Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Så kjedelig med negativ test, Ønsker3gull. Men du får se på det sånn: Nå får du tid til å bli ferdig med lille damen sitt sett, fØr du blir opphengt i babytØy. :)

 

Så bra at kroppen blir bedre da! Ikke noe kjekt å være syk. Men ganske kjekt å være inne med ruskevær ute ja. Når jeg sto opp imorges hadde dØrmatten vår blåst avgårde..hehe.

 

Det er bare kjekt at du er her Ønsker3gull, og alle dere andre! Det er befriende å ha alle her, og kunne dele alt det man ikke nØdvendigvis hadde delt med andre. Og bare skravle! Masse! Kjekt å hØre at ikke alle er "perfekte"..hehe..

 

Nei, nå får jeg jobbe litt, er farlig dette her. Vil jo mye heller skravle med dere hele dagen enn å jobbe.. Kanskje jeg må legge inn BIM-forbud på jobb, slik som andre har (husker ikke hvem). Men da blir det jo såååå mye å svare på om ettermiddagen.. huff..vi får se hva det blir til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, perfekt nei.. haha. Det hadde vært kjedelig. Ingenting å jobbe med og gått med nesa i sky? Neeeei, det tjener ingen:)

 

FruLS.. jeg husker noe Camillok "sa" .. som glapp ut .. hehe. Du får være veeeeldig usikker på termin, når siste mens var, si at det var tull med syklus osv.. så får du nok ultralyd skal du se;)

 

Selv har jeg hatt en exu(svangerskap utenfor livmoren), så jeg får ul tidlig. Men jeg kommer uansett til å gå til min private gyn. som er spesialt på UL, i uke 8. Dette for å se om jeg skal ta duo-test eller fostervannsprøve.

Det høres sikkert voldsomt ut for de fleste her. Men vi har gått gjennom to, tre år med et rent helvete her fordi en av våre var livstruende syk.. og hvis vi kan gjøre et forsøk på å få sett om foster er friskt eller sykt, så gjør vi det. Jeg har faktisk ingen kvaler på å si det, men ikke alle som tåler å høre det.

Vi har sammen, mannen og jeg, gått gjennom alle de etiske tingene rundt dette og alle spørsmål vi har, og begge har kommet frem til at vi vil teste.

Derimot har vi selvfølgelig ingen garanti på at vi får et friskt barn uansett, for det er ikke alt de KAN teste.

 

Mer tror jeg ikke jeg vil skrive om det i grunn.. siden her er det mange "nygraverte" :) .. og jeg ikke vil uroe noen.

Jeg ER tross alt 38 år, har gått gjennom det jeg har gjort .. og det er MIN historie.

Synes ikke unge, friske mennesker skal tenke så mye over slikt:)

Nyt graviditeten:)

 

Klemmer dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dumt det der med syklus egentlig. for jeg har allerede gitt beskjed til legen om når forrige mens var, så det vet de jo. Men jeg vet jo ikke hvor lange sykluser jeg har da... o:-)

 

Det med testing forstår jeg veldig godt! Jobbet som sagt med det i litt over et år, og er fremdeles tilknyttet den avdelingen (selv om jeg no jobber med forskning på kreft). Tror kanskje jeg skal bruke det som en grunn til tidlig UL også, at jeg er bekymret fordi jeg ser alt som går "galt" på jobben.

Har også en syk kusine, og har sett hvor mye det har gått utover min tante/onkel. Nå er hun 14, men fremdeles relativt avhengig av hjelp. Hun fungerer, spiser, snakker går osv, men kommer aldri til å klare seg selv. Så der er nok bofelleskap elns løsningen etterhvert. Men jeg vet at mange tviler mtp prøving, og har problemer med etikken rundt det! Men ville egentlig bare si at jeg forstår deg veldig godt og respekterer det!

 

Hehe, jeg klarte ikke holde meg unna nei.. :S Tror det er litt dødfødt prosjekt egentlig..jobb-forbudet altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, jeg lurer på noe som kanskje dere kan hjelpe meg med?

 

Inne på terminkalkulator, under Avanserte innstillinger. Lurer på om dersom det er f.eks 15 dager mellom EL og mens.. burde jeg ikke da også endre "dager i syklus" til å være 29 dager??.. og hva da med "lengde på svangerskapet" ?

 

Jeg hadde første dag mens den 8.februar, EL den 22.feb. men tror kanskje ikke mens kommer før imorgen.. 8.mars. Det er da 15 dager mellom el og mens denne gangen..

