Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Er ikke noe jeg bekymrer meg lenge over, er mer sånn akutt der og da, og frem til neste gang jeg er på do.. :) Går nok over nå som tidligere. Men kommer nok til å nevne det for legen på kontrollen ihvertfall.

 

Jeg var på shopping igår og kjøpte litt "dekke til magen" klær. Litt gode lange singleter som holder den løse knappen på buksen på plass, og litt gode vide løse singleter/topper til å ha utenpå. Flaks for meg at det er "in" nå! ;) Så nå har jeg funnet frem Levi's buksen min. Er en utrolig behagelig bukse som ikke strammer like mye i livet som de andre jeansene mine..deilig! Sitter hele dagen på jobb med knappen åpen. Men knepper igjen når jeg går til lunsj osv..Den lille halvtime/timen får jeg tåle, enn så lenge.

 

Huff jeg gruer meg til jeg ikke kan strikke lenger. Håper ikke det skjer med meg. Med fingrene altså.. Men i helgen skal det hekles for den store gullmedaljen. Satser på å bli ferdig med de fleste lappene til teppet på seminaret. Kommer nok ikke til å se innom her så ofte i helgen, for er fullt program hele helgen.

 

Håper når jeg kommer innom over helgen at du har fått prinsen din Camillok!!!!!!! Nå begynner jo til og med VI skravledamene å bli utålmodig...hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, ikke noe gøy å blø litt FruLS, selv om det er lite. Jeg gjorde det selv litt i første svangerskap, og det var ingenting. De sier at dersom blødingene kommer med smerte, da kan man bekymre seg.. for da er det en mulig SA, men ellers.. gjør ikke noe:)

Godt å høre at du slapper litt mer av nå da!

Kos deg i helgen på tur:)

 

Camillok, jeg tror som MaMi at det er kroppen din som begynner å forberede seg til fødsel ja. Sikkert deilig å tenke på at du snart er i mål, med lillegutt utenpå magen istedet for inni:)

Tror du at faren din tenker på at han kanskje skulle kjøpt noe til lille baby da? kanskje du får spørre ham?

Min far tenkte ikke på det i mitt første svangerskap så jeg tok ham med på en handletur og da gikk det opp et lys for ham liksom:D i mitt andre svangerskap hadde han jo erfaringen, så da fikk vesla leegrind siden vi ikke hadde det.

Noen ganger må disse herrene få det inn med teskje når det gjelder slike ting synes jeg. Oftere at mammaer ser slike ting.

Vi spurte min far om han kunne tenke seg å spleise på bilsete nr. 2 slik at vi kunne ha ett i hver bil (henting og levering blir lettere da)og da kjøpte han et til oss nå ifjor, som ble både bursdag- og julegave til vesla fra ham. Slik går det an å gjøre det også;)

 

Er møkksliten idag.Sov til halv elleve. Er litt hormonell om dagen og gråter for ingenting:(

Huset bør vaskes OG det er strålende sol ute! Hmm... dårlig kombinasjon. Jeg får gjøre et kompromiss. Litt mindre vasking enn vanlig, og så ut i solen.

EL sånn ca neste helg, og klaffer det da så blir det desemberbarn:) Jaja.. det går nok noen måneder til;)

 

Kos dere idag jenter! Deilig med helg:) Til uken skal jeg besøke den lille tulla som kom til verden for to uker siden. Gjett om jeg gleder meg da dere!! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS: så kjipt med småblødninger! Som nevnt ørten ganger her, det er jo helt normalt, men skjønner godt hvis du blir stresset av det. Som ønsker3gull sier, så lenge det ikke er noen smerter i forbindelse med blødningene og det ikke er mye blod så kan du nok ta det helt med ro. Blir du for usikker, så ring lege!

