Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dagen Krølle!! Så kjekt at det går oppover med vekten, til tross for misfornøyde leger mpt andre ting. Og suuupert at arbeiderne endelig lar deg være i fred! Ha en herlig bursdagsfeiring i ettermiddag, håper skyene sprekker litt opp så du får litt sol på deg! :)

 

ønsker3gull, så spennende med IKM. Krysser alt jeg har får at du kan joine oss andre med svangerskapssymptomer av varierende styrke.. Og så bra at lille damen er frisk igjen, håper dere slipper mer syke nå, og at alle blir friske!

 

Jeg driver å ser på finn etter barneutstyr..HAHA, ørlitegrann tidlig kanskje..!? noen som har tips om billig utstyr? evt vet om noen som skal kvitte seg med noe billig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hipp hurra for Krølle!!!

Gratulerer med dagen! :)

Og gratulerer med en kilo i pluss!!!

Håper du koser deg hjemme på perm og bursdagsfeiring:) Det har du fortjent.

Hva slags dress skal du strikke? Du har sikkert sagt det før meg jeg har glemt det.....

 

Godt at lille damen er såpass at hun kan sendes i barnehagen. Håper hun har lekt og kost seg masse. Og at mor har fått litt mer energi. Den søvnen trengte du virkelig!

Når skal du teste? Sender deg masse babystøv og håper det hjelper!

 

Hehe, FruLS, jeg begynte også å se på babyutstyr ganske tidlig! :) Spennende å drømme seg bort. Du får følge med jevnt så finner du nok et kupp etterhvert.

IKEA har jo billig møbler. Fant ut at noen stellebord var billigere nye på IKEA, enn å kjøpe brukte stellebord som i utgangspunktet var dyre. Og så har de sånne pakkepriser enkelte steder har jeg sett, med vogn, seng, stellebord og noen ting til. Jeg har ikke hørt om merkene før, så aner ikke hva slags kvalitet det er på dem da. Her f.eks http://viewer.zmags.com/publication/4d3f4b66#/4d3f4b66/41

 

Jeg våknet i natt med feber. Skulle visst ikke skrevet det jeg skrev igår. Tok to paracet, og sov mer eller mindre til kl 11. Da tok jeg tempen og to nye paracet før jeg sovnet igjen. Har vært et slakt fram til nå. Nesa og det er bedre da, så jeg håper at jeg er på bedringens vei nå. Er fortsatt ganske slapp, men er redd at jeg ikke får sove i natt hvis jeg sover mer nå. Tror jeg får strikke et par timer før jeg finner senga igjen.

 

God bedring til deg også ønsker3gull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Krølle! En kilo opp er også bra :) Håper du får kost deg litt i dag!!

 

Så kjedelig at dere er syke, damer.. Men godt at lillejenta kom seg i barnehagen i hvert fall. Men en ting, og her kan kanskje de mer drevne damene korrigere meg om jeg tar feil: Babysyk, bør du ikke gå til legen og få sjekket deg i stedet for å ta paracet flere ganger?

 

FruLS: Klart du kan begynne å se på babyutstyr allerede nå! Det er jo bare kjekt å vite hva som finnes ;) Da blir det lettere å bestemme seg for hva en trenger og kanskje blir det mulig å finne noe på salg og - da har du god tid til å følge med på det :)

 

I fortsettelsen av dress-diskusjonen: Jeg vurderer å strikke en dress i str. 3 md også - for å ha en på tidlighøsten også :) Funderer litt på denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=3〈=no. Strikket i babysilk så må den jo bli passe tynn til tiden før det blir veldig kaldt (og jeg skal ha en dress i ekstra fine merino klar)?! Men tror i tilfelle jeg vil ha litt andre farger enn på bildet. Og så lurer jeg på om jeg skal flotte meg litt og bruke Du Store Alpakka sin babysilk i stedet for Drops sin... Synes det garnet er helt nydelig, men prøver å være litt streng med meg selv - det er jo ganske dyrt. Men har innvilget to nøster til de to vestene jeg strikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme meg ble jo sittende å se på babyutstyr istedenfor da.... Kommer aldri til å bli ferdig med alt jeg skal strikke!!!

 

Du sier noe Frk Hansen, men jeg har lært at så lenge feberen går ned med paracet er det ikke farlig. Den vil naturligvis gå opp igjen når paraceten har sluttet å virke. Men om dette er feil, så må noen rette på meg!! :) Nå har jeg ikke feber. Men, selvfølgelig, hvis feberen ikke hadde gått ned vha paracet så hadde jeg gått til legen.

 

Den dressen er nydelig!!! Tror mamma skal strikke den til meg. I forhold til at det sikkert er varmere når gutten din kommer, så er det nok greit med en mindre og lettere dress ja. Babysilk kan jo brukes på sommeren også. Men sånn størrelsesmessig tror jeg det ville gått fint å brukt merinodressen fra nyfødt. Du rekker nok å få begge ferdig før babyen er ute :)

Har ikke kjent på DSA sin babysilk, men vil tro den er superherlig ja. Syns du skal flotte deg jeg. Det er jo ikke mange nøstene du trenger, og det blir sikkert igjen en såpass rest at du får nok til noe tilbehør. Sjekket prisen nå, og skjønner at du nøler litt. Men, om du skulle strikket et sett med sparkebukse og jakke, ville du brukt enda mer garn.... :) Så sånn sett sparer du jo på det (hvis du strekker den litt langt....) Hvis du strikker en monsterbukse i billig babyull, så blir ikke gjennomsnittet så ille. Nei, ble litt tull her, men unn deg det. Men husk å ta med kontanter nok til kun de nøstene ;)

Har tenkt litt på kjørepose også jeg. Tenker at det er lettere å putte babyen oppi. Så har jeg noe å bytte på med. Men har ikke bestemt meg om jeg syns det er praktisk eller overflødig. Kanskje til våren, men da er vel babyen så stor at det er lite populært meg pose....

