Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Ha, sterk mat tror jeg fungerer dårlig gitt, har spist råsterk mat hele tiden jeg :) I India (var der i starten på 3. trimester) spiste jeg tom så sterk mat at magen ble litt i ulage - les: det sved bak når jeg gikk på do... :P Ikke plaget med halsbrann i det minste!!!

 

Jeg elsker også indisk mat, og første gang jeg datet mannen var det rett og slett fordi han virket hyggelig og kjekk OG jeg kjedet vettet av meg på utplassering i Kristiansund. Tredje daten lagde han indisk curry til meg og da smeltet jeg fullstendig ;) Så veien til mitt hjerte gitt tydeligvis gjennom magen! Kan tipse masse om indisk vi, basisen er stort sett løk, hvitløk og ingefær og kjøtt MED bein - uten blir det stusselig. Kommer litt an på hva du vil lage, men typiske kryddere er kardemomme, nellik, spisskummen, koriander, gurkemeie, chili, +++ Det fins en del blandinger som gjør det atskillig enklere, f.eks en god curry og garam masala. Ofte brukes yoghurt eller kokosmelk og/eller tomatbasert. Det skal alltid kokes lenge, slik at kjøttet er helt mørt. Må innrømme at jeg ikke er superflink til å lage indisk, jeg overlater det stort sett til mannen...

 

Chilien er virkelig fantastisk, tror han kjøper selve chilien på nett! Kan spør han om hva de ulike sortene heter om du virkelig er interessert :)

 

Angående brødet har oppskriften vært følgende:

300 g hvetemel siktet fin

100 g hvetemel sammalt fin

100 g rugmel sammalt grov

3 never solsikkefrø og 1 neve sesamfrø/ hakkede valnøtter

1 ts gjær

1 ts salt

ca 4,5-5 dl vann (relativt kaldt, men ikke iskaldt).

Bland alt sammen, skal være ganske løs, legg på plast og la heve i 12-16 timer. Strø godt med mel på bordet og hell forsiktig ut deigen. Bruk en slikkepott el til å "samle" sammen kantene og lag en firkant som du legger på et rent kjøkkenhåndkle som du har strødd mel på. Brett håndkleet rundt og la etterheve i 2 timer. Sett ovnen på 230 grader og sett en jerngryte inn på nederste rille og la kjelen bli skikkelig varm. "hell" forsiktig deigen over i den varme kjelen, sett på lokk og stek i 30 min. Ta deretter av lokket og stek videre i 15-17 min til. Avkjøl på rist.

 

Passer godt når man går hjemme (tar vel egentlig ikke noe særlig tid, men jeg har ikke funnet den perfekte rutinen for brødbaking av dette brødet), og man ikke har fryser. Før bakte jeg alltid tre store brød som jeg skjærte opp i skiver og frøs ned, perfekt for studenten! Ristet brødet slik at det tinte til frokost - ferskt hjemmebakt brød hver dag!!!, og genialt med frossent brød for matpakke, da holdt pålegget seg litt lenger :)

 

Hmm... sulten ja! Kroppen er klar til å suge til seg energi til en stor oppgave kanskje???!

 

Uff, ja tenk å ligge på vårt sykehus med hyperemesis ja... Hadde vært en virkelig pine. Men det er det vel uansett :( Imponert over humøret ditt Krølle! Skulle ønske jeg var litt mindre "sytete" av natur - mmm, det er vel kanskje mulig å gjøre noe med det da :P

 

Dyr bil, kjenner til den. Vi køpte bil nå i vinter, fy søren for en investering - som garantert taper seg enormt i verdi fort som fy... Men så er vi stolte eiere av en BMW 5-serie stasjonsvogn med skinninteriør, 6 sylindret 3 liters motor med automatgir :) Håper bare på at BMW er så god kvalitet at vi kan ha den i maaaange år... Vi kjøpte faktisk bilen usett fra langt oppi nord, han som solgte den satte bilen på hurtigruta og så hentet vi den på kaia her i byen :)

 

Gratulerer med shopping babysyk, så koselig :) Og lykke til med UL på tirsdag om jeg plutselig blir forhindret i mer skriving her før det...

 

Ha en suuuuper lørdagskveld alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå fikk jeg vann i munnen Camillok :) Mmmm! Har prøvd meg på nan før, de ble veldig gode, men ikke helt lik konsistens som de man får på restaurant eller kjøper i butikken. Samboer har cøliaki, så det må bakes med glutenfritt mel (en utfordring!!!) så mulig det er derfor. Men gode på smak ble de. Da hadde jeg i spisskummen. Det og koriander er supergode krydder!!! Bruker han curry paste eller pulver? Må vel snart dra til en invandrerbutikk og få kjøpt inn noe spennende krydder igjen :)

 

Er det ikke sånn at hvis du ofte må på do (nr.2) så er det et tegn på fødsel? Så vi får satse på at det snart skjer!!

 

Jeg henger meg på og sier også at jeg er imponert over humøret til Krølle. Tar meg selv i å syte litt for mye til samboer egentlig. Men tror det er mest for å få litt omsorg og "trøst" - det må vel være lov. Ikke noe voldsom syting altså :)

 

Hmm, akkurat sånn bil skal vi kjøpe også :) Evntuellt blir det 4 sylinder med 2 liters motor (520) hvis økonomien ikke strekker til. Veldig bra kjøp tror jeg. Vi har sammenlignet litt med eldre modeller for å se hvor mye de synker i pris pr. år og jeg syns ikke det er aller værst.

Sa til samboer nå at dere også hadde kjøpt sånn og da ble han veldig ivrig her plutselig!! Lurte på hva slags årsmodell dere hadde kjøpt. Blir vel ca 2009 på oss.

 

Takk for lykkeønskninger :)

 

Lykke til med fødsel og alt hvis du plutselig får dårlig tid og ikke rekker innom her. Skjønner veldig godt at ikke bim er først prioritert på oppdatering :) Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte 525 xdrive, sykt bra :) ikke et problem med den vanskelige veien her i vinter :) 2008 modell, hadde gått 27 000. Tror vil gjorde et kjenpekjøp, en eier som kun hadde brukt den til langkjøring, tror ikke noen hadde så mye som sittet i baksetene engang. 550 000 da, så den har sørget for et kraftig innhogg i mnd... Da vi kjøpte hadde vi vel tenkt å vente med hus et par år... Og selge sen gamle bilen. Nå venter vi med å selge sen gamle bilen til vi har flytter, er jo mulig vi trenger to...

 

Aj, skrekkelig trøtt her, tror jeg skal køye... Chilien ble like fantastisk som alltid forresten... Mmmm!

