Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Så godt å høre at alt var bra babysyk... :) Har vært innom sikkert hundre ganger og sjekket etter innlegg fra deg. Begynte nesten å frykte det verste.. Huff altså.. Men nå er jeg super letta og glad på dine vegne... :)

 

Sov godt, det skal i hvertfall jeg nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre Babysyk! :) Jeg som MaMi har vært innom flere ganger enn vanlig for å høre om UL. Veldig godt å høre at alt var bra!! Blir spennende neste gang om dere kanskje får vite kjønn da:)

Da er du faktisk over på 2. trimester på fredag da?! Så utrolig fort tiden går nå synes jeg.

Lurer på om vi klarer å unnfange en baby de nærmeste månedene jeg. Vi kommer nok ikke til å prøve å bli gravide mer enn ett år. Så håper det klaffer snart:) Ivertfall i løpet av våren/sommeren.

 

Jeg glemte strikketøyet på jobben igår, og skal ikke dit før imorgen, så her drar jeg frem symaskinen istedet. Dessuten har jeg kjøpt Se& Hør. Juhuuu.. det er lenge siden det! Kjøper dere det bladet noen ganger?

Tenkte kanskje det var noen bilder av den nye lile svenske prinsessen.. he, he. Gal etter babyer ja;)

 

Nå kommer jeg til hver dag å titte ekstra innom for å følge med på Camillok. Der regner jeg med at noe skjer veldig snart jeg da;) synes du har så mange symptomer,.. og dessuten.. du er vel på termin snart likevel så?! :)

 

Ha en fin dag i sola dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol du liksom! Her våknet vi opp til tett tåke over hele byn! Men det er heldigvis opplett da, enn så lenge! :)

 

Uff, jeg merker at skrivemotivasjonen min ikke er på topp. Leser alt dere skriver, men klarer liksom ikke å få hodet rundt alt. Menmen..sånn er det vel.

 

Så bra at alt gikk bra på UL Babysyk! Veldig kjekt! Jeg sitter her å drømmer om min egen UL, håper det ikke blir aaaalt for lenge til. Nå er det "bare" 2uker og 1dag til første kontroll hos lege. :)

 

Så kjedelig at du glemte strikketøyet da ønsker3gull, hva syr du på? Babygal ja, fy søren! Er ganske vanskelig å ikke gå amok når vi har babybesøk på jobb (har en kollega som fikk i romjulen som stikker innom av og til). Prøver å sjule interessen mest mulig.

 

Igår var vi hos min bror og fortalte nyheten. Hehe..han sto og laget middag og jeg sa at "den strikkegenseren jeg har lovet ham til bursdagen (i november) blir nok kanskje litt utsatt, for jeg har en del babyting jeg må strikke".. ingen reaksjon..så jeg fulgte opp med "du tok ikke den du?", da gikk det to sekunder, så snudde han seg brått, så på meg og sa overrasket "er du på tjukken???" og kom å ga både meg og mannen en god klem! Utrolig koselig reaksjon.. gikk og trallet og sang mens han fortsatte på maten "......... er på tjukken, ........ er på tjukken" hehe..

 

Jaja, idag er det kurs igjen, så blir nok sen hjem ja..måtte sove litt lenge idag da, hurra for flexitid på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med sprell levende og friskt barn i magen babysyk :) Jeg også tok meg i å sjekke litt ekstra i går, selv om det stort sett er en gledelig begivenhet så kan det jo være ting i veien også... Men nå har du sett den lille, du er over i 2. trimester og ting er i grunn superpositivt :) :) :)

 

FruLS: så koselig med positive reaksjoner :) Godt når andre gleder seg også :)

 

Ble ikke noen overraskelse på noen når jeg fortalte det, mamma visste allerede at vi hadde tenkt til å prøve og må ha fulgt med på syklus for hun ringte samme dag som testen og spurte om det hadde blitt noe ;) Far ringte også og spurte, kona hans hadde drømt om babyer den natten og hun hadde bestemt ment at det betydde at noen i familien skulle ha baby - og tatt i betraktning av all strikking (til ikke eksisterende babyer) tenkte de sitt og ringte... Broren og søsteren min skulle liksom ikke få vite det før til bryllupet (14 uker på vei), men de tok den med en gang jeg ringte for å invitere til bryllup :)

 

Tenk at han er her snart :) Det er virkelig helt surrealistisk. I går tok jeg meg faktisk i å tenke at jeg håpet han ikke kom nå i natt fordi jeg var så sliten. Tydeligvis et behov for å gjøre alt klart, nå er fryseren full av rundstykker, rosinboller, shillingsboller og brownies :) Byttet ut vinterdyna med sommerdyna - tenker det blir varmt med en liten kropp tett inntil :) Fikk gjort maaassse i går, men ikke alt på lista. Får fortsette i dag! Men kanskje ikke slite meg sååå mye ut som i går, jammen er det tungt for helene å veie 20 kg ekstra (mangler nå 400 g på 20 kg opp i vekt...)!

 

Vasket alle tøybleiene i går, jeg må gjøre noe med dem, den ene siden av innlegget tåler tydeligvis ikke vask spesielt godt og setter seg fast i borrelåsene... Stod at man burde ha et annet stoff på begge sider, men det ble så tykt at jeg ikke fikk det inn i maskina... Skal prøve å gjøre et nytt forsøk på tre lag i maskina i dag. Maskina mi er jo ny, stor og sterk så den burde jo kunne klare det!