 

Eller ?? blir littebitt forvirret jeg. Hadde vært moro å vite eksakt liksom;)

Spør på jordmor-siden også altså, men de bruker å lang tid på å svare.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei alle flotte damer :) fint med et sted å kunne syte, klage, glede seg på egne og andres vegne OG få kreativ input :)

 

Synd det ikke ble noe denne gang ønsker3gull, men på den annen side betyr det jo flere dater med mannen og det er jo kos (savner det ja!!!) ;) Du er vel flink til å ikke slurve med folaten? FruLS, kan ikke si at jeg ble mer opplagt av den, bytta ut p-piller med folat 3 mnd før vi ble gravide (men prøvde ikke før litt senere, tenkte det var like greit å opprettholde en pille om dagen vanen).

 

Skjønner forresten veldig godt at dere vil teste ønsker3gull, vi hadde tidlig ul hovedsakelig for å se etter nakkefold. Jeg har jobbet en del med psykisk utviklingshemmede og må si at der jeg jobbet hadde de det godt. Men tror nok ikke jeg ville ha satt et barn til verden dersom det var slik fatt, i hvertfall ikke nå som jeg fortsatt er ung og har mange flere muligheter til å få barn. Det er mye som må forsakes i en familie med slike barn, og selv om de er skjønne og så absolutt fortjener livets rett så ville jeg nok ikke gått den veien om jeg kunne velge... Respekterer selvsagt de som ser annerledes på dette!

 

Ellers har de fleste mens 14 dager etter eggløsning, det er den andre halvdelen av syklus som kan være veldig forskjellig. Nå vet jeg jo at du testet deg ønsker3gull, men måler ikke disse testene LH stigningen som kommer ett døgn før selve EL? Det er jo dagen før det er mest optimalt å ha samleie også, hvis disse testene viste selve EL ville man jammen få det travelt da egget stort sett lever i 6-12 timer, maksimalt 24??? nytter ikke å si man er sliten da ;)

 

Er ferdig med hele Mariussettet nå, skal stryke det og legge ut bilde. Hmm... Lite strikking på meg den siste tiden siden jeg er så opptatt av hustitting! Kikket på kjøkken i går, jeg og mannen er herlig samstemte om hva som er fint :) ble litt stresset når han plutselig ikke likte de fasadene på hus som jeg liker (er nok veldig tradisjonell og liker gammel stil), men det viste seg at han ikke så for seg hvordan utearealene kunne bygges/utnyttes når man hadde verandautgang fra stue til hage på bakside av huset i bakkeplan. Han så for seg at man måtte ha en enorm terrasse i 2 etg! Men nå tror jeg vi er på nett igjen her :) har kikket litt på http://www.fiskarhedenvillan.no/ liker flere av 11/2 og 13/4. Relativt nye i Norge da, så det kan jo være risky, men samtidig så ønsker de vel å få et godt rykte som nyetablerte. Ser nesten ut som om de er mer trøbbel med en del av de mer etablerte firmaene, spesielt HortenHus er visst helt fullstendig katastrofe!

 

Det er så fint å ha noe å konsentrere seg om nå på slutten, ventetiden er drøy nok som den er... Tror nok at jeg kommer til å gå litt over... 39+2 i dag! Det ryktes jo at disse guttebabyene har der litt mindre travelt med å komme til verden, og er han som pappaen sin så er han riktig så treg ;) Neida, mannen kan raske på når der gjelder, men han liker å være helt sikker før han hopper i ting. Nå er han i hvertfall utålmodig, han har allerede spurt meg om jeg skal føde babyen hans i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru LS, bare dumt å "late" som om engstelse er grunnen til ønsket for tidlig UL, ikke alle leger som synes det er god nok grunn uansett. Men usikkerhet i syklus er viktig, og siden du faktisk er usikker her så skader det jo ikke å forsterke denne litt ;) greit nok at du vet siste mens, men så lenge du er usikker på når den før der var, og/eller at de har kommet uregelmessig siden du sluttet på pilla, så skal det være en grei indikasjon. Men du må være mer usikker på syklus enn en uke til eller fra tror jeg ;)

 

Selv fikk jeg tidlig fordi jeg fikk mage så utrolig raskt og jeg fikk helt hetta over om det var tvillinger... Ellers hadde jeg bestilt time til privat gynekolog som jeg da avbestilte...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Camillok, EL-testene viser LH-stigning står det. Det er første gang jeg bruker det.. så er litt lite kjent med det. Men ,men.. hmm.. kanskje jeg skulle ha mens imorgen istedet da?!

Men testen burde jo vært positiv uansett idag da synes jeg.. eller?! En test kan vel ikke først bli positiv flere dager etter ikm liksom??

