Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Haha, MamiAngel, jeg måtte le når jeg så for meg storejenta di skulle være med å skifte. Hun blir nok fort nok vant til det når knøttene blir større ja! Enn så lenge får dere nyte "bare" bryggesjauer-rap og mannepromp. Hehe...

 

Idag er planen å strikke ferdig buksen på hentesettet. Sender mannen til fjells igjen, så da er jeg aleine hele uken. Kanskje jeg faktisk kan strikke litt til min egen lille spire... :D *drømme*

 

Men hva da?? Kanskje jeg kan se om jeg får brukt noe av garnet jeg kjøpte på Dale-utsalget. Også har jeg nettopp fått kloa i masse blått alpakkagarn, men er jo litt dumt å strikke masse blått når jeg ikke vet hva det blir, eller om det blir.. Selv om testen viser positiv nå, ligger det jo i bakhodet at noe kan skje. Hadde en venninne som mistet for et års tid siden. Men nå er hun gravid igjen og har termin i april, ja, hun jeg strikker til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En helt splitter ny strikketråd! Så flink du er som ordner opp FruLS... Lurte på om vi gikk for hundre sider eller tusen innlegg i den forrige tråden 

 

Deilig med en uke for seg selv da... Det har man godt av innimellom tror jeg. Får gjort litt egne ting og så setter man større pris på mann (og barn) når man samles igjen. Har forresten troen på at dette går bra FruLS! Hvis man henger for mye her inne, kan man jo få inntrykk av at en av tre graviditeter går galt, men sånn er det jo ikke i virkeligheten! Strikk i vei og nyt tilstanden din - den skal vare i nesten ti mnd!!  Og hvis du skulle bli veldig kvalm, så er det en ledig seng ved siden av meg her...

 

Ingen strikkings på meg i dag. Har benyttet ettermiddagen til å smake på prinsefisk igjen, og levert den pent tilbake... :( Nå kjemper jeg med et glass te som jeg har proppet full av laktulose i håp om at magen skal våkne til liv etter en kranglete uke... Fysj og fy så søtt det smaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja MaMi - mener det er 15 eller 20 års garanti på både vaskemaskinen og tørketrommelen vi har fra Miele. Selv om jeg nok tror at vi kommer til å kjøpe ny maskin hvis den ryker etter ti års bruk... Stadig nye fancye funksjoner man bare "må" ha vettu... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ny tråd? Kanskje like greit!

 

Skulle tro dere hadde vært med i NM i skravling jo jenter :) Men morsomt å lese alt dere har skrevet. Vet bare ikke om jeg klarer å kommentere alt.... :)

 

FruLS, testen din så kjempepositiv ut syns jeg! Min var mye svakere!! Blir spennende å høre hvor langt du er på vei. Kanskje du får tidlig UL hvis du sier at du er usikker.

Så spennende jobb du har!!! Har du mastergrad eller?

Misunner deg iveren etter å strikke til egen baby. Jeg har snudd helt etter at jeg ble gravid. Men håper det blir bedre når jeg er litt lenger på vei. Hvis alpakkaen er mørkeblå så syns jeg det kan være fint til jente. En feminin jakke, og kanskje rosa knapper :)

 

ønsker3gull, så kjedelig med syk jente igjen. Men betryggende at det er noe som går ihvertfall. Hvis det blir for ille så kan dere jo ta en tur til legen. Men håper det hjelper med hvile :)

Det kan jo hende dere får tvillinger, eller så tenker du bare på det fordi MaMi har tvillinger. Blir spennende å se neste uke!!! Ingen har noe med hvor mange barn dere ønsker dere, så det syns jeg ikke du skal tenke på. Selv om det selvfølgelig hadde vært gøy om alle ble glade.

 

Camillok, jeg har hatt navnet Leon i tankene en stund, syns det er veldig fint, men tror det er vel ganske vanlig, så det er ikke aktuelt for oss. Tror gutten deres er en Arun/Aron jeg :) Vi snakker av og til litt om navn, men syns fortsatt at det er veldig tidlig. Eneste jeg vet er at vi er ganske uenige!! Tror du at du rekker å oppdatere her inne hvis det er noen tegn til fødsel? Skjønner veldig godt at ikke det er første prioritet, men hadde vært veldig gøy!! Hvordan gikk det med turnusplass-søking? Når får du svar på hvor du kom inn?

 

MaMi, hehe, må le av knøttene dine og lydene. Ei venninne av meg som er lita og søt snorker som en mann, og det var utrolig festlig å høre første gang - selv om det også var utrolig irriterende fordi jeg ikke fikk sove! Etter mange turer ute, så har du fortjent en innedag ja!!

 

Lollo, kjedelig med lille som tuller, men håper det går over og at dette ikke er noe nytt hun har begynt med! Såre brystvorter hørtes ikke godt ut. Har du blitt bedre?

 

Har fått helt jernteppe. Forresten, han kameraten til samboer som skal bli pappa, de har termin bare 5 uker før oss, det er jo ingen ting :) Hun hadde fått magen, men jeg vet ikke hvordan hun så ut før graviditet, så det kan jo hende det ikke bare er gravidmage. Med masse luft i magen får jeg også stor mage om jeg presser litt ut...... Ellers har formen vært grei i det siste :) Ikke at jeg noen gang har hatt noe å klage på da!!

 

Vi har også tørketrommel. Hadde ikke overlevd uten!! Utrolig praktisk når man bor i en ikke alt for stor leilighet. Hadde jo vært klær til tørk overalt uten!!

 

Enig med deg krølle om at man kan bli overnervøs av å være her på bim!! Men på denne tråden er det ikke mye sånt :) Eneste som er her er at man (meg selv) kan få angst for at jeg strikker for lite :) hihi!

 

Middag i retur høres ikke kjekt ut krølle!! Det tar jo aldri slutt!!!

 

Nei, nå får det være nok skravling herfra :) Vil lese litt i gravidbladene mine :)

 

Ha en fin mandagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at kvalmen aldri gir seg Krølle... hvor i landet befinner du deg forresten? Hadde jo egentlig vært litt morsomt å havne på samme rom, selv om jeg aldri håper jeg får den kvalmen du har (beklager :( )

 

Babysyk85, nei alpakkaen er nok mørk himmelblå, så den blir nok litt for blå for en jente.. kanskje som striper med noe lilla, men ikke aleine.. Får se om jeg ikke har noe annet lurt. :)

 

Skal bli deilig med en uke aleine ja, men det er så kjedelig, for mannen savner meg aldri..hehe... Også skal jeg jo ta ny test imorgen (med ukesindikator), også forlater han meg!! Frekt! :P Hehe.. Men lovet at jeg skulle sende han bilde da.

