Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Nå er jeg mamma, gikk ufattelig raskt fra 3 cm til full åpning, en time tror jeg... :) badekar var fantastisk smertelindring :) dumme gynekologen var rå flink og vår lille sønn kom til verden kl 00.44. 3555 g, 50 cm. Hodeomkrets 35 cm. Ble klipt og angivelig sydd meget pent. Etter alle timene med modningsrier var jeg klar for epidural, men jammen kom jeg ikke flott igjennom uten :) gynekologen kom så sent at han ikke rakk å undersøke meg engang, det var bare til å ta på hansker og ta imot barn :)

 

Litt shaky nå, tar imot tilbud om noen timers søvn før mammalivet setter skikkelig i gang :) den stolte far har dratt hjem for å legge seg allerede, her står dobesøk og fjerning av venflon på menyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere så mye med vel overstått fødsel. Høres ut som at du har hatt en super fødsel, og så veldig bra at dumme gynekologen var flink. Jeg tror nok heller det er du som har vært flink. :) Lillegutt høres perfekt ut :) kos deg, slapp av mens du er på sykehuset og benytt deg av hjelpen du kan få. Nyt de neste dagene og husk at det blir bare bedre ettersom lilkegutt graver seg dypere inn i hjerterota :)

 

Stor klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅ! Gratulerer Camilllok! :D SÅ flott at du fikk en kjapp og fin fødsel nÅr den først kom skikkelig igang! Tenker du er glad du ble værende ja..hehe.

Skikkelig imponert, men superglad over oppdatering bare timer etter fødsel! :) Nyt tiden masse, vi gleder oss alle til det er vÅr tur! :)

HÅper du har fÅtt noen timer søvn nÅ, og at du er klar for starten pÅ et nytt liv med lillegutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse, masse Camillok! :)) Du er jo helt rå som oppdaterer her inne bare noen få timer etter fødsel du da:)

 

Det hørtes ut som en drømmefødsel ja. Fantastisk! Det må være deilig å være ferdig og å endelig få lillegutt ut.

 

Kos dere masse og nyyyt øyeblikkene. De brenner seg inn i netthinnene din, og er heelt ubeskrivelige øyeblikk de første dagene på sykehuset. åh, så forelsket man blir i barna sine! :)

 

Klem, klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Camillok!!! :) Du må jo være drømmekvinnen å ha på en fødeavdeling... Flott at det gikk såpass fort da, så du slapp å slite deg fullstendig ut! :) Nyyyyt noen timers søvn og deretter synet av din helt ferske prins... Kos deg masse i tiden fremover og tusen takk for tett oppdatering - det har vært råspennende å følge med deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Camillok!!!

Utrolig stolt av deg som kom deg gjennom setefødsel uten epidural!!! Vær stolt av deg selv :)

Er som de andre imponert over at du oppdaterer her så kort tid etter fødsel. Supert for oss som er så nysgjerrige :)

Lillegutt virker akkurat passe stor :)

Nå håper jeg du fikk litt hvile og at du og mannen koser dere masse masse med lille sønnen :)

Fikk en liten tåre i øyekroken her nå!

Gratulerer så mye igjen Camillok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, Camillok, gratulerer så mye med prinsen! Han høres helt perfekt ut! Regner med du er glad du ble værende på sykehuset ja. ;) hørtes forresten ut som en drømmefødsel på deg da. Godt at hun var flink, men som de andre også sa så var nok du også det!

 

Da jeg våknet i dag tenkte jeg å sjekke om det var noe oppdatering fra deg, Camillok, men fikk ikke tid før jeg og lille dro på lunsjbesøk til en venninne som også er i perm. Har klødd i fingrene etter å komme hjem og sjekke tråden..;) nyt tiden på barsel med prinsen. Stor klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på mannens jobb idag Lollo? Jobber han i typisk manneyrket, eller er det noen damer der også? De fikk vel veldig lyst på baby når de så lille? :) Sikkert stas for mannen din å få vist fram prinsessa!

Skal med glede minne deg på å aldri strikke teppe med så små pinner. Har gått i den fella selv!!! Og det nesten frivillig. Hadde ikke pinne nr 3 for hånden, og var så ivrig etter å starte, så da ble det 2,5. Som jeg ANGRET underveis!!! Måtte bite tennene hardt sammen for å få det ferdig! Aldri igjen!! Isåfall må det bli Barbie-teppe :)

Typisk å glemme vinposen når den endelig er ferdig da, hehe. Men nå er den ihvertfall ferdig, det er jo godt. Håper du snart får overlevert den.