 

Nei, får vel strikke istedenfor å bare så på strikketøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, om jeg skal tenke på hva som er overflødig så blir det jo ingen mer strikking på meg - strengt tatt har vi vel det meste av det vi trenger av strikk allerede :) Men det skader jo ikke å ha litt å velge blant! Nå ble jeg sikrere i min sak på at det nok må bli en slik dress også :)

 

Jeg mener jeg har hørt at en helst ikke skal ta så mye medisiner når en er gravid, deriblant også helst unngå paracet. Ikke det at en ikke kan bruke det i det hele tatt, men at barnets behov må veies opp mot mammaens behov for medisinen. Derfor tenkte jeg at det kanskje er bedre å ta en ekstra tur til legen, så kan heller han/hun sjekke at det ikke er noe alvorlig? Men jeg er altså ikke helt sikker her. Prøvde å sjekke en side som heter www.tryggmammamedisin.no som jeg så de reklamerte for på ultralyden, men der må en visst sende inn spørsmål for å få noe svar - en kan visst ikke lese andre sine spørsmål.. Men det går jo an å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krølle, trykk på linken baby:)

GRATULERER MED DAGEN SNUPPA :D

 

http://www.azlyrics.com/lyrics/steviewonder/happybirthday.html

"Happy Birthday"

 

 

You know it doesn't make much sense

There ought to be a law against

Anyone who takes offense

At a day in your celebration

Cause we all know in our minds

That there ought to be a time

That we can set aside

To show just how much we love you

And I'm sure you would agree

It couldn't fit more perfectly

Than to have a world party on the day you came to be

 

Happy birthday to you

Happy birthday to you

Happy birthday

 

Happy birthday to you

Happy birthday to you

Happy birthday

 

I just never understood

How a man who died for good

Could not have a day that would

Be set aside for his recognition

Because it should never be

Just because some cannot see

The dream as clear as he

that they should make it become an illusion

And we all know everything

That he stood for time will bring

For in peace our hearts will sing

Thanks to Martin Luther King

 

Happy birthday to you

Happy birthday to you

Happy birthday

 

Happy birthday to you

Happy birthday to you

Happy birthday

 

Why has there never been a holiday

Where peace is celebrated

all throughout the world

 

The time is overdue

For people like me and you

Who know the way to truth

Is love and unity to all God's children

It should be a great event

And the whole day should be spent

In full remembrance

Of those who lived and died for the oneness of all people

So let us all begin

We know that love can win

Let it out don't hold it in

Sing it loud as you can

 

Happy birthday to you

Happy birthday to you

Happy birthday

Happy birthday to you

Happy birthday to you

Happy birthday

Happy birthday to you

Happy birthday to you

Happy birthday

Happy birthday to you

Happy birthday to you

Happy birthday

Happy birthday

Happy birthday

Happy birthday

Ooh yeah

Happy birthday...

 

We know the key to unify all people

Is in the dream that you had so long ago

That lives in all of the hearts of people

That believe in unity

We'll make the dream become a reality

I know we will

Because our hearts tell us so

 

 

Yeah!! Her ligger jeg fortsatt rett ut i vannrett stilling, sikkert som deg Krølle:)), og digger Stewie Wonders herlige sang:)

 

.. og du.. GRATTIS med 1 kg + da du!!! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ligger jeg da på sofaen og spiser OpraMints.. baaare til ære for deg Krølle:) hehehe.. også liker jeg dem innmaaaari godt da:D

 

Har akkurat vært på foreldremøte. Eldste min flyttet på ny skole i høst,( geografi og på grunn av sykdommen hun hadde var grunnen til det veeeldig kort fortalt;) ), og der var en mor som visst har sønnen sin i barnehage med min lille dame. Hun sa " åh.. er du mor til ...??. Jeg har lagt merke til henne. Hun er Så nydelig, Så feminim!" og så storøyd på meg.. sikkert fordi jeg ikke så så veldig feminin ut der jeg satt. Jeg lo litt og sa at " joda, hun ser ut som en liten alv.. men .. hehe.. hun er nok tøffere enn som så" :)

Så lo hun godt og mente at sånn blir de jo av eldre søsken. Od det er jo veldig sant. jeg har et inntrykk av at dersom man får gutt først, og så jente, så blir jenta MINST like tøff som gutten. Og slik er det tror jeg med småsøsken som har eldre søsken.

Jaja.. det er min teori da:)

 

Ja, gleder meg til å teste dere. Eller.. gru-gleder meg. Har ingen symtpomer, så skjønner ikke hvis jeg er det.. men hadde vært utroooolig kos!!

 

Hmm.. utstyr ja. Er det ikke vanlig å få vogn av foreldre eller svigerforeldre til førstemann da?! ;) kanskje dere ny-gravide kan prøve å fiske litt hos familie.

Rart det der, men vogn.. vogn er ganske viktig syntes jeg.. synes jeg!

Det å trille babyen sin med en vogn man liker veldig godt, HAR faktisk mye å si.. synes jeg da;)

Der firte jeg jammen ikke mye på kravene husker jeg. Jeg skulle ha DEN vogna. Men husker vi kjøpte Emmaljunga fra Sverige istedet for i Norge.. og fikk den for 3500 tror jeg den gangen.. for 13 år siden!!

 

Denne gangen kommer jeg til å kjøpe et stellebord som kan vippes opp og ned fra veggen, som er festet til veggen liksom?!

Synes at det å ha det på pute på vaskemaskinen har vært litt trøblete når barnet blir mer enn et halvt år gammelt. For kort til barnet rett og slett.

 

Frk Hansen.. synes du skal unne deg det garnet jeg. Skal inn og kikke på det, sikkert deilig og mykt tenker jeg;)

Blir litt sånn kanskje at når man begynner å strikke med det, så er det bare det som duger. Litt risikofylt?!;)

 

Kjørepose til bil har jeg aldri hatt. Jeg har hatt strikkede dresser til jentene, og det er som regel varmt i bilen så.

Lille damen sist hadde en hvit dress med flettestrikk og med treknapper.

Den kjøpte jeg da, og husker dagene før keisersnittet da jeg pakket den ned i bagen til sykehuset sammen med de andre klærne hun skulle få ha på seg på sykehuset. La ned babyklærne som rommet bare et lite hjørne av bagen, og nedi med mine hvorpå jeg måtte presse igjen glidelåsen:D

 

Jaja.. litt mimring her:D sukk.. håper jeg blir gravid snart:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere strikkeglade jenter :)

 

Jeg har lest absolutt alle innlegg, men har gullfisk hukommelse i kveld, så jeg er usikker på hva jeg husker å svare på ;)

 

Først: Gratulere med dagen Krølle :) Bursdagsklem fra meg :) og gratulere med 1 kg +, high five ;)

 

Så masse fint dere har strikket og planlegger å strikke. Masse fine linker dere legger ut med bilder, jeg blir helt misunnelig :) Skulle så gjerne hatt ork til å strikke masse. Begynner så smått å tenke ut noe jeg vil sette igang med, det må være lite og gå ganske fort og gjerne ha pinner i str 4 eller større... Noen forslag?? enten til knøttene eller de store... Vurderer å lage noen leggingser, forslag til gode oppskrifter??