 

Så kjekt med vennepar med nær termin da! Du får bli litt bedre kjent med samboern hans, så kan dere gå på trilleturer sammen da vettu! :)

 

Jeg har en venninne som har mast på meg om å prøve på baby i et godt halvår (minst), men jeg har holdt det godt på avstand (løyet egentlig).. hun vil så gjerne prøve på nr to, men vil ikke gå gravid aleine.. hun kommer til å få hjertet i halsen når hun hører at jeg er gravid... hehe.. gleder meg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ingenting når jeg gikk inn her, men er jo litt kjekt å friske opp tråden :) 34 sider med skravling er jo ganske heftig ;)

 

ønsker3gull, du må love å aldri bry deg over folk som kommenterer hvor mange barn dere har. Mitt inntrykk er at det ofte er folk som enten ikke har barn eller vil ha barn. Uvitenhet kalles det :) Jeg synes det er beundringsverdig :) Selv var det et "arbeidsuhell" siste graviditeten, den kom litt brått på etter en MA. Og sjokket var jo enda større da det viste seg å være to. Men idag, når jeg ser på disse to så tenker jeg at det er helt riktig. Det var nemlig sånn det skulle være. :)

 

usj da krølle, så kjedelig med middag i retur. Lykke til med teen da, håper den blir liggende i magen...:)

 

Lollo, såre brystvorter er så vanvittig vondt... Jeg føler med deg. Håper lillemor er roligere idag, er så slitsomt når de henger i puppen hele tiden

 

babysyk: kos deg med bladene :) æJeg er glad det er noe på tv i kveld, for her er ene knøttet litt småurolig og vil bare sove på fanget :)

 

Frk hansen, nå er det jammen lenge siden sist??? hva skjer med deg????

 

Nei, nå er det tekopp og sløving på sofaen med en klump på brystet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble sittende forran pcen og lese om sushi. Jeg skal lage det i helgen for da er jeg alene hjemme. Har aldri laget det før så måtte ha noen tips. Er kjempelenge siden jeg har spist det for samboer liker det ikke, og jeg ELSKER sushi. Så når jeg er alene blir det sushifest :)

 

Dessverre bor det venneparet alt for langt unna. Så vi får nok ikke sett dem så ofte. Men kjekt allikevel med flere som slår seg til ro.

 

Tenker hun kommer til å få sjokk ja FruLS. Blir sikkert helt gal av glede!!

 

Kjedelig at ikke samboer savner deg. Hvis det er noen trøst gjør ikke samboeren min det ofte heller. Du får nyte tiden alene. Jeg spiser jo alltid sushi når min er borte, og så ser jeg på filmer jeg vet han ikke ville sett, litt sånne jentefilmer :)

 

Ja, enig med MaMi, Frk Hansen har forduftet helt og det bekymrer meg litt egentlig!!!! Håper hun kommer innom snart og at alt er bra. Kanskje det er kvalmen som har slått henne ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååååååå, suuuushiii!!!

 

Det er så fantastisk godt det, og heldigvis er mannen min like frelst som meg! Men oi, nå er det lenge siden sist gitt! Kanskje jeg skal ha litt sushi i uken.. Hvordan er det egentlig å spise sushi når man er gravid? Har lest at tunfisk skal man holde seg unna, men noe annet?

 

Nå har jeg strikket ferdig bakstykket på buksen, og har bare selene igjen.. :D Får gjøre det før jeg kryper til køys... spent på testing imorgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg tatt ny test, og den lyste "Gravid 2-3" imot meg.. :D Lykke! Ble ikke like kvalm nå..hehe.. Kjedelig at ikke mannen var her, menmen..

 

Når har dere vært til første legetime? Jeg bestilte time igår, men fikk ikke time før uken etter påske, til ordinær 1.sv.sk.ktr i uke 10 (av sv.skapet). Etter mine beregninger er jeg i uke 10 uken før, eller i selve påsken, så skal prøve å få byttet den til før påske.. men skulle jo egentlig gjerne hatt en time før det, eller er det bare bortkastet? Og har dere hatt mannen med? Hva med tidlig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!!!!!! Nå kan du senke skuldrene og nyte tiden fremover :) GRATULERE :)

 

Det er faktisk ikke vanlig å få første time til svangerskapskontroll før i uke 12, i hvertfall rundt omkring her. Men siste svangerskap som kom rett etter to MA'er fikk jeg time med en gang jeg visste for å ta blodprøver. Legen min fylte samtidig ut søknad om fødeplass og sendte til sykehuset. En time fro samtale rundt siste MA gjorde at jeg var på sykehuset i uke 7 og fikk da en veldig tidlig ul hvor det ble oppdaget tvillinger. Så jeg har hatt mange tidlige kontroller det siste svangerskapet.

Jeg har ikke hatt mannen min med. Husker ikke hvordan det var første gangen, men fra sv.sk nr 2 har han ikke vært mye med. Det eneste er ul, der har han vært med. :)

 

Skal til helsestasjonen idag, visstnok time for samtale med hs for meg. Skal vel snakke om fødselen. :) Tenkte å veie knøttene i samme slengen, er spent på om de har gått opp mye. :)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja fruLS, gratulerer igjen ;) godt å få det bekreftet selv om man innerst inne vet at første test var korrekt... Det er stort sett vanlig å ha første kontroll hos lege mellom uke 8 og 12. Synes ikke det var noe å dra med mannen på, selv om han forsåvidt var med... Man fyller ut helsekort for gravide, måler BT, veier seg, tar en hel del blodprøver og eventuelt en GU med relevante prøver deriblant celleprøve hvis det er lenge siden. I og med at du er usikker på syklus kan du nok få henvisning til gratis ul i uke 11-13. Dette derimot er det artig å ha med mannen på :) og ja, hvis man rekker det på første kontroll skal man gjerne snakke litt om tanker omkring svangerskapet, om sunt kosthold og avhold fra røyk og alkohol, samt hvordan tilbudet om svangerskapsoppfølging er i kommunen der du bor.

 

Jeg valgte turnusplass i går så den er boks :) Turnusvalget foregår ved at man har fått et nummer og så velger man hvor man vil etter nummer. Jeg hadde godt nummer så jeg visste at jeg kom til å få den plassen jeg ville. Nummertrekningen derimot var veldig spennende :) etter å ha fått helt elendig nr som ikke ga plass første gang fikk jeg et godt nr på trekning nr to, som jeg fikk beholde nå til valget ( hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg begynt nå i februar). Så nå bli det Østfold :) og drømmehuset var visst ikke noe drømmehuset likevel, lå rett ved en meget trafikkert vei, så da kan vi bare se oss om etter det egentlige drømmehuset :)

 

Miele tørketrommel ja, skal være best men så var de jammen stive i prisen også... Miele sin med varmepumpeteknologi kostet pene 17000. Da betalte vi heller 9000 for et annet tyskt kvalitetsmerke? Varmepumpeteknologien skal lette strømforbruket betraktelig, de er merket A50 som vil si at de bruker 50% av den energien som er krav for A merking. Tenkte at de var vel så viktig som Miele når vi skulle kjøpe nå.