Blir spennende å høre hva som skjer ang jobbsituasjonen din da. Det er heldigvis en stund til, så du kan nyte tiden med lille en god stund til. Hvordan er det med barnehageplass?

 

FruLS, hvis det er noen trøst så hadde jeg strikket feil på min body også :( Raste ivei og glemte helt knappehull, så nå har jeg tatt opp og skal strikke for å komme dit jeg var. Vurderte å bruke trykknapper og sy på pynteknapper, men tror det blir finest med knapphull.

 

Hvordan er det med strikkelysten/strikketiden MaMi, har den kommet over deg? Var forresten innom garnstudio, der hadde de også noen votter uten tommel. Alt fra helt enkle til de med mønster/fletter. Pickles hadde også noen.

 

Nå må jeg tilbake til strikketøyet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går praten unna dere:) Så koselig å lese innleggene deres, men har ikke energi til å kommentere alt.. ei heller husk;)

 

Men Babysyk.. du er ikke alene. Jeg angrer på at jeg strikker jakka til lille damen med lus. Jeg er ikke god på å hekte tråden "innimellom" lusene på baksiden, og er redd det bare blir krøll når vesla skal bruke den. Dessuten hadde jeg vel vært ferdig nå hadde det ikke vært for de lusene;)

Jaja. nå får de bare være slik. Jeg strikker på jobben bare nå, så det går absolutt i saktere tempo. Men jeg syr litt da. Må få ferdig disse bursdagsgavene til søndag så ;)

 

Tenker på Camillok idag :) kan tenke meg det blir mye beundrende blikk, babysnusing og kos med lillegutt jeg nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Ønsker3gull, du har andre ting å gjØre enn å være her inni. Du må lage baby du nå :)

 

Misunner deg ikke de lusene nei, men det blir sikkert veldig mye finere med lus enn uten! Og når du er ferdig er slitet verdt det, det er jeg sikker på. Ikke peiling på dette med tråden bak, har unngått det, så har dessverre ingen tips å gi deg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på besøk på jobben til mannen i morgen heller. En venninne spurte om vi skulle finne på noe, og hun hadde bare tid i dag, så da ble jobbesøket utsatt. Mannen jobber som ingeniør og sitter på kontor. Det er en god del damer der, så regner med at de kommer til å bli vill når vi kommer på besøk ;) Skal innom på gamlejobben hans i neste uke også. Vi har lovet en av hans tidligere kollegaer å vise henne frem (siden vi fikk sprinkelseng gratis fra henne). Jeg kjenner jo flere av de mannen jobbet med før enn de han jobber med nå, så blir kjekt å stikke innom der også. :)

 

Haha, ja Barbieteppe er det eneste teppet jeg skal lage på pinne 2,5 jeg og ;) Ja, det blir spennende med jobbsituasjonen. Håper det ordner seg.... Er en god del skoler som trenger musikklærere da, så jeg krysser fingrene for at en av de vil ha meg. Ang. bhg til lille så tror jeg egentlig at vi ikke får plass der vi vil. Har søkt på en bhg i den kommunen vi bor, men der vet jeg at vi ikke får plass. Er 30 på venteliste som har rett på plass, så den kan vi bare se langt etter. Egentlig like greit, for vi vil egentlig ikke ha henne i den bhg. Søkte der kun fordi den er nærmest. Har søkt i 2 private i Bergen som ligger den veien vi kjører til jobb (uansett hvor jeg får jobb), så håper vi kan få plass der da.. Har også satt oss opp på interesseliste i en bhg som åpner i november i år. Skal søke der når den kommer på kommunen sine søkesider, så ser for meg at vi faktisk kan få plass der da ;) Den ligger litt utenom veien til jobb, men det får bare være. Heller en liten omvei enn ingen bhg-plass...

 

Det kommer nok til å gå fint med lusene, ønsker3gull. Er det mange masker mellom hver lus eller siden du sliter med mellomrommet? Prøvd å vri trådene om hverandre etter et par masker med grunnfargen? Det pleier jeg å gjøre, så holder tråden du strikker lus med seg på plass... Tror forresten det blir mye finere med lus jeg også ;)

 

Kjedelig å glemme knappehull da, Babysyk.. Rekket du opp igjen eller bare fortsatte du?