 

Ha, dobesøk, har aldri vært så mye på do som de siste 2-3 ukene, men akkurat nå er jeg litt obstipert, likte ikke doen på sykehuset... Lover ikke godt med tanke på å få gjort nr 2 etter fødsel... Jaja, blir det for ille får man vel klyx :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med helg og godt å høre at dere er bedre Ønsker3gull og Camillok! Kjedelig å bli sendt hjem igjen fra føden uten baby da... Hadde nok blitt litt molefonk da tror jeg... Får håpe du slipper å gå på maxovertid. Det er døren meg ikke lang tid igjen uansett! :) Heldige du! Og det betyr jo ingenting at du ikke kjenner noe i kveld. De fleste fødsler starter vel relativt brått og gjerne på nattestid. Krysser fingrene for at det blir snarlig premie på deg!

 

Gosh som jeg gleder meg til mine barn blir så store at de kan fixe fredagsmat og frokost! Hvor gamle må de være for å få til noe slikt? 5,5 år er kanskje litt tidlig, men jeg skal jammen prøve det ut i sommer :) Jeg er helt dust på kjøkkenet. Liker ikke å lage mat og det eneste jeg kan lage er spaghetti og pannekaker. Har ikke en gang hørt om flere av kryddersortene dere snakker om her... I hvert fall ikke den der spiss-ett-eller-annet. Heldigvis er mannen super på kjøkkenet. Må innrømme at jeg er utrolig dårlig til å takle nye smaker, så det tillates lite krydder i hverdagen hos oss. Sterk mat er jeg skikkelig pyse på... Synes til og med den milde tacosausen er for sterk. Men guttene mine digger kryddermat og har gjerne alt mulig rart stående på bordet.

 

Fine biler dere har/ har tenkt å kjøpe! Selv er vi trofaste Audioter og det ser ut til at vi er stuck der i mange år fremover. Kjøpte oss en helt ny Audi A6 allroad i 2008, med største motor og alt vi ønsket oss av ekstrautstyr. Kostet oss faktisk over en mill, men vi var lykkelig og hadde ikke tenkt å kjøpe hus på noen år... Men nå er den heldigvis nedbetalt og helt vår! :) Kommer sikkert aldri til å klare å bytte den ut, for vi er så fornøyd med den!

 

Jeg er tilbake fra dagens perm. Det er så deilig å være noe timer uten ledninger å henge fast i! Rakk innom i en liten barnebursdag hos et vennepar. Prinsen var så eksemplarisk at jeg ble helt rørt. Takket for maten, hjalp uoppfordret til med å dekke av bordet, og aktiviserte de mindre barna med modellkitt etterpå. Skulle kanskje bare mangle noe av det der, men jeg blir stadig overrasket over at han husker på slike småvaner når han er på besøk og de andre barna ikke gjør det samme... :)

 

Nå blir det litt natta her før natt"maten" kommer i tretiden. Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det min tur til å syte og klage litt... Sitter her med feber og forferdelig vondt i kroppen, hodet og bihulene. Halsen verker og snørra renner :( Kan ikke fordra å være syk, og det passer innmari dårlig å bli syk nå når mannen skal begynne å arbeide igjen på mandag :( Ikke at det noensinne passer å bli syk, men akkurat nå var det elendig timing :(

 

Mannen og de to eldste er ute i skogen i det nydelige været. Klassen til mellomste arrangerer vinteraktivitetsdag idag. For at vi skal bli kjent og få et godt sosialt miljø i klassen. Kjempetrivelig, men vanskelig å gå i skogen med to knøtt, så jeg skulle være hjemme uansett.

 

Men siden knøttene sover skal jeg benytte sjansen å hvile meg litt på sofaen. Måtte bare klage litt til dere siden jeg ikke har noen her hjemme som kan gi meg sympati.. ;)

 

Ha en fin søndag alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå hørtes det ut som dere syter og klager jenter, men det gjør dere absolutt ikke... :) Er bare hodet mitt som er full av bomull og mine evner til å skrive svekkes betrakelig.. Sukk... Det er hardt å være syk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring :) vi syter når vi synes synd på oss selv alle sammen unntatt Krølle som er evig optimist :) eller, kanskje ikke alle syter, men jeg har i hvertfall tatt min andel :P Vil anta at det er hardt å være syk når man er firebarnsmor, og spesielt til to småknøtt... Kan ikke forestille meg det engang... Du er flink :)

 

I går greide jeg faktisk til å overtale mannen til sengekos - han begynner nok å bli rimelig gira på å få baby ut siden han ble med på det ;)ingen tegn til noe som helst fødselsrelatert etterpå da, så mislykket forsøk sånn sett - men jeg er veldig fornøyd! Skulle da nesten bare mangle at jeg skulle få litt nytelse ut av underlivet før det skal gjennom masse smerte. ;)

 

Har sett på en tomt på Finn, den ligger bare 17 min gangavstand fra et hus mamma kunne tenkt seg... Hadde vært perfekt! Over to mål faktisk, og relativt skjermet ift innsyn ol da to av sidene vender ut mot landbruksareale! Der negative er en vannledning som ligger på skrå over tomta, men det skal være plass til hus på begge sider av denne faktisk. Hadde været rimelig perfekt, landlig, men gangavstand til skole, barnehage, treningssenter, butikk etc og bare 8 km til det nye sykehuset. Under en mil til både Sarpsborg og Fredrikstad. Kanskje vi bare må klikke til??? Får ringe grunneier og få litt mål ift vannledningen etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET hørtes bra ut Camillok.. tomta altså:) Det hørtes jo helt perfekt ut!

Hehe.. så bra du endelig fikk litt nytelse ut av 9 måneder med sex-nekt da:)) Det går jo fort et par måneder før man orker noe slikt igjen etter fødsel ja.. renselsen og greier.

Nå var jeg innom en rask tur for bare å sjekke om det hadde skjedd noe med deg forresten;) men kan jo fort gå over tiden da så. Når var terminen igjen?

 

Stakkars deg MaMi, du har lov til å syte litt. Joooda, vi syter alle mann her inne.. men er det ikke takhøyde for det da. Jeg føler da absolutt at det er det! Jeg har kommet meg gjennom èn uke selv nå og fått ut masse frustrasjon her og fått masse støtte og sympati tilbake. Det er jeg kjempeglad for. Hjelper masse det faktisk! Så! :))

Bare syt du MaMi.. nå det nå er din tur til å være syk.

Masse god bedring!! Slapp av når du kan!

 

Her driver vi litt rundt i huset. Mannen er ute i "snekkerhuset" sitt, og holder på å planlegge hvordan det ommøbleres litt der.

Snart braker det løs med vår og da drar jeg masse rart ut på gårdsplassen og i "snikkabua"som skal skrapes for maling, pusses, grunnes og males.. og ja, snekres på.. så da må ting ligge litt tilrette;)

 

Nå om dagen holder jeg også på å planlegge hva som skal gjøres til våren/sommeren, og jeg skal plante en hel syrinhekk og rosehekk(syrinhekken blomstrer på våren og så når den er avblomstret så skal det stå en rosehekk rett bakenfor og "ta over" blomstringen). Denne raden med busker og trær er/skal stå langsmed oppkjørselen vår og opp til huset, og det står omtrent halvparten der nå.. jeg skal bare fylle opp med mer.