 

Ellers begynner det å tikke inn meldinger av folk som lurer på om det har skjedd ting. Sier til de fleste at de får bilde når han er ute, men et par av de nære venninnene er jo bare hyggelig å ha daglig oppdatering med :) Jeg er av en eller annen merkelig grunn meget avslappet til det hele nå, og tror ikke han kommer før på søndag. Hvis han ikke har kommet i løpet av uka, ja DA tror jeg at jeg kommer til å bli rimelig utålmodig!!! Har ikke lyst til at han skal ligge der inne og vokse seg stor og enda større, likte ikke at hodet allerede nå var litt over snittet, mens kroppen litt mindre - får mareritt om at kroppen kommer og hodet blir sittende fast. Uff, ikke tenke på det...

 

Skal på vekstestimering i morgen om ingenting har skjedd i kveld/natt... Så det virker nå som om de passer godt på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, Camillok, ja nå hørtes det ut som du er klar ja!!! Krysser fingrene for at lillemann kommer ila uken! ;)

Du får høre med konen til din far om hun har noen flere drømmer, kanskje hun kan fortelle deg når det skal skje..hehe.. :)

Er spennende å følge med deg nå mot slutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres ut som du er klar nå Camillok. Wow. Så du har bakt og puttet i fryseren?! Så flink du er! Synes egentlig at de som kommer på barselbesøk burde hatt med kake selv. Det blir Så mye besøk for den nye lille familien.. og nok å ta seg til såklart, så det skulle vært en skikk at folk hadde med seg noe synes nå jeg da;)

Du da.. snart gjort alt på listen din:)du bygger rede skjønner jeg ja:)

Koselig det. Da kommer han nok snart han lillegutt:)

 

FruLS, så morsomt broren din tok nyheten:)) artig måte å fortelle ham på, og morsom historie å lese.

Jo, jeg syr .. eller har sydd idag et putetrekk. Til lille jenta til min venninne som nå på fredag er to uker:)

Det ble et hvitt putetrekk med blondekant rundt. Ikveld skal det trykkes tekst på det. Navnet hennes og kanskje fødselsdatoen eller et lite dikt eller lignende. Ikke for mye, men litt er fint:)

Puta er 35x60 cm, så den er avlang i formen.

Broren hennes fikk en lyseblå firkantet pute med sitt navn på da han kom til verden for noen år siden.

Koselig å gi noe personlig synes jeg:)

 

Får begynne å skrive tekster til puter her jeg da.. og så vil jeg hente vesla i barnehagen idag. Oj! Tiden flyr. Tidlig ble relativt ser jeg.. hmm.. får kanskje trykke tekster ikveld istedet;)

 

Fiskepinner på menyen idag, etterfulgt av Hello Kitty ispinne:)

Tenker jentene blir glade:))

 

Jeg følger spent med Camillok:D

Krølle.. hvordan har dagen vært? får du perm?(du skulle få svar idag skulle du ikke?)

Frk Hansen... hvor er du?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babysyk - nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne! Tenker du er lettet og lykkelig selv også! Er du virkelig tre mnd på vei allerede?? Skal si tiden flyr...

 

FruLS - hahaha... Jeg måtte flire av broren din. Uventet nyhet eller?? Morsomt at han ble så glad over nyheten da - alltid hyggelig å dele den med andre :)

 

Babysyk - du er så strukturert... Sikker på at om jeg hadde gått hjemme noen dager i uka, så hadde jeg stått opp for å levere prinsen i barnehagen, deretter lagt meg og så stått opp igjen for å surfe litt på nettet og hente prinsen i barnehagen... Litt bedagelig anlagt her ja... Kan ikke si jeg gleder meg veldig til å få en levende vekkerklokke i hus, spesielt ikke en uten snooze funksjon på... Må nok prøve å gjøre han til et sovedyr.

 

Har forresten merket at denne parasitten er mye kaldere enn prinsen var. I forrige svangerskap tror jeg ikke jeg hadde på meg genser en eneste dag etter fjerde mnd fordi jeg holdt på å daue av varme, men nå pakker jeg på meg ulljakke fortsatt, og det er under tre mnd igjen til mål... Rart at det kan være så forskjellig! Det er jo to barn laget av samme råmateriale og støpt i samme form liksom... :)

 

Jeg har forresten fått tillatelse til å reise! Var ikke særlig optimistisk da jeg startet visitten med å spy... Festlig. Må ha med meg to liter væske til hver dag da, så det blir vel en halv koffert med bare vann. Glad vi ikke skal til utlandet og risikerer bagasjesjekk, da hadde jeg nok virket litt over middels mistenkelig. Eneste ulempen er at jeg blir skrevet ut og må skrives inn igjen når jeg kommer tilbake på søndag. Og da mister jeg nok den gode madrassen i senga mi (tempur)... Men litt må man ofre for å få lov til å treffe familien! Var en ukjent lege innom i dag og sa jeg hadde magnesiummangel, så nå har jeg fått tre piller så store som klinkekuler som jeg skal få i meg ila dagen. De er jammen optimistiske! Håper de smaker godt... Skal straks mote meg opp til å prøve.