 

MaMi: jeg har strikket votter til lille i selbumønster. Brukte denne oppskriften her: http://www.frumaela.com/2010/01/min-oppskrift-pa-babyselbuvotter.html Hvis du ser på bloggen min ser du hvordan jeg har modifisert oppskriften sånn at vottene blir litt mindre og passer til miniminier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips om votter Lollo, de var kjempesøte. :) Skal se om jeg har noe garn liggende, vet jeg har noe offhvite og grønt en plass, etter en dress jeg begynte på for veldig lenge siden... Og som jeg aldri kommer til å strikke ferdig.. Har liksom fått dresser litt høyt opp i halsen ;) Går vel ganske kjapt når de er så små, selv om det er pinne nr 2,5 :)

 

Strikkelyst har jeg fått plenty av, tid derimot er noe jeg føler jeg har lite av. Synes dagene går så fort at når kvelden kommer og alle fire sover så er jeg utslitt og legger meg selv.. Merker at knøttene er større og krever mere av meg. Og etterhvert når jeg kutter ut ammingen så går det nok en del tid åp å fikse flaskene. Men idag blødde jeg litt fra brystene, er litt sår igjen. Merker det med en gang jeg ammer 3 måltider på rad. :(

 

Var forresten å veide knøttene idag. Nå veier de 4550 gr og 4570 gr. Tenk det er bare 20 gram som skiller dem. :) Er så fornøyd med snuppene :)

Hadde forresten en økt med synkronhyling fra disse søte små idag. De var sultne og jeg satt og pumpet meg når de våknet. Fikk satt de i vippestolen og gjort meg ferdig, men det var de overhode ikke interessert i. Så de 10 min det tok å varme flaskene var veldig lange og bråkete minutter. Skiftet bleie mens vi ventet, de liker ofte å ligge å sprelle litt, men det var de absolutt ikke interessert i da :) Så når jeg endelig stakk flaskene inn i munnen, så ble det så stille at jeg hørte det suse i ørene :D he he :) Må lære meg å planlegge litt bedre tror jeg ;)

Nå sover begge på sofaen ved siden av meg. Skal legge meg nå, så jeg skal bære de ned i sengen. Men jeg regner med de våkner da, så jeg tar det litt nærmere mating :)

 

Hodet mitt henger ikke så godt med, er fortsatt rammet av ammetåken, så jeg husker rett og slett ikke om jeg har svart på alt.. Vet jeg ikke rekker å få kommentert alt heller, så dere får bare holde ut med meg og tenke at jeg ikke er overlegen bare hjemme i barselpermisjon ;)

 

Sov godt da jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det mye lesing :) tar det igjen siden , kjapp oppdatering.

 

Lilleprins er så herlig :) helt i lykkerus jeg vet dere :) drømmefødsel og drømmeprins :) i natt har han vært veldig urolig, han er sulten, men det er ikke noe mat å få ennå :( han vil helst ligge på puppen konstant, men da blir jo jeg så sår at jeg antagelig ikke kommer til å gi noe mat når det først kommer ;) blir nok et døgn med mye skriking dette, skjærer i mannahjertet når lillegutt gråter sårt og underleppa dirrer... Får krysse fingrene for melk snart :)

 

Skriver mer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Camillok - så bra at du koser deg med lilleprinsen! Kjedelig når melken lar vente på seg, men det kommer nok en tid hvor det sprenger på og renner over også... Fælt når de små skriker sårt... Har de ikke noen godsaker på føden han kan få mens han venter på mammafløten? Uansett så får du kose deg videre :)

 

Et helt babyteppe med pinnestr 2,5 - det står det respekt av! Hadde tatt meg en halv evighet å få ferdig... Har ikke noen barbie å strikke teppe til heller, så jeg gidder ikke prøve den størrelsen heller...

 

Søte småtroll som vokser seg gradvis større MaMi! Helt utrolig at de er så nær hverandre i vekt. Greit at de er tvillinger, men de er da likevel to små individer og man skulle ikke tro at de klarte å porsjonere maten seg i mellom såååå nøyaktig! Skjønninger!

 

Ønsker3gull - skjønner godt at du blir smågal av å strikke lus. Jeg har helt panikk for at de små skal sette fast de små fingrene sine i trådene på baksiden, og snurrer tråden innimellom hvis det blir flere enn tre masker å dra tråden over. Det tar uendelig lang tid, men så blir jeg fornøyd til slutt :) Tror egentlig ikke det er noe problem med bittelitt større barn, for de lærer fort at de må ta på genseren med knyttet hånd for å unngå problemet. Men klarer jeg la være med å snurre tråd av den grunn? Nope...