 

Hmm... Har ikke tenkt på at kanskje faren min lurer på om han burde kjøpe noe. Akkurat det med pengebruk på barna er et heller betent kapittel i forholdet mellom han og min stemor, de er rett og slett ikke på samme bølgelengde i det hele tatt. Gjenstand til masse krangel og vondt blod :( Lang historie kort; hun synes at han har skjemt bort barna sine og "kjøpt" dem med materielle ting og ikke stilt opp sånn som han burde ellers (les, jeg er liksom ikke barnet hans på ordentlig siden vi så hverandre første gang da jeg var 11-12 år). Hun synes også det er kjipt at hennes barn aldri får noenting fordi hun ikke har råd til det når de har vært samboere/gift i snart 20 år. Min stemor er en meget varm og omsorgsfull dame som definitivt er glad i alle oss barna til faren min, men han tar bare ikke poenget. Så det kan godt hende dette har blitt en sånn greie, at han ikke skjønte at de burde kjøpe inn litt saker og ting når hennes barn fikk sine første, og at han derfor nå føler at han ikke kan gjøre det til oss heller... Han greier heller aldri å ta opp disse tingene og ordne det. Jeg blir så frustrert!!!

 

Stakkars lillesøsteren min hadde kjempeproblemer pga dette, faren min hadde så dårlig samvittighet etter bruddet mellom han og moren til mine søsken (han ble kastet ut). Min stemor som selv hadde 5 barn og var kjempeflink med barn prøvde så godt hun kunne å hjelpe jenta som slet med at pappa ikke var der hele tiden lenger. Faren min ble da rasende og tok alle mine stemors forsøk på trøst og varme mot jenta som kritikk på hans evne til å være far (som han allerede anså som rimelig elendig i og med at han stakk av fra min mor og ikke så meg før jeg var stor...). Jenta merket selvsagt at noe ikke stemte, og stemoren min ble helt fortvilt over å ikke få hjelpe til. Opp igjennom årene har dette økonomiske aspektet kommet inn, stemor er sint på far fordi han prøver å kjøpe yngste datteren og far tar dette som beskjed om at han ikke får lov til å støtte barna sine økonomisk. Søsteren min er egentlig helt enig med stemor, hun vil ikke ha disse tingene, hun vil at far skal stille opp mer i egenskap av å være far og ikke penger. Men med så mye vondt snakk om stemor helt fra tidlige barneår har hun ikke skjønt at stemor er helt og holdtent på "hennes lag". Det er først nå når søsteren min har rundet 20 at de to har begynt å finne ut av ting. Det er bare så vanvittig unødvendig!!! Broren min er skeptisk til stemor fordi han også tror at hun har vært slem mot lillesøster, jeg er antagelig den eneste som lar stemor være seg selv - og vi har et kjempegodt forhold :) Men nå var jeg stor nok til å se hva som egentlig skjedde... Stemor er virkelig en varm person, husker godt da jeg var rundt 14 år og var på besøk hos dem en sommer. Det var jo selvsagt litt vanskelig å forholde seg til denne faren som jeg knapt hadde sett, og jeg kunne bli litt lei meg noen ganger fordi han så tydelig var mye mer glad i søsknene mine enn i meg. En gang jeg var litt tilbaketrukket og lei meg over dette sa min stemor til meg at jeg skulle vite at om noe skulle skje med moren min så skulle jeg vite at jeg alltid hadde et hjem der, for jeg var like mye datter i huset som hennes døtre og min fars andre datter.

 

Oj, her kom det visst mye greier... Mange tanker som svirrer rundt nå som jeg skal bli mamma selv. Jeg er i hvertfall veldig glad jeg har en mann som er klar for papparollen og som virkelig ønsker seg barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, Camillok, høres ikke ut som det der har vært helt lett nei. Men det høres jo ut som om det er på bedringens vei da.. I våre familier er det veldig opp og ned i forhold til når man spytter i penger.. hehe. Når vi fikk leiligheten vår fikk vi spisestue av svigers, av mamma og min stefar fikk vi en god duk og et bilde (også forlovelsesgave). Til bryllupet fikk vi også ulikt fra de, og hva som skjer nå når barnebarn kommer vet jeg ikke. Mamma har jo allerede "gitt" oss barnevogn, men om det kommer noe fra svigers vet jeg ikke.

jeg syntes det er helt greit jeg egentlig. De hjelper til der de kan, når de kan.

 

Iforhold til min "ste-familie", så har jeg tre ste-søsken, der en av dem har barn. Der er det fire sett besteforeldre, så de har jo fått en god del fra ulike hold. Jeg som bare har mamma/stefar og svigers vil nok ikke komme like "godt utav" det som dem, men så er det jo ingen konkurranse heller. Det jeg synes er viktigst er at de ikke gjør forskjell, og det er de veldig flinke til. Både stefar sine barn og mammas barn får alltid veldig likt.

