Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Og dette lille settet. Ble veldig fornøyd når jeg bare fikk strøket og hatt på trykknapper. Synes den blå sløyfen ble fin også, men det er jo veeeeldig nusselig da, så det er godt det er str 1-2 mnd ;)

post-830317-0-78229100-1330800554_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan nok ordne med bilde med baby inni hentesett etterhvert ja :)

 

Sitter her og venter på svoger og svigerinne, de er såååå treige! Indere har litt annen oppfattelse av tid enn oss... Vi sa ca 6 og ringte litt før syv og sa at maten var ferdig. 15 min var beskjeden da, og nå er klokken straks åtte. Jeg er kjempesulten! Ikke det at de tenker på den biten, der er det nemlig helt vanlig at man spiser først og så kan gjestene spise når de kommer... Skjønner meg ikke helt på den skikken, og liker den heller dårlig...

 

FruLS: så kjedelig at mannen din skal være så kjip :( Skjønner han jo egentlig litt også, det ER vanskelig å forholde seg til med en gang (spesielt før du får symptomer, evnt magen begynner å vokse), og det er en viss risiko for at ting kan gå galt. Tror ikke man kan så mye for hvordan man reagerer på det siste, for mange (spesielt menn) tror jeg det lett blir litt sånn at det er best å ikke glede seg noe særlig, for om det da går galt har liksom "ingenting skjedd". Dette er selvsagt å stikke hodet i sanden, fordi det har skjedd noe, og du har kjent det på kroppen uansett. Han hadde kanskje ikke tenkt at han skulle reagere slik i forkant heller...

 

Her hadde jeg forbud mot å nevne at ting kunne gå galt, det syntes jeg var vanskelig. De redslene måtte jeg altså dele med andre... Alt ble lettere etter uke 12 hvor vi også hadde tidlig UL og vi fikk se den lille sprelle inni der :) Men det er klart, om jeg kunne velge så tror jeg at jeg ville gått for min manns reaksjon hvor alt var såååå positivt.

 

oj, nå kommer de endelig, skriver mer siden! God lørdagskveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri Malla Camillok, du har strikket kjempefine klær:)) Skikkelig fint ble det.. alt sammen!:)

bleiene også, selv om jeg aaaldri selv hadde gått for tøybleier:D

 

FruLS.. jeg tror ikke du skal være så fryktelig bekymret. Det er nok mer vanlig enn du tror dette at mannfolka er mer tilbakeholdne når det gjelder både positive tester og selve svangerskapet.

Jeg tror de tar på seg den "beskyttende rollen" hvor de ikke skal liksom la alle følelser fare helt hen, fordi den biten står jo vi for.

Tror de liksom er klar over at det er helt naturlig at vi ha så mye følelser rundt dette, for spiren vokser jo tross alt inni oss, og det er vi som kjenner trøttehet, kvalme, spark og bevegelser, hormonelle utbrudd og engstelse for at kanskje noe kan være galt. De skal nok kanskje bare passe på at dersom det skjer noe galt, så er de klippen og ikke de som går helt av skaftet og gråter fordi noe er galt med forsteret.. selv om de ganske sikkert er like lei seg!

 

Fram til UL virker det som, både selv-erfart og fortalt av andre tidligere gravide venninner, at mannen tar på seg denne rollen.. og mer eller mindre utover hele svangerskapet. Men på UL får de først bekreftet at det faktisk ER liv inni den fortsatt slanke og sexy magen til dama si (noe de ikke helt sikkert skjønner), og + at de får vite at alt er bra. DA slipper de nok gleden litt løs igjen. Og så er den perioden hvor ingenting synes igjen.. før sparkene kommer og mannen OGSå faktisk kan kjenne sparkene UTENPå med sin egen hånd. Da går det nok enda et lys opp for dem.

Men de er jo veldig beskyttende typisk, og på en måte så skjønner jeg faktisk at de er litt tilbakeholdne. Det er ikke deres kropp det herjes med, selv om de kan ha empati med kjæresten sin, så VET de jo faktisk ikke hvor ille det kan være!

 

Jeg prøver bare å si at selv om jeg forstår at du ønsker en mer hjertelig glede fra mannen din FruLS, så prøv å sette deg kanskje litt inn i hans tanker. Det han tenker på nå er sikkert alt det praktiske rundt det å få et barn, og alt som kommer til å endre seg. Har vi stor nok bil? har vi stor nok plass i huset? har vi råd? osv, osv. Han har sikkert tenkt på alt dette tidligere før dere bestemte dere for å prøve, men ganske sikkert så dukker slike tanker opp i hodet igjen når testen er faktisk positivt og ting er reellt!!