Huff. Man kan jo bli rar av dette:D

 

Jeg er enig med Camillok der FruLS.. tror ikke mange leger vil henvise til UL fordi du er bekymret over det du ser hver dag, desverre. Det må nok sterkere lut til;)

 

Nå har jeg gravd i gammelt strikketøy, og dratt ut pinner fra noen strømper jeg skulle strikke. Så nå har jeg gått igang med et ermet til jakka til lille damen. Ferdig med vrangborden. Sinnsykt vondt i hodet.. har hatt det i tre dager nå, så tar en pause.

Sikkert fordi jeg ikke har fått frisk luft og ligger rett ut:(

 

.. og joda, jeg tar folat OG Multivitaminer. Har tatt det i noen måneder allerede.. siden spiralen ble tatt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo igrunn enig med dere da damer! Så det blir nok ingen tidlig UL på oss, medmindre vi går privat. Vi får se hva det blir til. :)

 

Har litt rosa/brunt idag også, men har lest på mammanett at det visst er normalt rundt uke 6. Så satser på at det ikke tar seg opp og blir en skikkelig blødning, men at det forblir sånn det er nå eller forsvinner helt.

 

Hvis det fremdeles er G-test du snakker om ønsker3gull, så kan den være negativ mange dager etter IKM, hvis du produserer sent HCG. Har lest her at noen har gått både en og to uker over før den slo ut. Hvordan har det vært på de andre? Hvor langt var du på vei når du testet? og var det tydelig strek, eller svak strek første testen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææsj.... Ønsker3gull - det var da kjedelig med negativ test! Da får du bare gå i gang med planlegging av en adventsbaby i stedet... Mørkt ute, snø, stearinlys inne og en bitteliten baby på fanget... Sukk - lillebror har vel akkurat kommet i krabbealder på den tiden. Også vi som har dilla på små nisser. Det lukter fotfølging på skift!

 

Håper formen kommer seg fort, så du får kommet deg ut for å nyte - ehm - regnet? I hvert fall litt frisk luft! Synes du har strikket med rekordfart på den jakka... Erme alt nå?!

 

Camillok - bra du er her ennå. Ikke så lenge igjen nå. Tidlig ultralyd er jo veldig bra på terminberegning, så prinsen kommer nok helt presis. Hvis ikke du har laget for gode forhold da ;) Var forresten fine hus! Jeg må jobbe litt mer med å få sett innsidens planløsninger, men utenpå var de fine. Er ikke så glad i funkishus selv, så klassisk utseende hus passer meg fint. Får dere tak i tomt til overkommerlig pris, så kan dere jo få mye hus for pengene! :) og ikke minst få det innvendig akkurat som dere vil...

 

FruLS - kjedelig å rekke opp igjen.. Blæsj - det kjennes som så bortkastet arbeid, men man klarer jo ikke fortsette når man vet det er feil heller. Godt du oppdaget det i tide!

 

Dagens lille NAV-klage: nå har min mann forsøkt å ringe til min saksbehandler hver eneste dag siden jeg fikk brev om samarbeidsmøte. I går fikk han kontakt med en annen saksbehandler som skjelte han huden full for at han ringte uten at det forelå fullmakt fra meg om at han kunne det. Men hun gikk likevel med på å legge igjen beskjed, og han ble lovet at hun skulle ringe tilbake ila dagen. Det skjedde jo ikke, så han ringte igjen i dag. Da hadde saksbehandleren tatt ut noen fridager og ingen andre kunne selvsagt uttale seg om min sak... Og det er bare en uke igjen til møtet... Arbeidsgiver ringte meg i går. De synes også innkallingen er helt idiotisk, men hadde heller ikke klart å komme i kontakt med saksbehandleren. Man skal jammen ha mye ståpåvilje som sykemeldt for å klare å håndtere NAV- byråkratiet! Jeg bare gir litt opp. Har ikke sjans til å sitte timevis i telefonen, eller dra på møter på formiddagen. Hadde jeg klart det, så hadde jeg jo vært på jobb, og ikke hengt foran doskåla som om det var toppen av lykke her i livet .

 

Puh - nå ble jeg litt lettere til sinns! Sååå enig med deg Ønsker3gull - dette er en super tråd med supre damer og mye morsomt og nyttig prat!! :)

 

Tror dere ikke at det kom en til spydene til posten her i dag?!? Jeg ble så lykkelig (slemme meg) over å se at det finnes flere i samme situasjon. Men så fikk hun jammen meg reise hjem igjen!!!!!! Verden er ikke rettferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrr. ja NAV kan virkelig gjøre livet surt for en stakkar.. som om ikke du har nok fra før!! :( Grrr....