Håper jeg får det til! Så skal jeg lage en rosebue inn midt i denne hekken som skal være inn til den nye, lille kjøkkenhagen vår. åh, som jeg gleder meg til å starte med dette:)

 

Kjenner forresten det begynner å krible i fingrene etter å fra frem symaskinen også! Hvis jeg blir ferdig med vaskingen av hus.. og guri malla.. jeg har funnet spindelvev flere steder!! Huff:(.. ja, da tar jeg frem symaskinen med god samvittighet imorgen.

Må uansett gjøre ferdig noen puter på bestilling, noen har ventet helt siden januar!! Så det Må leveres pronto!!.. dvs. neste uke;)

 

Familien er tydelig glad for at jeg er frisk igjen her. Vesla fotfølger meg og vaskebøtta, og vi skravler og ler og synger "Nå skinner sola i vinduskarmen" her.

Nei, jeg får vaske badet nå som jeg har energien. Plutselig tar den slutt. Det gjorde den igår. " Poff" sa det rundt klokka fire:(

men har myye mer energi idag altså:)

 

Kanskje ses vi ikveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere, godt å komme hit inn å få masse godord. :) fikk meg en lang blund i ettermiddag på soverommet. Tenkte selv jeg bare skulle hvile en times tid, men våknet først etter to timers tung søvn. Har fortsatt feber og vondt i kroppen, så nå har jeg tatt kvelden. Skal prøve å skrive mere i morgen.

 

Ha en fin kveld alle, og lykke til camillok dersom det hjalp med litt sengekos ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffoghuff, idag har energien tatt slutt.. Er innom å leser alt dere søte damer skriver om, klager om og støtter hverandre. Er så koselig! Men jeg har rett og slett ikke energi til å svare på det.. Har vært litt daff på det de siste dagene...

 

Har holdt kurs hele helgen, så har vært travelt opptatt hele dagene, og igårkveld var vi hos svigers og slapp den store nyheten. De ble så glade, og svigerfar la krav på "Besten"-tittelen med en gang..hehe. Idag etter kurs var det middag hos mine foreldre, med samme mål. Også de tok nyheten veldig bra. Var veldig spent på mammas reaksjon mtp tidligere "disputer", men det gikk veldig bra! :) Svigerfar og min stefar får en utfordring da, for også min stefar ville ha "Besten/bestefar"-tittelen..men den diskusjonen får de to ta. Min stefar blir jo liksom ikke "morfar", mens svigerfar er jo uansett farfar. Jaja..et lite problem i den store sammenhengen.

 

Mine foreldre sa ganske umiddelbart at de gjerne ville kjøpe barnevogn :D Utrolig koselig! Og en utgift mindre å tenke på for vår del.

 

Nå ligger jeg i sofaen og venter egentlig bare på å legge meg, men jeg måtte jo innom å lese hva som hadde skjedd her i helgen. Men nå er det straks i seng, og så blir jeg hentet av en kollega kl 07!!!!!!! imorgen.. Huff..Sånn går det når mannen er sykemeldt 20% og skal gå korte dager og fruen må komme seg på jobb på andre måter...

 

Ble litt egoinnlegg idag, men var bare det jeg hadde energi til!

 

Jo, forresten, mamma fortalte at hun hadde hatt veldig lette svangerskap, så det lover jo bra for meg. Eneste var at hun "sov" i 9mnd, men var ikke dårlig. Hun gikk over 14dager med førstemann da, men om det var feil termin, eller faktisk overtid er hun ikke sikker på. Men uansett ser det jo bra ut for min del mtp svangerskapet da. Særlig stor ble hun heller ikke... *Krysser fingrene*

 

Men nå er det natta! Mannen sitter på ser på James Bond, så må vel legge meg aleine, menmen..kanskje jeg skal krype opp i fanget hans og sløve litt der før jeg kryper i køyen...er så koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooood bedring til deg MaMi! Høres ut som en vond kombinasjon med syk mamma og to små som krever mamma... Håper resten av familien holder seg noenlunde friske da, så de kan dulle litt med deg de neste dagene. Du får hive deg over nesespray og paracet/ibux så du holder ut. Typisk at det kommer sykdom akkurat når mannen din skal begynne i jobb igjen da... :(

 

Camillok - tomt høres perfekt ut! Og hvis den er til en overkommelig pris også høres det veeeeldig fristende ut... Vi har slått i fra oss tanken på tomt. Billigste tomten vi har kommet over kostet over to mill og da har jo halve husbudsjettet røket med allerede. Nei, jeg får suge til meg kreativitet fra dere her inne og pusse opp huset vi allerede har :) Mannien var på underskriftskampanje hos alle naboene på fredag, så nå har vi nabovarslet alle om både garasje og påbygg. Håper bare kommunen ikke har tre måneders behandlingstid på byggesøknadene, for da kommer vi vel ikke i gang før over sommeren. Hadde virkelig gjort seg med bil i garasje til høsten/vinteren! Ikke at det pleier å være så uendelig store mengder snø her, men det er noe dritt å måke bilen når man har en mini som er utålmodig og sitter i barnesetet og sutrer...

 

Blir veldig imponert over multitalent Ønsker3gulll. Skal du designe i hagen også nå! Jeg er veldig dyktig på dreping av planter, så bare spør meg hvis det er noen som plager deg! Blomster er min spesialitet, de kan jeg avlive i løpet av få dager :) Hjemme har vi tre grønne planter, og da vi kjøpte dem spurte vi etter noen som var udødelige... Foreløpig ser det ut til at vi har fått riktig sort. Jeg har prøvd uttørking, drukning, frysing i vinduskarmen, soling i vinduskarmen, null sol på gulvet og til og med naboens ettåring, men plantene lever og vokser i beste velgående på tredje året :) *stolt*

 

Høres nesten ut som om du har begynt på listen over gode kjerringråd for fødselsstart Camillok... Tihi... Sterk mat den ene dagen og sengekos den neste. Har du løpt i trapper, spist kanel eller ananas eller gjort noe annet morsomt også??? Neida, jeg bare tuller, men skjønner godt at du begynner å bli utålmodig! Heier litt mer på deg og satser på at du er mamma før neste helg!

 

Fikk meg en liten perm i dag også :) Matposen som ble hengt opp i natt var lekk, og innholdet stinker pyton. Jeg ble superkvalm, og siden det ikke går an til å åpne vinduene de neste åtte mnd (oppussing av fasaden), ble løsningen meg på perm og døren åpen :) Kanskje jeg skal begynne å ha en nål i nattbordskuffen... Ellers så skal jeg visst begynne med blodsukkermåling siden jeg har sukker i urinen og ikke kan glukosebelastes... Ser ikke akkurat frem til det - jeg er veeeeldig pysete på feil side av nålen... Må prøve å få visitten på andre tanker i morgen!

 

Aaaaahhh... Jeg holdt på å glemme: "hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil vi gratulere... !" Håper du har hatt en super dag Lollo!!