Det betyr ikke at han er negativ. Bare at vi som bærer frem barnet udelt er positive og lever på en rosa sky (ja, frem til kvalmen eller andre vondter kommer da!)

 

Håper ikke du tar det ille opp at jeg sier alt dette FruLS.. og Camillok kjenner sikkert ikke mannen sin igjen i dette, og kanskje ei heller noen andre.. men tror det er ganske så vanlig.

Synes bare det er leit at du skal være lei deg, men det trenger ikke være negativt er det jeg mener å si. At det kan være flere sider av samme sak liksom;) om du skjønte det da;) hehe.

Mye forklaring her, men.

 

Uff.. nå har jeg dyttet i meg en hel pose med Smash!!

På tide å strikke litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har helt rett ønsker3gull, dette er typisk olanormann :) Min indiske mann har nok et litt annet syn på dette, men tror nok at han også tenkte en del på de tingene du nevner. Han syntes heller ikke at det var veldig gøy å se at jeg var så dårlig i starten - nå når jeg er kvalm har han et mye nærmere forhold til det: sier stadig til lillegutt at han ikke må gjøre mammaen sin så kvalm etc.

 

Og jeg tror heller ikke min mann virkelig har forstått 100% før nå i det siste at han skal bli far SNART, for oss kvinner er vi oss bevisste livet i oss mer eller mindre konstant i alle disse mnd, slik er det ikke for mannfolka. Strekker man det langt kan man sikkert si at vi har vært mødre i 9 mnd mens mannfolka blir pappa ved fødselen ;)

 

Dette ble kanskje litt rotete, men jeg tror ikke du skal ta det så tungt FruLS, det kommer, det kommer :) Bare gled deg i vei du :) Hmm... Kanskje jeg burde lære meg å hekle også? Sånne heklede tepper er jo sååå fine :) Jeg kan jo forsåvidt hekle, så det er vel bare å sette seg ned med en oppskrift å finne ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååååå fine sett du har strikket Camillok!!! Ser at det er en som ikke har problemer med at alpakkaen blir ujevn ja!!! Det var jo superpent strikket. Hentesettet og fargekombinasjonen var kjempefin, ser for meg at det passer utrolig godt til en litt gylden gutt :)

Den minste bodyen var nusselig ja, men jeg syns ikke det gjør noe på så små guttebabyer. De har lov til å ha nusselige klær de :)

Bleiene var også fine :) Blir jo nesten som truser de da :)

 

Glemte forresten å si at middagen deres hørtes utrolig god ut FruLS, det må jeg også prøve. Kjedelig med mannens reaskjon. Det er vel bare menns måte å beskytte seg selv og oss på. Du kan jo evt bestille UL til når du tror du er over 6 uker. Da har jo hjertet begynt å slå. Kanskje det hjelper for mannen din å ha sett at det virkelig er en baby inni der, og at alt er bra :) Det er jo inni oss alle forandringer skjer, så det er nok rart for dem også, jeg har tenkt litt på det i forhold til samboer.

Ellers er vi her for deg så du kan få ut frustrasjonen.

Rutene høres fine ut, du er så kreativ :)

 

Jeg har en cm igjen til jeg skal begynne på armene :) Går ikke så fort, men det går jo fremover!

 

Så koselig du har gjort det ønsker3gull :)

Morsom lille damen :) Hehe.

 

Så fin "tale" du kom med ønsker3gull :) Henger meg på deg jeg.

 

Er også veldig enig i at vi har vært mødre i 9mnd mens mannfolk blir det ved fødsel. Det er egentlig ikke så rart, for det er jo da de virkelig kjenner og merker livstegn fra babyen, mens vi har mer eller mindre gjort det hele tiden gjennom forandringer i kroppen.

 

Mmm, Smash er bare utrolig godt!! Jeg har en Smash-plate. Men jeg har også laget fruktsalat som jeg tenkte å smake på.

 

Vet dere, jeg har gått ned ca 4-5kg dette året, uten å gjort så alt for mye. Men nå må jeg snart passe meg. Tror jeg lett kan bli revet med til å nå "drømmevekta", og det er jo ikke bra som gravid!! Men jeg har jo egentlig ikke slanket meg, bare endret vaner. Og så tror jeg at jeg har blitt flnkere til å spise ofte og lite :)

 

Tilbake til strikketøyet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg vet jo at det er naturlig for de fleste menn å reagere sånn, men det får da være måte på..hehe.. "talen" din var helt super den.