Selv har jeg vært svææært heldig med NAV her jeg bor. Heldigvis! Men det er en liten bygd, og det hjelper fælt. Har en venninne som sliter vettet av seg i en stor kommune.

 

Skjønner du ble litt glad på en måte da du trodde du fikk besøk av en annen spydame:D det beste hadde sikkert vært om hun ble, og var like langt på vei som du var da du kom inn eller noe. Hehe.. jaja, jeg kan spøke med det siden vi ikke kjenner damen;).. men jeg tenkte på det isted at jeg husker da jeg lå i påskeferien og spydde hele dagen... ja, og videre utover våren. Hadde noen gode dager innimellom. Sånn ca èn dag hver 14. dag eller noe. En av de dagene kom det to venninner på besøk og fortalte begge to at de var gravide, ca to måneder på vei begge to.. og var ikke kvalme i det hele tatt. Grr... det var jo hyggelig liksom. Jaja, jeg ble jo glad på deres vegne da, men de kunne vel hatt en spydag eller to de også liksom??!!!!

Det var koselig at vi fikk med bare litt mellomrom da, så fikk vi barseltiden sammen:)

 

Nå er det visst middag her. Koteletter. Jeg har så vondt i hodet at det føles som at det letter fra nakken her. Hmm.. og jeg som bare har fått i meg en appelsin idag. Er sulten, men redd for å bli kvalm her. Jaja, får være sosial da ivertfall.

 

Camillok, je likte veldig godt husmodellene Lommen og Falken jeg da. Spennende med bygging:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj Ønsker3gull, jeg som hadde så stor tro på at testen skulle vÆre positiv :( Men som en her sier, den trenger ikke å bli positiv enda, hvis du produserer hcg sent - og det kan variere fra svangerskap til svangerskap. Håpet er ikke over fØr tanta kommer!! Kan jo hende syklusen ikke er helt stabil enda. Vi får bare fortsette og krysse fingrene :)

 

FruLS, jeg har en fØlelse av at du må jobbe ganske mye for å få henvisning til tidlig UL. Min syklus var jo ikke stabil, var 10 dager forskjell på min termin og det legen fikk, og jeg har ikke fått tidlig ul. Men jeg valgte å ta privat siden jeg ikke hadde noen symptomer. Hvis du er engstelig anbefaler jeg deg det virkelig!!! Vel verdt pengene! Så slipper du engste deg sånn.

Men denne blØdningen din, som jeg håper gir seg snart, kan du nevne for legen.

Vi har også bare to soverom, og har lurt litt på det samme. Er jo veldig greit med et gjesterom, og samboer trenger et sted å lese på (han er student). Men jeg har jo Sååå lyst til å lage barnerom av hele rommet og innrede det sØtt :) Babyen skal jo ligge inne hos oss i begynnelsen, og da er det jo greit med gjesterom. Men tror jeg da bare lager en litt "blanding", for jeg tror ikke det blir plass til noen romdeler hos oss.

 

Camillok, ja denne gutten din lar vente på seg!! Blir spennende å se når han får bursdag :)

SkjØnner godt at det er oppslukende å se på hus. Tok en titt og de så veldig fine ut. Mange rom er bra :) Og en slags TV-stue ville jeg hatt. Bra dere er enige om de store valgene. Vi var ganske uenige når vi skulle velge kjØkken (mest Økonomisk) men ble heldigvis enige tilslutt og begge ble fornØyde :)

 

KrØlle, NAV skulle hatt medalje!! Går det ikke an å skrive en mail til de og forklare situasjonen. At du ikke dukker opp, punktum. Eller er ikke det bra nok. Eller så får du be dem til deg... hadde vÆrt spennende å hØrt hva den samtalen dreide seg om. Så kunne du hatt pussbekken med dagens frokost oppi ved siden av..... ÆSJ. hehe. De hadde nok allikevel klart å få ut av seg at du burde spise mat som ikke gjØr det kvalm og komme deg tilbake på jobb. Nei, kanskje jeg var litt slem mot NAV nå. Men jeg hØrte på nyhetene at de faktisk hadde ganske hØyt sykefravÆr selv... Hmmm, de burde hatt en samtale...

 

Jeg lese ikke oppskriften nØye nok så jeg strikket ermet alt for langt igår.... Litt irritert på meg selv når jeg fant det ut. Men jeg fikk rekket det opp og blitt ferdig. Nå har jeg strikket det inn på bolen for å kunne bruke pinnen til neste erme. Jakka ser jo sååå liten å sØt ut.