 

Ellers så har jeg hatt en veldig travel helg. Har hatt lillesøster på besøk, mannen har vært i 40 års lag til søsteren sin og jeg hadde alle jentene mine alene. :o Gikk en kule varmt i toppen min på lørdag da begge knøttene var kjempeurolige, og sov nok litt dårlig den natten. Så på søndag når vi skulle i familiemiddag hadde jeg skikkelig skallebank og ingen paracept :( Men jenter... Vi har fått nybilen :) Den er skikkelig lekker og jentene er helt i hundre :) De storkoser seg og føler seg som skikkelige prinsesser som sitter høyt og har oversikt ;) Jeg synes den er overraskende god å kjøre, bare jeg husker på hvor mye bredere den er enn volvoen vi hadde. Men jeg koser meg litt, deilig å kjøre ny bil som lukter godt og er ryddig inni :D Det siste varer nok ikke så lenge ;)

 

ønsker3gull, jeg håper virkelig du blir gravid igjen snart... Jeg gleder meg til å høre resultatet av testen. Vi er mange her som krysser fingrene for deg :)

 

Hentesett ja, det har jeg hatt til de to eldste snuppene mine. Denne gangen må jeg innrømme at jeg kjøpte ordentlig uldress fra Sparkjøp. Den ligner visstnok nøstebarn sin, men er selvsagt halvparten så dyr... Når man skal ha to er det greit å spare der man kan ;) Skulle jo bruke dressene jeg strikket, men de var for store :)

 

I går kom pappa min hit på besøk. Jeg er ei skikkelig pappajente, så jeg synes det er helt topp med besøk av han. Har ikke sett han siden før jul, så det synes jeg er veldig kos. :)

 

Vi har forresten sånt stellebord som kan vippes fra veggen. Er veldig kjekt, tror det er merket brio. Er så greit med de høye kantene på siden. :) Anbefales virkelig om man har plass.

 

Ups, da er det mating på gang... Snakkes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for alle bursdagshilsener og for bursdagssang! Det kom besøk til meg på kk mens jeg var hjemme, så nå er jeg avslørt her også... Har hatt en super dag med makaroni til middag (bursdagsbarnets ønske), og sjokoladekake/is til kaffegjestene (prinsens ønske)... :) Jeg har fått mange flotte gaver, blant annet en iPad fra guttene mine som jeg knotter på nå :) Får se hvor mye jeg klarer å bruke den, for jeg blir litt kvalm av den store skjermen, men jeg må jo bare prøve den ut...

 

Jeg skal begynne på denne dressen her: (tema2)

http://www.sandnesgarn.no/ProductPage.aspx?ProductId=202

Alltid like spennende å se om linken funker. Må teste ut det etterpå...

 

Enda flere syke... God bedring til deg også Babysyk! Håper du kommer deg raskt på beina, og at det ikke er inluensaen som har tatt deg... :) Du får finne frem sofa, pleid, varm drikke og noe nammis og gjøre det beste ut av dagene fremover ;)

 

Blir helt svett i samvittigheten når jeg ser alt det fine deres små babiser får strikket. Jeg klarer nok ikke mer enn den dressen i første omgang. I så fall må formen bedres betydelig. Trøster meg med at jeg har en del fint fra prinsens små dager, så sånn sett passer det fint men en til av samme sorten :)

 

Nei, nå er det nattatid her i leiren! Må nyte en ledningsfri tilværelse mens jeg kan, for i løpet av natten kommer de på igjen... :( Vi snakkes mer i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsåvidt enig og uenig i det du sier Frk Hansen. Leste litt om paracet og det er vel ikke anbefalt å knaske det som godteri, men f.eks Ibux skal man jo IKKE ta. Så jeg tenker at det ville stått det samme på paracet om det var like farlig. Uansett, feberen ga seg, og spist er spist. Får heller ringe legekontoret imorgen og høre. Kan jo hende jeg trenger det flere ganger. Kanskje Camillok eller Krølle kan komme med eksperthjelp :)

 

Spis noen OpraMints for meg også da :)

Man blir vel mer herjet med og må tåle mer "bank" som minstemann, så det stemmer vel. Men jeg har storesøster og vil si at det muligens gjorde meg mindre selvstendig som liten, fordi når vi var på ferieturer så var det alltid hun som tok ansvaret og styringen av oss hvis vi skulle gjøre noe på egenhånd. Mulig jeg var sjenert i tillegg, for jeg likte ikke å gå på lekeplassen uten henne f.eks. Hun snakket alltid engelsk om vi måtte det. Men jeg ser jo at min minste nevø er mye tøffere for alderen enn han eldste er. Han lærte tidlig å ta igjen :)

 

Mente strikket pose, litt som strikket dress. Også til å bruke i vogna. Men det får komme langt ned på lista. Er jo mer spennende å strikke søte små plagg :)

 

Stellebord ja. Tror jeg vil ha stellekommode. Lurer litt på mulighetene for å kjøpe en vanlig kommode (som er bred) på IKEA og kjøpe en stelletopp og skru den fast oppå. Syns det er få fine stellekommoder i brukbar pris. Vegghengt høres utrolig smart ut, men siden vi sikkert ikke kommer til å bo i leiligheten for alltid, og det nok vil sette stygge merker i veggen, vil jeg ikke henge det opp. Er vel ikke så tiltrekkende ved salg hvis det kommer en ungkar på visning. Men om vi hadde hatt hus, så ville jeg hatt det :)

 

Raser inn innlegg her samtidig som jeg skriver.

 

Så bra at du har hatt en fin burdagsfeiring Krølle. Hørtes jo ut som formen var ganske fin også :) Det liker vi!!

Så søt dressen var!! Du har jo strikket mye til lilleprinsen du! Og så har du jo strikket til storebror! Om du har tid så kan du jo strikke litt når lilleprins er født.

 

MaMi, strikkeprosjekt, jeg strikket denn kjolen på kort tid. Men vet ikke helt om det passer til årstiden.

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=9〈=no

Ellers er jo denne søt,

http://www.pickles.no/snerten-selekjole/

 

Enig med deg ønsker3gull, at vogn er viktig. Det er nok litt sånn at enten er det VIKTIG, eller så er det ikke så farlig hva slags vogn man velger. Vi får litt utstyr fra begge sider. Sånn sett er det lett å være nr 2, for da vet man hva man får. Har vel kalkulert det inn i "budsjettet" allerede. Og så får vel de fleste masse klær i gave. Tror nok vi også tar en titt over grensa. Kanskje bestemmer oss i Norge og så drar over for å se priser og bestille. Man kan jo også spare på å velge fjorårets modell :)

 

Nei, nå er det natta her i gården også! Vi snakkes.