 

Nei, nå skal jeg slappe litt av og vente på at kløingen roer seg litt så det blir litt søvn i leiren. Har brukt såååå lang tid på å skrive dette at det sikkert har kommet fem innlegg i mellomtiden, men det får jeg ta meg av i morgen :) god natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED DAGEN IGÅR LOLLO!! :)))

Hvordan var dagen? feiret med bløtkake med lys pÅ og gaver pÅ sengen?!

 

Her sitter jeg i sofaen, ser God Morgen Norge og spiser/drikker wasa husmann med brunost/te med eple og kanel. Mmmm.. det er godt det! :)

Symaskinen stÅr klar pÅ bordet, og nÅ skal det lages en pute til noen venner som har bygget pÅ huset sitt i dobbel størrelse.

Ja, og det blir vel litt til da, en pute til lillemor som ble født og er en uke gammel (til min venninne) og aller helst skulle jeg sydd ferdig hvert deres leketelt(ja, for lillemora har en storebror).. men det siste tror jeg fÅr vente litt, for jeg har fire puter som det skal trykkes skrift pÅ og leveres til andre.

 

Jaja.. nok om sying. Blir nok litt mindre strikking pÅ meg fremover.. bare pÅ kveldstid og pÅ jobben i lunsjene;)

Tar seg nok opp igjen nÅr jeg blir gravid:))

 

krølle da.. hehe, vel "designe" hagen. Kremt, hehe. vel, nÅ har det seg slik at jeg har vært.. og absolutt er mye fortsatt.. HELT udugelig nÅr det kommer til alt grønt. Jeg har minimalt med planter inne! Men sÅ tok jeg litt saken i egne hender for tÅ År tilbake, siden vi har en tomt pÅ over to mÅl, sÅ MÅTTE jeg jo finne pÅ noe med den. Ja, selv om den kom med 10 gamel, fine epletrær pÅ rad, sÅ mÅtte jeg jo lære meg litt hvordan jeg skulle stelle disse trærne da;)

Jeg lærer fortsatt, for Å si det slik, men jeg har ferdig tenkt pÅ hvordan jeg vil ha hagen, hva slags blomster kommer litt etterhvert.. men jeg har funnet ut fargetemaer pÅ de forskjellige stedene. Den hekken jeg snakket om igÅr, er det høye syrintrærog busker som skal gÅ i lys lilla, mørk lilla, mer rosa-aktig og hvit syriner, rosebuskene gÅr i alt fra mørk rosa, lys rosa, fersken og hvite. Rosene blir remonterende slik at de kommer igjen og igjen hele sommeren og blomstrer hele juni/juli og august. Nede pÅ bakken ved syrintrærne skal jeg plante lavendel (staude), som gjør ingenting om man kjører pÅ nÅr man kjører opp til huset.. for da dufter det faktisk bare mer.

 

Huff.. nÅ har du lagt pÅ en femmer krølle.. hage ogsÅ er noe jeg nÅ da brenner for;) men kort fortalt. Jeg tegnet hagen da jeg flyttet hit. NÅ har vi mye mindre plen Å klippe og hagen deles opp i soner. SolplatÅ, kjøkkenhage, lekeplass og sykkelsti, spiseplass og bare en stor grønn flekk som er fin Å slÅ hjul pÅ for ungene eller Å ligge i gresset og se pÅ skyene som forandrer seg. Hehe.. JA, jeg er født hÅpløst romantiker! ;)

SÅ kjøpte jeg et Magnolia-tre. De trærne er kjent for Å være eksotiske og ikke Å klare seg sÅ veldig godt i Norge, sÅ det mÅtte jeg jo prøve. Jeg kjøpte den kanskje nest mest hardføre sorten. Loeb Merrill. Jeg tenkte at hvis den overlever her (ingen har sÅnn her!!), sÅ klarer jeg resten av hagen ogsÅ. NÅ lever den pÅ andre Året, og har begynt Å vokse litt. Ifjor kom tolv nydelig og nydelig duftende hvite og lys, lys rosa blomster pÅ treet. Planen er at den skal bli 4 meter høy og bindes i en bue etterhvert foran en liten sti der den stÅr nÅ. Men vi fÅr se. Fornøyd om den lever og ikke blir sÅ stor ogsÅ:)

 

Jaja, nok om det. Kanskje jeg fÅr starte Å blogge igjen:D

 

SÅ koselig FruLS, at nyheten ble sÅ godt mottatt bÅde hos svigerfamilie og din egen familie! :) Hehe, daff ja.. tenker det jeg:) NÅ er det bare Å nyte det som er igjen av de 9 mÅnedene. Lover bra at din mor hadde sÅ greie svangerskap da!

Det sies jo at man ofte har det som sin egen mor hadde det i sin svangerskap.

Se der ja.. noen som tilbød seg Å kjøpe barnevogn ja:) Tenkte jeg det ikke. Det er jo en slik typisk ting som bestforeldre har lyst til Å kjøpe det. Det er jo kjempebra for dere FruLS.. sÅ slipper dere Å tenke pÅ DEN kostnaden. For vogn er jo tross alt veldig dyrt. Tett opptil ti tusen med stelleveske, nett, myggnetting, regntrekk osv.

FÅr hÅpe svigerfamilien slÅr til pÅ sprinkelseng eller voksipose eller lignende da. Alt slikt hjelper jo veldig:)

 

Ja, nÅ er det bare Å prøve alle triks i boka Camillok! :) SÅ kommer nok lillegutt kanskje littebitt før.

 

IgÅr ytret mannen at han hadde lyst pÅ litt mer variasjon nÅr det kommer til middag. Vi er ganske enige om at middagene er litt for tunge og innholdsrike.. altsÅ mye tilbehør. NÅ har i begynt Å lengte litt etter gode supper med litt Å bite i (typ fiskesupper med fiskebiter i). SÅ idag skal jeg ogsÅ surfe litt rundt pÅ nettet for Å finne noen gode supper altsÅ. Noen som har gode tips om gode supper? Camillok.. har du noe deilig indisk mat Å dele? jeg har fakisk tenkt tidligere at jeg skulle melde meg pÅ et matlagingskurs for indisk mat.. fordi vi elsker det!!! Men har aldri kommet sÅ langt. Tror jeg mÅ finne ut av kurs nÅ her og omegn, det er sÅÅÅ god mat.

Eller, Camillok, tror du man kommer langt med en god indisk kokebok??;)

 

Ahhh.. nÅ ser jeg jo her pÅ GMN at de lager indisk kyllingsuppe!! Herrrlighet.. lucky me! NÅ MÅ jeg følge med dere.

 

Masse god bedring MaMi og krølle. HÅper de har fÅtt igjen den friske lufta pÅ rommet ditt pÅ sykehuset nÅ!!