 

PrØvde å sØke på ravelry på "Strikkelyst" men det kom ikke opp noe. FØler at det ikke er helt riktig å ta imot oppskriften. Har lest så mye om det på blogger, at forfatterne fortjener hver krone for oppskriftene. Hva syns dere? Jeg har ikke vÆrt supernØye med det fØr egentlig. Har jo veldig lyst på den også da :)

 

Nei, nå skal jeg strikke på erme 2. Ønsker3gull kommer jo til å ta meg igjen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på en ting til.

Skjønner veldig godt at dere vil ta tester på fosteret ønsker3gull. Etter alt dere har vært gjennom og mtp alderen din.

Syns dette må bli opp til hvert par hva de velger å gjøre. Noen tenker kanskje ikke tanken eller vil ikke vite om noe er galt, og da er dette også like greit. Så lenge de som vil vite også blir respektert for det.

 

Vi skal på ul neste uke og det er for å sjekke nakkefolden og om alt er bra med fosteret. Vet ikke helt hva vi gjør om de finner noe galt, men håper vi aldri trenger å tenke på det!! Håper dessuten at vi får vite kjønn, selv om det kanskje er i tidligste laget, og overhodet ikke like viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god bedring-ønsker dere! Jeg er drittlei etter fire dager, men tenk på krølle da dere!! Jeg klager, men krølle.. du holder ut.

 

Neida, det fantes ikke en skyggestrek engang på den g-testen FruLS. Desverre:(

Ingenting er jo bestemt før tanta kommer på besøk nei, og mannen sier han mener å huske at jeg ikke testet positivt forrige gang før flere dager etter at jeg hadde ikm. Jeg sammenligner litt fordi med vesla ble jeg gravid i vinterferien (slik som jeg ville vært nå evt.), og påsken var på samme datoer som den er nå i år. Hmm.. må prøve å huske når jeg testet den gangen og fikk positiv test. Hehe, føler jeg liksom ikke gir meg helt nå.. så lenge jeg har dere i ryggen som er så ivirige. Snille dere:)

Husker vi var hos legen 14.mars og fikk det bekreftet ivertfall.. hmm.. den 2. april var jeg 6 uker på vei på ul på sykehuset.

Tja.. tenke, tenke.. nå må jeg regne litt og sjekke noen kalendere her. Kommer tilbake til det;) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dere.. blir ikke noe klokere jeg. Mannen mener å huske at det tok et par uker før vi testet positivt.

Jeg tester igjen om noen dager dersom ikke tanta kommer.

Men tr skulle ha kommet idag da. Kommer sikkert, typisk det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stille det var her da.... Sitter alle og strikker eller beundrer babyene sine. Og Camillok da, som finner drømmehuset sitt :)

 

Jeg har strikket og kost meg med kakao. Har fått helt dilla på det. Ikke bra, jeg som har godtestopp i hverdagen.

 

Strikkelysten har kommet mer over meg, endelig!!

Husker dere vesten jeg holdt på med til meg selv? I eskimo-garn. Tviler på at jeg kommer til å fortsette på den, og nå som det går mot varmere tider blir den nok for varm. Og til høsten, da er det nok bare babyklær som står i hodet mitt. Så jeg lurer på å rekke den opp igjen og heller strikke denne

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=2〈=no

Vet ikke om det er den fineste kjøreposen jeg har sett men. Vet liksom ikke om noe annet å bruke garnet på. Det er jo så tykt, så jeg tror ikke det egner seg til babyplagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepinedag igjen... Hadde aura i tretiden og så kom hodepinen :( kvalm også, middagen kom nesten i retur - såpass at jeg fikk siklet litt over doskåla. Litt mindre kvalm nå som middagen ser ut til å holde seg nede. Et par vonde "kynnere" har det også blitt i løpet av dagen. Gidder ikke sjekke bt og urin selv om kraftig hodepine, var jo hos JM i går og alt var i orden da.

 

Krølle, jeg lo hjertelig av NAV avsnittet ditt :) fantastisk med all humoren i elendigheta! Jeg er forresten helt enig ønsker3gull, kan ikke fordra de gravide uten ett eneste symptom ;) så fruLS her er det bare til å komme med dem :P

 

Nei uff, fruLS, misunner deg ikke litt småblødninger, jeg hadde personlig blitt helt på tuppa og krevd ul for å se at alt var i orden. Selv om jeg er lege og vet det er vanlig og at det egentlig virker helt uskyldig når det er så lite. Er vel en sånn person som bekymrer meg i overkant mye... :) jaja.