Jeg synes jo selvfølgelig det er kjedelig å ikke ha en pappa (døde når jeg var 12), både til å hjelpe, men også som en far. Men min stefar har gjort en veldig god jobb som erstatter, selv om han aldri kan erstatte pappa.

 

Hehe, vi ble visst litt dype vi Camillok! Jaja, sånn kan det gå når tankene ruller i slutten av uken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra en langveisfarer... Flyet fra Bergen endte opp med å være over en time forsinket, så vi rakk ikke flyet videre nordover. :( Men snille SAS hadde booket oss om til et fly via Tromsø. Ble jo en voldsom virring rundt i landet, og siste flyet var en liten Widerøe maskin som humpet så mye at alt det ingenting jeg hadde spist ila dagen kom opp igjen. Heldigvis satt vi helt bakerst i flyet, og propellfly bråker jo en del, så det var ikke så mange som la merke til det... :) Vi var fremme knappe to timer forsinket, men jeg var da ganske sjakk matt etter åtte timer på reise. Hadde sykt vondt i rompa etter all sittingen og gikk som en halt ku. Sovnet som en stein og i dag er formen ganske ok. Har fått bøttet innpå noen liter vann, og sovet bort halve dagen, så i kveld blir jeg nok klar for litt sosialt samvær :)

 

Spennende med begynnende åpning og avflatet livmorhals Camillok! Nå er det helgestart, så det er bare å hive seg rundt og få ungen ut! Håper du får det til mens supergyn har vakt, for det er deilig å føle seg trygg i en slik situasjon!

 

Kjedelig med brunt på papiret FruLS. Du får ta det opp med legen og si du bekymrer deg litt, så vips har du nok tidligultralyden din i boks! ;)

 

Ble litt kort fra meg i dag, men må hvile litt før middag... Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei FruLS!! Ikke gøy det der!! Men syns du er supergod som klarer å ikke bekymre deg til tusen. Jeg hadde garantert tatt til tårene. Hadde ikke noe blødning jeg, så jeg har ingen erfaring der. Enig med de andre. Jeg ville nok ringt legen på mandag, bare for å være på den sikre siden. Ikke at jeg tror det er noe farlig, men vet at det hadde roet meg bittelitt. Er du heldig så kanskje du får tidlig ultralyd. Du trenger jo ikke akkurat å underdrive når du ringer, men ikke si at du fossblør heller da :)

Håper du får en hyggelig helg på seminar!!

 

Blir litt overrasket over at dere har fått mage så tidlig. Kanskje det bare er meg som er treig!! Idag hadde jeg på en bukse uten glidlås, kun strikk, og den var god å ha på, så håper jeg får brukt den en god stund. Er som deg MaMi, av med jeansen og på med joggebuksen nesten før jeg har kommet inn døra. Hvis ikke, så kommer samboer med joggebukse til meg, han er likedan. Prøver å unngå at de er alt for slappe og hullete da :) Og så liker jeg godt tights :)

 

Høres ut som stemoren din har et stort hjerte Camillok :) Hyggelig å høre. Leit at det skal være sånn "klameri" mellom faren/stemoren din og søsteren din. Håper de en gang kan få et like godt forhold som dere har.

Mamma og pappa er fortsatt gift og i live, det er svigers også, så her er det "gammeldags". Mamma og pappa har alltid vært ivrige på å hjelpe til økonomisk, men også med andre ting, så jeg føler nesten at jeg er litt bortskjemt. Burde vært mye flinkere til å hjelpe dem, men har blitt flinkere med årene. De stiller alltid opp :) Også som barnevakter for nevøene mine, men vet at de storkoser seg med de også da. Vi må velge å bo nærme ett sett besteforeldre, for samboer er fra vestlandet. Jeg håper jo det blir nærme mine, mye fordi jeg vet at de kommer til å stille opp. Svigers stiller nok mest opp økonomisk, men det hjelper ikke hvis det er barnevakt man trenger.... Tror samboer også ser den. Men, vi har goood tid til å bestemme oss hvor vi skal bosette oss, den tid den sorg. Heldigvis har jeg størst leilighet, så jeg "vinner" foreløpig :)

 

Må bare ta av meg hatten for deg Krølle. Du er helt utrolig!!! Du er jo så positiv!!! Tror ikke jeg klarer å sette meg inn i hvor tøff og slitsom hverdagen din er, så jeg er veldig glad for beskrivelser, så jeg skjønner mer hvordan du har det!! Du er bare fantastisk som klarer å se positivt i ALT!!! Håper du smitter meg, for jeg er relativt dårlig til det!