 

Lykke til på bedriftsbesøk i dag Lollo! Blir nok stas for alle parter... Og så kan du få det til å skrangle i noen flere eggstokker... Håper det ordner seg med barnehage. Kjedelig med sånne usikkerhetsmomenter!

 

I dag er den store reisedagen for min del! Gleder meg masse til å komme hjem. Har en del spm jeg må få avklart først, men det regner jeg med går seg til ila dagen. :) Husker ikke om jeg har fortalt det før, men jeg var på ny vekstestimering på mandag, og parasitten vokser som han skal :) Det nye han har funnet på nå er å ligge med rompa ned, men han har jo ennå god tid til å snu seg, og egentlig kan han ligge den veien han gidder, siden han uansett skal hentes ut snarveien... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt skjønne du blir litt stressa over at melken ikke er kommet enda Camillok. Jeg kan se for meg lillegutt som gråter så underleppa dirrer ja. Staaakar:( Jeg spør som krølle... har de ingenting på føden som kan roe ham litt i mellomtiden?!?

Tenker det blir lykke og tilfredsstillelse når melka kommer jeg:)

 

Jeg kan kanskje lære meg det der å krølle tråden. Hmm.. har ikke tenkt på det;) Men når du sier det Krølle, så knytter faktisk alltid vesla hånda si når hun kler seg, så det bør jo da ikke bli et problem. Men hvis hun skal være veldig rask, så hender det av og til at hun glemmer seg.

Jo, det blir helt klart finest med lus. Det er jeg veldig enig i. :)

 

åh, det hørtes ut som et super-maraton MaMi. Med to små knøtter som sikkert sympatigråter med hverandre også.. eller ivertfall føler selv for å gråte hvis den andre setter i?! Huff. Du ble sikkert rimelig stressa du da;) Sikkert ikke bare bare med to knøtt som skal ha oppmerksomhet da.

 

Krølle.. å så fint for deg å få reise hjem!! Kan tenke meg du verker etter å komme deg vekk derfra.

Kos deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sÅ kjedelig med melken, Camillok, men den kommer nok snart skal du se. Er utrolig hvor viljesterke disse smÅ nurkene er nÅr de kommer til verden. Ser for meg den lille søte leppen som dirrer mens han hyler. Litt søtt ogsÅ da.. :) Selv om det ikke er kjekt.

 

NÅ har jeg fÅtt dampet bÅde teppe og hentesett, festet alle knapper og pakket det inn til venninnen min. Min kjære skal over fjellet imorgen, sÅ da skal han overlevere. SÅ kjipt at jeg ikke fÅr være der nÅr hun pakker opp, men jeg vet at hun blir glad! :D

Skal se om jeg fÅr lagt ut bilder senere.

 

Vi var hos mamma og spiste middag igÅr. Og tror dere ikke kjære kommende mormoren hadde handlet allerede?? Hehe, hun hadde kjøpt en deilig ull-body og en supersøt harepus koseklut (sÅnn med bomull pÅ en side, og plysj pÅ den andre, med kaninhode i hjørnet). Superkoselig!

EtterpÅ var vi pÅ teater og sÅ "Evig ung". Utrolig morsomt musikalstykke om gamle skuespillerne som bor pÅ gamlehjem pÅ det nedlagte teateret. Til og med mannen koste seg tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da blir det legetime imorgen tidlig. Etter litt småkramper i magen (bare noen sek da) på teateret igår, og litt spotting idag (faktisk blodspor, ikke bare rosa/brunt som før), krøp jeg til korset og sendte forespørsel til legen. Han var ikke på kontoret idag, så fikk time imorgen tidlig. Er nok ingenting, men greit å bare få sjekket det likevel..og kanskje det til og med blir tidlig UL på meg.. :D Har sett så mange her inne som har fått tidlig UL pga spotting, så det kan jo hende..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rolig det har vært her i kveld da. Måtte langt ned på lista for å finne oss.

 

Hyggelig at du har tid til å se innom oss Camillok. Lurer også på hva han får i mellomtiden. Regner med at han ikke må sulte til du får melk:) Håper det snart kommer noe melk da, men han må jo bli ekspert i mellomtiden :) Høres ut som du har det helt fantastisk da! Og den gråten, huff, det skjærer sikkert i mammahjertet, men de er nå litt søte når underleppa dirrer og da.