 

Den andre spydama var innom her igjen i dag, men hun klarer på mystisk vis å snakke seg ut herfra hver gang! Burde stoppe henne i gangen og høre hva som er hemmeligheten. Jeg vil også hjem snart! :)

 

Nå skal jeg prøve å sove en liten time før jeg skal hjem og pakke og dusje. Det vil si at jeg skal sitte i dusjen mens mannen spyler meg, så jeg sparer på kreftene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camillok - glemte helt deg i farten... Ble helt sulten av all godisen du har fått i fryseren. Nesten så jeg inviterer meg selv på barselbesøk til deg i neste uke... Synes du har veldig godt humør til å være en eneste dag unna termin! :) Jeg gikk rundt og surmulte og kjeftet på prinsen de to siste ukene, for jeg synes han var så treig. Heldigvis så kom han dagen før termin, ellers hadde det klikket for meg! Krysser fortsatt fingrene for at han kommer helt presis i morgen den dag! Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må flire av innlegget ditt krølle, ser det for meg... Her i huset har vi også gått til innkjøp av dusjekrakk :) fantastisk :) vil ha dusj med to dusjer i en hvis det blir bygging, kan jo ikke dusje med mannen nå, både magen, jeg og mannen kommer liksom ikke under strålen samtidig ;)

 

Uff, i dag har jeg ikke fått gjort noenting. Kanskje kle på meg før mannen kommer fra jobb ??? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ sÅ bra at du fÅr reise Krølle!!! :) Det blir nok en koselig helg vil jeg tro! Hehe, ja, ser for meg den bagasjesjekken. Kunne blitt morsomt pÅ flesland det der! De har jo for vane Å stenge ned fra tid til annen pga idiotiske ting..

 

Tror ikke min bror var heelt forberedt nei..hihi, morsomt det! BÅde med sjefen min, og svigermor var det litt sÅnn: ventet bare pÅ det/hadde det pÅ følelsen.. Litt gøyere Å overrumple folk! Gleder meg til Å fortelle kolleger etter pÅske, haha. De har mast siden lenge før bryllupet, og jeg lyger etter beste evne.. :)

 

SÅ kjedelig at du er kald da krølle, men kan det ha noe med at du ligger i sengen hele dagen kanskje? At sirkulasjonen ikke er pÅ topp..virker logisk ihvertfall. Utrolig teit at hun spydama fÅr komme hjem og ikke du da! Ja, neste gang du ser hun fÅr du stoppe henne i døren og høre! men du fÅr ihvertfall nyte "fri-helgen" da! :) Masse masse god tur!

 

Camillok, jeg er enig med ønsker3gull! Du har vært fantastisk som har orket Å fylle opp frysen med all verdens godsaker før barseltiden. Det blir nok ikke det hos oss nei (ikke har vi stor nok frys til det heller). Tror jeg skal skrive lapp pÅ døren at her mÅ man ha medbragt, ellers fÅr man bare vann fra springen..hehe. Men absolutt honnør til deg altsÅ!!

 

Jeg synes tiden nÅ gÅr ganske fort..i starten nÅr jeg fant ut at jeg var gravid tok jo hver eneste dag en uke! Men nÅ nærmer det seg med stormskritt pÅske, og etter pÅske hopper jeg forhÅpentligvis over i 2.tri.. :D (Hvis ikke legene finner ut at de skal sette meg tilbake pÅ UL da, hvis jeg i det hele tatt fÅr UL før langt ut i mai). Skal vi se, uke 17-18, det blir vel rundt slutten av mai ja.. :( huff, det var demotiverende Å tenke pÅ.. nei, pÅske først! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt dårlig samvittighet for at jeg fikk svart så sent. Men ringte en venninne og det ble en lenger samtale enn jeg hadde trodd. Fortalte henne om graviditeten, så da ble det mye snakk rundt hennes graviditet.

 

Så morsom reaksjon fra broren din FruLS. Ekstra morsomt når de blir så overrasket :)

Jeg tror min venninne også ble litt overrasket, men hun sa ikke så mye om det egentlig.

Jeg syns også det har gått veldig fort med graviditeten. Du kan trøste deg med at det går fortere og fortere. Ihvertfall har det vært sånn for meg :) Plutselig kan jeg feire at jeg er i 2.trimester (idag) og det er en helt fantastisk følelse. Di kommer fort etter :)

Anbefaler virkelig en tidlig ul altså!! Hvis du klarer å vente til uke 12 så ser du ganske mye da :) Ser tydelig at det er en baby, og det er bare så morsomt å se på bildene. Kan jo ikke akkurat se hvem den ligner på, men men :)

 

Så flink du har vært Camillok til å fylle fryseren! Enig med den som sa at man burde ha med noe til den nybakte familien. Er jo ikke værre enn å kjøpe med en iskartong om man ikke selv er så god til å bake. Blir jo masse styr for de som har så mye besøk og mye nytt å forholde seg til. Men veldig lurt å gjøre som du og ha i fryseren. Skal jeg også gjøre hvis formen er god før fødsel (litt tidlig enda :P )

 

Må si du har mange interesser ønsker3gull!! Skjønner ikke hvordan du har tid til å sette deg inn i alt jeg!!! Det var jo de hageplanene du kunne komme med da!!!

 

Jippi for Krølle og permisjon!! :) Veldig glad på dine vegne! Håper bare lilleprins har vett på å oppføre seg så moren får en fin helg!!! Skal tenke masse på deg i helga. Og du kan bare gi kvalmen videre til meg så du får maks ut av helgen!!