Håper resten av helgen blir fin. Må være utrolig godt å være så sosial igjen. Du får jo nesten overdose av sosialt samvær denne helgen :)

 

Målet for helgen er å strikke ferdig jakken. Skjønner at det er lurt å henge i i tilfelle jeg får sånne fingre.....

 

To strikkespm:

1; skal strikke omslagsbody, ville dere strikket hvit eller blå/rosa? Har hvitt garn liggende. Tenker det skal være noe av det første babyen har på. I babysilk :)

2; Hentesett, tenker dere å bruke det samme til alle barna, eller skal de få hvert sitt "spesielle". Litt usikker om jeg skal strikke det kjønnsnøytralt eller ikke.

 

Har nok mast mye om dette, men jeg får aldri bestemt meg! Mulig omslagsbodyen blir neste prosjekt hvis jeg velger hvitt. Greit å bli kvitt litt garn :) (Før nytt lager kommer inn.....)

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte jo helt å ønske deg lykke til Camillok :) Har på følelsen av at det skjer natt til søndag jeg. At dere drar på sykehuset sent sent i morgen kveld, og så skjer det mot morgenkvisten. Men, jeg er ikke synsk :)

 

ønsker3gull, aner ikke hvor mange ganger jeg har tenkt på å si det (og kanskje jeg har sagt det), men kan du ikke låne boka Myk Start på biblioteket, så slipper du å vente helt til mai? Da ser du også om du syns det er noe å kjøpe. Samtidig kan du jo låne Strikk til Nøstebarn :)

 

Nei, tilbake til strikkingen før jeg blir helt opptatt her på nettet :)

Fortsatt fin fredagskveld!

 

Frk Hansen, hvor har det blitt av deg, gått i dvale igjen? Vi venter på lyd fra deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke bare enkelt ut med de familieforholdene der Camillok. Høres ut som noen hører annet enn det som blir sagt, altså misforstår. Det er leit, ivertfall dersom viljen til å høre det som faktisk blir sagt, ikke er tilstede:(

Men så godt det må være å ha et så godt forhold til sin stemor som deg. Jeg lurer på hvordan mine stebarn kommer til å se tilbake på sin barndomstid sammen med meg. Jeg er veldig rettferdig med alle barna, men følelsene for mine egne to er jo noe helt spesielt.. og det kommer jo selvfølgelig fram i lyset. Jeg vil ikke legge bånd på meg selv og ikke kose og klemme på jentene mine, selv om det er to andre her;) men nå har de sin pappa her også da, og han viser dem sin kjærlighet og oppmerksomhet, så jeg tror alt er bra. Det virker slik ivertfall.. og vi gjør jo alt sammen som en familie når vi er sammen disse helgene selvsagt! Jeg prøver å være en trygg voksenperson jeg.. ikke en som prøver å være noen ekstramor.

 

Jeg er såå enig med Babysyk, Krølle! Jeg også tar av meg hatten for deg og din stå-på-vilje og positivitet! Fantastisk humør på deg! :)

 

Babysyk- jeg hadde nok selv gått for en hvit omslagsbody. Elsker hvitt uansett, så jeg selv hadde nok strikket mye i det.

Hentesett ja.. hmm.. ikke så lett det i grunn. Sikkert morsomt å strikke i en bestemt farge, men tror jeg selv etterhvert når en spire vokser i min mage, å strikke i en nøytral farge og kanskje bytter bånd (litt slik som med dåpskjolen). Sikkert morsomt for barna når de blir større og se bilder av seg selv i samme hentesett som sine søsken:) ( ja, selv om det ikke blir tilfelle her i gården, da alle har hatt forskjellig.. og det gjør vel den som kommer etterhvert også;) )

 

Her ser vi på The Voice og spiser godteri. Fiskeboller til middag ikveld, og da må det noe søtt til etterpå:D

 

Håper på fint vær imorgen så vi kan holde på littebitt ute. Bare koose oss i finvær:)

 