 

Har tenkt litt på tidlig UL, men har ikke fått snakket med mannen om det. Det er et pengespm også, så håper egentlig å få henvisning på legetimen, men det er jo fire uker til, og da blir nok ikke UL før etter påske..men vi får se.

 

Det ble tolv lapper til slutt, før jeg gikk tom for garn. Får kjøpe mer på mandag. :)

 

Camillok, du har strikket helt nydelige babyklær. Tenker meg du gleder deg til prinsen kommer og du får bruke de.

 

Nå er det natt her. Preikes imorgen damer, takk for at dere er her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruLS: er du ikke usikker på syklus da? Du får virke litt ekstra usikker da vet du, så får dere sikkert UL tidlig ;) Nei, fysj, hva er det jeg sier.... :P

 

For min egen del så ønsket jeg tidlig UL også i forhold til dette med måling av nakkefold, det er omdiskutert, men jeg er jammen glad vi gjorde det nå! Hvis ikke tror jeg at jeg ville bekymret meg veldig over at kromosomfeil kunne være årsak til seteleie hos lillegutt. Det var godt å se en helt normal baby som reagerte med spark når det ble klemt på magen :) Var igrunn ikke så opptatt av hjertefrekvens jeg, når han sprellet så mye så måtte det jo åpenbart være hjerteaksjon :)

 

Har begynt på vott nr 2 til marius"settet", ferdig med vrangborden. Har litt lyst til å strikke votter til det pudderrosa hentesettet - hva tror dere, bare simpel vrangbord 1 r 1 vr og glattstrikk på hånda? Jakken har jo sløyfer nederst på armene, så det kan fort bli for mye... Ellers har jeg også litt lyst til å strikke lilla sokker til det andre settet, tror det er nok garn igjen... Med blå sløyfer så de holder seg på!

 

Hehe, gleder meg til lillegull kommer ja :D De siste par dagene har formen vært bedre, så utålmodigheta har vært noe mindre. Nå kan han bare komme når han er klar om dere skjønner! Personlig tror jeg han kommer den 18, har av en eller annen grunn hatt det på følelsen hele tiden. Mamma fødte forresten både meg og søsteren min på menstermindag, i følge gammel regning er det 18 mars for meg, i følge e-snurra er det 20 mars og i følge UL er termin 15... Tidlig ultralyd er jo bedre på terminbestemmelse enn ul i uke 18, og den viste nøyaktig rett i forhold til dato for siste mens... Det blir spennende å se! Svigerforeldrene mine har aldri opplevd overtid, så de mener det er helt utenkelig å gå over, kommer til uka sier de ;)

 

Jøss, fruLS; 12 av 20 lapper på 2 dager???? Jeg skjønner jeg har et stykke igjen på hastigheten her... Nå begynte forsåvidt jeg å strikke for litt over ett år siden, så egentlig er jeg fornøyd med progresjonen og resultatene! Kunne strikke fra før av alstå, men det var bare såvidt...

 

Jeg er litt spent på hvordan det kommer til å fungere med tøybleiene, men alle de jeg har snakket med som bruker slike som jeg har sydd har vært fornøyde. Mamma var superskeptisk i starten helt til hun prata med noen som hadde brukt det hele bleieperioden... Jeg får oppdatere her etterhvert som vi får erfaring! Litt skummelt å ha sydd opp så mange uten å ha hatt en baby å prøve de på riktignok, men vi satser på at de blir bra :) Uansett er de ganske fine, så jeg kan sikkert få solgt de på finn og samtidig få en aldri så liten fortjeneste på dem (om enn ikke noe særlig til timespris for arbeidet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIlde av hvordan bleiene ser ut en og en: dette er nyfødtbleier, med et "hakk" for litt plass til navlesnor.

post-830317-0-44772900-1330861297_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baksiden på Nyfødt/small bleiene:

 

Nå skal jeg gå og sy de to siste jeg har klippet opp i Nyfødt/small, da har vi 9 stk nyfødt og 8 stk nyfødt/small. Det burde holde den første tiden :) Har klipt opp en 6-7 i small også, men satser på at lillegull i magen har tenkt til å sove såpass at jeg rekker litt sying innen han er 2-3 mnd. Hvis ikke blir det mer arbeid på mamma :P

post-830317-0-13289000-1330861416_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fortsatt produktiv til å være i siste innspurt Camillok :)

Fine bleier :) Har du sydd mye før? (husker ikke om du har sagt det) De er ihvertfall skikkelig fine. Jeg syns det virker litt tungvindt, men all ære til de som orker å bruke det.