 

Må si som FruLS jeg, at jeg føler ikke at hjernen er helt med om dagen. Ble jo litt sent igår, men merker at jeg trenger utrolig mye søvn for tiden, så dagene flyr jo bare avgårde. Ikke at jeg klager på formen altså, har jo hatt det supert hittil!!! Men får jo ikke strikket så mye som jeg vil da.... Tror jeg skal sette meg ned nå og strikke litt. Snart ferdig med erme, og derfra går det fort :)

 

Ha en fortsatt fin kveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk... vel, NOE må jeg jo ha å fokusere på til det kommer en spire i min mage også;) Neida, nok å finne på her altså, dessuten har jeg jo mannen og jentene som opptar det aller meste av tiden, men nå har det alltid vært slik da.. jeg interesserer meg for svært mye;)

 

Det er så koselig å lese om småpraten deres rundt graviditet, å fortelle den gode nyheten til familie, venner og kolleger. Har magene deres vokst da Babysyk og FruLS? Sukk, gleder meg til det er en baby som vokser i min egen mage jeg;)

 

Så utrolig raskt det går nå Krølle! Tenk, under tre måneder til terminen din!:)

Hahaha... ser for meg en koffert full av vann ja. Men det er jammen godt de passer godt på deg da, tenker jeg! Når jeg hører du sier magnesiummangel og tre piller hver dag.. hvordan har det gått med folat med deg forresten? Det må jo ha kommet rett opp igjen ??når begynte du å bli kvalm i svangerskapet forresten?

Vi har noen kjente hvor hun var innlagt under begge sine svangerskap. Hun valgte å la seg sterilisere under det siste keisersnittet, orket rett og slett ikke tanken på å bli gravid igjen:( skjønner det utrolig godt.

 

Så er det bare å glede seg til EL, og å vente, vente, vente etter det frem til ikm ca 8/9.april igjen;) midt i påsken det vel.

Jaja. Hadde vært godt om det skjedde nå snart, jeg merker det svinger litt. Den ene dagen gjør det ikke så mye om det drøyer noen måneder. Dagen etter kan det ikke skje raskt nok;)

Jeg tror nok egentlig jeg føler mest det siste.. men at jeg stålsetter meg på vanskelige tider. Det er nok derfor jeg begraver meg litt i gjøremål, planer og drømmer om andre ting her hjemme også, selv om jeg alltid har gjort det så merker jeg nok en liten økning jeg også i interessene for mye forskjellig.

Til helgen skal vi begynne å sette istand dukkestua til vesla for eksempel. Fint å ha noe å henge fingrene i, og å se at vesla blir så glad;)

 

Her er det btw utrolig lite snø i hagen vår dere! Hvordan er det hos dere?? Det kommer nok en ladning mer snø før våren kommer skikkelig, men likevel.. dette er helt rart! Vi tar ut hagemøblene i helgen dersom dette været fortsetter. Gjør ingenting at det blir stående ute om det kommer mer snøfall.. det skal byttes til nytt på forsommeren likvel ;)

 

Gleder meg til "Beretninger om begynnelser" som kommer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig spylt og smurt med krem etterpå... :)

 

Huff og huff... Nå hadde jeg laget et laaangt innlegg og så kom bare første linjen med etter jeg la det ut. :( Ble litt sur nå og gidder ikke skrive det på nytt igjen på denne siden av midnatt... Bedre lykke neste gang :)

Endret av krølle...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg ferdig spylt og smurt med krem etterpå. Har også sittet på en stol og kommandert mann og barn til å finne frem det jeg trenger å ha med... :) Bra jeg ikke er i militæret, jeg hadde blitt en grusom sjef... . Nå er jeg tilbake til matkoblingen og lurer på hvordan natten skal bli. Gruer meg litt til flyreisene, ikke morsomt å spy på fly, men det går sikkert fint. Ikke akkurat en hemmelighet at jeg er gravid lengre...

 

Grattis med andre trimester da babysyk! Du kan godt få litt kvalme av meg hvis du føler deg i for god form... Nei, det skal du få slippe! Nyt bare tiden fremover du! Vi fikk forresten vite gutt på ul i uke 12, så det skal være mulig med rimelig sikkerhet å bestemme hvis man vet hva man skal se etter... Nå har parasitten vært gutt på fire ultralyder, så da bør det stemme!

 

Ååååhhh dukkestue i hagen! Det drømte alltid jeg om, men fikk det aldri :( Heldigvis noen av vennene mine som hadde da, så det var ikke synd på meg akkurat. Men du.., snø - hva er det? Har ikke hatt noe av den sorten i hagen på veeeeldig lenge. Men vann derimot, har jeg i bøtter og spann hvis du trenger...

 

Camillok nå er det bare noen få minutter igjen til termindagen din, og jeg krysser fingre og tær for at du er i gang allerede :) Heia deg!

 

Folat ja... Det tok jeg via vitaminbjørner før jeg ble gravid. Kvalmen kom vel ca en uke etter el og jeg har aldri spist en eneste folatpille. Fikk intravenøst tilskudd hver dag frem til uke 16. Nå er det magnesium og kalium det handler mest om. Magnesiumpillene smaker sitron og gikk an å suge på. Kaliummixtur smaker hostesaft med sjøvann i og gikk ikke å få ned, så den får jeg blandet i "drikken" min hver dag.

 

Nå skal jeg gjøre et lite prøveforsøk på soving... Håper jeg sovner før to, da blir det en brukbar natt! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha... Jeg fant innlegget mitt igjen ved å bla bakover! Vet ikke hvorfor det kommer sånne spørsmålstegn, men jeg er i hvertfall fornøyd med innsatsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første først: Gratulerer med 2.trimester Babysyk85!!!! Må være utrolig deilig å komme over den kneiken! Jeg gleder meg til det er min tur! Angående tidlig UL så kommer vi nok til å vente til over påske ja, håper å få "gratis" av legen.. Pengeboken har mer enn nok annet å styre på med.