 

Forresten, FruLS, har du fått noen symptomer på graviditet enda? Hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som alle har hatt en kjekk mandag ja! :)

 

Det største symptomet mitt er nok at jeg sitter å strikker babytøy..hehe. Hadde litt murringer i magen forrige uke, og litt hodepine i helgen, men det har gitt seg nå. Er faktisk mindre trøtt nå enn før jeg ble gravid (merkelig, skal det ikke være motsatt).

Ellers fikk jeg bittelitt brunt på papiret igår, panikken tok meg med en gang, men så lenge det ikke kommer mer, så får det vel gå sin gang. Kjenner jeg gleder meg til legetime, men det er jo såååå lenge til! (Time 29.mars)

 

Begynte på en mønsterbody igår, etter jeg hadde festet alle tråder på vesten jeg strikket. Hehe, når jeg sydde den sammen så jeg at jeg har strikket den ene skulderen kortere enn den andre, men det får så være.

Det nye prosjektet er bare såååå søtt! :) Fant noen enkle nøster i alpakka i diverse farger. Så nå blir det grå body med beige kanter og beige/mørkebrunt/lynglilla mønster. Begynner i halsen og strikker nedover, har kommet halvveis i mønsteret (ca 6-7cm). Her er bilde av en som har strikket i andre farger.

IMG_4586.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, au, au.. det gjør vooondt i kroppen!! :( Her kommer sytepaven dere:D

Nei, men spøk tilside.. dette blir jo ikke noe bedre jo! Grrrr...

Ergo= hjemme fra jobb. Vet ikke om jeg orker noe form for hodebry( strikkeoppskrifter), men ;)

 

Dere strikker SÅ mye fint altsÅ! Jeg har alltid syntes at LilleLam sine klær og tepper er kjempefine, og har lurt pÅ om jeg heller ville ha kjøpt en "hentedress" som denne:

 

http://lillelam.no/default.pl?showProduct=1344&pageId=8

 

Samtidig er det jo super-koselig Å ta den lille med hjem i noe man selv har strikket. Dessuten vet jeg ikke om den er varm nok.. tihi.. ja, hvis jeg skulle fÅtt i november 2012 mener jeg (hÅper fortsatt g-testen vil være positiv denne uka)

 

Babysyk.. massevis av god bedring til deg ogsÅ. Jeg er enig med krølle. Finn fram kosen, det har jeg gjort:)

Forresten.. er vel litt enig med deg i det med søsken ogsÅ.. nÅr jeg tenker pÅ meg selv, som er minst, sÅ var det faktisk min eldre søster som tok kontrollen. Men nÅr jeg ser rundt meg her bÅde pÅ min egen og pÅ sÅ mange andres, sÅ er det slik jeg funderte pÅ igÅr at de blir sÅ tøffe.

Det er vel bare slik at det avhenger mye av personligheten:)

Men du.. her har du en pose fra LilleLam, dersom du finner ut at du ikke gidder Å strikke akkurat det:

http://lillelam.no/default.pl?showProduct=439&pageId=78

 

Hmm.. lurer pÅ hva jeg selv skulle strikket til en spire i magen jeg. Kommer vel an pÅ Årstid man fÅr pÅ, vil jeg tro... og kjønn.

http://www.sandnesgarn.no/ProductPage.aspx?ProductId=70

Modell 22.. ligner litt pÅ dressen til LilleLam kanskje;)

eller

http://www.sandnesgarn.no/ProductPage.aspx?ProductId=96

Modell 1

http://www.sandnesgarn.no/ProductPage.aspx?ProductId=104

Modell/tema 5, enten jente-eller guttemodell. Denne tror jeg kanskje er helt bankers! :)

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b17&d_id=3〈=no

eller

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b17&d_id=1〈=no

og sÅ klart denne:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=35〈=no

hvis det blir jente, sÅ er denne sÅ gruelig søt, at den mÅtte jeg nok strikket til 1- Års dagen hennes:)

 

Ok... som dere skjønner sÅ er surfer jeg i strikkeland. SÅ .. hahaha.. her fikk dere det jeg liker i bøtter og spann:D

Eller sÅ er jeg veldig glad i klassiske klær, og leter etter dobbeltkneppet jakke, omslagsjakke og dresser og jakker med krage. That´s me:)

 

Ja, her tror jeg jeg skal finne frem paraceten rett og slett. Gjør vondt nÅ :(

.. og sÅ skal jeg surfe litt rundt for Å finne noen gode (forhÅpentligvis) priser pÅ ferie.

Har dere noen tips der forresten? feriemÅl og gode priser pÅ det? MaMi.. du som har litt større barn ogsÅ.. har du noe Å anbefale?

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter.

 

Gratulerer så mye med overstått bursdag, Krølle!! Håper du fikk en fin dag! Vinen får du spare en stund til, men det er jo kjekt å ha på lur da ;)

 

Jeg prøvde å lese gjennom alt, men husker sikkert ikke halvparten av alt dere har skravlet om. Får liksom ikke tid til å komme innom her hver dag lengre. Lillemor er våken mer og sover mindre på dagtid, så tiden flyr. Jeg har et fjell av klær som burde vært vasket og et bombet spisebord som jeg aldri føler jeg får tid til å rydde ferdig, men det får bare vente.. I dag har vi forresten vært på hs og vaksinert lillemor. Hun var meget lite fornøyd med å være der. Fikk time kl. 09.30 så vi måtte dra hjemmefra litt over 9. Vi har jo aldri vært oppe så tidlig.. Lille våknet da mannen dro på jobb 7.30, og da måtte hun stelles og få klær på seg før vi gikk i sengen igjen så hun fikk sove litt mer. Jeg måtte faktisk kle på henne yttertøy mens hun sov.... Hun er ingen morgenfugl, nei ;) Vaksinen var vond og hun hylgråt og tårene sprutet. Det var rett før tårene trillet hos meg også... Det er godt det er 2 mnd til neste gang. Stor er hun også blitt. 6360 gram og 61 cm, så opp 3 kg og 10 cm siden fødselen. :) Litt liten i hodet, men hun følger sin kurve. Jeg var og er liten i hodet jeg også, så hun slekter nok på meg der ;) Nå har hun sovnet i kurven sin for 2 gang siden vi kom hjem, så hun har nok trøtt pga vaksinen.