God helg til dere også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk: jeg ville definitivt gått for hvit body først, deretter ett hentesett i nøytrale farger som alle barna kan bruke. Merker nå at jeg er veldig fornøyd med den varianten :) litt sent å endre på i etterkant kan man si, om du ombestemmer deg siden kan du jo bare strikke nytt :) da har du nok å henge fingrene i frem til du vet kjønn ;)

 

I går hadde jeg en del vonde sammentrekninger, men ikke regelmessig. Var stuptrøtt tidlig på kvelden, så jeg la meg tidlig - tenkte at om der skjer noe i natt er det best å være uthvilt :) våknet noen ganger av småvondt, og kl 05 gikk den berømte slimproppen :) alt om i ett, to tørk og alt var borte (Sorry detaljer). Den var såpass stor at jeg er helt sikker på at det var hele... Var så sykt sulten at jeg måtte bare spise litt etter denne hendelsen, tror kanskje jeg hadde sammentrekninger av en viss regelmessighet da (7-8 min) en stund og så gikk det over. Fikk ikke sjekket med riemåler for nettet var nede av en eller annen grunn. Vondt i hodet i dag, tror jeg har bitt mye tenner i natt - så kan jo ha fortsatt med litt småvondt som jeg ikke har våknet av?

 

Å, det hadde vært så fint om han kom mens godgynekologen er på vakt!!! Kom da lille venn, alt er klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, besøket hos JM i går avslørte at cervix var ytterligere forkortet, bare en kant i går. Åpning fortsatt 1,5 cm. Hun kom ikke skikkelig til for stripping (fordi slimproppen fortsatt var på plass?) men tøyde litt. Det var helt mykt og hun kom rett inn på cervix som var helt sentrert. Please, lille venn, kom før morgenlyset på mandag - jeg stoler ikke helt på et par av gynekologene borte på sykehuset... Ikke alltid kjekt å vite for mye om sine doktorer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri så spennende Camillok! Det er jo helt klart at du har noe på gang... Håper du får ønsket ditt oppfylt og baby ila helgen! :) Synes det er imponerende hvor tålmodig du er! Tror jeg hadde trampet opp på føden og krevd at de måtte få fortgang i sakene fordi jeg var lei... Masse masse lykke til!

 

Babysyk - jeg hadde nok også gått for hvit body. Det er veldig søtt, og du får nok av rosa eller blå ting når babyen har kommet :) Jeg laget et blått hentesett til prinsen siden vi ikke hadde tenkt oss flere barn. Men prinsen var så liten da han kom til verden at den var aaaaaltfor stor. Dermed måtte mannen hjem og hente settet som jeg ble hentet i... Hvitt med brunt og oransje mønster på ermene og nederst på jakka. Skikkelig retrounge. ;) Nå lager jeg igjen et hentesett i lys brun med litt blått på. Jeg kan visst bare lage gutter, så da kan jeg jo samle opp en liten haug med blåklær... Håper det passer denne gangen...

 

Jeg har hviledag i dag. Skikkelig sliten og null energi. Satser på at det bedrer seg utover kvelden slik at jeg kan delta i feiringen! Det er bestilt inn mye god mat også som jeg gjerne vil smake på ;)

 

I morgen er det retur. Litt skummelt at vi drar fra samme flyplass som det militærflyet som krasjet, og at det er meldt storm langs store deler av kysten, men jeg satser på at vi flyr høyt nok til at det går bra :)

 

Ha en fortsatt strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet krølle.. tøff du! ;)hÅper du fÅr kose deg og at ingenting kommer i retur!! Lykke til med hjemreisen imorgen.

 

Camillok.. du mÅ gÅ, gÅ og gÅ... da setter det nok det hele igang. Ja, om du orker da. Men det kommer heeelt sikkert til Å hjelpe altsÅ. Det er jo det vi alltid blir anbefalt pÅ føden nÅr ting stopper opp og man vil ha fortgang i sakene. Tyngde nedover og Å gÅ;) ikke særlig behagelig og avslappende, I know, men det hjelper. AltsÅ, dersom du absolutt vil ha de gynekologene:)

 

Det skjer jo noe nÅ hos deg. Helt klart! Men selv om det er ting pÅ gang, sÅ kan det jo faktisk drøye flere dager før lillegutt er der, sÅ jeg hadde nok tatt meg en spasertur frem og tilbake til føden jeg, hadde jeg vært deg.. og sÅklart pakket bagen klar og ta den med pÅ turen:)

 

Her har jeg trykket tekst pÅ 5 puter. Juhuu.. nÅ er det klart for levering til kunder:) Godt Å være ferdig. Liker ikke Å ha ting ventende!