 

ønsker3gull, jeg sier som Krølle: Snø? Hva er det? Her har vi knapt sett et snøfnugg på maaaaange uker. Nei, her er nok dukkestuene rundt om i de mange hager godt i bruk allerede. Jeg hadde heller aldri dukkestue, og ingen av venninnene mine heller, så jeg visste vel ikke helt hva jeg gikk glipp av. :) Vi bodde derimot 10m fra borettslagets lekeplass, med utsikt fra kjøkkenvinduet så mamma kunne sende ut ungene mens hun var inne..hehe. Luksus!

Ellers tar jeg meg i å prøve å skjule magen ja. Hvor mye større den faktisk er blitt, eller om det bare er meg som er blitt observant på den lille kulen jeg alltid har hatt, vites ikke. Men buksene er trangere ihvertfall! Lange topper og hengende skjerf blir nok standard på meg fremover.

 

krølle, det blir spennende med tur på deg da! Håper du klarer å unngå å spy for mye på flyet, vil anta at det er ganske knotete inne på et flytoalett, de er jo ikke akkurat store, selv når man sitter rette veien.

 

Ellers blir det avreise til seminar imorgen. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal lyge til folk hvis de spør. Venninnen min fra gjengen som egentlig skulle være med kunne ikke likevel, så da blir det bare "perifere" som jeg antar ikke sladrer. Så jeg gidder ikke styre med alkoholfri vin og alt det der. Jeg drikker ikke, og spør de, så får de svar. Tror jeg... :)

 

Ringte storebroren igår da..han er i Danmark, så fikk desverre ikke overrakt nyheten face2face. Da må man ty til telefonen. Han ble også svært glad. :) Så nå har hele nærmeste familiene fått vite det. Litt deilig å ha det ute av verden :) Nå venter bare resten av verden...etter påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av - dette kommer til å ordne seg!! Phu. Tidlig ute på flyplassen... Alt vel så langt. Dusteflyet har fått teknisk problem og kommer inn en time forsinket. Da rekker vi nok ikke flyet videre, og må vente til neste som ikke går før 20.20... Hvis det er plass. Og jeg har klart å sende alle kvalmestillende piller med bagasjen... Wish me luck, det trenger jeg! :) Mannen har bestilt assistanse til meg i tilfelle flyet ventet på oss! Føler meg 87 år og ved godt mot!!

 

Heia Camillok! I dag er den store fødedagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!! Long time, no see... Jeg er innom og leser innleggene deres en gang i blant, men hver gang jeg setter meg ned med pcen på fanget og skal svare, våkner lille. Tror hun har en innebygget pc-radar eller noe.. hehe... Hun vokser og vokser og vi koser oss noe voldsomt. Selv om enkelte dager er mer slitsomme enn andre, så nyter vi de fleste :) Tusen takk for bursdagshilsener forresten!! Dagen ble feiret med søsknene mine med pizza og brownies på fredag, og scones og te på søndagen. Nå til helgen kommer noen venninner på kaffebesøk :)

 

Babysyk: gratulerer med overgang til 2.tri!! Og så bra at alt sto bra til med spiren din! Husker så godt da vi var på tidlig ul... Alt ble liksom mye mer virkelig da. :) Hvordan er formen din? Er du fortsatt trøtt og sliten eller?

 

Camillok: dæven, jeg bøyer meg i støvet for deg,altså!! Tenk å fylle opp frysen med boller og kaker på egenhånd bare dager før terminen. Jeg var så heldig at min søster tilbød seg å bake for meg, så jeg slapp å gjøre alt sånt. Men nå skal det sies at de aller fleste gjestene vi hadde enten hadde med seg kake selv eller ikke ville ha. Faktisk så tenkte ikke jeg på å tilby alle heller... hehe... ;) Nå går jeg bare og venter i spenning på at du kommer med oppdatering fra sykehuset. Ang meldinger og sånt fra venner og familie, så holdt jeg på å klikke av all masingen til folk. Jeg var egentlig ikke lei av å ha magen og ventet ikke som alle trodde. Lot være å svare på både tlf og meldinger. Ble rett og slett en primadonna. Eneste jeg orket å snakke med på mld var min svigerinne. Hun har jo vært gjennom det før og har en utrolig flott måte å si ting på, så jeg ble faktisk i godt humør av henne :)

 

Krølle: God tur!!! Så utrolig bra at du fikk perm da. Kjipt med den tempurmadrassen da, for de vanlige madrassene på obs.posten var helt jævlige, synes jeg hvertfall! Jeg snek meg inn på lageret og tok en ekstra pute til å ha under rompen. hehe... Masse masse lykke til med flyreisen. Det høres ut som omm du trenger det ja. Godt mannen din passer på deg da, men surt at alle pillene ligger i bagasjen. Er det ikke mulig å få de når dere venter på neste fly? Håper det går bra og at helgen blir vellykket til tross for tekniske og kroppslige problemer ;)

 

MaMi: Kan se for meg gjengen på skolen når du kom med knøttene og hunden. Hvordan går det med nedtrapping på ammingen? Har du begynt eller? Forstår egentlig godt at du gjør det. Må gå hardt ut over brystvortene dine å amme to stykker... Jeg synes det holder i massevis med en!

