kurset ditt da, FruLS. Dårlig gjort av foredragsholderne å trekke seg når det nærmer seg så veldig da. Tror jeg hadde blitt veldig stresset av det. Må ha alt på stell i god tid, hvertfall om det gjelder andre enn meg selv. Du klarer nok helt sikkert å få tak i noen andre som kan holde foredrag. Vi heier på deg! Som Babysyk sier så hjelper det ofte å ta en time-out og så begynne på nytt. Forresten så er det helt lov å være ego her inne ;) Det trengs av og til.

 

Så kos med besøk fra guttene dine da, Krølle! Jeg teller ned til onsdag med deg ;) Må du ha mye medisiner og matposer med deg eller klarer du å spise litt uten at det kommer opp igjen nå?

 

MaMi, så bra at jentene også er fornøyd med bilen da. Morsomt med venninnen til datteren din ;) Jeg skal hyle ut om det blir tvillinger på vennene mine. Flinke du som klarte å holde på knøttene helt til de skulle komme ut da! Det er vel vanligere at tvillinger kommer før tiden enn at de holder seg på plass i magen så lenge de skal, eller?

 

Høres herlig ut med en poweernap, Babysyk! Jeg tar meg en sånn innimellom når lille sover jeg også ;) Det gjør virkelig underverker altså! Teppet begynte jeg faktisk på før jeg ble gravid (et par uker før), så ja, det er det samme... hehe... ting tar tid! Som du sier, så kommer det til å gjøre godt i både kropp og sinn når det blir ferdig. Huff, aldri aldri skal jeg strikke teppe med pinne 2,5. Rist meg om jeg noen gang foreslår det! ;)

 

Camillok, du er en spreking du som er innom her og oppdaterer mens riene hagler. Krysser fingrene for at hun polske er superflink og grei med deg siden det kan virke som om det er hun som er på vakt når prinsen kommer.

 

åh, i morgen skal jeg besøke mannen på jobben og vise frem prinsessen vår. Tiden går så fort, så jeg har ikke fått kommet meg opp der enda... Egentlig en skam, men sånn er det bare.. Og så må jeg innom på min jobb en dag og høre om jeg fortsatt har jobb der etter sommeren.... Regner egentlig med at jeg må ut på søkermarkedet igjen. Har funnet en del stillinger som hadde vært passende for meg, men de fleste er på barneskoler og jeg vil helst på ungd.skole.. Jaja, vi får se hva som skjer. Ha en finfin kveld, jenter. Nå skal jeg finne frem strikketøyet før Brille begynner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egentlig ikke kvalm, bare var ikke godt i det hele tatt.. Merkelig..men ble jo selvfølgelig litt småuggen utover ettermiddagen når jeg ble sulten igjen. Nå har jeg spist en turbar med sjokolade og tranebær, så får vi ta toasten når mannen kommer. Hadde jo ikke brød.. :( Hehe, sånn går det når man er vekkreist hele helgen..

 

Nå skal jeg feste knapper på hentesettet til venninnen min, så jeg får vasket det før vi legger oss. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...