Babysyjk.. du har vel ikke blitt kvalm vel..??!!! hvor er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Etter en lang natt, siden jeg la meg så tidlig, har jeg fått sovet ganske mye, ble jeg vekket av to små solstråler kl halv ni i dag. Kan man unngå å bli glad og få en god start på dagen da ???? :) Formen er absolutt mye bedre idag. Måtte ta en pinex i natt fordi det verket sånn i kroppen og bihulene. Så idag har jeg ingen feber eller vondter. Kan nok bli litt dårligere på kvelden, men det går nok bra. Har faktisk vært ute og trillet en tur med vogna og hunden på slep.. Er jo så nydelig vær ute. :) Og i tillegg hadde mellomste snupp glemt dressen hjemme, så jeg måtte bortom skolen en tur. Dere kan tro jeg ble populær når jeg kom med babyer og en hund ;) De voksne kastet seg over vogna og barna flokket seg rundt hunden :) He he

 

Ønsker3gull, jeg bØyer meg i stØvet :) Du er jo bare helt fantastisk med alle dine planer og prosjekter. Hvor tar du det fra??? Så entusiastisk i tillegg. Og så utrolig mange herlige ideer. Jeg blir rent misunnelig :) Jeg har ganske stor hage jeg også, men den var ganske velstelt da vi kjØpte her. Noe har vi gjort om på, og noe blir tatt når vi bygger ut. Men jeg har et blomsterbed som jeg vokter veldig ;) Har for det meste roser og peoner i bedet mitt, og noen andre stauder. Er viktig for meg at det er stauder da. men vi har slik naturtomt med lite plen, mye mose og fjell. Så her får jeg desverre ikke plantet trær. Når vi er ferdig å bygge ut har jeg noen planer for plassen på nersiden av huset. Kanskje noen epletrær. Har alltid drØmt om å ha epletrær i hagen, men oppe i nord er det ikke mulig. Så jeg håper jeg får det til nå :)

 

Oi, hadde du bursdag igår Lollo?? GRATULERE så mye med dagen. Når jeg tenker etter så nevnte du vel det. Håper du hadde en super dag :)

 

Så deilig med ekstra perm da KrØlle. Håper lukta er bedre på rommet og du ikke er så kvalm. Kjedelig når man er dårlig at det skjer ting som gjØr det ekstra ille. Men jeg må bare si som alle andre, du er bare utrolig. Så positiv og i godt humØr, når du er så dårlig. Jeg var ikke mye innlagt for kvalme, men den lille tiden var særdeles ubehagelig. og her er du uke etter uke og like godt humØr. :) Får bØye meg i stØvet for deg også. :)

 

SkjØnner godt du er sliten FruLS hvis du har holdt kurs hele helgen. da er det ikke like lett å samle tankene og svare på alt. Det vet jeg alt om ;) Men veldig hyggelig at nyhetene ble tatt godt imot av familien, og jammen får dere vogn også. Det er jo kjempeflott, for vogn kan jaggu gjØre stort innhugg på Økonomien :)

 

Camillok, skjer det noe hos deg??? ;) Venter i spenning vet du ;)

 

Der våknet to små knØtt her og skal ha mat. Har begynt å gi mye flaske på dagen, for nå kjenner jeg at jeg er sliten av ammingen. De suger ganske hardt og det er jo dobbel belastning. Skal nok holde ut til de er tre mnd, fØr jeg trapper ned på ammingen, og så bruke en mnd ca på nedtrappingen. Har hjo fått fryst ned en del morsmelk, så vi har et lite lager allerede. I morgen er de forresten 10 uker, og ikke skjØnner jeg hvor de ukene har blitt av :)

 

Ha en fin dag jenter.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OJ. Guri malla.. er knøttene 10 uker allerede MaMi!?! Jøje meg.. jeg har vært her inne en stund jeg nå skjønner jeg:D

Veldig godt du er i så fin form igjen forresten. Litt smertestillende før leggetid og en god og lang natts søvn kan virkelig gjøre underverker. Det hjelper på meg også ;)

 

Vel, vel.. har bodd her i noen år uten at altfor mye har blitt gjort i hagen da, så ikke så mye å bøye seg i støvet for, men;) Planene og drømmene er der:) så tar jeg èn ting av gangen. Jeg har ofte veldig mye motivasjon, driv og energi når jeg starter på ting.. også dabber det ofte av litt etter litt. Så jeg har etterhvert som årene har gått skjønt at jeg må ta det som trengs aller mest helt først, for da blir det gjort. I år er det dukkestua som Må taes først for eksempel: bytte vinduer, males litt, organiseres, pyntes, møbleres, bytte tak, lage litt kos ute med rasteplass-benk osv osv. Ja, og litt annet da.. men ikke så mye som Må gjøres annet enn vanlig stell av hagen, luking og slikt.. ok, planting av hekk da. Noe blir det jo alltids:D

Men utover sommeren så dabber som sagt både mål og energi og lyst av.. da bare kooooser jeg meg når det er finværsdager:)

 

Ja, deilig vær her også. Idag har halve dagen gått med til å sy puter, og halve dagen borte hos naboen hvor vi har sittet i husveggen i sola med en kaffekopp og en kjeks i hånda:)

 

Nå blir det laks, ris, brokkoli, gulrøtter og saus som skal forberedes til middag.

Ikveld skal eldstemor på aktiviteter, så jeg kjører henne dit og tar en runde i noen butikker og titter litt tenker jeg. Kos det:)

Planlegger litt barselgave her, og da må jeg innom Panduro tenker jeg :))

 

Enda senere ikveld blir det sikkert strikking på ermet til jakka til vesla. Hvordan går det med strikkingen deres da?

 

... og Camillok.. hvordan går det??

 

... æææææsj. Vovsen har dratt med seg en skalk på sofaen og det er smuler og sikl overalt!! Puhh..Det må taes dere..

I´ll be back;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiaheia, ikke noe babyss her i natt heller... været er så dårlig her at jeg ikke har orket tanken på å stikke nesa utenfor døren i dag... Tror egentlig ikke jeg gidder å styre med disse kjærringrådene, sex kan jeg gå for av heeeelt andre grunner ;) Han kommer når han kommer - babyen altså :P

 

I dag har jeg strikket litt, halvveis på vott nr to til hentesettet mitt (har laget de helt superenkle, kort (3-4 cm) 1 r 1 vr vrangbord, helt glatt vott uten tommel selvsagt til den første tiden! Har også sett mer på hus og ringt han som eier tomten. Han var visst i India, av alle ting, så han skulle ringe tilbake når han kom til Norge om et par uker. Passer igrunn greit! Kikker og kikker på hus... ønsker3gull, det høres fantastisk ut med hagearbeid - jeg vil også!!! Syriner og nyperosehekk står på menyen min :) Elsker lukten av skikkelige nyperoser, og syriner har vært en favoritt siden barndommen. Den vanlige lyse lilla sorten. Ellers vil jeg gjerne ha noen frukttrær og mannen er vill etter drivhus. Vi plantet litt her i fjor sommer, helt topp å kunne hente inn friske urter til matlagingen! Hadde ikke gjort noe med en lten potetåker og en liten jordbæråker heller... Mannen vil dyrke chili, tomater, slangeagurk, squash, auberginer, +++ Hørtes fantastisk ut med planen om å så lavendel som skal kjøres over med vilje ;) Den likte jeg! Plen synes jeg egentlig er ganske kjedelig, men det er sikkert godt med litt plen for småbarn, så det må vel bli litt av det også... Drømme, drømme. Noen slapp visst på en 5-er her også ;)