 

Så utrolig mye fint du har strikket til prinsen din, Camillok! Jeg blir helt misunnelig her jeg sitter. Det blir en heldig liten tass som kan bruke alt det fine som mammaen har laget.

 

Husker ikke hvem som la ut linken til den brune dressen fra Drops, men fy så utrolig flott den var! En sånn vil jeg lage til lillemor. Den dressen jeg lager nå er i str 3-6 mnd, men hun må jo ha en større en til høsten/vinteren. Vi har også en sånn ulldress fra Spar Kjøp som du har til tvillingene, MaMi. Fikk en kjeledress (type utedress) til jul, men jeg byttet den til ulldressen så hun kan bruke den til høsten igjen. Håper vi får plass i bhg, og da skal den få være der ;) Den lyseblå dressen fra Drops var også veldig fin, men jeg likte den brune bedre.

 

Mannen din høres ut som min, FruLS. Selv om han var med på både tidlig ul i uke 12 (privat for å se at alt var i orden med lille og for å sjekke nakkefolden) og på ordinær ul var han ganske lunken helt til lillemor kom til verden. Eneste gangene han var engasjert var om jeg hadde vondt noe sted eller hvis det var noe som kunne være farlig for meg eller den lille. Det er egentlig først nå etter at lille har blitt så stor at hun får med seg ting og forstår at han synes det er gøy med baby. ;)

 

God bedring til deg, ønsker3gull! Håper du finner et spennende reisemål for ferien. Jeg kan anbefale Gran Canaria. Der er det supert for barn i de fleste aldre. Vi var der i fjor sammen med mine foreldre og min da 15 år gamle lillebror. Han storkoste seg! En kollega av min far var der samtidig med sin familie og de hadde med seg 2 jenter på 11 og 13, og de hadde det veldig kjekt de også. Det går busser til byene som ligger rundt og mellom Playa del Ingles og Puerto Rico, og til forskjellige aktiviteter utenfor byene som dyrepark, westernby og lignende. Vi leide bil en dag og hadde en heldagstur rundt hele øyen med stopp på forskjellige steder.

 

Babysyk: Svogern og kona har kjøpt underskap til vask på Ikea og skudd stelletopp på den. De har vært veldig fornøyd med den. Jeg liker ikke deres stellebord, men det er fordi jeg foretrekker å ha babyen rett foran meg og ikke liggende sidelengs.. Synes bordet til svogern er veldig lealøst i tillegg, men det kan jo være det bare er å stramme noen skruer da ;) Du finner nok noe du vil ha. Det er en jungel i babyutstyr for tiden.... Det er lett å gå seg vill... hehe..

 

Krysser fingrene for deg, FruLS!! Hvor er du i syklusen nå, ønsker3gull?

 

God bedring til dere som er syke... synes jeg leste at det var mer enn en. ;) Håper dere blir bedre snart! Bloggen er forresten oppdatert, og det kommer nytt innlegg i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅ Lollo.. bloggen din har jeg faktisk helt glemt!! GÅr det an!?! Den skal jeg besøke idag:)

 

Takk for reisetips forresten. hadde vært deilig med syden, men tror det blir for dyrt med alle oss 6 til syden desverre:(

hvis vi fÅr multivan eller caravelle innen sommeren (kommer jo an pÅ nÅr vi fÅr solgt den bilen vi har ogsÅ), sÅ blir det muligens danmark e.l.

 

Jeg er ogsÅ enig med det i det du sier angÅende stellebord. Liker selv best de hvor jeg har barnet framfor meg, ikke sidelengs.

 

Syklusen min er faktisk slik at jeg har ikm imorgen:)

Ingen tegn til mens, men ingen tegn til Å være gravid heller sÅ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS, du er en RESER på strikking!! Så langt du har kommet. Er det strikkemaskin du bruker eller?!? Hvor fant du oppskrift på den bodyen? Den fikk jeg også lyst til å strikke :) Søt!

Din baby kommer til å ha masse strikkeklær når den endelig kommer!

Skummelt med brunt, men godt at du klarte å roe deg ned :) Det trenger ikke bety noen ting. Og nå som det har sluttet er jo det veldig bra! Kanskje du har noen skjøre blodkar oppi der.

Hvor langt har du kommet på vei egentlig? Blir spennende med legetime ja!! Men er jo ikke så veldig mye som skjer der.

 

ønsker3gull, du har listen klar ja :) Det prins/prinsessesettet har jeg også sett på. Syns egentlig det til gutt er finest, så tror jeg ville valgt det til jente også, bare i rosa. De linkene til LilleLam fikk jeg ikke til å virke....

Hentesettet skal jeg strikke selv, uten tvil :) Men den skal få ha kjøpeklær også ;)

Danmark høres ut som et bra ferievalg. Tror ikke det er alt for dyrt å leie en stor hytte der. Og så har de jo så fine strender :) Og store lekeplasser. Om været er fint, så er det jo nesten som syden.

 

Har ikke tenkt på det dere sier om stellebord. Men ja, jeg liker også å ha de rett forran og ikke på siden. Når jeg har skiftet på nevøene mine har det alltid vært på gulvet på en stellematte og da kan man jo snu dem hvordan man vil. Nå fikk jeg en ting til å tenke på. For det føles bakvendt å stå på kortenden av en stellekommode. Ville vært redd for at babyen snudde seg brått og falt ned på siden. Men det kan jo hende det bare er en vanesak, og at jeg venner meg til å stelle fra siden. Tviler på at samboer kommer med noe fornuftig svar. Han er egentlig mest opptatt av bil :)

 

Syns du husket godt jeg Lollo, til å ha så mye å lese gjennom :) Heldig du er som har en liten syvsover :) Det virker så koselig! Stakkars lille når hun fikk sprøyte. Og mor :( Så bra at hun vokser og blir stor :)

Skjønte ikke helt hvilken brun dress du mente, men om det er den i merino så er den nesten lik den blå, bare litt riller øverst og uten hette. Eller var det den i babysilk.

Tittet innom bloggen din, så langt du har kommet på dressen!! Joho. Armene går nok fortere siden det bare er rundt og rundt. Så nå er det ikke veldig lenge til du er ferdig :) Sitter sikkert perfekt på lillemor! Fargene var også veldig fine. Ikke typisk jentefarger, men det er fint når ikke alt er rosa og lilla.

 

ønsker3gull, når skal du teste??? Er jo så spent på dine vegne vet du!!