 

Hehe, måtte flire litt av store jenta di jeg også MaMi, jeg begynte også å gråte over at hun var så stolt av å bli ønsket varmt tilbake av knøttene... Hormonell jeg??! :)

 

I natt har jeg våknet 3-4 ganger av VONDE kynnere. Noe som er i gjære? Roet seg litt nå, men var skikkelig kvalm i dag morges. Mannen skal en snartur til Trondheim i morgen, det liker jeg dårlig. Det er bare et dagskurs og han kommer hjem på ettermiddagen/kvelden. Hva om det blir enda mer i natt? Skal jeg nekte han å dra da? Kan jo gå med såkalte maserier i et par uker også...

 

I går ble jeg ferdig med hentesettet :) alle tråder er festet, knapper isydd (endte opp med å strikke riller med knapphull på skuldrene), det er strøket og tredd i silkebånd :) skal prøve å få lagt ut bilde før det pakkes ned i fødebaggen - det er nok rimelig stort, spesielt jakken og lua, men de får gå... Har flere monteringsprosjekter liggende jeg, så her er det bare til å henge i!

 

FruLS: kan du ikke strikke blå og lilla striper da, det er jo unisex. Ellers falt jeg helt for denne http://fragariabergin.com/oppskrifter/den-lille-klassiker-bodymønster-0-3-mndr/ den er også finfin til begge kjønn. Jeg strikket den selvsagt i babyalpakkasilk ;) som alt annet. Skal prøve å få lagt ut bilde av den også, har strikket litt bredere bakstykke enn fremstykke nede og skal ha to rader med knapper i skrittet samt lengre armer slik at den kan brukes atskillig lenger :)

 

Uff Krølle, jeg har så vondt av den kvalmen din. Her hjelper det i hvertfall å spise, hvis ikke så tror jeg nesten at jeg ville blitt gal... Men man kommer vel gjennom det på er vis når ståa først er som den er.

 

Skravleskravle, nå skal jeg ta frem noe fornuftig her :) ha en toppers dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Åh.. sukk.. jeg klarer aldri i verden Å kommentere alt dere har skrevet!

Her er vesla fortsatt syk, feberfri idag, men fortsatt en slik "feberÅnde". Vet dere hva jeg mener?

FÅr se hvordan dagen blir idag. Mannen er hjemme idag med henne, for jeg skal jobbe. Men plutselig igÅr kveld kastet jeg opp!!! :( var bare en fire, fem ganger.. fra ca ti til tolv, og sÅ fikk jeg sove resten av natten. Men er SÅ sliten idag. SÅ det blir jobb pÅ meg idag, men en kort dag.

 

Huff.. bare sykdomsprat pÅ meg om dagen:(

 

Neida, jeg skal prøve Å la være Å bry meg med andres kommentarer over antall barn. Desverre familien som kommer mest med det. Men vi synes pÅ en mÅte vi kan forsvare det ogsÅ med at vi har tre store, og en attpÅklatt som det hadde vært koselig Å fÅ søsken til. Dessuten er det kos Å fÅ to barn sammen. Her inne( ja, vet ikke om det var strikketrÅden da, men) halv-løy jeg litt nÅr jeg lot folk fÅ tro at vi har to barn sammen, og at min eldste har vi sammen ogsÅ. Dette gjorde jeg fordi jeg var sÅ engstelig for at mange kjente skulle lese, og kjenne meg igjen her inne... siden vi ikke har fortalt noen at vi prøver pÅ èn til. Og ogsÅ.. mye fordi alt jeg skriver her, er ikke alt jeg forteller til venner og familie. Litt sÅnn "godt Å ha ukjente Å snakke med"-forum her inne.

HÅper dere tilgir meg!;)

Men stÅa er altsÅ, mannen har to barn pÅ 12 og 11 (gutt og jente)fra før av, jeg har ei pÅ 13 og sammen har vi ei pÅ 4.

Vi har hele tiden ønsket oss to barn sammen, men slo det mye fra oss fordi eldstemor(min) ble sÅ alvorlig syk, og det tok absolutt alle krefter vekk. Samtidig er vesla vi har felles veldig aktiv!! Vi kaller henne "vÅr egen lille P4" :D, og hun gjør noe hele tiden, veldig vitebegjærlig og er bÅde aktiv og vil stadig "opp og frem". De andre tre har jo ogsÅ vært aktive, men ikke pÅ samme mÅte. Min eldste er forresten veeeeldig rolig og behersket og medgjørlig. Mens lille damen er helt noe annet:D

Herlige pÅ hver sin mÅte altsÅ:)

 

Nei, fÅr stikke pÅ jobb jeg.

Beklager dette ble et skikkelig ego-innlegg!! Kommer sterkere tilbake, lover! :)

MÅtte bare forklare litt.. da jeg syntes jeg nesten hadde "lurt" dere litt. Jeg er av typen "vær ærlig, eller kommer det og biter deg i rompa tilslutt". Noe jeg følte det gjorde nÅ.

 

Tror jeg er litt uttafor om dagen jeg. Ikke helt meg selv liksom:(

Er veldig opp-og-ned i humør og grÅter og ler og drømmer om hverandre:(

 

Snakkes senere.. ikveld;)

Klemmer sendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Ønsker3gull, er ikke noe moro å være utafor. Men jeg sender deg en god klem da. Jeg synes ikke det gjØr noe at du ikke har fortalt alt. Og det er noe med at det er lettere å snakke med ukjente noen ganger, enn med familie og venner. Familie er ofte de verste å komme med kommentarer, og det gjØr vondt fordi man tenker at de burde jo vite.. Ikke sant?? SkjØnner godt dere Ønsker en til sammen. Idag er det jo veldig mange som har barn fra fØr, fØr de etablerer seg på nytt. KjØr på sier jeg, det er deres liv og dere som bestemmer hvordan dere vil ha det og hvor mange barn dere vil ha :) Og jeg synes ikke det er så stor forskjell mellom eldste og yngste og evt en liten til ;) Har hØrt om de som har enda stØrre aldersforskjell.. :) Og skal dere ha en til er det jo bare å kjØre på, jo fØr jo bedre ;) Imens får dere kose dere med å legge aksjer ;) hi hi

 

Vi valgte også bort Miele maskinen fordi prisen var så stiv. Aeg maskinen kostet vel omtrent halvparten da vi kjØpte for mange år siden. Jeg er typen som mener man ikke nØdvendigvis trenger å kjØpe det dyreste, mye bra også blant det som ikke koster skjorta ;)