 

Ellers har jeg sett noen veldig fine hus på myresjøvillan, spesielt ett der ja :) skal legge ut link når jeg orker... Nei, tilbake til slumring på sofaen her... God kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Camillok! Kanskje lillegutt kommer NÅ da, siden formen er sÅ dÅrlig!! Vi fÅr hÅpe. Eller at du ihvertfall blir bedre og slipper hodepine og kvalme.

 

Morsomt at dere skriver at dere ikke kan fordra de gravide uten symptomer. Jeg har jo vært veldig heldig sÅ langt da, sÅ jeg er vel nesten i den kategorien. Med litt symptomer sÅ hadde jeg visst at det var liv inni der, mens nÅ mÅ jeg leve i uvitenhet..... Kanskje luksusproblem, men. Føler jeg hadde nok nÅr jeg hadde mensen. Skikkelig menssmerter og ganske mye murringer fra ca èn uke før EL til rett før mensen kom.

 

God bedring ihvertfall Camillok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte flire litt Ønsker3gull over alle datoene som er nesten like som forrige gang du var gravid. Hadde vært supert om det har klaffet nå da! Så får du prikk lik termin som sist, og det ser ut som om dere har dere en gang i året... Hihihi... 

 

FruLS - be bare om tidlig ultralyd fordi du vil vite at alt ser bra ut og om det er en eller to som bor der. Det værste som kan skje er at du får nei... Og da kan du bestille privat hvis du ønsker :) Jeg fikk jo uten problem pga noen røntgenstråler, så tror ikke de er så strenge på det her i byen...

 

Nav har ikke oppgitt noen mailadresse, ellers skulle jeg ha pepret saksbehandleren med mailer om hva jeg synes om dette dialogmøtet... Litt skummelt å bare la være å møte også, for i brevet truer de med at pengestrømmen stopper hvis jeg ikke følger mine plikter... Æsj altså, man skal jammen ikke være i for dårlig form når man er sykemeldt!

 

Hadde besøk av prinsen i dag. Han hadde tegnet blå blomster og masse røde hjerter på DSen sin, rundt et bilde han har tatt av meg. *smelt*  Han vet at favorittfargen min er blå, og mente derfor han hadde laget et perfekt bilde. Beskjeden er han i allefall ikke! :)

 

Nå har jeg fått en ny nabo med tidlig vannavgang. De slipper unna i uke 34 allerede! Svarte heller... Det er tre uker bedre enn uke 37! Jeg får be fysioterapeuten legge inn noen hoppebevegelser og håpe på det beste! Har forresten begynt å klø øveralt de siste dagene. Noen som har erfaring og kan komme med tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Camillok, det høres ikke ut som om du er i storform for tiden. Får håper lillegutten kommer snart. Jeg har ingen anelse om hvordan det kjennes ut når ting er på gang av seg selv siden jeg ble satt i gang, men kynnere hadde jeg mye av de siste dagene før overtidskontrollen og etter jeg ble satt i gang. Sender deg en trøsteklem og god bedringønsker. :)

 

Denne dressen var det jeg mente med den brune, Babysyk: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=3〈=no. Det var Frk Hansen som hadde lagt ut linken ;)

 

Hadde lite symptomer i begynnelsen jeg også... Litt trøtt, murringer i mage og vonde pupper, men ikke noe kvalme (utenom et par dager i uke 6 og noen morninger i påskeferien, uke 8)

 

Kjedelig med nav da, Krølle! Forstår ikke helt hva de driver med innimellom... De er jo helt på bærtur. Har en venninne som også slet veldig med nav pga hun hadde noen ferieuker midt i permisjonen sin. De styrte lenge på og mente hun skyldte penger til kommunen. De fant heldigvis ut av det tilslutt, men det var voldsomt når det sto på. Hun ble helt ødelagt av det, stakkars.

 

Du må passe deg for den kløen.... Har hørt at det ikke er bra for babyen om du klør veldig. Men regner med de passer godt på deg nede på obs.posten. Vet du forresten hvor du skal føde? Får du lov å være på Storken når du har vært innlagt så lenge, eller sendes du rett til Føden?

 

Så drit med negativ test, ønsker3gull! Men, det er ikke over før tr kommer ;) Kanskje du produserer hcg sent? Det er jo mange som må vente mange dager over ikm før de får positiv test ;)

 

å, nå må jeg se beretninger om begynnelser på tv2. Fikk ikke sett det forrige uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her? Jeg synes dere raser avgårde mellom hver gang jeg er innom...