 

Håper du ikke går over tiden da. Ser for meg at svigerforeldrene kan bli skikkelig masete da :(

 

Trenger du votter til hentesettet da? Eller vil du bruke det på vei hjem kanskje. Har jo ingen erfaring, men bruker de så mye votter inne da? Hvis du skal strikke det, så ser jeg for meg at det blir finest med bare vrangbord og glattstrikk, uten "lusene" - tror det kan bli litt mye på så små votter. Evt. så kunne det vært riller istedenfor glattstrikk, da blir de vel litt tykkere.

 

Jeg strikker og strikker på armen. Går heldigvis litt fortere framover med den.

Men formen er dårlig. Jeg snufser og snufser!! Og har skikkelig vondt i nesa - samme følelse som når man har fått masse vann i nesa. Og så renner øynene litt også :( Kan ikke si jeg gleder meg til jobb i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at hentesettet blir et ute sett ja, men kanskje jeg tenker litt feil nå? Hmm... Tar nå ikke mange timene å strikke er par votter, så får vi se om der blir bra / om de blir brukt. Hvis formen min tilsier det etter fødsel vil jeg ut å trille! Er helt sykt lei av alle disse kynnerne som har satt stopper for gåturer i maaange mnd nå!

 

Jeg har sydd mye, de siste årene mest ballkjoler (årlig affære på studiet), var ikke gamle kjøttet da mamma lærte meg hvordan symaskina fungerte! Vi får se hvordan det blir med tøybleiene, kommer uansett ikke til å være supernøye på å aldri skulle bruke papir... Tiden vil vise. Men supersøte er de i hvertfall! Hva gjør man ellers? Bestiller ekstra søppeltømmimg hos kommunen? Ikke sjans om vi får plass til bleiesøppel i tillegg til vanlig restavfall her...

 

Uff, så kjedelig at du er syk babysyk! Hater å være tett i nesa og ha sprukne lepper. Fysj!

 

Jeg har forresten fått melk nå, det er igrunn litt merkelig :) så nå er det virkelig klart til lillegutt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, har alltid tenkt på sånne sett som innesett jeg da. Babyalpakka skal jo ikke være for varmt heller, ihvertfall ikke hvis du tar av jakken. Men om du skal bruke det ute, så kan du jo lage votter til. Og får du ikke brukt de sammen med sette, så kan du jo bruke de sammen med andre ting. Gutten må jo ha votter :)

 

Så morsomt med melk. Har hørt noe om at man kan stimulere melkeproduksjonen på forhånd, for at produksjonen skal komme fortere i gang når babyen kommer. Har du gjort det? Kanskje det er tegn på at fødselen er veldig nærme.

Blir nok godt å slippe kynnere ja!! Høres vondt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Tror nok jeg har tenkt på det som utesett fordi det blir vår snart. Men sånne små er jo ofte ganske kalde på fingrene... Vi får nå se :)

 

Har akkurat ruslet tur med mannen, går sakte ja! Masse kynnere og litt småvondt innimellom, men ingen tegn til at det har satt igang noe ;) God form i dag også, deilig :)

 

Angående stimulering av bryst for melk er det ikke noe jeg har gjort bevisst, men det har liksom kommet litt hvitt "støv" i de mørke bhene mine og rett og slett luktet litt sur melk innimellom... Brystvortene har endret seg en del underveis, og det må jo undersøkes ;) flere uker siden jeg merket det kom litt melk etter mye stimulering (forspill), men nå kommer det etter et par tre klem. Fasinerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fint du har strikket Camillok! Jeg liker særlig mariusbodyen med rund sal veldig godt! Hentesettet kan du nok helt sikkert bruke ute også og votter er sikkert kjekt å ha! Vet at et er de som liker å bruke votter på babyene inne også - for at de ikke skal kløne opp seg selv. Kan jo ikke være lett å klippe neglene på de aller minste heller... Og votter fikser du jo i en fei :)

 

FruLS: Første gangen vi ble gravide så var samboeren min veldig opptatt av at vi måtte til legen for å få det bekreftet - han stolte ikke helt på testen. Og det er jo ikke så rart, for et var vel slik i gamle dager, at testene ikke var helt å stole på. Så jeg måtte forklare at testene vi brukte var like gode som det legen kunne varte opp med. Det kan ikke være at kjæresten din foreløpig ikke helt tør å tro/stole på at dere virkelig er gravide? Ellers har jeg flere guttevenner som har sagt at de egentlig ikke skjønte at det var en baby der før de fikk se det på UL :) Så jeg tror nok det er ganske vanlig at gutta er litt tregere i reaksjonen :)

 