Den ene puta skrev jeg teksten "... (navnet) , god-jenta til mamma og pappa" og den er jo til den nyfødte lillejenta jeg skal besøke til uka.

 

NÅ skal jeg bake ut to pizzaer her, lørdagskvelden kommer sigende over oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker at det dunker litt ekstra her når jeg leser om fremgangen Camillok. Nesten så jeg humper opp og ned liksom for å hjelpe. Sånn man gjerne gjør når man ser sport på tv, for å hjelpe den som holder på å vinne/nesten vinne. Kanskje jeg skal sympatigå med deg rundt i leiligheten :) Heier ihvertfall!

Du høres utrolig sprek ut forresten? Føler du deg forholdsvis sprek eller? Ja, tatt i betrakning at du er høygravid ++ da.

 

Krølle, så hyggelig å høre fra deg når du er på tur. Håper du får hvilt deg sånn at du får med deg feiringen. Og maten. Håper du superkoser deg :) Det fortjener du virkelig!!

Ja, skummelt å fly når det er storm. Men satser på at flyet deres er litt større, så det ikke føles så mye på flyet.

 

Mmm, deilig med pizza ønsker3gull :) Det er supergod helgemat!! Flink du er som har fått trykket tekst på 5 puter. Sikkert godt å få det gjort!! Håper du får grabbet til deg masse babystøv neste uke når du skal på babybesøk!!! :)

 

Takk for tilbakemelding ang strikkeklærne. Er jo VINGLEPETTER vet dere, så jeg får nok ikke bestemt meg før fødsel :) Tenker å ihvertfall lage hvit body, så kan alle babyene ha den på som første plagg, eller ihvertfall på sykehuset. Så får jeg tenke litt mer ang hentesett. Koselig om alle har det samme, samtidig er det kanskje koselig å ha sitt eget spesielle.

Går sakte men sikkert framover med jakken. Er jeg heldig blir den ferdig idag.

 

Lykke til med fødsel hvis det skjer Camillok. Tenker masse på deg!!

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tror jeg er veldig sprek ja :) JM kommenterte det i går da jeg spratt opp på benken. Ingen trøbbel med å komme seg ut av senga eller sofaen. Det er den hersens kvalmen og hodepinen som har stukket kjepper i hjulene hele veien... Og kynnerne da, men nå kan de bare komme i bøtter og spann :)

 

Gikk en tur i stad, og tenker å få med meg mannen på en gåtur før leggetid, får håpe det gjør vei i vellinga! Ellers begynner det å spøke for bursdag den 18... Har nemlig hatt en bestemt ide fra positiv test om at det skulle skje da ;)

 

All klesvask er ferdig, bleiene og vaskeklutene ligger klar. Har snakket med hun vi skal låne seng og stellebord av og gitt henne instrukser som hun kan videreformidle til min mann (stoler visst ikke helt på at han får med seg alle detaljer) ;) Hmm... Må feste trådene på hentesettvottene!

 

Fikk forresten gave nr 2 i posten her om dagen, nr 1 var hjemmestrikket alpakkateppe i beige (perlestrikk med et hjerte midt på) med blått bånd rundt kanten, pakke nr 2 var tøffe votter og lue i turkis og lime - tradisjonelt mønster med dusk :) så kos å få litt fra venninner :) tenk at de har sittet å strikket til min lille baby! :) Vet at oldemor til lillegull har lagd patchwork/applikasjonsteppe! Mamma skal ha det med oppover når hun kommer. Er litt ekstra stas med hjemmelagde ting :)

 

Krølle, håper du har fått nytt litt av dagen - kanskje også litt av maten? Og lykke til med tilbaketuren! Du er virkelig tøff :)

 

Mmm, begynner å lukte godt her, mannen lager biff stroganoff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da knabber jeg til meg litt av den sprekheten din Camillok, og deler det broderlig med FruLS :)

 

Du må forte deg å feste trådene, lillegutt kommer nok ikke før de trådene er festet. Overtroisk? Hehe, nei, egentlig ikke.