SØt du Camillok, så rØrt at du gråter for jenta mi :) Joda, litt hormonell er du nok også ;)

vanskelig å gi råd i forhold til det at mannen din skal reise bort. Du må nesten kjenne på hva du selv tenker og hva som kjennes riktig. Men dersom det ikke skjer noe i natt, så tenker jeg nok at det går bra. Så fremt du er komfortabel med det :9 Og gratulere med turnusplass. Vel fortjent da, siden du ikke fikk det du Ønsket sist. Var lurt at moren din dro og så på huset, så slapp dere å gå å tro at dette var drØmmehuset.. Nå kan dee bruke enda litt tid og kanskje dra ut å titte i området selv :)

 

Nei jenter, får vel begynne å gjØre meg klar for å dra. Har en time på meg, og vet nå av erfaring at det tar såpass å gjØre meg klar til å komme ut dØra med to små ;)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke det poenget da ønsker3gull? At man skal kunne blåse ut om ting og ha et sted hvor man kan klage og glede seg over ting man ikke ønsker å fortelle "alle" om? Her er det takhøyde, selv om jeg ikke har vært med på denne tråden lenge, så er det varme og omtanke i denne tråden :)

 

Det er vel forholdsvis vanlig at man har både en og to fra før og ønsker en og to sammen. Det er klart at det blir jo dyrt, men det en selv som skal prioritere, ikke andre. Det er vel flott med mange barn? Selv har faren min meg med min mor, to barn med forrige kone og nåværende kone har 5 barn med tre forskjellige menn fra tidligere. Synes det er stas jeg! To av barna til faderns kone har fått barn allerede, og mine to halvsøsken har også en halvsøster på morens side som har to små... Så her er det flust av mine og dine og andres barn, og det er i grunn kjempekjekt :) Spesielt kona til faren min er det veldig godt å snakke med om graviditet og fødsel, hun har jo født 5 barn selv og nylig hatt to døtre som har født henholdsvis ett og to barn, så hun er virkelig inne i tingene :)

 

Var inne på 3. trimesterforumet nå, og der stod det en tråd om barselbesøk. Jeg må si jeg er veldig usikker, kjenner at jeg gjerne skulle hatt mamma her når den lille kommer, samtidig som jeg tror det kan være godt å bare være meg, mannen og den lille i starten. Tror også det kan være lurt å ikke ha besøk av for mange på en gang, vi bor langt unna alle (untatt hans familie) så folk må få bo her. Eventuelt kan vi innlosjere hos svigers. Kjenner at jeg godt kunne tenkt meg at mamma var her mens jeg er på sykehuset og kanskje de første timene hjemme, og at hun kan komme tilbake og bli en ukes tid når mannen er tilbake i jobb. Synes det er lenge om hun skal vente i 3-4 uker før hun får sett barnebarnet sitt. Jeg og mamma har et veldig nært forhold så det vil være veldig rart om hun ikke skal få se vidunderet før etter så lang tid... Hans familie er det ikke noe problem med, de bor rett i nærheten så de kan sendes hjem når som helst ;) Min beste venninne skal komme i påsken, hun bor utenlands og skal være fadder. Blir også rart hvis hun skal få komme før mamma... Både mamma og venninnen min er sånne besøkende som er til mer hjelp enn stress, men likevel så er det noe med å få litt tid alene. Oj, ble rotete dette, men altså:

På sykehuset: mamma komme oppover eller ikke?

Hjemreise dag: hvis mamma er her kan det jo være greit om hun tar seg av matlaging etc den dagen og reiser på kvelden.

Resterende 2 uker av omsorgsperm: meg, mannen og babyen alene.

Påsken: god venninne/fadder til babyen kommer

Første uke jeg er alene (dette kan bli enten før påske eller etter påske ettersom når lillegull bestemmer seg for å komme): besøk av mamma (søster blir da å komme en helg).

Deretter får far/stemor komme en helg og bror/søster komme en helg.

Og det et par andre nære venninner som kommer til å komme på besøk utover våren. Har ikke lyst til å lage "program" heller, man vet jo aldri hvordan man føler seg... Ikke greit når man bor så langt unna alle at de må få sove over...

 

Dagens hjertesukk fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS - gratulerer igjen! Kjedelig å vente lenge på første kontrolltime når man vil at noe skal skje umiddelbart... Selv var jeg på første time i uke 5 for da spydde jeg så mye at jeg trengte sykemelding. Ikke kult å stå på operasjon og plutselig måtte løpe ut... Ikke lett å konsentrere seg heller når man er kvalm. Dessuten trengte jeg henvisning til tidlig ul da jeg selvsagt hadde vært med på en operasjon med 2 timers røntgengjennomlysning to dager før jeg fant ut at jeg var gravid... Trodde jeg hadde gjort hele mini selvlysende og uten hode eller noen andre viktige deler. Litt kjekt å finne ut av det før på ordinær ul...

 

Ellers så bor vi i samme by FruLS, så det er bare å komme når kvalmen tar deg . Det er fortsatt plass, og det ser ikke ut til at jeg skal hjem med det første...

 

Så spennende med vonde kynnere på natta Camillok! Ikke bra hvis du ikke får sove da, men du er jo innenfor "termin", så noe kan skje når som helst! Kjenner så igjen den at mannen skal på kurs og på vakt og på møte osv helt opptil termindato. Blir bare stressede koner av slikt . Men det ordner seg sikkert. Du holder nok psykologisk tilbake alle tegn på fødsel til han er trygt tilbake... Gratulerer så mye med turnusplass forresten! Alltid gøy når man får det som man vil! Vi hadde utrolig flax med vår trekning og fikk nr nesten helt først :) kun en liten håndfull som skulle velge før oss, men det var ganske nervepirrende likevel, siden vi ville til et lite sykehus med få plasser.

 

Det virker som du får god oppfølging fra helsestasjonen MaMi! Godt at du blir passet på, og alltid morsomt med en anledning til vektkontroll av de små :)

 

Vi har forresten Miele vaskemaskin og tørketrommel bare fordi en butikk skulle pusse opp og hadde halv pris på alt, ellers hadde vi aldri i verden tatt oss råd til noe så dyrt. Betalte 12000 for begge til sammen og synes det var helt overkommelig. Har ikke noe varmepumpeteknologi på vår trommel, men den virker fint likevel... :) kanskje neste gang... 

 

Kjedelig med syke barn og syk seg selv Ønsker3gull. God bedring til dere begge! Synes også det er helt opp til dere hvor mange barn dere vil ha! Vi har fått evig mange kommentarer da vi sa vi trodde prinsen kom til å bli enebarn, og nå er det de samme folkene som sier - at dere orker dette en gang til når du blir så dårlig... Folk er rare...