 

Trodde jeg var på vei til å få urinveisinfeksjon istad. Tok meg en lang varm dusj, og nå sitter jeg med varmeflaske på magen og vannflaska i hånda. Litt redd at babyen skal bli overopphetet, men varmeflaska er ikke sååå varm, så det går vel greit. Håper jeg slipper unna UVI ihvertfall. Nå skal jeg sette meg under teppe og strikke. Må jo prøve å holde følge med FruLS ;)

 

Ha en fin tirsdagskveld.

 

Forresten, Camillok, alt vel med deg? Thihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan hoppsan jenter :)

 

Først så sender jeg god bedringsklem til alle som er syke, håper dere er i bedre form og oppe og spretter igjen snart :)

 

Ang ferie som ikke krever flybilletter så vil jeg anbefale å dra til Danmark. Helt nord på jylland (tror jeg) er det ei lita øy som heter Læsø. Nydelig liten øy hvor man kan bo i hytte, bo i telt eller hotell. Det er fine plasser å sykle rundt på, og de er kjent for et saltsyderi hvor de lager salt. Her kan man også få laget eget salt som man tar med. Det er også mange kunstgallerier og glassblåseri rundt omkring på øya, for ikke å snakke om mange fine strender. Anbefaler den, sjekk gjerne ut på nettet. Ellers er det jo gøy å dra til legoland, man kan få kjøpt reltativt rimelige pakker med hotell og inngang på legoland. Vi har vært på begge disse plassene for to år siden, når jentene mine var 5 og 7 år. Veldig populært hos mine jenter :)

 

Stellerbord ja, vi har både stellekommode og vegghengt stellebord. Det på veggen er nede utenfor soverommet, så det bruker vi bare på natten. Må innrømme at på dagen bruker jeg for det meste gulvet, spesielt når jeg er alene. Da kan jeg ha begge foran meg ;) Hvordan man har babyen og hvordan stellebord er faktisk en vanesak, man blir fort vant til det man har selv og annet blir rart :)

 

Likte de linkene du la ut babysyk, skal vurdere sterkt en av de. Masse fint på listen din også ønsker3gull, jeg liker så godt merino ekstra fine, så kanskje jeg prøver meg på noe der etterhvert ;)

 

Ellers må jeg bare si som Lollo, merker at knøttene blir større og krever mer. De er mere våkne og jeg har ikke alltid så mye tid til å skrive her. Når de sover er det gjerne mange ting som skal gjøres i hus og heim ;) Får komme sterkere tilbake utover våren :)

 

Nå må jeg stikke, knirking fra kurven ;)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm... det høres så kjent og koselig ut MaMi "knirking fra kurven". Sukk.. DET er lykke det:)

Så koselig å høre fra deg og Lollo igjen forresten!:) selv om dere sikkert har mer enn nok å henge fingrene i:D

 

Jeg tester imorgen tidlig forresten. Skal oppdatere her så fort jeg kan jeg. Ligger nok rett ut på sofaen og gjør ingenting da heller jeg sikkert:D begynner å bli virkelig gørr-kjedelig!

 

Ja sikkert bare vanesak det der med stellebord. Men etter to ganger med knøtter på stellematte på vaskemaskin, så kommer jeg nå til å ha vegghengt, eller så tror jeg det er et annet.. noen venner av oss som har det. Det er litt lenger og litt mer stødig, mer kanter liksom. Må finne ut av eksakt hva det er først.. så kommer tilbake til det. Men husker jeg kunne stelle vesla der da hun var sikkert over to år uten at det gjorde noe i forhold til at hun var lang.

Men et annet vennepar har stellekommode sidelengs, og det følte jeg var kjempe-klønete. Men, igjen, sikkert en vanesak:)

 

Dere.. jeg har ligget og tenkt på navn jeg;) jentenavn nærmere bestemt. Ja, for jeg tror ikke vi klarer å lage gutter jeg;) men uansett.. jeg er såå glad i navnet Josefine, men er så engstelig for å spørre hva mannen synes. Gruer meg nesten. Fordi jeg likte det så godt forrige gang også, men da fikk jeg ikke noen stor applaus og anerkjennende nikk til det fra den kanten.

Men jeg har aldri klart å glemme det navnet:(

sikkert andre navn jeg kommer på også.. og liker han det ikke, så Må vi jo bli enige. Jeg kom med et annet forslag sist, og er utrolig glad for at vi valgte det faktisk. Men så er det dette navnet da.. som jeg ikke klarer å glemme.. ;)

Kommer nok til å tygge litt mer på det før jeg nevner det for ham igjen. Redd han steiler og sier " å nei.. det liker jeg ikke!!" eller noe sånt. Da vet jeg bare at jeg blir såå skuffet:(

 

Jaja.. får se imorgen da. Eller om mensen dukker opp i løpet av natten. Den pleier nemlig å komme om natten på meg. Heldigvis bare et par dråper da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her like gravid som før :) hadde skrevet et langt innlegg i stad her, men det va visst ikke postet... Virket som om nettleseren hadde hengt seg opp eller noe...

 

Nå greier jeg ikke å svare på alt her, ikke sjans... Mye fint strikketøy da :) men gratulerer Krølle med dagen på etterskudd ;)

 

Vi har begynt å leke litt med tanken på å bygge hus... Noen her med erfaring? Sitter og ser på div på nettet nå, det er jammen mye å sette seg inn i! På den annen side er det godt å ha noe annet å gjøre enn å bare vente også... Selv mannen begynner å bli utålmodig nå.... Han har spurt meg de siste to morgenene; skal du føde babyen min i dag? Han er nå søt, prøver å overtale lillegutt til å komme ut :)

 

Ønsker3gull, spennende med testing! Krysser fingrene. Ble du lett gravid sist?

 

Skriver mer senere, tilbake til husprosjektet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læsø skal jeg ta nærmere i øyesyn MaMi. Takker og bukker for tips. Kom gjerne med flere.. selv om det ikke er Danmark altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nybilen MaMi! Det er så gøy med ny bil... Utforske duppeditter og prøvekjøre... Håper du blir superfornøyd med den! Uansett greit å ha god plass til alt og alle når man skal ut på kjøretur. Vi hadde bilen vår på service og eu-kontroll i dag. Ble 15000 fattigere, men en bil i tipp topp stand :) Heldigvis er billånet akkurat nedbetalt, så da har vi 14000 ekstra hver mnd å bruke - denne mnd altså på bil...