 

Puter... Jeg får dårlig samvittighet - jeg burde virkelig ha sydd noen puter. Vi har 3 stk som pynten har mer eller mindre gått i oppløsning og de er ganske store. Skulle hatt noen litt mindre også. Nå hører det med til historien at mannen egentlig ikke liker hverken puter, pledd eller gardiner, så jeg må innføre dette laaaangsomt ;)

 

Formen er fin i dag, kastet opp litt i morges, men kvalmen ga seg i 12-tiden, det var deilig :)

 

Så bra at du er så mye bedre MaMi, skulle nesten ikke vært lov til å være syk når man har to sånne småknøtt! 10 uker ja, de begynner jo å vokse litt til nå da! Skjønner godt at amming kan bli litt i meste laget når man har to, men jeg vet jo ingenting om den slags (ennå), så jeg skal vel ikke si noe... Høres slitsomt ut i hvertfall!

 

Har dere forresten lest de trådene her inne hvor folk sammenligner amming etter ett års aldrer for incest??? Jeg synes det er helt sykt å i det hele tatt tenke sånn jeg... Men det er kanskje bare meg...

 

Velvel, skal krype opp i armkroken til mannen før han drar avgårde på karate... Etter karatetrening vil han bare parere alle tilnærmelser så det er best å ta det i forkant :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den tråden har jeg ikke sett. Huff. Jeg tror vi snart må melde oss ut av BIM og lage en egen litt mer siviiisert klubb jeg jenter. Sorry.. nå opphøyer jeg oss litt her kanskje, men noen tråder og folk her inne.. puhh!

Jeg synes det er sykt at folk kaller amming etter ett år for incest!! Folk er gale, og rare. Jo, det ER litt sprøtt og ekkelt å se en to-åring som forsyner seg selv av matfatet.. mammas pupp, det synes jeg faktisk. Men jeg vil aldri kalle det noe slikt uansett!!

Det er utrolig drøyt mener jeg.

Da blir det jo helt amerikanske tilstander da jo! Der borte ser man stygt på de som ammer i det hele tatt.. "for noe griseri" liksom. Der kan man jo bli tiltalt for å ha fanget sitt eget barn som fortsatt er under to år på kamera hvis barnet tilfeldigvis er naken. Jeg mener .. hvis smårollingen begynner å gå på sommeren da? og jeg vet ivertfall at vi lar smårollingene gå uten bleie. Det er jo så befriende for dem! Vi gjorde det da vi var små, hvorfor kan ikke våre barn få gjøre det??

 

I USA kalles det jo på grensen til barneporno om man gjør det!!

Sykt!

En annen ting er på stranda i offentlighet. Men da ville jeg hatt badebukse på barnet mitt fordi jeg ikke vil at ANDRE rariteter skulle ta bilde av han/henne!

 

Jeg er glad det ikke er slik i Norge. Heldigvis kan vi tenke sjæl i dette landet! Så mange amerikanere er flokkdyr spør du meg! Grrr...

En annen ting er hvorfor noen skal lage debatt av ALT?! og hvorfor skal noen alltid blande seg borti hvordan andre lever livet sitt?? Må man leve mainstream liksom?? Jeg liker orginale mennesker jeg. Det er det som gjør at verden og menneskeheten går fremover.. at vi er forskjellige. Så har vi noe å bryne oss på. Hadde vært gørrkjedelig å leve i en verden hvis alle var som meg!

Det er MIN mening om saken! basta bom!

Om noen andre har en annen mening, så skal de få ha det. Men å være direkte slemme.. det er lavmål synes jeg. Get a life!

 

Det var dagens tale. Nå puttet du på en femmer her Camillok:D

 

Sukk.. nyperoser ja.. Mmmm.. herlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter :)

 

Har vært litt stille fra denne kanten i helgen, har rett og slett ikke hatt tid til å titte innom her så ofte. Nå er jeg nesten på vei i seng, men følte at jeg bare måtte gi lyd fra meg :)

 

Fikk "lurt" samboer på en liten runde i senga, både igår tidlig og igår kveld. Juhu :) Var ikke så "farlig" som jeg hadde trodd. Så nå håper jeg isen er brutt og vi kan fortsette sånn fram til det ikke er mulig lenger pga mage :) Det er jo virkelig nå, før jeg har mage og vi har baby at vi har muligheten!

 

Vi var og så på barnevogn istad. Pratet med en veldig hyggelig dame i butikken, som hadde utrolig mye nyttig informasjon og komme med. Tror vi var der ca 1,5 timer :) Samboer var også litt ivrig og jeg tror han kommer til å komme med flere meninger enn det jeg først hadde trodd. Greit nok, men det hadde jo vært lettere om bare jeg var sjef, hehe.

Fant forresten en side, http://www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=startsida der var det masse utstyr til litt billigere penge.

 

Blir så tett i nesa utover ettermiddagen, og jeg liker ikke puste gjennom munnen, så jeg blir nesten anpusten hvis jeg prater - komisk. Men skal ikke klage altså. For jeg har ikke merket til kvalmen, og nå kommer den nok ikke heller :)

I morgen er den store UL-dagen og vi gleder oss veldig!!! Blir spennende!!! Håper bare alt er bra med mini!!

 

Dette ble skikkelig ego-innlegg, men jeg er rett og slett stuptrøtt!!

 

Gratulerer med vel overstått Lollo, håper du hadde en finfin feiring :)

God bedring MaMi, krysser fingrene for at du snart er helt frisk og rask igjen :)

Krølle - ja..... Som alltid håper jeg kvalmen holder seg unna :)

ønsker3gull - hmm, du er vel helt frisk? Kos deg i halmen hvis tanta er borte :)

FruLS, så gøy at nyheten ble godt tatt imot:) Og at dere får barnevogn. Utrolig deilig å vite at man slipper den utgiften!

Camillok, krysser fortsatt fingrene for at lillegutt snart kommer ut!!!

Frk Hansen, har du blitt borte igjen?!? Håper du snart kommer tilbake og at alt er bra :)

Hvis jeg har glemt noen/en nå så dævver jeg av flauhet, så slemt!!! Men ikke meningen altså dere!!

 

God natt og sov godt jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nå søt da Babysyk :) Er sikker på at du har fått med deg alle på listen din. Formen min er bedre idag, så jeg er veldig fornøyd. Men nesen lyser opp i rommet som et fyrtårn. Like rød som Rudolf sin er jeg sikker på ;) Og jeg nyser hele tiden, skikkelig irriterende. Men har man ikke større plager, så skal jeg ikke klage. Ikke jeg som ligger på 'nte uke på sykehus med hyperemesis ;)

 

Er helt enig med deg ønsker3gull, er latterlig å kalle det incest når det gjelder amming. Er vel ingen som ammer fordi det er godt. Er jo til det beste for barnet at man ammer, mat og næring. Amerikanerne er jo kjent for å være gale, finner på alt mulig rart og anmelder hverandre for bagateller.