 

Flinke dere strikkere som blir ferdig med det ene etter det andre. Jeg har visst tatt meg en liten strikkeferie. Må snart sparke meg bak og komme i gang med noe nytt. Bare å velge hva... Ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sparke*

 

Sparker litt for deg jeg, kanskje det hjelper.. ;) Jeg ble ikke ferdig med selene igårkveld da, men strikket en halv i lunsjen idag.

 

Har nå snakket med legekontoret. De hadde det visst veldig travelt, men de fikk byttet timen min likevel. Så nå har jeg time torsdag før palmehelgen. Håper på å bli henvist til tidlig UL da.. :D

 

Huff skjønner godt at du var bekymret Krølle, etter så lang røntgen-eksponering. Flott at alt gikk bra da! Er du lege eller sykepleier? Har to venninner som er hhv operasjon- og anestesi-sykepleier på hds og hus.

 

Krysser alle fingre for at ventetiden snart er over Camillok, men selvfølgelig ETTER at mannen er kommet hjem igjen!

 

Vi har ikke tørketrommel, og er veldig glad i skippertak-metoden. Disse dagene nå når mannen har vært sykemeldt er det vasket masse..hehe. Kanskje vi kan ønske oss tørketrommel til jul. Det blir jo en oktober/november-baby, så det må vel passe bra..!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet å kost meg med alle innleggene deres :) Først tenkte jeg, ånei, så lite aktivitet det har vært her, siden siste innlegg var fra 13:10, men dere har rukket mye skravling før den tid!!

 

Gratulerer igjen FruLS med endelig svar :) :) Da er du 5-6 uker etter meg i løypa du da!! Spennende. Jeg var på første kontroll i uke 8, sa at jeg ville inn tidlig fordi jeg ikke hadde symptomer. Men så klarte jeg jo ikke å vente, så jeg var jo på tidlig UL privat i uke 6. Hmm, lurer på om du får henvisning til tidlig UL pga usikker syklus. Da burde jo absolutt jeg også få det siden legen krysset av for usikker termin. Har ikke noe imot en ekstra titt på lille spire :)

Man kan spise sushi i svangerskapet, men ikke tunfisk. Ville nok ikke valgt billigste sushien i byen for sikkerhetsskyld. Har du laget det selv noen gang? Kom gjerne med tips :) Har et sushi maki kit jeg skal bruke :)

Jeg hadde ikke med samboer på svangerskapskontroll, så ikke helt poenget. Han hadde ikke muligheten til å være med på UL heller, men om han hadde kunnet så ville han vært med. På neste og resten av de vi skal på skal vi passe på så det passer for han også :) Det er jo det som er mest spennende.

 

ønsker3gull, bare å komme med utblåsninger. Og du er tilgitt for den lille (ubetydelige) hvite løgnen. Skjønner godt at du ikke vil brette ut alt i tilfelle kjente er inne og leser.

Ikke bra med syke barn og spysyke selv. Bra spysyken din gikk over da!! Er vel litt for tidlig med svangerskapskvalme? Kanskje egget festet seg da? Eller er det rart å bli kvalm da kanskje..... hmmm....

 

MaMi, fikk du veid knøttene? Hvordan var vekta? Og gikk det greit på samtalen?

 

Gratulerer med turnusplass Camillok :) Så bra at moren din var og tittet på huset sånn at dere kunne legge det fra dere nå. Da kan du lete videre etter drømmehuset. Kanskje du kan bruke googlemaps å kanskje se om det ligger store veier i nærheten. Håper du snart finner drømmehuset igjen :)

Den bodyen har jeg også sett på, og lyst til å strikke. Hvordan var oppskriften, grei å følge? Har strikket "Benjamins voksebody", og det var lettere andre gangen pga alle merketrådene jeg burde ha plassert. Så lurt å "forstørre" den litt så du kan bruke den lenger!

Spennende med kynnere. Du får knipe igjen til mannen er tilbake. Typisk at hvis han drar starter fødselen og hvis han blir hjemme skjer det ingen ting. Men bruker han lang tid på å komme seg hjem om det evt. skjer noe da? Hvis ikke så må han jo bare hive seg rundt og komme seg hjem.

Ang barselbesøket så skjønner jeg veldig godt at du vil at moren din skal se babyen før venninnen. Siden begge er mer til bry enn hjelp så kan det jo være greit å ha dem der. Om moren din drar den dagen dere kommer hjem får dere jo vært alene med babyen en stund. Tror det er viktig å være alene og bli kjent. Jeg tror ikke jeg ville lagt veldig mange avtaler, heller ta ting på sparket ut ifra formen. Den vet man jo aldri hvordan blir. Men kanskje de med barn har noen gode tips til deg, jeg har jo egentlig ikke peiling ;)

 

Nei, Krølle, nå syns jeg formen din skal bli bedre. Syns det virker som du har vært dårligere de siste ukene enn tidligere :( Hmm, vet ikke hva du skal strikke nå, men den bodyen Camillok viste var jo fin :) Eller vil du strikke noe til prinsen? Trenger like mye spark jeg. Og jeg har jo ikke formen å skylde på heller. Hadde aldri trodd jeg skulle strikke så lite som gravid, heller at jeg skulle gå bersherk og nesten strikke i søvne. Men tror og håper det blir mer når vi vet kjønnet.

 

En ting jeg lurer litt på siden det er så mange innen helsevesnet her, spurte legen, men fikk ikke noe tydelig svar: Vet dere hvordan det er med dråpesmitte/luftsmitte og graviditet? Er jo stadig smitterom på sykehus, og ikke alltid like lett å lure seg unna uten å avsløre seg. Har enda ikke fortalt til noen på jobb om graviditeten, men har vurdert det pga smitterommene. Har holdt meg unna stråling, og da hadde jeg heller røpet meg enn å utsette fosteret for det altså.

 

Er stadig ei på jobb som spør om jeg er gravid. Hun sier hun skal strikke til babyene mine når jeg får. Egentlig syns jeg det er frekt å spørre til stadighet, og det sa jeg til henne istad. Har brent meg på det selv, spurt og fått til svar at de ikke får det til på egenhånd og at hun er drittlei maset. Etter dette har jeg aldri spurt noen. Ikke vil jeg fortelle det til henne med det første heller, for hun er skikkelig skravlete og litt typen til å spre det videre. Jeg vil jo gjerne fortelle det selv :)

 

Nei, nå vil jeg lese eller strikket litt :)

Titter innom her senere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer FruLS, kan tenke meg det var herlig å se digital-testen jeg:)

Èn ting jeg lurer på.. siden de aller fleste her inne på BIM tar digital-test så tidlig, så har jeg bare hørt at man får 1-2 uker gravid, eller 2-3 uker. Men hva hvis man skulle vært enda lenger på vei.. vil det stå det også? er det hcg-nivået den testen baseres på?