 

Ferie høres deilig ut! Tror det blir mest hytteferie på oss denne sommeren. Aner jo ikke hva slags lillebror vi får servert. Bedømt ut fra aktiviteten på innsiden, er det i allefall ikke et murmeldyr... Kanskje vi drister oss en tur til dyreparken eller til tusenfryd kombinert med besøk av familie og venner, men det får bli litt på sparket. Kan anbefale feriehusene i tilknytning til legoland/lalandia badeland. Mye gøy for både store og små! Feriehusene i tilknytning til lalandia på lolland er også fine. Da er man nært stranden også hvis man vil variere badested i tilfelle fint vær :)

 

Tittet innom bloggen din jeg også Lollo! Mange spennende prosjekter på lur, og jeh gleder meg til å se dressen ferdig! Og ikke minst til dekorasjonene fra dåpen... . Urk... Vaksine er like ille for mor som for babyen. Husker prinsen ble så forfjamset at han bare gapte og så på helsesøster med store øyne. Godt med litt puppings etterpå uansett! Flott at gullet vokser seg stadig større! Det med hodestørrelse er en utfordring - blir alltid feil vettu. Enten så er man trang i nøtta eller så er man tjukk i hue... Så lenge hun følger sin kurve er det nok ingen grunn til bekymring!

 

Ikke morsomt med noe som ligner blødning så tidlig i svangerskapet, men det hørtes heldigvis ut som det bare var bittelitt og helt sikkert ingenting å bry seg om! Jeg ble litt småpanisk etter en blødning i uke 18. Tenkte at nå har jeg fa... meg spydd i 14 uker til ingen nytte.... Men så var alt i skjønneste orden likevel... :)

 

Det er nå ganske nylig man har begynt å advare gravide og småbarn mot paracet, men det er fortsatt det tryggeste å ta hvis man trenger noe febernedsettende eller smertestillende. Høy feber i første trimester er jo ikke anbefalt, så da hadde jeg nok bøttet innpå med paracet. Som regel er det jo ikke snakk om mer enn et par dager før man er på beina igjen. Her på obsposten deler de ut paracet over en lav sko...

 

Mange linker til flotte babyplagg som ligger her nå synes jeg! Skulle bare hatt en strikkearmada og beordret, så hadde det blitt mye fint til lille! Litt spent på hvordan sommeren blir. Hvis det blir varmt og fint trenger jeg jo knapt klær i små størrelser.., kun bodyer, pyjamaser og noen tepper... Men hvis sommertemperaturen blir som i fjor, trenger jeg full vinterkolleksjon fra str nyfødt. Fikk en babypyjamas av mamma i går, og jeg tenkte - herregud skal ungen være så liten at den passer inni her??? Også var det str 56, og det husker jeg var aaaaltfor stort til prinsen de første 2-3 mnd. Så nå lurer jeg litt på hvor små de nyfødte egentlig er... Tror jeg må rusle bort på barsel på inspeksjon en dag. Rart hvor fort man glemmer!

 

Camillok - jeg lurer også på hvordan det står til med deg! Innbiller meg alt mulig jeg når du ikke sier pip hver dag...

 

God bedring og god testings til deg ønsker3gull! Hvor lenge klarer du å vent før du tester? Du må ha viljestyrke av rustfritt stål!

 

Fikk meg en jordmorkontroll igjen i dag - det er alltid morsomt. Var noen studenter som skulle øve, det er artig! Studenten har bare flydd rundt og målt blodtrykk på damene med svangerskapsforgiftning, så hun målte sikkert ti ganger før hun nølende kom frem til 90/60. . Hadde fortsatt sukker i urinen i dag, men glukosebelastning er uaktuelt å gjennomføre, så jeg regner med at det bare blir fulgt med kontrollprøver en gang i blant :) Magen blir stadig større, og følger den røde streken på svangerskapsjournalen. Og hvis dere lurte, så banker parasitter 148 ganger per minutt hørt med doppler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg fikk heller ikke postet det siste innlegget mitt Camillok. Har skjedd meg før også.

Skulle bare si, kort fortalt MaMi.. takk for tips. Jeg skal se nærmere på Læsø.

Tar gjerne imot flere tips altså dere.. også fra andre steder enn Danmark:)

 

Camillok, ja jeg ble i grunn gravid veldig fort. Må jo si det, 1. eller 2. pp. Desverre gir det litt lett forventninger nå;) dette er vår 1. pp.

 

Så spennende med eventuell husbygging da du. Nei, har ingen erfaring.. enda. Vi skal jo bare til med påbygg vi da,men har skjønt at det er nok å gjøre selv på det. Heldigvis så skal vi ikke bo i det, men åpner opp når det er ferdig.. ja, ivertfall når 1. etasje er ferdig (gang,grovbod, syrom/gjesterom, bad, wc, vaskerom og hunderom). Så får andre etasje komme litt etterhvert (to soverom og et bad, men badet blir et soverom foreløpig mens vi bruker det gamle badet vårt nede)

+ at foreldresoverommet vårt blir gjort om etterhvert til et åpent spill/hobby/venne, lekserom for ungene.

Merker behovet for både en ekstra stue og et ekstra bad når npen av barna begynner å bli store ja! :D

Nå er det mer aktuelt å være oppe til ellevepå kvelden i helgene, spille musikk/singstar, se mer på tv og har oftere venner på både besøk og overnatting. Det behovet meldte seg litt fra de var rundt 10, 11 år :)

 

Husk det damer.. årene går fort. Huff!!! Nå følte jeg meg gammel nå. Hahaha :D

 

Nei, nå puttet du på en femmer Camillok. Jeg elsker husbygging, tegning av hus, planlegging, interiøret osv, osv. Hehe.. jeg burde bare holde meg laangt unna å svare på slikt. Da går tåta:D

 

Jeg er forresten veldig enig med Babysyk.. FruLS.. bruker du strikkemaskin?? Hahaha.

Men seriøst.. du strikker sinnsykt fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravlings :)

 

Har helt glemt å gratulere med ny bil i "hus" MaMi :) Kom på det det igår kveld tror jeg det var, men da hadde jeg lagt meg. Og så glemte jeg det helt til du fikk gratulasjon igjen. Morsomt at jentene føler seg som prinsesser og at mor liker bilen :)

 

Skjønner godt at du og Lollo prioriterer de små prinsessene istedenfor oss strikkekjerringer ;) Men utrolig hyggelig å høre fra dere når dere er innom!!

 

Det lyser humor av hele innlegget ditt Krølle. Morsomt å lese fra deg. Skjønner virkelig ikke hvordan du holder humøret oppe!! Jeg som blir et nervevrak bare av litt begynnende uvi!! Forresten så leste jeg at det i denne uken kan føles som man har uvi fordi livmor presser på blære før den flytter seg oppover, så nå puster jeg normalt igjen.