 

Du får få med mannen på en runde også da! Eller skal man ikke gjøre det etter at slimproppen har gått?

 

Så koselig med pakke i posten. Hyggelig når det er noe hjemmelaget ja. Håper jeg også får det. Håper bare ikke de som strikker er redde for at jeg ikke blir fornøyd siden jeg strikker selv. Men det er jo bare superkoselig når noen har brukt den tiden på å lage noe :)

 

Nå har jeg tre pinner igjen og felling, så er jakka ferdig :) Det er egentlig en hullrad øverst, men den dropper jeg, syns det blir litt for søtt til en gutt.

Nå ivrer jeg etter å begynne på bodyen, hihi :)

 

Mmm, biff stroganoff er skikkelig snadder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. tror ikke det holder å tusle rundt i huset Camillok;) desverre. Må nok frisk luft, lange skritt og litt effektiv gåing som hjelper. Eller vel.. det er jo gåing og tungdekraften av skrittene som hjelper vel,så.. hehe.. kanskje du kan gå i trapper?!

Når er gynekologene dine på jobb igjen etter helgen da?

Så får du heller satse på å føde da:)

Mmm.. biff stroganoff er kjempegodt. Lenge siden vi har hatt det gitt. Men akkurat nå er jeg voldsomt mett på litt for mye pizza, helnøtt-sjokolade og "husbrus" som lille damen kaller villa farris for:D

 

Jeg tar gjerne imot babystøv altså! Send til østlandsområdet og hit til meg jenter!! En uke til så er det el i dette huset og etter det begynner all den nervepirrende ventingen på ikm! :(

 

Vel, vel.. har overhodet ikke lyst til å strikke må jeg innrømme. Hmm.. sitter og blar i en bunke med interiørblader her og får inspirasjon.. haha:) Koser vettet av meg, med store gjesp innimellom. Tror det ikke blir lenge før jeg hopper i loppekassa dere.

 

Jeg heier på deg inatt Camillok. Tenker det skjer litt da jeg;)

 

Klemmer til gjengen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hullrad for søtt til gutt??? Da sliter jeg... :P Hehe, han får tåle det mens han er liten baby, dvs under 6 mnd. Etter det skal han få bli tøff gutt (utenom den lyseblå flettehettejakka som jeg nesten er ferdig med). Må nok finne meg noen andre babyhefter med tøffe gutteting :)

 

Gikk faktisk en tur i stad, blir heftige kynnere av det, med ikke noe særlig til rier. Tenkte en tur til nå før leggetid :) tør ikke gå så langt da, tenk om vannet går? Får heller gå frem og tilbake. Veldig bakkete rett utenfor døren, så litt strevsomt er det!

 

Sender litt energi til fruLS og babylykke til ønsker3gull :) Hehe, nå sparket lille i magen så hardt at ipaden datt ned av magen! :)

 

Nei, fortsatt god helg, nå stikker jeg ut for å GÅ! Etterfulgt av oppladningssøvn om det ikke kommer rier... Kommer sikkert til å skrive er par ord her mens jeg sitter med rieteller når den tid kommer, om det ikke blir vannavgang da... I såfall blir jeg bare borte en stund. Hehe, klar nå, men begynner å få en snikende mistanke om at jeg våkner i morgen uten hverken rier eller våt seng ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sender deg masse babystøv ønsker3gull :) Så om ca 3 uker sitter du med positiv test!!!

 

Hehe, ante meg at du kom til å si noe sånt Camillok. Syns ikke hullraden på sparkebuksen du har strikket er for søt. Du har jo silkebånd i. Men min skulle være helt øverst, og ble nesten seende ut som blondekant. Syns den var søt nok med alle flettene. Så på ravelry at det var veldig mange som hadde droppet hullraden, så da gjorde jeg det også. Men syns små babygutter kan ha søte klær jeg også. De får fort nok tøffe klær.

 

Kommer ikke til å få sove i natt, må innom her og se om det er noe nytt fra deg :) Er jo så spent. Håper du får hvilt deg litt før den store økten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, her skjer det lite :( våknet en del ganger av kraftige sammentrekninger, men de tar seg aldri opp. I dag blir det mer tur! Strålende vær, så det passer fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en spenning!! PC´en klikket, selvfølgelig når jeg var desperat på å se om det hadde skjedd noe med deg.