Ble bare litt nysjerrig:) selv kjenner jeg at jeg er litt små-nervøs for neste uke. Men er laaangt fra så stressa som jeg var etter nyttår. Da var jeg sikker på at jeg skulle bli gravid med en eneste gang etter at spiralen ble tatt ut:D

Idag har jeg hatt stikkinger i magen:( ikke hugg, men som om det stikker litt liksom. Aner ikke hva det kan være. Ikke noe svangerskapssymptom det vel mon tro??

Hmm.. ellers, hehe Babysyk, nei, littebitt tidlig med svangerskapskvalme om det skulle være noen spire der. vil være evt. 1 uke nå siden EL, så det er nok absolutt i vel tidligste laget.

 

Tusen takk for støttende ord alle sammen!! Dere er en fiiiin gjeng dere!:)

Joda, vi selv er jo helt klar på at vi vil ha et barn til, og gleder oss og er spente hver måned (ja.. nå blir dette vel første pp da, så. Tihi:) )

Ja, barn koster. Og barn i tenårene kan være dyrt:) Men det må hver og en ta stilling til selv som foreldre synes jeg.

Men å få både ett og to barn til er noe vi har råd til, og vi skal både skifte til større bil nå uansett om vi klarer å bli gravide igjen eller ikke.. og vi skal bygge på huset. Alle barna våre får f.eks hvert sitt rom, vi får to bad og tre stuer.. så det blir ikke noe problem for noen her å få "albuerom";)

 

Men NOE må vi gi opp av goder. Selv om vi fint kan klare det på mannens lønn, så er jeg litt opptatt av å kunne finne nye, fine veier å gå opp for en storfamilie. Vi har f.eks vurdert å kjøpe hytte som kan brukes hele året istedet for å reise til syden. (det blir veldig fort altfor dyrt for en familie på seks/syv stykker. Da går absolutt alle feriepengene til bare de to ukene i syden), og vi kjøper stor bil som vi evt. kan reise på Europa-turer sammen som familie.

Dessuten må jeg gjøre kupp på mange forskjellige plan når ting skal kjøpes inn.

Men alt dette gjør ingenting synes jeg. Jeg synes også det er fint å lære barna til å spare, ikke sløse:)

 

Stakkars deg Krølle:( får vondt av at du fortsatt er så mye kvalm! Etter nattens hendelser her så har jeg ENDA mer sympati for deg, for å si det slik;)

 

Babysyk- jeg er enig i at damen er frekk. Ivertfall når hun spør gjentatte ganger!! Det er veldig uhøflig. å spørre Èn gang hvis du bevisst unngår noe, flyr mye på do og tisser e.l.. så KAN man jo spørre/ si det med en liten morsom bemerkning og le litt.. men det blir ikke så direkte igjen, så det er liksom greit synes jeg. Men så må de da slå seg til ro med det svaret de får!! Grrr.. nysjerrige folk!!

Sånn var faktisk mange her hvor vi bor, etter at vesla ble en sånn to år. De lurte på når neste kom.

 

åh, har du fått turnusplass Camillok?? hvor ble det?

 

Tørketrommel ja. Jeg bodde i leilighet i Oslo med felles-vaskeri i kjelleren en gang. Da brukte jeg tørketrommel. Helt genialt ift. håndklær og sengetøy, men jeg tøyde nok grensene litt og kastet inn det mest etterhvert. Merket at olabukene ble tynnslitte etterhvert.

Nå har jeg ikke vaskerom, har vaskemaskin på badet, jeg har også Miele, og er suuuperfornøyd! :) og egentlig burde jeg hatt trommel så hadde jeg sluppet å henge opp alt over dører og stativ i gangen i 2. etasje. Men jeg regner med at det blir tørketrommel når vi bygger på. Da får jeg eget vaskerom, et stort et.. med plass til både grovbod til møkkete sko/ regntøy/sekker og bager, og fryser og et ekstra kjøleskap skal inn dit (kaker og brus og is til bursdager og selskaper). Vi har jo bursdager halve året her vi, så her blir det mye selskapeligheter, og det hadde vært deilig å ikke alltid stresse med slikt på selve dagen, men faktisk kunne lage kaker og mat dagen i forveien for så å sette det inn på vaskerommet i det ekstra kjøleskapet. Nå har vi knapt nok plass til maten vår.. med todelt kjøl/frys på kjøkkenet! :(

Har lurt på å bytte det ut med et slikt dobbel-skap med isbitmaskin på den ene siden. Noen erfaringer på slike ?

 

Tror dere ikke jeg klarte å ta hull på twist-posen vi fikk av store damen i helgen da?? jeg som skulle vente med den til helgen når det er bursdag og greier??!!

æsj. Disse ekstra-kiloene blir liksom ikke borte av seg selv heller!!

 

Nå har jeg strikket ca 10 cm fra vrangborden nederst på jakka til lille damen. Hun er Så fornøyd med fargene. Cerise var tydeligvis en hit:)

Den grønne jakka mi må jeg ha litt hjelp til.. det får jeg på torsdag. En kollega skal se på hva jeg har gjort. Da blir det nok orden i sakene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar digitaltest senere så kommer det opp "gravid 3+", så den er laget for testing tidlig. Bare å skaffe seg - fint å få skriftlig digital utvetydig tilbakemelding, så slipper man å tyde streker og kryss... :)

 

FruLS jeg er lege. Kanskje jeg kjenner veninnen din på anestesi på hus... Skummelt... Da er jeg ikke så veldig skjult bak krøllene, men pytt sann. Har ikke skrevet noe her som jeg ikke kunne delt med de fleste jeg kjenner. Har jo litt kjip jobb i forhold til graviditet, for vi må si fra på jobb med en gang vi vet noe. Ikke alltid like lett å anonnsere for halve verden at man er tre sekunder gravid, men nødvendig da vi må gå ut av vakt og en del operasjoner... Nå hadde jo ikke jeg klart å holde det skjult heller da... Begrenset hvor lenge man kan ha spysyken før folk begynner å lure... :)

 

Veldig fin body! Tør ikke strikke noe ull som skal være tett innpå kroppen før jeg ser huden på lillebror. Prinsen kunne ikke bruke ull i det hele tatt for han fikk masse varmeutslett av det. Han var og er fortsatt en helt vanvittig varm unge som nesten ikke trenger klær... Ikke meg han har arvet det fra i hvert fall! 