Veldig lettet over å lese om paracet-infoen din! Har jo hatt en smule dårlig samvittighet. Skal prøve å ikke bruke det mer, ihvertfall være kritisk.

Hehe, husker ikke hva du skrev, bare at det var morsomt å lese innlegget :)

 

Hmm, hukommelsen virker ikke helt.....

 

Camillok, så gøy at dere tenker tanken å bygge hus. Har ingen erfaring der. Tror jeg ville valgt et ferdig tegnet og heller gjort små endringer på det. Dere kunne jo gått litt på visninger så dere ser smarte løsninger og får ideer. Eller sette opp en liste med ønsker for hva dere vil ha. F.eks vaskerom, syrom.

 

Håper jeg får lurt meg til å titte innom her i morgen på jobb. Men sjelden jeg tar sjansen på det egentlig. Så da får jeg vente i spenning til etter jobb! Har en god følelse jeg ønsker3gull :) Tenker litt at kanskje du får gutt, siden du tenker så mye på Josefine og mannen din ikke liker det navnet så godt. Eller så får du nevne et skikkelig stygt navn først, sånn at han liker Josefine bedre ;)

 

Målet mitt for idag er å få ferdig første ermet på jakken. Målet til FruLS er sikkert å få ferdig bodyen... Vi har alle våre mål....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jenter, nei, jeg har nok ikke strikkemaskin. Jeg syntes det er juks! Og igår ble halve mønsteret rekket opp igjen, for jeg hadde glemt en økning. Det gårlitt i bølgedaler egentlig den strikkingen. Første kvelden satt jeg tre-fire timer og bare klirret med pinnene da, og på små plagg så går det jo unna da. Men den blir nok ikke ferdig før ut i neste uke en gang (eller kanskje i helgen, hvis inspirasjonen til å rydde gjeste[kommende barne-]rommet ikke finner veien).

 

Oppskriften på bodyen er fra en bok jeg har ("Strikkelyst") fra hobbyklubben. Men jeg kan kanskje kopiere den til deg babysyk?

 

Så skummelt med begynnende UVI, men enda godt du fikk en naturlig forklaring på det! Håper at det faktisk ikke var UVI.

 

Her driver jeg og "psyker meg ned" før legetime, slik at jeg skal fremstå som urolig for barnet så han gir meg tidlig UL. Hvor lurt er DET liksom?? å gjøøøre seg selv bekymret. Nei huff! Må slutte med slikt! Men jeg merker at jeg går inn i "usikker-fasen", for har lite symptomer nå..

 

Men en ting som akkurat slo meg. Kan inntak av folat gjøre at jeg er mer opplagt? Føler meg mye piggere nå egentlig enn før jeg ble gravid, og da tok jeg ikke folat (var en smule glemsk). Bare en tankestrek...

 

Ang. stellebord så kommer nok jeg til å ha barnet sidelengs, tror jeg. Alle mine venninner med barn har hatt det slik, og jeg har syntes at det var helt naturlig. Nå kommer nok ikke vi til å ha et eget stellebord, for vi har varmtvannstank på bad/vaskerom som er bygget inn i en stor kasse. Så jeg har "stellebord" på 1x1m ca, med vegg på to sider, samt en benkeplate på 2,5m som går ut i den tredje. Så jeg kan vel egentlig snurre barnet akkurat som jeg vil.. :D

 

Det jeg egentlig tenker mest på for tiden, er:

Skal vi fjerne gjesterommet/kontoret/hobbyrommet og bare ha barnerom, eller prøve å kombinere det på et vis med romdelere?

Mannen snakket om å selge gjestesengen, så tror han er innstilt på å bare ha barnerom. Men det er jo greit med et gjesterom også. Så litt i en interiørartikkel for noen uker siden om smarte løsninger i små rom, og ble litt inspirert. Så jeg har prøvd å tegne opp hvordan jeg ser for meg kombinert rom, og målt og alt. Tror det blir i trangeste laget, men alt går hvis man må sant?! Hva ville dere gjort hvis dere bare hadde hatt to soverom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen var negativ imorges:(

 

.. nå er det bare å vente på at tanta skal komme på besøk. Jo før jo bedre nå når testen var negativ:D

Men jeg er ikke deppa altså dere. Dette var vår første pp, og vi har blitt eldre, osv osv. Vi fortsetter å prøve, er så mye annet som skjer nå også så;)

Jeg vet at dersom testen hadde vært positiv, hadde jeg løpt ut i garnbutikken og kjøpt garn til å strikke babytøy.. :D nå fortsetter jeg på lille damen sitt sett istedet:))

 

Jeg er enig med deg Babysyk.. jeg lo så tårene trillet her igår av innlegget ditt krølle. Det var deilig befriende å lese galgenhumor på en dag hvor jeg hadde så vondt i hele kroppen, hostet til jeg brakk meg og lå rett ut HELE dagen!

å lese at du ble forbanna over å spy i 14 uker, kanskje bortkastet, da lo jeg så høyt her.. og samtidig hostet.. at mannen kom løpende. Så jeg måtte lese det for ham, og da lo han godt også:D

Han vet jeg er her inne og skravler med dere strikkedamer. Jeg har kort fortalt om dere, og sier at det er deilig befriende å skravle med damer i mer eller mindre samme situasjon som meg og det aller beste.. er kreative og strikker akkurat sånn som meg. Koselig å ha noe til felles. Jeg føler nok jeg har mer tilhørighet på denne tråden enn på noen andre.. ja, og så leser jeg endel på tråden for de som er over 35 og prøver;)

 

Men damer.. må bare få si dette.. dere er herlige alle sammen, og jeg er glad jeg har dere her:) At det er takhøyde nok for å kunne slå ut med armene og ut med alle følelsene sine et sted er vidunderlig. Joda, kan gjøre det her hjemme også, men her vil man jo skåne sine kjære mere.. dessuten, barna vet jo selvsagt ikke at vi prøver å få et barn til.. og siden jeg er så opptatt av det nå om dagen, så er det veldig godt å ha et sted å snakke om det.

Takk damer:)

Mannen tar forresten også negativ test med fatning. Han øsnker selvsagt også en positiv test, men likevel.. han også tenker at vi akkurat har begynt å prøve, så;)

 

Idag har verkingen i kroppen opphørt, men jeg hoster stygt fortsatt.

Gleder meg til å gå på jobb imorgen!!:)

Idag skal jeg gleder meg over at jeg er inne når det blåser og snør ute, og jeg skal se om jeg klarer å finne noen pinner å strikke ermene med. Grave, grave i gamle poser... hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...