 

Så leit å lese FruLS. Veldig glad for at du tar deg en tur til legen. Har egentlig en følelse av at du har noen blodkar som har sprukket, men tror det er lurt å få det sjekket. Krysser fingrene for at du får tidlig UL og ser en sprell levende spire! Du får overdrive blødningen litt til legen vet du. Skal tenke masse på deg i morgen :)

Hehe, morsomt med ivrige bestemødre!! Veldig koselig da :) Ull-body kommer nok godt med til en liten vinterbaby ja. Kanskje det er litt på salg nå? Har tenkt tanken om det kanskje er vinterklær på salg, for nå kommer det mye sommerklær i butikkene.

 

Krølle, endelig var dagen kommet!! Håper du har kommet deg vel hjem og fått svar på alle spm. Blir morsomt å høre hvordan livet ditt er hjemme.

Du er nestemann ut til å få ut babyen, tenk det :) Lurer veldig på når ks-datoen blir!! Kommer du til å fortelle det til oss? Eller la oss lide i spenningen :P hehe.

 

Lollo, hvordan gikk "fremvisningen" på jobben til mannen? Sikkert en stolt mann med prinsesse :)

Håper det ordner seg med barnehageplass da. Hadde jo vært spennende å begynt i en ny BH, alt er sikkert nytt og fint :) Men skjønner at det frister med den som er nærmest reiseveien deres.

Jeg rekket opp bodyen, for jeg tror det blir finest med knapper. Nå skal jeg plukke opp masker til ermene, kjenner jeg gruer meg til det. Må passe på at jeg plukker opp på riktig sted, ellers blir jo hele bodyen skjev :( Det får bli i morgen.

De vottene du har strikket er utrolig fine. Har tenkt tanken om jeg skal prøve meg på noen sånne jeg også. Men det har liksom bare blitt med tanken. Er det ikke vanskelig når de er så små? Med mønster tenker jeg på, eller er det det samme som å strikke en stor genser? Hvis du skjønner.....

 

MaMi, det med å fikse flaskene tror jeg du kommer inn i etterhvert. Er jo noen "flaskemødre" som sier at de syns det er lettere med flaske enn pupp. Ikke at jeg helt skjønner det, men det er nok en vanesak. Du slipper jo ihvertfall flasketilvenning da. Får nesten vondt selv av å høre at du blør. Sikker på at du vil presse deg så mye da? Du har jo all grunn til å være stolt av å ha ammet så lenge som du har gjort!! Hadde det f.eks gått an å bare ammet før de la seg? Tenker det er litt sånn koseamming, og at de blir søvnige? Nå er jo ikke jeg den rette til å gi råd da, så dette kommer fra mitt uerfarne hode :) Men syns ikke du skal presse deg for mye ihvertfall. De har jo blitt store, og så like i vekt. Helt fantastisk!! Er det vanlig at de ligger så likt i vekt som eneggede tvillinger, eller er det bare din superfløte som gjør det?

Tenker det var livat i heimen der en stund jeg! Huff, hørtes slitsomt ut. Er som regel nok med en hylende unge.

 

ønsker3gull, er du i rute med syingen? Syns du er kjempeflink altså!!!

Og hvordan går det med eggene dine? Holder de på å modnes? For du har EL når som helst nå, har du ikke?

 

Ja, jeg har strikket ferdig kroppen på bodyen. Merker at med en gang det kommer litt konsentrasjonsarbeid, så får jeg tanker om nye prosjekter i hodet, ikke bra!!!

Har fortsatt ikke fått mage. Kanskje bittebittelitt, men ikke synlig. Tror det er mest "smerter" fra at livmor strekker seg og ikke buksa som strammer jeg merker. Syns jeg kan kjenne livmoren, men aner ikke om jeg kjenner riktig. Har ikke kjent så mye i det området før jeg ble gravid i grunn!!

 

Oj, nå er det jo det programmet fra obsposten, det må jeg se!!!