 

Heldige du Ønsker3gull som skal få eget vaskerom som er så stort! Jeg har eget vaskerom nå, men det er så lite at tørketrommelen må stå oppå vaskemaskinen, og hvis det går noen dager uten vask så er det så man må ut for å skifte mening... Har planer om å slå vaskerommet sammen med bade ved siden av, men det blir nok litt frem i tid, for først er det bygging av garderoberom, større gang, takløft og garasje som står på planen!

 

Ble jammen litt dement igjen... Må lese over innleggene en gang til, så får jeg kommentere mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk, det med smitterom tror jeg igrunn skal gå greit, så lenge man er påpasselig med beskyttelse og hygiene. Kan kanskje se litt an hva type smitte det er da. (ingenting i veien for å sjekke det før man går inn)

Vi har laget sushi ganske mange ganger ja.. sååå deilig! Vi har prøvd både den "dyre" varianten med alle ingredienser fra "Blue dragon" - dedikerte sushi-greier. Men har også prøvd med grøtris, vanlig eddik og røkelaks. Vi har stort sett brukt Salma-laks, kamskjell og scampi. Scampi blir veldig godt som fritert tempura (kjøpe tempuramix), eller stekt i hvitløk, chili og olje. Som grønsaker har vi brukt alt ifra avocado, agurk, purre, gulerøtter, asparges..you name it. åh, nå løper tennene i vann her... Ellers tips til selve gjennomførelsen: har man rullematte, pass på at hvis det er "bambus-matte" (sånn med masse pinner som er surret sammen) vil risen havne nedi alle rillene og sitte fast. Anbefaler en gummimatte el.l., evt å ta plastfolie rundt bambusmatten. Og pass på å alltid ha våte hender når man jobber med risen, evt bruk litt eddik på hendene. og ikke for tykt lag med ris, da blir det bare ris og en stor klump å tygge på...

 

Krølle, jeg skal ikke røpe deg! :) Jeg snakker ikke med hun venninnen min kjempeofte, og det er ingen som vet at jeg er her inne heller (utenom hun gravide venninnen min som jeg strikker til). Og hun er nok ganske lett gjenkjennelig hun også. Jeg lurer faktisk på om ikke hun og samboeren har prøvd å bli gravid en stund.. uten at noe har skjedd. Det ble ytret av samboeren (fyllapreik) i min manns utdrikningslag at "hvis noe ikke har skjedd innen jul, er det noe galt", og det var i sommer. Kjedelig ihvertfall hvis det er sant.. litt så jeg gruer meg til å fortelle at vi er gravid, hvis det stemmer at de igrunn har prøvd lenge. Men det vet jeg jo ikke da..

 

Og Nå er jeg ferdig med hentesettet. Nå må jeg bare feste tråder, kjøpe knapper, vaske det og ta bilde, før jeg sender det over fjellet til venninnen min. Stakkar henne har blitt sykemeldt nå pga mye stress på jobb og kroppen samarbeider ikke helt. Hun har en krevende jobb (jurist), og har slitt en del både fysisk og psykisk (pga stress og ugreie jobbhendelser). Skulle ønske hun var her så jeg kunne passet på! :)

 

Du spurte tidligere babysyk hva jeg jobbet med.. Jeg har ikke master nei, så er ganske "heldig" som jobber i forskning. Av fare for å avsløre meg helt, siden bare jeg jobber med det jeg gjør (men tviler på noen jeg kjenner er her inne, og ihvertfall ikke her i strikkeforumet). Jeg jobber med et studie på arvelig kreft. Veldig spennende!

 

Var hos mamma til middag idag.. jeg og mamma har hatt et ganske turbulent forhold opp igjennom. Det er fremdeles langt ifra det sterkeste/beste det kunne vært, men det kommer seg. Vi satt å preiket masse om alt mulig, sjelden vi faktisk gjør det. og jeg tenkte for meg selv: dette går jo strålende! Helt til... Hun har en tendens til å blande seg opp i ting jeg absolutt ikke vil at hun skal blande seg opp i (penger, trening, osv). Hun gjør det jo for å være snill, for å passe på, men det bobler i hele meg hver gang! Denne gangen var det "nå må du begynne å røre på deg, ikke bare ligge på sofaen og strikke hver dag. Selv om du er ung og frisk nå, forfaller kroppen senere hvis ikke du passer på"... og hun har jo rett, men det poengteres så ofte, og på en forferdelig irriterende måte. Det rett og slett ødela hele stemningen, og jeg snakket nesten ikke med henne igjen før jeg gikk. Utrolig dumt, men sånn har det alltid vært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, plutselig kan verden bli litt liten Krølle.. som med deg på sykehuset da kanskje;) men som du sier.. alt du skriver tåler dagens lys.

Det gjør det jeg skriver også.. bare at jeg eeeegentlig ikke vil at noen vi kjenner skal vite at vi prøver. Hva om vi ikke får det til? eller om jeg annonserer en graviditet her, og naboen kommer en uke senere og gratulerer meg uten at jeg har sagt noe som helst til noen? Men, det er vel det jeg risikerer her inne. Den som er med på leken.. osv;)

 

Vel, vaskerommet er jo godt planlagt da. Vi visste at vi måtte ha et romslig vaskerom, fordi det skal romme mye. Vi har tegnet om påbygget flere ganger.. ikke minst for å skjære ned på kostnader. Vi vil ha så lite lån som mulig rett og slett. Orker ikke å ikke få sove om natta fordi vi ikke vet om renta går opp et halvt prosentpoeng!

 

Jeg tenker at jeg nok kommer til å ivre endel etter å strikke babyklær når testen en dag er positiv. Akkurat nå får det holde med klær til alle oss andre i familien:D

 

Vesla her er lik som lilleprinsen din da krølle. Varm hele tiden. Hun er tynn som en strek, har ikke mye fett på kroppen.. men varm er hun. Som å ligge inntil en varmeovn:)

Ikke som sin mor hun heller nei! :D

 

Må ta en sjekk på henne nå forresten.. hun hoster så stygt der oppe i senga si:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Nå falt jeg ut lenge her... Så lenge at jeg hadde glemt passordet mitt - og det ikke er helt lett å hoppe inn i det igjen...

 

Men alt er altså bra med meg. Jeg bare måtte ha en pause.

 

Jeg har prøvd å bla igjennom innleggene siden jeg falt ut, men det er jo 300-400 innlegg jeg har gått glipp av - så her har jeg tydeligvis gått glipp av mye! Men jeg har fått med meg at du har fått fortalt foreldrene dine om babyen Babysyk - har dere også begynt å fortelle det til andre nå? Det er vel straks 12 uker? At du har fått døpt vesla, til tross for mye gulping, Lollo - gratulerer :) Og at du har tovet i stykker dressene dine Mami... Aiaiai.. Har du fått fikset de? Har du prøvd å legge dem i vann med balsam?