Hva er det du strikker nå Babysyk? Jeg henger ikke helt med.. Jeg har også syntes alpakkaen har blitt ganske slafsete når jeg har strikket med den. Men forrige gang jeg strikket med det gikk jeg ned 1,5 nr i pinnestørrelse. Da kom det seg :)

 

Her har jeg brukt helga på å strikke denne: http://www.ravelry.com/projects/Murf/non-stop-top-2. Egentlig begynte jeg med denne: http://www.ravelry.com/projects/Tora/byssanlull, men den så ut som den kom til å bli kjempestor så det ble en rask opprekking. Det får bli en annen gang, med et tynnere garn. Non stop-trøya er kanskje ikke helt nyfødtsøt, men den virker veldig anvendelig :) Og så gikk den superraskt å strikke. Nå brukte jeg tre dager på den, men siden jeg ikke har vært helt motivert så har jeg virkelig ikke strikket mye av gangen! Nå lurer jeg på om jeg skal strikke en til av Ruths undertrøje, ettersom den tilsvarende i Nøstebarnboka bare er i størrelse fra fire måneder. Er veldig klar for å strikke nyfødtstørrelse nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst ikke ivanlig å få melk før barnet kommer. Leste om ei som hadde fått det i uke 15 eller noe der omkring her inne. Jordmoreen sa at det var visst veldig tidlig, men ikke at det gjorde noe.

Selv fikk jeg melk sånn omtrent rundt de to siste månedene i svangerskapeene jeg hadde. Men det renner jo ikke liksom, så det er ikke noe problem. Det kommer litt melk når man er i dusjen.. for melkekjertlene stimuleres av det varme vannet, og jeg opplevde vel at det kom bittelitt av og til.. men ikke sjenerende. Ikke slik at det ble vått på bh`en:)

 

Ellers er det veldig forskjell på melk. Noen har feit og god og myyye melk, og da lurer jeg på om moren går raskt ned i vekt også. Har hørt noe om det. Selv hadde jeg ikke mye melk.. fikk aldri til å pumpe f.eks desverre. Det gjorde det vanskelig med barnevakt igjen;) å ikke ha flaske med morsmelk å fryse ned så barnevakt kunne bruke. Sånn er det når man er et vandrende matfat i de månedene. Gjorde ikke meg noe det altså, jeg trivdes aller best hjemme sammen med veslejentene mine.. eller vi tok dem med når vi skulle bort. Det ble en periode begrenset med invitasjoner siden ikke alle ville ta hensyn til et spedbarn hvis det var fest. Skjønner jo det da:) men det går jo greit å droppe festen også.

Sånn som 30-års-laget som Lollo var på hadde jeg nok strukket meg endel lenger for å få deltatt på, men.

 

Her ligger jeg idag rett ut med verkende kropp, vondt i halsen og hes:( kjedelig. Spesielt når mannen er like dårlig og vesla hoster endel men ikke har hatt feber siden fredag kveld, er pigg og dermed veldig, veldig aktiv.

Så morgendagen.. dersom vi holder henne hjemme fra barnehagen, kommer til å bli litt masete og slitsom tror jeg.

 

Vet neimen ikke hva vi skal gjøre. Jeg lurer litt på om vi skal levere henne i barnehagen, for å sove noen timer selv, for så å hente henne tidlig.. ved ett-tiden eller noe.

Hun er på en måte ikke syk nå, selv om hun hoster. Vet jo at mange barn i barnehagen går rundt og hoster.. rett og slett fordi foreldrene ikke har den muligheten som jeg har, å ha henne mer hjemme. Men jeg er Så redd alt skal blusse opp igjen og hun skal bli skikkelig syk igjen. Gjør vondt i mammahjertet å tenke på det!

 

Synes tøybleiene du har sydd er utrolig stilige Camillok:)

Masse fint stoff. Tenk om papirbleiene var like fine da??! Det hadde vært morsomt. Skal ikke se bort ifra at da hadde det vært flere som ikke hadde gjort dem noe å skifte stinkende bæsjebleier dersom det var humor og morsomme bleier:D

 

Huff. God bedring Babysyk! Leit å være syk:(

 

Forresten Camillok.. jeg er enig med Babysyk i at "mariusvottene" kanskje blir finere i ensfarget blå.. fordi de er så små og siden bodyen har endel mønster.

Det blir spennende å høre hva det blir:)

 

Selv har jeg kommet på jakka der hvor jeg skal begynne å felle til armhull. Så skal jeg visst legge det bort og så strikke ermene. Etter det skal visst ermene og resten av bolen strikkes sammen. Det har jeg aldri gjort før. Hmm... får se hvordan det går:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig mange fine plagg du har strikket og sydd Camillok!! Kjempeheldig liten prins du får...