 

Klemmer fra meg til alle dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett på programmet fra obsposten og tårene mine bare triller. Føler meg så uendelig priviligert som har fått fire velskapte, nydelig og friske barn. Sitter her og ser på mine nydelige små jenter og har vært inne å snust på de to eldste. Som du sa ønsker3gull, man blir så innmari forelsket i barna sine.. Jeg er så glad vi ikke har hatt problemer med å bli gravide, vi har vært så heldige. Og mine fire jenter er det største jeg har opplevd å få og jeg kan ikke tenke meg et større mirakel .. Jada, jeg er full av barseltårer og emosjonell så det synger i veggene her... :)

 

Du skjønner Babysyk, jeg er så innmari sta. Jeg har bestemt meg for 3 april og da blir det sånn. Men jeg kommer nok til å pumpe og gi flaske på dagtid fremover nå. Det er mindre belastende for meg. :) Aner ikke om det er vanlig at de er så jevne, men det er uvanlig med tanke på at de har hatt TTTS. Da er normalt den ene større enn den andre. Så jeg antar jeg har litt superfløte da ;)

 

Camillok: håper du har fått kost deg idag den første dagen som mamma :) Melken kommer nok snart, tar vanligvis noen dager. Først er det jo råmelk, og den er viktig at lillegutt får. Men sykehuset har nok noe til han hvis det tar for lang tid, han blir nok ikke å sulte :)

 

Et lite tips til dere når det gjelder barnehager. Selv om det er spennende med helt ny barnehage og fint å ha nye lokaler, er det verdt å finne ut om personalet har jobbet sammen før og lenge. Det som ofte skjer i en ny barnehage er at personalet kan bruke veldig lang tid på å bli kjent og finne en måte å jobbe sammen på. Det tar tid å finne ut av ting, er jo bare å tenke på hvor lang tid man bruker når man starter i ny jobb. Da mellomste min begynte på stor base så begynte hun i ny barnehage. Heldigvis hadde mesteparten av personalet jobbet sammen i en annen barnehage som ble lagt ned, så de kjente hverandre fra før. men det var mange nye og det tok tid og var endel utskiftninger før ting stabiliserte seg.

 

Jeg ble egentlig ikke så stresset da knøttene gråt og gråt igår, bare fortvilet for at jeg ikke hadde nok armer :) Var en del dirrende underlepper her da, så det verket i mammahjertet mitt.. :)

 

FruLS, masse lykke til. Slenger meg på babysyk og sier at det nok er et sprukket blodkar. Godt du har fått time, for din egen del. Er ikke noe særlig å gå rundt å lure. Krysser fingrene for at du får tidlig ul :)

 

Krølle: Hurra nå skal du hjem. KOS DEG!! det fortjener du :) Så fint at lille mini i magen vokser som han skal. Snarveien ja, den likte jeg. Mine to kom også snarveien, og glad er jeg for det :)

 

Lollo, tenker det var fint å få vist frem lille prinsessa :)

 

Husker ikke om jeg har fått med meg alt nå, men resten får jeg ta i morgen ;) Nå skal jeg ta med meg de to skjønne miraklene mine og legge oss for natten :)

 

God natt dere flotte damer med så mye styrke og mot :) Jada, fortsatt emosjonell og barseltårer her... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til idag FruLS. Overdriv blødningene litt du, så får du nok UL. :)

Det er helt sikkert ingenting, men skjønner at du bekymrer deg litt også. Da er det såå fint å få en tidlig ul som gjør at du kan slappe mer av!

 

Her er det nok EL på gang, men mannen er ikke helt i form. Jeg selv hadde vondt i magen igår.. oppblåst og kjentes som livmoren trykket seg nedover liksom.. men ikke typisk el vondt:(

Så igår orket ingen av oss å tenke på babylaging.

Litt håpløst denne perioden faktisk. Vi får besøk fra lørdag som blir til mandag. El er muligens imorgen, så kanskje vi rekker å legge inn noen aksjer.

Fredager er vi alltid så pumpa og slitne også, så det spørs egentlig, men.

Men nå er våren rett rundt hjørnet, og da blir det nok andre boller tenker jeg. Bolle i magen.. hahaha, den var dårlig den! :D

Nå: jobb:)) gleder meg til å treffe damene:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på legetimen. Prøvde å overdrive litt, men får meg liksom ikke til å lyge heller. Så det ble med en hCG, skal ta kontrollprøve på mandag..så får vi se.

Er jo egentlig ganske rolig, men greit å få en ekstra bekreftelse iallefall. Uavhengig av om det er blodprøve eller UL. Selv om det selvfølgelig hadde vært kjekt med UL og se den lille spiren. Menmen.