 

FruLS: for en herlig reaksjon fra din bror da! På tjukken, på tjukken... ;) Hvor langt er du på vei nå? Er det kollegaer du skal på seminar med eller? Det kan være vanskelig å holde graviditeten hemmelig hvis dere skal være borte i flere dager. Jeg var på tur med lederteamet i bhg jeg jobbet i da jeg var 6,5 uke på vei. Sa jeg hadde uvi og derfor drakk jeg ikke, men jeg var jo superkvalm i bilen på vei der vi skulle (eneste dagene jeg var kvalm var den uken) og roomien min fersket meg med munnen full av kjeks på morningen, så de skjønte det egentlig da.. hehe.. men de sa ingenting. ;)

 

øsnker3gull: dukkestue hadde aldri jeg heller, men noen venner av mine foreldre (med barn på samme alder som meg og søstrene mine) hadde en stor en i hagen. Hver gang vi var på besøk hos de var vi ute og lekte i den. =) Kanskje lillemor skal få det når hun blir større... Får se om vi klarer å gjøre noe med den røysen av en hage vi har. Da vi flyttet inn for snart 4 år siden var det ikke gjort noe i hagen, utenom at de hadde bygget en 100 kvm terrasse... Vi har plannert ut foran huset og laget større plass til parkering av bilen, men så mye mer har vi ikke gjort.. Har store planer for hvordan det skal se ut tilslutt, men ting tar tid.. Foreløpig har vi et plommertre, 2 stikkelsbærbusker og et hønsehus i hagen.. og jo, et lite bed med noen små rosebusker. Hehe.. ikke så mye å skryte av.

 

Håper jeg har husket alle nå... Klesvasken venter og lille våkner sikkert snart. Nå har hun sovet i 2,5 time. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5time!! oioioi, heldig du!

 

Det seminaret er med Røde Kors. Ingen jobb-kolleger, men "frivillige" kolleger..hehe. Mannen skal også være med, med alle hans jobb-kolleger, og han har ikke sagt noe til verken dem eller sjefen ennå, så det kan bli en utfordring. Skal bo på rom med han da, så faren er liten for at noen fersker meg på morgenen. Kvalmen har jeg heldigvis ikke fått (ennå), så håper at det bare er alkoholen som evt kan ferske meg. Jeg er 7+2 ca idag, og rimelig oppblåst. Men med vide topper så går det vel greit. Problemet kommer nok når jeg skal inn i uniformen, som forøvrig er trang i livet fra før! :( Heldigvis er det bare noen timer.

 

Idag skal jeg på butikken å kjøpe knapper til hentesettet tenker jeg, etter en liten middagslur! Det tar på å bli hentet før kl 0700!!! Så får vi se om jeg kanskje får vasket/dampet hentesettet og teppet så det er klart til sending neste uke.

Også var det den bodyen da! er ikke kommet noe lengre på den jeg.. :( Men det er nå blitt 17 lapper til lappeteppet da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå innbiller jeg meg at Camillok er på sykehuset jeg.. :)

hun skulle på vekstkontroll idag skulle hun/du ikke det da..?hmm..

 

Jeg er såå sliten nå etter jobb. Vesla ble med pappa for å gjøre noe bil-greier, og jeg ble møtt i døra hjemme av eldstejenta oppløst i tårer. Hun hadde kranglet med bestevenninnen sin og hikstet og gråt. øynene var helt hovne, så hun har nok grått en stund stakkar.

Så jeg prøvde å trøste og snakke med henne da. Men helt ærlig.. ikke altfor lett med en tenåring full av hormoner! Men selv om de er store jenter og gutter, og skal liksom være tøffe.. så trenger de maaassse trøst og omsorg likevel. Selv om det ikke er så kult alltid. Da er det godt å få en god klem:)

Hun har det bedre nå heldigvis:)

 

Så dere har ikke snø altså;) vel, her har det vært mye snø.. men mindre enn ifjor. Men nå smelter det i rekordfart ivertfall:)

Jeg hadde heller ikke dukkestue da jeg var liten, men det har altså våre unger her. Tror de koser seg alle med den faktisk. I år skal det et rasteplass-bord på plass utenfor den, og jeg tenkte å lage et bed, en kasseløsning hvor jeg deler opp i like store biter til alle fire barna.. så skal de få velge selv hvilken grønsak de har lyst til å dyrke der. Så, når de holder på i dukkestua, lager kiosk eller setter dukkevogna ut fordi dukken skal sove.. så kan de vanne litt og luke litt i "sin egen" lille rute i kassa. Se de spire og passe på selv.

Kan være greit at ungene lærer HVOR alt kommer fra, og hvordan man gjør/dyrker/fisker osv det synes jeg. Vesla spør jo så mye, og spisser ørene i tillegg når vi snakker og forteller de tre andre store, så hun får mye "gratis":)

 

Håper flyturen gikk fint Krølle!!:)

Kos deg i helgen:)

 

Da blir det en spennende tid fremover da FruLS, å prøve å skjule magen noen uker fremover;) men sikkert da enda morsommere å kunne fortelle den gode nyheten når det er litt mage.