 

Jeg har hatt en super helg sammen med storfamilien. Lenge siden jeg hadde sett mange av dem, og hyggelig å møte folk andre steder enn på sykehuset... :) Det var kjempemye god mat med koldtbord til lunsj og treretters middag. Jeg smakte på en del, men det er ikke plass til så mye mat i magen ennå. Og nå tar lillebror større og større plass så jeg skjønner ikke at det skal bli plass til mer fremover heller...

 

Jeg fikk også en liten bursdagsgave på forskudd. Måtte nesten le litt, for det var en flaske med god rødvin og en boks med sjokolade... Ikke akkurat øverst på listen over det jeg har tenkt å stappe i meg de nærmeste ukene :) Fikk også en fin skjorte og en bok jeg gleder meg til å lese så snart formen tillater det. Morsomt med bursdag. Kommer sikkert til å være helt utslitt og ligge paddeflat på dagen min, siden jeg har brukt maaange krefter i helgen, men jeg kan heller feire en annen dag .

 

Morsomt med melk i puppene på forhånd da... Da blir det nok ikke noe problem med produksjonen i tiden fremover. Synes du virker i skikkelig redebyggermodus. Godt å høre at du er i noenlunde form om dagen, så du har bittelitt overskudd til fødselen.

 

Tenker også at hentesett blir som yttertøy i bilstolen eller i vogna. Blir sikkert bra med noen små votter. De små peiver jo med armene overalt, og det er ikke like lett å pakke dyne rundt alltid...

 

Nå skal jeg hvile litt. Kjenner at formen ikke er tipptopp i dag akkurat... Satser på at litt væske og "mat" gjør susen :) God søndag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, det er snart vår :)

Men tror jeg ville brukt buksa inne også. Er jo ikke veldig lenge før det er alt for lite kanskje.

Så bra at du har fått gått en tur med mannen, det gjorde nok godt!

 

Så fin topp du har strikket Frk Hansen. Linken virket ikke, men jeg søkte bare på non stop top. Tror den er veldig praktisk ja, når det ikke er varmt og ikke kaldt.

Jeg strikker denne i lys brun: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=2〈=no Litt jentete, men dropper blondekantene om det blir gutt.

Skal du strikke fuglemammas omslagsbody? Jeg har ikke helt bestemt meg om jeg skal strikke den i off white eller i rosa/blå. Har hvitt garn liggende.... Tror kanskje det blir neste prosjekt.

Forresten, Den kjøredressen du skal strikke, jeg vurderer å strikke den eller nøstebarn sin. Hvorfor velger du den fremfor nøstebarn sin? Trenger litt overtalelse. Til dere som ikke vet hvem det er, så er det denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=23〈=no

 

Skjønner nå at jeg er veldig treig, siden ønsker3gull har tatt meg igjen, og du strikker jo en jakke som er mye større enn min. Men jeg skylder på flettene, den omgangen går litt treigere.... Du har jo kommet skikkelig langt!! Tror du misforstod hva jeg mente med de vottene. Jeg mente på de pudderrosa. Settet er strikket i glattstrikk, med noen vrange masker innimellom som danner et mønster. Det var disse vrangmaskene jeg mente kunne bli litt mye og kanskje vanskelig å få til å gå opp.

 

Så bra at du har hatt en fin helg Krølle! Det har du virkelig fortjent!!! Morsomt med gaven ja :) Du får ha det til en annen gang.

Du har bursdag i morgen? Får håpe du får hvilt deg masse nå, så du har bittelitt overskudd til i morgen :)

 

åhh, nå er jeg skikkelig godtesyk!!

 

ønsker3gull, god bedring :) Nå får vi håpe hosten og vondt i kroppen er borte en gang for alle. Så en reklame fra apotektet, og da tenkte jeg på deg. Den var egentlig utrolig teit, små barn som var mye syke, og da var det viktig med gode kremer..... Akkurat som det er det som står i hodet på en når en ikke har sovet på ett par mnd!!! Jaja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått tur i 1,5 time :) sammen med mannen! Skal ikke si hvor langt (eller kort) det var da... Hehe! Deilig med vår i lufta :)

 

Hadde strikket en vott til mariussettet fra før av, blått hadde nok vært finest, men jeg hadde så lite garn igjen... Så det har blitt røde sokker og votter med to blå striper på vrangborden. Lua har jeg strikket etter Gros djevellue, striper i hvitt og rødt. Lurte på å ha en blå dusk og blå snorer for å lage en slags "helhet", men det ble nok litt rotete dette settet... Den siste votten ble også noe mindre enn den forrige, strikker tydeligvis fastere for tiden... Jaja, det funker nok likevel!