Idag har mannen reist over fjellet med gaven til venninnen min. Skulle på kurs i oslo, så tok to fluer i en smekk, så sparte jeg den portoen! Er aleine til imorgen...hva skal jeg finne på? Strikke kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen... Det er bare helt fantastisk å være hjemme :) Foreløpig føles det bare som permisjon, men ettersom dagene går tror jeg det bare blir bedre og bedre. Ble mye styr i går med alt som skulle ordnes. En haug med resepter på medisiner, mat, tilsetningerr til mat og drikke. For ikke å snakke om alt engangsutstyret til å betjene det hele med. Mannen skulle levere alt på apoteket i går, men oppdaget at maten og drikken var skrevet på feil type resept, så vi må legge ut 16-17000 kr hver tredje uke og så få refundert 90% fra Helfo. Riktignok har vi ganske god råd, men SÅ rike er vi ikke... Endte med at vi måtte tilbake til obsposten og få med oss mat og drikke for ett døgn, så skulle de prøve å fixe det i løpet av dagen i dag. Har ikke hørt noe fra dem ennå, så er spent på om jeg må gå sulten i morgen.... :) Skal forresten ha alle resterende kontroller på kk. Det er jo litt deilig, så slipper jeg å forholde meg til så mange forskjellige. Det blir kontroll en han i uka fremover, og det skal jeg forhåpentligvis klare, bare det ikke blir så veeeeldig tidlig på dagen, for da er jeg ikke tilsnakkendes... ;)

 

Så flink du har vært å få ferdig gave til den sprekkferdige FruLS. Kjekt med personlig leveranse da :) Kjedelig med stadig småblødninger, men bra du får sjekket det opp med hcg kontroller i alle fall! Har kommet litt ut av tellingen på hvor langt du er på vei, men du må da nærme deg magiske grenser snart du også? Selv er jeg 29 uker i dag, så det nærmer seg sakte, men sikkert mål... Har fortsatt ikke fått noen dato for ks. De er visst ikke kjent for å være tidlig ute akkurat, men nå har jeg jo anledning til å mase litt hver eneste uke, så jeg får vel vite det til slutt, og da skal dere selvsagt få vite det med en gang... Bare morsomt å ha flere å glede seg sammen med :)

 

Dere er så heldige som klarer å se på tv... Har sååå lyst til å se det programmet fra obsposten, men har ikke sjanse i havet til å følge med. Kanskje like greit hvis det er sånn at det ikke alltid går like bra med alle. Jeg sipper for den minste lille triste sak om dagen :)

 

Nå er jeg visst ferdig å drikke for i dag... Må leke sykepleier og koble ned før det begynner å gå baklengs i slangen her :) vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spørre hvorfor du skal ha ks, Krølle? Eller har du kanskje sagt det tidligere og så har ikke jeg fått det med meg.... Hjelpes for en utgift dere får mtp maten din da! Ordner sykehuset sånn at du får riktig type resept eller må dere gjøre det på den tungvinte måten? Må være herlig for deg å være hjemme da! Håper du får være der lenge lenge, helt til lilleprinsen skal komme til verden! :) Flott at du får resten av kontrollene på kk da. Greit å ha det der siden de vet mest om deg og prinsen. :)

 

FruLS, håper du klarer å slappe av litt i helgen. Når får du svar på hcg-prøven du tok i dag? Så kjekt med personlig leveranse av hentesett til venninnen din da! Hun blir sikkert kjempeglad. Jeg gleder meg til å se bilde av det.

 

Babysyk: kjedelig å måtte rekke opp igjen da, men det høres jo ut som om du har racet avgårde med den da. Så flink du er! Forresten så er det ikke vanskelig å strikke mønster i det hele tatt. Du som er så flink å strikke med en farge kommer nok ikke til å ha noe problemer med mønsterstrikk. Bare husk at du leser mønsteren fra høyre mot venstre ;) Det glemte jeg da jeg skulle lage pannebånd til pappa.... haha... mønsteret ble jo helt feil. ;)

 

ønsker3gull, håper du får med deg mannen på litt vals i kveld da, selv om han ikke er helt i form. Kjenner til det der med å være punktert om fredagen. Selv om mine dager er ganske lik, både ukedager og helg, så merker jeg at fredagen er liksom den slappeste kvelden uansett. Merkelig med det. Er det langveisfra dere får besøk eller?