 

Ellers er det så lenge siden jeg har vært her at jeg har glemt om vi har hils ("hilst"?) FruLS? Eller om jeg bare har sett innleggene dine her... Hei uansett! Og hei Camillok! Og hei igjen ønsker3gull og Krølle! Slipper kvalmen taket Krølle??

 

Det ble altså en lengre og ikke helt planlagt pause denne gangen. Selv om alt går bra. Jeg har bare vært ganske engstelig og ikke klart å forholde meg til alt som har med babyting å gjøre... Etter den siste helga jeg var her hadde jeg plutselig en toukersperiode med en del blod i utfloden, som det bare ble mer og mer av før det sluttet like brått som det kom. Så da holdt jeg pusten og forberedte meg på det verste. Heldigvis gikk det helt fint. Men det gjorde at tiden etter den første ultralyden, når jeg skulle ro meg ned ikke akkurat ble avslappende. Samtidig så forsvant kvalmen også, så jeg kunne ikke lenger tenke at så lenge jeg var kvalm gikk det i hvert fall bra. Så i stedet har jeg bare ventet på ny ultralyd og håpet å kjenne noe liv. Vi var endelig på ultralyd forrige uke - og alt er i skjønneste orden. Så nå gjør jeg et nytt forsøk på å slutte å forberede meg på at ting går galt... Jeg begynner også å kjenne litt liv, litt oftere nå, og det er nok det som hjelper mest på av alt :) Jeg har også fått sutret meg til en jordmortime, så da skal jeg ha første time hos henne neste uke. Jeg fikk opprinnelig ikke time der fordi det var fullt - og fikk i stedet beskjed om at jeg måtte fortsette å gå til fastlegen. Syntes det var ganske kjipt ettersom grunnen til at jeg ville til jordmor var at jeg ikke synes fastlegen har tatt det tatt det alvorlig at jeg er så engstelig, men etter litt lobbyvirksomhet ser det ut som det ordner seg. Så nå ser jeg litt lysere på ting.

 

Så. Ingen store kriser her i gården. Beklager at jeg bare forsvant. Jeg synes jo selv det var litt dårlig gjort, men jeg klarte bare ikke å forholde meg til alle babytingene... Jeg prøver å starte på ny frisk nå!

 

Ikke har jeg klart å forholde meg til strikkingen heller - og jeg har strikket mindre de siste tre månedene enn noen annen periode de siste tre årene.... Pussige greier. Det var jo nå det skulle ta av! Men nå skal jeg bare gjøre ferdig noen votter til meg selv, så tror jeg jeg må komme i gang med babystrikkingen. Jeg har jo så mange planer!

 

Så - beklager at jeg ikke er helt oppdatert på alt som har skjedd og skjer her - men jeg har altså et forsett om å prøve å følge med litt fremover igjen! Jeg trenger jo litt strikkemotivasjon også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen FrkHansen:) så hyggelig at du er tilbake, og at alt er bra med både deg og den lille.. tross ubehageligheter!

 

Hvor langt er du på vei nå mon tro?

 

Gleder meg til å høre om planene du har ift. strikkingen. Man må jo bare ta det som det kommer. Ikke hele tiden jeg er altfor opptatt av strikking, men syr istedet. Men håndarbeid.. eller noe kreativt.. det må jeg gjøre til enhver tid! :)

 

Her er vesla fortsatt syk, og idag ringte jeg legekontoret for å få en aldri så liten sjekk på henne. Synes de som sitter på det legekontoret er noen ganger utrolig fjerne, unnskyld at jeg sier det. Men nå sa de " joda, men alle barna i bygda er jo syke nå. Det går jo over". HVA VET VEL DE OM DET??? Bedrevitere har jeg ingeting til overs for. Ivertfall når de ikke engang har sjekket eller lyttet på henne!!! Grrr..

Jeg er jo klar over at det mest sannsynlig er "det som går" som hun har også, men nå har hun vært slik siden søndag, og inatt sov jeg ingen verdens ting fordi vesla hostet. Hun er kjempesliten selv selvsagt.. pga ikke noe søvn. Men bare en crp og litt lytting på rygg og bryst og kanskje noen gode tips og trøstende ord til en sliten mamma og pappa og en utslitt lita jente.. ja, det gjør underverker det!!

mest sannsynlig er de bare lei av å ha forkjøla og hostende folk der. Men da har de havnet på feil hylle, spør du meg! Dette er jobben deres, som min jobb er min jobb.. og ovenifra-og-ned-holdninger biter ikke på denne damen!

 

Huff. Dagens utblåsning. Skal på foreldresamtale og sette på plass skapet også. Men heldigvis er jeg saklig og forholder meg rolig i slike situasjoner da, så.

Verre her.. her får dere alt. Hohoho:D

 

Får kle på vesla jeg nå da.. og gre Einstein-håret hennes:D

Hun sier hun skal bli doktor når hun blir stor, så jeg får spille på det når hun får stikk i fingeren etterpå.

Kryss fingrene for at hun ikke slår seg vrang da jenter?;)

 

Snakkes senere. Kommer med rapport:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med legetime! Ja, man må bruke de triks man kan når barna skal ta blodprøve ja! Krysser fingrene jeg! Som bioingeniør har jeg vært borti litt av det der, og tro meg, det er IKKE bare barna som kan være vrange!!! Men fy søren, sånne teite holdninger har ingenting på et legekontor å gjøre! Fysjameg, håper de er litt greiere å ha med å gjøre når du faktisk kommer!

 

FrkHansen, nei, jeg tror ikke vi har "hilst". Jeg kom inn akkurat i det folk begynte å etterlyse deg tror jeg.. :) Hei! Jeg er 25år fra Bergen, og har akkurat blitt gravid med min første, etter 2pp.. :D Har strikket omtrent hver eneste ledige stund i 3år.

 

Huff, jeg går fremdeles rundt å tenker på episoden hos mamma. nesten som jeg ikke gleder meg til å fortelle at jeg er gravid, for aner ikke hvordan jeg skal gjøre det.. og er redd for "da må du IHVERTFALL passe på kroppen din, og bevege deg, og spise rett, og stå oppreist osv osv"... Er redd for at ikke JEG for lov å være gravid, men at hun "er gravid for meg", hvis dere skjønner? Huff, nei..håper alt går bra, og at hun klarer å "passe sin egen ræv" under graviditeten. Tips og sånn er jo greit, så lenge det ikke blir mas!

 

åh, det er så DEILIG å kunne blåse litt ut her inne!

 

Idag skal jeg på skøyter med en venninne! Får prøve å holde meg på beina.men spiren er vel godt polstret ennå. :) Blir kjekt, er lenge siden jeg har sett henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...