 

Så kjedelig med syke barn... Tror nok altfor mange sender barna i barnehage når de er dårlige. Mange skulle hatt lavere terskel for å holde seg hjemme selv også!

 

Angående melk så har jeg lest at kroppen gjør seg klar til melkeprodusjon tidlig i svangerskapet, men at placenta sørger for at det ikke blir noe særlig ut av det. Er ikke sikker på om dette er hele sannheten da, de som får tette barn har jo ofte melk til den eldste når de blir gravide... Spennende med alt denne kroppen vår gjør!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvannen time tur er veldig bra - og i alle fall nå Camillok!

 

Så hyggelig at du har fått kost deg litt utenfor sykehuset Krølle, det gjør nok godt :)

 

God bedring til dere begge to Babysyk og ønsker3gull!

 

Den jakka er veldig fin Babysyk :) Har sett den på enkelte blogger og synes den er langt finere på de bildene enn på garnstudio sitt bilde - der ser den kanskje litt blass ut. Den går nok uansett fint å bruke uavhengig av kjønn!

 

Jeg har tenkt å strikke nøstebarn sin heldress senere, men tror jeg helst vil strikke den i str. ett år - med litt lengre armer og ben enn i oppskriften, slik at minien kan bruke den den første vinteren i barnehagen. Har lyst til å strikke den i nøstebarn sitt garn, men synes det virker litt grovt til å strikke i til de aller minste. Jeg tenkte derfor å strikke en i et mykere garn til å ha i år. Har derfor lyst til å strikke den i Merino Extra Fine i str. 6 md. Men er litt usikker på om jeg skal strikke den du har strikket eller denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=23〈=no. Den siste ser litt enklere ut ettersom det er riller i stedet for glattstrikk der en skal strikke frem og tilbake. Og så tror jeg kanskje jeg uansett vil strikke den uten hette. Men er litt usikker for jeg jo synes den andre ser finest ut - men er usikker på om det skyldes bildet og fargen på garnet... Tror jeg har lyst til å strikke den i den lyseblåfargen som "din" er strikket i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5time i frisk luft og i aktivitet er jo veldig bra Camillok!! :)

Det gjør ingen ting at den andre votten ble litt mindre, når gullet får de på så syns det sikkert ikke uansett. Du har jo virkelig utnyttet deg av restegarnet :)

 

Vet dere, egentlig skulle jeg ønske jeg var bittelitt dårligere, kanskje en smule feber, for da kunne jeg vært hjemme i morgen. Hater å være på jobb når jeg er sånn som dette, og syns det er vanskelig å vurdere når man er "syk nok" til å være hjemme. Føler jeg er for frisk til å være hjemme men for syk til å være på jobb :( Men håper selvfølgelig jeg blir bedre iløpet av natten da!!

 

Takk Frk Hansen, da fikk jeg også bestemt meg, da blir det merino-dressen på meg i første omgang også! Syns jo den er kjempefin, men så ser jeg at nøstebarndressen også er kjempepopulær. Jeg syns den i bare glattstrikk er finest, men uten hette. Hetta er i dobbelt lag, så jeg ser for meg at den blir klumpete å ha i ryggen om man ikke bruker den. Ihvertfall til nyfødt. Jeg strikket isteden en djevellue av restene. Jeg strikket jo en i str 6-9mnd og hun som fikk den brukte den fra første stund :) Kanskje litt for varmt for din baby, men utover høsten blir den fin. Den er ganske kjapp å strikke, selv i glattstrikk, så velg den du liker best :) Den lyseblå fargen er veldig fin, og skulle du få jente neste gang, så passer den til jente også syns jeg, med litt jentete tilbehør. Nå fikk jeg også lyst til å gå løs på en sånn dress!! Tenker uansett å strikke i nøytral farge, så den kan gå i arv. Har en følelse av at det ikke blir like mye tid til å strikke til de neste barna.

 

Nei, nå skal jeg bare få på meg pysj og hoppe i seng. Det skal bli godt :) God natt jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioi, her tar hukommelsen kvelden!

Jeg har nå kommet hjem fra fjellet og spist middag hos et vennepar. Koselig avslutning på helgen. Nå er vi plantet i sofaen!

 

Jeg har ikke sjangs til å kommentere alt dere har skrevet, men det høres ut som dere alle har hatt en kjekk helg! :) Og at det faktisk går fremover med strikkingen til folk!