Er litt skeptisk til mange av trådene her inne, mange slemme damer som er til tider veldig fæle med hverandre. Har aldri svart på noen tråder hvor det er tydelig at hensikten er å provosere.

 

Forresten ønsker3gull, du må jo snart begynne å få en del penger så mange femmere som blir puttet på deg ;) hi hi

 

Så akkurat en morsom reklame for det nye bonuskort systemet på Kiwi. Hvor poenget var at det finnes ikke dårlige damer, bare dårlige dager.. :D Var en stakkar som ikke fikk sett fotball ;)

 

Nå tror jeg at jeg skal gå å finne meg et lommetørkle. Er så sår på nesen og har faktisk brukt opp en hel boks med kleenex med balsam i dag.. Sukk.. Skulle ikke klage, men det svir så innmari.. :(

 

God natt da jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei og god kveld! Så godt å høre at du er på bedringens vei allerede MaMi! Og så er jeg rimelig imponert over at du har holdt ut ti uker med dobbeltamming! Du må jo være en tynn strek nå... Jeg synes det var slitsomt nok å amme en baby, ble alltid å søvnig mens det sto på, og dessuten synes jeg det ble mye slitasje på "utstyret". Måtte bruke skjold i mange mnd for jeg var redd lille skulle suge av hele brystvorten... Hehehe utrolig hvor mye kraft det er i en sånn liten munn :) Tenk - om nye ti uker har jeg også baby!!!!! Jippi!

 

FruLS - så gøy med entusiastisk familie! Vogn er supert å få dekket da, det er jo egentlig den største enkeltutgiften. Det og barnesete i bilen, et seng og stellekommode hvis dere går for luxusvarianter...

 

Camillok - nå må du da snart være i mål? Så mye som vi heier på deg herfra, så må det jo bare skje noe snart. Har du veddemål med mannen om når han kommer? I vår familie har vi en snål greie med datoer, nesten så jeg blir litt overtroisk. Min tippoldefar (far til farfar), farfar, min onkel og jeg har bursdag på samme dag (!), og det har bare vært naturlige fødsler... Resten av familien har bursdag på 14., 28., 25., eller 10. Om enn ikke samme mnd. Så jeg har tippet 25. Mai for parasitten, selv om det er litt juks med ks da... :)

 

Ønsker3gull - begynner å ane at du er litt over middels interessert i hage. Jeg kan navnet på roser og gress, resten er "trær", "busker", eller " blomster" . Et lite hull i allmennkunnskapen der ja... Forresten så kan jeg hestehov, løvetann, blomkarse, smørblomst og hvitveis også, men de er vel ikke så vanlig å plante i hagen... Vår hage ser ut som en jungel... Naboen bare ler av oss og kaller det "naturhage"... :) drømmen min er å plaffe ned buskaset og bygge platting... Men det blir nok ikke i år.

 

Babysyk - gudd løkk på ultralyd i morgen! Det bli vel stas og kjempespennende å få se bittbittelille... Litt misunnelig. Parasitten har blitt så stor at jeg bare får se han stykkevis og delt, og det er ikke det samme!

 

Jeg gruer meg til i morgen, for da skal det tas opp om jeg får reise på perm fra torsdag til søndag. Er forberedt på at de sier nei, men håper i det lengste. Blir liksomt dobbeltkjiipt hvis jeg ikke får dra. Først skuffelsen over ikke å få hilse på svigerfamilien som det er lenge siden sist vi hilste på (de bor laaaangt nord). Og så det kjipe med at jeg da heller ikke får kommet meg hjem i helgen, men blir stuck her, til og med uten besøk... Tar sorgene på forskudd jeg??? Hahaha... Huff. Blir nok lite søvn i natt ja.

 

Men nå skal jeg i hvert fall gjøre et forsøk på natta. Snakkes,!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynn som en strek ja, det kan du vel si. Bortsett fra store pupper når de er fulle og dobbelt sett hud over magen.. Var noget overstrekt der på slutten.... ;) Joda, det har vært ganske slitsomt å amme to stykk sultne småknøtt i ti uker. Og derfor kommer jeg snart til å trappe ned på ammingen. Jeg eter som en hest, for å ha nok energi til å klare dagen.. :D På de to eldste tok det mye lengre tid å miste alle kiloene, så er absolutt en slankekur dette ;)

 

Krølle, hvor tar du humøret fra?? Jeg koser meg med å lese dine innlegg. Jeg er litt sånn som deg når det gjelder navn på blomster, det er en blå blomst eller den er hvit. Jeg vet at en staude er en som kommer igjen år etter år, men det tok meg mange år før jeg forsto at det var en slags samlebetegnelse. Trær er trær, jeg kjenner igjen epletre når det er epler på det ;) Jeg vet hva tuja hekk er, for det har vi, men der stopper det :) Men jeg koser meg når jeg ser fine og velstelte hager... Og drømmer om en gang å ha en landskapsarkitekt eller lignende som kan fikse opp ute hos oss. Kanskje når jeg vinner i lotto :)

 

Håper du får en rolig natt Krølle og lykke til i morgen. håper du får perm til helgen :)

 

og babysyk, lykke til på ultralyd :) Gleder meg til å høre hvordan det gikk :)

 

men nå jenter, nå skal jeg legge meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stille det har vært her i dag da...

 

Jeg har følt meg i superform i dag, men har ikke fått gjort så mye mer enn å planlegge alt jeg har hatt planer om å gjøre - og nå er jeg supertrøtt og vil bare ta en hvil... :) Hadde store planer om baking; rundstykker, boller og kanskje tom brownies (føler behov for å fylle opp fryseren litt til barselsbesøk), men nå er jeg jo helt kaputt - etter å ha greid å surfe på internett, og å sette på en klesvask ;)

 

Har lovet mannen at jeg skal flikke litt på jobbsøknaden hans i dag og lage spagetti bolognese til han kommer hjem i kveld (vakt). Hmm... Sove litt først, eller bare sette igang? I går sovnet jeg i armkroken til mannen, og da slet jeg litt med å sovne til natten. Så kanskje jeg skal prøve å holde meg. Men så er det jo alltids sjans for fødsel til natta og da, og da hadde det vært kjekt å være uthvilt. For et dilemma :) Skal være glad det ikke er værre ting jeg har å fundere over :P

 

Har strikket ferdig vottene til hentesettet nå, skal feste trådene, stryke dem og legge de i barselsbaggen sammen med resten av godsakene :)

 

Mamma var og tok en titt på tomta, det viste seg at jeg ikke hadde lest kartet godt nok, det er en skråtomt hvor det på en måte skråning på to kanter med rett bunnparti. Vannledningen som går over tomta går på en måte i bunn av skråningen. høydeforskjellen ser ut til å være på omtrent 4 meter. Aner ikke om dette er mye eller relativt moderat, men det gir jo både utfordringer og spennede muligheter som en flat tomt ikke ville gitt. Har sendt mail til grunneier om å få eksakte mål, etc (han har lagt det ut, men oppløsninga blir for dårlig til å kunne tyde det). Her er forresten linken til tomta: http://www.finn.no/finn/realestate/plots/object?finnkode=33506355

Kanskje det kan bli bra med sokkelleilighet? Min mor kunne godt ha tenkt seg å bo der og være fast barnevakt...