 

Først: Babysyk: det var absolutt ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet for paraceten. Og jeg mente ikke at det var farlig å ha tatt de du allerede har tatt - det kan jeg aldri tenke meg. Men jeg tror altså ikke at det er helt heldig å ta dem for ofte, og i og med at feber kan være et symptom på noe er det like greit å også få sjekket det og gå til legen, i stedet for å fortsette å ta paracet i mange dager. Men jeg er lei for det om jeg skremte deg!

 

Synd med negativ g-test ønsker3gull. På samme måte som flere andre her inne har jeg også hørt historiene om de som tester negativt flere ganger etter IKM. Uansett så har det jo gått så fort med dere begge gangene før at dette ordner seg nok raskt!

 

Når det gjelder å teste for ulike sykdommer så har jeg ingen moralske problemer med det. Vi var jo på UL i uke 12 og spurte der om de kunne se noe ifht. nakkefolden, men vi fikk streng beskjed av gynekologen om at det hadde de ikke lov til å sjekke. Så jeg ble litt forundret når jeg så at så mange av dere får sjekket det. En ting er jo når en er screenet som risikogruppe, men hvorfor har dere andre fått det? Er det fordi dere har tatt privat UL? Er det et annet regelverk for dem enn for det offentlige (som vi hørte inn under)? For oss var det ikke så viktig. Det viktigste var jo tross alt å se at det var liv, og jeg vet heller ikke hvordan vi hadde forholdt oss til det om vi hadde fått høre at det var noe galt... På ordinær UL så alt til å være bra, men jeg har jo fortsatt i tankene at noe kan være galt...

 

Tror du ikke at den vesten kan være fin å ha til høsten da Babysyk? Om du strikker på den en halvtime i uka så er den vel ferdig før sommeren omtrent i og med at den er i så tykt garn? Så har du noe nytt og fint til deg selv mens du egentlig er mest opptatt av babyen?

 

Som jeg har sagt før Krølle: NAV fascinerer med å være så håpløse! Om du ikke får tak i dem og er redd for å miste støtten derfra kan du jo sende mannen dit med en fullmakt fra deg og en erklæring fra sykehuset om at du er innlagt og ikke kan møte selv. Men jeg ville nok kanskje heller bare fått mannen din til å sende de tingene i posten til dem. Samtidig skjønner jeg jo om du ikke tar sjansen på det...

 

Camillok: kjedelig at du er blitt dårligere! Men uansett hvordan dette går så er det ikke mange dagene igjen nå - så håper at du holder ut og holder motet oppe! Hussurfing er jo ypperlig tidsfordriv :)

 

Hvem var det som hadde kjøpt ny bil? Mami? Hva slags bil er det dere har kjøpt?

 

Diskusjonen om stellebord var interessant å lese :) Vi har fått tips om at vi for all del ikke må finne på å kjøpe stellebord der vi må ha babyen mot oss - da risikerer vi å bli tisset ned mye oftere :) Men ser jo her at de fleste av dere anbefaler noe annet... Så vi må nok tenke igjen. Når jeg tenker meg om så ser vi jo bare at foreldrene vi kjenner skifter med babyen mot seg når de er her på besøk, så det er kanskje det mest naturlige?

 

Noen av dere kommenterte også innkjøp av vogn og at det var noe besteforeldrene burde kjøpe? Her er vi nok såpass gamle og synes igrunn at vi tjener såpass greit at vi som utgangspunkt skal kunne klare oss selv, så noen hinting om støtte kommer nok aldri til å skje her. I vår situasjon synes jeg nesten det hadde blitt ufint.. Men jeg er helt sikker på at det her er ett sett besteforeldre som kommer til å spytte inn en del økonomisk, og ett sett besteforeldre som kommer til å bruke mye tid på å stille opp for å hjelpe oss. Ulike muligheter :)

 

Her har ettermiddagen og kvelden blitt brukt på en lang middagslur, før jeg strikket noen cm på en ny vest jeg begynte med (pebble) etter at jeg gikk tom for garn på den forrige (ruths ullundertrøye) - for så å rekke opp alt jeg hadde strikket i dag for å få strikket ribbestrikk også under den andre armen.. Jaja. Etter litt peptalk her inne så har jeg nok bestemt meg for å kjøpe inn litt mer av babysilken til den dressen. Det utgjør jo ikke så mange kronene for en liten dress i str. tre md, jeg er bare litt redd for å bli helt hekta og synes at absolutt alt jeg strikker skal strikkes i det garnet. For det er virkelig favoritten :) Og det kan bli litt voldsomt om produksjonsnivået her skal opprettholdes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå sitter jeg her og griner for meg selv. :( Har sittet og sett på beretninger om begynnelser på tv2 og må innrømme det slår meg rett i hjerterota... Er ganske tøft å se på disse tvillingene som får slike tøffe starter. Tenker mye på at det kunne vært meg og hvor heldig vi har vært som fikk så friske jenter når vi hadde slik en tøff start på svangerskapet, og generelt hele svangerskapet. Når jeg nå ser på jentene, hvor store og flotte og friske de er, så kjenner jeg at vi har vært så veldig veldig heldige... Litt gråt over luftsmerter er liksom helt greit da, blir små problemer.