 

MaMi: synes du er superflink som står på med ammingen av knøttene dine. Det er typisk at de skal våkne og være klar for mat mens du pumper. Når jeg tenker over det så burde jeg egentlig pumpe meg litt jeg også, men nå har lille sovet i over 1 time, så da nytter det ikke å finne frem pumpen å begynne. Hun våkner også alltid når jeg begynner med den... hehe... Hva skjer 3. april btw? Jeg klarte ikke å finne ut av det i forrige innlegg ;) Takk for tips om bhg forresten. Har tenkt litt på det med nytt personale som skal bli kjent med hverandre og sånt. Jeg var sommerhjelp i en bhg som åpnet i juni 09, og det var mye rot der i begynnelsen. Var nesten ingen av personalet som kjente hverandre fra før, så de brukte en del tid på å kjent med hverandre og rutinene. Egentlig så vil vi ha lille i samme bhg som fetteren hennes går og som åpnet for noen år siden, men jeg er veldig usikker på om vi får plass der. Kjenner jeg stresser litt med det... hvis ikke vi får plass må vi se etter dagmamma.

 

Det var kjempestas å vise lille frem på jobben til mannen. Hun var i ordentlig godt humør og lot en kollega av ham holde seg lenge. Tror det raslet godt i eggstokkene til kollegaen, ja ;) hehe... I dag var vi innom på min jobb for å høre om de har jobb til meg etter sommeren, men der var alt fortsatt veldig usikkert. Måtte vente til over påske før de visste noe. Fikk vist frem lille til hun jeg delte klasse med i høst (hun var syk da vi var på besøk der sist) og hun ble veldig babysyk hun også. Rart det der... Traff på en del av jentene i de to klassene jeg hadde og de flokket seg rundt lille og var helt i hundre. :) De synes det er såå stas når vi kommer på besøk der. :) Må nok tilbake over påske. Nei, nå er det mating på gang her straks. Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Camillok, jeg glemte deg i farten. Tenker du koser deg max med prinsen din. Kjedelig med melken som ikke kommer da. HÅper det ordner seg snart. Jeg fikk lÅne pumpe pÅ kk, og det fikk fart pÅ sakene. Kom ikke mer enn kanskje 20 ml hver gang den første dagen, men alt er jo gull verdt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lollo - så gøy at lille fikk ristet litt i eggstokkene på kollegaene dine... Alltid hyggelig med slike besøk! Håper det ordner seg med både jobb og barnehageplass. Det er så slitsomt å gå rundt i uvisshet, og så er det liksom ingenting du kan fixe selv heller... Bare gå rundt å vente...

 

Det var en lur ting med pumpe for å få i gang melkeproduksjonen. Forrige gang rant det strid strømmer med melk barefå timer etter fødselen, så prinsen hadde problemermedå svelge unna til tider. Vet ikke hvordan det er med melkeproduksjonen etter ks, men innbiller meg at den kan være litt tregere å få i gang. Jeg har etelektrisk meieri fra forrige gang, siden jeg startet å jobbe etter fire mnd, og ikke alltid var i nærheten av prinsen når puppene var fulle.

 

Husker ikke om jeg har sagt det før her, men jeg skal ha ks pga styrtfødsel og stor ruptur forrige gang. Andre fødsel skal jo liksom være raskere enn første, men det tror jeg knapt er mulig. Det er visstnok ikke bra for hverken mor eller barn at det går så fort, så da blir det ks noen uker før termin. Hadde sikkert blitt tettere opp mot termin hvis jeg ikke hadde vært så utrolig dårlig denne gangen. :) Satser på at parasitten er klar for verden likevel. Han kommer til å bli en gigababy hvis jeg skal få like mye kcal hver dag i åtte uker til :)

 

Min snille mann prøvde å fixe opp i resepter i dag, og fikk farmasøyten på sykehusapoteket til å ringe til legen. Men hun synes tydeligvis det var for kort tid igjen til at det var vits å søke ??! Det blir da vel ikke noe billigere med mat for tre uker selv om det ikke er så mange ganger vi trenger å hente forsyninger? Tviler på det er særlig mange som har over 30.000 ekstra i mnd de bare kan punge ut med sånn uten videre... Og nå kommerjo snart utgifter til det vi mangler av babyutsyr også. Blir litt oppgitt over at systemet skal være så vanskelig å tråkle seg gjennom. Hvis jeg ikke hadde hatt mannen her, vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Har ikke akkurat flust med energi om dagen :) Men han skulle ringe til legen i morgen og spørre om det ikke finnes alternative løsninger... Ellers tror jeg at jeg forblir matløs og må stole på at jeg får i meg bittelitt mat hver dag frem til kontrollen i neste uke. Wish me luck! Ser ikke ut til at jeg og "systemene" går godt overens. Kanskje det bare er meg som er kranglete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...