 

Han gynekologen, jobber han til i morgen tidlig eller? Da er det jo enda håp. Er ihvertfall bedre med litt sammentrekninger enn ingen - vil jeg tro.

GOD TUR ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi rakk akkurat tur før SNØVÆRET satte inn for fullt! Er ærligtalt veldig usikker på om det skjer noe eller ikke. Mye murringer og småvondt, men ikke regelmessig, og ikke drit vondt. Sammentrekningene varer i lengste laget også, mellom to og tre min... Blir så usikker på om jeg burde ringe og høre med føden, jeg skal jo liksom ta kontakt før regelmessige rier pga seteleie... Nesten så jeg skulle ønske vannet gikk, da er det liksom ingen tvil om at man skal ta kontakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! Det skader jo ikke å ringe. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Så slipper du å sitte og tenke "skal, skal ikke". Har på følelsen av at det skjer i natt. Tvi tvi. Går det bra med deg ellers da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg var så utrolig innstilt på at det skulle skje i dag, fikk mannen til å undersøke meg i stad og det er ingen progresjon nedentil i hvertfall. Merket at jeg ble utrolig skuffet over det, jeg vil ha babyen min!!! Begynte å gråte rett og slett. Tror jeg var litt sliten også, sover jo ikke sånn kjempegodt når man våkner med vondt 6-7 ganger i løpet av natta. Sov 2-3 timer i senga nå i stad, det var deilig! Men våknet av vondt flere ganger da også. Nå etter jeg våknet har Sammentrekningene kommet med 10 min mellomrom, synes det er slitsomt at det liksom er i gang uten å være det...

 

Ellers synes jeg svigers maser på meg, de er bekymret for at vi ikke får lagd mat og sånn og inviterer oss på middag. Jeg orker ikke tanken på å dra hjemmefra annet enn til føden og synes det er ekkelt å si nei, jeg jo liksom ikke i fødsel riktig ennå... Tok det opp med mannen og han sa at de bare gjorde det for å hjelpe og at vi bare kan si nei. Føler liksom jeg sier nei hele tiden og det er litt ekkelt... Men jeg orker rett og slett ikke å bruke kreftene mine på å dra på besøk! De kunne gjerne kommet hit, da kan jeg gå på soverommet og hvile om det blir for mye, men jeg tror de synes det er for mye stress siden de er 4 voksne (svoger og svigerinne også). Tror det ender opp med at mannen kjører hjem dit og henter mat til oss... Jaja, også en høygravidbekymring å ha. ;)

 

Greier ikke å konsentrere meg om noe, kanskje jeg skal prøve å strikke litt selv om væsken i kroppen virkelig har økt på de siste dagene - gått opp to kg siste to dager... Fingrene er litt stive kan man si :) Åh, som jeg vil ha den ungen ut!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Camillok. Nå fikk jeg vondt av deg. Ja, det har jo vært igang ganske lenge nå, uten å være igang, så kan skjønne du blir sliten.

 

Ikke bry deg om svigers, de skjønner sikkert at du er sliten og lei, og bare vil ha ungen ut. Er lov å si nei til å dra bort når man er så høygravid som du er!! I tillegg til sammentrekningene. Du får jo sikkert ikke slappet like godt av der som du får hjemme. Som mannen sier, de vil nok bare hjelpe, men tåler en avvisning :)

 

Skulle ønske det bare så poff og så var du i full gang!! Du må jo bli utrolig sliten av å ikke få sove skikkelig :(

 

Strikke nå?!?! Hehe, du er gal :) Med de fingrene, det kan jo umulig være særlig behagelig!! Eller lett!!! Du altså :)

 

Er innom ofte og ser om det er noe nytt fra deg :) Syns det er utrolig snilt av deg å oppdatere så ofte så vi spente jentene på sidelinjen får med oss hva som skjer. Men ikke føl at du må!! Om du ikke orker, så er dette siste prioritering :) Ikke ha dårlig samvittighet for det!!!!

 

Jeg raser avgårde på bodyen. Morsomt når det går så fort, da vil man jo bare strikke og strikke!! Er ferdig med bakstykke og forstykke nr 1. Så er det neste forstykke og ermene igjen :)

 

Ha en fortsatt fin søndagskveld jenter!! Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...