Jeg var så kvalm fra uke 6 som sagt, så da skjønte jo alle det. Man har ikke omgangssyken hver dag i flere uker og måneder liksom:D litt kjedelig synes jeg i grunn. Hadde vært morsommere å prøve å skjule magen og nyheten en stund, for så å si det etter tre, fire måneder når magen er der. Jeg hadde jo ikke mage i uke 6, men uke 12 var så asbolutt en liten kul der ja:)

 

Skjønner det blir liten tid til annet Lollo. Du får kose deg du.. med lille nurket ditt:)

jeg tror jeg har vært heldig med mine jenter.. de sov begge to stort sett i 3-4 timer hver økt. Og de sov ofte. Husker godt en gang eldste jenta sov i 5 timer da jeg var ute og trillet. Hun var vel en 4 måneder tenker jeg.

Håper jeg får en slik en til da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiaheia, jeg er fortsatt hjemme jeg... Var på kontroll på sykehuset i dag og fikk besøk av svigerinnen min etterpå, også sovnet jeg og mannen på sofaen, så da har jeg ikke fått skrevet her ;) alle kynnerne i går har nok ført til litt modning, 1,5 cm åpning, cervix begynt å bli kortere og mer sentrert. Kan jo ha vært sånn en stund, men jeg tror egentlig dette skjedde i går. Fortsatt vonde kynnere i dag, gikk frem og tilbake til sykehuset i dag - tre kvarter gange tilsammen! Men nå har jeg fått vondt i bekkenet, forran liksom...

 

Krysser fingre for at det kanskje skjer noe i natt, men egentlig tror jeg at han kommer i helgen. Det er han supre gynekologen som har vakt i helgen :) blir litt nedtur hvis han ikke har kommer i helga kjenner jeg ;)

 

Skriver mer senere, er fortsatt helt fjern etter søvnen her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også mistanke om at du lå på fødestuen. Jaja, ikke dårlig med 1,5cm åpning. Det er ihvertfall rette veien :) Får håpe for din del at han kommer i helgen da!!

 

Du hadde ikke flaksen på din side idag Krølle, typisk med tekniske problemer når du skal ut og fly!! Satser på at de får fikset flyet i såpass tid at dere rekker neste fly!! Og at du ikke må spy på fly!!! Huff, det høres ikke noe særlig ut! Syns du er tøff jeg!! Og at du allikevel har så godt humør, syns jeg er helt utrolig. Det hadde ikke vært meg!!!

Høres koselig ut med den grønnsakskassen. Blir nok stas når de begynner og vokse. Men tror jeg ville hatt et overblikk så ikke en av grønnsakene visner, da blir det vel bråk. "Det er urettferdig at min visner og ikke din!"

 

Lykke til på seminar i morgen FruLS :) Hvis du har begynt å få litt mage så kan du jo skylde på at du er oppblåst, men hvis du uansett har tenkt å si det hvis de spør, så er vel det kanskje ikke vits :) Blir spennende å høre om noen dristet seg til å spørre. Jeg tror ikke jeg ville gjort det, at hensyn til den jeg mistenkte.

 

Misunner deg ikke den ventingen ønsker3gull, den er grusom!!! Man går jo og venter og kjenner konstant. Da syns jeg denne gravidventingen er hakket bedre. Men krysser fingrene for at det ikke blir så mye venting på deg før du er gravid :)

Huff, stakkars eldste damen. Det er jo virkelig ikke gøy å krangle med bestevenninnen!!! :( Håper de blir venner igjen ganske fort. Godt hun har deg og snakke med og få trøsteklem av :) Alltid greit med litt trøst.

 

Formen er jo forsåvidt bra. Er konstant trøtt da!!!! zzzzZZZzzz, men skal ikke klage på det :) Har følsom mage, så jeg har alltid blitt uggen når jeg får for lite søvn, men er jo vant til det, så det går egentlig greit.

Mage? Hmm. Syns buksene har blitt bittelitt trangere rundt magen, men om de alltid har vært det men at det først er nå jeg tenker over det vet jeg ikke. Nå f.eks er jeg oppblåst så det ser ut som jeg er 5 mnd på vei sikkert. Tviler på at det er "ekte" gravidmage. Egentlig så haster det ikke med mage, for den blir nok stor nok uansett :) Men gleder meg jo til det også da.

Snakket med mamma igår, hun hadde kjøpt en liten hettejakke til Mini, klarte ikke å dy seg. Har bare sett MMS bilde av den, men den så veldig søt ut. Har jo lyst til å gå berserk på shopping, men bør nok vente med det. Får holde meg til strikking. Er forresten ferdig med erme nr2 og har så vidt kommet videre. Målet er å få den ferdig i løpet av helga, men da må jeg henge i!!

Hmm, før sju er tidlig det ja FruLS, men jeg går ut døra 06.40 hver dag, så velkommen til min verden.

Har fått vite at vi får bilstol og bæresele av svigers, så da kan vi stryke ut de utgiftene på lista, deilig!!

 

Nei, nå skal jeg strikke et par runder på jakka før jeg finner senga. Kjedelig å legge seg alene hver dag, men jeg sovner nesten før hodet treffer puta, så det går jo greit.

 

Imorgen er det helg, det blir DEILIG!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få utstyr til lille :) vi får ikke en ting tror jeg. Ingen som har sagt noe i hvertfall... Min mor har ikke råd, så den er grei, men hun har i hvertfall sydd bleier. Blir mye penger vi skal ut med denne mnd ja... Vi har selvsagt råd til det, men det hadde jo vært hyggelig å si at vogna kom fra bestefar f.eks... Virker som de fleste får litt til første, så må innrømme at jeg er litt skuffet over fader'n som har god jobb :( det er jo tross alt første barnebarnet! Svigers er jo indiske, så tror nok tradisjonene der er litt annerledes, ut i fra hvordan de er med barnebarna i India kommer det nok til å dukke opp mye klær, sko, osv derfra :) de er jo veldig overtroiske og hadde nok helst sett at det ikke fantes en eneste ting i huset som tydet på baby (unntatt meg da :P).