 

Idag dro pappan min hjem, og alle i min familie har vært her. Vet ikke når jeg ser de neste gang, så det har vært litt tungt idag. Håper de kan komme nedover snart igjen, for jeg tror ikke vi blir å dra så langt med det første.

 

frk hansen vi har kjøpt oss en volkswagen multivan. Blir bare mer og mer fornøyd jo mer jeg kjører den. Mannen min er faktisk imponert over hvor godt jeg takler å kjøre den. Vi har en ganske bratt bakke opp til huset som svinger litt. Vi rygger alltid opp der til garasjen. Ingen andre bruker å klare å komme seg opp der. Nå har jeg klart å rygge nybilen opp og samtidig plassert den slik at vi kommer forbi med vognen og vi kommer oss inn i bilen på andre siden. :) Dere kan tro mannen ble fornøyd og stolt over sin fru ;)

 

Ang stellebord og tissing ;) så kommer det jo litt an på om dere får gutter eller jenter. Jenter tisser ofte ikke så langt, mens gutter kan sprute litt mere :) he he. Guttene til søstra mi har vannet godt rundt seg enkelte ganger ;) ene knøttet mitt har en tendens til å krøke seg sammen når hun tisser på stellebordet, så det renner alltid oppover magen og klærne.. :)

 

Ellers så kjenner jeg det begynner å klø litt i fingrene etter å strikke igjen. Litt usikker på hvor jeg skal begynne. Kjøpte noe karisma garn jeg skulle strikke noen julesokker til meg før jul, lurte på å få til noen leggingser til eldste med det garnet. evt til meg selv. Ellers så fant jeg en kjempfin vest i et allers blad (nr 9 i år). I oppskriften står det Drops alaska og drops puddel (til kragen). Jeg hadde noen nøster etter den vesten jeg planla å strikke i fjor, sandnes sitt kashmir alpakka. Vurderte å bruke det i stedet. her link til vesten http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=134&d_id=30〈=no

 

Nå våknet ene knøttet her, er visst tid for mat.. Får prøve å svare mere i morgen.

 

klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke MaMi med ny bil! :) vi har også en bratt bakke med en svak sving opp til huset, og ikke alle som kommer opp den uten firehjulstrekk heller! Kan tenke meg mannen din ble imponert og stolt over at du manøvrerte bilen lettvint ja:)

Det hadde jeg nok kanskje ikke klart.. men det skal jo prøves.

Jeg har sagt til mannen at kanskje det er greit å vente med å bestemme oss for multivan eller caravelle. Dumt å kjøpe multivan dersom det skulle vise seg i fremtiden at det skulle være mer enn èn i magen. Da hadde vi IGJEN hatt ett sete for lite i en og samme bil.

Det var han jo enig i, selv om det er svært liten sjanse selvsagt.

 

Jeg er hjemme fra jobb idag igjen. Grusom hodepine har jeg hatt i flere dager nå. Paracet ser ikke ut til å hjelpe:(

Verkingen i kroppen er borte heldigvis, men jeg har vært kvalm det siste døgnet. Tror det rett og slett er fordi hodet gjør så vondt. Da hender det jeg blir kvalm. Drikker eplejuice her og lurer på om jeg skal tvinge meg selv ut en bitteliten tur.. for å få frisk luft. Kanskje det er det som skal til?! Ja, jeg er lei nå som dere sikkert skjønner. Dette synes jeg henger i litt VEL lenge:(

 

Tanta har ikke kommet på besøk enda, men jeg tror nok hun kommer. Dårlig føre nå vet dere.. så hun er bare litt forsinket:D hahaha.

Neida, jeg tester imorgen tidlig dersom tr ikke har kommet til da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du er syk enda! Kjipt med sånne syker som henger i så lenge.. Jeg priser meg bare lykkelig at jeg er svært sjelden syk, men det endrer seg vel når småtroll kommer i barnehagen.

Krysser fingrene for at det likevel har gått veien for deg Ønsker3gull, og at du får en svak pos. test imorgen :) Hvis ikke sytnes jeg den tanta kan komme snart, hvis hun har tenkt å komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...