 

Nå skal jeg se om jeg får gjort ferdig vesten før jeg legger meg. :) Preikes imorgen jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter:)

Ja... sov til tolv idag. Ikke i form kjenner jeg, så jeg ligger rett ut å sofaen med pledd og varm kakao. Selv om solen skinner ute, og gradestokken viser varmegrader! Men, sånn er det vel med dårlig form.. uansett årstid.

 

Lille damen ble sendt til barnehagen idag, hun hostet ikke inatt og har ikke hatt feber hverken lørdag eller søndag:) det lover bra! :)

.. men det blir korte dager på henne hele uka. Til ca to, tre.

Jeg jobber til halv fem, og det blir aaaltfor lenge synes jeg.

Jeg er veldig spent på hvordan dagen hennes har vært idag!

 

Nå skal jeg strikke litt på jakka. Hmm.. kom på at jeg er den eneste som ikke er gravid her nå.. ja, bortsett fra Lolle og MaMi da.. som forøvrig jeg savner! Hvor er dere?? :)koser med tullene deres sikkert, noe jeg virkelig kan forstå. Bare det at det er så koselig å snakke med dere også! :))

 

Så, siden jeg ikke er gravid enda,( men wow.. ikm denne uka faktisk!) så hverken strikker eller syr jeg babyting/klær Jeg ser på alt det fine dere har laget og holder på.. og til og med har tenkt å lage..

Flere ting jeg selv kunne tenke meg å strikke når jeg kommer dit dere er nå.

Jeg ønsker selvsagt veldig at jeg får en positiv graviditetstest denne uka, men det er ikke sånn at jeg går helt i kjelleren dersom jeg ikke får det. Det er vår første prøveperiode, siden dette er den første måneden syklusen er helt i orden etter spiralen;)

 

Så.. jeg gleder meg til å bli ferdig med denne jakka og tilhørende bukse til lille damen i huset, og håper jeg ganske snart kan begynne på babyting. Da kommer jeg også til å planlegge gutt-eller jenterom i påbygget; puter, puffer, sengeteppe, bilder, tapet, maling, gardiner.. ja, you name it. Jeg er nok redd jeg da kommer til å gå helt over styr og blir skikkelir rede-bygger og skal gjøre aaaalt ferdig:D

 

Men til da.. strikker jeg på denne jakka. Skal begynne på ermene imorgen. Må kjøpe pinner først;)

 

Håper dagen din er bra idag krølle!:)

inatt kastet en av de eldste opp:( håper ikke det betyr omgangssyke i heiem!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooooood bedring til deg Ønsker3gull! Ikke noe som er så kjedelig som å være syk når det er strålende vær ute... Håper sofa, kakao og litt strikkings kan gjøre deg raskt bedre :) Gleder meg til du skal teste! Det er sååå spennende. Håper virkelig at det har klaffet!! Det er alltid så utrolig koselig når de som virkelig ønsker seg barn får ønsket i oppfyllelse... Bedre enn sånne sutrepaver som meg som må ta det som dukker opp enten man vil eller ikke ;) Har du blitt lett gravid de to andre gangene?

 

Så godt å høre at lille har blitt bedre og har returnert til barnehagen! Tenker hun koser seg der noen timer, men sikkert lurt med bittelitt kortere dager i starten hvis du likevel har muligheten til det. Krysser fingrene for at opplæget i natt var et engangstilfelle... Spysyke unner jeg ingen!! :)

 

Her fikk jeg først kjeft for at jeg ikke hadde fått i meg nok væske i helgen, så ble de likevel fornøyd med at jeg hadde gått opp nesten en kilo siste uka likevel (er nå 1 kg i pluss!!!) For så at de ble misfornøyd med at det har dukket opp sukker i urinen... Må være det ene vaffelhjertet jeg kjempet innpå i går som har gitt utslag. Uansett har jeg fått innvilget noen timers perm i ettermiddag så jeg kan feire tjuetolvårsdagen min hjemme... .

 

Arbeiderne som var utenfor vinduet mitt og tildels gjennom veggen min i forrige uke, har nå heldigvis rykket betydelig lenger bortover huset, så det er mulig for et dovendyr å få seg en formiddagslur eller to .

 

Skal se om ikke jeg får rasket med meg noe tråd og noen pinner tilbake i ettermiddag, så jeg får begynt på dressen til lillebror. Han øver på kickboksing og noen ganger kjennes det ut som om han skal komme ut gjennom navlen... Det buler skikkelig og jeg kan kjenne hælen fra utsiden. Urk... Gleder meg til han får litt mindre plass inni der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...