 

Babysyk; hvordan gikk det på UL? Fikk dere vite kjønn?

 

Må flire av dine botaniske kunnskaper Krølle, akkurat sparsomme nok til at man greier seg :) Mamma har holdt mye på med hage da jeg var liten og jeg kjenner jeg klør litt i hendene etter å sette igang... Utrolig mye frustrasjon man kan få ut ved å spa i jorda!!! Det skal vist være veldig bra for urolige unger også, bind dem på ryggen i sjal og sett i gang med hagearbeid (krever en viss utetemperatur da....).

 

Har dere forresten brukt bæresjal? jeg har sydd meg ett, husker jeg bar søstra mi en del med sjal da vi var små (jeg var 8 da hun ble født), det var superpraktisk! Hadde en gambisk venninne som dro frem sjal og viste oss hvordan det skulle gjøres :) jeg har imidlertid sydd et mye større sjal, masse muligheter for forskjellige knytemetoder på nett har jeg sett...

 

nei, skravla går, jeg får vel komme i gang med noen av dagens oppgaver i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellauu! Jeg har hatt sovedag i dag... B) (forsøk på brillesmiley) sovnet ikke før nesten fire i natt/morges pga kløkløklø... :( Litt over tre kom jeg på at jeg ikke hadde tatt antihistamin før leggetid - dustehue!!! Så det var uaktsom selvforskyldt våkenatt. Men det er deilig å sove litt på dagen også, for da går den fortere! :P (mer forsøkssmiley).

 

Hadde trodd at helgens skjebne skulle avgjøres i dag. Selvsagt var det ingen av de "vanlige" legene som gikk visitt i dag, så nå er avgjørelsen utsatt til i morgen... Urk... Får sånn eksamensfølelse i magen av å vente på avgjørelsen. ;) Fordelen er at jeg nok kommer til å sove kjempegodt i natt både fordi jeg er stuptrøtt og fordi maten ikke skal tikke og gå gjennom natten. Skal faste fra midnatt til klø og sukkerprøvene i morgen tidlig :)

 

Still going strong Camillok... Nå kan det umulig være langt igjen til termin - to dager? Spennende! Jeg har to dager igjen til tredje semester - ikke akkurat samme spenningsgrad det... Så på bilde av tomten, men synes det er vanskelig å få noe godt inntrykk fra et bilde. Lå jo åpent og fint til da, med masse potensiellt hyggelige naboer :) Ikke var tomten særlig dyr heller! Og det hørtes ut som alvorlig luxus med fastboende barnevakt i underetasjen! Me like! :)

 

Bæresjal er jeg dårlig på. Får ikke til knytingen og syns det gnager overalt. Har derimot planer om en mer driftssikker variant - bæresele. Ergo eller manduca. Har hatt en annen til prinsen de to siste årene og har vært superfornøyd med den. Men den passer først fra ca 1,5 år... Deilig med armene fri når man bærer barn, og praktisk til små turer og shopping!

 

Mmmmmm spaghetti... Det hørtes godt ut! Her skulle det være plukkfisk, men jeg har visst sovet forbi middagen i dag, for det var tomt i buffeten da jeg inspiserte. Vi har vel ikke skrudd klokken eller byttet tidssone siden i går? Mulig jeg må inspisere en gang til. Det første man blir blind på er øynene!

 

Jeg er også spent på hvordan det gikk på ultralyd i dag Babysyk... Viktig å oppdatere oss som lurer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann hopp sann :)

 

Så kjedelig med en natt uten søvn da Krølle. Satser på at den blir roligere og bedre til natten. Og at de faste legene er tilbake i morgen.

 

Camillok, så flink du er med strikking nå. Jeg måtte gi opp strikking på slutten, med fingre i dobbel størrelse.

var ikke så lett å se ordentlig på bildene av tomta, men den virker ikke så ille den da. Vi har skråtomt og synes det er helt fint. Gir gode muligheter til morsom utelek for barna da :) Synes prisen var bra da. Her jeg bor ligger tomtepriser på rundt 2 mill :o der jeg kommer fra betalte søstera mi 70 000 :) Så det er store forskjeller rundt om i landet ;)

 

Formen min er ganske bra nå idag, bortsett fra at nesa har blitt en åpen kran som bare renner og renner. Er så irriterende, for jeg går å nyser sånn av det hele tiden. Men fikk meg en tur ut idag, for å trille. Ikke så verst med 14 varmegrader i skyggen :)

 

Er like spent som de andre på ultralyden Babysyk... hvordan var det??? :)

 

Nei, nå skal eldste snuppa skysses ut døra. Fotball i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du synes det er litt slitsomt å amme tvillinger MaMi. Men så deilig det må være at kiloene raser av! :)

 

Oj, blir spennende med perm da Krølle. Håper du får et positivt svar;)

 

Nå er jeg også super-spent Babysyk! Fikk dere vite kjønn??:)

 

Camillok, jeg synes det var litt vanskelig å få noe perspektiv på tomta, men det er jo kjekt at tomta ikke er flat da synes jeg da;) Vi har nok sikkert 4 meter høydeforskjell vi også, ikke noe problem da.

Klart vannledning gjennom tomta.. sikkert til flere eneboliger det.. og kjedelig om det skulle bli noen vannlekkasje. Men sjansene er vel ikke store for det!?! Synes det hele høres bra ut jeg. Hadde bare sjekket grunnforholdene der først. Be en entreprenør ta jordprøve og sjekke hvordan det er å grave og å bygge der. Kjedelig med dårlig grunn liksom:(

 

Her er det pølsegrateng på menyen. Må gå!!! Hehe.. så snadder at hele gratengen er borte om jeg ikke setter meg ved bordet med en gang:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Ble sittende i tlf med en venninne i noen timer, så jeg har ikke fått vært her inne før nå. Er stuptrøtt, men har fått lest hva dere har skrevet.

 

Ville bare si at alt stod bra med den lille. Alt var bra med nakkefold, nesebein og hjerne :) :) :D Fikk ikke vite kjønn, hun sa at det var alt for tidlig og at alle så ut som gutter. Er nok noen som ser det allikevel, men hun så ikke etter det. Så da venter vi til rutine ul. Ingen krise, er bare veldig glad for at alt er bra. Nå skal jeg bare slappe av og glede meg masse!! Har også kommet lenger enn jeg trodde, bare 2 dager, men alt hjelper. Så i morgen er jeg 12,0 :) :)

 

Kommer sterkere tilbake i morgen. Sorrry for enda et egoinnlegg, men ville bare oppdatere fra ul.

 

Vi snakkes.

God natt og sov godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...