 

Nei, skal vel ikke klage, vi har som sagt råd til alt vi trenger :)

 

Angående bakst er jeg helt enig i at folk får ha med, men jeg vil ha litt til oss når det ikke er besøk også ;) og svigermor er svært hjelpsom og lager gjerne mat som hun tar med, men jeg synes rett og slett ikke at maten hun lager er spesielt god... Bake kan hun ikke, men de tar ofte med frukt o.l, det settes det stor pris på :) tror faktisk hun misliker å lage mat også...

 

Fortsatt veldig vondt i bekkenet forran, har jeg greid å dra på meg bekkenløsning nå??? Går som en pingvin... Og jeg som ikke har vegget i svangerskapet i det hele tatt!!!

 

Jeg kjøpte meg gravidbukse i uke 8, den var da litt romslig etter noen timers bruk. Taklet ikke å ha noenting som strammet over magen, da spydde jeg. Bruker buksa fortsatt :) fikk veldig fort mage av en eller annen grunn, og kjente uterus rimelig tidlig også. Av den grunn fikk jeg tidlig ul for å se om det var en eller to! Selv om det sikkert er fantastisk med tvillinger MaMi, så må jeg si at jeg er veldig glad vi får øvd oss på ett barn første gangen ;)

 

Fingrene er vonde, blir nok ikke noe mer strikking på meg på en stund... Men jeg skulle nok fått det til om jeg ville :)

 

Ut av døra 06.40, fysj! Måtte dra 06.50 i sommer, det var hardt synes jeg... Lang vei til jobben da eller? Hva jobber du med?

 

Lekestue... Hadde det, men brukte den lite...

 

Mannen dro på jobben for å fullføre noe papirarbeid i tilfelle baby kommer, nå var det visst en operasjon han ville gjøre, så nå sitter jeg hjemme og kjeder meg alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj og Usj... for hver gang jeg går på do og får brunt på papiret blir jeg mer og mer nervøs.. Kan ikke bare de der blodkarene holde seg tette, så jeg slipper å bekymre meg?! Denne gangen var det også mer enn før..liker IKKE!!! Ser nå for meg worst case: at jeg ligger å vrir meg i smerte pga SA på seminaret i helgen :(

 

What to do? Skal jeg bare ri det av denne gangen også? Og håpe på at det bare var nå på morgenen. Men hva om det fortsetter utover dagen??

 

Babysyk, har/hadde du også slikt? Eller dere andre som er/har vært gravide? Jeg som trodde jeg var så rolig, er snart ikke like rolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da FruLS så ergelig at det ikke vil gi seg. Kan du ikke ringe legen hvis du er veldig bekymret?? Er vel ikke så mye som man kan få gjort idag, men kan jo være greit å ha snakket med legen i hvertfall. Uansett så er det mange som opplever dette i svangerskapet uten at det er noe farlig. Prøv å ikke engste deg for mye, er nok mest sannsynlig ikke noe. å bekymre seg gjør bare at du får det kjip, er ikke noe du kan gjøre med det. Er lett for meg å si du ikke skal bekymre deg, men det er faktisk sant. lykke til i helgen :)

 

Du vet Camillok, jeg er veldig glad for at mine første kom en og en :) Tror ikke jeg hadde taklet tvillingene så godt hvis jeg ikke hadde hatt erfaringen :) Kjenner igjen det med fingrene, hadde det akkurat likedan på slutten. Ville så gjerne men hadde så vondt. Det går over, om det er noen trøst, men om du får tid til å strikke så mye kan jeg ikke garantere ;) Her er dagene fyllt opp og strikking kommer ganske langt ned på listen foreløpig. Men jeg nærmer meg. :) Tipper det ikke er bekkenløsning du har fått. Alle blir slarkete i bekkenet, spesielt på slutten. Det stikker og gjør vondt i symfyse-området. Er nok bare kroppen som gjør seg klar til fødselen.

 

Er litt treig å svare jeg da, men Krølle, håper flyturen ble bra og du ikke spydde for mye. Hørtes ikke ut som en god tur. Er aldri godt å sitte på fly eller generelt være på reisefot når man er redusert. Sleit nok med gigamagen min i høst, flyseter er ikke akkurat gode å sitte i fra før av ;)

 

Babysyk, man merker jo magen først selv. Jeg måtte tidlig begynne med gravidebukser, ikke bare nå med tvillingene men de første gangene også. Jeg tålte ikke noe som strammet over magen. Anbefaler sånne haremsaktige bukser du får kjøpt på cubus. De har reddet meg. Strammer ikke over magen, ser ikke ut som gravid bukse og er bare superbehagelig å gå i. Bruker de enda og brukte de før jeg ble gravid. Men så er jeg en kosebukse-person. Går ikke i jeans mer en absolutt nødvendig og skifter med en gang jeg kommer hjem ;)

 

Nei jenter, nå sover gullene mine og jeg skal vaske hus :) Er lenge siden jeg har hatt energi til det, og det trengs altså ;) Var forresten hos tannlegen igår og hadde null hull :D Er veldig fornøyd med det, så nå er det et år til neste gang :)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...